Porcupine Tree / Steven Wilson

Voor alle andere bands
Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » wo sep 19, 2007 12:23 am

Als je fysiek gebeuk bedoelt, maak je geen zorgen, PT fans beleven concerten over het algemeen als standbeelden, althans de overgrote meerderheid. In Amsterdam eind juni heb ik me echt verbaasd hoe passief het publiek was tijdens de nummers, hoe kun je nou in GODSNAAM roerloos blijven staan terwijl die ultra-aanstekelijke groove van "Anesthetize" over je heen rolt en er een majestueuze versie van "Sleep Together" over je wordt uitgestort??! Ik was bijna de enige die een beetje bewoog.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » wo sep 19, 2007 1:03 am

Komt deels denk ik doordat er altijd veel ouwelui staan; zeg maar mensen die de eerste jaren van Genesis nog bewust hebben meegemaakt.
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » wo sep 19, 2007 12:26 pm

Klopt, de gemiddelde leeftijd ligt er duidelijk hoger dan bij het gemiddelde Metal concert. Maar goed, ik ben toch ook 'al' 31..
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22089
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » di nov 13, 2007 4:08 pm

Net een kaartje gehaald voor het concert met Anathema volgende week donderdag in Brussel. Gisteravond nog die Arriving somewhere... live registratie gehoord, en wat was dat allemamaggies goed! Ik ben erg nieuwsgierig!
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Antonio Montana
Berichten: 3219
Lid geworden op: ma feb 26, 2007 8:49 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Antonio Montana » di nov 13, 2007 4:24 pm

Morgen een kaartje voor de HMH halen.
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » di nov 13, 2007 5:48 pm

Die liggen bij mij al een hééle tijd klaar ;)

Wat vinden we hier van de Nil Recurring EP trouwens? Ik ben van mening dat het materiaal het niet háált bij FoaBP. Wat mij betreft is het echt leftover materiaal. Ik kan enige teleurstelling toch niet onderdrukken, ik ben benieuwd of mijn mening zal veranderen na enkele van de nummers live te hebben gehoord.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22089
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr nov 23, 2007 11:36 am

De tering. Wat was dat goed. Beide bands.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Antonio Montana
Berichten: 3219
Lid geworden op: ma feb 26, 2007 8:49 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Antonio Montana » vr nov 23, 2007 11:58 am

Antonio Montana schreef:Morgen een kaartje voor de HMH halen.
Zei ik toen, maar ik heb het uiteindelijk niet gedaan, want ik kan niet :cry:
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

Benighted
Berichten: 92
Lid geworden op: do feb 09, 2006 4:52 pm

Bericht door Benighted » vr nov 23, 2007 1:50 pm

MadTinus schreef: Wat vinden we hier van de Nil Recurring EP trouwens? Ik ben van mening dat het materiaal het niet háált bij FoaBP. Wat mij betreft is het echt leftover materiaal. Ik kan enige teleurstelling toch niet onderdrukken, ik ben benieuwd of mijn mening zal veranderen na enkele van de nummers live te hebben gehoord.
Op uitzondering van Normal, dat ik zelfs beter vind dan Sentimental, sluit ik me aan bij deze mening. De rest van de nummers deden me niet veel.

Weet iemand trouwens waarom ik Lightbulb Sun nergens meer kan vinden?

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » vr nov 23, 2007 3:50 pm

Benighted schreef:[..]


Op uitzondering van Normal, dat ik zelfs beter vind dan Sentimental, sluit ik me aan bij deze mening. De rest van de nummers deden me niet veel.
Normal vind ik wel het beste nummer, maar nog steeds in de verste verte niet zo goed als Sentimental.
Benighted schreef:Weet iemand trouwens waarom ik Lightbulb Sun nergens meer kan vinden?
Dat album is 'out of print', maar krijgt als het goed is volgend jaar dezelfde behandeling als Stupid Dream vorig jaar kreeg. M.a.w. een stereo remix/remaster met bonus DVD met een 5.1 surround mix van het album.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » di mar 11, 2008 10:52 pm

MadTinus schreef:[..]

Dat album is 'out of print', maar krijgt als het goed is volgend jaar dezelfde behandeling als Stupid Dream vorig jaar kreeg. M.a.w. een stereo remix/remaster met bonus DVD met een 5.1 surround mix van het album.
Ennn inmiddels is-ie te bestellen, de reissue van Lightbulb Sun. Verder komt er later in dit jaar ook gerevampte editie van Recordings uit, en is er nu ook een nieuw live-album te bestellen, getiteld 'We Lost The Skyline'.
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za feb 07, 2009 11:45 am

Ik zit momenteel naar Insurgentes, de solo plaat van Steven Wilson, te luisteren. Een erg mooi werkje kan ik u vertellen.

