Porcupine Tree / Steven Wilson

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erased
Berichten: 2455
Lid geworden op: ma mei 17, 2004 8:07 pm

Bericht door Erased » di apr 12, 2005 11:46 am

En live wat strakker en serieuzer zeker :P
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » di apr 12, 2005 11:48 am

Eventjes belangrijk om te vermelden: Persoonlijk vind ik de huidige stijl van Anathema niet slecht, maar juist goed. Ik vind alleen dat ze, puur voor gevoel, zich met het oudere werk niet minder hoeven te voelen. Het is juist belangrijk om de evolutie die de band heeft doorgaan te bewijzen. Van jonge doch goede metalband naar fijngevoelige en enorm melangolische rockband gegroeid.

Trouwens, gisterenavond hebben ze wel flink rauw gespeeld, dus die roots zitten hun nog steeds in de genen. Maar jammer dat dat sommige nummers live een nogal afgeraffeld effect gaven. (zoals eerder gezegd, waar ik het dus ook mee eens ben).
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
Erased
Berichten: 2455
Lid geworden op: ma mei 17, 2004 8:07 pm

Bericht door Erased » di apr 12, 2005 11:53 am

MK schreef:Eventjes belangrijk om te vermelden: Persoonlijk vind ik de huidige stijl van Anathema niet slecht, maar juist goed. Ik vind alleen dat ze, puur voor gevoel, zich met het oudere werk niet minder hoeven te voelen. Het is juist belangrijk om de evolutie die de band heeft doorgaan te bewijzen. Van jonge doch goede metalband naar fijngevoelige en enorm melangolische rockband gegroeid.

Trouwens, gisterenavond hebben ze wel flink rauw gespeeld, dus die roots zitten hun nog steeds in de genen. Maar jammer dat dat sommige nummers live een nogal afgeraffeld effect gaven. (zoals eerder gezegd, waar ik het dus ook mee eens ben).
Maar voor mij blijft anathema gewoon geweldig, ook al zouden ze een disco versie van are you there uitbrengen bij wijze van spreken.
Dat ze live niet zulk goed geluid hadden, kan ook aan de geluidsman liggen, was zijn tweede keer.
Verder kijk ik er altijd doorheen, ik ga zo op in de sfeer dat ik het niet eens merk dat het sneller en onstrakker gespeeld wordt.
En ze hadden toch wel mooi 5 minuten extra en een floyd cover daardoor. Die uitermate geweldig was!
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19689
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di apr 12, 2005 11:54 am

Erased schreef:En live wat strakker en serieuzer zeker :P
zo was het verschil tussen opener en afsluiter wel goed te horen. geinig om te zien dat gavin die knakker van anathema er zo uitrostte, ondanks anathema's metalverleden.
maar ik denk dat anathema er goed aan doet wat minder serieus te zijn. als je als drummer ghostnote-rolls speelt door je hand open te leggen alsof je een paard wil voeren, kan je ook niet anders :wink:
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Erased
Berichten: 2455
Lid geworden op: ma mei 17, 2004 8:07 pm

Bericht door Erased » di apr 12, 2005 11:56 am

Soulcollector schreef:[..]


zo was het verschil tussen opener en afsluiter wel goed te horen. geinig om te zien dat gavin die knakker van anathema er zo uitrostte, ondanks anathema's metalverleden.
maar ik denk dat anathema er goed aan doet wat minder serieus te zijn. als je als drummer ghostnote-rolls speelt door je hand open te leggen alsof je een paard wil voeren, kan je ook niet anders :wink:
John staat idd geen partij tegenover Gavin live, Gavin is gewoon beter, maar ik denk dat die miss ook een opleiding gehad heeft.
Maar zo slecht is John nu ook weer niet hoor, stuk voor stuk knap werk wat hij aflevert op de cd's, dan heb ik het vooral over eternity en alternative 4.
Daar kunnen andere mensen nog een puntje aan zuigen. Het hoeft niet technisch te zijn om mooi te zijn en bij de muziek te passen.
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » di apr 12, 2005 11:56 am

Erased schreef:[..]


