Avantasia-the Metal opera's part I and II

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1627
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door scorpion » zo mar 31, 2013 6:50 pm

Zwaar overdreven reactie, op sleepwalking na staan er genoeg heavy/power metal nummers op. Vergeleken met de de vorige albums vind ik hier juist weer wat meer snellere nummers opstaan.

Gebruikersavatar
Tho
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo mei 16, 2010 4:08 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Tho » zo mar 31, 2013 8:16 pm

Zie het als een mening.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Orklord » ma apr 01, 2013 11:23 am

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe plaat. De twee ervoor vind ik geweldig.

Hoe zijn eigenlijk de Lost in Space EP's?

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Johan » vr apr 12, 2013 4:27 pm

Ik vind de nieuwe toch wel weer goed. Die zanglijnen van Joe Lynn Turner in the Clockmaker's Dream. Geweldig! Ook Eric Martin vind ik erg goed uit de verf komen op het nummer waar hij op zingt. Andere hoogtepunten zijn Spectres, Black orchid en The Great Mystery. Savior in the clockwork doet wel veel denken aan Blizzard on a broken mirror van The Wicked Symphony.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Johan » do apr 18, 2013 2:20 pm

Zo, vanavond Avantasia live aanschouwen in Ludwigsburg! Ik ben benieuwd of het tegen het geweldige optreden van december 2010 op kan! Qua gastvocalisten hadden ze toen met Jorn Lande en Kai Hansen wel wat meer dan nu met Eric Martin en Ronnie Atkins vind ik.

Gebruikersavatar
Tho
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo mei 16, 2010 4:08 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Tho » do apr 18, 2013 2:34 pm

Gaaf! Ik heb de eerste delen opnieuw besteld omdat ik ze blijkbaar kwijt was. Nu lekker aan't luisteren.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Took » zo apr 21, 2013 11:55 pm

redelijk uitvoerig interview Tobias Sammet, ondermeer over de show in Amsterdam:

http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=906
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25594
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Lennert » do jan 15, 2015 3:41 pm

Wow, als ik dit topic zo teruglees was ik wel erg negatief over The Scarecrow. Vond het album voor 5 euro in Duitsland en vind het nu eigenlijk prima te behappen (ook al is het bij vlagen wel erg poppy). Meteen ook The Mystery Of Time aangeschaft en dat is gewoon een erg sterk album met leuke keuzes voor gastbijdragen (ik bedoel dan vooral Biff!). Ik zal Angel Of Babylon en The Wicked Symphony binnenkort ook maar eens aanschaffen, is toch alweer een tijd geleden dat ik dit soort power metal heb aangeschaft.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Johan » ma jan 19, 2015 2:25 pm

Angel of Babylon en vooral The Wicked Symphony vind ik nog beter dan The Mystery of Time. Die laatste heeft een veel bescheidenere cast, maar ook minder zeer sterke songs.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Johan » di jul 28, 2015 5:41 pm

Nieuw album en nieuwe tour!
AVANTASIA - NEW ALBUM & TOUR 2016
Big news: In January 2016 AVANTASIA are going to release the sequel to "The Mystery Of Time". The next chapter of the saga will be called "GHOSTLIGHTS". In March the all-star ensemble will kick off the GHOSTLIGHTS WORLD TOUR, and the tickets are on presale now. For information go to avantasia.net. Also, if you want us to keep you up to date sign up for the newsletter at avantasia.net
"Folks, I've spent months in the basement working on new material: Amazing stuff, diverse, epic, a little progressive even. Long tracks. Orchestra. Celtic stuff… We're still in the middle of the process, but it's so inspiring to work with all these great musicians and come up with a new chapter of Avantasia. And YES - against all odds - WE'LL DO A FUCKING TOUR!!!!!! In March we'll hit the road, and we're gonna play over three hours to do material of all eras, from 'The Metal Opera' to the new album. I definitely wanna make this the biggest Avantasia show we have ever put on stage! I am excited, and I can't wait to finish and unleash the beast. Thank you all - best fans in the world - for letting me live my dream!!! -Tobi"
Data tot nu toe:

(edit: opmaak ellende!)