Ik hoor niet gek veel verschil met het werk van Porcupine tree. Al is Insurgentes misschien een tikje experimenteler, wordt er wat meer gebruik gemaakt van electronica en heel misschien een beetje zweveriger.

Maar dat zijn allemaal nuance verschilletjes want dit album had, wat mij betreft, ook onder de naam Porcupine tree uit mogen komen.

Dit is trouwens geen kritiek. Ik vind het namelijk een prachtig album dat door alle Porcupine tree / Steven Wilson fans moet worden gehoord.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » za feb 07, 2009 1:47 pm

Ik vind dat er toch wel veel verschil zit met de laatste paar albums van Porcupine Tree en dit solo album van Steven Wilson. Het is inderdaad een stuk zweveriger/electronischer en bevat minder catchy stukken dan Porcupine Tree. Desalniettemin vind ik het een erg sterk album, de beste van 2009 tot nu toe.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » wo apr 15, 2009 11:40 am

Ik vind Insurgentes ook wel goed, maar toch lang niet zo goed als Porcupine Tree. Ook is het toch wel behoorlijk anders dan PT vind ik, een stuk minder song-gericht en meer ambient/drone stukken. Enkele nummers hadden wel PT of Blackfield nummers kunnen zijn, maar alles bij elkaar toch behoorlijk anders.

Ik ben toch vooral benieuwd naar het nieuwe PT album dat na de zomer zal verschijnen.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » za jun 13, 2009 1:30 pm

The new album - "The Incident"

Porcupine Tree are happy to announce the forthcoming release of their tenth studio album "The Incident". The record is set to be released via Roadrunner Records worldwide on 21st September, as a double CD.

The centre-piece is the title track, which takes up the whole of the first disc. The 55-minute work is described as “a slightly surreal song cycle about beginnings and endings and the sense that ‘after this, things will never be the same again’.”

The self-produced album is completed by four standalone compositions that developed out of band writing sessions last December - Flicker, Bonnie The Cat, Black Dahlia, and Remember Me Lover feature on a separate EP length disc to stress their independence from the song cycle.

Video footage of the band in the studio working on The Incident, as well as audio previews, will be available online soon. The band will tour extensively to promote the album from mid September onwards.
Damn, gaat me dat een partij heerschen!
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » za jun 13, 2009 5:22 pm

Zo dat klinkt inderdaad gaaf! Ik ben zeer benieuwd.

Gebruikersavatar
Connavar
Berichten: 36
Lid geworden op: do jan 11, 2007 2:25 am
Locatie: Leiden

Bericht door Connavar » di jun 16, 2009 1:10 pm

Oei, dat is goed nieuws! Luister nu net Anesthetize, met 17 minuut en nog wat ook wel een nummer dat er mag zijn qua lengte (so wie so een nummer dat er mag zijn natuurlijk). 55 minuten is natuurlijk weer even iets anders, ben heel benieuwd!
MadTinus schreef:Als je fysiek gebeuk bedoelt, maak je geen zorgen, PT fans beleven concerten over het algemeen als standbeelden, althans de overgrote meerderheid. In Amsterdam eind juni heb ik me echt verbaasd hoe passief het publiek was tijdens de nummers, hoe kun je nou in GODSNAAM roerloos blijven staan terwijl die ultra-aanstekelijke groove van "Anesthetize" over je heen rolt en er een majestueuze versie van "Sleep Together" over je wordt uitgestort??! Ik was bijna de enige die een beetje bewoog.
Weet dat het een oude quote is, maar ik moest hier nogal om lachen. Ik kan me samen met een goede vriend van mij ook altijd zo lekker druk maken om die passiviteit van het PT publiek, ik snap daar echt niets van. Zal wel een progrockding zijn ofzo, live bij Riverside viel het me ook al op..
I've got nothing to lose but my apathy

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo aug 05, 2009 3:51 pm

Eerder dit jaar kwam frontman Steven Wilson nog met zijn eerste soloalbum, maar volgende maand komt van zijn reguliere band Porcupine Tree de nieuwe cd uit, wat een dubbel-cd geworden is. De opvolger voor Fear Of A Blank Planet heet The Incident, en werd door de band zelf geproduceerd. Vanaf 15 september moet de cd in de winkels liggen, maar ondertussen kun je op MySpace wel een preview beluisteren. De band is van plan om het album integraal te spelen op de eerste paar shows van de komende tournee, maar of dat ook in Nederland en België gaat gebeuren is nog niet bekend. Porcupine Tree staat namelijk op 12 oktober in de Heineken Music Hall in Amsterdam, en twee dagen later in de AB in Brussel.