Maar voor mij blijft anathema gewoon geweldig, ook al zouden ze een disco versie van are you there uitbrengen bij wijze van spreken.
Dat ze live niet zulk goed geluid hadden, kan ook aan de geluidsman liggen, was zijn tweede keer.
Verder kijk ik er altijd doorheen, ik ga zo op in de sfeer dat ik het niet eens merk dat het sneller en onstrakker gespeeld wordt.
En ze hadden toch wel mooi 5 minuten extra en een floyd cover daardoor. Die uitermate geweldig was!
Je hebt gelijk hoor, het is gewoon een toffe band. Er zitten herinneringen aan hun muziek, voor mij dan tenminste, waardoor het toch wel tof is om ze te zien spelen. Maar ik ben nu eenmaal soms een nogal zeurderige criticus. :P
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » di apr 12, 2005 12:24 pm

Erased schreef:[..]


John staat idd geen partij tegenover Gavin live, Gavin is gewoon beter, maar ik denk dat die miss ook een opleiding gehad heeft.
Maar zo slecht is John nu ook weer niet hoor, stuk voor stuk knap werk wat hij aflevert op de cd's, dan heb ik het vooral over eternity en alternative 4.
Daar kunnen andere mensen nog een puntje aan zuigen. Het hoeft niet technisch te zijn om mooi te zijn en bij de muziek te passen.
Op Alternative 4 speelt dus Shaun Steels ;). Vandaar dat de drums daar wél goed klinken... :p

Nee, ff zonder gekheid, John kan (kon?) dus wel degelijk spelen. Op CD klinkt 'ie prima, maar als je dat live ziet, hij houdt z'n stokken ongeveer in het midden vast en die fills zijn echt lachwekkend (komen totáál niet uit!).
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Erased
Berichten: 2455
Lid geworden op: ma mei 17, 2004 8:07 pm

Bericht door Erased » di apr 12, 2005 12:29 pm

MadTinus schreef:[..]

Op Alternative 4 speelt dus Shaun Steels ;). Vandaar dat de drums daar wél goed klinken... :p

Nee, ff zonder gekheid, John kan (kon?) dus wel degelijk spelen. Op CD klinkt 'ie prima, maar als je dat live ziet, hij houdt z'n stokken ongeveer in het midden vast en die fills zijn echt lachwekkend (komen totáál niet uit!).
Aha, dus tóch shaun! En op eternity dan? Die is ook mooi gedrumd in mijn mening..
John houdt zijn stokken zelfs achterstevoren vast, zie hier op Breda Barst (even op klikken voor betere view):

Afbeelding
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » di apr 12, 2005 12:33 pm

Erased schreef:[..]


Aha, dus tóch shaun! En op eternity dan? Die is ook mooi gedrumd in mijn mening..
John houdt zijn stokken zelfs achterstevoren vast, zie hier op Breda Barst (even op klikken voor betere view):
A4 is het enige album waar John niet op speelt, op Eternity speelt 'ie prima inderdaad.

Ja, wel meer drummers houden hun stokken achterstevoren vast, kun je harder rammen! :D
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Erased
Berichten: 2455
Lid geworden op: ma mei 17, 2004 8:07 pm

Bericht door Erased » di apr 12, 2005 12:35 pm

MadTinus schreef:[..]

A4 is het enige album waar John niet op speelt, op Eternity speelt 'ie prima inderdaad.

Ja, wel meer drummers houden hun stokken achterstevoren vast, kun je harder rammen! :D
Inderdaad, rammen!! :twisted:

Maar goed, met techniek kan je eigenlijk veel hardere slagen krijgen dan met botte armkracht, lijkt me. Is ook beter voor je lichaam?
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » di apr 12, 2005 12:44 pm

Erased schreef:[..]

