Sabbat

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nidhuggur
Berichten: 3124
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 9:38 pm
Locatie: Hvergelmir
Contacteer:

Sabbat

Bericht door Nidhuggur » ma mei 02, 2005 10:49 pm

Deze band is te geniaal!

Het gaat hier om de Japanse Sabbat. Een band die halverwege de jaren tachtig begon, de overgebleven bandleden zijn Gezol (vocalen en bas), meneer Osmond (vocalen, keyboard en gitaar) en onze vriend Zorugelion (vocalen en drums).
Wat speelt Sabbat? Black Metal gecombineerd met, jawel, Heavy Metal! Sommige (ex-)bandleden spelen ook in Metalucifer, wat al genoeg zegt. Iedereen is sinds ineens lyrisch over deze band, dus besloot ik een paar maanden geleden bij wijze van impulsieve actie Hamaguri Ressurection op EP-formaat en Live 666 - Japanese Harmageddon aan te schaffen. Dit beviel me uitstekend!
Dit is het enige wat ik van deze heren tot nu toe ken, maar origineel is het zeker. Wat vinden we in deze muziek? Stampende drums, old skool riffs, vocalen die met niets te vergelijken zijn en vette, zeer vette solo's! Hele passages van halve minuten zijn opgebouwd uit solo's, zoals op bovengenoemde EP.
Deze nummers, Immortality of the Soul en Wolf Man zijn reeds in 1986 opgenomen, alleen pas een paar jaar terug uitgebracht op dit formaat. Het is wel te horen, de productie is rauw en smerig. Niets past er beter bij. Een productie zoals Dimmu Borgir dat heeft zou compleet misstaan, dit moet vuig en smerig zijn, Metal zoals het hoort!
Deze band is niet geheel serieus te nemen, daar getuigt voor al de livetape die ik bezit van. Dit album is opgenomen in 1996, maar bevat even smerige muziek als de 10 jaar eerder opgenomen nummers die op de EP verschijnen. Het getuigt enerzijds van instrumentbeheersing, anderzijds van dronkemansgejengel. Maar geweldig, ja, dat is het.
Ze hebben een zeer indrukwekkende discografie, zoals op het ferme Metal Archives te lezen is.
5 EP's, 2 demo's, 4 full-length's, 1 best-off, 1 EP, 1 full-length, 1 best-off, 2 live-albums, 1 full-length, 1 split, 6 EP's, 1 best-of, 3 EP's, 2 live-albums, 1 full-length, 2 splits, 4 EP's, 5 live-albums, 1 full-length, 1 video, 3 splits, 2 EP's, 3 live-albums, 1 EP, 1 live-album, 1 best-of, 2 video's, 1 split, 1 box, 8 EP's, 2 live-albums, 2 full-lengths, 3 best-ofs, 3 EP's, 2 live-albums, 1 full-length, 1 best-of, 2 live-albums en 1 best-of.
Dat is dus in de volgorde van releasing.
Voor elke liefhebber van rare troep die graag Beherit met Traditionele Black Metal gemengd ziet worden; check Sabbat!
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » ma mei 02, 2005 10:51 pm

Beherit?
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Nidhuggur
Berichten: 3124
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 9:38 pm
Locatie: Hvergelmir
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » ma mei 02, 2005 10:53 pm

Ja, vooral het sfeeraspect. De smerige, satanische en simplistische Black Metal van Beherit zie ik gecombineerd worden met bovengenoemd genre, dan doel ik vooral op de ranzigheid die er omheen hangt.
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » ma mei 02, 2005 10:56 pm

Nidhuggur schreef:Ja, vooral het sfeeraspect. De smerige, satanische en simplistische Black Metal van Beherit zie ik gecombineerd worden met bovengenoemd genre, dan doel ik vooral op de ranzigheid die er omheen hangt.
Hmmm... ik vind het dan nog eerder naar Living Death neigen.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Bericht door Oak » ma mei 02, 2005 10:56 pm

Ik kan lang niet alles van Sabbat waarderen, af en toe is het echt troep. Maar ik raad iedereen die de term 'blackend heavy thrash metal' aanspreekt het album Karmagmassacre sterk aan!
IT'S TOTAL KILLER!!!!

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » ma mei 02, 2005 11:03 pm

Oak schreef:Ik kan lang niet alles van Sabbat waarderen, af en toe is het echt troep. Maar ik raad iedereen die de term 'blackend heavy thrash metal' aanspreekt het album Karmagmassacre sterk aan!
IT'S TOTAL KILLER!!!!
The answer is whuuuuuuuueeeeeeeeeeeellllll!!! :h
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma mei 02, 2005 11:31 pm

Ik zie overal cd's e.d dergelijke van die gasten liggen maar muziekaal ken ik het helemaal niet...
Zal het toch maar es gaan checken.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » di mei 03, 2005 6:52 am

De Engelse is veeeeeel beter!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Re: Sabbat

Bericht door puist » di mei 03, 2005 8:41 am

Nidhuggur schreef:Iedereen is sinds ineens lyrisch over deze band
Klein detail maar deze zin klopt volgens mij niet :wink:
Nidhuggur schreef:Deze band is niet geheel serieus te nemen
Hier ben ik niet geheel mee eens. Ik vind Sabbat juist een hele serieuze band. Al 20 jaar brengen ze met volle overtuiging de muziek uit die zij goed vinden. Het is niet altijd even goed maar over het algemeen genomen wel van een hoog niveau.
Nidhuggur schreef:Voor elke liefhebber van rare troep die graag Beherit met Traditionele Black Metal gemengd ziet worden; check Sabbat!
Beherit haal ik er niet uit. Het is een totaal ander band die een totaal andere sfeer oproept.



Maar Sabbat is en blijft voor mij een geweldige band. Het is alleen een hele klus om alle releases bij te houden.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di mei 03, 2005 10:11 am

enforcer schreef:De Engelse is veeeeeel beter!
Niemand overtreft een nummer als 'form those who died'!!!!

Edit: weet iemand waar ik een mp3 van de Japanse Sabbat vandaan kan halen want op hum site kan ik niks vinden.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » di mei 03, 2005 12:27 pm

enforcer schreef:De Engelse is veeeeeel beter!
Inderdaad, maar dit is ook fucking briljant.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » di mei 03, 2005 12:45 pm

Sabbat, daar zeg je me wat . Ik heb hier de 2LP van Fetishism, waar als bonus ook nog de Sabbatical Devilucifer MCD uit 1994 op staat. Hier staat een behoorlijk staaltje pure M-E-T-A-L op. Vuige old-school Black met het muffe geluid van de eerste golf, veel Thrash invloeden en een briljante smerigheid! Dit is absoluut een band met bestaansrecht. Gave p00p, om één van de moddereters te citeren.

Valt er nog meer aan te raden naast Karmagmassacre?
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Bericht door puist » di mei 03, 2005 12:57 pm

Meltdown schreef:Valt er nog meer aan te raden naast Karmagmassacre?
Evoke
Envenom
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » di mei 03, 2005 12:59 pm

Time Before Time Records uit Polen heeft een CD-rerelease gedaan van de eerste 5 EP's, dat is ook een goed schijfje.

Ik vind het een geniale band, echter is het me teveel werk om constant al hun releases te kopen, met het tempo waarin zij releases uitpoepen schiet dat niet echt op.

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » di mei 03, 2005 5:43 pm

K. schreef:Time Before Time Records uit Polen heeft een CD-rerelease gedaan van de eerste 5 EP's, dat is ook een goed schijfje.

Ik vind het een geniale band, echter is het me teveel werk om constant al hun releases te kopen, met het tempo waarin zij releases uitpoepen schiet dat niet echt op.
Die schijf is inderdaad prima, ik had voorheen de lp "sabbatical rites" maar die is gesneuveld in de verkoop. Dus de CD is een prima vervanger daarvan.

Overigens in Sabbat live een grote teringbende, haha!
En los daarvan loopt die knakker wat mij betreft IETS te graag in z'n unterhose....
Hoegaarden or die!

Gebruikersavatar
TELEPETHERION
Berichten: 4342
Lid geworden op: di feb 17, 2004 4:43 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » di mei 03, 2005 5:56 pm

Beherit? Even beluisteren dan.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Gebruikersavatar
Zorya
Berichten: 2850
Lid geworden op: wo feb 23, 2005 5:14 pm

Bericht door Zorya » di mei 03, 2005 6:02 pm

Ik zou het niet vergelijken met Beherit, maar ik vind het absoluut geen slechte band. Maar ik ga me er wel verder in verdiepen, ik ken maar 2 albums. Misschien dat de rest wel op Beherit lijkt, aangezien ze zoveel releases hebben.
From their torment springs its delight.

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Re: Sabbat

Bericht door Fusion » di mei 03, 2005 6:12 pm

Nidhuggur schreef:Deze band is te geniaal!

Het gaat hier om de Japanse Sabbat. Een band die halverwege de jaren tachtig begon, de overgebleven bandleden zijn Gezol (vocalen en bas), meneer Osmond (vocalen, keyboard en gitaar) en onze vriend Zorugelion (vocalen en drums).
Wat speelt Sabbat? Black Metal gecombineerd met, jawel, Heavy Metal! Sommige (ex-)bandleden spelen ook in Metalucifer, wat al genoeg zegt. Iedereen is sinds ineens lyrisch over deze band, dus besloot ik een paar maanden geleden bij wijze van impulsieve actie Hamaguri Ressurection op EP-formaat en Live 666 - Japanese Harmageddon aan te schaffen. Dit beviel me uitstekend!
Dit is het enige wat ik van deze heren tot nu toe ken, maar origineel is het zeker. Wat vinden we in deze muziek? Stampende drums, old skool riffs, vocalen die met niets te vergelijken zijn en vette, zeer vette solo's! Hele passages van halve minuten zijn opgebouwd uit solo's, zoals op bovengenoemde EP.
Deze nummers, Immortality of the Soul en Wolf Man zijn reeds in 1986 opgenomen, alleen pas een paar jaar terug uitgebracht op dit formaat. Het is wel te horen, de productie is rauw en smerig. Niets past er beter bij. Een productie zoals Dimmu Borgir dat heeft zou compleet misstaan, dit moet vuig en smerig zijn, Metal zoals het hoort!
Deze band is niet geheel serieus te nemen, daar getuigt voor al de livetape die ik bezit van. Dit album is opgenomen in 1996, maar bevat even smerige muziek als de 10 jaar eerder opgenomen nummers die op de EP verschijnen. Het getuigt enerzijds van instrumentbeheersing, anderzijds van dronkemansgejengel. Maar geweldig, ja, dat is het.
Ze hebben een zeer indrukwekkende discografie, zoals op het ferme Metal Archives te lezen is.
5 EP's, 2 demo's, 4 full-length's, 1 best-off, 1 EP, 1 full-length, 1 best-off, 2 live-albums, 1 full-length, 1 split, 6 EP's, 1 best-of, 3 EP's, 2 live-albums, 1 full-length, 2 splits, 4 EP's, 5 live-albums, 1 full-length, 1 video, 3 splits, 2 EP's, 3 live-albums, 1 EP, 1 live-album, 1 best-of, 2 video's, 1 split, 1 box, 8 EP's, 2 live-albums, 2 full-lengths, 3 best-ofs, 3 EP's, 2 live-albums, 1 full-length, 1 best-of, 2 live-albums en 1 best-of.
Dat is dus in de volgorde van releasing.
Voor elke liefhebber van rare troep die graag Beherit met Traditionele Black Metal gemengd ziet worden; check Sabbat!
Pfff, 666 is zooooooooo 2004, 616 is de nieuwe, verbeterde versie.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Nidhuggur
Berichten: 3124
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 9:38 pm
Locatie: Hvergelmir
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » di mei 03, 2005 6:26 pm

Nee nee nee, het lijkt niet op Beherit, alles wat er omheen hangt.
Nidhuggur schreef:Ja, vooral het sfeeraspect. De smerige, satanische en simplistische Black Metal van Beherit zie ik gecombineerd worden met bovengenoemd genre, dan doel ik vooral op de ranzigheid die er omheen hangt.
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » di mei 03, 2005 7:26 pm

dacht al... Niggerhugger kan niet naar de linkse sabbat hebben geluisterd.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » di mei 03, 2005 7:27 pm

toffe_ellende schreef:dacht al... Niggerhugger kan niet naar de linkse sabbat hebben geluisterd.
Alsof onze Japanse vrienden NSBM maken...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
TELEPETHERION
Berichten: 4342
Lid geworden op: di feb 17, 2004 4:43 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » di mei 03, 2005 7:32 pm

Nidhuggur schreef:Nee nee nee, het lijkt niet op Beherit, alles wat er omheen hangt.

[..]
Even mooi.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » wo mar 12, 2008 2:21 pm

hoppa, drie jaar later nog eens omhoog halen, vergezeld van de mededeling dat liefhebbers van Sabbat 20 juni vast mogen reserveren in de agenda.
Hoegaarden or die!

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » wo mar 12, 2008 3:13 pm

Sabbat !!

Geweldige band, met natuurlijk de in string en bontlaarzen optredende Gezol.

SATAN, SATAN BLESS YOU !

RARAW RARAAAAW BREAH WHOE !
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
samson
zonder Gert
Berichten: 3363
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:02 pm

Bericht door samson » wo mar 12, 2008 3:19 pm

Ik ken alleen nummers van hun myspace en dat klinkt retegaaf! Toch eens een album van aanschaffen. Welke moet ik juist wel of niet halen, die gasten hebben zo veel uitgebracht.
I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. It's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor … and surviving

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » wo mar 12, 2008 3:32 pm

Evoke, Envenom zijn wel de beste om mee te beginnen.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Bericht door puist » wo mar 12, 2008 3:34 pm

Poggwyd schreef:hoppa, drie jaar later nog eens omhoog halen, vergezeld van de mededeling dat liefhebbers van Sabbat 20 juni vast mogen reserveren in de agenda.
In de Pazzop?
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » wo mar 12, 2008 3:35 pm

Karmagmassacre (hehe, zie nu m'n eigen post terug) zou een goede zijn, het openingsnummer van dat ding is serieus één van de moddervetste Thrashnummers ooit. Echt. Bruut.

HEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLWHAAAAGGGGHHHH!!1!
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » wo mar 12, 2008 6:16 pm

puist schreef:[..]

In de Pazzop?
Je mag in je agenda Bladel erbij zetten ja :wink:
Hoegaarden or die!

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Bericht door puist » do mar 13, 2008 8:33 am

Poggwyd schreef:[..]


Je mag in je agenda Bladel erbij zetten ja :wink:
Costa zei al dat hij bezig was met de Pazzop.
Mooi om te horen dat het gelukt is. Ik vind het een geweldige zaal.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » do mar 13, 2008 1:27 pm

Dat is geweldig nieuws. Ik heb ze helaas nog nooit gezien en op Wacken heb ik ze toen door een achterlijke actie moeten missen.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Bericht door puist » do mar 13, 2008 1:35 pm

Dat is het zeker.
Het is naar alle waarschijnlijk ook het enige optreden in Nederland van deze tour.

Heb ze destijds gezien op Wacken en dat was geweldig.
Vorige jaar heb ik eindelijk de LP van dat optreden bemachtigd. Die stond een hele tijd erg hoog op mijn verlanglijstje.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » do mar 13, 2008 2:47 pm

puist schreef: Heb ze destijds gezien op Wacken en dat was geweldig.
Vorige jaar heb ik eindelijk de LP van dat optreden bemachtigd. Die stond een hele tijd erg hoog op mijn verlanglijstje.
Dat moest idd een geweldig optreden zijn geweest. Die LP is toch zeer streng gelimiteerd, 100 stuks of zoiets, dat heb je goed gedaan. Van Sabbat zoek ik eigenlijk de eerste full-length op LP waar een mens ook niet al te makkelijk aan kan komen, 300 stuks gelimiteerd verdorie.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » ma mar 31, 2008 2:44 pm

Het optreden zal vanwege de onzekere toekomst van pazzop en het inconsequente kutbeleid elders in Bladel plaatsvinden: nl. Ambiani aan de europalaan 67 in Bladel.

Voorheen heette deze tent "Europaclub" oplettende bezoekers hebben daar vast nog bands als Asphyx, Desaster, Gorefest, Ancient Rites in het verleden voorbij zien komen...

/info
Hoegaarden or die!

Alexcinerator
Berichten: 160
Lid geworden op: di mar 18, 2003 7:31 pm
Locatie: Bloal

Bericht door Alexcinerator » ma mar 31, 2008 6:08 pm

Om maar te zwijgen over de band Pentacle die daar meerdere malen heeft gespeeld.
1...2...FUCK YOU

Plaats reactie