Kamelot

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » zo mar 22, 2009 5:26 pm

Inderdaad. Ik vraag me trouwens af, als je nu al gaat zeggen dat begin 2010 er een nieuw album komt en ook een tourdatum vaststelt, wordt dan het album niet een haastklus? Ze hebben zichzelf toch een deadline gegeven, die ze eigenlijk moeten halen. Het is toch veel verstandiger eerst een album te maken, dan een releasedatum vast te stellen en dan pas de eerste tourdata bekend maken? Dan ga je ook geen dingen haasten en dat kan alleen maar ten goede zijn van de kwaliteit lijkt me.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » zo mar 22, 2009 5:40 pm

Begin 2010 is natuurlijk een erg ruim tijdbestek. En het is nog zo ver weg, ze hebben ruim de tijd om dat album in elkaar te flansen. Het is niet de eerste keer dat ze dit doen, dus ze weten heus wel waar ze aan beginnen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » zo mar 22, 2009 6:42 pm

Ja, dat is ook wel zo. Maar aangezien ze deze zomer nog weer festivals doen, hebben ze ongeveer een half jaartje, iets meer. Dat is toch niet erg veel. Tenzij ze ook al wat nummers hebben geschreven. Ik kijk er in ieder geval naar uit.

Gebruikersavatar
Sonata
Berichten: 21
Lid geworden op: wo nov 26, 2008 5:32 pm
Locatie: Wassenaar

Bericht door Sonata » zo mar 22, 2009 7:16 pm

Ben benieuwd, vond het concert van vrijdag ook erg goed dus. Hopelijk houden ze het niveau zo goed als het nu is.
I love metal, We love metal

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » vr dec 18, 2009 8:45 am

Er is een voorlopige releasedatum vastgesteld voor het nieuwe album, namelijk 22 maart 2010.

spercieboon800
Berichten: 37
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 4:00 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Kamelot

Bericht door spercieboon800 » vr sep 10, 2010 1:01 pm

heeft iemand het nieuwe album al geluisterd? Ik heb m vandaag binnen gekregen en ik vindt m erg goed!
Ghost Opera vond ik niet zo goed, dus dit is een goede opvolger waarbij ze weer de goede kant op gaan!

Grtz
MAIDEN!

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Kamelot

Bericht door Rene » vr sep 10, 2010 3:22 pm

Ik ga 'm zo ook halen, ben wel benieuwd (of de nieuwe Accept moet heel toevallig opeens in de winkel zijn). Ghost Opera had ik destijds een goede review gegeven, maar toch bleef die niet zo hangen als hun andere werk.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

spercieboon800
Berichten: 37
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 4:00 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Kamelot

Bericht door spercieboon800 » vr sep 10, 2010 4:47 pm

wat me wel opvalt is dat de keyboards erg naar voren in de mix staan. das dan wel weer jammer..
MAIDEN!

Gebruikersavatar
Metalian
Berichten: 6
Lid geworden op: do sep 09, 2010 10:26 pm

Re: Kamelot

Bericht door Metalian » vr sep 10, 2010 11:31 pm

Ik moet zeggen dat ik bij de eerste luisterbeurt nog me twijfels had... Maar inmiddels na een keer of 20 te hebben geluisterd kan ik elk nummer al mee brullen en vind ik het een geweldig album

Alleen de poetry for the poisoned 3luik had ik nog wel iets epischer gehoopt. Maar je kan niet alles hebben :)

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Kamelot

Bericht door yowannuzz » za sep 11, 2010 12:48 am

foute topic.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Kamelot

Bericht door Gilbert » zo sep 19, 2010 5:07 pm

Kamelot-zanger heeft burn-out

Kort voor een Amerikaanse toernee liet Kamelot onlangs weten dat frontman Roy Khan ziek was teruggekeerd naar Noorwegen. Even was er sprake van dat de zanger tijdelijk vervangen zou worden door Michael Eriksen van Circus Maximus. Vervolgens werd de gehele tour echter uitgesteld. Nu blijkt dat Khan een mentale inzinking heeft gehad. Hij heeft last van een burn-out, is blij dat hij naar de dokter is gegaan en heeft deze pauze nodig. De vocalist heeft nog weinig nagedacht over de toekomst, maar wil uiteindelijk wel weer terugkeren bij Kamelot. Tijdens het herstelproces blijft hij in Noorwegen bij zijn familie.

Zie ook: http://www.bravewords.com/news/146639.