Inderdaad, rammen!! :twisted:

Maar goed, met techniek kan je eigenlijk veel hardere slagen krijgen dan met botte armkracht, lijkt me. Is ook beter voor je lichaam?
Helemaal waar, het ziet er niet uit dat John ooit les heeft gehad..
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Erased
Berichten: 2455
Lid geworden op: ma mei 17, 2004 8:07 pm

Bericht door Erased » di apr 12, 2005 1:06 pm

MadTinus schreef:[..]

Helemaal waar, het ziet er niet uit dat John ooit les heeft gehad..
Nee, en dan vind ik het best knap dat hij toch nog wel zulke mooie dingen kan bedenken die aansluiten aan de muziek die ze spelen.
Verder stoor ik me er ook niet aan dat het niet strak is bij anathema, uiteindelijk draait het om de sfeer die ze neerzetten en die blijft geweldig, gewoon niet te kritisch er naar luisteren, maar je mee laten voeren. Dat werkt.
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » di apr 12, 2005 1:10 pm

Heb ik vorig jaar niet gemerkt btw, dattie niet strak zou zijn.....
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Gebruikersavatar
Erased
Berichten: 2455
Lid geworden op: ma mei 17, 2004 8:07 pm

Bericht door Erased » di apr 12, 2005 1:11 pm

Equinox schreef:Heb ik vorig jaar niet gemerkt btw, dattie niet strak zou zijn.....
In de paradiso speelde hij ook goed, vooral bij flying een paar hele vette geimproviseerde fills die dus wel uitkwamen.
In de 013 was het helaas weer wat minder.
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » di apr 12, 2005 2:05 pm

te lang in amsterdam blijven hangen zeker :P
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Gebruikersavatar
Erased
Berichten: 2455
Lid geworden op: ma mei 17, 2004 8:07 pm

Bericht door Erased » di apr 12, 2005 2:06 pm

Alles is daar eenrichting of opgebroken, ja :P
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » di apr 12, 2005 4:51 pm

Zeg Erased, in hoeverre verschilde de setlist (van PT) in Paradiso van die van 013?

PS, leuke signature en 'woonplaats' ;)
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Erased
Berichten: 2455
Lid geworden op: ma mei 17, 2004 8:07 pm

Bericht door Erased » di apr 12, 2005 4:56 pm

Voor zover ik het nu kan vergelijken met mijn brakke hersens niets hoor!
Ik snap niet waar die gozers het over hadden, misschien is dat het effect als je ze vaker dan 8 keer ziet ;)
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » di apr 12, 2005 5:02 pm

Oh, ik vroeg't me af omdat ik gehoord had dat PT hun set heel vaak wijzigt om het (ook voor zichzelf) interessant te houden. Maar gelukkig, dan vind ik het iets minder erg dat ik niet naar Paradiso ben geweest ;).
Ik snap niet waar die gozers het over hadden, misschien is dat het effect als je ze vaker dan 8 keer ziet ;)
Bedoel je PT of Anathema..?
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Erased
Berichten: 2455
Lid geworden op: ma mei 17, 2004 8:07 pm

Bericht door Erased » di apr 12, 2005 6:44 pm

MadTinus schreef:Oh, ik vroeg't me af omdat ik gehoord had dat PT hun set heel vaak wijzigt om het (ook voor zichzelf) interessant te houden. Maar gelukkig, dan vind ik het iets minder erg dat ik niet naar Paradiso ben geweest ;).
Ik snap niet waar die gozers het over hadden, misschien is dat het effect als je ze vaker dan 8 keer ziet ;)
Bedoel je PT of Anathema..?
Oh, nee, ik doelde op een andere post van mij waarin ik vertelde dat ik in de paradiso wat die hard fans heb ontmoet die ze al 8 keer gezien hadden. Die vertelden mij dat ze de setlist elke keer wijzigden.
Maar je hebt niets gemist in ieder geval!
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » di apr 12, 2005 6:58 pm

Erased schreef:[..]


