Saxon

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt

Favoriete plaat uit de jaren 90?

Solid Ball Of Rock
2
40%
Forever Free
0
Geen stemmen
Dogs Of War
1
20%
Unleash The Beast
2
40%
Metalhead
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 5

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » vr mei 26, 2006 12:45 pm

Rene schreef:[..]


Ik hoopte er eerder op dat elk nummer weer ergens anders was opgenomen, zodat Nederland erbij zou kunnen zijn. Boeit verder natuurlijk ook niet.
Wel dus, zo blijkt. Toch heb ik liever opnames van eenzelfde avond, dat vind ik toch meer de livefeel hebben. Plus, gesjoemel met de setlist vind ik ook altijd jammer.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » wo jul 19, 2006 1:04 pm

Even een vraagje voor de kenners, is Rock the Nations echt zo waardeloos slecht als de Metal-Archives reviews beweren? Ik zag hem voor weinig liggen, maar ik wilde eerst even wat meningen afwachten, dus roept u maar.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » wo jul 19, 2006 2:27 pm

IROn schreef:Even een vraagje voor de kenners, is Rock the Nations echt zo waardeloos slecht als de Metal-Archives reviews beweren? Ik zag hem voor weinig liggen, maar ik wilde eerst even wat meningen afwachten, dus roept u maar.
Als je een echt saxon fan bent dan kan je dit album goed waarderen.
Hij heeft alleen wat tijd nodig je komt er niet zomaar in als je snapt wat ik bedoel :wink:
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » wo jul 19, 2006 3:46 pm

Op graspop voor het eerst live gezien(ik ken ze nog niet zo lang) maar wat een goede band zeg. Ik denk dat ik 11 maart volgend jaar wel naar hun toe ga in de paradiso. 8)
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » wo jul 19, 2006 8:25 pm

Strijdkreet schreef:[..]
Als je een echt saxon fan bent dan kan je dit album goed waarderen.
Hij heeft alleen wat tijd nodig je komt er niet zomaar in als je snapt wat ik bedoel :wink:
Hm, dan zal ik het toch eens overwegen... besides, ik heb Crusader eigenlijk ook alleen voor het titelnummer aangeschaft, dus dat moet met Rock The Nations ook wel goed zitten lijkt me.

Verder totaal offtopic, Total Recall? Wie ben jij dan, broertje van Jim ofzo?
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di dec 12, 2006 5:40 pm

Het nieuwe album is af! Zouden Saxon weer zo'n goed album gemaakt hebben?

SPV/Steamhammer has set a March 5, 2007 European release date for the new album from British metal veterans SAXON, entitled "The Inner Sanctum". The label will also release SAXON's new double live DVD, entitled "To Hell and Back Again". No further details are currently available.

In a recent posting on the band's official web site, SAXON frontman Biff Byford stated about the upcoming CD, "On the next album we're are trying to make a massive affort to target England to bring the profile back up and we have been approached to make a documentary as part of this. It is not a reality show. The [secret] concert in Lincoln [which was held on Oct. 27, 2006] was part of the documentary. There will be many other things happening."
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » vr feb 09, 2007 10:15 am

Ik ben nu net het nieuwe Saxon album, genaamd 'The Inner Sanctum', aan het luisteren. Op het eerste gehoor klinken de nieuwe nummers erg snel, sneller dan die op Lionheart. Sommige nummers klinken als een soort van snelle heavy metal, speedmetal wellicht, terwijl op andere nummers typisch als begin jaren '80 Saxon klinken, nogal hardrock-achtig. Alle nummers klinken op het eerste gehoor al erg 'catchy'. Het album is doorspekt met flitsende gitaarsolo's en Biff klinkt weer degelijk als altijd.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » vr feb 09, 2007 10:17 am

kick ass!

Ik ben erg benieuwd naar het nieuwe album!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Anskar
Berichten: 305
Lid geworden op: di jan 02, 2007 4:54 pm
Locatie: Temse

Bericht door Anskar » vr feb 09, 2007 10:21 am

Eens zien ofdat Soulseek het al vindt, ben zeer benieuwd!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » vr feb 09, 2007 10:28 am

Last but not least: Saxons 'The Inner Sanctum' eindigt met het acht minuten durende 'Atilla The Hun', een erg sfeervol, gevarieerd en episch klinkend nummer.

Gebruikersavatar
Anskar
Berichten: 305
Lid geworden op: di jan 02, 2007 4:54 pm
Locatie: Temse

Bericht door Anskar » vr feb 09, 2007 10:32 am

Soulseek heeft het nog niet gevonden, ach, dan koop ik de cd wel als hij uitkomt. Saxon is een band die niks verkeerd kan doen :wink:

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » vr feb 09, 2007 4:07 pm

Eru Iluvatar schreef:Ik ben nu net het nieuwe Saxon album, genaamd 'The Inner Sanctum', aan het luisteren. Op het eerste gehoor klinken de nieuwe nummers erg snel, sneller dan die op Lionheart. Sommige nummers klinken als een soort van snelle heavy metal, speedmetal wellicht, terwijl op andere nummers typisch als begin jaren '80 Saxon klinken, nogal hardrock-achtig. Alle nummers klinken op het eerste gehoor al erg 'catchy'. Het album is doorspekt met flitsende gitaarsolo's en Biff klinkt weer degelijk als altijd.
Dat klinkt zeer goed, op Lionheart stond me iets teveel ballad-achtig materiaal. Saxon is altijd gaver op de snellere nummers.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr feb 09, 2007 7:30 pm

Ik ben benieuwd, nog een maandje wachten. :)
It's the end of time

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma feb 12, 2007 1:53 pm

Afbeelding
Afbeelding


Tracklist CD:
01. State Of Grace
02. Need For Speed
03. Let Me Feel Your Power
04. Red Star Falling
05. I've Got To Rock (To Stay Alive)
06. If I Was You (Album Version)
07. Going Nowhere Fast
08. Ashes To Ashes
09. Empire Rising
10. Atila The Hun

Tracklist DVD:
To Hell And Black Again
A Night Out With The Boys - The Idea
A Night Out With The Boys - Not Really
See The Light Shining
A Night Out The Boys - Now It Started
Redline
Suzie Hold On
Stand Up And Be Counted
Frozen Rainbow
Never Surrender
Where would rock stars be without their little secrets? The legendary history of a band, the magic of their music, and the depth of their lyrics - all this is part of the fascination that a successful act such as Saxon exudes. Naturally, the band members keep the very private moments of their lives to themselves, but their current album, The Inner Sanctum, allows an honest insight into the rather unusual working process that went into the new songs. “The past 12 months were undeniably the most successful year in our career to date, so we knew that it would be a good idea to start collecting ideas and write the songs early,” comments vocalist Biff Byford. “All through the last summer, we used the weekdays between the festival weekends to concentrate on working on our albums. We hired rehearsal rooms in Germany, Spain and England, where we ensconced ourselves for three days during the week, before travelling to the next festival. We’d never gone about things this way before, but as you can see it worked.”

Byford has every reason to be satisfied with the result. “The Inner Sanctum is a typical Saxon recording that kicks off with real heavy metal, followed by a couple of rock’n’roll numbers, returning to metal towards the end,” he describes his group’s new offering, which – between the uptempo numbers, ‘Atila The Hun’ and ´Let Me Feel Your Power’ (which unconditionally lives up to its title), the anthemnic midtempo track ‘Red Star Falling’, the groove rocker ‘I’ve Got To Rock (To Stay Alive)’, reminiscent of the glorious ‘Strong Arm Of The Law’ era, and ‘Going Nowhere Fast’ – covers the whole range of a typical Saxon masterpiece. The brand-new single ‘If I Was You’ has been available as a download since January 26, 2007. As far as Byford is concerned, The Inner Sanctum is on a par with his band’s great classics: “I’d say the album is in the style of Metalhead and Lionheart with a little bit of Solid Ball Of Rock; a number of tracks have an Eighties feel, but at the same time the production is very modern.”
Bron: De vernieuwde website, http://saxon747.com/en/is/
It's the end of time

Gebruikersavatar
Anskar
Berichten: 305
Lid geworden op: di jan 02, 2007 4:54 pm
Locatie: Temse

Bericht door Anskar » ma feb 12, 2007 4:48 pm

Het is een superschijf geworden! Klopt zonder teveel moeite Lionheart.

