(The Lord Weird) Slough Feg

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door Eru Iluvatar » di jan 28, 2014 5:17 pm

Oh ja, jij zit er ook bij, of niet Marcel?

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door Marcel Hubregtse » di jan 28, 2014 6:09 pm

Eru Iluvatar schreef:Oh ja, jij zit er ook bij, of niet Marcel?
Ik zeg niks. :P
Maar ben van het soort als, sommigen, wat betreft lengte en vaak nietszeggendheid wat betreft recensies. :wink:
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door Lennert » di jan 28, 2014 6:13 pm

Er staat een Marcel H., niet dat ik daar reviews van kan zoeken, omdat de zoekfunctie op die hele website verrot is :mrgreen:

On topic denk ik dat ik die box met albums uit de tijd dat de band nog The Lord Weird Slough Feg heette, echt zeker eens moet gaan zoeken. Traveller zou wel eens Hardworlder van de plaats kunnen stoten als ik het zo hoor.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door innuendo » di jan 28, 2014 6:37 pm

Marcel Hubregtse schreef:
Eru Iluvatar schreef:Oh ja, jij zit er ook bij, of niet Marcel?
Ik zeg niks. :P
Maar ben van het soort als, sommigen, wat betreft lengte en vaak nietszeggendheid wat betreft recensies. :wink:

Toch heb ik ook van jou prima recensies gelezen. Probeer het als advies te zien. Of je er iets mee doet of niet, is aan jou natuurlijk. Ik kan het zelf soms ook wel gebruiken. :)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door Marcel Hubregtse » di jan 28, 2014 7:20 pm

innuendo schreef: Toch heb ik ook van jou prima recensies gelezen. Probeer het als advies te zien. Of je er iets mee doet of niet, is aan jou natuurlijk. Ik kan het zelf soms ook wel gebruiken. :)
Inspiratie/writer's block willen ook weleens parten spelen, hè? :wink:
En vooral als je de afvalbak qua muziek van Herr Horst bent :lol:
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door Eru Iluvatar » wo feb 12, 2014 3:55 pm

Wow, het nieuwe album van Slough Feg, Digital Resistance, is een ware hit. Instrumentaal avontuurlijk en strakker dan ooit. Het gitaarwerk heeft vaak zelfs een The Devil's Blood-achtige complexiteit en aanstekelijkheid/ De productie is zeer helder en heeft ook flink wat slagkracht. De melodieën en teksten van de nummers zijn opbeurend, komisch, frivool, gevarieerd, uitdagen en dynamisch. Een wirwar aan stemmingen, die tot zowel pictoresque als epische beelden kunnen leiden in het hoofd van de luisteraar.

Minder typisch dan zijn voorganger The Animal Spirits, dat meer een klassiek Slough Feg-album was. Dit album is diverser en gewaagder, zoals mijn favorieten Ape Uprising en Hardworlder. Opener Analogue Avengers/Bertrand Russell's Sex Den (wat een naam!) is een Queen-/Genesis-/ELP-achtige compositie met een Hammers Of Misfortune-achtige sfeer. Bijna zou je Scalzi niet meer missen bij deze laatste ex-band van de frontman van Slough Feg. Een ander opmerkelijk nummer is het Americana/folk/college radio-achtige Habeas Corpus: het voelt even aan alsof je naar een rauw REM, of beter gezegd Hüskür Dü-nummer aan het luisteren bent. Zo, wat knap. Heerlijk.

Tijd moet uitwijzen of dit het beste album van Scalzi en de zijnen is, maar die potentie is er nu zeker.

Het hele album is te luisteren via een stream van indie e-zine Pitchfork:

http://pitchfork.com/advance/347-digital-resistance/

Hoopgevend dat dit gerenommeerde magazine aandacht besteedt aan een underground heavy metal-boegbeeld als Slough Feg. Ze hielden ook een zeer onderhoudend interview met Scalzi:

http://pitchfork.com/features/show-no-m ... lough-feg/

Hier enkele quotes:

'' Pitchfork: What’s the story with the opening track title: “Analogue Avengers/Bertrand Russell's Sex Den”?

MS: Apparently Bertrand Russell had all these affairs with his graduate students at one point in his life. So I was walking with a friend past some house with this adjunct little bungalow thing on it, and I was like, "There's Bertrand Russell's sex den." And that guy's like, "Oh, are you going to make a Slough Feg song called that?" I said, "Yeah, that's a good idea!" When I finally wrote it, I was like, "This is like a heavy metal version of ‘Don't Stand So Close to Me’ by the Police."

At this point, every record I've made has been primarily my responsibility, and I just put off the lyrics until the end. And not only do I have to write the lyrics, but I have to sing them all. It takes a shit load of time. It'd be great if I was in a death metal band and I could just go in and [makes death growl sounds] and then say, "Oh, I said this!" and make up all this bullshit and that takes two seconds, no problem. But that's not what it is. ''

'' Pitchfork: What's the meaning behind the title Digital Resistance?

Mike Scalzi: It's an Orwellian perspective, like, "Jesus Christ, technology is really going to fuck us up as a species." We're losing our sense of history, of who we are, where we're going. The 50s science fiction that I used to read predicted the future pretty well, saying that people were becoming mentally flabby. For example, this friend of mine who teaches English did this really scary experiment in his class last year where he said, "OK, I want you to write one page on such-and-such subject and hand in your notes on it in an orderly fashion." A week later, he tested them in class by giving each person a quote from their own writing and asking them to explain it. Only six out of 25 students could actually explain it—they were just looking online and copy-pasting. Being a teacher, that scares the shit out of me. It's not like I'm trying to make some grand academic statement about what technology is doing to us psychologically, or what we're becoming, it's more about everyday experiences and how we're becoming stupid.''

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door innuendo » wo feb 12, 2014 4:00 pm

Vind je dit echt zo goed? Na de eerste twee nummers zakt het imo gigantisch in met werkelijk nietszeggende, voortkabbelende stukjes. Ik moet er nog een review over schrijven en zal er nog wel 1-2 keer naar luisteren, maar dit is zeker geen plaat die een aanschaf verdient.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door Eru Iluvatar » wo feb 12, 2014 4:03 pm

Haha, ik ben natuurlijk ook al fan sinds de dagen van Saxon747 op dit forum. Moet wel heel gek worden als Scalzi (of John Cobbett van HoM) mij willen teleurstellen.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door Lennert » wo feb 12, 2014 11:09 pm

Ik ben ook al behoorlijk verknocht aan dit album aan de hand van de streams, vooral Habeas Corpus is echt een fantastische folktrack. Dit hele album heeft so far een stuk meer Jethro Tull/Genesis invloeden dan op de andere twee die ik heb het geval is. Gaat voor mij een absolute aanschaf worden!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 371
Lid geworden op: vr jan 31, 2003 12:26 pm
Locatie: RotterDOOM
Contacteer:

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door Pim » di feb 25, 2014 12:28 pm

Ik heb niet de behoefte om uitgebreid in te gaan op de kritiek die ik hier krijg. Toch wil ik het volgende kwijt:
Het is een algemeen gegeven dat de meeste mensen scannend lezen op internet en daarom is het handig om kort en bondig te schrijven. Daarom zijn mijn stukjes vaak kort.
Daarbij wordt aan (vrijwel) elke recensie een YouTube clip gekoppeld zodat je als lezer zelf meteen kan luisteren.
Als iemand het niks vindt dan is dat jammer. Ik slaap er niet minder door.
Overigens hier de recensie van de laatste Slough Feg http://www.lordsofmetal.nl/nl/reviews/view/id/26395
en een interview http://www.lordsofmetal.nl/nl/interviews/view/id/4985

Dit is overigens ook een aardig interview: http://metalsquadron.com/2014/02/12/slo ... echnology/

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door Sentinel » do mar 06, 2014 8:32 pm

Deze moet ik nog checken. Zeer gave band. Laatste album vond ik maar matig; vind de cover van Alan Parsons Project wel super goed uitgevoerd; sterke cover van een ongelofelijk goed album (Tales Of Mystery and Imagination). Laatste echt goeie album van Slough Feg vind ik Hardworlder. Favoriet nog steeds de tweede.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door jeffrey » za mar 08, 2014 6:11 pm

Laser enforcer is misschien het beste nummer van Slough Feg! Verder is het een zeer aangename plaat. Vandaag paar keer voor de eerste maal beluisteren. Nog even de tijd geven om zich volledig te openbaren (of om in te kakken) en dan eens kijken of het een blijvertje is.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door Eru Iluvatar » di mar 18, 2014 5:38 pm

Podcast met Mike Scalzi door metal e-zine Last Rites:

https://www.youtube.com/watch?v=sJVw8VkXvTk#t=20

!!!!!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door Lennert » di mar 18, 2014 6:56 pm

Zeg, wie doet nu de review hiervan?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door Eru Iluvatar » di mar 18, 2014 7:03 pm

Die zou Ruud doen als ik het goed heb. Hij heeft in ieder geval de promo van Tokus gekregen.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door Lennert » wo mar 19, 2014 9:39 am

Ruud, schiet daar eens mee op dan!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door innuendo » wo mar 19, 2014 8:48 pm

Ik ben hard bezig met te leren om vuur te maken met vuurstenen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door jeffrey » wo mar 26, 2014 11:03 am

Van Facebook.


Slough Feg
11 hrs ·
Really excited to announce that we'll be doing a series of European dates in late May/early June with the excellent Norwegian band Magister Templi - More info coming soon! In the meantime... Get a load of this!
https://www.youtube.com/watch?v=Iwi3aHoCSHw
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door Eru Iluvatar » wo mar 26, 2014 12:01 pm

Woehoe!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door jeffrey » do mar 27, 2014 12:39 pm

Heb maar ff de Baroeg getipt!
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door Hellhammer » do mar 27, 2014 2:31 pm

Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiice!

Gebruikersavatar
Richard
Berichten: 3168
Lid geworden op: di okt 12, 2004 8:23 pm

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door Richard » do mar 27, 2014 11:56 pm

oei dat zou wel hard rossen. Release the spores!
HAHA neen.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door Lennert » vr mar 28, 2014 9:09 am

Ik heb er nog niets van gehoord, maar aangezien Kees wildenthousiast van Magister Templi was, ben ik erg benieuwd. Sowieso benieuwd of er een venue in Nederland is dat deze band zou willen boeken. Baroeg misschien inderdaad nog wel...
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door Eru Iluvatar » vr mar 28, 2014 3:18 pm

Slough Feg + Magister Templi lijkt mij echt een line-up voor een zaaltje als die van The Little Devil, of 013s Batcave.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door jeffrey » zo apr 27, 2014 2:15 pm

Na Traveller, Avatism, Hardworlder, Down among the Deadmen, Twilight of the Idols en Digital Resistance in het vliegtuig naar en van Boekarest beluisterd te hebben ben ik er uit: Traveller is hun beste plaat. Douze points.
Allemaal even normaal doen tegen djent

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door jeffrey » vr mei 02, 2014 3:33 pm

Hee Ruud, even de reactie op je review ook hierzo ;):

Niet mee eens Ruud. Het is allemaal wat kaler en gestripter, maar nog steeds erg goed. Het koste mijzelf ook wat meer tijd om er in te komen, maar geduld wordt beloond. Laat de plaat eens een poosje links liggen en zet hem dan weer op je zal zien dat de nummers dan een stuk sterker zijn. De kracht van Slough Feg heeft altijd gelegen in de ritmes die de chaotische melodieen ondersteunen.

Ik heb hem trouwens een 8,6 gegeven.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door Lennert » vr mei 02, 2014 4:46 pm

Ik ga hem over enkele dagen bestellen, ik vond hem in de stream ook erg gaaf.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door innuendo » za mei 03, 2014 10:27 pm

jeffrey schreef:Hee Ruud, even de reactie op je review ook hierzo ;):

Niet mee eens Ruud. Het is allemaal wat kaler en gestripter, maar nog steeds erg goed. Het koste mijzelf ook wat meer tijd om er in te komen, maar geduld wordt beloond. Laat de plaat eens een poosje links liggen en zet hem dan weer op je zal zien dat de nummers dan een stuk sterker zijn. De kracht van Slough Feg heeft altijd gelegen in de ritmes die de chaotische melodieen ondersteunen.

Ik heb hem trouwens een 8,6 gegeven.

Hehe, daar moet ik je wel gelijk in geven. Al is het er niet veel beter op geworden. In eerste instantie vond ik het na het tweede nummer echt onluisterbaar. Nu vind ik het allemaal wel meevalleb. Misschien dat het over een paar maanden beter valt.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door Lennert » di mei 20, 2014 6:56 pm

Nadat ik het album nu ook een flink aantal keer heb beluisterd moet ik toegeven dat ik lichtjes begrijp wat je bedoelt in je recensie Ruud. Ik vind persoonlijk The Price Is Nice buiten het feit dat het een leuke hommage aan Vincent Price is, een erg matig nummer en moet verder toegeven dat het album in vergelijking met mijn favoriet Hardworlder toch beduidend minder is. Ik zie het album dan ook niet als top 10 materiaal, maar moet verder wel toegeven dat ik alsnog erg geniet van songs als Analogue Avengers / Bertrand Russell's Sex Den, Habeas Corpus, Curriculum Vitae en Laser Enforcer. Ik zou het album zelf waarschijnlijk 75 tot 80 uit 100 hebben gegeven.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1581
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door Shreds of Sanity » do apr 11, 2024 12:52 pm

Adrian Maestas, bassist van Slough Feg heeft samen met gitarist Tom Draper (Spirit Adrift, Pounder, ex-Carcass live gitarist) Hands of Goro in het leven geroepen. Puur riffs en energie. Het spelplezier spat er vanaf.


bakvet
Berichten: 285
Lid geworden op: di mar 22, 2016 8:11 pm

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door bakvet » do apr 11, 2024 9:17 pm

Shreds of Sanity schreef: do apr 11, 2024 12:52 pm Adrian Maestas, bassist van Slough Feg heeft samen met gitarist Tom Draper (Spirit Adrift, Pounder, ex-Carcass live gitarist) Hands of Goro in het leven geroepen. Puur riffs en energie. Het spelplezier spat er vanaf.

Spelplezier for sure. Net een avondwandeling gemaakt met dit album op naar aanleiding van je bericht. Geen seconde verveeld. Deed me niet echt aan (The Weird Lord) Slough Feg denken, maar wel aan Motorhead met wat Black Sabbath, Brocas Helm en Metallica. Het avontuurlijke en gevarieerde past dan wel weer bij Slough Feg. Ik ga deze nog wel een paar keer vaker luisteren.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22969
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: (The Lord Weird) Slough Feg

Bericht door dako » ma apr 15, 2024 8:56 am

Puike plaat dit ja. Inderdaad meer de Motorhead-versie van Brocas Helm dan per se Slough Feg, maar deze komt in de jaarlijst.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Plaats reactie