AVANTASIA - GHOSTLIGHTS WORLD TOUR 2016 • 04.03. - 02.04.2016
Date Event Location Description Tickets
04. Mar AVANTASIA Huxleys (Berlin) / Berlin Fri, 04.03.2016 - Eventopeningtime: 18:30 Hours - Eventbegin: 20:00 Hours Tickets
05. Mar AVANTASIA Große Freiheit (Hamburg) / Hamburg Sat, 05.03.2016 - Eventopeningtime: 18:00 Hours - Eventbegin: 19:00 Hours Tickets
06. Mar AVANTASIA Aladin (Bremen) / Bremen Sun, 06.03.2016 - Eventopeningtime: 18:00 Hours - Eventbegin: 19:30 Hours Tickets
08. Mar AVANTASIA London Forum (London) / London Tue, 08.03.2016 - Eventopeningtime: 19:00 Hours - Eventbegin: 20:00 Hours Tickets
09. Mar AVANTASIA Le Trianon (Paris) / Paris Wed, 09.03.2016 - Eventopeningtime: 19:00 Hours - Eventbegin: 19:30 Hours Tickets
11. Mar AVANTASIA Razzmatazz (Barcelona) / Barcelona Fri, 11.03.2016 - Eventopeningtime: 19:00 Hours - Eventbegin: 20:00 Hours Tickets
12. Mar AVANTASIA Sala Riviera (Madrid) / Madrid - ESP Sat, 12.03.2016 - Eventopeningtime: 19:00 Hours - Eventbegin: 20:00 Hours Tickets
15. Mar AVANTASIA Neue Stadthalle Langen (Langen) / Langen Tue, 15.03.2016 - Eventopeningtime: 19:00 Hours - Eventbegin: 20:00 Hours Tickets
16. Mar AVANTASIA Tour 2015 Forum Karlín (Prag) / Prag Wed, 16.03.2016 - Eventopeningtime: 19:00 Hours - Eventbegin: 20:00 Hours Tickets
18. Mar AVANTASIA All Karthalle (Kaufbeuren) / Kaufbeuren Fri, 18.03.2016 - Eventopeningtime: 19:30 Hours - Eventbegin: 20:30 Hours Tickets
19. Mar AVANTASIA Brose Arena (Bamberg) / Bamberg Sat, 19.03.2016 - Eventopeningtime: 18:30 Hours - Eventbegin: 20:00 Hours Tickets
20. Mar AVANTASIA Turbinenhalle (Oberhausen) / Oberhausen Sun, 20.03.2016 - Eventopeningtime: 18:30 Hours - Eventbegin: 20:00 Hours Tickets
22. Mar AVANTASIA Alcatraz (Mailand) / Mailand Tue, 22.03.2016 - Eventopeningtime: 19:00 Hours - Eventbegin: 20:30 Hours Tickets
24. Mar AVANTASIA Z7 (Pratteln) / Pratteln Thu, 24.03.2016 - Eventopeningtime: 19:00 Hours - Eventbegin: 20:15 Hours Tickets
25. Mar AVANTASIA Z7 (Pratteln) / Pratteln Fri, 25.03.2016 - Eventopeningtime: 19:00 Hours - Eventbegin: 20:15 Hours Tickets
27. Mar AVANTASIA Eisstadion (SK) / Banská Bystrica (SK) Sun, 27.03.2016 - Eventopeningtime: 19:00 Hours - Eventbegin: 20:00 Hours Tickets
28. Mar AVANTASIA Sporthalle (Bratislava) / Bratislava Mon, 28.03.2016 - Eventopeningtime: 19:00 Hours - Eventbegin: 20:00 Hours Tickets
31. Mar AVANTASIA Saarlandhalle ( Saarbrücken ) / Saarbrücken Thu, 31.03.2016 - Eventopeningtime: 18:00 Hours - Eventbegin: 20:00 Hours Tickets
01. Apr AVANTASIA MHP Arena (Ludwigsburg) / Ludwigsburg Fri, 01.04.2016 - Eventopeningtime: 19:00 Hours - Eventbegin: 20:00 Hours Tickets
02. Apr AVANTASIA Esperantohalle (Fulda) / Fulda Sat, 02.04.2016 - Eventopeningtime: 18:00 Hours - Eventbegin: 19:00 Hours