Gebruikersavatar
Running Wild
Berichten: 200
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 6:28 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door Running Wild » ma feb 12, 2007 5:57 pm

Die gaan we maar even reserveren
"If It's Not In Thy Blood, Thou Will Never Understand"

Gebruikersavatar
Jens
Berichten: 400
Lid geworden op: vr jan 20, 2006 10:38 pm

Bericht door Jens » di feb 13, 2007 11:58 am

Frozen Rainbow op die dvd, ook zéér mooi meegenomen.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » di feb 13, 2007 3:26 pm

Ik heb deze hele draad doorgespit, en het moet me toch even van het hart dat Saxon's allergrootste meesterwerk nog door niemand genoemd is: "Dallas 1 PM" is mijns inziens 1 van de meest gave heavy metalsongs ooit.

Ik ben erg benieuwd naar het nieuwe album, zeker als er een ruim 8 minuten durende epische song over Attila the Hun op staat! Dat doet me denken aan "Alexander the Great" van Iron Maiden. Judas Priest kwam op hun laatste album ook al met zo'n lange epische song ("Loch Ness"). Dus echt origineel is het misschien niet, maar ik heb een zwak voor zulke liedjes. Al heb ik niet de illusie dat Saxon ooit nog albums als Wheels Of Steel en Denim And Leather zal evenaren...

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di feb 13, 2007 3:38 pm

Welja, maar die intentie is er dan ook niet.

Het is geen vroege jaren 80 meer immers. Ik vind dat Saxon één van de beste voorbeelden is van een wat oudere band die weet hoe het wél moet.
Maiden klonk in mijn optiek op het laatste album wat versleten en enigszins inspiratieloos zelfs.
Saxon gaat echt op de juiste wijze met de tijd mee.

Maar Saxon brengt ons de laatste jaren vet geproduceerde heavy metal waarin zowel hun ouderwetse trademarks schuilen als wel een moderne draai.
Daarnaast zijn de nummers ook nog van goed niveau en scheurt en rockt men harder dan vroeger.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di mar 06, 2007 10:32 pm

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » vr mar 09, 2007 9:13 pm

Ik heb de cd ook aangeschaft, na een korte luisterbeurt van anderhalf nummer in de winkel wist ik dat het goed zat.

En dat zit het zeker, want wat een vette plaat hebben ze er van gemaakt. Overduidelijk Saxon, met een stel hardere nummers maar ook een aantal die, met een ietwat oudere productie zo op een van hun 80's platen hadden kunnen staan. Lekker gevoel geeft dat me.

En dan is er nog het fenomenale Red Star Falling, een langzaam beginnend, bijna episch nummer. Kippenvel, hopen dat ze die live ten gehore gaan brengen.

Ja, deze oude mannen weten nog hoe het moet, ik ben ze weer dankbaar.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
vengeancefan
Lult over cdtjes
Berichten: 1701
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 10:07 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » vr mar 09, 2007 10:11 pm

roest vergaat niet :-))
vet album inderdaad

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » vr mar 09, 2007 10:13 pm

hmm, snel maar eens halen...
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » vr mar 09, 2007 10:19 pm

Bij de Media Markt in Zwolle was de limited edition alweer uitverkocht. Er zijn dus meer Saxon-fans in de buurt! Even wachten dus voordat ik 'm ga aanschaffen, want verder kan ik 'm nergens vinden.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
vengeancefan
Lult over cdtjes
Berichten: 1701
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 10:07 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » vr mar 09, 2007 10:22 pm

bij Large misschien nog?

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » vr mar 09, 2007 10:26 pm

Ik bestel nooit bij internet. Ik koop liever in de winkel.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
vengeancefan
Lult over cdtjes
Berichten: 1701
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 10:07 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » vr mar 09, 2007 10:28 pm

ok....dan moet je of zoeken of wachten...............

deathcrush
Berichten: 58
Lid geworden op: zo nov 26, 2006 11:23 am

Bericht door deathcrush » za mar 10, 2007 12:46 am

het artwork is in ieder geval al mooi
nu hopen dat de cd nog goed is
maar dat betwijfel ik niet
Afbeelding

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24867
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za mar 10, 2007 8:43 am

cd 1 maal in auto gedraaid gisteren

klinkt goed, maar ook niet speciaal


maar goed, vanavond is het Saxon in hof ter lo, zal wel weer leuke show worden
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » za mar 10, 2007 12:12 pm

Rene schreef:Bij de Media Markt in Zwolle was de limited edition alweer uitverkocht. Er zijn dus meer Saxon-fans in de buurt! Even wachten dus voordat ik 'm ga aanschaffen, want verder kan ik 'm nergens vinden.
Tja, bij Mediamarkt is de Limited Edition ook het goedkoopst. Ik heb m wel elders gevonden, maar dan steeds voor prijzen rond de 25 euro.
It's the end of time

Gebruikersavatar
ouwe
Berichten: 1629
Lid geworden op: do mar 04, 2004 11:12 pm

Bericht door ouwe » za mar 10, 2007 4:27 pm

vanavond in antwerpen \m/

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » za mar 10, 2007 7:21 pm

Ik denk toch dat album voor mij tot het beste werk sinds de jaren tachtig gaat worden. Prima cd, klinkt direct goed in tegen stelling tot Lionheart en Killing Ground.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo mar 11, 2007 12:52 am

Dragonforce schreef:[..]
Tja, bij Mediamarkt is de Limited Edition ook het goedkoopst. Ik heb m wel elders gevonden, maar dan steeds voor prijzen rond de 25 euro.
[reclamehoer modus] bij Metalzone Nijverdal ligt ie voor 17,50 [/reclamehoer modus]

Goede plaat overigens, al vind ik Lionheart net wat sterker qua nummers.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » zo mar 11, 2007 1:07 am

Saxon was machtig gaaf.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24867
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo mar 11, 2007 11:03 am

ja, heb het gemist, kon er niet meer geraken op tijd

setlist omgeveer?

en hoe was masterplan?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » vr mei 30, 2008 9:26 pm

De laatste cd is nog maar een jaar uit, maar de band zit alweer in de studio voor de opvolger van The Inner Sanctum. Dat is lekker snel :)

According to SPV, SAXON's follow-up to 2007's "The Inner Sanctum", which is currently being recorded, is scheduled for release in October. bron: Blabbermouth
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » vr mei 30, 2008 9:38 pm

Anderhalf jaar tussen een release is redelijk snel tegenwoordig. Van mij mogen ze, de laatste plaat is te gek.



Toevallig zat ik vanmiddag in deze topic te snuffelen en er is geen woord gerept over Solid ball of rock. Naar mijn mening de beste plaat van Saxon.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » vr mei 30, 2008 10:12 pm

Ah, Solid Ball Of Rock... naar mijn mening is het titelnummer één van de beste Saxon-nummers. En de rest van de cd is inderdaad ook goed. Best gevarieerd, beetje kruising tussen heavy metal en melodieuze rock. Lekker plaatje om af en toe op te zetten, maar ik vind het dan weer niet de beste plaat van Saxon. Dan ga ik waarschijnlijk voor Killing Ground.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » za mei 31, 2008 12:06 pm

Opvallend, dat veel mensen bij hun favoriete Saxon-album niet een van de klassiekers noemen, iets wat je wel zou verwachten. Ik ga er overigens vrolijk in mee, want ik vind The Inner Sanctum echt super, ik blijf ervan genieten.

Hm, ik denk dat ik er maar eens een Saxon-dagje van ga maken vandaag. Al een tijdje niet geluisterd.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Kwibus
Berichten: 250
Lid geworden op: vr apr 25, 2008 12:59 pm
Locatie: Vlissingen

Bericht door Kwibus » vr jan 09, 2009 12:09 pm

Misschien schop ik zo een oud forum weer naar boven, maar het is wel relevant. Iemand het nieuwe album van Saxon al geluisterd?

Ik heb het album net een eerrste luisterbeurt gegeven en ben zeer tevreden. Vind het een goed heavy metal album. Het voldoet aan de verwachtingen geschapen door de vorige 2 a 3 albums.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » vr jan 09, 2009 12:41 pm

Ik heb hem nog niet gehoord, alleen de nieuwe single, en die klink heerlijk, zoals de review op de frontpage al aangeeft, lekker vertrouwd. Feel good nummer, en dat is precies waarom ik de vorige cd zo geweldig vond.

