Dream Theater

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » ma mar 21, 2005 9:48 pm

NothinG schreef:[..]


IDD!!!!! Daar had ik nog niet eens op gelet! Er heeft zich idd iemand uitgeleeft met paint ofzoiets. [/i])
Tuurlijk is het een nep-cover. Als je daar nú pas achterkomt... :roll:
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Hieronimus2
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 10:30 am
Locatie: Well

Bericht door Hieronimus2 » ma mar 21, 2005 9:53 pm

This Dying Soul schreef:Wordt gewoon weer n waanzinnig album met oneindig lange gitaarsolo's van Petrucci :D HEERLIJK :D
Dan koop ik die cd.
En steek ik 'm in de fik.
Kom op, laat ze eerst maar weer eens goede, pakkende nummers schrijven zoals die van weleer! Ik bedoel dingen zoals Pull Me Under, Take the Time, kwaliteitsnummers en niet van dat instrumentengegeil en notengepoep. Leuk als slaapliedje, die nummers, maar niet om écht naar te luisteren.
Ad Astra...

[quote="nightwing"]Ga echt op de vuist ofzo, heb je veel meer aan dan dit gebekvecht.[/quote]
[b]Front voor Zomervakanties.[/b]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » ma mar 21, 2005 10:12 pm

Hieron¡mus schreef:[..]

Dan koop ik die cd.
En steek ik 'm in de fik.
Kom op, laat ze eerst maar weer eens goede, pakkende nummers schrijven zoals die van weleer! Ik bedoel dingen zoals Pull Me Under, Take the Time, kwaliteitsnummers en niet van dat instrumentengegeil en notengepoep. Leuk als slaapliedje, die nummers, maar niet om écht naar te luisteren.

Sluit ik me voor 100% bij aan! :)
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Hieronimus2
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 10:30 am
Locatie: Well

Bericht door Hieronimus2 » ma mar 21, 2005 10:13 pm

Hulde! Vroeger had hun muziek zoveel meer ziel en emotie, met al dat gepriegel is dat echt vervaagd. Een zaak om diep te betreuren.
Oja, en als ze dan toch bezig zijn, pak een nieuwe zanger, LaBrie is maar niks. Ook hoe hij aangeprezen wordt op zijn solo-album 'Certainly the Thriving Force Behind Dream Theater!' Hell no.
Ad Astra...

[quote="nightwing"]Ga echt op de vuist ofzo, heb je veel meer aan dan dit gebekvecht.[/quote]
[b]Front voor Zomervakanties.[/b]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » ma mar 21, 2005 10:18 pm

Hieron¡mus schreef:Hulde! Vroeger had hun muziek zoveel meer ziel en emotie, met al dat gepriegel is dat echt vervaagd. Een zaak om diep te betreuren.
Oja, en als ze dan toch bezig zijn, pak een nieuwe zanger, LaBrie is maar niks. Ook hoe hij aangeprezen wordt op zijn solo-album 'Certainly the Thriving Force Behind Dream Theater!' Hell no.
Ik heb Russel Allan al voorgedragen...dies niet goed genoeg bevonden :P
ff zonder gekheid... ik zit idd echt niet op een tweede train of thought te wachten al vrees ik dat die lijn wel doorgezet gaat worden op octavarium. :(
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » ma mar 21, 2005 10:33 pm

Rebellion666 schreef:[..]


Ik heb Russel Allan al voorgedragen...dies niet goed genoeg bevonden :P
ff zonder gekheid... ik zit idd echt niet op een tweede train of thought te wachten al vrees ik dat die lijn wel doorgezet gaat worden op octavarium. :(
Welke lijn? Het heavy stuff? Dat was één keertje. Als je de discografie bekijkt van de band, is elke cd weer anders. Dus in principe kun je niks zeggen over wat ze nu weer gaan brengen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Hieronimus2
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 10:30 am
Locatie: Well

Bericht door Hieronimus2 » ma mar 21, 2005 10:36 pm

Maar je merkt toch wel dat ze steeds verder wegdrijven van hun oorspronkelijke karakter? De rustige, melodieuze nummers die langzaamaan veranderden in instrumentverkrachtingen tot de 10e macht?
Ad Astra...