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25594
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Lennert » di jul 28, 2015 7:39 pm

Ik ben wel toe aan een nieuwe, The Mystery Of Time draai ik echt dagelijks op het moment, helemaal Spectres is zo verdomd aanstekelijk!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Iron Maiden » vr jul 31, 2015 10:23 am

Ik vind de laatste plaat juist erg tegenvallen, dus ik hoop dat de nieuwe een stuk beter wordt. Terug naar The Metal Opera's.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Johan » vr jul 31, 2015 3:05 pm

Als we zo gaan beginnen: doe maar terug naar het niveau van The Wicked Symphony en Angel of Babylon.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Gilbert » vr sep 11, 2015 8:41 pm

Geoff Tate (a.k.a. Bert) zingt op het aankomende Avantasia-album!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25594
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Lennert » vr sep 11, 2015 8:54 pm

Als hij beter zingt dan op zijn nieuwe album, is mijn onverschilligheid misschien aan het leunen naar 'milde interesse'.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Johan » wo sep 16, 2015 3:53 pm

Zolang hij zelf niks schrijft en alleen zingt dan kan het best geslaagd worden. Overigens doen Jorn Lande en Michael Kiske ook weer mee. Deze heren gaan ook mee op tour. Bert niet. Die heeft het te vast druk met zijn operation mindcrime?

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25594
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Lennert » wo sep 16, 2015 3:59 pm

Ik moet toegeven dat ik gastoptredens van Kiske een beetje zat begin te raken. Jorn kan ik altijd naar luisteren.

Ah, niet dat het iets uit zal maken, ik vond de vorige ook erg goed.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22661
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door innuendo » wo sep 16, 2015 4:05 pm

Zuurpruim! Je bent bevooroordeeld!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Johan » wo sep 16, 2015 4:13 pm

Ach, die paar keer dat Kiske op goede muziek zingt zijn in de afgelopen 20 jaar ook maar beperkt geweest. ;)

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25594
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Lennert » wo sep 16, 2015 4:36 pm

innuendo schreef:Zuurpruim! Je bent bevooroordeeld!
:mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Took » za jan 09, 2016 12:00 pm

ik heb net Tobias Sammet aan de telefoon gehad over de nieuwe cd Ghostlands. Die vent is altijd leuk om mee te praten, en hij blijft maar doorgaan ook.

De nieuwe cd komt eind van de maand uit, en is weer erg leuk, net als eigenlijk de vorige albums. Het ligt dan ook wel helemaal in hetzelfde straatje.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Walter
Lult over cdtjes
Berichten: 672
Lid geworden op: do jun 26, 2003 11:41 pm
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Walter » zo jan 10, 2016 12:07 pm


Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25594
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Lennert » za feb 06, 2016 11:36 am

Nou, de nieuwe pakt mij goed! Zit er nog niet helemaal doorheen, maar so far zijn Ghostlights (met Kiske, had niet verwacht dat een nummer met hem met zo goed zou bevallen), Draconian Love en Master Of The Pendulum mijn favorieten. Het is zo gelikt allemaal, maar het klinkt allemaal weer prima. Of hij beter is dan de vorige kan ik nog niet zeggen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Jeroen » za feb 06, 2016 11:26 pm

Ik vind alleen die Sammett zelf zo'n vervelende kerel. Ook qua zang.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Rebellion666 » ma feb 08, 2016 10:14 am