Afbeelding


CD 1:
1. Occam's Razor
2. The Blind House
3. Great Expectations
4. Kneel and Disconnect
5. Drawing the Line
6. The Incident
7. Your Unpleasant Family
8. The Yellow Windows of the Evening Train
9. Time Flies
10. Degree Zero of Liberty
11. Octane Twisted
12. The Seance
13. Circle of Manias
14. I Drive the Hearse

CD 2:
1. Flicker
2. Bonnie the Cat
3. Black Dahlia
4. Remember Me Lover
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
thomaster87
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 7:16 pm
Locatie: Huissen
Contacteer:

Bericht door thomaster87 » wo aug 05, 2009 5:32 pm

Ik zit net de myspace van Porcupine Tree te beluisteren, en ik moet zeggen dat de samples me erg bevallen. Ik ben wel enigszins bekend met de muziek, maar heb om de een of andere reden nooit een cd van de band aangeschaft. Eigenlijk weet ik niet waarom want ik vind het prachtige muziek. Ik denk dat het dan toch maar eens tijd wordt als deze uit is.
...en het geld hebben we lekker toch gehad!

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » di sep 01, 2009 1:39 pm

Laatste keer dat ik PT in de 013 zag was ik teleurgesteld. Ik neem het de heren niet kwalijk, maar ze gaan zoals velen een te commerciële kant op en dat komt het geheel niet ten goede. Gelukkig is de muziek, waar het nog altijd om draait, nog steeds goed, maar stiekem mis ik de oude PT wel een beetje. (minder metal-invloeden, meer zweverig) Maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak uiteraard. Qua concerten wordt het helaas te groot, te druk en dat zorgt voor een compleet andere sfeer dan voorheen bij PT-concerten. Jammer, dat zoiets gewoonweg niet terug te krijgen is. Misschien egoïstisch, maar het zij zo.
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » wo sep 02, 2009 12:26 am

Commercieel kan ik het toch niet noemen als je een nummer van bijna 18 minuten opneemt (Anesthetize) en op het aankomende album zelfs een nummer van bijna een uur..

Wat de grootte van de concertzalen betreft, dat is inderdaad een automatisch gevolg van hun gegroeide populariteit, maar die populariteit hebben ze naar mijn mening volledig op hun eigen 'terms' verkregen, zonder het doen van concessies.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » wo sep 02, 2009 9:22 am

Vind je? Ok, ze verdienen het succes, maar ik vind wel dat de laatste paar albums meer toegankelijk zijn dan het oudere werk. Natuurlijk wil een band altijd progressie maken, evolueren als het ware, dus het is moeilijk om te oordelen of veranderingen positief of negatief zijn. Kwestie van smaak bij de luisteraar denk ik dan. Fear of a Blank Planet is lang niet slecht, maar toch komt dat album 'kouder' over bij mij, meer cosmetisch als ik het zo mag noemen. Ben ik hier dan de enige in?

Ik wacht met spanning af op het nieuwe album, ik heb speciaal de samples NIET beluisterd. Ik ga voor de volledige presentatie.
Laatst gewijzigd door MK op wo sep 02, 2009 9:24 am, 1 keer totaal gewijzigd.
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
NecRobert
Berichten: 223
Lid geworden op: za apr 26, 2003 12:19 am
Locatie: Joure
Contacteer:

Bericht door NecRobert » wo sep 02, 2009 4:45 pm

Dan zal ie je waarschijnlijk niet teleurstellen. The Incident is in zijn geheel toch wat minder toegankelijk en is ook een stukje donkerder en zweveriger dan de laatste paar albums (ik hoor ook zeker weer wat Stupid Dream flarden voorbijkomen).
https://www.facebook.com/intodarknessfestival
http://gointodarkness.nl
http://gointothevoid.nl

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » zo sep 06, 2009 7:54 pm

Porcupine Tree - The Incident
voor het eerst verkrijgbaar bij FAME Amsterdam!
inclusief gesigneerd CD boekje en gratis poster!
maak tevens kans op exclusieve prijzen




In samenwerking met FAME Amsterdam organiseert Roadrunner Records op donderdag 10 september om 21:30 een exclusieve luistersessie van Porcupine Tree's The Incident. Wat is er te doen?

