Converge

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Converge

Bericht door iscariah » vr mar 25, 2005 12:07 pm

Converge is de laatste jaren een van de grotere bands in de Hardcore/Noisecore richting geworden.
Een streling voor het oor voor de ene, chaotische teringherrie voor een ander.

Converge is al een tijdje bezig met al 7 (full-cd) releases op zijn naam.
Splits, EP's, en Various CD's tel ik niet mee.

Halo in a Haystack
Caring and Killing
Petitioning the Empty Sky
When Forever Comes Crashing
Deeper the Wound
Jane Doe
You Fail Me


Ik ben bekend met hun twee laatste releases, Jane Doe en You Fail Me.
Ik kan kort zijn over Jane Doe, het is hetzelfde zoals bij The Dilling Escape Plan - Calculating Infinity, gewoon zo agressief dat je bij de eerste luisterbeurten de tweede helft van de CD niet zult halen.
You Fail Me was dan weer wat emotioneler maar bevat merendeel agressieve stukken.

Gewoon luisteren dit. :)


http://www.convergecult.com/

Samples:

http://www.convergecult.com/downloads/m ... ltures.mp3

http://www.convergecult.com/downloads/m ... kcloud.mp3

http://www.convergecult.com/downloads/m ... kenvow.mp3

http://www.convergecult.com/downloads/m ... wnpour.mp3


Voor meer samples check hun site.

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Bericht door CoenV » vr mar 25, 2005 12:08 pm

Stop eens een keertje met het aanmaken van topics over totaal oninteressante kankerbands, fucking idioot.

np: Judas Priest - Painkiller

Wat een gaaf album! Dat is pas metal!
Wantlist cd/lp:

Original Sin ‎– Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » vr mar 25, 2005 12:09 pm

CoenV schreef:Stop eens een keertje met het aanmaken van topics over totaal oninteressante kankerbands, fucking idioot.

np: Judas Priest - Painkiller

Wat een gaaf album! Dat is pas metal!
Rot op hond als het je niet interesseert, zijn genoeg andere mensen die dit goed vinden mongool.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr mar 25, 2005 12:16 pm

CoenV schreef:Stop eens een keertje met het aanmaken van topics over totaal oninteressante kankerbands, fucking idioot.
Houd je bek eens mongool. Ga alsjeblieft gewoon Bon Jovi luisteren.

Converge is vet. Maar, net als bij Today is the day, geld voor mij dat hun kwadere, opgefoktere werk bij mij beter overkomt dan hun super technische, chaotische werk. Wat wil zeggen dat ik You fail me een stuk beter kan verteren dan Jane Doe.

Morgen ga ik ze trouwens live aanschouwen!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » vr mar 25, 2005 12:18 pm

Ah, dat is nu gaaf nieuws, laat me weten hoe het live was.


Ik verteer You Fail Me ook wat beter want Jane Doe is echt extreem, net zoals bij Pig Destroyer moet ik in een bui zijn voor die CD te spelen terwijl ik You Fail Me gemakkelijker kan beluisteren.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr mar 25, 2005 12:24 pm

Pig destroyer vind ik zelf wel een betere band dan Converge. Van Pig destroyer ben ik een grote fan en ik heb 3 cd's van ze in mijn bezit. Terwijl ik Converge af en toe wel lekker vind en ik heb alleen You fail me. Voor Pig destroyer kun je me midden in de nacht wakker maken dus die vergelijking gaat bij mij niet op :wink:
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » vr mar 25, 2005 12:28 pm

Pig Destroyer is hard zeer hard, harder dan Nasum in mijn mening.
Ik heb hun laatste CD Terrifyer en die alsof je tegen 200 km per uur van een 500 km hoge berg tegen een muur van gewapend beton rijdt met je auto.
Het is gewoon te extreem voor de hele dag te luisteren en dat heb ik ook met Jane Doe, de chaos en de hardheid maken dit een moeilijke CD om de hele tijd naar te luisteren.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » vr mar 25, 2005 6:36 pm