Dream Theater's The Astonishing heeft wat mij betreft by far gewonnen, ookal is het misschien appels met peren vergelijken.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25594
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Lennert » do feb 11, 2016 10:05 am

Ghostlights groeit enorm hier! Eerste luisterbeurt beviel goed, maar de tweede zorgt al voor een voorzichtige top-10 notering. Sammett is als het aankomt op het schrijven van catchy bombastische powermetal een waar genie. Master Of The Pendulum is werkelijk fantastisch!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Johan » wo feb 17, 2016 11:24 am

Na drie luisterbeurten schat ik hem al hoger in dan zijn voorganger. Of het album tegenop de the Wicked Symphony & Angel of Babylon op kan moet nog blijken.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25594
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Lennert » wo feb 17, 2016 12:40 pm

Dat zijn dan weer de enige twee die ik niet heb :P

Maar hij is beter dan zijn voorganger, ik ben er ook echt helemaal weg van. Het eerste en laatste nummer vind ik dan weer beduidend het minste, maar alles wat er in het midden zit is puur goud.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Johan » ma feb 22, 2016 1:26 pm

Ik zie dat de tour ook al snel er aan komt. Ik wil zelf naar Oberhausen. Ik heb Avantasia 2 keer eerder live gezien en het is echt een geweldige ervaring om deze muziek live te aanschouwen!

Mijn favorieten van het album zijn nu Let the storm descend upon you, dat nummer met Dee Snider (ben even de naam kwijt), Ghostlights, Draconian Love en Master of the Pendulum.

Mystery of a blood red rose vond ik aanvankelijk maar niks, maar zelfs die begint stiekem toch wel leuk te worden. Vooralsnog vind ik dat nummer met Sharon Den Adel de minste.

Gebruikersavatar
Bruce
Berichten: 13
Lid geworden op: do feb 25, 2016 11:08 am
Locatie: Dorp bij Utrèg..

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Bruce » do feb 25, 2016 4:10 pm

Johan schreef:Ik zie dat de tour ook al snel er aan komt. Ik wil zelf naar Oberhausen. Ik heb Avantasia 2 keer eerder live gezien en het is echt een geweldige ervaring om deze muziek live te aanschouwen!

Mijn favorieten van het album zijn nu Let the storm descend upon you, dat nummer met Dee Snider (ben even de naam kwijt), Ghostlights, Draconian Love en Master of the Pendulum.

Mystery of a blood red rose vond ik aanvankelijk maar niks, maar zelfs die begint stiekem toch wel leuk te worden. Vooralsnog vind ik dat nummer met Sharon Den Adel de minste.
En Johan, al een ticket? Ik heb mijn ticket binnen. Waar heb jij Avantasia gezien? Ik zag ze in 2011 in de Grugahalle (Essen, waar ooit de opnamen plaatsvonden van Rockpalast) en 2 jaar terug in de Melkweg.
Avantasia live is een mooi spektakel en ik wil er gewoon weer bij zijn! In Nederland zal Avantasia niet zo snel een concert geven, daar is het aantal fans te klein voor.
Dat ze in de Melkweg waren kwam omdat het optreden deel uitmaakte van een cruise, al dat publiek van de boot naar de Melkweg... Maar goed, dan gaan we toch naar Oberhausen? :wink:
'Ghostlights' is een pracht album en vind ik wat lekkerder klinken omdat de nummers wat steviger uitpakken, 'The Mystery Of Time' is eveneens een mooi album met goeie nummers maar is wat rustiger.
De twee bij elkaar (één verhaal) maakt het mooi compleet. De vocale bijdragen van Dee Snider, Geoff Tate, Ronnie Atkins en Michael Kiske zijn (weer) om van te watertanden, die van Jorn is wat kleiner maar altijd goed.
Nog 3 weken.. :D
"Rock 'n Roll is better than music!"