[quote="nightwing"]Ga echt op de vuist ofzo, heb je veel meer aan dan dit gebekvecht.[/quote]
[b]Front voor Zomervakanties.[/b]

Gebruikersavatar
Metallist
Berichten: 2830
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 10:59 am
Locatie: Boxtel

Bericht door Metallist » ma mar 21, 2005 10:37 pm

Rene schreef:[..]


Welke lijn? Het heavy stuff? Dat was één keertje. Als je de discografie bekijkt van de band, is elke cd weer anders. Dus in principe kun je niks zeggen over wat ze nu weer gaan brengen.
Da's nou het leuke van DT.


Enne, Russell Allen moet er niet bijkomen, die Heerscht veel beter bij Symphony X... 8)
www.myspace.com/thenewdominion

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » ma mar 21, 2005 10:44 pm

Rene schreef:[..]


Welke lijn? Het heavy stuff? Dat was één keertje. Als je de discografie bekijkt van de band, is elke cd weer anders. Dus in principe kun je niks zeggen over wat ze nu weer gaan brengen.
Vanaf SFAM is de stijl wel steeds duidelijker geworden. Okee...das niet slecht...na het briljante 6DOIT vond ik ToT wat minder... en gezien het aantal nummers van het nieuwe album (ik kan er langs zitten hoor) vrees ik het ergste...
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

This Dying Soul
Berichten: 43
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 1:34 pm

Bericht door This Dying Soul » di mar 22, 2005 12:23 am

Hieron¡mus schreef:[..]

Dan koop ik die cd.
En steek ik 'm in de fik.
Kom op, laat ze eerst maar weer eens goede, pakkende nummers schrijven zoals die van weleer! Ik bedoel dingen zoals Pull Me Under, Take the Time, kwaliteitsnummers en niet van dat instrumentengegeil en notengepoep. Leuk als slaapliedje, die nummers, maar niet om écht naar te luisteren.
Cds vliegen niet zo makkelijk in de fik, maar iig, ik heb elk album van die gasten en vind alleen Falling To Infinity tegenvallen (alleen het nummer Trail Of tears is echt goed) de rest, wat ze ook maken, ballads of stevige rock, het ligt gewoon goed in het gehoor. En laat ik die gitaar- en keyboardsolos van Train Of Thought nu net erg lekker vinden. Ok, het niveau van Scenes From A Memory wordt niet gehaald, maar dat album is ook bijna niet te overtreffen. Maar ja, hoe meer albums een band maakt, hoe meer kritiek de band meestal krijgt. Van mij mogen ze dus rustig zo doorgaan.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » di mar 22, 2005 7:39 am

Rebellion666 schreef:[..]


Vanaf SFAM is de stijl wel steeds duidelijker geworden. Okee...das niet slecht...na het briljante 6DOIT vond ik ToT wat minder... en gezien het aantal nummers van het nieuwe album (ik kan er langs zitten hoor) vrees ik het ergste...
Six Degrees Of Inner Turbulence had er ook maar zes...

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » di mar 22, 2005 8:45 am

MadTinus schreef:[..]

Dus ze brengen de CD uit met foutief gespelde titel ("OctOvarium") op de hoes, profi hoor :P.
ik heb het niet gemaakt, maar ik denk dat de O zo bedoeld is, waarschijnlijk een link met de zogenaamde octOpus die afgebeeld is....
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Gebruikersavatar
Hieronimus2
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 10:30 am
Locatie: Well