Oh, nee, ik doelde op een andere post van mij waarin ik vertelde dat ik in de paradiso wat die hard fans heb ontmoet die ze al 8 keer gezien hadden. Die vertelden mij dat ze de setlist elke keer wijzigden.
Maar je hebt niets gemist in ieder geval!
Ah kijk, dat was jij dus, die dat zei/gehoord had ;).
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Erased
Berichten: 2455
Lid geworden op: ma mei 17, 2004 8:07 pm

Bericht door Erased » di apr 12, 2005 7:11 pm

MadTinus schreef:[..]

Ah kijk, dat was jij dus, die dat zei/gehoord had ;).
Yes indeed, it was I! 8)
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Sater
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 6:43 pm

Bericht door Sater » di apr 12, 2005 9:00 pm

Arawn schreef:[..]

Parkeergarage kostte 17 € en het 'lidmaatschap' van Paradiso nog eens 2,50 €

It's only money..... :)
Was jij in een keer goed gereden? Al die fukking omleidingen zorgden ervoor dat ik slechts twee nummers van Anathema kon meepikken.

Overigens heb ik op een steenworp afstand 3 uur lang geparkeerd voor 6,60.
Dictius Te Necare

Sater
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 6:43 pm

Bericht door Sater » di apr 12, 2005 9:04 pm

Sleepless is dan ook van voor dat Vincent de vocalen ging verzorgen.
Daarentegen spelen ze geregeld nog iets van The Silent Enigma.
Dictius Te Necare

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » di apr 12, 2005 11:54 pm

Sater schreef:Sleepless is dan ook van voor dat Vincent de vocalen ging verzorgen.
Daarentegen spelen ze geregeld nog iets van The Silent Enigma.
Ze hebben in 1996 een versie van Sleepless opgenomen met vocalen van Vinnie, dus als ze willen, kunnen ze 'em spelen, maar ze willen het blijkbaar niet.. Helaas, ik zou dat nummer veel liever horen dan A Dying Wish (het enige nummer van The Silent Enigma dat ze nog weleens van stal halen).
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » wo apr 13, 2005 11:21 am

Wie is eigenlijk die 2e (live) gitarist van PT?

John Wilson ofzo? Ik dacht dat ik Steve zoiets hoorde zeggen toen 'ie hem voorstelde.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Sater
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 6:43 pm

Bericht door Sater » wo apr 13, 2005 6:50 pm

Dat van sleepless is waar ja.

John Wesley.
Dictius Te Necare

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » do apr 14, 2005 12:35 am

Sater schreef:Dat van sleepless is waar ja.

John Wesley.
Ah, thanks, scheelt niet veel ;). Wie is hij, welke band speelt 'ie?

PS, en kijk eens wat ik vanavond gescoord heb :D.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Sater
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 6:43 pm

Bericht door Sater » do apr 14, 2005 6:39 am

Ik zou niet weten uit welke band ie komt, er lagen wel cd's onder zijn eigen naam.

Lightbulb Sun gaaf, ik ga em gewoon zaterdag vinden!
Dictius Te Necare

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » do apr 14, 2005 7:17 am

MadTinus schreef:[..]PS, en kijk eens wat ik vanavond gescoord heb :D.
Gaaf! Je collectie is gestaag aan het groeien.. :wink:

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » do apr 14, 2005 9:54 am

Sater schreef:Lightbulb Sun gaaf, ik ga em gewoon zaterdag vinden!
Succes, die CD is voor zover ik weet namelijk 'out of print', dus ligt niet meer in winkels, of ga je op een beurs je geluk beproeven?
Vlammy schreef:[..]


