Metal Church

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Wat is je favoriete Metal Church album?

Metal Church
18
53%
The Dark
6
18%
Blessing in Disguise
6
18%
The Human Factor
0
Geen stemmen
Hanging in the Balance
3
9%
Masterpeace
1
3%
The Weight of the World
0
Geen stemmen
A Light in the Dark
0
Geen stemmen
This Present Wasteland
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 34

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » wo jul 08, 2009 12:17 pm

Lennert schreef:920 stuks, dan vraag ik me wel af wat bands als Iced Earth daar verkopen en hoeveel stuks men in Europa heeft verkocht...
Van Iced Earth's Crucible Of Man werden in de openingsweek in de VS zo'n 6.700 honderd exemplaren verkocht en van voorganger Framing Armageddon 7.800 stuks. Op dat moment waren er van het daaraan voorafgaande The Glorious Burden in totaal in de VS zo'n 70.000 exemplaren verkocht, dus ik schat dat wat er in de openingsweek verkocht wordt ongeveer een tiende deel is van het eindtotaal. In ieder geval verkoopt Iced Earth heel wat beter dan Metal Church.

Toch zijn de verkoopcijfers van Metal Church niet zo heel slecht, want Iced Earth is naar vergelijking in de VS nog altijd behoorlijk populair (voor een old-school metalband). Saxon's Into The Labyrinth verkocht bijvoorbeeld zo'n 1.000 exemplaren in de eerste week, dus niet veel meer dan Metal Church, en het nieuwe Tim Owens solo-album zelfs maar 800 stuks. In Europa en Japan verkopen dit soort metalbands volgens mij meer cd's dan in de VS, maar cijfers kan ik niet geven (en het zal nog altijd lang niet genoeg zijn voor de muzikanten en het platenlabel om van te kunnen leven).

Ben ik trouwens de enige die The Dark (nog) beter vind dan het debuut van Metal Church? Ik zou een poll met de vraag welk Metal Church album favoriet is wel interessant vinden. Het debuut is ongetwijfeld het meest populair, maar de eerste drie platen daarna vind ik ook erg goed en zullen toch ook wel hun fans hebben?

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » wo jul 08, 2009 12:20 pm

Nydoom schreef:ok, ik heb geen idee wat ze zelf verwachten en vraag me ook af waarom dit vermeld wordt met bronvermelding.. is toch geen mega top 50 band
Die laatste twee zinnen staan niet in het persbericht van de band zelf, maar zijn door Blabbermouth in hun nieuwsbericht er aan toegevoegd. Blabbermouth voegt standaard onderaan nieuwsberichten oude nieuwtjes over die band toe. Waarom weet ik ook niet. Maar dat over die verkoopcijfers werd dus niet door de band zelf vermeld.

Gebruikersavatar
Nydoom
Berichten: 103
Lid geworden op: di mar 13, 2007 11:39 am
Locatie: wankercity, noord-brabant
Contacteer:

Bericht door Nydoom » wo jul 08, 2009 12:32 pm

hej.. bedankt voor de heldere info.. :)
en nee, ik vind The Dark ook beter..

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo jul 08, 2009 2:00 pm

Gilbert schreef:[..]


Ben ik trouwens de enige die The Dark (nog) beter vind dan het debuut van Metal Church? Ik zou een poll met de vraag welk Metal Church album favoriet is wel interessant vinden. Het debuut is ongetwijfeld het meest populair, maar de eerste drie platen daarna vind ik ook erg goed en zullen toch ook wel hun fans hebben?
Hup, maak aan die poll :wink: of Jeroen moet dat even doen. Ik vind de eerste drie platen allemaal erg sterk dus dat word nog een moeilijke keuze.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo jul 08, 2009 2:13 pm

Voor elkaar, baas.

Ik heb zelf uiteraard gekozen voor het debuut. Die plaat staat hoog in mijn top 10 allertijden. Krijg er nooit genoeg van. De sfeer, de riffs, de zang en de solo's, alles gaat door merg en been. Fantastische en zeer donkere metalplaat. Wanneer ik een volgorde moet maken:

1. Metal Church
2. Blessing in Disguise
3. The Human Factor
4. The Dark
5. Masterpeace
6. The Weight of the World
7. Hanging in the Balance
8. This Present Wasteland
9. A Light in the Dark
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo jul 08, 2009 2:27 pm

Ik ga toch voor Blessing In Disguise als het ultieme Metal Church album. The Dark vind ik persoonlijk niet heel bijzonder.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » wo jul 08, 2009 3:22 pm

Ik heb ook voor het debuut gekozen. Songs als Beyond the Black, Metal Church, Gods of Wrath en zijn simpelweg zo briljant. Voor mij dan in ieder geval.

Karlijn
Berichten: 3700
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 3:23 pm

Bericht door Karlijn » wo jul 08, 2009 4:13 pm

Ik heb voor The Dark gekozen, nog getwijfeld tussen die en het debuut maar je moet toch een keuze maken.
The Dark heeft hetzelfde sfeertje als het debuut maar ik vind de zang, de rifjes en de solo's net wat beter en de nummers zijn gewoon heerlijk pakkend, vooral Ton of Bricks en Method to Your Madness zijn in een woord geniaal!

(maar zo denk ik deze maand, volgende maand ben ik waarschijnlijk weer helemaal verslingerd aan Gods of Wrath van Metal Church , het blijft moeilijk..)

Edit: helemaal over het bericht heen gelezen dat ze gestopt zijn, wat een klotenieuws zeg, erg jammer! :(
Laatst gewijzigd door Karlijn op wo jul 08, 2009 4:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » wo jul 08, 2009 4:20 pm

Ik heb Blessing in Disguise gekozen, maar het debuut zit daar ook dicht in de buurt. Ken/heb ook alleen de eerste 3 albums.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo jul 08, 2009 4:30 pm

Ik moet zeggen dat ik Masterpeace toch ook altijd wel gaaf vind. Ik heb alle cd's wel in huis, maar ik draai die toch verrassend vaak. In ieder geval vaker dan de laatste drie.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo jul 08, 2009 6:38 pm

The Human Factor wordt imo ook behoorlijk onderschat. Wel het meest radiovriendelijke album, maar wel erg gaaf.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » wo jul 08, 2009 6:47 pm

Ik heb gekozen voor Hanging in the Balance. Dat is voor mij het beste Metal Church album. De albums van de laatste jaren zijn voor mij toch de wat mindere albums, met Masterpeace toch als dieptepunt.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » wo jul 08, 2009 8:18 pm

Ik ga voor de eerste, maar slechts een miniem verschil met The Dark. Beiden topplaten.

En gelukkig speelt Stormrider meestal Ton of Bricks nog, hebben we dat nummer in elk geval nog live.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do jul 09, 2009 10:45 am

Gekozen voor The Dark vanwege de fantastische a-kant.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

leonard
Berichten: 266
Lid geworden op: di sep 05, 2006 9:52 pm

Bericht door leonard » do jul 09, 2009 1:35 pm

Er zal zelden zo'n band geweest zijn die zo'n sterk debuut heeft afgeleverd en daar altijd aan herinnerd zal zijn als er weer eens een nieuw album werd uitgebracht.

Ik heb zelf alleen de eerste 2 maar het debuut vind ik zoveel beter dat ik verder maar niets meer hebt aangeschaft.
Ook met het Canadese Exciter hetzelfde 'probleem'.

Heb Metal Church ooit in de Melkweg gezien in 1992 en had nooit het idee dat daar dezelfde band stond als degenen die het debuut hadden ingespeeld.
Maar ja dat heb ik wel meer gezien bij andere bands die ik hoog heb zitten, zo heeft mijn persoonlijke favoriet Michael Schenker 1 van de slechste concerten op zijn naam staan die ik ooit heb gezien (Tilburg 2004) en ook Saga een jaar of 8 geleden was niet best.

Zo heb ook fantastische concerten gezien van bands waarvan ik thuis vrijwel niets hebt zoals Danzig en Dweezil Zappa.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do jul 09, 2009 4:03 pm

leonard schreef: Heb Metal Church ooit in de Melkweg gezien in 1992 en had nooit het idee dat daar dezelfde band stond als degenen die het debuut hadden ingespeeld.
Het was ook een TOTAAL andere band met 0 originele leden op dat moment meen ik. :lol:

leonard
Berichten: 266
Lid geworden op: di sep 05, 2006 9:52 pm

Bericht door leonard » do jul 09, 2009 4:32 pm

Nee, het leek wel zo maar de zanger en een gitarist waren vervangen.

debuut album line up:

David Wayne : vocals
Kurdt Vanderhoof: guitar
Kirk Arrington : drums
Craig Wells : guitar
Duke Erickson : bass

concert 1992 line up:

Mike Howe - Vocals
Duke Erickson - Bass
John Marshall - Guitars
Craig Wells - Guitars
Kirk Arrington - Drums

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » do jul 09, 2009 7:47 pm

Hoezeer ik ook verknocht ben aan The Dark, kies ik toch voor het debuut als nr. 1. Een ultiem metalalbum, als je het mij vraagt.

Hanging In The Balance vond ik een teleurstellende plaat. De twee andere albums met Howe vind ik fantastisch. Heel anders dan Church met David Wayne maar The Human Factor en vooral Blessing In Disguise zijn bijzonder veelzijdige platen, die m.i. verre van gedateerd klinken.

Hou ik nog over Masterpeace. Ondanks alle kritiek is dat best een smaakvolle plaat geworden, die ik zo af en toe nog best graag draai.

De overige albums ken ik niet of nauwelijks.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » do jul 09, 2009 7:48 pm

leonard schreef:Nee, het leek wel zo maar de zanger en een gitarist waren vervangen.

debuut album line up:

David Wayne : vocals
Kurdt Vanderhoof: guitar
Kirk Arrington : drums
Craig Wells : guitar
Duke Erickson : bass

concert 1992 line up:

Mike Howe - Vocals
Duke Erickson - Bass
John Marshall - Guitars
Craig Wells - Guitars
Kirk Arrington - Drums
En Vanderhoof was volgens mij nog immer nauw betrokken bij de band.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do jul 09, 2009 8:00 pm

Edwynn schreef:[..]


En Vanderhoof was volgens mij nog immer nauw betrokken bij de band.
Inderdaad, hij schreef zelfs nog, dus op de zanger na had je bijna dezelfde band. Mijn inziens kon je dat (op de LPs in ieder geval) ook nog wel horen.

Ik heb gestemd op het debuut in de poll (uiteraard). Blijft voor mij de Metal Church plaat bij uitstek. Op afstand gevolgd door Blessing in Disguise, HitB en The Dark.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » vr jul 10, 2009 4:33 pm

Voor "Blessing in Disguise" gekozen. Een brok graniet net als het debuut eigenlijk. De songstructuren zijn hemels en Howe is echt een uitstekende zanger. Jammer dat ze stoppen, Vanderhoof is een muzikaal genie.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
st. evil
Berichten: 673
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 9:05 pm
Locatie: hoofddorp

Bericht door st. evil » vr jul 10, 2009 8:08 pm

echt zonde dat ze stoppen
nou weet ik eerlijk gezegd niet hoe de laatste (2) albums klonken, maar het werk tot en met the weight of the world vind ik nog steeds erg sterk, met uitzondering van Masterpeace eigenlijk.

maar ik vind het vooral jammer dat ik ze nu waarschijnlijk nooit meer live zal zien, één keer gezien op FOR 2005, maar toen kende ik ze ook nog niet echt goed
Thrash till Death

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr jul 10, 2009 8:18 pm

Niets mis met Masterpeace, vet gedateerde plaat misschien, maar ozo lekker.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
st. evil
Berichten: 673
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 9:05 pm
Locatie: hoofddorp

Bericht door st. evil » vr jul 10, 2009 8:34 pm

ja ik weet het eigenlijk niet zo, de laatste keer dat ik hem luisterde vond ik het echt totaal niets en kreeg ik er zelfs koppijn van, daarna nooit meer opgezet, maar dat is al flink lang geleden, dus zal hem binnenkort maar weer is proberen
Thrash till Death

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » za jul 11, 2009 10:39 am

Jeroen schreef:Niets mis met Masterpeace, vet gedateerde plaat misschien, maar ozo lekker.
Inderdaad! Sleeps with thunder kan zich probleemloos meten met de andere klassiekers.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » za jul 11, 2009 5:58 pm

Ik heb Masterpeace nog niet helemaal uit kunnen zitten. Heb hem een aantal keren opgezet, maar toch halverwege maar gestopt met luisteren. Dat album doet mij op de een of andere manier helemaal niets.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » za jul 11, 2009 6:55 pm

Prima plaat, maar het geheel mist de energie wat het een topper zou kunnen maken. David z'n vocalen helpen daar ook niet bepaald bij, het zal de bedoeling wel zijn geweest.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za jul 11, 2009 8:57 pm

Het had er ook mee te maken dat er nogal wat spanningen waren in de band op dat moment. Het was geen geheim dat Kurdt en David totaal niet met elkaar op konden schieten. Die reünie was vooral voor de fans bedoeld. De toer erna was ook een rampzalige aangelegenheid. Het liep helemaal uit de hand toen David Wayne met z'n soloplaat 'Metal Church' onder de naam Wayne naar voren trad. Toen was de relatie helemaal bekoeld. Ach, Masterpeace is misschien niet de meest spetterende plaat qua productie, maar qua nummers vind ik em erg goed. Vooral de eerste vier nummers en 'Sand Kings' kunnen zich gerust meten met het werk van vroeger. De rauwere zangstijl van David vind ik op het album erg lekker klinken. Overigens is die soloplaat van hem ook best geinig. Het is allemaal wat simpeler (zelfs wat rock 'n rollig)en de nummers zijn lang niet allemaal goed (vooral D.S.D. vind ik een rampzalig slecht nummer), maar qua zang is ie wel wat sterker dan Masterpeace.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door Orklord » zo okt 07, 2012 4:06 pm

en de band is terug!
METAL CHURCH — Ronny Munroe on vocals, Kurdt Vanderhoof and Jay Reynolds on guitars, Steve Unger on bass, and Jeff Plate on drums — will celebrate their official reunion on board 70000 Tons Of Metal, the world's biggest heavy metal cruise.

For one of their two shows on board, they will play their debut album, "Metal Church", in its entirety. The other show will be a "greatest-hits" set. And guess what? You will be able to vote the songs for the "greatest-hits" setlist. More details on how to vote will be announced soon.

METAL CHURCH called it quits after performing at the Rocklahoma festival in July 2009 in Pryor, Oklahoma.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door Jeroen » zo okt 07, 2012 8:20 pm

Ik verwacht niet dat ze daarna nog de studio induiken. Hoewel ik de platen met Munroe stuk voor stuk leuk vindt, voegen ze natuurlijk niet echt iets toe aan zowel het eigen oeuvre als heavy metal in het algemeen. Maar naar mijn weten is deze reünie ook alleen voor de cruise toch?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door Orklord » ma okt 08, 2012 9:06 am

Dat vroeg ik mij af, maar dat is niet echt duidelijk te vinden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door Jeroen » ma okt 08, 2012 10:34 am

Ach ja, wat het ook moge brengen. Een potje ongecompliceerde heavy metal is natuurlijk welkom. Wereldwonderen verwacht ik zoals gezegd niet.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Metal Church

Bericht door Iron Maiden » ma okt 08, 2012 6:20 pm

Ik verwacht ook geen nieuw album. Het debuutalbum en Hanging in the Balance blijven mijn favorieten, vooral die laatste draai ik nog wel eens.

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door MetalTuupLimburg » ma okt 08, 2012 10:57 pm

Yes, twee keer live zien in januari :-D Lang niet meer zo naar een concert uitgekeken!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Metal Church

Bericht door Johan » di okt 09, 2012 2:43 pm

Nice! Hopelijk is het niet alleen voor die 2 shows. Een nieuw album zou leuk zijn, maar een uitgebreide tour daar hoop ik toch minimaal op!

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door MetalTuupLimburg » wo okt 10, 2012 12:02 am

Kan me niet voorstellen dat ze alleen op de cruise spelen en dan kappen, zou nogal schraal zijn.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Metal Church

Bericht door innuendo » wo okt 10, 2012 8:17 am

Voor hetzelfde zijn ze reteblij met een gratis vakantie en hebben ze daar wel twee shows voor over.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door Orklord » wo okt 10, 2012 11:04 am

We wachten het af. Ze hebben na A Light in the Dark ook niet echt meer weten te overtuigen.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Metal Church

Bericht door Johan » wo okt 10, 2012 11:48 am

Dat was toch maar 1 album? Je kunt altijd een keer een minder album uitbrengen en daarna weer sterk terugkomen. Zo slecht vind ik This Present Wasteland ook niet trouwens.

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Metal Church

Bericht door Iron Maiden » wo okt 10, 2012 12:03 pm

De albums met Monroe zijn redelijk, maar halen het niet bij het oude materiaal vind ik.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door Jeroen » wo okt 10, 2012 11:10 pm

This Present Wasteland is wat mij betreft het beste dat Metal Church met Munroe gedaan heeft. Een goede consistente plaat zonder de zwakke songs die wel op de beide voorgangers opdoken. The Weight Of The World vond ik ook leuk, maar daar is het na de eerste paar nummers wel bekeken.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Aerodeth
Berichten: 542
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 12:06 pm
Locatie: a little south of sanity

Re: Metal Church

Bericht door Aerodeth » za dec 08, 2012 5:42 pm

Ik kom er nu pas achter dat Metal Church Toys In The Attic heeft gecoverd. Nu wil ik ook nog Masterpiece kopen
onderschrift

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door Jeroen » zo dec 09, 2012 9:36 pm

Gewoon doen ja. Laat je niet van de wijs brengen door de negatieve commentaren als 'gedateerd' of 'inspiratieloos'. Naast die leuke cover staan er namelijk genoeg vette nummers op. Weliswaar had de productie beter gekund, maar ik heb nooit echt begrepen waar al die kritiek vandaan kwam. Mijns inziens een prima schijf met goed verteerbare, ongecompliceerde metalsongs.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Metal Church

Bericht door innuendo » zo dec 09, 2012 10:31 pm

Dat was mijn eerste plaat van Metal Church in elk geval. Een van mijn favorieten ook, en dat van iemand die niet sentimenteel is en de eerste kennismaking met een band steevast als beste beschouwt.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Iron Maiden
Berichten: 3087
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Metal Church

Bericht door Iron Maiden » ma dec 10, 2012 3:45 pm

Volgens mij is Masterpeace de enige cd van Metal Church die ik nog nooit een echte kans heb gegeven, binnenkort toch maar een keer weer opzetten.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25272
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door Jeroen » ma jan 07, 2013 10:03 pm

Ik moest zelf ff wennen aan de productie toen ik em voor het eerst hoorde. Die is ietwat krachteloos. Maar de nummers maken veel goed. Daarnaast mocht de spanning in de studio dan om te snijden zijn. Ik hoor dat er niet aan af als het om de zang gaat. Paar uiterst sterke refreinen en overall gewoon een goede prestatie van Wayne.

Masterpeace is mijns inziens dan ook een stuk beter dan zijn veredelde 'Metal Church' plaat met de veelzeggende titel 'Metal Church'. Die is qua productie superieur (vet gitaargeluid), maar de songs zijn soms zo simpel en kinderlijk dat ze na een halve luisterbeurt gaat vervelen. Het is dat er nog een paar goede songs aan het begin staan. Die rechtvaardigen nog net een klein zoektochtje (cd ligt meestal wel in koopjesbakken op metal markets). Met de eerste drie songs is het echter wel bekeken. Daarna wordt het hard minder. Vooral D.S.D. (Die Satan Die) is een dieptepunt in alle opzichten.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door KoenM » di jan 08, 2013 7:38 am



Eerste nr dat ik van de band kende. Vervolgens kwamen het debuut en The Dark voorbij. Howe zet hier toch wel een puike prestatie neer.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25568
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door Lennert » di jan 08, 2013 10:26 am

Zelfde hier, al kwam voor mij na dat nummer de debuutplaat en toen The Human Factor te voorschijn, dat basloopje in het midden rockt heerlijk weg, die solo die tegen het vals snerpende aanzit blijft ook geniaal.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22065
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Metal Church

Bericht door KoenM » do aug 22, 2013 2:57 pm

Wat is dit toch een gave band. Zat laatst wat te pielen op de gitaar van mijn vriendin en zonder dat ik het wist speelde ik ineens de intro van Gods of Wrath. Sindsdien doen de eerste drie platen weer overuren.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22602
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Metal Church

Bericht door innuendo » do aug 22, 2013 3:28 pm

Ik heb laatst vanuit het niets THe Weight Of The World eens opgezet, maar wat is dat toch een ongelooflijk saaie plaat zeg. Eens kijken of ik met de beste wil van de wereld nog iets kan maken van A Light In The Dark..
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Plaats reactie