Bericht door Hieronimus2 » di mar 22, 2005 9:07 am

This Dying Soul schreef:Cds vliegen niet zo makkelijk in de fik, maar iig, ik heb elk album van die gasten en vind alleen Falling To Infinity tegenvallen (alleen het nummer Trail Of tears is echt goed) de rest, wat ze ook maken, ballads of stevige rock, het ligt gewoon goed in het gehoor. En laat ik die gitaar- en keyboardsolos van Train Of Thought nu net erg lekker vinden. Ok, het niveau van Scenes From A Memory wordt niet gehaald, maar dat album is ook bijna niet te overtreffen. Maar ja, hoe meer albums een band maakt, hoe meer kritiek de band meestal krijgt. Van mij mogen ze dus rustig zo doorgaan.
Ik ben een bètastudentje, ik kan heus wel aan natriumvlammen e.d. komen om die cd in de hens te zetten, thanks for wondering. ;)
Maar ok, ieder z'n eigen ding, ik ben meer voor pakkende nummers waarbij er nog iets van het emotieaspect tot je doordringt dan voor het instrumentgegeil. Wel geef ik je gelijk wat FII en SFaM betreft, het minste en het beste album.
Ad Astra...

[quote="nightwing"]Ga echt op de vuist ofzo, heb je veel meer aan dan dit gebekvecht.[/quote]
[b]Front voor Zomervakanties.[/b]

Gebruikersavatar
disastercasper
Berichten: 779
Lid geworden op: di sep 16, 2003 7:15 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door disastercasper » di mar 22, 2005 9:10 am

Ik ben alleen bang dat de tijd van IaW en SfaM nooit meer terugkomt... *snik*
http://www.last.fm/user/disastercasper

Gebruikersavatar
Hieronimus2
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 10:30 am
Locatie: Well

Bericht door Hieronimus2 » di mar 22, 2005 9:13 am

Ja, dat zat ik ook al te betreuren, maar ach, er zijn zát andere progressive bands die wel een beetje in die stijl hangen hoor. Spul zoals Porcupine Tree, Spock's Beard, etc... We vermaken ons evengoed wel, een verlies moet je niet altijd betreuren, maar soms ook zien als een verdomd goede reden om eens ándere bands te gaan luisteren!
Ad Astra...

[quote="nightwing"]Ga echt op de vuist ofzo, heb je veel meer aan dan dit gebekvecht.[/quote]
[b]Front voor Zomervakanties.[/b]

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » di mar 22, 2005 9:45 am

:lol:

Afbeelding

goed dat ze 6degrees toch anders aangepakt hebben....
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » di mar 22, 2005 9:46 am

nog meer ongein van het DT forum....

Afbeelding
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Gebruikersavatar
Hieronimus2
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 10:30 am
Locatie: Well

Bericht door Hieronimus2 » di mar 22, 2005 9:52 am

Nou, als ik mijn ideeën eens op schijf ga zetten en artwork nodig heb, dan weet ik wel waar ik moet zijn!

Niét op het DT-forum, d'oh.
Ad Astra...

[quote="nightwing"]Ga echt op de vuist ofzo, heb je veel meer aan dan dit gebekvecht.[/quote]
[b]Front voor Zomervakanties.[/b]

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » di mar 22, 2005 10:13 am

sommigen zijn WEL mooi.....

Afbeelding
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di mar 22, 2005 11:33 am

Equinox schreef:nog meer ongein van het DT forum....

Afbeelding
De 'a' in octa is duidelijk verbeterd, want er stond eerst een 'o' :D
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
NothinG
Berichten: 282
Lid geworden op: di jan 18, 2005 2:54 pm
Locatie: landgraaf

Bericht door NothinG » di mar 22, 2005 12:32 pm

Van mij mag er een herhaling komen van T.O.T. No problem. Maar eigenlijk zijn herhalingen niks voor Dream Theater! Stel ze hadden 8 maal Images and Words gemaakt! Dan had ik snel afgehaakt. Niets is minder waar wanneer gezegd wordt dat het een onovertrefbare plaat betreft, zoals wel meerdere platen van D.T., maar door de ondelinge verschillen tussen de albums is van 'toppen' i.m.o. geen sprake. In principe is het verschil tussen I.A.W, S.D.O.I.T. en T.O.T. (puur voorbeelden) qua stijl best groot.