Gaaf! Je collectie is gestaag aan het groeien.. :wink:
Haha, ja, dit is mijn 3e PT CD (de Lazarus single niet meegerekend), ik wil Stupid Dream ook erg graag hebben, maar die is dus ook out of print en eigenlijk alleen via kanalen als ebay te scoren, en dan vaak voor een niet malse prijs..

Iemand in 013 trouwens nog gekeken bij die CD/LP-verkoop stand tegenover de merchandise? De prijzen waren nóg astronomischer dan bij het Blackfield concert vorig jaar. Daar was bv. de Blackfield LP € 30, nu was 'ie al € 40! Dat gelóóf je toch niet?!
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » do apr 14, 2005 12:45 pm

MadTinus schreef:[..]

Haha, ja, dit is mijn 3e PT CD (de Lazarus single niet meegerekend), ik wil Stupid Dream ook erg graag hebben, maar die is dus ook out of print en eigenlijk alleen via kanalen als ebay te scoren, en dan vaak voor een niet malse prijs..

Iemand in 013 trouwens nog gekeken bij die CD/LP-verkoop stand tegenover de merchandise? De prijzen waren nóg astronomischer dan bij het Blackfield concert vorig jaar. Daar was bv. de Blackfield LP € 30, nu was 'ie al € 40! Dat gelóóf je toch niet?!
Het is inderdaad een jammerlijk feit dat sommige PT-cd's zo moeilijk verkrijgbaar zijn. Als je heel veel geluk hebt, loop je stomtoevallig eens ergens tegen een cd aan die je nog niet had. Of zoals je al zegt, rondkijken op sites als Ebay. Maar dat doe ik zelf eigenlijk nooit. PT is één van mijn favoriete bands, maar ik ga geen honderden euro's spenderen aan 1 cd.

Ik heb trouwens niet meer bij de merchandise rondgekeken afgelopen maandag, daar vond ik het te druk voor en bovendien wilde ik een trein halen. Maar het is wel 'minder' dat die prijzen weer verhoogd zijn. Ach, er wordt tegenwoordig overal een slaatje uit geslagen. :roll:

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » do apr 14, 2005 1:48 pm

Als ik Stupid Dream heb wil ik Signify nog wel hebben. Maar bijvoorbeeld die Recordings CD is ook in een gelimiteerde uitgave van 20.000 genummerde exemplaren uitgebracht, daar worden ook belachelijke bedragen voor betaald.

Trouwens ook de site van John Wesley gevonden: www.john-wesley.com

Kent iemand daar muziek van?
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Sater
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 6:43 pm

Bericht door Sater » do apr 14, 2005 7:08 pm

MadTinus schreef:[..]
Succes, die CD is voor zover ik weet namelijk 'out of print', dus ligt niet meer in winkels, of ga je op een beurs je geluk beproeven?
Jaarbeurs
Dictius Te Necare

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » do apr 14, 2005 7:29 pm

Sater schreef:[..]


Jaarbeurs
Komend weekend?
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » do apr 14, 2005 7:55 pm

Er was weer een beurs dit weekend dacht ik.
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » do apr 14, 2005 7:57 pm

MadTinus schreef:[..]

Komend weekend?
Hier vind je meer informatie:

http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... ight=beurs :)

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » do apr 14, 2005 7:58 pm

Voila. 8)
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » vr apr 15, 2005 2:05 pm

Ik heb geen idee waar ik dit anders moet plaatsen, dit topic komt volgens mij nog het meest in de buurt:

Zijn er mensen bekend met de band No-Man? Deze band, opgericht in 1986, bestaat uit het duo Tim Bowness en jawel: Steven Wilson! No-Man is al die tijd al een sideproject van Wilson. Bowness neemt de vocalen voor zijn rekening, Wilson draagt zorg voor het bespelen van de instrumenten.