Gebruikersavatar
Iggy
Berichten: 177
Lid geworden op: do jan 29, 2009 6:40 pm
Locatie: Kranenburg (DE)

Re: Kamelot

Bericht door Iggy » zo sep 19, 2010 5:28 pm

Damn, hopelijk gaat z'n herstel voorspoedig.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Kamelot

Bericht door Iron Maiden » zo sep 19, 2010 5:28 pm

Dat is geen goed nieuws. Ze hebben net een puike plaat afgeleverd, maar blijkbaar is het drukke schema van de laatste jaren hem teveel geworden. Hopelijk keert hij wel weer terug.

De nieuwe cd is een goede cd geworden, hij bevalt mij beter dan Ghost Opera. Het nummer met Jon Oliva is mijn favoriet tot nu toe.

Big Ugly Head
Berichten: 64
Lid geworden op: zo dec 21, 2008 7:26 pm
Locatie: Geleen

Re: Kamelot

Bericht door Big Ugly Head » di sep 21, 2010 9:41 am

Damn, het gaat goed met mijn helden. Eerst Portnoy en nu Khan :(

Gebruikersavatar
King of Beer
Berichten: 923
Lid geworden op: di apr 14, 2009 9:46 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Kamelot

Bericht door King of Beer » wo sep 22, 2010 10:55 pm

Na een aantal luisterbeurten kan ik wel zeggen dat het een tof album is geworden.
Al heb ik toch veel het idee dat ik het al eens eerder gehoord hebt.
Veel nummers hadden ook zo op een album als Karma kunnen staan.
Maar toch is het allemaal wel weer kwaliteit waar je naar zit te luisteren.
En klote voor hem dat ie een burn out heeft, dat ie maar weer mag herstellen en zich bij de band kan voegen.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine

Niara
Berichten: 3
Lid geworden op: ma sep 20, 2010 9:11 pm

Re: Kamelot

Bericht door Niara » do sep 23, 2010 9:18 am

King of Beer schreef:Na een aantal luisterbeurten kan ik wel zeggen dat het een tof album is geworden.
Al heb ik toch veel het idee dat ik het al eens eerder gehoord hebt.
Veel nummers hadden ook zo op een album als Karma kunnen staan.
Maar toch is het allemaal wel weer kwaliteit waar je naar zit te luisteren.
En klote voor hem dat ie een burn out heeft, dat ie maar weer mag herstellen en zich bij de band kan voegen.
Ik ben het met je eens. Mij doet het veel denken aan Ghost Opera.
Verder niets mis mee, maar ik dacht dat ze juist iets vernieuwender wilden zijn.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Kamelot

Bericht door Rene » vr apr 22, 2011 7:47 pm

[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Kamelot

Bericht door Jeroen » vr apr 22, 2011 9:37 pm

mooi, met een beetje geluk kan Khan straks weer aan de bak met Conception. Dat vind ik veel gaver dan die flauwe hap van Kamelot. Overgewaardeerde band, beuh.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Kamelot

Bericht door Iron Maiden » za apr 23, 2011 2:27 pm

Jammer dat hij weg is. Hij was toch wel het gezicht van Kamelot, zijn stem was ook typerend voor het Kamelot-geluid vind ik. Ben benieuwd wie de definitieve opvolger wordt.

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Kamelot

Bericht door wyrm » za apr 23, 2011 2:38 pm

Jeroen schreef:mooi, met een beetje geluk kan Khan straks weer aan de bak met Conception. Dat vind ik veel gaver dan die flauwe hap van Kamelot. Overgewaardeerde band, beuh.
Mooi, jij snapt het! Siege Perilous was wel ok, mooi afwisselend en progressief. Alles daarna lijkt op elkaar. Slappe hap.

Ark, de band van de gitarist van Conception, is aan het opnemen. Dit keer zonder Jorn Lande. Misschien leuk voor Kahn?
I drink therefore I am

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Kamelot

Bericht door Rene » za apr 23, 2011 3:14 pm

Aardschok meldde al eens eerder dit jaar dat Khan christen zou zijn geworden (zou de reden van vertrek zijn). Een band met als naam Ark zou dan goed bij hem passen :P
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Kamelot

Bericht door Lennert » zo apr 24, 2011 2:27 am

Maakte Kamelot van die anti-christelijke muziek dan? :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Kamelot

Bericht door Bastiaan » zo apr 24, 2011 11:57 pm

Gisteren in Paradiso gezien met die kerel van Rhapsody of fire. Die deed het verbluffend goed. Ik kreeg niet de indruk dat er ook maar een iemand maalde om de afwezigheid van Khan. Knappe prestatie van die kerel van Rhapsody of fire.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Kamelot

Bericht door Gilbert » ma jun 06, 2011 4:49 pm

Rhapsody-zanger wil bij Kamelot blijven

Rhapsody (Of Fire) zanger Fabio Lione heeft na het vertrek van Roy Khan tijdelijk de microfoon overgenomen bij Kamelot. Gitarist en bandleider Thomas Youngblood gaf recent aan dat hij een grote auditie wil houden, om bij de keuze van een permanente opvolger van Khan uit zoveel mogelijk kandidaten te kunnen kiezen. Die procedure blijkt echter wellicht overbodig. In een interview met Stormbringer.at geeft Lione namelijk aan dat hij zijn invalbaantje dolgraag zou behouden. De Italiaan vindt de Kamelot-songs geweldig en houdt van de stijl, terwijl zijn voorganger vermoedelijk één van de weinige zangers is die hij zelf leuk vindt.

Mocht Kamelot Lione na afloop van de lopende tournee vragen om permanent tot de groep toe te treden, zal de vocalist dit dan ook absoluut overwegen. Vanaf de eerste keer dat ze elkaar ontmoetten en samenspeelden, hadden ze een erg goed gevoel. Alles ging gemakkelijk en natuurlijk, alsof ze elkaar al jaren kenden. Volgens de zanger reageren de fans bij optredens ook unaniem positief. Over wat een permanente toetreding tot Kamelot zou betekenen voor de toekomst van zijn andere band, heeft de zanger zich echter nog niet uitgelaten. Op 17 juni komt er in elk geval nog wel een nieuw Rhapsody Of Fire-album uit, getiteld From Chaos To Eternity.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Kamelot

Bericht door Iron Maiden » ma jun 06, 2011 5:48 pm

Ik heb geen nummers gehoord met Lione op zang, maar ik ben benieuwd. Hoewel het geen slechte zanger is, erger ik me altijd aan het overduidelijke Italiaanse accent. Daarnaast heeft hij wel een andere stem dan Khan, maar dat kan ook een positief iets zijn.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Re: Kamelot

Bericht door Rebellion666 » ma jun 06, 2011 10:09 pm

Iron Maiden schreef:Hoewel het geen slechte zanger is, erger ik me altijd aan het overduidelijke Italiaanse accent.
Eens. Al zingt hij sommige nummers bij Rhapsody zo overdreven dat het net lijkt alsof'tie een enorme drol aan het neerleggen is. Ik ben nooit kapot van zijn stem geweest. Ik wens hem alle succes bij Kamelot.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Lindarctica
Berichten: 35
Lid geworden op: di jun 05, 2012 7:08 pm

Re: Kamelot

Bericht door Lindarctica » vr jun 22, 2012 6:39 pm

ze hebben een nieuwe zanger!

http://www.kamelot.com/site/news/the-ne ... -vocalist/

Lekkere stem, past goed bij de sound van Kamelot, lekker koppie
ik zeg: hij is goedgekeurd! :)

Gelukkig hebben ze een waardige vervanger voor Khan weten te vinden. Ik had eigenlijk de hoop al opgegeve toen ze Fabio Leone telkens alles lieten zingen.
Ben benieuwd wat hij te brengen heeft!
Metal in my little life. Music in my confused mind. Melodies in my lost soul. Love for you and for all.


WWW.WINGSOFDEATH.NET
Metal webzine with reviews, latest news and more!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Kamelot

Bericht door Lennert » do jul 05, 2012 3:37 pm

Zie dit nieuws nu pas, maar misschien dat ik Kamelot nu eindelijk wat interessanter ga vinden. Muzikaal vind ik het niet heel bijzonder en vrij doorsnee power metal met orkestrale arrangementen, maar met de zanger van Seventh Wonder wordt het in ieder geval in vocaal opzicht vele malen beter.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Kamelot

Bericht door wyrm » do jul 05, 2012 7:42 pm

Huh? Doorsnee power metal is het zeker, maar aan de zang heeft het nooit gelegen volgens mij. Heb Kahn een paar keer met Conception gezien en later ook met Kamelot waarbij zijn combinatie van techniek, power en emotie simpelweg indrukwekkend te noemen was. Een vele malen betere zanger vind ik die gast van 7th wonder ook niet.
Kamelot moet die twee producers/schrijvers aan de kant schoppen, pas dan kan het weer iets worden. Nu is het iedere cd weer dezelfde dichtgesmeerde muur van geluid die maar niet kan verbergen dat het muzikaal allemaal eigenlijk niet zoveel voorstelt.


