Blind Guardian

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iggy
Berichten: 177
Lid geworden op: do jan 29, 2009 6:40 pm
Locatie: Kranenburg (DE)

Re: Blind Guardian

Bericht door Iggy » do jun 24, 2010 5:39 pm

Okay, de nieuwe plaat heet "At the edge of time" en de release datum is 30 juli 2010.

http://www.blind-guardian.com/discograp ... lbum_id=24

Tracklist;

1. Sacred Worlds (9:17)
2. Tanelorn (5:58)
3. Road of No Release (6:30)
4. Ride into Obsession (4:46)
5. Curse my Name (5:52)
6. Valkyries (6:38)
7. Control the Divine (5:26)
8. War of the Thrones (Piano) (4:55)
9. A Voice in the Dark (5:41)
10. Wheel of Time (8:55)

Op EMP.de staat een aantal versies voor pre-order waaronder een dure 4 LP editie, helaas nog zonder foto.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Blind Guardian

Bericht door Eru Iluvatar » za jun 26, 2010 11:26 am

Iemand de nieuwe single 'Voice In The Dark' al gehoord? Hij is op YouTube te beluisteren:

http://www.youtube.com/watch?v=Pv4_FJPgnHY

Niet al te complex, maar een behoorlijk pakkend nummer. Lekker ANATO-achtig refrein, terwijl de coupletten en riffs meer doen denken aan de harde nummers op NIME en IFTOS.

Afgaande op dit nummer en de samples van de rest van het album lijkt me het waarschijnlijk dat At The Edge Of Time een verbetering zal zijn ten opzichte van A Twist In The Myth en eveneens de meest recente Nevermore en Iced Earth-albums achter zich laat.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Lennert » za jun 26, 2010 10:51 pm

Fantastisch, dit nummer klinkt behoorlijk oldschool IFTOS-achtig en beukt een stuk meer dan het afgelopen album. Hansi zingt lekker agressief en gevarieerd en de riffs zetten aan tot instant headbangen. Van de week eens kijken of de single ergens in de stad te vinden is, anders bestel ik hem wel.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Blind Guardian

Bericht door Rene » ma jun 28, 2010 9:38 pm

Inderdaad erg old-school, misschien té herkenbaar, maar heb niet het idee dat er een kniesoor zal zijn die daar op let als het album hier vol mee komt te staan.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
enemy of reality
Berichten: 171
Lid geworden op: do jan 24, 2008 9:50 pm
Locatie: Westrozebeke

Re: Blind Guardian

Bericht door enemy of reality » di jun 29, 2010 12:56 pm

Ook ik ben aangenaam verrast door dit nummer...had inderdaad zo op imftos kunnen staan en gezien dit mijn favoriete album is, ben ik plots nieuwsgierig naar het album zelf.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Took » wo jun 30, 2010 2:42 pm

misschien komt het omdat ik die laatste albums van BG al lang niet geluisterd heb, maar het over-the-top orchestrale valt me op de nieuwe tot dusver mee.

over drie kwartier heb ik alles beluisterd. misschien zeg ik dan wat anders.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Blind Guardian

Bericht door Heidewolf » wo jun 30, 2010 6:05 pm

Took, ik begin het zeer irritant te vinden dat je zonodig in elk topic moet vermelden, vaak op indirecte wijze, dat jij het album allang geluisterd hebt. je probeert het telkens zo blase mogelijk weer te geven, als je het eigenlijk niks intresseert, maar toch vermeld het elke weer. daaruit blijkt volgens mij wel dat je er graag over wilt opscheppen. je moet gewoon in je sig opnemen dat jij lekker alle albums al van te voren kan luisteren of je moet gewoon ophouden met die irritante en indirecte opmerkingen waaruit blijkt je het album geluisterd heb en niet doen als of je dat eigenlijk niks intresseert, terwijl je het eigenlijk tcoh wel erg stoer vindt.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Blind Guardian