*schop*

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo mar 27, 2005 1:37 pm

iscariah schreef:Ah, dat is nu gaaf nieuws, laat me weten hoe het live was.
Bij Converge heb ik echt met open mond staan kijken. Totaal verbaast en overrompeld. Dit had ik niet verwacht. Wat is deze band live goed zeg! Ondanks de chaotisch muziek was elk nummer loepje zuiver en goed te herkennen. Als een stoomwals die over je heen walst.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » di mei 31, 2005 8:52 pm

*schopje*


Als ik me niet vergis zijn de eerste 4 (kan 2 zijn) CD gere-released, ze zijn geremasterd.

codex4
Berichten: 79
Lid geworden op: do jan 30, 2003 4:27 pm
Contacteer:

Bericht door codex4 » di mei 31, 2005 11:04 pm

De 2 full lengths voor Jane Doe, "Petitioning The Empty Sky en When Forever Comes Crashing" zijn re-masterd! Dit zijn in mijn ogen ook de beste releases! Die re-releases zien er super uit!

Dit en alle andere Converge CDs + Merch hebben we ook in onze shop:
http://www.codex4.org/catalog/advanced_ ... ge&x=0&y=0

JESUS wat hou ik van die band!

Oja, Halo in a Haystack is trouwens alleen op 7" uitgekomen volgens mij, maar is 2 jaar terug wel opnieuw uitgekomen op de verzamelaar "Unloved And Weeded Out"


Verder is Deeper the Wound een split met het Japanse Hellchild.
http://www.codex4.org/catalog Online metal|hardcore|grind shop/zine

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4454
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » wo nov 16, 2005 11:23 am

Nog maar eens een schopje...

Ik heb nu Jane Doe aanstaan, tsjezus wat een plaat! Vooral het laatste nummer, wat een opbouw, wat een catharsis, hulde!
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » wo nov 16, 2005 5:14 pm

1 woord:

CONCUBINE!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » wo mar 29, 2006 8:42 pm

*schop*

Zieke klootzakken zijn dit toch, hehe.

Approximately
Berichten: 62
Lid geworden op: zo mei 08, 2005 3:19 pm
Locatie: meppel
Contacteer:

Bericht door Approximately » wo mar 29, 2006 11:31 pm

geweldig harde band!
hoop dat ze binnenkort weer gaan touren,
heb laatst you fail me op lp aangeschaft super mooi artwork en hij's wit! heerlijk.
gewoon een vet stukje takke herrie die met een snelwegvaart over je heen donderd graag een keertje live zien!

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door CTTS » do mar 30, 2006 12:07 am

Erg vette band dit, helaas nog niet live kunnen aanschouwen.

Jane Doe is toch wel mijn favoriete album.

Gebruikersavatar
NecRobert
Berichten: 223
Lid geworden op: za apr 26, 2003 12:19 am
Locatie: Joure
Contacteer:

Bericht door NecRobert » do mar 30, 2006 10:50 am

Yep, Jane Doe is ook mijn favoriet. Wat een smerige plaat is dat toch, gatverdamme wat heerlijk!

Ik heb laatst die DVD van ze ook gezien trouwens. Slechte geluids- en beeldkwaliteit, maar wat sfeerproeven betreft bijna onovertroffen! Wat een zootje :D
https://www.facebook.com/intodarknessfestival
http://gointodarkness.nl
http://gointothevoid.nl

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4454
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » do jul 20, 2006 11:28 pm

Ik heb vandaag Jane Doe weer eens geluisterd, en ben toen uit verveling eens gaan kijken op hun website, kwam ik dit tegen:

CONVERGE announce "No Heroes" as new album title
The upcoming CONVERGE album has been titled "No Heroes".

A brief title explanation: These days cowards outnumber the heroes, and the begging souls outweigh the calloused hands of the hardest of workers. Both in life and in art, the lack of passion is sickening and the lust for complacency is poisonous. This album is the artistic antithesis of that sinking world, a thorn in the side of their beast. It's for those who move mountains, one day at a time. It's for those who truly understand sacrifice...In our world of enemies, we will walk alone.... So yeah, that's that.

CONVERGE "No Heroes" is currently being mastered. More news on CONVERGE "No Heroes" will be posted when it is available.

