Overkill!

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt

De beste plaat van Overkill (part 1)?

Feel The Fire
1
17%
Taking Over
1
17%
Under The Influence
0
Geen stemmen
The Years Of Decay
4
67%
 
Totaal aantal stemmen: 6

Ernst
Berichten: 5025
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Overkill!

Bericht door Ernst » zo apr 10, 2005 8:38 pm

Zo, tijd dat deze band ook eens een apart topic krijgt!

Pioniers van de thrash metal, die door de jaren heen een zeer constant,hoog, niveau vast weten te houden. Van hun debuut Feel the Fire tot aan de laatste kraker, ReliXIV, pure thrash. Absoluut de moeite waard! Zijn er nog meer fans te vinden, hier op metalfan? Zwaar kut dat ze enkel op Bospop staan komende zomer.....ook op Wacken, en 6 mei in Vosselaar te bewonderen....

Wat extra info, van metal-archives....


Overkill are one of the first thrash bands. They were formed in New Jersey when a previous D.D. Verni/Rat Skates (real names: Carlos Verni and Lee Kundrat - the stage names were tributes to favourite punk bands, the Ramones featuring Dee Dee Ramone, and the Damned, featuring Rat Scabies... Bobby Blitz was taken from The Dead Boys' Johnny Blitz!) project, a punk band called "The Lubricunts", broke up in 1980. (There's a picture of the Lubricunts demo cover in the "Wrecking Your Neck" liner notes.) D.D. quickly wanted to form a new band, so he put out an ad which was answered by vocalist Bobby Ellsworth. He was also a bass player at the time, but in the new band he would concentrate solely on vocals. He brought with him a guitarist from his old band (a punk/classic rock cover band), whose name is forgotten. After rejecting several names, including "Virgin Killer", this new band finally settled on "Overkill", naming themselves after a Motörhead album.

Early covers (especially those done under the Virgin Killer name in the very very early days) were punk songs for the most part, including selections by the Ramones, and The Dead Boys. By 1980, they had recruited two guitarists (names forgotten over time) and the setlist included songs by Motörhead ("Overkill", half of the Ace of Spades album, and others), Judas Priest ("Tyrant" was their closer for a while), and later Iron Maiden and Riot, as well as a smattering of punk covers, which were played with extra distortion, intensity, and concentration on riffs, thus marking Overkill as the first thrash band.

In 1981, Dan Spitz (later of Anthrax) left the band and Rich Conte entered, along with Bobby G. At this point, they started writing originals, including "Grave Robbers" (later renamed to "Raise the Dead"), "Overkill", and "Unleash the Beast Within". This is probably the first thrash metal original, predating James Hetfield and Hugh Tanner's "Hit the Lights" by several months. Jury's still out on the Metal Church works from around this time.

More originals would follow, including "Death Rider" (1981) and "Rotten to the Core" (1982) - somewhere around this time Rich left and Bobby remained the sole guitarist. The band became a staple at New York and New Jersey clubs around 1982, and soon Bobby lived up to his "Blitz" nickname, earning an ejection from the band for a few days in 1983!

Around this time, the green logo was adopted - it was specifically chosen to stand out on a poster with lots of red logos of other bands on the bill.

The lineup would stay consistent until 1987, when "Rat" Skates left the band. It is rumoured that he either became a truck driver, or died in a bizarre gardening accident. In any case, he was replaced by Mark Archibole for a few gigs, and then on a permanent basis Sid Falck, previously of Paul Di'anno's Battlezone. (Bobby Blitz once said that the only former member he misses is co-founder Rat Skates.) Then, in 1990, Bobby G left and was replaced by Rob Cannavino and Merritt Gant (Faith or Fear).

This lineup lasted until 1992, when Tim Mallare came in on drums. Rob and Merritt both left the band in 1995 (Rob became a motorcycle racer, and Merritt formed several other bands), being replaced by Joe Comeau (Liege Lord) and Sebastian Marino. Joe left in 1999 to become the vocalist for Annihilator, and the Coverkill album was recorded with new guitarist Dave Linsk. Sebastian left to spend more time with family, so Linsk played all the guitar parts on 2000's Bloodletting album, and Derek Tailor joined for the subsequent tour, and was also featured on the band's latest album, Killbox 13.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo apr 10, 2005 8:53 pm

Ik ken alleen nog maar Taking over en dat smaakt naar meer. Ik ben pas net bekend met de geniale thrash :oops:, maar beter te laat dan nooit :P.

Als ik niet naar graspop kan, dan probeer ik op Bospop te zijn. Live lijken ze me geweldig.

Ernst
Berichten: 5025
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » zo apr 10, 2005 8:55 pm

Taking over heerst inderdaad hard. Ze komen helaas niet op Graspop :cry:

Wel op Wacken en Bospop!

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » zo apr 10, 2005 8:57 pm

Kwist niet dat Overkill nog in leven was. Maar goed, het is wél vet! 8)
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Bericht door CoenV » zo apr 10, 2005 8:57 pm

Nooit van gehoord, zeker van die oubollige teringzooi.

O nee, toch niet.

Ik heb !!!Fuck You!!! And Then Some, Feel The Fire, From The Underground And Below, I Hear Black, Taking Over, Under The Influence en The Years Of Decay ooit gekocht voor omgerekend 1,25 per cd.
Ik hoop dat Metaltuup dit leest omdat ik die eikel net voor was en hij er naast greep (en terecht).
Onlangs ook Wrecking Your Neck Live voor Rattleheads neus weggekaapt (ook erg leuk) en die bevalt me ook best.
Feel The Fire vind ik hun beste plaat, Rotten To The Core is zo'n monsterthrashnummer, bruut introotje en geniaal nummer verder.
Killbox No. 13 moet ik ook nog eens kopen, de combi snoeiharde thrash en die eigenaardige zang vind ik geniaal.

Ik heb er ook nog ergens twee videobootlegs liggen, toffe shit.

Toffe band, ook al hebben ze ook wat mindere middelmatige albums gehad.
Ik hoop ze nog een keer live te zien ergens.
De nieuwe vond ik trouwens niet zo.
Wantlist cd/lp:

Original Sin ‎– Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Re: Overkill!

Bericht door Lone Starr » zo apr 10, 2005 9:01 pm

Rattlehead schreef:Zo, tijd dat deze band ook eens een apart topic krijgt!

It is rumoured that he either became a truck driver, or died in a bizarre gardening accident.
:lolup: :lolup: :lolup:

Leuke band verder, moet er es meer van aanschaffen.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Motörheadbanger1988
Berichten: 163
Lid geworden op: vr jan 07, 2005 12:33 am
Locatie: Landgraaf

Bericht door Motörheadbanger1988 » zo apr 10, 2005 9:28 pm

3 Jaar geleden de Fuck You LP/EP gekocht, een week later The Years Of Decay CD en vanaf toen eigelijk niet meer veel aandacht besteed aan de band... jammer eigelijk, want ik heb het nu weer opgepakt en 't is echt tering gave zooi. :)

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » zo apr 10, 2005 9:30 pm

klopt, ik vind de years of decay eigenlijk wel niet zo super tof...ik zet hem straks nog es op, misschien zie ik iets over het hoofd.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Motörheadbanger1988
Berichten: 163
Lid geworden op: vr jan 07, 2005 12:33 am
Locatie: Landgraaf

Bericht door Motörheadbanger1988 » zo apr 10, 2005 9:31 pm

Lone Starr schreef:klopt, ik vind de years of decay eigenlijk wel niet zo super tof...ik zet hem straks nog es op, misschien zie ik iets over het hoofd.
Vooral het begin van de CD is gaaf, daarna neemt mijn aandacht ook af

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » zo apr 10, 2005 9:43 pm

Ja, een hele gave band, ja.

Heb zelf inmiddels Feel The Fire en Under The Influence, beiden ontzettend gave albums, en dan vooral die eerste. Man, man, wat een ontzettend donkere sfeer voor een Thrash album, vooral door Ellsworth's meedogenloze zang die constant afwisselt tussen een toon van leedvermaak en de meest monsterlijke uithalen, en de rauwe, scheurende productie helpt er ook perfect aan mee. Luister eens naar die break in het titelnummer (Higher! Higher! Feel the fire! , dat stuk), zou ik zeggen. Tyfus.

Ieder nummer knalt als een sneltrein je kop (en nek, hehe) aan gort om verder te denderen voor je beseft wat er gebeurd is. De songwriting is vakmanschap, waardoor ieder nummer naast totale bruutheid ook nog eens overloopt van de geweldige riffs. Echt, het is één groot riff-festijn.

Samenvattend, dit is gewoon Thrash op z'n allerbest, meesterlijk! Meer albums van deze lui komen op zeker in de kast te staan.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » zo apr 10, 2005 9:51 pm

She burns at the stake like a witch !!!

Moet nog maar eens meer van deze band horen.
Feel the fire is in ieder geval heel goed te pruimen en dan vooral het titelnummer brengt mijn neksprieren in beweging.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
destroyer
Berichten: 286
Lid geworden op: zo feb 20, 2005 8:05 pm

Bericht door destroyer » ma apr 11, 2005 12:36 am

Een band die ik niet eens zo heel vaak opzet, maar live altijd wel goed is. Zeker een anderhalf jaar geleden in Zaandam, toen het een regelrechte chaos was vooraan en er een tafel vol glaswerk over de vloer ging.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma apr 11, 2005 7:21 am

Years of Decay is mijn Fav OVER KILL, maar alles tot HORRORSCOPE is classic, daarna kwakelt het een beetje maar de nieuwste twee albums zijn weer heel goed te verteren!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » ma apr 11, 2005 7:26 am

Lone Starr schreef:klopt, ik vind de years of decay eigenlijk wel niet zo super tof...ik zet hem straks nog es op, misschien zie ik iets over het hoofd.
Tering, The Years of Decay vind ik juist één van de beste albums van deze band! Alleen al de eerste drie nummers, Time to Kill, Elimination (BESTE nummer van de band!) en I Hate zijn geniaal en ook de rest van het album is van een bijzonder hoog niveau.

Verder zijn natuurlijk Feel the Fire en Under the Influence ook super. Van het nieuwere werk ken ik niet zo veel, behalve het laatste album, dat wel redelijk goed, maar toch wat minder was over de gehele linie (behalve dan de geweldige afsluiter Old School)
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Daeminion
Berichten: 9300
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:01 pm
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Daeminion » ma apr 11, 2005 9:26 am

Ik heb alleen Feel The Fire en die bevalt me zeer zeker. Met name het ''Fuck You'' imago dat de band bezit kan ik wel waarderen.

Ergens hiero heb ik ook nog een videoclip van Hello From The Gutter, ook een topnummer.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » ma apr 11, 2005 11:02 am

Haha, Hello from the Gutter is inderdaad geniaal!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma apr 11, 2005 1:06 pm

begin volgende maand staan ze in de Biebob, in Vosselaar (belgië, dus)
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
defenderofsteel
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 2:22 pm

Bericht door defenderofsteel » ma apr 11, 2005 2:57 pm

Draconian schreef:[..]


Tering, The Years of Decay vind ik juist één van de beste albums van deze band! Alleen al de eerste drie nummers, Time to Kill, Elimination (BESTE nummer van de band!) en I Hate zijn geniaal en ook de rest van het album is van een bijzonder hoog niveau.

Verder zijn natuurlijk Feel the Fire en Under the Influence ook super. Van het nieuwere werk ken ik niet zo veel, behalve het laatste album, dat wel redelijk goed, maar toch wat minder was over de gehele linie (behalve dan de geweldige afsluiter Old School)
daar noem je de eerste 3 nummers van het album of in iedergeval de de eerste helft van de cd. ik heb zelf feel the fire, years of decay, horrorscope en hello from the gutter. naarmate het album vordert worden ze vaak softer. en hun softere nummers vind ik vaak minder. ben altijd aan het terug skippen bij deze band
www.myspace.com/suddenthrash

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma apr 11, 2005 3:17 pm

Tokus schreef:begin volgende maand staan ze in de Biebob, in Vosselaar (belgië, dus)

Ja precies op dezelfde dag als de pre party voor dynamo!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Richard
Berichten: 3168
Lid geworden op: di okt 12, 2004 8:23 pm

Bericht door Richard » ma apr 11, 2005 3:23 pm

Lone Starr schreef:klopt, ik vind de years of decay eigenlijk wel niet zo super tof...ik zet hem straks nog es op, misschien zie ik iets over het hoofd.
I hate!

geniaal man.
HAHA neen.

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » ma apr 11, 2005 4:21 pm

Lone Starr schreef:klopt, ik vind de years of decay eigenlijk wel niet zo super tof...ik zet hem straks nog es op, misschien zie ik iets over het hoofd.
okeeej, ik heb wat gemist...... EEEEEEEE-Limination!!!!!!!
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » ma apr 11, 2005 5:22 pm

Ik heb ook nog eens Necroshine aangezet, een van hun laatste albums en eigenlijk is deze plaat op wat cheezy momenten na best lekker beukwerk!!
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

WhiplashWimpie
Berichten: 1739
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 8:38 pm

Bericht door WhiplashWimpie » ma apr 11, 2005 5:38 pm

Ik heb, Taking over, Under the influence, From the underground and below,Killbox 13 en een dubbele live cd en de dvd. Stuk voor stuk goeie cd's.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » ma apr 11, 2005 6:55 pm

Ik heb alles van de band tot en met Horrorscope. Vooral Taking Over en Feel The Fire heb ik nog steeds regelmatig op oorverdovend volume opstaan. Daarna ben ik ze een beetje uit het oog verloren. Klinken ze op de recente cd's nog steeds zo goed als op dat oude spul?
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Old Motorheadbanger
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 2:30 am
Locatie: Lokeren Belgie

Bericht door Old Motorheadbanger » ma apr 11, 2005 7:14 pm

Power vind ik live een lekkere meezinger. Eerste maal live gezien in de stadshalle in Brakel in Duitsland anno 1986. Amper 250 man maar de sfeer was geweldig. VET !!!
Iedereen noemt me een varken en toch heb ik geen krulletje in mijn staart.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » ma apr 11, 2005 7:26 pm

Powersurge!! Zeker gaaf!
Die allesverwoestende openingsriff van Wreckin' Crew vind ik echter het allermooiste wat die gasten op plaat gekwakt hebben.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
ruben somewhere online
Berichten: 16982
Lid geworden op: di jul 08, 2003 2:34 pm

Bericht door ruben somewhere online » ma apr 11, 2005 7:30 pm

Ik blijf zweren bij hun debuutplaat Feel the Fire, een waar 'taking no prisoners' type album. Ik hoor op dit album de nodige Maiden invloeden, vandaar dit voor mij de ultieme Overkill album is. Hoogtepunten: Raise the Dead, Rotten to the Core, Feel the Fire (met name de intro en het midden gedeelte zijn subliem), Overkill en mijn persoonlijke favoriet Sonic Reducer.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » ma apr 11, 2005 7:38 pm

ruben somewhere online schreef:Ik blijf zweren bij hun debuutplaat Feel the Fire, een waar 'taking no prisoners' type album. Ik hoor op dit album de nodige Maiden invloeden, vandaar dit voor mij de ultieme Overkill album is. Hoogtepunten: Raise the Dead, Rotten to the Core, Feel the Fire (met name de intro en het midden gedeelte zijn subliem), Overkill en mijn persoonlijke favoriet Sonic Reducer.
Ik vind die Maiden invloeden eigenlijk wel meevallen op Feel The Fire. Sonic Reducer is trouwens een cover van The Dead Boys. Kill At Command is mijn favoriet van Feel... overigens, maar dat terzijde. De Maiden invloeden zijn wat mij betreft meer aanwezig op Under The Influence. Luister maar eens naar End Of The Line.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Leendert
Berichten: 156
Lid geworden op: di apr 05, 2005 12:35 pm

Bericht door Leendert » ma apr 11, 2005 8:05 pm

tot nu toe bezit ik alleen The Killing Kind en Relix VI(of hoe die ook precies mag heten), moet snel eens het oudere werk aanschaffen.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo mei 11, 2005 10:16 pm

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Walter
Lult over cdtjes
Berichten: 672
Lid geworden op: do jun 26, 2003 11:41 pm
Contacteer:

Bericht door Walter » wo mei 11, 2005 10:47 pm

Ja, tof interview.

Daeminion
Berichten: 9300
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:01 pm
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Daeminion » do mei 12, 2005 12:14 am

Leuk interview inderdaad.

Deze week Under The Influence van ze besteld. Ik heb duidelijk de behoefte aan meer Overkill.

Gebruikersavatar
Sargatanas
Berichten: 5257
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 4:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Sargatanas » do mei 12, 2005 12:19 am

Binnenkort maar eens horrorscope halen.
Heb al verdomd zin in Bospop.
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do mei 12, 2005 1:19 pm

Maiden invloeden...gelukkig niet zeg!

Maar hun eerste album is wel dik OK iig alles tot "horrorscope" is classic!

"years of decay" is het beste album IMO, maar de laatste twee "killbox 13" en "ReliXIV" mogen er ook zijn!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Ernst
Berichten: 5025
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » do mei 12, 2005 3:15 pm

Gaaf interview!!!!!

Gebruikersavatar
Avalon
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:16 pm

Bericht door Avalon » zo jun 11, 2006 7:12 pm

Geef nu een luisterbeurt aan het album The Years of Decay, wat een ontzettend gaaf thrash album! De zang maakt het mede speciaal
en ook het strakke gitaar werk. Ik benieuwd naar hun andere albums.
Kennis brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » zo jun 11, 2006 7:15 pm

Feel the Fire is een goeie.

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » zo jun 11, 2006 7:20 pm

HIGHER HIGHER !!!

Verder sluit ik me aan bij de woorden van Daeminion.
Ik heb ook dringend behoefte aan meer Overkill.
Helaas gisteren niet op de festivalmarkt kunnen vinden wat ik wilde hebben, namelijk een album of albums uit de periode tot Horrorscope.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo jun 11, 2006 8:33 pm

Horrorscope vind ik eigenlijk maar een saai album.
De meest stoffige Thrash CD uit m'n collectie.
It's the end of time

Gebruikersavatar
MegaDood
Berichten: 996
Lid geworden op: vr okt 24, 2003 2:35 pm
Locatie: AZ Alkmaar

Bericht door MegaDood » zo jun 11, 2006 10:28 pm

mooi interview!

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » wo jul 12, 2006 6:01 pm

Tijd voor de thrashers hier om eens uit de zon te komen...

Want ik zit met een vraag.
Inmiddels is mij wel bekend dat de eerste 5 Overkill platen allemaal zeer goed zijn maar hoe zit het met het werk na Horrorscope?
Ik lees op Metal-archives over albums na 1991 best goede reviews, maar is het relatief 'nieuwere' werk ook de moeite waard ?
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » wo jul 12, 2006 6:13 pm

Ikzelf vind Killbox 13 een goede plaat. Necroshine is ook aardig maar heeft een hele vreemde moderne "feel".
Het is geen thrashplaat meer. Maar de Overkill ingredienten zitten er wel nog in (Vocalen en leuke riffs).
RelixIV vind ik niet geweldig, poging tot groove-metal ofzo met als afluitend nummer een punk-achtige meezinger die wél leuk is.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22667
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do jul 13, 2006 1:37 pm

Ik heb laatst Necroshine weggedaan, omdat ik het een heel saaie plaat vond.

Al moet ik zeggen dat ik gisteren een tape tegen kwam waar overkill op stond. Vrij oude nummers. Het bandje was ook behoorlijk brak, maar dat klonk wel best aardig.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Ernst
Berichten: 5025
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » wo sep 13, 2006 7:54 pm

Schop!

Nee, nieuws heb ik helaas niet omtrent een tour of iets dergelijks, maar het blijft me verbazen. Een band die zulke catchy en sterke albums uit heeft gebracht, een ware rits aan klassiekers in het begin kan ik wel zeggen en een van de eerste thrash bands ooit was. En toch braken ze nimmer door naar een groot publiek....wat heeft Overkill niet wat een Anthrax, Megadeth of Metallica wel hebben?

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » wo sep 13, 2006 8:20 pm

Voor 200% mee eens.
Het is op dit moment echt mijn favoriete Thrash-band.
Om op je vraag antwoord te geven, toch denk ik dat er ergens gewoon het element 'geluk' om de hoek komt kijken.
Aan de kwaliteit ligt het echt niet.
En ook de media aandacht is misschien een factor geweest.
Ik citeer een stukje uit een Metal encyclopedie(1997) die hier naast me ligt.

'In 1989 verzorgt de groep het voorprogramma van Slayer en bewijst live goed te kunnen presteren.
Het is dan ook spijtig dat Overkill het op plaat maar niet naar een hoger niveau kan tillen.
Met Horrorscope beland de groep op het artistieke niveau waar het 4 jaar eerder had moeten zijn om aansluiting te vinden bij de Grote Jongens.
Maar als de twee daarop volgende albums weer de plank mis slaan, zorgt dat er samen met de immer veranderende muziekindustrie voor dat Overkill naast de prijzenpot piest.'
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » wo sep 13, 2006 9:15 pm

De eerste vijf Overkill albums behoren tot mijn favoriete thrashmetalplaten, hoewel je de band tekort doet door ze enkel thrash te noemen; hun muziek heeft genoeg raakvlakken met andere genre's als punk, US Power Metal en Heavy Metal.

Overkill maakt bovenal erg goed in gehoor liggende nummers, te vergelijken met Anthrax - vreemd dat ze nooit zo groot geworden zijn als die ander band(bij beide bands kun je wel horen dat het East Coast thrashbands zijn, lichte overeenkomsten hoor in de muziek - even terzijde: Nuclear Assault is toch ook East Coast?)

Ernst
Berichten: 5025
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » wo sep 13, 2006 9:16 pm

Jazeker! Een band die ik overigens ook zeer kan waarderen. Whiplash is ook zo'n catchy band van de east coast....Toxik ook overigens, maar die zijn een beetje de vreemde eend in de bijt.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » wo sep 13, 2006 10:03 pm

The Horseman schreef:
Met Horrorscope beland de groep op het artistieke niveau waar het 4 jaar eerder had moeten zijn om aansluiting te vinden bij de Grote Jongens.
Wat een stuk gelul zeg, Feel The Fire boent de vloer met de meeste Thrash-debuten uit die tijd. Het is gewoon een combinatie van domme pech en slechte marketing van het label geweest.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo sep 13, 2006 10:05 pm

Meltdown schreef:[..]


Wat een stuk gelul zeg, Feel The Fire boent de vloer met de meeste Thrash-debuten uit die tijd. Het is gewoon een combinatie van domme pech en slechte marketing van het label geweest.
Inderdaad, trouwens vind ik Horrorscope minder dan hun vorige 4 platen.
It's the end of time

Spider
Berichten: 227
Lid geworden op: za sep 09, 2006 5:09 pm

Bericht door Spider » wo sep 13, 2006 10:15 pm

Meltdown schreef:[..]


Wat een stuk gelul zeg, Feel The Fire boent de vloer met de meeste Thrash-debuten uit die tijd.
Als dat echt zo is, dan ga ik dat ding maar eens gauw lenen bij de CDR, en wordt deze snel ingelijfd in mijn collectie. :P

Plaats reactie