Avantasia-the Metal opera's part I and II

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6791
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » ma jan 28, 2008 7:45 pm

Ja, maar ik heb 'm nog niet, dus het boekje ook niet. :wink:

En Michael Kiske schaamde er zich voor dat hij weer op iets meedeed wat Metal is en hij roept al sinds begin jaren negentig dat hij geen metal meer wil doen. Met die flauwekul had hij Helloween ook bijna ten gronde gericht.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » do feb 12, 2009 11:43 am

Ik heb gister de laatste plaat gehaald: the Scarecrow. Ik vind het toch een heerlijk album met een paar goede gast zangers (Alice Cooper, Lande, Kiske)

Het oude werk ben ik niet zo bekend mee, maar daar moet maar even verandering in komen.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » do feb 12, 2009 1:20 pm

Metal Opera 1 is geniaal, Metal Opera 2 en The Scarecrow hebben allebei hetzelfde probleem: te veel ballads en minder boeiende powermetalnummers. Drie ballads op tien nummers vind ik te veel van 't goeie (?).

The Scarecrow heeft op cd wel een paar uitschieters: Twisted Mind, The Scarecrow, The Toy Master en Devil In The Belfry. Lost In Space vind ik wel meevallen, maar was live wel weer heel indrukwekkend.

Er zou een dvd uitkomen van het optreden op Wacken, maar ik ben benieuwd hoe ze die fuckup met Lande's microfoon gaan oplossen. Zullen ze wel opnieuw moeten opnemen :(.

Was wel erg pijnlijk.

Lande, amper verstaanbaar: "Hello Wacken, how are you doing?"
... *stilte*

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6791
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do feb 12, 2009 3:39 pm

The Toy master is geweldig! I don't believe in your love vind ik naast die songs die jij noemt ook erg lekker.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25597
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do feb 12, 2009 6:02 pm

Bob schreef:Metal Opera 1 is geniaal, Metal Opera 2 en The Scarecrow hebben allebei hetzelfde probleem: te veel ballads en minder boeiende powermetalnummers. Drie ballads op tien nummers vind ik te veel van 't goeie (?).

The Scarecrow heeft op cd wel een paar uitschieters: Twisted Mind, The Scarecrow, The Toy Master en Devil In The Belfry. Lost In Space vind ik wel meevallen, maar was live wel weer heel indrukwekkend.

Er zou een dvd uitkomen van het optreden op Wacken, maar ik ben benieuwd hoe ze die fuckup met Lande's microfoon gaan oplossen. Zullen ze wel opnieuw moeten opnemen :(.

Was wel erg pijnlijk.

Lande, amper verstaanbaar: "Hello Wacken, how are you doing?"
... *stilte*
Met deel 2 hadden ze in de vorm van The Final Sacrifice iig wel een van de gaafste songs uit de hele Avantasia carriere.

Spijtig dat DeFeis niet meedeed op de laatste, dat weerhield mij er toch eigenlijk ook van het album te kopen :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » do feb 12, 2009 8:00 pm

Eigenlijk zijn dat nummer, The Looking Glass, Memory en The Seven Angels de enige echt gave nummers. De rest doet me niet zo veel.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » do feb 12, 2009 8:26 pm

Hmm ik vind het toch wel een sterke cd. Ik moet alleen wel bekennen het oudere werk (nog) niet te kennen, dus ik kan het daar ook niet mee vergelijken.

Maar een nummer als the Scarecrow vind ik heerlijk. Goede zang, heerlijke melodieën. Ik vermaak mij er wel mee.
Het nummer met Alice Cooper (the Toy Master) is inderdaad erg gaaf.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » do feb 12, 2009 8:51 pm

Ik vind de Metal Opera cd's gaver dan The Scarecrow. Final Sacrifice is het gaafste nummer wat ze ooit hebben gemaakt, wat is dat nummer gaaf gezongen! Daarnaast vind ik de (twin?)solo in Sign of the Cross een van de gaafste die ik ooit gehoord heb. Ik krijg nog steeds kippenvel als ik die solo hoor. Deel 1 van de Metal Opera is overigens wel gaver dan deel 2. En Kiske blijft een geweldige zanger.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6791
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » vr feb 13, 2009 11:36 am

Is iemand bekend met dat album van Timo Tolkki met Michael Kiske en Tobias Sammet op zang?

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » vr feb 13, 2009 4:15 pm

Revolution Renaissance? Zelfs die zangers kunnen het niet boeiend maken. Ontzettend matig album.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6791
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » vr feb 13, 2009 4:40 pm

Jammer, het klonk althans interessant toen ik erover las.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25597
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr feb 13, 2009 4:44 pm

Nou, ik ben even aan het youtuben voor het laatste album, maar Lost In Space en Carry Me Over zijn alvast zwaar kut naar mijn mening. The Scarecrow is aardig, maar nog lang niet zo gaaf als een epic als The Seven Angels of The Tower was. Ik denk als ik het zo hoor dat ik hem echt niet hoef aan te schaffen, zelfs Jorn klinkt niet denderend.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6791
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » vr feb 13, 2009 4:48 pm

Je moet ook The Toy Master en Twisted Mind luisteren!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25597
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr feb 13, 2009 5:02 pm

Nou, die zijn iets beter, maar nog steeds echt niet de moeite voor mij om een album te halen. Daarnaast is Cooper een behoorlijk zwak zanger (als in: weinig krachtige stem), die op zo'n dichtgesmeerde productie wat mij betreft niet thuishoort.

En het zijn ook grotendeels die vies zompige gitaarriffs die dichtgesmeerd klinken, die eerdere albums hadden echt veel beter gitaarwerk (maar dat mag je ook wel verwachten met Henjo Richter natuurlijk).
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » vr feb 13, 2009 5:38 pm

Richter en Hansen spelen dan wel weer op Devil In The Belfry (en dat kun je wel horen ook).

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » zo feb 15, 2009 12:15 pm

Volgens de MySpace pagina van Avantasia komt er dit jaar al weer een nieuwe plaat:
on the road

Hey folks, as Edguy has toured Europe so far I got my ass up and met Tobi on the road and I got some GREAT news for you out there:

A NEW AVANTASIA ALBUM IS EXPECTED TO BE RELEASED BY THE END OF THIS YEAR!!!

And Tobi also told me to tell you guys: you are fucking AWESOME and he can't wait to see y'all on tour

Have a good one,
Webmaster

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » zo feb 15, 2009 1:39 pm

Dat is zeer goed nieuws.

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sorcha » zo feb 15, 2009 5:42 pm

Ik ben benieuwd! De show op Wacken was erg gaaf (op de technische mankementen na).

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Bericht door Anyone, Anywhere » zo feb 15, 2009 6:08 pm

Ik hou mijn ogen en oren open, ik ben erg benieuwd!
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6791
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » zo feb 15, 2009 9:55 pm

Hehe die Tobi is me ook een productief mannetje! Ik begin z'n Edguy platen ook steeds meer te waarderen.

Ik heb het afgelopen weekend The Scarecrow nog gedraaid. Naar mijn rechtvaardigen alleen al The Scarecrow, Twisted Mind, The Toy Master en I don't believe in your love de aankoop. De drie ballads zijn minder, maar ook de overige songs zijn redelijk tot goed.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » wo okt 21, 2009 3:55 pm

OCTOBER 19, 2009
NEW AVANTASIA WILL BE A DOUBLE-ALBUM

Tobias has just decided that there is too much material to put it all on one album. So the next chapter of Avantasia will be spread over two albums.
“I have always given my very best, but this new chapter in Avantasia’s history is too much and too ambitious to be just a regular album. I have worked on it for years now, and it has become even more than two albums! I don’t know if I will release one first, or both simultaneously, or maybe even both in one special package. It’s all up to whatever label is going to release it, we’ll see. The production is so massive and I have so many guests this time. It’s the continuation of the “Scarecrow”-story. I knew that story would be spread out over two albums back then when we started working on it in 2006, cause we had writtem a real Rock Opera of over 20 songs even back then. But since then we kept composing, and out came even bigger and better material. Sometimes you don’t have a single good idea for months, whereas at another point it just keeps flowing. “The Scarecrow” was a huge success, with that success backing me up, it’s inspiring to be able to do things big time! Looking at the music industry today with all the CD burning and downloading I guess in the near future many of us traditional Rock and Metal bands won’t be able to spend such a production budget, I am afraid I won’t be able to afford so many guests and such a big production with orchestration and a choir and all that. That’s why this production takes so much time, it may be the last big epic I will be able to afford, and I want it to be the biggest piece I have worked on so far.”
So far Tobias has confirmed the following musicians to be part of the forthcoming Avantasia opus: Klaus Meine (Scorpions), Ripper Owens (ex-Judas Priest, Yngwie Malmsteen), Eric Singer (KISS), Michael Kiske (ex-Helloween), Jorn Lande (Masterplan), Bob Catley (Magnum), Sascha Paeth, Felix Bohnke (Edguy), Alex Holzwart (Rhapsody, Sieges Even)... More guests will be confirmed soon.

bron: tobiassammet.com

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » wo okt 21, 2009 4:15 pm

Dat klinkt goed. The Metal Opera I & II zijn beide zeer goede albums. Ik heb ze in boekvorm, samen met het complete verhaal.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di nov 17, 2009 1:56 pm

EDGUY frontman Tobias Sammet's AVANTASIA project will celebrate its comeback next year with a new epic masterpiece, to be released as two separate albums entitled "The Wicked Symphony" and "Angel Of Babylon".

So far Tobias has confirmed the following musicians to be part of the forthcoming AVANTASIA opus:

* Klaus Meine (SCORPIONS)
* Tim "Ripper" Owens (JUDAS PRIEST, YNGWIE MALMSTEEN, ICED EARTH)
* Eric Singer (KISS, ALICE COOPER)
* Michael Kiske (HELLOWEEN)
* Jorn Lande (MASTERPLAN, ARK, MILLENIUM)
* Bob Catley (MAGNUM)
* Sascha Paeth
* Felix Bohnke (EDGUY)
* Alex Holzwarth (RHAPSODY, SIEGES EVEN)
* Russell Allen (SYMPHONY X)

Regarding his decision to release the next AVANTASIA chapter in two separate CDs, Tobias said, "I have always given my very best, but this new chapter in AVANTASIA's history is too much and too ambitious to be just a regular album. I have worked on it for years now, and it has become even more than two albums!

"I knew that story would be spread out over two albums back then when we started working on it in 2006, 'cause we had written a real rock opera of over 20 songs even back then. But since then, we kept composing, and out came even bigger and better material.

"Looking at the music industry today with all the CD burning and downloading, I guess in the near future many of us traditional rock and metal bands won't be able to spend such a production budget. I am afraid I won't be able to afford so many guests and such a big production with orchestration and a choir and all that. That's why this production takes so much time; it may be the last big epic I will be able to afford, and I want it to be the biggest piece I have worked on so far."

Kiske has appeared on every AVANTASIA album so far, including the first two full-length releases, "The Metal Opera" (2001) and "The Metal Opera Pt. II" (2002).

On the topic of the new AVANTASIA album's musical direction, Sammet recently stated, "We've got quite many songs, and it ranges from epic ballads to metal opera. From pop to hard rock to folk to speed metal. My best friend, who co-wrote the story of 'The Metal Opera' back then, just listened to some of the tracks and he said that it will blow people away and enchant AVANTASIA fans and it will surely piss people off . . . It's just enchanting music. And these days honest and good music is kind of offending to some, that's pretty sick, isn't it? But as long as I get goose bumps hearing majestic music, I do not really care if I am fashionable or not."

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » di nov 17, 2009 2:06 pm

Twee albums! Nog beter. Bovendien staan er een aantal zeer goede artiesten tussen, dus ik ben erg benieuwd. Als het in het verlengde van de Metal Opera's gaat liggen, ben ik helemaal blij.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6791
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » di nov 17, 2009 5:44 pm

Yeah! Gaafheid! De lijst van muzikanten ziet er ook al weer prima uit!

Gebruikersavatar
Mischa
Berichten: 122
Lid geworden op: ma nov 16, 2009 11:43 am
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Mischa » wo nov 25, 2009 9:32 am

ripper owens bij avantasia, cool
als dat niet heavy wordt weet ik het ook niet meer

ben benieuwd wanneer ze uitkomen :)
Metatron: "Well, I say we get drunk, because I'm all out of ideas.."

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » za jan 16, 2010 11:58 am

Op 3 april komen de beide nieuwe cd's uit. De albumhoezen:

Afbeelding

Lijst van participanten: Bruce Kulick (ex-KISS, ex-Meat Loaf, GFR), Klaus Meine (Scorpions), Ripper Owens (ex-Judas Priest), Michael Kiske (ex-Helloween), Jorn Lande (Masterplan), Russell Allen (Symphony X), Bob Catley (Magnum), Eric Singer (KISS), Jens Johansson (Stratovarius), Alex Holzwarth (Rhapsody), Felix Bohnke (Edguy), Producer Sascha Paeth (ex-Heavens Gate), Ralf Zdiarstek (Amitav), Cloudy Yang, Tobias op Bass en Lead-Vocals en Oliver Hartmann (At Vance) op Lead-Gitaar.
Laatst gewijzigd door Gilbert op ma jan 18, 2010 7:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » za jan 16, 2010 1:52 pm

Wow, geweldig!! Dat wordt verplichte aanschaf :)
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » zo jan 17, 2010 12:15 pm

Inderdaad, dit is een verplichte aanschaf. Hopelijk gaat de muziek wel meer de kant op van de Metal Opera cd's.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6791
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » zo jan 17, 2010 8:56 pm

Gaaf! De muzikantenlijst ziet er weer prima uit! Deze gaan in huis gehaald worden!

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » ma jan 18, 2010 7:15 pm

Jon Oliva doet ook mee, op een theatrisch nummer dat Death Is Just A Feeling heet.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25597
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jan 18, 2010 7:27 pm

Ik weet het allemaal nog zo niet. De eerste twee albums zijn power metal klassiekers, maar het vorige album was dermate kut (en heeft me doen inzien dat Alice Cooper een afgrijselijk zanger is) dat ik heel erg huiverig ben voor het nieuwe materiaal. Weer geen DeFeis (die de show stal op Serpent's In Paradise en The Final Sacrifice), maar wel een hoop gave andere gasten (Owens, Lande, Allen, Catley en Oliva!)...

Als het weer oldschool gaye power metal is ben ik al lang blij, als het alleen gay is sla ik weer over.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma jan 18, 2010 7:30 pm

Ik kijk hier wel naar uit. De lijst met muzikanten ziet er erg goed uit.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23020
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » ma jan 18, 2010 7:45 pm

Lennert schreef:en heeft me doen inzien dat Alice Cooper een afgrijselijk zanger is
Eigenlijk ben je ook gewoon een ontzettende faalhaas he.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » ma jan 18, 2010 7:58 pm

Lennert schreef:Ik weet het allemaal nog zo niet. De eerste twee albums zijn power metal klassiekers, maar het vorige album was dermate kut (en heeft me doen inzien dat Alice Cooper een afgrijselijk zanger is) dat ik heel erg huiverig ben voor het nieuwe materiaal. Weer geen DeFeis (die de show stal op Serpent's In Paradise en The Final Sacrifice), maar wel een hoop gave andere gasten (Owens, Lande, Allen, Catley en Oliva!)...

Als het weer oldschool gaye power metal is ben ik al lang blij, als het alleen gay is sla ik weer over.
Met je omschrijving van de eerste twee albums ben ik het helemaal eens, en eveneens met je bewering dat The Scarecrow toch een stuk minder is, maar om dat album nu kut te noemen gaat me ook wel wat ver. In eerste instantie viel het me tegen, maar inmiddels vind ik dat er toch wel degelijk een stel uitstekende nummers op staan. Het niveau van TMO I & II wordt echter inderdaad niet gehaald.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Nico
Berichten: 191
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 9:14 am

Bericht door Nico » ma jan 18, 2010 8:22 pm

Lennert schreef:Ik weet het allemaal nog zo niet. De eerste twee albums zijn power metal klassiekers, maar het vorige album was dermate kut (en heeft me doen inzien dat Alice Cooper een afgrijselijk zanger is) dat ik heel erg huiverig ben voor het nieuwe materiaal. Weer geen DeFeis (die de show stal op Serpent's In Paradise en The Final Sacrifice), maar wel een hoop gave andere gasten (Owens, Lande, Allen, Catley en Oliva!)...

Als het weer oldschool gaye power metal is ben ik al lang blij, als het alleen gay is sla ik weer over.
Alice Cooper een slechte zanger?
Ik denk dat er eigenlijk niemand anders dat nummer zo zou kunnen zingen...
En ik vond The Scarecrow zeer goed, moet Tobias dan telkens weer dezelfde plaat schrijven?

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22665
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma jan 18, 2010 8:22 pm

dako schreef:[..]


Eigenlijk ben je ook gewoon een ontzettende faalhaas he.

Maar eigenlijk heeft hij wel gelijk he ;)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23020
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » ma jan 18, 2010 8:24 pm

Laat ik het zo zeggen; nee.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Nico
Berichten: 191
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 9:14 am

Bericht door Nico » ma jan 18, 2010 8:25 pm

innuendo schreef:[..]



Maar eigenlijk heeft hij wel gelijk he ;)
Het heeft imo meer met smaak te maken, ik kan bv. niks met de stem van Ozzy Osbourne terwijl veel mensen hem een superzanger vinden.
Alice Cooper kan zowel live als op plaat een goede zangprestatie neerzetten, dus hem een slechte zanger noemen...

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25597
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jan 18, 2010 9:34 pm

Als we het hebben over krachtige, veelzijdige zangers, dan zeg ik toch echt dat Cooper een baggerzanger is. Dat hij goeie nummers heeft gemaakt en gave live optredens heeft doet daar niks aan af. Verschil tussen hem en Ozzy is dat ik nog wel naar hem kan luisteren omdat hij als artiest gewoon veel beter is.

En Sammett mag ook wat minder gaan janken, zijn stem ben ik al helemaal zat.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Nico
Berichten: 191
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 9:14 am

Bericht door Nico » ma jan 18, 2010 10:49 pm

Lennert schreef:Als we het hebben over krachtige, veelzijdige zangers, dan zeg ik toch echt dat Cooper een baggerzanger is. Dat hij goeie nummers heeft gemaakt en gave live optredens heeft doet daar niks aan af. Verschil tussen hem en Ozzy is dat ik nog wel naar hem kan luisteren omdat hij als artiest gewoon veel beter is.

En Sammett mag ook wat minder gaan janken, zijn stem ben ik al helemaal zat.
Ozzy houdt zich nog met moeite recht op het podium, terwijl Alice er nog altijd een spektakel van maakt.
Anyway, kwestie van smaak :)

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25597
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jan 19, 2010 8:55 am

Ik bedoelde ook dat Alice Cooper een betere artiest is, maar drukte me wat ongelukkig uit :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22665
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » di jan 19, 2010 10:10 am

Nico schreef:[..]


Het heeft imo meer met smaak te maken, ik kan bv. niks met de stem van Ozzy Osbourne terwijl veel mensen hem een superzanger vinden.
Alice Cooper kan zowel live als op plaat een goede zangprestatie neerzetten, dus hem een slechte zanger noemen...

Bah, anders geef je even zo'n laf argument. Als het aan 'smaak' ligt, dan kun je iedere mongool die even op het podium klimt om zich schor te krijsen een goede zanger noemen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » di jan 19, 2010 10:26 am

Het is helemaal geen laf argument. Natuurlijk is het ook een kwestie van smaak wat voor zang je mooi vindt. De ene persoon vindt Chris Barnes een verschrikkelijk gave grunt hebben en de ander vindt zijn stemgeluid afschuwelijk. Dat is voor "clean vocals" niet echt anders. In technisch opzicht is Alice Cooper misschien geen geweldige zanger, maar persoonlijk vind ik zijn stemgeluid ontzettend gaaf. Dat is een kwestie van smaak, ja.

Gebruikersavatar
Nico
Berichten: 191
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 9:14 am

Bericht door Nico » di jan 19, 2010 12:38 pm

Gilbert schreef:Het is helemaal geen laf argument. Natuurlijk is het ook een kwestie van smaak wat voor zang je mooi vindt. De ene persoon vindt Chris Barnes een verschrikkelijk gave grunt hebben en de ander vindt zijn stemgeluid afschuwelijk. Dat is voor "clean vocals" niet echt anders. In technisch opzicht is Alice Cooper misschien geen geweldige zanger, maar persoonlijk vind ik zijn stemgeluid ontzettend gaaf. Dat is een kwestie van smaak, ja.
Voila.
Lemmy van Motörhead is ook geen technisch wonder, maar ik vind zijn stem ook zeer gaaf.
Zelfde verhaal dus.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » di mar 02, 2010 7:31 pm

Op de website BraveWords.com is een nieuw Avantasia-nummer te beluisteren, waarop Klaus Meine (Scorpions) te horen is: http://www.bravewords.com/news/133517#. Het nummer heet Dying For An Angel en er zal ook een videoclip bij gemaakt worden. Ik denk dat de power metal fans hier niet blij mee zullen zijn. :P

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » di mar 02, 2010 7:58 pm

Mwah, ik denk dat powermetalfans dit soort muziek wel verwachten van Avantasia. Ik wel in ieder geval. En ik word er blij van.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » di mar 02, 2010 8:37 pm

Ik snap niet helemaal waarom powermetalfans hier niet blij van kunnen worden. Ik vind het een prima nummer en het is er maar 1 van de 22 die op beide albums zullen staan.

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Blutengel » zo apr 04, 2010 1:03 pm

AMAI MIJN KLOTEN!!!

Wat zijn de twee nieuwe Avantasia albums goed geworden zeg! Er staat echt geen énkel zwak nummer op!

Hulde!!!

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Draconian » zo apr 04, 2010 1:41 pm

Ik heb gisteren de box gekocht. Ik ben heel benieuwd, maar er nog niet aan toe gekomen. Dat zal wel in de loop van volgende week komen, maar mijn verwachtingen zijn hoog!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Plaats reactie