Out soon:
CONVERGE "No Heroes" LP (CD on Epitaph)

Out now:
CONVERGE "Petitioning Forever" 2XLP (Final Press out soon)
CONVERGE "You Fail Me" LP (CD on Epitaph)
CONVERGE "Unloved & Weeded Out" CD
CONVERGE "The Long Road Home" DVD

Photo: Wade Gosselin

http://www.epitaph.com
http://www.convergecult.com
http://www.deathwishinc.com
http://www.myspace.com/deathwishinc


Kijk, dát is nog eens gaaf 8)
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
multi/spazz
Berichten: 235
Lid geworden op: zo mar 05, 2006 1:55 pm

Bericht door multi/spazz » do jul 20, 2006 11:37 pm

Ben er een tijd helemaal gek van geweest, maar de laatste jaren ben ik Converge een beetje uit het oog verloren. You Fail Me had ik ook meteen aangeschaft, maar ik miste die urgentie van Jane Doe een beetje. Hun leukste plaat vind ik nog steeds When Forever Comes Crashing, hoewel dat volgens mij eerder een soort van verzamelaar was.
http://coldoutsidelayswaste.blogspot.com/

Jereplofje
Berichten: 396
Lid geworden op: ma mei 24, 2004 6:08 pm
Locatie: Drachten

Bericht door Jereplofje » vr jul 21, 2006 1:22 am

Ik vond er vroeger niets aan maar ik kan ze tegenwoordig wel wat waarderen, ken niet erg veel nummers van ze. Er zit wel een heerlijk rauwe en agressieve sfeer in de nummers.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr nov 17, 2006 12:46 pm

Heeft iemand No heroes al gehoord? Ik heb hem gisteren opgepikt en ik vind hem helemaal geweldig. Volgens de critici ligt de plaat ergens tussen Jane Doe en You fail me in. Ik vind hem in ieder geval een stuk harder en agressiever dan Jane Doe. En daardoor vind ik hem dichter bij You fail me liggen. Komt mooi uit, aangezien dat toch al mijn favoriet was.

Toch zijn er duidelijke verschillen tussen You fail me en No heroes. No heroes lijkt iets minder chaotisch te zijn maar toch technischer. Hier en daar hoor ik ook wat Black sabbath achtige riffs voorbij komen. Let wel, er is geen groove aanwezig maar wel een beetje de sabbath sfeer. En de punk roots worden lekker uitgediept doormiddel van erg snelle nummers. Ook staan er een paar tracks (ik geloof 2) op met cleane zang. Niet zoals dat bij het gros van de "metalcore" bands gebeurt maar op een geheel eigen/zieke manier.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11737
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » vr nov 17, 2006 1:05 pm

Idd een ontzettend gave plaat, ik vind het de gaafste tot nu toe (ivm Jane Doe en You fail me dan, de rest ken ik nog niet). IJzersterke riffs en schreeuwende vocalen, dit is echt de idiale combo tussen metal, hardcore en een tikkeltje math. De sfeer van deze plaat doet me overigens zo hier en daar denken aan Ephel Duath, zonder het gehakopdetak dan. Ja, erg fijne plaat.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door CTTS » vr nov 17, 2006 1:10 pm

Heb hem al wel een paar keer gehoord, maar voor Converge moet ik echt in een bepaalde bui zijn. Geloof niet dat ik die bui de afgelopen week had.
Hij klinkt in ieder geval wel weer ouderwets ziek, maargoed nog even paar keer horen voor ik er een conclusie aan verbind.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11737
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » vr nov 17, 2006 1:14 pm

Bepaalde bui, vind je? Dit is voor mij juist weer muziek waar je me midden op de dag voor uit mn bed kan bellen. Gaat er altijd in, geweldig. Jammer dat we die Amerikaanse tour met Mastodon hier niet over de vloer hebben gehad.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr nov 17, 2006 1:31 pm

Wat doe jij midden op de dag in bed?
Dan hoor je te werken lui kreng!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11737
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » vr nov 17, 2006 1:32 pm

Nee nee, niet werken, Converge luisteren!
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door CTTS » vr nov 17, 2006 2:14 pm