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25594
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Lennert » do feb 25, 2016 6:10 pm

Is het aantal fans echt zo klein? Ze stonden met het laatste album in ieder geval zelfs in Nederland in de hitparade, kan me niet voorstellen dat Avantasia kleiner is dan een Kamelot of Helloween.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door MetalDelight » do feb 25, 2016 6:16 pm

Fans zijn er zat maar ik vermoed dat Avantasia veel duurder is dan een Kamelot.

Gebruikersavatar
Bruce
Berichten: 13
Lid geworden op: do feb 25, 2016 11:08 am
Locatie: Dorp bij Utrèg..

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Bruce » do feb 25, 2016 6:21 pm

Lennert schreef:Is het aantal fans echt zo klein? Ze stonden met het laatste album in ieder geval zelfs in Nederland in de hitparade, kan me niet voorstellen dat Avantasia kleiner is dan een Kamelot of Helloween.
Kamelot en Helloween staan in een uitverkocht 013, Kamelot bijna elk jaar, en Avantasia heeft buiten de Melkweg om nog nooit in Nederland opgetreden. Maar wie weet?
MetalDelight schreef:Fans zijn er zat maar ik vermoed dat Avantasia veel duurder is dan een Kamelot.
Dat geloof ik zonder meer :wink:
"Rock 'n Roll is better than music!"

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25594
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Lennert » do feb 25, 2016 6:28 pm

Ik zou best €30-€35 neerleggen in ieder geval. Geen idee of dat realistische bedragen zijn :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Gilbert » do feb 25, 2016 6:49 pm

Vanavond! (Vanaf 20.15 uur op de ARD.)


Gebruikersavatar
Bruce
Berichten: 13
Lid geworden op: do feb 25, 2016 11:08 am
Locatie: Dorp bij Utrèg..

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Bruce » do feb 25, 2016 7:51 pm

Gilbert schreef:Vanavond! (Vanaf 20.15 uur op de ARD.)

Schön! So macht man das in Deutschland.. :D
"Rock 'n Roll is better than music!"

Gebruikersavatar
Bruce
Berichten: 13
Lid geworden op: do feb 25, 2016 11:08 am
Locatie: Dorp bij Utrèg..

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Bruce » vr feb 26, 2016 10:40 am

Jammer. Wel bij de laatste 3 finalisten maar er luisteren nou eenmaal meer mensen naar van die Kate Perry achtige zooi.
Ach, dat meisje deed het best leuk en ik denk dat ze nog een kans maakt ook. Ik ga iig naar Oberhausen om het Avantasia spektakel live mee te maken! :D
Ik begrijp dat Tobias z'n muziek wil verspreiden maar hij maakt het in eerste instantie toch voor ons..en een beetje voor zichzelf :wink:
"Rock 'n Roll is better than music!"

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Loja » vr feb 26, 2016 11:20 am

Lennert schreef:Is het aantal fans echt zo klein? Ze stonden met het laatste album in ieder geval zelfs in Nederland in de hitparade, kan me niet voorstellen dat Avantasia kleiner is dan een Kamelot of Helloween.
Ik was er 3 jaar geleden ook bij in de Melkweg en ondanks dat er ook veel mensen aanwezig waren van de Avantasia Cruise was het concert toch echt niet uitverkocht.
Ik vond dat toen best wel opmerkelijk eigenlijk.

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door MetalDelight » vr feb 26, 2016 12:38 pm

Ik was daar ook bij maar volgens mij was het wel (zo goed als) uitverkocht.
Kon in ieder geval geen hond meer bij zo vol was de zaal.

Loja
Berichten: 145
Lid geworden op: za nov 22, 2014 4:20 pm
Locatie: Den Haag

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Loja » vr feb 26, 2016 1:06 pm

Uiteindelijk was de zaal idd behoorlijk vol maar het blijft apart dat het concert op voorhand niet was uitverkocht terwijl meer dan de helft van het publiek bestond uit Duitsers.

Gebruikersavatar
Bruce
Berichten: 13
Lid geworden op: do feb 25, 2016 11:08 am
Locatie: Dorp bij Utrèg..

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Bruce » vr feb 26, 2016 2:45 pm

Wat dus mijn uitspraak dat er te weinig fans zijn voor een Avantasia show bevestigd. Jammer maar het is niet anders.
Voor 500 man doen ze het waarschijnlijk niet (in the Max kunnen max 1500 personen), maar ik heb Edguy zien optreden in de Baroeg (28-11-'01, R'dam) voor laten we zeggen 40 man!
Ze zouden terug komen naar 'de Kuip', of we dan al onze vrienden wilden meebrengen.. :mrgreen:
Voor mij is Oberhausen anderhalf uur rijden maar vanuit Zeeland, Zuid-/ of Noord-Holland, Groningen en Friesland wordt het een ander verhaal.
"Rock 'n Roll is better than music!"

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door MetalDelight » vr feb 26, 2016 3:06 pm

Bruce schreef:Wat dus mijn uitspraak dat er te weinig fans zijn voor een Avantasia show bevestigd.
Als je dat baseert op de show in de Melkweg dan begrijp ik je conclusie niet.

Daarnaast zijn Essen, Oberhausen en Bremen best te doen vanuit Friesland.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Gilbert » vr feb 26, 2016 5:04 pm

Bruce schreef:
Lennert schreef:Is het aantal fans echt zo klein? Ze stonden met het laatste album in ieder geval zelfs in Nederland in de hitparade, kan me niet voorstellen dat Avantasia kleiner is dan een Kamelot of Helloween.
Kamelot en Helloween staan in een uitverkocht 013, Kamelot bijna elk jaar, en Avantasia heeft buiten de Melkweg om nog nooit in Nederland opgetreden. Maar wie weet?
Verkoopt Helloween de 013 uit? Dat was zeker een aantal jaren terug toen ze samen met Gamma Ray toerden? Om eerlijk te zijn, zie ik Helloween op eigen kracht in Nederland geen 013 meer uitverkopen, zelfs voor de recente verbouwing.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22661
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door innuendo » vr feb 26, 2016 5:17 pm

Ik denk dat het er om zal spannen of Avantasia de 013 uitverkoopt. Zal er mede van afhangen welke zangers meekomen. Ik zou een kaartje halen iig.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Took » vr feb 26, 2016 5:19 pm

Gilbert schreef:Verkoopt Helloween de 013 uit? Dat was zeker een aantal jaren terug toen ze samen met Gamma Ray toerden? Om eerlijk te zijn, zie ik Helloween op eigen kracht in Nederland geen 013 meer uitverkopen, zelfs voor de recente verbouwing.
Ze kregen de Boerderij in Zoetermeer niet uitverkocht. Die is vergelijkbaar met de kleine zaal van 013.


en Avantasia verkoopt 013 ook helemaal niet uit. In de Melkweg waren toen aardig wat buitenlanders vanwege die cruise, en toen was het wel vol. Maar zonder lukt dat echt niet.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Bruce
Berichten: 13
Lid geworden op: do feb 25, 2016 11:08 am
Locatie: Dorp bij Utrèg..

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Bruce » vr feb 26, 2016 6:27 pm

Gilbert schreef:
Bruce schreef:
Lennert schreef:Is het aantal fans echt zo klein? Ze stonden met het laatste album in ieder geval zelfs in Nederland in de hitparade, kan me niet voorstellen dat Avantasia kleiner is dan een Kamelot of Helloween.
Kamelot en Helloween staan in een uitverkocht 013, Kamelot bijna elk jaar, en Avantasia heeft buiten de Melkweg om nog nooit in Nederland opgetreden. Maar wie weet?
Verkoopt Helloween de 013 uit? Dat was zeker een aantal jaren terug toen ze samen met Gamma Ray toerden? Om eerlijk te zijn, zie ik Helloween op eigen kracht in Nederland geen 013 meer uitverkopen, zelfs voor de recente verbouwing.
Nou, Helloween misschien nu niet meer inderdaad.
MetalDelight schreef:
Bruce schreef:Wat dus mijn uitspraak dat er te weinig fans zijn voor een Avantasia show bevestigd.
Als je dat baseert op de show in de Melkweg dan begrijp ik je conclusie niet.
Da's niet zo moeilijk toch? Zonder die Cruise leute was de show er überhaupt niet geweest.
Daarnaast zijn Essen, Oberhausen en Bremen best te doen vanuit Friesland.
Het lijkt me best een afstand, maar oke, als jij het zegt.
Took schreef:
Gilbert schreef:Verkoopt Helloween de 013 uit? Dat was zeker een aantal jaren terug toen ze samen met Gamma Ray toerden? Om eerlijk te zijn, zie ik Helloween op eigen kracht in Nederland geen 013 meer uitverkopen, zelfs voor de recente verbouwing.
Ze kregen de Boerderij in Zoetermeer niet uitverkocht. Die is vergelijkbaar met de kleine zaal van 013.

en Avantasia verkoopt 013 ook helemaal niet uit. In de Melkweg waren toen aardig wat buitenlanders vanwege die cruise, en toen was het wel vol. Maar zonder lukt dat echt niet.
Dabedoelik..
"Rock 'n Roll is better than music!"

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door MetalDelight » zo feb 28, 2016 10:23 am

Bruce schreef:
MetalDelight schreef:
Bruce schreef:Wat dus mijn uitspraak dat er te weinig fans zijn voor een Avantasia show bevestigd.
Als je dat baseert op de show in de Melkweg dan begrijp ik je conclusie niet.
Da's niet zo moeilijk toch? Zonder die Cruise leute was de show er überhaupt niet geweest.

Beetje subjectief om op basis van 1 show uit 2013 en een stel Duitsers te concluderen dat er te weinig fans zijn voor een Nederlandse Avantasia show.
Maar goed, wellicht heb je gelijk.

Het maakt voor Noorderlingen weinig uit of je nou naar Tilburg of Bremen moet rijden voor een show.
Bremen/Wilhelmshaven/Hamburg/Oldenburg hebben zelfs mijn voorkeur.

Gebruikersavatar
Bruce
Berichten: 13
Lid geworden op: do feb 25, 2016 11:08 am
Locatie: Dorp bij Utrèg..

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Bruce » zo feb 28, 2016 12:21 pm

Subjectief, klopt. Gebaseerd op die ene show? Hm, ja, plus het feit dat Avantasia in haar 17 jarig bestaan verder niet in Nederland heeft opgetreden.
"Rock 'n Roll is better than music!"

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door Jeroen » zo feb 28, 2016 12:58 pm

Gelukkig niet. Ik vind het een overgewaardeerde schijttoestand. Met name door die Sammett. Wat een verschrikkelijke diva is dat met z'n iele stemmetje en kinderrefreintjes. Erger me mateloos aan dat figuur. Zowel bij Avantasia als bij Edguy. Niet dat een band als Helloween vies is van catchy refreinen, maar daar doen ze het verder met ballen. Sammett niet.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Avantasia-the Metal opera's part I and II

Bericht door MetalDelight » zo feb 28, 2016 5:25 pm

Het nieuwe album vind ik maar een slap en flauw aftreksel van voorgaande albums. Daarentegen geniet ik met volle teugen van The Mystery Of Time. Naar mijn mening een zeer volwassen album waarbij het K-3 gehalte ontbreekt. Van songs als Black Orchid (Biff) en Savior In The Clockwork (Jolanda Turner :-)) spat de energie af. Zelfs de onontbeerlijke ballad (Eric Martin) overtuigd.

Daarnaast is Avantasia i.m.h.o. live echt een verademing. Wat is een band als Dream Theater dan toch slaapverwekkend.

Plaats reactie