Je kan hier als eerste in Nederland het nieuwe album aanschaffen als 2CD en op vinyl, en bij aankoop van de 2CD ontvang je tevens een door de gehele band gesigneerd CD boekje!
Verder ontvang je bij elke versie een exclusieve promo poster.

Onder het genot van een drankje luisteren naar het nieuwe album samen met Porcupine Tree fans.
Er wordt naast de video voor "Time Flies" ook een exclusieve video getoond!

Porcupine Tree loterij met exclusieve goodies als prijzen (prijzen : o.a. t-shirts, ingelijste proefafdruk van ‘The Incident’, canvasdoek van album ‘The Incident’ en single ‘Time Flies’)

Kijk op de FAME website voor meer informatie

The Incident is het nieuwe dubbelalbum van Porcupine Tree: Soms beklemmend, hypnotiserend en verlaten, maar ook euforisch, met als hoogtepunt de titeltrack - een indrukwekkend muzikaal statement van 55 minuten, omschreven door zanger/gitarist/songwriter Steven Wilson als "een lichtelijk surrealistische serie van nummers over het begin en het einde, en het gevoel dat 'na dit, zal alles veranderen'."
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » ma sep 07, 2009 12:40 am

MK schreef:Vind je? Ok, ze verdienen het succes, maar ik vind wel dat de laatste paar albums meer toegankelijk zijn dan het oudere werk. Natuurlijk wil een band altijd progressie maken, evolueren als het ware, dus het is moeilijk om te oordelen of veranderingen positief of negatief zijn. Kwestie van smaak bij de luisteraar denk ik dan. Fear of a Blank Planet is lang niet slecht, maar toch komt dat album 'kouder' over bij mij, meer cosmetisch als ik het zo mag noemen. Ben ik hier dan de enige in?

Ik wacht met spanning af op het nieuwe album, ik heb speciaal de samples NIET beluisterd. Ik ga voor de volledige presentatie.
Er staan wel wat toegankelijkere nummers op de laatste paar albums, maar die stonden ook al op Lightbulb Sun en Stupid Dream en eigenlijk ook al wel op Signify.

Fear of a Blank Planet moest ik even aan wennen, maar dat groeide toch ook weer uit tot mijn album van het jaar 2007, wederom een meesterwerk.
NecRobert schreef:Dan zal ie je waarschijnlijk niet teleurstellen. The Incident is in zijn geheel toch wat minder toegankelijk en is ook een stukje donkerder en zweveriger dan de laatste paar albums (ik hoor ook zeker weer wat Stupid Dream flarden voorbijkomen).
Nu nog moeilijk te zeggen natuurlijk, maar so far so good. Dit album zal de komende maanden nog zeer veel uurtjes ronddraaien hier. Hopelijk arriveert mijn special edition snel.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
thomaster87
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 7:16 pm
Locatie: Huissen
Contacteer:

Bericht door thomaster87 » zo sep 13, 2009 9:55 pm

Dan toch eindelijk maar eens iets gekocht van Porcupine Tree. Ik ben begonnen met de nieuwe, en ik moet zeggen dat ik er nog geen moment spijt van gehad heb. In tegendeel, schitterde muziek!

Ik kan niet echt zeggen hoe The Incident ten opzichte van het oudere werk staat, want dat ken ik eigenlijk niet goed genoeg. Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar...
...en het geld hebben we lekker toch gehad!

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door Satyr » ma sep 14, 2009 12:05 am

Het is bij vlagen wel erg rustig hoor, m'n vriendin was al bang dat ik in een midlife crisis zat, helemaal toen ze die 'witte' promofoto's zag.

Probleem bij mij is dat 'Open Cars' mij eerste kennismaking was met PT en dat was wel een aardig heavy nummer. Dan heb je toch een bepaalde verwachting natuurlijk.