Amibor schreef:Bepaalde bui, vind je? Dit is voor mij juist weer muziek waar je me midden op de dag voor uit mn bed kan bellen. Gaat er altijd in, geweldig. Jammer dat we die Amerikaanse tour met Mastodon hier niet over de vloer hebben gehad.
Mwa, ik heb niet altijd zin in herrie, dus ja, moet er voor in de bui zijn.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » vr nov 17, 2006 10:14 pm

XnegativeX schreef:Heeft iemand No heroes al gehoord? Ik heb hem gisteren opgepikt en ik vind hem helemaal geweldig. Volgens de critici ligt de plaat ergens tussen Jane Doe en You fail me in. Ik vind hem in ieder geval een stuk harder en agressiever dan Jane Doe. En daardoor vind ik hem dichter bij You fail me liggen. Komt mooi uit, aangezien dat toch al mijn favoriet was.

Toch zijn er duidelijke verschillen tussen You fail me en No heroes. No heroes lijkt iets minder chaotisch te zijn maar toch technischer. Hier en daar hoor ik ook wat Black sabbath achtige riffs voorbij komen. Let wel, er is geen groove aanwezig maar wel een beetje de sabbath sfeer. En de punk roots worden lekker uitgediept doormiddel van erg snelle nummers. Ook staan er een paar tracks (ik geloof 2) op met cleane zang. Niet zoals dat bij het gros van de "metalcore" bands gebeurt maar op een geheel eigen/zieke manier.
Zo een zieke plaat, heerlijk gewoon.

Khanate die "Metalcore" speelt hehe, lijkt me een gave beschrijving ...

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » zo nov 19, 2006 4:37 pm

Ik heb nou maar eens een gedownloade split met Agoraphobic Nosebleed van ze opgezet. Lekker agressieve zooi allemaal.
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
puking luke
Berichten: 1537
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 2:53 pm
Locatie: hillywood

Bericht door puking luke » zo nov 19, 2006 6:08 pm

XnegativeX schreef:Heeft iemand No heroes al gehoord? Ik heb hem gisteren opgepikt en ik vind hem helemaal geweldig. Volgens de critici ligt de plaat ergens tussen Jane Doe en You fail me in. Ik vind hem in ieder geval een stuk harder en agressiever dan Jane Doe. En daardoor vind ik hem dichter bij You fail me liggen. Komt mooi uit, aangezien dat toch al mijn favoriet was.

Toch zijn er duidelijke verschillen tussen You fail me en No heroes. No heroes lijkt iets minder chaotisch te zijn maar toch technischer. Hier en daar hoor ik ook wat Black sabbath achtige riffs voorbij komen. Let wel, er is geen groove aanwezig maar wel een beetje de sabbath sfeer. En de punk roots worden lekker uitgediept doormiddel van erg snelle nummers. Ook staan er een paar tracks (ik geloof 2) op met cleane zang. Niet zoals dat bij het gros van de "metalcore" bands gebeurt maar op een geheel eigen/zieke manier.
Ik had hem toen ie net uit was in Berlijn voor 9,- gehaald, die laat je dan natuurlijk niet liggen! Ik ben het helemaal met neggie eens. Onzettend gave plaat
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » zo nov 19, 2006 8:23 pm

Ja, heb hem zelf gekocht voor maar 10 euro ... gaafheid

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8408
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » wo nov 22, 2006 9:56 pm

Ik zag het ding vandaag voor 9 euro liggen, ik had het bijna blindelings aangeschaft.

Ik ben de cd toch maar even gaan luisteren, maar tering zeg... ik ben wat klereherrie gewend maar dit ging mij zelfs wat te ver.

Ik luisterde het overigens in de mediamarkt, waar de muziek dan uit een kastje komt en niet direct van de cd, ergo de kwaliteit minder is. Ik vroeg me dus af of de bass op de uiteindelijke cd ook zo overheersend is of dat dat een euvel van de MM was.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo nov 22, 2006 10:08 pm

Nou, volgens mij is dat een euvel van de MM.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8408
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » wo nov 22, 2006 10:17 pm

Hmmja, misschien dat ik hem dan toch nog eens aanschaf, opzich kun je je geen breuk vallen met de prijs.

Apart was het in ieder geval zeker. Ik had er wel al een keer een nummer van gehoord, maar dat was niet zo gestoord als dit.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo nov 22, 2006 10:39 pm

No heroes valt eigenlijk nog wel mee qua gestoord zijn. Ik vond You fail me zelfs nog een tikje harder en onherbergzamer en Jane Doe is helemaal ondoorgrondelijk.

Maar een band als Converge heeft toch altijd meer luisterbeurten nodig om het kwartje te laten vallen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
puking luke
Berichten: 1537
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 2:53 pm
Locatie: hillywood

Bericht door puking luke » za feb 03, 2007 12:15 pm

You Fail Me ligt trouwens bij de mailorder van Codex4 in bij de aanbiedingen, voor 7,50 dacht ik.
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4454
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » za feb 03, 2007 7:51 pm

AmnesJAn schreef:Hmmja, misschien dat ik hem dan toch nog eens aanschaf, opzich kun je je geen breuk vallen met de prijs.

Apart was het in ieder geval zeker. Ik had er wel al een keer een nummer van gehoord, maar dat was niet zo gestoord als dit.
Zeker Jane Doe een keer een luisterbeurt geven! Ik zou zeggen, download het een keer voor je het koopt, dit is niet echt muziek die je op waarde kunt schatten op basis van luisteren in een winkel.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » za feb 03, 2007 7:57 pm

Hun werk voor Jane Doe niet onderschatten he mensen! Aangezien ik bijna iedereen alleen over Post-Jane Doe bezig hoor meestal...

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24849
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo mar 21, 2007 10:26 am

ben beetje converge aan luisteren om me voor te bereiden op groezrock

godver, dit is een lekkere brok herrie met hersenen!

dit kan live wel eens heel goed en energiek worden, heeft iemand ze ooit live gezien?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11737
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » za mei 23, 2009 6:50 pm

Heb de eerste 2 platen van Converge vandaag aangeschaft, man man. De meeste nummers kende ik wel van live optredens, maar heerlijk, wat een platen. De energie die ik door m'n strot kreeg geduwd toen ze optraden op Dour komt weer helemaal terug. Alles kapot!
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
RDV
Berichten: 1405
Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:38 pm

Bericht door RDV » za mei 23, 2009 7:16 pm

THE SADDEST DAY.

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4454
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » za mei 23, 2009 7:20 pm

Jane Doe is eigenlijk de enige plaat van Converge die ik nog met enige regelmaat draai. Al moet ik zeggen dat ik No Heroes nog niet gehoord heb. Toch maar eens checken?
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22127
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » za mei 23, 2009 7:24 pm

Dat is de enige die ik heb. En vind hem echt verdómd goed.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4454
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » za mei 23, 2009 7:25 pm

Toch maar eens een kans geven dan. Ik ben nondeju zelf degene die het nieuws over die plaat in dit topic plaatste...
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma mei 25, 2009 6:59 pm

Al jaren een van m'n favo bands. Ik heb ze in 2004 in Arnhem gezien. Wat een ongelooflijke bak energie! Overdonderend!

En er komt een nieuwe plaat (zie link). Da's goed nieuws :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=8nkxlq8-gog
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22127
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » di aug 18, 2009 6:28 pm

Converge heeft een nieuw nr op hun myspace geplaatst: 'Dark Horse' van het album 'Axe To Fall' dat binnenkort uitkomt.

Check: http://www.myspace.com/converge
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door CTTS » di aug 18, 2009 7:52 pm

Nummer klinkt vrij 'licht' voor Converge begrippen, maar ik moet zeggen dat het na een paar keer luisteren toch wel een prettig deuntje is.

hoesje trouwens:
Afbeelding

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » vr aug 28, 2009 9:19 pm

Vette hoes.

Heb op aanraden van een maat "Jane Doe" wat luisterbeurten gegeven, maar ik kan er helaas echt niks mee. Beetje teveel chaotische herrie, of zo, niet aan mij besteed.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door CTTS » vr aug 28, 2009 10:28 pm

Probeer No Heroes of You Fail Me eens, die hebben wat meer 'rustpuntjes'.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » vr aug 28, 2009 10:30 pm

Inderdaad, Jane Doe is geen startpunt, dan blijf je kapot.
NOT MY FUCKING TEMPO

Plaats reactie