Blind Guardian

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Lennert » wo dec 04, 2013 9:56 pm

Heb ik gisteren weer gedaan, blijft me toch iedere opvallen wat een magistraal album het ook eigenlijk is.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Blind Guardian

Bericht door Johan » do dec 05, 2013 11:53 am

Ik weet nog hoe verschrikkelijk gelukkig ik ervan werd toen ze in 013 in 2010 zowel Sacred Worlds als Wheel of Time live speelden :).

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Blind Guardian

Bericht door Eru Iluvatar » wo sep 03, 2014 2:29 pm

Iemand ooit de geslaagde HEAVEN SHALL BURN-cover van '' Valhalla '' gehoord?



Gaaf he?

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Blind Guardian

Bericht door Johan » vr okt 10, 2014 3:25 pm

Back with a vengeance, “Twilight of the Gods” out on December 5, 2014!
Posted on Friday, October 10th, 2014
The wait is over! Blind Guardian is back! The world’s most popular fantasy metal band gives us Twilight of the Gods; the first single from their long-awaited new album, to be unleashed upon the world in January 2015.

Twilight of the Gods

“Twilight of the Gods”, the first creation of the Krefeld, Germany based band in more than four years will be released on December 5, 2014 via Nuclear Blast. Blind Guardian vocalist Hansi Kürsch assures, “this song is a statement about Blind Guardian. The pure definition of all that the band stands for: it is innovative, melodic and brutal.” And thus a perfect choice to get fans into the proper mood for the upcoming album.

“Twilight of the Gods” is a “neck breaker” in the true tradition of Blind Guardian “that will captivate you with the most epic and catchy chorus we’ve ever written,” says Kürsch.

In “Twilight of the Gods” Blind Guardian is singing about the deities’ waning power; no such times are in sight for the band. Blind Guardian is back with a vengeance; with an impressive single from an overwhelming record!

Twilight of the Gods will be available in three formats.

CD digipack with three tracks:

Twilight of the Gods
Time Stands Still (At the Iron Hill) – Live in Wacken 2011
The Bard’s Song (In the Forest) – Live in Wacken 2011
7″ Vinyl:

Side A: Twilight of the Gods
Side B: Time Stands Still (At the Iron Hill) – Live in Wacken 2011
Digital:

Twilight of the Gods
Pre-order your copy here: http://smarturl.it/BLIND-GUARDIAN-Gods

Also be sure to check out Blind Guardian on tour in 2015 in a city near you! The constantly-updated list of shows can be found here: www.blind-guardian.com/tour
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Lennert » vr okt 10, 2014 3:36 pm

Ik wil geen single, ik wil een fucking album!!!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Blind Guardian

Bericht door Metalheank » vr okt 10, 2014 9:35 pm

Dat is toch die band die waarbij de drie belangrijkste bandleden voltijd, 24/7, dag en nacht bezig zijn met hun muziek maken en aan de man brengen?
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Lennert » za okt 11, 2014 2:53 pm

Ruud, ik wil voor 10 april jouw zolder alvast claimen als Blind Guardian in de Effenaar staat :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Blind Guardian

Bericht door Heidewolf » za okt 11, 2014 3:20 pm

Metalheank schreef:Dat is toch die band die waarbij de drie belangrijkste bandleden voltijd, 24/7, dag en nacht bezig zijn met hun muziek maken en aan de man brengen?
Die indruk heb ik zelf nou nooit gehad. Eerder dat de zanger en gitarist lang in de studio zitten om albums te maken met 260 lagen.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Blind Guardian

Bericht door innuendo » za okt 11, 2014 3:25 pm

Lennert schreef:Ruud, ik wil voor 10 april jouw zolder alvast claimen als Blind Guardian in de Effenaar staat :P
Ja, dikke kutzooi! Dan is Roadurn.

Van mij mag je best blijven pitten, maar ik verwacht heel wat meer volk over de vloer te hebben.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Lennert » za okt 11, 2014 6:10 pm

Ten tijde van Roadburn? Haha, dan moet ik nog even kijken of ik niet iets praktischers kan doen :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Blind Guardian

Bericht door Johan » ma okt 13, 2014 12:05 pm

Lennert schreef:Ik wil geen single, ik wil een fucking album!!!
Het album komt in Januari.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Blind Guardian

Bericht door Metalheank » di okt 14, 2014 10:16 pm

Heidewolf schreef:
Metalheank schreef:Dat is toch die band die waarbij de drie belangrijkste bandleden voltijd, 24/7, dag en nacht bezig zijn met hun muziek maken en aan de man brengen?
Die indruk heb ik zelf nou nooit gehad. Eerder dat de zanger en gitarist lang in de studio zitten om albums te maken met 260 lagen.
Ja maar ik geloof niet dat dat voltijdwerk is. Ik geloof best dat ze 'aan de bak zijn', maar ik vraag me altijd af wat dat concreet inhoud. Dat heb ik bij alle muzikanten die er van leven. Niet alleen Blind Guardian.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Blind Guardian

Bericht door Eru Iluvatar » zo nov 23, 2014 9:32 pm

'Teaser' van het nieuwe album ''Beyond The Red Mirror'', die januari 2015 uitkomt (single ''Twilight Of The Gods'' aankomende maand):


Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Lennert » ma nov 24, 2014 1:00 am

De productie vind ik nog wat licht, benieuwd of dat aan mijn speakers ligt of dat het wel heel erg zanggeorienteerd is en dat de gitaren gewoon wat zachter zullen staan...
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Blind Guardian

Bericht door Eru Iluvatar » vr dec 05, 2014 9:56 am

De productie is over de gehele lengte van het album nogal licht, of misschien beter gezegd ''dunnetjes'' (net als bij ''A Twist In The Myth''). Terwijl bijvoorbeeld de gitaren vaak wel lager gestemd zijn dan normaal.

''Beyond The Red Mirror'' herbergt vier wat langere (semi-)orkestrale composities en een aantal korte ''krakers'' die bij vlagen ongewoon brutaal uit de hoek komen. De wat obligate folky ballads zijn nu weg. Erg fijn. Desalniettemin is dit album erg veelzijdig en zonder twijfel het beste BG-album sinds ''A Night At The Opera'' 14 jaar geleden (terwijl ik het vorige album ''At The Edge Of Time'' al een flinke inhaalslag qua kwaliteit vond maken ten opzichte van ''A Twist In The Myth'' uit 2006).

Hier een leuk interview door een zuidelijke Amerikaans met Hansi en André. Ze gaan uitgebreid in op het achterliggende concept van ''Beyond The Red Mirror''. Verhalenderwijs is het een vervolg op de lotgevallen van de protagonist van ''Imaginations From The Other Side'' :) .

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VI-FJ_ZN ... e=youtu.be[/youtube]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Took » vr dec 05, 2014 10:00 am

Eru Iluvatar schreef:
''Beyond The Red Mirror'' herbergt vier wat langere (semi-)orkestrale composities
ze zijn nu al zo'n tien jaar bezig aan dat orkestrale album. Zou dit nu het resultaat pas zijn? Of zou het er nog echt een keer van komen?
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Blind Guardian

Bericht door Eru Iluvatar » vr dec 05, 2014 10:06 am

Goed dat je het vraagt, in het bovenstaande interview hebben ze het namelijk over dat orkestrale orkest. Wat blijkt nou: dat volledige orkestrale album komt zo goed als zeker in 2016 uit!

De vier soort van orkestrale composities op het nieuwe album (vergelijkbaar met ''And Then There Was Silence'', ''Wheel Of Time'' and ''Sacred Worlds'') staan er los van en zijn wellicht een ''appetizer'' (hoewel: deze nummers hebben elektrische gitaren en dat orkestrale album volgens mij helemaal niet).

In ieder geval krijg je na 4,5 jaar wachten op een nieuw BG-album wel direct het jaar er op nog een soort van BG-album :)

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Took » vr dec 05, 2014 10:19 am

in 2005 vroeg ik het al aan Hansi. "in 2006 BG, en daarna het orkestrale album"...

dus ik reken er vooralsnog nog niet op.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Blind Guardian

Bericht door Eru Iluvatar » vr dec 05, 2014 10:34 am

:D

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Lennert » vr dec 05, 2014 11:43 am

Eru Iluvatar schreef:De productie is over de gehele lengte van het album nogal licht, of misschien beter gezegd ''dunnetjes'' (net als bij ''A Twist In The Myth''). Terwijl bijvoorbeeld de gitaren vaak wel lager gestemd zijn dan normaal.

''Beyond The Red Mirror'' herbergt vier wat langere (semi-)orkestrale composities en een aantal korte ''krakers'' die bij vlagen ongewoon brutaal uit de hoek komen. De wat obligate folky ballads zijn nu weg. Erg fijn. Desalniettemin is dit album erg veelzijdig en zonder twijfel het beste BG-album sinds ''A Night At The Opera'' 14 jaar geleden (terwijl ik het vorige album ''At The Edge Of Time'' al een flinke inhaalslag qua kwaliteit vond maken ten opzichte van ''A Twist In The Myth'' uit 2006).

Hier een leuk interview door een zuidelijke Amerikaans met Hansi en André. Ze gaan uitgebreid in op het achterliggende concept van ''Beyond The Red Mirror''. Verhalenderwijs is het een vervolg op de lotgevallen van de protagonist van ''Imaginations From The Other Side'' :) .

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VI-FJ_ZN ... e=youtu.be[/youtube]
Godverdomme, ik kan nu al niet wachten. At The Edge Of Time vind ik ook bijna even sterk als A Night At The Opera, die voor mij onbetwiste favoriet is!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Blind Guardian

Bericht door Eru Iluvatar » vr dec 05, 2014 3:54 pm

En hier is het eerste vrijgegeven nummer van ''Beyond The Red Mirror'', de single ''Twilight Of The Gods'':


Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Blind Guardian

Bericht door Eru Iluvatar » di jan 20, 2015 11:05 am

Hier de laatste studio-video van de opnames van het nieuwe album 'Beyond The Red Mirror'. Schitterend moet dat zijn, zo'n aanzienlijk groot orkest je eigen composities horen uitvoeren :D :



Onze recensie van 'Beyond The Red Door' verschijnt snel. Houdt dus goed de frontpage in de gaten. Ik heb het album zo'n veertig á vijftig keer geluisterd en kan alvast verklappen dat ik tot een mooi eindoordeel ben gekomen :)

..............................................................................

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Blind Guardian

Bericht door Eru Iluvatar » di jan 20, 2015 2:44 pm

De Metalfan-recensie: http://metalfan.nl/reviews.php?id=8465

95/100.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Lennert » di jan 20, 2015 3:56 pm

Heb zin om hem opnieuw te luisteren! Wat jij liet horen was echt heel erg verrassend, dat betekent dat 2015 qua power metal met Blind Guardian en Orden Ogan heel erg goed begonnen is! :D
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Blind Guardian

Bericht door Heidewolf » di jan 20, 2015 6:44 pm

Die review maakt me erg enthousiast. Dat laatste studio-report natuurlijk ook. In de stelling dat er alleen 'passie' in de orchestrale eerste en laatste nummers zat kan ik me goed vinden. Als ze dan alle verplichte nummers eruit hebben gehaald bij de nieuwe zodat er niks geforceerds op staat, dan zal het wel een goede plaat worden.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Blind Guardian

Bericht door Eru Iluvatar » di jan 20, 2015 10:09 pm

Bedankt Benjamin! Album moest bij mij even groeien, maar inmiddels draai ik de nummers al bijna twee maanden dagelijks :)

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1625
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Blind Guardian

Bericht door scorpion » wo jan 21, 2015 6:25 am

Lennert schreef:Heb zin om hem opnieuw te luisteren! Wat jij liet horen was echt heel erg verrassend, dat betekent dat 2015 qua power metal met Blind Guardian en Orden Ogan heel erg goed begonnen is! :D
Vergeet Serious Black niet :wink:

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Blind Guardian

Bericht door Johan » wo jan 21, 2015 1:47 pm

Zo, veelbelovend! :).

Sacred Worlds en Wheel of Time vond ik persoonlijk veruit het beste op At the Edge of Time, dus als het meer van die richting is dan kan het voor mij bijna niet tegenvallen.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Lennert » di jan 27, 2015 12:35 pm

Eru Iluvatar schreef:Iemand ooit de geslaagde HEAVEN SHALL BURN-cover van '' Valhalla '' gehoord?



Gaaf he?
Helemaal gemist, maar gave versie! Zingt Hansi nu ook mee aan het einde?

Ik wil alvast de cd bestellen, maar ik heb geen idee of de digipack nog iets extra's heeft en wat dat Earbook in godsnaam moet voorstellen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Took » di jan 27, 2015 1:02 pm

earbook is een veel groter formaat boek. Net iets kleiner dan LP-formaat, maar wel dikker en met harde kaft.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Blind Guardian

Bericht door Metalheank » di jan 27, 2015 5:37 pm

Took schreef:earbook is een veel groter formaat boek. Net iets kleiner dan LP-formaat, maar wel dikker en met harde kaft.
Hee, dat gaat al redelijk richting mij ideaal: LP-hoezen met een cd er in. Ik heb echt een grafhekel aan digipacks.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Took » di jan 27, 2015 6:34 pm

ik heb er een paar en ik vind ze erg mooi. Of ze het dubbele (of meer) van de normale cd-prijs waard zijn moet ieder maar voor zich bepalen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Lennert » di jan 27, 2015 7:41 pm

Oef, als er niks extra's bij zit, ga ik daar geen €39,99 voor neerleggen. Op de digipack staat volgens mij ook geen bonustrack of extra DVD, dan houd ik het wel bij de jewelcase uitvoering.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Blind Guardian

Bericht door Eru Iluvatar » di jan 27, 2015 7:45 pm

Bij die earbook volgens mij twee bonustracks, de uitermate saaie ballad 'Distant Memories' en het mij nog onbekende 'Doom'.

Als alleen 'Distant Memories' als extra op een speciale uitgave van dit album staat zou ik gewoon voor de meest standaard versie gaan.

Bah, dat geneuzel met bonustracks en die verschrikkelijke digipacks :S

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Lennert » di jan 27, 2015 11:01 pm

Digipacks passen wel beter in mijn kast :P

Maar desalniettemin ga ik dan wel gewoon voor de normale versie, 20 euro extra voor 2 tracks is het sowieso niet waard, daar wil ik minstens een bonus-dvd, t-shirt en rare gadget bij.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Blind Guardian

Bericht door innuendo » wo jan 28, 2015 12:08 am

Ik zit er trouwens aan te denken om naar de show in Krefeld te gaan. Moet toch wat als ik het in Eindhoven ga missen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Blind Guardian

Bericht door Johan » wo jan 28, 2015 4:14 pm

Eru Iluvatar schreef:Bij die earbook volgens mij twee bonustracks, de uitermate saaie ballad 'Distant Memories' en het mij nog onbekende 'Doom'.

Als alleen 'Distant Memories' als extra op een speciale uitgave van dit album staat zou ik gewoon voor de meest standaard versie gaan.

Bah, dat geneuzel met bonustracks en die verschrikkelijke digipacks :S
Zo te zien heeft de digipack met Distant Memories 1 bonustrack ten opzichte van de normale editie. Het prijsverschil is overigens 1 euro.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Lennert » za jan 31, 2015 9:34 am

Gisteren de digipack gewoon gehaald bij de Mediamarkt met nog BTW-korting ook (cd kostte zelf maar €16,99 zonder korting, dat is ook niet duur). Die bonustrack Distant Memories vind ik zelf ook een mooi rustpunt op een verder vrij zwaar op de maag liggend album. Desalniettemin openbaart zich zoveel moois! Het kwartje viel bij mij in 1 keer bij At The Edge Of Time, waar ik hier bij The Ninth Wave echt even voorzichtig moest beginnen. Bij de derde luisterbeurt is alles langzaamaan duidelijk aan het worden. Het album is een soort overstijging metal geworden. Er zijn gitaren, riffs, spetterende drums en zang en vanzelfsprekend solo's, maar uiteindelijk luistert het meer weg als een musical, opera of klassiek stuk met deze elementen er overheen dan dat het metal met orkest is. Helemaal een meesterwerk als At The Edge Of Time (het nummer) heeft geen duidelijke couplet/refrein-structuur en is daardoor als metalnummer niet erg toegankelijk, maar het klopt allemaal zo behoorlijk dat dit niets uitmaakt. Ik denk bij vlagen ook aan de betere Disneynummers, parade-achtige muziek, maar ook aan religieuze hymnes. Voorzichtig ben ik geneigd te zeggen dat dit BG's beste album tot nu toe is.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Blind Guardian

Bericht door jeffrey » za jan 31, 2015 2:28 pm

Twilight of the Gods klinkt erg lekker!
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Lennert » za jan 31, 2015 5:12 pm

En het is verreweg het minste nummer op het album! :P

Damn, ik baal dat ik nu aan het werk ben, ik heb zo'n zin om het album nog een keer te beluisteren.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Lennert » zo feb 01, 2015 10:56 am

Kom op mensen, meer reacties! Ik blijf genieten in ieder geval.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Blind Guardian

Bericht door Tox » zo feb 01, 2015 1:54 pm

Ik heb hem zojuist ook aangeschaft, met zo'n goede recensies is het niet zo'n groot risico om de verzameling compleet te houden. ;)

Ik ben benieuwd!
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Lennert » zo feb 01, 2015 1:56 pm

Mijn vriendin vindt het album ook goed, maar ze hoort me liever niet twintig keer achter elkaar dezelfde muziek draaien. Daarom ben ik nu maar even in chronologische volgorde de albums aan het beluisteren, eens zien of ik daarna meteen kan aangeven in welke volgorde ik ze ook zou ranken. Ik denk voorlopig na een aantal luisterbeurten dat Beyond The Red Mirror voor mij wel favoriet zou kunnen worden.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Blind Guardian

Bericht door jeffrey » di feb 03, 2015 7:38 pm

Lennert schreef:En het is verreweg het minste nummer op het album! :P

Damn, ik baal dat ik nu aan het werk ben, ik heb zo'n zin om het album nog een keer te beluisteren.
Dat is mooi! Aangezien ik voor het eerst in jaren weer enthousiast bent om een nieuwe BG plaat.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Blind Guardian

Bericht door innuendo » di feb 03, 2015 7:44 pm

Ik heb 'm nu twee keer gehoord. Hoor veel toffe dingen, maar heb er ook enige twijfels bij. Ik ben het met je eens, Lennert, dat deze plaat zwaar op de maag ligt. Ik snak op den duur echt naar een rustmoment, want voor mijn gevoel staat het constant op vol volume.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Lennert » di feb 03, 2015 11:44 pm

Daarom vind ik Distant Memories ook zo fijn, dat nummer geeft een mooi moment van subtiliteit. Doet me een beetje denken aan een betere versie van Harvest Of Sorrow. Favorieten zijn op het moment wel Prophecies, At The Edge Of Time en The Holy Grail. Ik ben heel erg benieuwd in ieder geval welke nummers er live gespeeld gaan worden!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Blind Guardian

Bericht door Iron Maiden » wo feb 04, 2015 11:14 am

Hoewel ik niet bekend met alle albums van Blind Guardian, moet ik toegeven dat het nieuwe album op dit moment het beste is wat ik van hun heb gehoord. Ik heb nog niet eerder een album geoord dat zo overweldigend begint als dit, de lange intro van The Ninth Wave is erg gaaf. Daarnaast bevalt mij dit album meer dan anderen omdat het tempo voor mijn gevoel wat hoger ligt, er minder inkak-momenten zijn. Wat mij tegenstond aan BG is de folk-achtige nummers, de wat tragere nummers, die zijn op dit album lijkt het redelijk verdwenen. De enige echte ballad die er op staat, Miracle Machine, vind ik de mooiste ballad met Hansi op zang, sinds Fiddler on the Green. Enkel de afsluiter vind ik niet geweldig. Daar waar het album overweldigend begint, eindigt het niet zo overweldigend voor mijn gevoel. Dat was op het vorige album, At the Edge of Time beter. Al met al een van de betere albums van 2015 en zeker een plek in het jaarlijstje.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Lennert » wo feb 04, 2015 5:10 pm

Ben ik trouwens de enige die het idee heeft dat men bij The Ninth Wave de productie niet goed heeft afgewerkt? Ik vind het daar nog wat zompig klinken, terwijl de riffs vanaf het tweede nummer juist zo helder klinken.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Lennert » ma feb 09, 2015 7:12 pm

In de winkel net de Aardschok review doorgebladerd: wat een nietszeggend stukje zooi.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Blind Guardian

Bericht door innuendo » ma feb 09, 2015 11:30 pm

Want?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Plaats reactie