Ik wacht met grote nieuwsgierigheid op de volgende zet van Dream Theater.....
www.contradefused.com
www.myspace.com/ariseoutofleftfield

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di mar 22, 2005 1:18 pm

Ik las net in de nieuwe Aardschok in een interview met LaBrie dat het nieuwe materiaal weer terug naar de roots gaat. Roots= When Day And Dream Unite, Images & Words en Awake, dus...
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » di mar 22, 2005 2:11 pm

Riep daar iemand Metallica?

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » di mar 22, 2005 3:06 pm

Equinox schreef:sommigen zijn WEL mooi.....

Afbeelding
Doet me denken aan A Clockwork Orange, hmm, gaaf.

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » di mar 22, 2005 3:17 pm

Bob schreef:Riep daar iemand Metallica?
:lolup:

hehe, mike portnoy had al gezegd (weet niet meer waar) dat je james' uitspraken over de richting van het album niet al te serieus moet nemen... het wordt gewoon Dream Theater (kan alle kanten op dus)
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » di mar 22, 2005 3:23 pm

Tof, ik hoop dat ze ruzie gaan krijgen en LaBrie eruit schoppen. Er zijn genoeg andere zangers die hoge noten kunnen halen. Michael Kiske bijvoorbeeld.
[b]DAUDR!![/b]

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di mar 22, 2005 3:26 pm

Cool, misschien kunnen wij ervoor zorgen dat we het gerucht in de wereld gaan helpen dat LaBrie wegens meningsverschillen uit de band getrapt zal worden :P
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » di mar 22, 2005 3:48 pm

Hey ja, da's een goed idee. Ik vind trouwens serieus dat hij vervangen moet worden door een powermetalzanger.
[b]DAUDR!![/b]

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di mar 22, 2005 3:53 pm

En ik vind serieus dat LaBrie een goede zanger is en zeker voor Dream Theater.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » di mar 22, 2005 3:55 pm

Ach ja, ik erger me niet bijzonder erg aan hem ofzo, maar ik zou er totaal niet mee zitten als ze hem zouden vervangen.
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
Narrative
Berichten: 1371
Lid geworden op: do jan 13, 2005 7:09 pm

Bericht door Narrative » di mar 22, 2005 3:57 pm

Damien, son of Lucifer schreef:Ach ja, ik erger me niet bijzonder erg aan hem ofzo, maar ik zou er totaal niet mee zitten als ze hem zouden vervangen.
Nee, dat vind ik ook. :evil:

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » di mar 22, 2005 4:01 pm

Dream Theater zonder James LaBrie is geen Dream Theater meer natuurlijk. Hij is het gezicht van de band en heeft een stem die uit 1000den te herkennen is. Waarom zou je hem vervangen door een powermetal zanger die lijkt op elke andere zanger van dat genre maar die misschien live wel alle noten haalt. Dream Theater maakt het zichzelf soms te moeilijk om rare, ingewikkelde, vergezochtte en compleet overbodige zanglijnen te verzinnen die de beste man niet aan kan.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » di mar 22, 2005 4:04 pm

toffe_ellende schreef:Dream Theater zonder James LaBrie is geen Dream Theater meer natuurlijk. Hij is het gezicht van de band en heeft een stem die uit 1000den te herkennen is. Waarom zou je hem vervangen door een powermetal zanger die lijkt op elke andere zanger van dat genre maar die misschien live wel alle noten haalt. Dream Theater maakt het zichzelf soms te moeilijk om rare, ingewikkelde, vergezochtte en compleet overbodige zanglijnen te verzinnen die de beste man niet aan kan.
Dat van die powermetal zanger was een grapje :P.
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » di mar 22, 2005 4:06 pm

Damien, son of Lucifer schreef:[..]


Dat van die powermetal zanger was een grapje :P.
Wordt steeds lastiger om ieders grapjes op te merken.... tsjee!
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Gebruikersavatar
Hieronimus2
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 10:30 am
Locatie: Well

Bericht door Hieronimus2 » di mar 22, 2005 4:08 pm

Ik weet niet waarom precies, maar ik moest ineens denken aan Øyvind, van Spiral Architect (en ook heel eventjes van Arcturus). Hij is echt al supergoed gewend aan hoge tonen, lastige zangpatroontjes en haalt dit live ook nog eens allemaal! Lijkt me een uitstekende vervanger, hij klinkt ook nog eens niet standaard.
Ad Astra...

[quote="nightwing"]Ga echt op de vuist ofzo, heb je veel meer aan dan dit gebekvecht.[/quote]
[b]Front voor Zomervakanties.[/b]

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di mar 22, 2005 4:09 pm

Ook wordt LaBrie nog altijd gevraagd als gastzanger bij projecten. Dat zou een Arjen Lucassen nooit doen als hij werkelijk zo'n slechte of on-populaire zanger zou zijn.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Narrative
Berichten: 1371
Lid geworden op: do jan 13, 2005 7:09 pm

Bericht door Narrative » di mar 22, 2005 4:45 pm

Das waar... En LaBrie moet er maar gewoon bij blijven. Het is net zoals je vriendin: Meestal mooi, meestal leuk, maar soms...

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » di mar 22, 2005 4:49 pm

Narrative schreef:Das waar... En LaBrie moet er maar gewoon bij blijven. Het is net zoals je vriendin: Meestal mooi, meestal leuk, maar soms...
hehe.... nu al phlip?
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » di mar 22, 2005 5:31 pm

Damien, son of Lucifer schreef:Tof, ik hoop dat ze ruzie gaan krijgen en LaBrie eruit schoppen. Er zijn genoeg andere zangers die hoge noten kunnen halen. Michael Kiske bijvoorbeeld.
Neeeeeeeeeee, DT moet geen zanger hebben die een duits accent van hier tot berlijn heeft :S...Trouwens, ik weet niet of jullie wat recenter werk van Kiske kennen maar zijn stem is er niet bepaald op vooruit gegaan...ow ja, Kiske is ook in den Here tegenwoordig (boeiuh) :S:P

Er is in het verleden vaak geroepen dat de stem van Kiske op die van Dickinson lijkt. De die-hards kennen waarschijnlijk wel het werk van DT vs. Dickinson. Ik vind het iig helemaal niets. Zo'n soort stem past er gewoon niet bij...dan toch maar liever LaBrie 8)
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » di mar 22, 2005 5:42 pm

toffe_ellende schreef:Dream Theater zonder James LaBrie is geen Dream Theater meer natuurlijk. Hij is het gezicht van de band en heeft een stem die uit 1000den te herkennen is. Waarom zou je hem vervangen door een powermetal zanger die lijkt op elke andere zanger van dat genre maar die misschien live wel alle noten haalt. Dream Theater maakt het zichzelf soms te moeilijk om rare, ingewikkelde, vergezochtte en compleet overbodige zanglijnen te verzinnen die de beste man niet aan kan.
Mee eens,zonder LaBrie is DT Dream Theater niet meer.
Tsja die gasten (ook LaBrie waarschijnlijk) geilen op het altijd maar moeilijker en technische moeten.
Maar ik ben er wel voorin dat hun muziek wat pakkender mag worden.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
Narrative
Berichten: 1371
Lid geworden op: do jan 13, 2005 7:09 pm

Bericht door Narrative » di mar 22, 2005 6:28 pm

The Horseman schreef:[..]


Mee eens,zonder LaBrie is DT Dream Theater niet meer.
Tsja die gasten (ook LaBrie waarschijnlijk) geilen op het altijd maar moeilijker en technische moeten.
Maar ik ben er wel voorin dat hun muziek wat pakkender mag worden.
Stilstaan is achteruitgaan. Al hoeft technischer niet altijd beter te zijn.

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » wo mar 23, 2005 8:36 am

Ik hoop op lange nummers met zowel technische delen als rustige/sfeervolle passages (ook technisch kan sfeervol zijn btw), pakkend hoeft niet, dan koop je maar een album van di-rect... :roll:
Bij zgn "pakkende" songs is voor mij de lol er snel af, er moet wat te ontdekken zijn... vb: TOOL
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Gebruikersavatar
Narrative
Berichten: 1371
Lid geworden op: do jan 13, 2005 7:09 pm

Bericht door Narrative » wo mar 23, 2005 11:06 am

Idd, toen ik voor het eerst Tool luisterde vond ik het totaal geen complexe muziek. Alles klopte gewoon en het luisterde heerlijk (met name de zang). Toen ging ik me es verdiepen in de muziek en dat was toch best wel even pittig!

Gebruikersavatar
Metallist
Berichten: 2830
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 10:59 am
Locatie: Boxtel

Bericht door Metallist » wo mar 23, 2005 11:25 am

Equinox schreef:Ik hoop op lange nummers met zowel technische delen als rustige/sfeervolle passages (ook technisch kan sfeervol zijn btw), pakkend hoeft niet, dan koop je maar een album van di-rect... :roll:
Bij zgn "pakkende" songs is voor mij de lol er snel af, er moet wat te ontdekken zijn... vb: TOOL
Om even af te dwalen: wat is Tool eigenlijk voor muziek?
www.myspace.com/thenewdominion

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » wo mar 23, 2005 11:31 am

I, Bob, forbid this discussion.

Gebruikersavatar
Metallist
Berichten: 2830
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 10:59 am
Locatie: Boxtel

Bericht door Metallist » wo mar 23, 2005 11:58 am

Bob schreef:I, Bob, forbid this discussion.
Waarom?
www.myspace.com/thenewdominion

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » wo mar 23, 2005 12:21 pm

Omdat 't steevast uitloopt op uitzichtloze welles/nietes/homo discussies.

Gebruikersavatar
NothinG
Berichten: 282
Lid geworden op: di jan 18, 2005 2:54 pm
Locatie: landgraaf

Bericht door NothinG » wo mar 23, 2005 12:31 pm

Bob schreef:Omdat 't steevast uitloopt op uitzichtloze welles/nietes/homo discussies.
Met als toevoeging dat alle DT topics vol staan met Tool discussies. Of andersom ook het geval is weet ik niet, want tool topics boeien me niet zoveel; de muziek is al complex genoeg...
www.contradefused.com
www.myspace.com/ariseoutofleftfield

Gebruikersavatar
Buzz
Berichten: 3497
Lid geworden op: za mei 01, 2004 12:55 pm
Locatie: Amersfoort

Bericht door Buzz » wo mar 23, 2005 12:38 pm

hm het gaat nog altijd over Labrie, ik vind dat hij er gewoon bij hoort, en dat je zijn zang bij de live-optredens maar met een korreltje zout moet nemen, want uiteindelijk blijft het instrumentale gedeelte van Dream Theater toch het belangrijkste en geniaalste.
Als ik een goede zang wil horen dan luister ik wel naar andere bands.

Gebruikersavatar
NothinG
Berichten: 282
Lid geworden op: di jan 18, 2005 2:54 pm
Locatie: landgraaf

Bericht door NothinG » wo mar 23, 2005 12:41 pm

Buzz schreef:hm het gaat nog altijd over Labrie, ik vind dat hij er gewoon bij hoort, en dat je zijn zang bij de live-optredens maar met een korreltje zout moet nemen, want uiteindelijk blijft het instrumentale gedeelte van Dream Theater toch het belangrijkste en geniaalste.
Als ik een goede zang wil horen dan luister ik wel naar andere bands.
oww.. ik dacht dat Bob de tooldiscussie wilde stoppen. LaBrie moet blijven. Zoals Toffe-Ellende al zei: Dream Theater zonder LB is geen Dream Theater...
www.contradefused.com
www.myspace.com/ariseoutofleftfield

Plaats reactie