Nou ja, dat vind IK in ieder geval ;)
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Kamelot

Bericht door Draconian » do jul 05, 2012 9:05 pm

Lindarctica schreef:ze hebben een nieuwe zanger!

http://www.kamelot.com/site/news/the-ne ... -vocalist/

Lekkere stem, past goed bij de sound van Kamelot, lekker koppie
ik zeg: hij is goedgekeurd! :)

Gelukkig hebben ze een waardige vervanger voor Khan weten te vinden. Ik had eigenlijk de hoop al opgegeve toen ze Fabio Leone telkens alles lieten zingen.
Ben benieuwd wat hij te brengen heeft!
Gek, Fabio Lione is een tien keer betere zanger!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Kamelot

Bericht door Lennert » vr jul 06, 2012 11:58 am

Ga allebei als de sodemieter eens het nummer The Great Escape van Seventh Wonder luisteren en waag het nog eens te zeggen dat Kahn of Lione betere zangers zijn!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Kamelot

Bericht door Took » vr jul 06, 2012 12:31 pm

Kahn is een betere zanger.

Lione niet, echt niet.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Kamelot

Bericht door Rene » vr jul 06, 2012 4:41 pm

Even goed
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Kamelot

Bericht door innuendo » vr jul 06, 2012 4:47 pm

Lennert schreef:Zie dit nieuws nu pas, maar misschien dat ik Kamelot nu eindelijk wat interessanter ga vinden. Muzikaal vind ik het niet heel bijzonder en vrij doorsnee power metal met orkestrale arrangementen, maar met de zanger van Seventh Wonder wordt het in ieder geval in vocaal opzicht vele malen beter.

Ga je dan ook mee naar het optreden dit najaar in de Effenaar?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Kamelot

Bericht door Lennert » vr jul 06, 2012 5:01 pm

Denk het niet, tenzij ze een nieuw album uitbrengen wat me compleet omver blaast :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Kamelot

Bericht door Took » vr jul 06, 2012 5:33 pm

Lennert schreef:Denk het niet, tenzij ze een nieuw album uitbrengen wat me compleet omver blaast :P
denk dat dat wel gaat lukken, want ik heb een vroege versie van de cover van de nieuwe cd gezien.....

Afbeelding
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Kamelot

Bericht door wyrm » vr jul 06, 2012 6:12 pm

Lennert schreef:Ga allebei als de sodemieter eens het nummer The Great Escape van Seventh Wonder luisteren en waag het nog eens te zeggen dat Kahn of Lione betere zangers zijn!
Erg goede zanger, absoluut! Maar voor mij teveel "het kleine broertje van Russel Allen". Luister na het door jou gekozen nummer ook vooral even naar het 12 jaar oudere (!) "Through The Looking Glass" van Symphony X en hoor hoe de meester een vergelijkbaar nummer zingt!

De stijl en stem van Kahn is voor mij veel meer uniek. Ga als de sodemieter eens "Under A Mourning Star" of "Gethsemane" van Conception luisteren! :lol:

En als we meer on-topic blijven: Luister ook zeker naar "Lunar Sanctum" van Kamelot. Wie de nieuwe zanger ook was geworden, dit is heeeeel lastig te evenaren, laat staan te overtreffen!

Ik laat me gewoon verrassen!
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Kamelot

Bericht door Lennert » vr jul 06, 2012 7:02 pm

Nee, ik vind The Great Escape echt beter gezongen dan Through The Looking Glass en dat terwijl Allen een van mijn favoriete zangers is. Ik vind Lunar Sanctum vooral saai qua compositie en de zang uithalen weinig verheffend. De beste uithaal is gezongen met een effect er over, dat zegt me ook al genoeg. Ik vind Kahn niet genoeg power in zijn stem hebben om de muziek interessant te maken, het klinkt allemaal zo nasaal en zeikerig. Dan vind ik de zanger van Serenity bijvoorbeeld ook al veel beter passen bij muziek als Kamelot. Gethsemane vind ik ook erg saai, ik had na alle goeie verhalen toch verwacht dat Conception interessanter zou klinken dan dat.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Kamelot

Bericht door wyrm » vr jul 06, 2012 7:05 pm

Grappig hoe smaken kunnen verschillen ;)

De zanger van Serenity was inderdaad ook een goeie optie geweest, maar tsja, we doen hier hier maar mee :)
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Kamelot

Bericht door Lennert » vr jul 06, 2012 7:08 pm

Mijn vriendin wijst me net op Black Tower omdat ze dat een gaaf nummer vind. Ik moet meteen zeggen dat ik dit nummer al interessanter vind en de zanger ook veel gaver vind dan Kahn. Nog steeds weinig echt verheffend qua compositie, maar zijn stem heeft nog iets over the tops, waardoor het nummer al wat meer 'punch' krijgt.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Kamelot

Bericht door wyrm » za jul 07, 2012 10:02 am

Grappig, ik kan Mark Vanderbilt ook wel waarderen, maar niet een cd lang. De man kreeg destijds (in mijn ogen niet geheel onterecht) veel kritiek over zijn overacting. Maar goed, zo merk ik dat iedereen zijn eigen definitie heeft van "een goede zanger". Bij mij gaat het niet om het aantal uithalen per minuut of een bereik van 4 octaven. De klankkleur en het gevoel (laat horen dat je meent wat je zingt) zijn voor mij de maatstaf. En op deze twee gebieden overklast meneer Khantatat in mijn ogen iedereen die hierboven genoemd is.

Ze zeggen niet voor niets dat smaken verschillen.

Ik heb altijd gevonden dat Kahn zijn talent bij Kamelot aan het vergooien was. In ieder geval op de latere platen. Siege Perilous, The Fourth Legacy (!!!), Karma en Epica waren goed, daarna werd het al snel minder. De te grote invloed van Sascha Paeth en Miro is daar volgens mij de grootste reden voor. Die 2 gasten eruit trappen, Tommy Karevik bij het schrijfproces betrekken en een knaller afleveren!
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Kamelot

Bericht door Lennert » zo okt 28, 2012 1:39 am

Het is zo ver, de mogelijkheid om te horen of de zanger van een van de beste power metal bands van het moment (Seventh Wonder) Kamelot nog interessanter kan maken.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ORAc_hx3 ... re=related[/youtube]

Wat mij betreft niet, waarom moet zo'n topzanger in godsnaam vlakke zanglijnen als Kahn zingen?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Kamelot

Bericht door Took » zo okt 28, 2012 10:30 am

sterker nog, als je niet weet dat ze een andere zanger hebben, hoor je het verschil amper. Zelfs zijn uitspraak en intonatie is gelijk aan die van Khan.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Kamelot

Bericht door Lennert » zo okt 28, 2012 11:02 am

Ik moest ook echt dubbel luisteren om het goed te kunnen horen aangezien ik niet direct weet hoe die knakker er uit ziet. Fijn om te weten dat standaard power metal dus ook standaard zang genereert.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Kamelot

Bericht door Jeroen » zo okt 28, 2012 11:11 am

Kamelot is in mijn optiek de meest overgewaardeerde band binnen het genre. Snap de populariteit echt niet met die matige composities. Daar kan zelfs een wereldzanger als Karevik niets aan veranderen. Khan vond ik ook stukken gaver bij Conception.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Kamelot

Bericht door wyrm » zo okt 28, 2012 12:00 pm

Dat Kamelot de laatste jaren niet meer echt van de experimenten was, wist ik, maar dit slaat alles. Met de ogen dicht hoor je Kahn en de muziek die je al zeker 4 albums lang hebt gehoord. Jammer, jammer, jammer.....

Het hapt allemaal lekker gemakkelijk weg, dus zal het wel goed verkopen en hebben we het hier allemaal mis :D
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Kamelot

Bericht door Jeroen » zo okt 28, 2012 12:18 pm

Dergelijke uitgekauwde eenheidsworst doet het altijd goed in Nederland.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Kamelot

Bericht door Took » zo okt 28, 2012 12:30 pm

het klinkt anders best lekker, hoor. Ja, wel hetzelfde als de vorige albums, het brengt niets nieuws, maar slecht is het zeker niet.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Kamelot

Bericht door Jeroen » zo okt 28, 2012 1:27 pm

Sinds ik ooit dat afschuwelijk goedkope refrein van Nights Of Arabia hoorde ben ik een Kamelot criticus.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Kamelot

Bericht door wyrm » zo okt 28, 2012 3:43 pm

Ik vind vooral de ridderrock met het mierenzoete zeikrefrein van "When the Lights are Down" exemplarisch voor de troep die ze nu al een tijdje uitbrengen. Dit nieuwe nummer lijkt geen uitzondering. Slecht? Als dit hun debuut was niet, dan was het een regelrechte sensatie (zo heb ik the Fourth Legacy destijds wel ervaren). Maar na zoveel keren achter elkaar hetzelfde uitbrengen is de progressie bij deze semi-progband er echt wel uit. Ze lijken nu de kopieertaktiek te willen combineren met het dichtsmeren van de geluidsmuur. Van mij mogen ze, ik zal er echter (voorlopig?) geen cd meer van kopen.
I drink therefore I am

Plaats reactie