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » vr sep 25, 2009 11:49 am

Help. Ik vond FoaBP al tegenvallen, maar The Incident slaat alles. Begrijp me niet verkeerd, ik vind PT een uitstekende band en heb alle reguliere albums liggen... maar the Incident vind ik op zijn zachtstgezegd 'middelmatig', soms geforceerd duister, ongebalanceerd en eigelijk Steven Wilson op de automatische piloot.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » wo sep 30, 2009 1:32 am

Ik vind 'em erg sterk, heb zeer veel zin in het concert 12 oktober.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22089
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo sep 30, 2009 8:35 am

Ik vind hem ok, maar niet zo goed als FoaBP, desalniettemin kijk ik wel erg uit naar 14 oktober in de AB.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » wo sep 30, 2009 12:24 pm

Vooralsnog inderdaad niet zo sterk als FoaBP. Wat niet is, kan echter nog komen.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za okt 03, 2009 6:33 pm

Nakur schreef:Help. Ik vond FoaBP al tegenvallen, maar The Incident slaat alles. Begrijp me niet verkeerd, ik vind PT een uitstekende band en heb alle reguliere albums liggen... maar the Incident vind ik op zijn zachtstgezegd 'middelmatig', soms geforceerd duister, ongebalanceerd en eigelijk Steven Wilson op de automatische piloot.
Hmmm, ik zou niet zo ver willen gaan als jij maar ik vind hem ook een beetje tegenvallen.

Ik luister CD2 liever dan CD1. Ik weet niet wat het is met die eerste cd. Hij is mij te fragmentarisch. Teveel losse stukjes die een geheel moeten vormen maar dat net niet doen. Ik had liever wat minder nummers gehad die wat langer waren. Eigenlijk zoals de Tree wel doet op de tweede cd.

Jammer eigenlijk want dat zweverige dat ze op dit album hebben vind ik nou juist zo mooi. Doet me erg denken aan Stupid dream. En dat is toch wel een van mijn favoriete P.T. albums.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Robin_suspects
Berichten: 23
Lid geworden op: di mar 31, 2009 6:19 pm

Bericht door Robin_suspects » za okt 03, 2009 7:13 pm

Hmm, tegenvallen vind ik hem niet. Ik vind hem minstens zo sterk als de vorige paar wapenfeiten van PT.
Maar op de een of andere manier luister ik deze plaat toch niet zo vaak. Ik weet niet precies hoe het komt. Misschien doordat voor mijn gevoel PT de 4 laatste albums hetzelfde (Zeer goede) trucje herhaald. Uiteraard is het kwalitatief allemaal erg goed, maar de verveling begint nu toch wel een beetje toe te slaan.
Ik zou het iig niet erg vinden als ze de volgende cd eens teruggrepen naar bijvoorbeeld 'The Sky Moves Sideways', mijn favoriete PT cd.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22089
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo okt 14, 2009 5:04 pm

Straks! :)
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo okt 14, 2009 7:33 pm

De nieuwe plaat is fantastisch, het optreden in de HMH was fantastisch, godver, wat een wereldband is het toch. Mooiste moment: Het Tokkeltje in Time Flies, godsallejezus wat mooi.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » do okt 15, 2009 12:20 am

Jeroen schreef:De nieuwe plaat is fantastisch, het optreden in de HMH was fantastisch, godver, wat een wereldband is het toch.
:!:
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22089
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » do okt 15, 2009 9:28 am

Was geweldig.

Het eerste uur was een integrale vertolking van CD1 van The Incident, dan 10 minuten pauze en dan nog een set van ongeveer een uur met allerlei andere nummers.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do okt 15, 2009 11:00 am

Ik moest ook even wennen aan de nieuwe plaat, maar het werk heeft zich sinds het concert echt in m'n kop gebeiteld.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22089
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » do okt 15, 2009 11:39 am

Jep, hier ook. Alsof The Incident gisteravond pas tot leven kwam voor mij. Op naar zaterdag, de volgende prog-fiësta.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do okt 15, 2009 11:54 am

Weer een goede reden om de gaten in de Porcupine Tree collectie op te vullen, dus gelijk maar ff Fear of a Blank Planet (was de promo zat) en Nil Recurring besteld. Nu maar eens doorpakken bij dit gezelschap.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Porcupine Tree

Bericht door Johan » vr jul 09, 2010 12:35 pm

Even een vraagje aan de kenners. Ik heb Deadwing, FoaBP en The Incident. Die eerste 2 vind ik het beste al vind ik The Incident ook niet slecht. Welke albums zijn nog aan te raden? Met teveel zweverigheid kan ik niet zoveel.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Porcupine Tree