Het is moeilijk om de muziek die de twee maken te omschrijven, het verschilt ook nogal van album tot album. Ik ken tot nu toe alleen 'Together We're Stranger' (2003). Een prachtig meesterwerkje: zacht, sfeervol en melancholisch. Het best te beluisteren wanneer je alleen bent en eens even lekker wilt piekeren, of juist wanneer je helemaal tot rust wilt komen. Te vergelijken met Porcupine Tree is No-Man niet, hoewel menig Wilson-liefhebber dit wel eens zou kunnen waarderen.

Voor degenen onder ons die er iets van willen horen, zie hier de officiële website van No-Man, waar een nummer gedownload kan worden: http://www.no-man.co.uk/

Gebruikersavatar
Erased
Berichten: 2455
Lid geworden op: ma mei 17, 2004 8:07 pm

Bericht door Erased » vr apr 15, 2005 2:11 pm

Vlammy schreef:Ik heb geen idee waar ik dit anders moet plaatsen,
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... highlight=

Hier :silly:
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » vr apr 15, 2005 2:14 pm

Haha, bedankt. :wink:

Gebruikersavatar
Erased
Berichten: 2455
Lid geworden op: ma mei 17, 2004 8:07 pm

Bericht door Erased » vr apr 15, 2005 2:17 pm

Vlammy schreef:[..]


Haha, bedankt. :wink:
Alstu!
Mij werd het ook aangeraden door wilde pt fans die achter me stonden tijdens de tussenstop anathema - pt.
Ik MOEST het uitchecken, maar heb nu nog ff dynamic lights opstaan..
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » vr apr 15, 2005 2:27 pm

Erased schreef:[..]


Alstu!
Mij werd het ook aangeraden door wilde pt fans die achter me stonden tijdens de tussenstop anathema - pt.
Ik MOEST het uitchecken, maar heb nu nog ff dynamic lights opstaan..
Ik hoor wel in jouw / mijn topic wat je er van vindt. :)

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » vr mei 13, 2005 7:34 pm

Ik heb vandaag de dubbel LP op rood vinyl van Deadwing ontvangen, wow wow wow, wat een prachtig ding!! Kost een lieve duit ($40 inclusief porto vanuit New York...), maar dan heb je ook wat.

Er zijn ook 2 (twee ja :)) Blackfield LP's naar mij onderweg :D.

Oh ja, ik heb ook mijn Signify 2-CD digi ontvangen en het grappige is, op de eerste disc staat "Porcupine Tree | The Sky Moves Sideways", maar de muziek op de CD is gewoon Signify :D.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » do mei 19, 2005 1:26 pm

Heb je de Blackfield LP's al binnen? Die muziek is ook erg mooi vind ik!
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » do mei 19, 2005 5:46 pm

Nee, nog niet, misschien als ik zo thuiskom.. Uiteraard is die muziek erg mooi, mijn album van het jaar 2004!

Ik heb ook eindelijk bericht gehad van mijn bestelling van de Special Edition van Deadwing, die zou vandaag eindelijk gepost moeten zijn, dus die zal ik volgende week wel ontvangen.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » do mei 19, 2005 7:21 pm

MadTinus schreef:Nee, nog niet, misschien als ik zo thuiskom..
En ja hoor, daar waren ze en allebei gesigneerd door Steven Wilson, woohoo! :D :D :D
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » do mei 19, 2005 10:47 pm

MadTinus schreef:[..]

En ja hoor, daar waren ze en allebei gesigneerd door Steven Wilson, woohoo! :D :D :D
Jo, gaafheid! Gefeliciteerd met een briljante aanschaf. :wink:
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
Hagal
Berichten: 216
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 5:43 pm
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Bericht door Hagal » za jun 04, 2005 11:23 pm

vandaag deadwing aangeschaft, maar eigenlijk voor een vriend. Ga hem zelf nog wel eerst beluisteren, ben benieuwd
http://www.last.fm/user/DoranS/

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24867
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo jun 05, 2005 11:43 am

ik vind deadwing zeker niet de beste

overigens, hebben ze geen live cd? of dvd ofzo?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Plaats reactie