Avantasia-the Metal opera's part I and II

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1626
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door scorpion » zo apr 04, 2010 5:44 pm

Ze zijn inderdaad erg goed geworden! al moet ik zeggen dat ik the wicked symphony wel veel beter vind dan die andere.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Johan » wo apr 07, 2010 3:59 pm

Ik ben benieuwd! Is die box waar ze allebei inzitten aan te raden?

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Bob » wo apr 07, 2010 4:21 pm

Zit oa. een code bij waarmee je extra meuk kunt downloaden. Als dat materiaal is van het WOA optreden dan ga ik die box ook wel kopen. Anders wacht ik nog even.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Iron Maiden » wo apr 07, 2010 8:26 pm

Ik heb de box. Het ziet er wel mooi uit en het is niet heel veel duurder dan de 2 albums apart. Er zit nog een boekje met foto's en een beetje uitleg bij.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Orklord » wo apr 07, 2010 8:35 pm

Ik ben benieuwd. Ik heb het album besteld dus ik verwacht hem deze week binnen.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Iron Maiden » do apr 08, 2010 11:38 am

Mijn eerste indruk, na 1 luisterbeurt, is dat er duidelijk verschil zit tussen de 2 cd's. Angel of Babylon is meer metal en heeft meer snelheid dan The Wicked Symphony. Dat is meer een hardrock/mid-tempo album.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Bob » vr apr 09, 2010 3:13 pm

Ik kon het toch niet laten, en heb de box net opgepikt. Wat ik tot nu toe gehoord heb van The Wicked Symphony is briljant. Het is wel lichte naaierij dat Promised Land, een EXCLUSIEF EXCLUSIEF EXCLUSIEF nummer voor de EXCLUSIEVE Lost In Space single nu ook op Angels Of Babylon staat. Daar heb ik dat ding niet voor gekocht.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Johan » vr apr 09, 2010 6:00 pm

Ik heb de box net besteld. Natuurlijk hadden zowel FRS als Van Leest geen van beide albums in de winkel, dus ik heb de hele handel maar als box ergens anders besteld.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Draconian » za apr 10, 2010 12:41 pm

Johan schreef:Ik heb de box net besteld. Natuurlijk hadden zowel FRS als Van Leest geen van beide albums in de winkel, dus ik heb de hele handel maar als box ergens anders besteld.
Waarom koop je überhaupt bij de FRS?

Hoe dan ook, ik heb beide CDs tot nu toe één keer gehoord en ze bevallen allebei uitstekend! Er staan inderdaad geen vullers op en alles wordt uit de kast getrokken.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Johan » ma apr 12, 2010 3:30 pm

Omdat er niks anders meer in Maastricht is behalve de Mediamarkt die buiten het centrum ligt.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Johan » di apr 20, 2010 2:36 pm

Vooral The Wicked Symphony klinkt inderdaad erg goed. Dat nummer met the Ripper is te gek!

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Blutengel » di apr 20, 2010 2:42 pm

Dat nummer rockt inderdaad als een tiet!

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Iron Maiden » di apr 20, 2010 9:36 pm

Het nummer met Owens is ook bij mij de favoriet, dat is echt geweldig. Ik denk dat ik de eerste cd net iets beter vind dan de tweede. Maar beide zijn echter erg goed.

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Blutengel » di apr 20, 2010 9:58 pm

Ik heb hem hier nog maar eens opgelegd (Angel) maar godskolere, wat blijft dat verbazingwekkend goed!

Geen enkele toon zit verkeerd. Voor mij is Avantasia na Savatage mijn favoriete groep/project

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Johan » wo apr 21, 2010 11:27 am

Heeft iemand ooit dat Ayreon vs. Avantasia nummer gehoord? Aangezien ik beide projecten graag hoor ben ik er wel benieuwd naar.

Mooie box is het trouwens, met die 2 nieuwe albums! Ik heb zeker geen spijt van deze aankoop. The Wicked Symphony is niet uit m'n cd-speler te krijgen!

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Blutengel » wo apr 21, 2010 11:34 am

Is een Alice Cooper cover, Ayreon met Tobias op zang

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Bob » do apr 22, 2010 1:27 pm

En een brakke drumcomputer.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Iron Maiden » vr apr 23, 2010 9:38 am

Ik had een topic geopend over Soulspell. Dit is een Braziliaanse variant van Avantasia. Dit is zeker de moeite waard, vooral het nieuwe album waarop Jon Oliva, Zak Stevens, Tim Owens, Blaze Bayley en Roland Grapow hun bijdrage zullen leveren.

http://www.myspace.com/soulspellmetalopera

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Blutengel » vr apr 23, 2010 9:46 am

Zo, dat zijn nogal namen!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Orklord » vr apr 23, 2010 4:53 pm

Vooral The Wicked Symphony is niet uit mijn cd speler te slaan, wat een geweldige cd! De box ziet er trouwens ook zeer netjes en erg mooi uit.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Orklord » zo mei 23, 2010 8:26 pm

Tobias heeft dit jaar echt twee prachtige cd's uitgebracht. Na een eerste luisterbeurt had The Wicked Symphony de voorkeur, maar na meer rondjes van Angel of Babylon blijkt dat deze cd minstens zo goed is. Op The Wicked Symphony vind ik vooral de opener, het titelnummer, en Runaway Train prachtige nummers (Bob Catley zingt echt geweldig in dit nummer!). op Angel of Babylon is Death is Just a Feeling toch wel mijn favoriete nummer. Sowieso is er genoeg te smullen aan zangers op beide cd's. Kiske, Jorn, Jon Oliva, Owens, ze leveren allemaal zeer goed werk af.

Tot nu toe belanden beide cd's wel hoog in mijn top 10.

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Blutengel » wo jun 23, 2010 8:42 am

Wat zijn deze albums toch geweldig! Absoluut de twee beste albums van 2010.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Johan » wo jun 23, 2010 10:48 am

Bij mij draaien ze ook nog meerdere malen per week hun rondjes! Het titelnummer van The Wicked Symphony is zo fantastisch!

Damn, ik zou Avantasia wel eens live willen zien. In 2008 heb ik ze niet kunnen zien en het zal er wel niet snel nog eens van komen..

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Rene » wo jun 23, 2010 10:03 pm

Gaan we nu elke 23e van de maand dit topic omhoog duwen? :P
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Tho
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo mei 16, 2010 4:08 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Tho » wo jun 23, 2010 11:42 pm

fucking gay, maar het zit erg sterk in elkaar. Goeie muziekant in z'n genre, die Tobias

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Blutengel » do jun 24, 2010 9:55 am

Rene schreef:Gaan we nu elke 23e van de maand dit topic omhoog duwen? :P
ja

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Rene » do jun 24, 2010 7:13 pm

Ik ben er zelf niet zo kapot van. Het steekt allemaal erg goed in elkaar en is productioneel natuurlijk haast niet te evenaren, maar het is zo voorspelbaar allemaal. Bekende melodieën, riffs, thema's etc. zijn samengesmeed tot nieuwe nummers. Ook een minpunt vind ik dat Tobias Sammet als zanger te vaak voorbij komt. Het is uiteraard zijn eigen project en is een goede zanger, maar hij omringd zich met zangers die allemaal zijn meerdere zijn. Zit je bijvoorbeeld lekker te genieten van de altijd geniale Russel Lande in zijn nummer op The Wicked Symphony, wordt dat plezier toch enigszins vergald als Tobias het tweede couplet en refrein voor zijn rekening neemt.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Blutengel » do jun 24, 2010 9:17 pm

Van mij moet het allemaal zo origineel niet. Wat is nog origineel tegenwoordig. Iedere riff is al eens uitgescheten, al dan niet achterstevoren.
Wat Avantasia voor mij zo goed maakt is dat ik iedere keer opnieuw écht kan genieten van die muziek. Sommige nummers laten keer op keer een enorm adrenalinestoot door mijn kathedraal heen gieren.
Ik heb dat hetzelfde met Savatage, die nummers heb ik stuk voor stuk zeker meer dan 1000 keer gedraaid, ik leg nog wekelijks de lp's op en nóg ben ik dat niet zat. De laatste Funeral Mist, dat is er ook zo een. Dán is dat voor mij goeie muziek. Of het dan voorspelbaar is of een enórm Abba gehalte heeft (jawel!) of dat het misschien voor de übertruie bezoekers hier gay is, dat is dan zo.

En als je dan als muzikant twee albums tegelijk uitkakt van dezelfde hoge kwaliteit ben je in mijn optiek helemaal een held.

Máár, dat is mijn mening :wink:

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Rene » vr jun 25, 2010 8:42 pm

Blutengel schreef:Van mij moet het allemaal zo origineel niet. Wat is nog origineel tegenwoordig. Iedere riff is al eens uitgescheten, al dan niet achterstevoren.
Dat ben ik helemaal met je eens. Dit is een gegeven dat ik jaren geleden al eens voor mezelf heb geaccepteerd. Toch hoopte ik bij Avantasia dat er wat spannendere ideeën voorbij kwamen in plaats van het feit van on-origineel te zijn te verbloemen met een mega-bombastische productie. Ook omdat Tobias dit de meesterwerk van zijn carriere noemt, had ik er toch wat meer van verwacht.

Deze mening heb ik gevormd na alleen The Wicked Symphony te hebben geluisterd (waarvan alleen het titelnummer en Scales Of Justice me echt kunnen bekoren). Na wat meerdere luisterbeurten blijkt de cd licht te groeien en kan ik er best goed naar luisteren. Ook heb ik laatste Angel of Babylon ook aangeschaft en die grijpt me al wat meer bij de ballen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Blutengel » vr jun 25, 2010 9:24 pm

Rene schreef:
Blutengel schreef:Van mij moet het allemaal zo origineel niet. Wat is nog origineel tegenwoordig. Iedere riff is al eens uitgescheten, al dan niet achterstevoren.
Dat ben ik helemaal met je eens. Dit is een gegeven dat ik jaren geleden al eens voor mezelf heb geaccepteerd. Toch hoopte ik bij Avantasia dat er wat spannendere ideeën voorbij kwamen in plaats van het feit van on-origineel te zijn te verbloemen met een mega-bombastische productie. Ook omdat Tobias dit de meesterwerk van zijn carriere noemt, had ik er toch wat meer van verwacht.

Deze mening heb ik gevormd na alleen The Wicked Symphony te hebben geluisterd (waarvan alleen het titelnummer en Scales Of Justice me echt kunnen bekoren). Na wat meerdere luisterbeurten blijkt de cd licht te groeien en kan ik er best goed naar luisteren. Ook heb ik laatste Angel of Babylon ook aangeschaft en die grijpt me al wat meer bij de ballen.
Het is natuurlijk wel een kunst om, hoe onorigineel je bent, toch op de proppen te komen met de meest aanstekelijke melodieën en daar ook nog mee wegkomen zonder cheesy te zijn. Ik heb nooit zoiets van "bah, klef" wat ik bij veel andere projecten als deze wel heb.
Iedere muzikant noemt zijn nieuwe plaat "de beste", dus ik ben eens benieuwd naar wat er nog gaat komen.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Iron Maiden » di aug 07, 2012 11:35 am

En er komt weer een nieuw Avantasia album aan!

AUGUST 06, 2012
NEW AVANTASIA EPIC IN THE MAKING!
What many have recently been speculating about we're now happy to confirm. Tobias is indeed working on a new AVANTASIA epic that is planned to be released in spring 2013. Concept wise the album will be a classic Rock-Opera / Metal Opera. It's going to be a timeless fairytale, that despite its fantasy appeal, was inspired by happenings of our modern age and society. You‘ll find plenty of further details here at tobiassammet.com in the near future.

Originally Tobias wanted to lay AVANTASIA to rest after the release of its live DVD "Flying Opera" in April 2011, which topped the charts in Germany, Austria and Sweden and went Top 10 all over Europe, respectively after its headliner appearance at Wacken Open Air 2011 in front of more than 100,000 fans. About the surprising return of AVANTASIA Tobias says:

"Even though I love to record and tour with Edguy, I didn‘t foresee how much I need AVANTASIA when I decided to finish this chapter of my life in 2011. I didn't know if there would be another AVANTASIA album one day, but I didn‘t feel like doing it. After the worldwide success of the latest studio releases, an arena world tour that was sold out pretty much everywhere, collaborations with childhood heroes like Alice Cooper, Klaus Meine, Rudolf Schenker, Eric Singer of Kiss etc. I 'knew' that I had said everything I could possibly say in the name of AVANTASIA. But that's not what AVANTASIA is all about. I wanna create more great music, I wanna create more fantasy-worlds, the bigger and the more epic, the better. And listening to the material that I have created for this forthcoming chapter in the history of AVANTASIA, I know there is no way, I am not going to do it! I have got the feeling and the certainty, that this is absolutely meant to happen and to be! - Cheerz, Tobi"

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Lennert » di aug 07, 2012 1:20 pm

Haal David DeFeis terug!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Johan » di aug 07, 2012 2:45 pm

Yeah! Ik hoopte al op een nieuw album toen ik zag dat dit topic omhoog getrapt was! Ondanks dat Tobias al zeker 2 keer eerder zei dat hij zou kappen met Avantasia gelukkig toch weer een nieuw album! Zijn bericht klinkt zelfs alsof hij voorlopig niet meer gaat aankondigen dat iets een laatste Avantasia album gaat zijn en dat hij in de komende jaren zo nu en dan nieuwe albums gaat maken tussen de Edguy albums en tours door!

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Iron Maiden » ma dec 10, 2012 3:51 pm

Het nieuwe album heeft een titel en een releasedatum gekregen. Het album heet The Mystery of Time en de releasedatum is ergens in maart 2013. De eerste gastmuzikanten zijn ook bekend, namelijk:

Russell Gilbrook (Uriah Heep)
Sascha Paeth
Bruce Kulick ( ex-Kiss en Meat Loaf)
Biff Byford (Saxon)

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Orklord » ma dec 10, 2012 10:31 pm

Ik ben benieuwd! De laatste twee waren top.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Johan » wo dec 12, 2012 2:14 pm

Inderdaad. Ik kijk er naar uit! Er komt ook een Europese tour aan in april, waar nu alleen nog 12 april op het PP&M fest in Mons, België bekendgemaakt is.

Gebruikersavatar
Tho
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo mei 16, 2010 4:08 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Tho » wo dec 12, 2012 3:48 pm

Die eerste 2 zijn briljant

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Rene » vr dec 28, 2012 5:14 pm

Arjen Lucassen is bevestigd.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Iron Maiden » za dec 29, 2012 4:48 pm

En volgens mij is ook Michael Kiske weer van de partij

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Johan » wo jan 02, 2013 2:02 pm

Rene schreef:Arjen Lucassen is bevestigd.
Gaaf! Dan zal Tobias ook wel iets op het nieuwe Ayreon album gaan doen?

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Rene » wo jan 02, 2013 2:05 pm

Johan schreef:
Rene schreef:Arjen Lucassen is bevestigd.
Gaaf! Dan zal Tobias ook wel iets op het nieuwe Ayreon album gaan doen?
Dat kan ik helaas nog niet zeggen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Iron Maiden » do jan 10, 2013 10:30 am

En er is weer een nieuwe zanger aangekondigd voor het album, niemand minder dan Pretty Maids zanger Ronnie Atkins.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Rene » za jan 12, 2013 10:55 am

En Eric Martin van Mr.Big, zowel op album als tournee
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Iron Maiden » zo jan 20, 2013 1:47 pm

Joe Lynn Turner is bevestigd.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Orklord » wo feb 27, 2013 4:36 pm

Afbeelding

Artwork van de nieuwe plaat. 30 maart moet die uitkomen.

vandaag Metal opera I & II binnen gekregen. Mooie uitgave is dat zeg!

Reign_in_Blood
Berichten: 37
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 9:07 am

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Reign_in_Blood » do feb 28, 2013 9:51 am

Nieuw nummer 'Invoke the Machine' : http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... fQEclxbQrs

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Iron Maiden » za mar 02, 2013 6:50 pm

Typisch Avantasia nummer, niks mis mee.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Iron Maiden » wo mar 27, 2013 6:17 pm

Ik heb het nieuwe album nu een aantal keer geluisterd en ik kan niet anders concluderen dat het een typisch Avantasia-album is. Niks meer, niks minder. Er staan een aantal erg goede nummers op, zoals 'Black Orchid', 'Savior in the Clockwork' en 'Invoke the Machine'. Er staat ook weer een zeiknummer op, in de vorm van 'Sleepwalking'. Voor de rest is het album prima te pruimen, maar het grijpt mij niet meer zo bij de strot als de Metal Opera's deden. Ook de afsluiter is niet zo gaaf en bombastisch als bijvoorbeeld 'The Tower' op de Metal Opera. Ik denk dat ik qua cijfer op een 8 uit kom. Goed, maar zeker niet overweldigend zoals andere Avantasia albums wel waren in mijn ogen.

Gebruikersavatar
Walter
Lult over cdtjes
Berichten: 672
Lid geworden op: do jun 26, 2003 11:41 pm
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Walter » za mar 30, 2013 3:54 pm

Ik ben wat enthousiaster (behalve over Sleepwalking).

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=7613

Gebruikersavatar
Tho
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo mei 16, 2010 4:08 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Tho » zo mar 31, 2013 12:34 am

Iron Maiden schreef:Typisch Avantasia nummer, niks mis mee.
Ik denk niet dat ik het daar mee eens ben.

Ik ben een groot fan van de eerste 2 albums. Echte Duitse power metal van de cheesy soort, maar met het 3e album ging het al flink downhill. Veel te 'poppy' allemaal. Bovendien klinkt Tobias anno 2013 als Phil Collins.

Plaats reactie