Dus, ik verwacht wederom een plaat naar mijn hart. Ga hem zeker kopen.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » vr jan 09, 2009 4:28 pm

Is hij al uit? Ik wil 'm zeker hebben, maar als hij weer 25-30 euro kost zoals voorgaande platen, dan laat ik 'm liggen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » vr jan 09, 2009 5:02 pm

innuendo schreef:Is hij al uit? Ik wil 'm zeker hebben, maar als hij weer 25-30 euro kost zoals voorgaande platen, dan laat ik 'm liggen.
Into The Labyrinth komt maandag officieel uit, dus hij zal vandaag al wel in de speciaalzaken te koop zijn. Bij een willekeurig verzendbedrijf waar ik even naartoe gesurfd ben, kost de normale cd-versie 17 euro, de 2-lp versie 18 euro en de digipak met bonus-dvd 19 euro. Echt bijzonder vind ik de nieuwe plaat overigens niet.

Kwibus
Berichten: 250
Lid geworden op: vr apr 25, 2008 12:59 pm
Locatie: Vlissingen

Bericht door Kwibus » vr jan 09, 2009 11:03 pm

Gilbert schreef:[..]
Into The Labyrinth komt maandag officieel uit, dus hij zal vandaag al wel in de speciaalzaken te koop zijn. Bij een willekeurig verzendbedrijf waar ik even naartoe gesurfd ben, kost de normale cd-versie 17 euro, de 2-lp versie 18 euro en de digipak met bonus-dvd 19 euro. Echt bijzonder vind ik de nieuwe plaat overigens niet.
Een Saxon plaat (zeker die van de laatste jaren) zijn nooit echt bijzonder. Het zijn wel altijd lekkere, no-nonsense heavy metal albums die gemakkelijk weg luisteren.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » za jan 10, 2009 3:37 pm

Kwibus schreef:[..]Een Saxon plaat (zeker die van de laatste jaren) zijn nooit echt bijzonder. Het zijn wel altijd lekkere, no-nonsense heavy metal albums die gemakkelijk weg luisteren.
Daar heb je gelijk in. Ik kan me ook goed vinden in Walters review op de frontpage: "Weinig verrassend, maar aan de andere zijde precies de kwaliteit zoals we die de laatste jaren gewend zijn." Mijn favoriete momenten zijn de solosectie in Valley Of The Kings en de snelle riff in Demon Sweeney Todd, maar de rest van de songs luistert na enkele luisterbeurten ook lekker weg. De doorgewinterde Saxon-fan zal blij zijn met deze nieuwe plaat, maar iemand die deze band nog niet kent zou ik toch aanraden om met het oude werk te beginnen. De albums uit begin jaren tachtig, zoals Wheels Of Steel, waren naar mijn mening namelijk wel echt bijzonder. :P Misschien leg ik met zo'n vergelijking echter de lat te hoog en leef ik wat teveel in het verleden. Tenslotte zou ik immers geen nieuw metal album uit de laatste vijf jaar kunnen opnoemen die voor mij de kwaliteit en impact heeft van de klassieke platen van Saxon.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » vr jan 16, 2009 5:24 pm

De nieuwe is best een leuke plaat. Inderdaad niks verrassend en gaat vrolijk verder waar The inner sanctum mee ophoudt. Grappig trouwens dat in het boekje, bij de teksten van de song 'Hellcat' een corsair afgebeeldt staat.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
vengeancefan
Lult over cdtjes
Berichten: 1701
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 10:07 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » za jan 17, 2009 2:20 am

best een sterk album vind ik

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » za jan 17, 2009 1:48 pm

Nieuwe cd is erg gaaf ja, alleen die Dvd erbij konden ze weglaten. :' )

Biff als king arthur ? Kom op man.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » za jan 17, 2009 11:50 pm

Jammer is dat, de DVD bij de vorige was juist te gaaf voor woorden.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo jan 18, 2009 5:32 pm

Unleash the Beast blijft trouwens best een lekker album met een aantal ijzersterke nummers. Uiteraard ook weer de nodige ´net niet-lekker wegluister' liedjes, maar toch heel behoorlijk.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie