Blind Guardian

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr jan 11, 2008 9:45 pm

Dude! Ik zat net in de auto naar A night at the opera te luisteren. Toen dit album uitkwam is er een hoop kritiek op geweest. Waarschijnlijk ook van mijn kant omdat ik er maar moeilijk in kon komen. De meeste kritiek was dan ook op het feit dat dit album te complex zou zijn en dat er te weinig speed metal in zat.

Nu, bijna 6 jaar na dato, vind ik dit album ronduit geniaal! Ik zat echt finaal los te gaan in de auto en moest ook echt opletten dat ik niet van de weg raakte. Nog geen slechte dood trouwens, luidkeels mee blèrend met Blind guardian. 8)

Ik vrees dat hij bij A twist in the myth precies de andere kant op gaat. Daar was ik in de eerste instantie zeer goed over te spreken maar daar is de glans nu een beetje van af. Op muzikaal gebied is er weinig mis met dat album maar het mist de bezieling die ik van Blind guardian gewend ben.

Ik hoop dan ook dat hun volgende album weer net zo spetterd als A night at the opera (of Imaginations from the other side en Nightfall in middle-earth natuurlijk). Dan maar geen speed metal invloeden. Daar kan ik wel zonder.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6764
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » za jan 12, 2008 4:59 pm

Die moet ik maar eens gaan proberen dan. Ik vind A Twist in the Myth nog behoorlijk gaaf!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do mar 27, 2008 11:56 pm

Zo, vandaag Tales From The Twilight World binnen (ja, die had ik alleen nog maar op kopie, schande van me). Blijft toch een behoorlijk onderschat album mijns insziens. Ik zal overigens wel 1 van de weinigen zijn, maar Nightfall In Middle Earth vind ik verre van hun beste, A Night At The Opera en Somewhere Far Beyond hebben die posities al ingenomen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22643
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do mar 27, 2008 11:59 pm

Voorlopig vind ik nightfall hun beste. Bovendien heeft die plaat alleen maar meer waardering gekregen toen ik de silmarillion gelezen had. Tales from a twilight world staat hier ook in de kast, maar spreekt me nauwelijks aan. Ik zal ´m binnenkort weer in de cd-speler knikkeren.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » vr mar 28, 2008 12:09 am

Ik ken alleen Battalions of Fear en de zang erop is niet te pruimen. Verder instrumentaal wel in orde.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr mar 28, 2008 10:07 am

Niet te pruimen? Ik vind de zang daar juist best gaaf.

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Bericht door RadiumAngel » vr mar 28, 2008 10:39 am

Ik vind elk album wel goed, maar vind Imaginations From The Other Side met afstand de beste.

Blind Guardian's uitvoering van Beyond The Realms Of Death is trouwens erg indrukwekkend. :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
transfixed
Berichten: 125
Lid geworden op: do mar 27, 2008 2:25 pm
Locatie: maastricht

Bericht door transfixed » vr mar 28, 2008 10:46 am

Vanochtend bij het ontwaken weer eens wat nummers van imaginations from the other side geluisterd. Blijft voor mij hun beste werk. Het nummer bright eyes, zo lekker. De verdeeldheid rondom ANOTO heb ik eigenlijk nooit zo begrepen: complex, bombastisch en het album heeft even tijd nodig om te groeien, maar dat zou toch geen reden mogen zijn om dit werk niet ontzettend goed te vinden.
A heathen conceitedly, but not I hope an unenlightened one

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Bericht door RadiumAngel » vr mar 28, 2008 11:06 am

Ik vind de akoestische versie van Bright Eyes op The Forgotten Tales nog beter dan het origineel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6764
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » vr mar 28, 2008 11:28 am

Ik heb alleen nog Imaginations.. en Nightfall origineel. Tijd dat dit eens aangevuld wordt. Na de goeie prestaties van Hansi op de nieuwe Ayreon heb ik weer veel zin in Blind Guardian.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8417
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » vr mar 28, 2008 12:18 pm

Qua nieuws blijft het altijd wel lange tijd stil rondom die band. Echt heel veel touren ze niet, volgens mij. En er is ook geen nieuws dat ze met een nieuw album bezig zijn, toch?

Ik heb die band tot nu toe echt pas een keer live gezien in mijn leven (Wacken). Terwijl ik ze toch al redelijk wat jaren volg. Toch jammer.

Gebruikersavatar
transfixed
Berichten: 125
Lid geworden op: do mar 27, 2008 2:25 pm
Locatie: maastricht

Bericht door transfixed » vr mar 28, 2008 12:36 pm

inderdaad geen nieuws. Ik hoop dat dit te maken heeft met een belofte die Hansi ooit in een interview gedaan heeft om het verhaal van the Lord of the Rings muzikaal te vertalen en op drie cd's uit te brengen. Dat zou een gerechtvaardigde stilte zijn.
A heathen conceitedly, but not I hope an unenlightened one

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6764
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » vr mar 28, 2008 12:58 pm

Dat zou inderdaad gaaf zijn. Dan mogen ze ze best per album uitbrengen, net als de films.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8417
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » vr mar 28, 2008 1:00 pm

mwa, zo was het voor het vorige album eigenlijk ook wel. Totdat ze de studio in gingen.

laatste 'nieuws' wat ik las, was dat de bandleden naar een of andere nerd-conferentie (roleplaying-toernooi??) gingen... Net of mij dat interesseert.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » vr mar 28, 2008 3:48 pm

Naar mijn weten zou het volgende project een orkestrale cd worden. Daar zijn ze al heel wat jaren mee bezig. Maar ja, wat dat betreft is er ook geen nieuws.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » vr mar 28, 2008 4:32 pm

transfixed schreef:Ik hoop dat dit te maken heeft met een belofte die Hansi ooit in een interview gedaan heeft om het verhaal van the Lord of the Rings muzikaal te vertalen...
Ik geef ze weinig kans. Rhapsody heeft een aantal jaar terug ook al eens getracht rechten te krijgen om LotR muzikaal te vereeuwigen en dat is ze niet gelukt. Waarom zou het Blind Guardian dan wel lukken?
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8417
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » vr mar 28, 2008 10:27 pm

Rene schreef:Naar mijn weten zou het volgende project een orkestrale cd worden. Daar zijn ze al heel wat jaren mee bezig. Maar ja, wat dat betreft is er ook geen nieuws.

dat vind ik weer wat minder om te lezen. Blind Guardian is al gigantisch bombastisch. Met een orkest erbij zou het wel eens te druk kunnen worden. Daarbij ben ik sowieso niet zo'n fan van orkestrale albums.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6764
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » vr mar 28, 2008 11:24 pm

Rebellion666 schreef:[..]


Ik geef ze weinig kans. Rhapsody heeft een aantal jaar terug ook al eens getracht rechten te krijgen om LotR muzikaal te vereeuwigen en dat is ze niet gelukt. Waarom zou het Blind Guardian dan wel lukken?
Ze hebben toch ook al The Silmarillion gedaan? Ik zie niet in waarom de rechten van het ene boek zo anders zijn dan andere boeken van Tolkien.

En ze hebben toch ook al het nummer Lord of the Rings (en o.a. By the Gates of Moria etc.).

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » vr mar 28, 2008 11:48 pm

Johan schreef:[..]


Ze hebben toch ook al The Silmarillion gedaan? Ik zie niet in waarom de rechten van het ene boek zo anders zijn dan andere boeken van Tolkien.
ja, dat was voordat er 3 films miljarden bezoekers trokken....
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11737
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » wo jul 30, 2008 12:15 am

Amibor schreef:[..]



Voor mij is dit het ook niet meer. De laatste 3 vond ik geweldig, maar dit heeft 't net niet.

Mag ik hier aub even op terugkomen. Ik zag de ltd. edition toevallig liggen voor een 10tje, en ik was toch nooit helemaal tevreden met mijn snelle afschrijving van A Twist In The Myth, dus ik besloot om het nog een extra kans te geven. En blij toe, want het klinkt weer hemels (ja ok, ik ben laat na 2 jaar, maar ik heb me ook een partij waslijsten om af te werken). Hij is minder bombastisch dan zijn voorgangers, maar subtieler en vooral duidelijker geproduceerd, en tja, het magische van BG blijven toch die koren van Hansi, echt prachtig. BG blijft voor mij een band gehuld in nostalgie, en dat wordt bij elk album doorgevoerd door hun kenmerkende sound, en dat is het mooie.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo jul 30, 2008 8:13 am

Hear hear! A Twist In The Myth is gewoon een erg lekker album inderdaad. Persoonlijk trok dat bombastische van A Night At The Opera me wel, maar met de ingetogenere variant ben ik ook nog steeds meer dan tevree. Vooral Another Stranger Me is erg gaaf.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » zo dec 07, 2008 12:43 pm

Ik heb nu voor het eerst zo'n geremasterde cd van ze gekocht (The Forgotten Tales), en daarin staan dan nog wat verhaaltjes over de nummers. Maar dan staat er godver een hele lap tekst in het Duits bij, en nog een klein stukje in het Engels. Zet daar gewoon in allebei hetzelfde.....
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22643
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma dec 08, 2008 10:17 am

Wel een beetje de moeite waard die plaat? Dat is toch degene waar een hoop covers op staan? Samen met Somewhere far beyond is dat de enige BG plaat die ik nog niet heb.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma dec 08, 2008 10:47 am

ja, covers en b-kanten en wat andere uitvoeringen.
Best leuk, maar alleen als je de rest al hebt en deze voor 7 euro tegenkomt ;)
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma dec 08, 2008 6:49 pm

Forgotten Tales is een gave aanschaf ja, zeker de moeite waard.

Dat je Somewhere Far Beyond niet hebt is natuurlijk schandalig, een van hun gaafste albums!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22643
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » di dec 09, 2008 10:16 am

Schandalig? Ik heb voor de rest wel alles verdomme :P
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo feb 11, 2009 12:24 pm

http://www.youtube.com/watch?v=5fakNlghOJY

Ik kwam er net pas achter via wikipedia, maar Blind Guardian heeft voor de soundtrack van het spel Sacred 2 een nummer geschreven en voert het in animatievorm in het spel uit!

Supergaaf nummer overigens, ik ben geneigd te zeggen dat het het vorige album met gemak omver rost.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Wacken_Open_Air
Berichten: 369
Lid geworden op: di aug 07, 2007 5:26 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Wacken_Open_Air » wo feb 11, 2009 12:29 pm

Ik vond het vorige album dan ook wat tegenvallen tegenover wat ik van ze gewend ben. Het bevat niet echt nummers die blijven hangen.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo feb 11, 2009 12:31 pm

Mwoah, ik doelde er meer op dat ik dit nummer zo gaaf vind, dan dat ik het laatste album slecht vind. Otherland, Turn The Page, Lionheart en Another Stranger Me vind ik behoorlijk catchy nummers iig.

Wat overigens ook bij dit lied weer leuk is, is het feit dat ze erin slagen iedere keer anders te klinken, en toch de Blind Guardian sound te blijven houden.

Nou ja, het zal de zang wel zijn :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22643
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo feb 11, 2009 12:35 pm

Ik moet nog steeds eens goed naar die laatste plaat luisteren. Die heb ik een jaar geleden in een grote koopbui gekocht voor 6 euro. Alleen kocht ik in die periode echt ongelooflijk veel spul (waarschijnlijk 50-60 albums in een maand). Je begrijpt waarschijnlijk wel dat ik niet alles op mijn gemak heb kunnen beluisteren.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » wo feb 11, 2009 2:47 pm

Is er nog sprake van een nieuw album van Blind Guardian? Ik hoorde dat ze bezig waren met een akoestisch LotR-album, maar dat was ongeveer een jaar geleden.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo feb 11, 2009 3:21 pm

Hansi was 4 jaar terug al bezig aan een album met een orkest, maar dat is er volgens mij ook nog altijd niet... En ook dat zou over LOTR gaan als hij toestemming kon krijgen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » wo feb 11, 2009 3:32 pm

Heidewolf schreef:Is er nog sprake van een nieuw album van Blind Guardian?
In het topic Releases 2009 stel iemand begin januari dezelfde vraag, en mijn antwoord luidde toen:
Een paar maanden geleden schijnt Hansi Kürsch in een interview met een Spaanse website te hebben gezegd dat ze halverwege het schrijfproces zijn voor het volgende album. Dat staat tenminste op het officiële forum van Blind Guardian, zie deze link. Aangezien er tussen de releases van de laatste drie albums steeds vier jaar zat, ligt het echter voor de hand dat een nieuw studio-album van Blind Guardian pas op zijn vroegst in 2010 zal verschijnen.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo feb 11, 2009 9:15 pm

Maar wat vinden jullie van het nummer?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6764
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do feb 12, 2009 6:09 pm

Best gaaf. Zou het een nummer zijn wat op het nieuwe album komt of toch een die niet op Twist in the Myth is gekomen?

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8417
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » do feb 12, 2009 6:18 pm

Typisch Guardian nummer....
en toch weer wat anders dan de laatste 2 albums. iets meer basic, wat ik alleen maar toejuich.

oftewel, erg gaaf nummer.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » do feb 12, 2009 8:06 pm

Het zou eigenlijk best gaaf zijn als ze, terwijl ze met een nieuw bombastisch meesterwerk bezig zijn, als tussendoortje een speedmetal EP of album opnemen als tussendoortje.

Dat hadden ze eigenlijk al moeten doen tussen ANATO en TITM, daar heeft ook een eeuwigheid tussen gezeten.

(Al zou je kunnen beargumenteren dat Thomen dat al gedaan heeft met Savage Circus.)

EDIT: Nu ik er over nadenk... Kort nadat ANATO uit kwam opperde iemand op 't Blind Guardian-forum dat speed metal idee. Thomen was destijds de enige die regelmatig op het forum postte. Misschien heeft dat topic Thomen op het idee van Savage Circus gebracht, of het in ieder geval versterkt.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » do feb 12, 2009 8:41 pm

Dat zou wel tof zijn als ze een EP maken met wat meer speedmetal nummertjes, mag ook best een heel album zijn. :P

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6764
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » vr feb 13, 2009 11:34 am

Inderdaad. Dat Savage Circus album was ook bijzonder geslaagd. Wel vreemd dat Thomen sindsdien ook bij Savage Circus is vertrokken. Ik ben benieuwd hoe het tweede SC album zonder hem zal gaan klinken.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » vr feb 13, 2009 11:55 am

Vertrokken? Eruit geknikkerd.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6764
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » vr feb 13, 2009 2:19 pm

Dat wist ik niet. Waarom?

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » vr feb 13, 2009 4:24 pm

Zat meer thuis dan achter z'n drumstel. Ziek, naar verluid. En na de tweede (derde?) afgezegde tour had de rest van de band daar geen zin meer in.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » wo mar 04, 2009 5:53 pm

Blind Guardian heeft al acht songs geschreven voor het nieuwe album. De opnames zouden in september of oktober moeten beginnen, aldus een bericht op de website van Blind Guardian:
News from Hansi

2009-02-18 close

It was around Christmas when I was thinking about another short message for the homepage. As you can guess we all turned much older in the meantime - without a message. And even though February is here I still dare to wish you a Happy New Year. I trust that 2009 started promising for everyone. As usual there is a lot to tell, so I better start before you skip this due to boredom. Let's talk about new material and future plans:

We have already accomplished 8 new songs. What can I say about these songs? They rule, of course. You want a more precise description? Impossible. All I can say is that each and every song is 100% Blind Guardian, which naturally means there is a wild bunch of different things going on from time to time (always?).

According to atmospheres: we have everything from the more Nightfallish "Curse my Name" , to the Scriptish "Wheel of Time". In comparison to "A Twist in the Myth" the lyrical direction will be more on the fantasy side as you most probably can figure out by these titles. The song "Sacred" will give you an idea about the quality and the direction of the songs. We have mixed modern elements with traditional ones throughout the whole songs. We may need two or three more tracks before we can call it a complete album, but being that far in the songwriting process we nevertheless have made first plans for a production start in September or October 2009.

Apart from songwriting we will be heavily engaged in preproduction activities and in playing festivals during the next months. As a majority of the new songs seem to demand a sort of "live" atmosphere, we consider it to be good idea breathing in some real "live" air before we will finally get lost in the "Twilight Hall studios" again. As for the festivals you can find the already confirmed ones in the tour section. We will immediately list the "not yet confirmed" shows once they are confirmed.

In accordance to these events I can promise you some surprising songs (though most probably no new ones) and a nice stage set up. In total we are not going to play more than 10 shows, I would think. I am sure they all will turn out to be a great blast and a unique experience for everyone joining us. I will let you know what else is going on around Easter (that ´s at least when I will start thinking about another short message...).

Hansi

Gebruikersavatar
Iggy
Berichten: 177
Lid geworden op: do jan 29, 2009 6:40 pm
Locatie: Kranenburg (DE)

Re: Blind Guardian

Bericht door Iggy » zo mei 16, 2010 10:10 am

Nieuwe (derde) teaser trailer omhoog;


En de nieuwe single;

Afbeelding

1. A voice in the dark (5:45)
2. You're the voice (4:43)
3. War of the thrones (5:20)

Release op 25 juni.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8417
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Joris » zo mei 16, 2010 1:49 pm

Dat worden weer genoeg instrumenten en koortjes (en tapdansen? wtf) op het nieuwe album, als ik die trailer zo zie.
De kleine stukjes gitaarwerk klinken in ieder geval weer veelbelovend. Hopelijk wordt het niet teveel ondergesneeuwd door alle bombarie eromheen (zoals bij anato, naar mijn mening het geval was).

Jammer dat ze eerst met een single moeten komen.
Ik wacht zelf op het complete album. Voor wanneer staat die overigens gepland?

Gebruikersavatar
Iggy
Berichten: 177
Lid geworden op: do jan 29, 2009 6:40 pm
Locatie: Kranenburg (DE)

Re: Blind Guardian

Bericht door Iggy » zo mei 16, 2010 5:07 pm

Voor zover ik weet is geen datum gemeld. Wel dat het niet lang na de single uit komt.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Blind Guardian

Bericht door Eru Iluvatar » di jun 15, 2010 9:10 pm

Hier een aantal samples van 'A Voice In The Dark' en andere nummers van de nieuwe single, zoals het op George R.R Martin's 'Lied van IJs en Vuur'-gebaseerde 'War Of The Thrones'. 'You're The Voice' is natuurlijk een cover.

http://www.7digital.com/stores/piasmusi ... -the-dark/

(Klik op 'oir')

Afgaande op de veertig seconden van 'A Voice In The Dark' ben ik gereserveerd enthousiast.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Lennert » wo jun 16, 2010 3:53 pm

Toch ben ik over de Blind Guardian singles door de kwaliteit van de extra songs wel altijd erg snel geneigd om tot aanschaf over te gaan. Nieuwe samples klinken weer erg goed!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Tyven
Berichten: 137
Lid geworden op: di mar 23, 2010 11:05 am
Locatie: Doetinchem

Re: Blind Guardian

Bericht door Tyven » wo jun 16, 2010 4:07 pm

Voor zover je kunt afgaan op veertig seconden: klinkt goed. Ik ben nooit heel erg kapot van singles en ben benieuwd in hoeverre die een indruk kan geven van het nieuwe album straks.
"Bazinga!"

Gebruikersavatar
Mischa
Berichten: 122
Lid geworden op: ma nov 16, 2009 11:43 am
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Blind Guardian

Bericht door Mischa » wo jun 16, 2010 6:21 pm

Lennert schreef:Toch ben ik over de Blind Guardian singles door de kwaliteit van de extra songs wel altijd erg snel geneigd om tot aanschaf over te gaan. Nieuwe samples klinken weer erg goed!
+1!
Metatron: "Well, I say we get drunk, because I'm all out of ideas.."

Plaats reactie