Bericht door Gilbert » wo jun 30, 2010 7:07 pm

Heidewolf schreef:Took, ik begin het zeer irritant te vinden dat je zonodig in elk topic moet vermelden, vaak op indirecte wijze, dat jij het album allang geluisterd hebt. je probeert het telkens zo blase mogelijk weer te geven, als je het eigenlijk niks intresseert, maar toch vermeld het elke weer. daaruit blijkt volgens mij wel dat je er graag over wilt opscheppen. je moet gewoon in je sig opnemen dat jij lekker alle albums al van te voren kan luisteren of je moet gewoon ophouden met die irritante en indirecte opmerkingen waaruit blijkt je het album geluisterd heb en niet doen als of je dat eigenlijk niks intresseert, terwijl je het eigenlijk tcoh wel erg stoer vindt.
Wat een oerdomme reactie. Took geeft gewoon zijn eerste indruk van het album voor degenen die er benieuwd naar zijn, maar hem nog niet kunnen beluisteren. Took verricht ontzettend veel werk om Metalfan.nl draaiende te houden. Dat hij daar kleine voordeeltjes aan ontleent, zoals dat hij sommige albums wat eerder in zijn bezit heeft, is hem van harte gegund. Dat jij daar niet tegenkunt en zijn posts totaal verkeerd interpreteert, zegt genoeg over jouw kleinzieligheid en schrijnend gebrek aan mensenkennis. Zeg, als jij ook albums als eerste wilt kunnen beluisteren, waarom bouw je dan niet zelf een succesvolle metalsite met duizenden bezoekers? Oh wacht, daar heb je natuurlijk wel enige intelligentie en sociale vaardigheden voor nodig...

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Blind Guardian

Bericht door Heidewolf » wo jun 30, 2010 7:47 pm

Jij moet niet zo veel veronderstellen. In mijn post zeg ik nergens dat ik het Took niet gun. Ik ben me er van bewust dat het runnen van een site en forum als deze veel tijd kost. Het eerder kunnen beluisteren van cd's is een ook mooie beloning. Wat mij irriteert is de wijze waarop Took dat telkens vermeldt.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Took » wo jun 30, 2010 7:54 pm

Vind je het nou zo erg dat ik hier m'n 1e reactie op het album geef?
Doe ik het niet, dan doet iemand anders het over uiterlijk een dag of 2. Nou nou nou....
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22647
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Blind Guardian

Bericht door innuendo » wo jun 30, 2010 9:12 pm

Heidewolf schreef:Took, ik begin het zeer irritant te vinden dat je zonodig in elk topic moet vermelden, vaak op indirecte wijze, dat jij het album allang geluisterd hebt. je probeert het telkens zo blase mogelijk weer te geven, als je het eigenlijk niks intresseert, maar toch vermeld het elke weer. daaruit blijkt volgens mij wel dat je er graag over wilt opscheppen. je moet gewoon in je sig opnemen dat jij lekker alle albums al van te voren kan luisteren of je moet gewoon ophouden met die irritante en indirecte opmerkingen waaruit blijkt je het album geluisterd heb en niet doen als of je dat eigenlijk niks intresseert, terwijl je het eigenlijk tcoh wel erg stoer vindt.

Misschien moet je zelf reviewer worden, dan kun je lekker meepraten. :wink:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22647
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Blind Guardian

Bericht door innuendo » wo jun 30, 2010 10:00 pm

Eru Iluvatar schreef:
Afgaande op dit nummer en de samples van de rest van het album lijkt me het waarschijnlijk dat At The Edge Of Time een verbetering zal zijn ten opzichte van A Twist In The Myth en eveneens de meest recente Nevermore en Iced Earth-albums achter zich laat.

Ik luister het album nu voor de eerste keer, ben halverwege, maar ik ondersteun je vermoeden volledig. Ik vind deze plaat nu al geslaagd.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door yesferro » do jul 15, 2010 6:15 am

Geweldig, vandaag nog net van het werk naar huis gereden met Savage Circus goed luid in de auto, vlug even Nightfall op de iphone gezet om er dan maar morgen naar te luisteren! Nightfall komt zeker in mn top 10 beste albums aller tijden te staan, hopelijk kan het nieuwe album me ook zo boeien. ANATO beviel me niet erg, ATITM vond ik dan wel beter, maar dan vooral omdat de lyrics me meer aanspraken.
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22647
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Blind Guardian

Bericht door innuendo » do jul 15, 2010 9:13 am

A voice in the dark is (helaas) het enige echt snelle nummer en daarom mijn favoriet. Verder zijn Wheel of time en Sacred worlds erg sterk. Verder bevalt de plaat me prima. Hij doet me nog het meest denken aan nightfall.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Mischa
Berichten: 122
Lid geworden op: ma nov 16, 2009 11:43 am
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Mischa » do jul 15, 2010 3:22 pm

toch wel eg lekker schijfje weer. A Voice in the Dark is wel weer erg lekker, vergelijking met Nightfall is wel op z'n plaats ja
Metatron: "Well, I say we get drunk, because I'm all out of ideas.."

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door yesferro » do jul 15, 2010 3:44 pm

geweldig! binnenkort dus maar bestellen.
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Lennert » ma jul 26, 2010 3:47 pm

Nu op Kink Aardschok draait men Control The Divine van het nieuwe album (nog een paar dagen wachten...)

Klinkt erg vertrouwd, beetje als de rustigere nummers van IFTOS (voornamelijk Bright Eyes komt in me op) met een catchy refrein, maar ik hoop toch dat dit niet het beste nummer van de cd is. Lekker, maar het mag nog net iets specialer.
Laatst gewijzigd door Lennert op ma jul 26, 2010 4:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22647
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Blind Guardian

Bericht door innuendo » ma jul 26, 2010 3:56 pm

Het is in mijn ogen een van de beste nummers. Vooral Sacred (herbewerking van het nummer dat 1-2 jaar geleden in een game is gebruikt), A voice in the dark en Wheel of time zijn imo de beste nummers. Control the divine heeft wat tijd nodig, maar ik vind deze eigenlijk ook best tof.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Lennert » ma jul 26, 2010 4:03 pm

Sacred Worlds ben ik heel benieuwd naar, het nummer Sacred zelf vond ik al fantastisch, dus ik ga er van uit dat een meer orkestrale versie me alsnog goed zal behagen!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Took » ma jul 26, 2010 4:04 pm

Ruud's review van de nieuwe:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=6286
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Lennert » ma jul 26, 2010 4:12 pm

http://www.blind-guardian.com/2010/07/26/3-tracks/

War Of The Thrones, Voice In The Dark en Tanelorn zijn via de website te beluisteren!

Tanelorn bevalt mij erg goed in ieder geval. Hansi ziet er met zijn korte kop overigens wel weer afgrijselijk uit, maar het blijft dan ook Duitser :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22647
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Blind Guardian

Bericht door innuendo » ma jul 26, 2010 4:13 pm

Tanelorn begon mij snel te vervelen. Ik raad overigens Valkyries aan. Gave epic!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Took » ma jul 26, 2010 4:29 pm

de nieuwe poll op de frontpage gaat ook over Blind Guardian:
http://www.metalfan.nl/pollBooth.php?pollID=137
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Lennert » ma jul 26, 2010 4:42 pm

Misschien ook leuk voor in dit topic?

A Night At The Opera voor mij, hoewel ze voor mij echt geen enkel slecht album hebben. Zeker 1 van mijn favoriete bands ooit.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22647
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Blind Guardian

Bericht door innuendo » ma jul 26, 2010 4:45 pm

Even mijn reactie copy pasten:

Uiteindelijk Nightfall. Niet alleen omdat dit mijn eerste BG album is. Hierop staan mijns insziens de beste songs en de beste sfeer op.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

IronMaidenNL
Berichten: 105
Lid geworden op: zo sep 20, 2009 12:45 pm
Locatie: Tilburg

Re: Blind Guardian

Bericht door IronMaidenNL » ma jul 26, 2010 4:56 pm

Bij de Duitse Metal Hammer van deze maand zit een gratis Blind Guardian cd: "The Sacred Worlds And Songs Divine Tour (2010)"

De tracklist is als volgt:

1. Sacred Worlds (Metal Hammer Edit) 6:29
2. War Of Wrath (Live @ Wacken 2007 - Metal Hammer Edit) 1:54
3. Into The Storm (Live @ Wacken 2007 - Metal Hammer Edit) 5:16
4. Born In A Mourning Hall (Live @ Wacken 2007 - Metal Hammer Edit) 5:52
5. Nightfall (Live @ Wacken 2007 - Metal Hammer Edit) 5:55
6. Fly (Live @ Wacken 2007 - Metal Hammer Edit) 6:15
7. Valhalla (Live @ Wacken 2007 - Metal Hammer Edit) 7:39
8. The Bard's Song (In The Forest) (Live @ Wacken 2007 - Metal Hammer Edit) 4:13
9. Mirror Mirror (Live @ Wacken 2007 - Metal Hammer Edit) 5:44

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Edwynn » ma jul 26, 2010 5:02 pm

Ook Nightfall voor mij. De ultieme Tolkien plaat van de ooit ultieme Tolkien band.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Blind Guardian

Bericht door Eru Iluvatar » ma jul 26, 2010 6:10 pm

'A Night At The Opera'. De voorgaande jaren negentig albums van Blind Guardian zijn ook fantastisch, maar 'ANATO' is net wat spannender met zijn bombastische, experimentele en en progressieve karakter. Sommige nummers moeten even inzinken, zoals het magistrale en ongeevenaarde 'And Then There Was Silence', maar uiteindelijk zijn alle nummers van een zeer hoogwaardig niveau.

'A Twist In The Myth' vond ik overigens een erg leuk, spontaan album. De bombast van ANATO werd niet herhaald, maar de experimentele, progressieve lijn werd gecombineerd met iets simplistischer songwriting en 'poppy'-invloeden, wat 'Twist' misschien volgens velen misschien niet een klassieker maakt, maar zorgt voor verfrissing.

Van wat ik tot nu toe van 'At The Edge Of Time' heb gehoord wordt de bombast van 'ANATO' gecombineerd met het simplisme van 'Twist' en de riffs, dynamiek en energie van 'Tales From The Twilight World' t/m 'Nightfall In Middle-Earth'. Door verschillende elementen uit hun discografie met elkaar te combineren en enkele nieuwe elementen in te voeren (orkest, folk-instrumenten) komt Blind Guardian op natuurlijke wijze tot een nieuw, eigenlijk zeer 'organisch' en 'logisch' geluid dat voor alle Blind Guardian-fans wel wat te bieden heeft.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25304
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Jeroen » ma jul 26, 2010 7:02 pm

Voor zover je bij BG van simplisme kan spreken. Ik vind de sound altijd te volgepropt en de melodielijnen wat aan de truttige kant. Live knalt het mijns inziens wel, maar op plaat ben ik er na twee of drie nummers al zat van. Ik zal de nieuwe nog wel gaan beluisteren, maar ik heb weinig hoop. Dan hoor ik toch liever de stoere en meer basic aanpak van Demons & Wizards met de zang van Hansi als slagroom op de taart. Wat mij betreft komt hij daar ook veel gaver voor de dag (vooral op het debuut) dan bij BG.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Nico
Berichten: 191
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 9:14 am

Re: Blind Guardian

Bericht door Nico » ma jul 26, 2010 7:02 pm

Nightfall

De eerste plaat die ik van hen hoorde, en deze draai ik nog altijd met veel plezier.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Took » ma jul 26, 2010 7:29 pm

Interview met gitarist André Olbrich:

http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=799

Afbeelding
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25304
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Jeroen » ma jul 26, 2010 7:40 pm

heeft Hansi het haar eraf?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22647
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Blind Guardian

Bericht door innuendo » ma jul 26, 2010 7:42 pm

Goed gezien.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Blind Guardian

Bericht door Metalheank » di jul 27, 2010 9:48 am

En ook niks te vroeg. Goed interview trouwens!
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Re: Blind Guardian

Bericht door RadiumAngel » di jul 27, 2010 3:25 pm

Dat was zeker een leuk interview. Ondanks dat ik tot op heden alle albums van de band heb, vind ik het stijltje van Blind Guardian alle jaren niet echt meer mijn ding. Ik kan echter wel vooral genieten van de mix van hardheid en sfeer op Imaginations From The Other Side. Ook draai ik nog af en toe enkele nummers van The Forgotten Tales. Dit vanwege de geslaagde akoestische versies en enkele leuke covers. (vooral To France)
Afbeelding

Gebruikersavatar
JustinMaiden
Berichten: 63
Lid geworden op: wo sep 21, 2005 8:06 pm
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door JustinMaiden » di jul 27, 2010 4:05 pm

Goed interview, ben benieuwd naar de cd, vond de recensie veel belovend :)
http://www.justinovitch.nl

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22647
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Blind Guardian

Bericht door innuendo » di jul 27, 2010 4:14 pm

Hè gelukkig, ik heb ook lezers :mrgreen:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Lennert » do jul 29, 2010 11:24 am

Nog 1 dag, ik kan al bijna niet meer wachten! Nu maar hopen dat de Media Markt hem ook heeft liggen...
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Blind Guardian

Bericht door Eru Iluvatar » do jul 29, 2010 1:09 pm

Ik verheug me er ook gigantisch op. Ik heb trouwens op veel websites (bol.com, musicstore.nl) gelezen dat het album pas vanaf volgende week dinsdag in de winkels ligt. De 'release date' van 30 juli geld waarschijnlijk alleen voor de mp3-versie van 'At The Edge Of Time'. Daarnaast vind ik opvallend dat ik nooit meer Blind Guardian-albums in de winkels zie liggen, ook niet in muziekzaken die een relatief grote metal-afdeling hebben. De distributie van Virgin en Nuclear Blast is volgens mij niet je van het.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Took » do jul 29, 2010 1:27 pm

kan ook zijn dat de 30e voor Duitsland is, en dat de rest van Europa dus een paar dagen later is. Dat komt wel vaker voor bij Duitse labels.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Lennert » do jul 29, 2010 2:11 pm

Godver, ik mag toch hopen van niet. De Media Markt heeft bij ons in een aantal gevallen wel eens Blind Guardian liggen (toen die re-masters net uitwaren bijvoorbeeld).

Balen dat de Sounds weg is in Rotterdam, daar hadden ze echt alles voor heerlijk lage prijzen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Iggy
Berichten: 177
Lid geworden op: do jan 29, 2009 6:40 pm
Locatie: Kranenburg (DE)

Re: Blind Guardian

Bericht door Iggy » do jul 29, 2010 7:56 pm

Took schreef:kan ook zijn dat de 30e voor Duitsland is, en dat de rest van Europa dus een paar dagen later is. Dat komt wel vaker voor bij Duitse labels.
EMP.de (moederbedrijf Large.nl) heeft de nieuwe plaat nu als leverbaar. Hopelijk heb ik ze dus morgen binnen met wat geluk.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Lennert » vr jul 30, 2010 10:41 am

Shit, de media markt, freerecordshop, plato en velvet geven allemaal aan dat de releasedate 2 augustus is :(

Ik ga zo voor de zekerheid toch nog even kijken, maar voorlopig baal ik.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Blind Guardian

Bericht door Rene » vr jul 30, 2010 11:09 am

Op Metalfan staat dat ie gewoon 30 juli uitkomt. Een betrouwbare site, dus ik zou dat maar aangeven aan die platenzaken. Dan zullen ze hun vergissing wel inzien en zorgen ze er alsnog voor dat je 'm vandaag krijgt :P
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22647
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Blind Guardian

Bericht door innuendo » vr jul 30, 2010 11:18 am

Je gaat gewoon weer naar de winkel, neemt een foto van CHuck Norris mee en zegt dat je de nieuwe Blind Guardian wilt hebben. Wedden dat ze je dan vragen of je die ook van 2014 wilt hebben?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Lennert » vr jul 30, 2010 11:22 am

Dat zou ik kunnen doen, maar ik bedenk me net dat ik geen geld heb om die cd aan te schaffen :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22647
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Blind Guardian

Bericht door innuendo » vr jul 30, 2010 11:27 am

Niet? Je recente onkostenvergoeding zou op je rekening moeten staan.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Lennert » vr jul 30, 2010 11:29 am

Ah wacht, jij hebt zeker geen Postbank? In dat geval mijn excuses :P

Edit: Ik herinner me met voorgaande releases overigens dat sommige winkels de albums wel al de vrijdag voor uitgave hadden, we proberen het maar gewoon.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22647
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Blind Guardian

Bericht door innuendo » vr jul 30, 2010 11:34 am

Laat even weten als je 'm hebt, want als hij nog niet in de schappen ligt, heeft het ook geen zin dat ik vandaag, na mijn werk naar de media markt scheur.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Lennert » vr jul 30, 2010 11:38 am

Komt voor den bakker, ik ga er nu eens op uit!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Plaats reactie