Bericht door Jeroen » za jul 10, 2010 10:52 am

Vooral de albums vanaf Signify, daar nemen de rock- en metalinvloeden een prominentere plaats in. Dat wil dus zeggen: Signify, Stupid Dream, Lightbulb Sun en natuurlijk In Absentia. Nil Recurring kun je daar ook gerust bij aanschaffen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Porcupine Tree

Bericht door MadTinus » wo jul 21, 2010 4:28 pm

^ What he said :)
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: Porcupine Tree

Bericht door Anyone, Anywhere » wo sep 08, 2010 8:57 am

Ook maar even hier, naast het Opeth-topic: Las dit net ergens:
Opeth, Porcupine Tree Mainmen Work Together

Opeth mainman Mikael Akerfeldt has exclusively told Classic Rock that his long-mooted project with Steven Wilson of Porcupine Tree is now well under way.

"I got together recently with Steven at his house, and we wrote a new tune straight away," says Akerfeldt. "Of course, with the two of us involved it was 10 minutes long. And it came out so well that we started working on a second one as well."

However, it now appears that Dream Theater’s Mike Portnoy will not be involved, as was expected.

"To be honest, there’s just no room for drums on what we’ve done so far. I called Mike up, and he was cool about it. He’s got so much going on anyway, and I’m sure we will work together in the future."

It’s still early days for the as yet unnamed project, but expect an album next year. And that’s also the plan for Opeth.

"Right now we’re on a break. But I’m writing new songs, and we hope to have an album out in 2011."

According to posts on Porcupine Tree's official Twitter page, the working title for vocalist Steve Wilson's collaboration with Opeth frontman Mikael Akerfeldt is Storm Corrosion:

"Don't expect any metal on this one. Nothing like Damnation either, something new and pretty experimental. Coming on nicely so some time in 2011 for sure."
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Porcupine Tree

Bericht door Dufniall » wo sep 08, 2010 6:35 pm

Dat kan alleen maar veel goeds beloven!

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Porcupine Tree

Bericht door Dufniall » di okt 04, 2011 7:30 am

Ondertussen heeft Steven Wilson een nieuwe soloplaat dubbelaar uit, Grace For Drowning genaamd. En ik vind hem sterker dan de laatste van Porcupine Tree. Was wel verrast toen ik deze zag staan, normaal hou ik wel bij wat Steven Wilson/Porcupine Tree uitbrengt, maar deze kwam als een donderslag bij heldere hemel. Iemand hem al gehoord?

Gebruikersavatar
earik mortem
Berichten: 195
Lid geworden op: wo sep 10, 2003 12:26 pm
Contacteer:

Re: Porcupine Tree

Bericht door earik mortem » di okt 04, 2011 8:56 am

Nieuwe Wilson is geweldig, prachtige sfeer, goede muzikanten. hier en daar een KC-feel. Deze komt bij mij beter binnen als de voorgaande wilson solo release.....
fuck off and die

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4045
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Porcupine Tree

Bericht door MadTinus » di okt 04, 2011 12:09 pm

Ik heb het nieuwe album nu 2-3 keer gehoord en het bevalt me tot nu toe goed, het is alleen een forse hap om te bevatten, dus ik zal er nog een hoop uurtjes in moeten investeren. Ik heb alvast zeer veel zin het concert 30 oktober in de Boerderij!
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Porcupine Tree

Bericht door Jeroen » ma okt 10, 2011 9:56 pm

Ik heb em afgelopen vrijdag ook aangeschaft en ik ben er zeer over te spreken. Het is wat meer jazz en ouwe prog, maar tegelijkertijd wel weer een beetje zoals de oude Porcupine Tree, vooral als het aankomt op het zweverige element in de muziek. Prachtig geproduceerd ook met veel diepte en ruimte voor details. Hier ga ik ook nog wel de nodige tijd in investeren. Ook een goede reden om Insurgentes weer eens op te zetten, want die heb ik eigenlijk te weinig gedraaid (wel een mooie plaat).
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Porcupine Tree

Bericht door Jeroen » za feb 23, 2013 9:34 pm

Steven Wilson blijft maar bezig. De man heeft weer een nieuwe plaat uit. IJzersterk werk wat mij betreft. Jazzy, proggy, fusion-achtig. Een breed kleurenpalet aan genres, gevangen in mooie gelaagde composities met veel ruimte voor melodie, emotie en hier en daar chaos. Wil me de komende tijd wat meer storten op zijn solowerk. Heb de drie albums wel, maar de hoeveelheid draaibeurten is te verwaarlozen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie