Nevermore

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Favoriete Nevermore plaat?

Nevermore
5
10%
In Memory
0
Geen stemmen
The Politics of Ecstasy
0
Geen stemmen
Dreaming Neon Black
4
8%
Dead Heart in a Dead World
17
33%
Enemies of Reality
3
6%
This Godless Endeavor
19
37%
Doe mij maar Sanctuary
4
8%
 
Totaal aantal stemmen: 52

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Nevermore

Bericht door Iron Maiden » di apr 27, 2010 10:40 pm

Ik kan gewoon niet wachten. De verleiding om te kijken of ie als uitgelekt is erg groot, maar ik wil mijzelf inhouden.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Took » di apr 27, 2010 10:48 pm

oh doe geen moeite, zo te zien is ie nog niet uitgelekt hoor.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Nevermore

Bericht door jellhammer » do apr 29, 2010 6:22 pm

Ik heb hier en daar al wel een paar mensen gehoord die hem al wel hadden, raar....
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Nevermore

Bericht door Gilbert » do apr 29, 2010 6:55 pm

jellhammer schreef:Ik heb hier en daar al wel een paar mensen gehoord die hem al wel hadden, raar....
Het platenlabel heeft een promoversie gestuurd naar gedrukte en online magazines (zoals Metalfan.nl), waardoor sommige eindredacteuren (zoals Took) en reviewers (zoals Bart) het album al in bezit hebben. Op die manier kan een magazine de cd al reviewen voordat hij in de winkel ligt. Maar het album is voor zover ik weet gelukkig nog niet uitgelekt op internet.

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Nevermore

Bericht door jellhammer » vr apr 30, 2010 11:01 am

Het rare is dat dit mensen zijn die niks met een gedrukte of online magazine nodig hebben, het kan allemaal ook gewoon gelul zijn
natuurlijk.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Gebruikersavatar
Moby Rick
Berichten: 390
Lid geworden op: do okt 12, 2006 3:42 pm
Locatie: Wateringen

Re: Nevermore

Bericht door Moby Rick » vr apr 30, 2010 12:26 pm

Ik heb hem gister gedeeltelijk gehoord, klinkt zeker niet verkeerd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: Nevermore

Bericht door hellish star » za mei 01, 2010 10:02 am

Hij klinkt zelfs goed!
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Nevermore

Bericht door jellhammer » za mei 01, 2010 10:34 am

Ik heb 4 nummers gehoord, en inderdaad, niks mis mee.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: Nevermore

Bericht door hellish star » ma mei 03, 2010 10:19 pm

Ondertussen de nieuwe plaat deftig beluisterd en het is verdomd een ijzersterke CD die fans van "Dreaming neon black" en "Dead heart... " zeker zal bevallen! De band mixt overweldigende 'thrashy' en complexe arrangementen met melodieuze en melancholische songs. Warrel Dane's stem is vaak experimenteel maar oh zo sterk en mooi, de solo's om de vingers van af te likken omdat ze bol staan van emotionele 'kippevel'momenten. De donkere sfeer die Nevermore typeert is nog steeds aanwezig maar de aandacht is gegaan naar het instrumentale, lees melodieuze.... en dit zoals gezegd in mix met overweldigende riffs en drumpartijen! Op veel punten het Nevermore van vroeger, als men de bocht scherper al eens neemt in het experimenteren klinkt het overweldigend, ja zelfs innoverend en Nevermore gaat nooit uit de bocht! “She comes in colors” is mijn favoriete track, doet me aan "Deconstruction" denken wat ik één van de machtigste Nevermore tracks vind. Geen zwakheden ontdekt en een plaatje die ongetwijfeld hoog in de jaarlijst zal eindigen! Een pareltje als je het mij vraagt...
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
wall
Berichten: 150
Lid geworden op: vr jun 29, 2007 9:30 pm
Locatie: Bergen (NH)

Re: Nevermore

Bericht door wall » ma mei 03, 2010 10:30 pm

Ik heb dus weer iets om naar uit te kijken...

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Nevermore

Bericht door jellhammer » ma mei 10, 2010 11:12 am

Ook ik heb hem in zijn geheel al een aantal keren beluisterd, ik moet zeggen dat hij mij niet tegen viel, maar een aantal dingen viel mij wel op. Naar mijn idee heeft het nieuwe album een wat minder agressieve karakter dan This Godless Endeavor. Ook de productie is iets cleaner, waardoor ik zo nu en dan het gevoel heb dat het iet wat minder beukt dan ik gewend ben van Nevermore, productioneel gezien bedoel ik dan.
Ik had in een interview gelezen dat hun producer flink in de nummers heeft zitten knippen. Niks mis mee, alleen ben ik wel benieuwd hoe de nummers dan hadden geklonken als dat niet was gebeurd, want bij sommige nummers mis ik een beetje de spanning en heb ik het idee dat dit album een beetje met een commerciële inslag is geproduceerd. Ook niks mee, maar ik hou toch wat meer van de rauwere sound van bijvoorbeeld This Godless Endeavor en Dead Heart, In A Dead World.
Er is inderdaad wel geëxperimenteerd, wat vooral in het nummer And The Maiden Spoke terug te horen is. De sfeer van dat nummer is lekker donker en mysterieus, wat je met een vaag gevoel laat zitten na dat je het nummer heb beluisterd. Het is op het moment mijn favoriete nummer van het album. Kwa zang zit het zeker weer goed, de dubbele zang stukken zijn weer volop aanwezig. Zo nu en dan word er weer lekker dramatisch gezongen wat de nummers hier en daar een wat donker karakter mee geeft, waar ik persoonlijk wel van houd. Luister The Blue Marble and the new soul maar eens. Heerlijk depressieve sfeer (:
muzikaal geniaal neergezet, opbouwend, meeslepend, traag maar toch interessant genoeg om je aandacht het geheel nummer beet te houden. Wat mij betreft had de drums nog wel iets naar voren gedrukt mogen worden, vind het net iets te iel klinken,vooral de snare mist een beetje de attack, maar dat is niet iets wat het album neerhaalt, het is meer een drummers point of view (:
De vergelijking die Hellish star maakt wat betreft Dreaming neon black en Dead Hart... ben ik het zeker wel mee eens, het heeft zo nu en dan de zelfde donkere sfeer, en kwa nummer opbouw heeft het ook wel de zelfde inslag als de boven genoemde albums.

Conclusie wat mij betreft is dat ik het zeker geen slecht album vind, verre van dat zelfs. Het heeft alles wat het zou moeten bevatten,
maar toch krijg ik er niet het zelfde gevoel bij als toen ik This Godless Endeavor of bijvoorbeeld Enemies Of Reality voor het eerst hoorde. Ik ga hem zeker kopen, want zo goed vind ik hem wel, maar ik durf nog niet te zeggen of hij de top 10 van 2010 zal eindigen.
Maar al met al een geslaagd album zullen we maar zeggen.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Nevermore

Bericht door Das Gesicht » ma mei 10, 2010 2:00 pm

Ik heb hem nu ook aan een degelijke luisterbeurt onderworpen, en ik moet zeggen dat ik hem nu nog enigszins vind tegenvallen.
Er werd al genoemd dat hij vergelijkbaar was met "Dead Heart" of "Dreaming", en dat is die ook maar die andere twee platen hadden betere nummers dan deze.
Niet dat er hier geen knallers op staan, zeker wel maar in mindere mate dan die twee.

Zelf vind ik het jammer dat ze terug gaan naar het "format" van die twee albums, de vooruitgang die werd gemaakt op "This Godless Endeavor" naar epische en "groter" klinkende nummers was juist fantastisch.
Nummers lijken identiteit te missen, ik krijg de indruk dat met name Dane gedeeltelijk op de autopiloot stond tijdens het schrijven van de teksten, ze komen oppervlakkig en melo-dramatisch over.
Het klinkt alsof Nevermore zichzelf kopieert, veel riffs klinken gewoon te ongeïnspireerd, idem dito voor veel melodieën.
Ik zeg dan wel "veel riffs" maar Loomis heeft ook een paar van de meest strakke en technische riffs heeft geschreven uit het hele Nevermore oeuvre, Helaas kan dat handje-vol gave riffs deze plaat niet redden van mijn oordeel dat het vergeleken met "Godless" toch tegenvalt.

Het album is niet slecht maar ik heb moeite gedurende (te)veel nummers mijn aandacht erbij te houden.

Misschien klink ik zo wel erg negatief, maar ik heb mezelf nooit voorgehouden dat het vanzelfsprekend een kraker zou zijn.
En dat ik dan zelfs met die lage verwachting een beetje word teleurgesteld, vind ik gewoon jammer.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Nevermore

Bericht door Metalheank » ma mei 10, 2010 4:26 pm

Ik vond hem eerst wat tegenvallen, maar Nevermore heeft sowieso altijd even de tijd nodig en nu begint het kwartje te vallen. Ik snap de kritiek, maar ik denk dat het album meer potentie heeft dan Godless Endeavor die mij niet erg ligt. De recensie volgt zsm, maar het kernwoord is alvast: solide :]
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Nevermore

Bericht door Iron Maiden » ma mei 10, 2010 6:13 pm

Tot nu toe vind ik ze met het album beter worden en Godless Endeavor vind ik echt een steengoed album.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25319
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Jeroen » ma mei 10, 2010 6:16 pm

Ik vind alles eigenlijk wel goed. Ik kon een paar jaar geleden niet zoveel met Warrel Dane, maar langzamerhand ben ik hem toch als één van de gaafste metalzangers gaan beschouwen. Helemaal bij Sanctuary. Nee, Nevermore nam m.i. nooit een misser op. Wel is het zo dat ik Nevermore soms heel lang zat ben. Dan heb ik een plaat vaak gedraaid en dan draai ik em gerust een jaar niet. Meer mensen die dat hebben?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Nevermore

Bericht door Zagato » ma mei 10, 2010 6:57 pm

Jeroen schreef:Ik vind alles eigenlijk wel goed. Ik kon een paar jaar geleden niet zoveel met Warrel Dane, maar langzamerhand ben ik hem toch als één van de gaafste metalzangers gaan beschouwen. Helemaal bij Sanctuary. Nee, Nevermore nam m.i. nooit een misser op. Wel is het zo dat ik Nevermore soms heel lang zat ben. Dan heb ik een plaat vaak gedraaid en dan draai ik em gerust een jaar niet. Meer mensen die dat hebben?
Check.
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Nevermore

Bericht door jellhammer » di mei 11, 2010 1:17 am

Metalheank schreef:Ik vond hem eerst wat tegenvallen, maar Nevermore heeft sowieso altijd even de tijd nodig en nu begint het kwartje te vallen. Ik snap de kritiek, maar ik denk dat het album meer potentie heeft dan Godless Endeavor die mij niet erg ligt. De recensie volgt zsm, maar het kernwoord is alvast: solide :]
This Godless Endeavor ligt mij dan juist weer meer, het is ook niet echt kritiek, meer persoonlijke dingen die mij opvielen
ter vergelijking met This Godless Endeavor. Ook al is dit niet altijd terecht, we doen het toch altijd weer. Het kan best zo
zijn dat ik over 2 of 3 drie weken die puntje's die noem alweer vergeten ben. Maar hoe dan ook het is geen slecht album, alleen vind ik het niet de beste tot nog toe. Dat is alles.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11741
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Re: Nevermore

Bericht door Amibor » di mei 11, 2010 8:03 am

Ze zijn met dit album weer een beetje terug naar een simpelere versie van Nevermore, terwijl ik ze eigelijk bij elk album beter vond, met als absoluut hoogtepunt This Godless Endeavor. Zeker wel een heerlijk album, beukt nog steeds, maar ik mis iets, ik denk de ietwat grootse en gecompliceerdere aanpak die ze op het voorlaatste album hadden.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door toxic » di mei 11, 2010 9:28 am

Ik ben Nevermore fan van het aller eerste uur en heb ze ondertussen echt ontelbare keren gezien. Ik vond in tegenstelling tot vele de laatste drie albums niet beter dan hun eerdere werk, al TGE daar een uitzondering op.
Dead heart en Enemy's vond ik op enkele songs na niet echt intressant, het was allemaal een beetje hetzelfde, kijk ons eens heavy zijn en waren wat mij betreft de melodie een beetje uit het oog verloren.
Met deze nieuwe plaat hebben ze in mijn mening die melodie weer helemaal terug gevonden en vind 'm na een paar keer luisteren steeds beter worden, weer terug naar hun roots, sterke vocalen goede melodieen en natuurlijk weer heerlijk gitaar geweld.
Lekkere plaat....

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Nevermore

Bericht door Das Gesicht » di mei 11, 2010 11:08 am

Ik vind "Enemies" juist een hartstikke goede Nevermore plaat, behalve het feit dat die een stuk zwaarder is, staan er toch meer dan genoeg gewoon goed geschreven nummers op met pakkende melodieën.

De tiltletrack, "Seed Awakening", "I,Voyager", "Create the Infinite" en het mooie "Tomorrow turned into Yesterday".
Stuk voor stuk goede, pakkende nummers.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door toxic » di mei 11, 2010 11:30 pm

lees net dat er een nieuwe plaat van Sanctuary gaat komen, dat is nog eens goed nieuws!!!!!!!!!
dan ook nog een tourtje erachteraan en het feest is compleet!

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Nevermore

Bericht door Das Gesicht » wo mei 12, 2010 12:20 am

Wat!?

Edit:
Cult Pre-NEVERMORE Metal Act SANCTUARY To Reunite For New Studio Album - May 11, 2010
NEVERMORE frontman Warrel Dane has announced that his late '80s cult metal outfit SANCTUARY will reunite to record a new studio album. "[I've] been talking with Lenny [Rutledge, former SANCTUARY guitarist]," Dane explains. "We are really good friends again and it feels good." He adds, "I missed my relationship with him for many years."

Regarding how the SANCTUARY reunion will affect NEVERMORE, which has a new studio album ("The Obsidian Conspiracy") coming out next month, Dane says, "NEVEMORE is never going away, so don't start any more rumors!"

On March 8, Ironbird via Cherry Red Records reissued SANCTUARY's first two albums — 1987's "Refuge Denied", produced by Dave Mustaine of MEGADETH; and 1990's "Into The Mirror Black", produced by Howard Benson — on a single CD.

"Refuge Denied" contains a great version of JEFFERSON AIRPLANE's "White Rabbit". "Into The Mirror Black", SANCTUARY's second and final album, is an overlooked masterpiece, blurring the lines between technical, Bay Area-style thrash, traditional heavy metal and European power metal.

Dane and bassist Jim Sheppard went on to extend SANCTUARY's ambition and songwriting sensibilities into the superb NEVERMORE.
Blabbermouth.

Woah, dit zag ik niet aankomen.
Op papier lijkt het fantastisch, maar ik kijk hier met argus-ogen tegenaan.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25319
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Jeroen » wo mei 12, 2010 1:07 am

woaah gaaf, hoge zang! (Als ie het nog kan)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Nevermore

Bericht door Metalheank » wo mei 12, 2010 9:04 am

O god :o
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Nevermore

Bericht door Gilbert » wo mei 12, 2010 10:25 am

Eerst maar eens afwachten of deze reünie echt van de grond komt. Zie bijvoorbeeld Winters Bane en Toxik. Ik zie platenlabels niet direct in de rij staan om Sanctuary onder contract te nemen.

Gebruikersavatar
Moby Rick
Berichten: 390
Lid geworden op: do okt 12, 2006 3:42 pm
Locatie: Wateringen

Re: Nevermore

Bericht door Moby Rick » wo mei 12, 2010 11:13 am

DAt lijkt me heel erg gaaf, nu maar afwachten of het ook echt wat wordt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: Nevermore

Bericht door hellish star » wo mei 12, 2010 6:33 pm

NEVERMORE frontman Warrel Dane has announced that his late '80s cult metal outfit SANCTUARY will reunite to record a new studio album. "[I've] been talking with Lenny [Rutledge, former SANCTUARY guitarist]," Dane explains. "We are really good friends again and it feels good." He adds, "I missed my relationship with him for many years."

Regarding how the SANCTUARY reunion will affect NEVERMORE, which has a new studio album ("The Obsidian Conspiracy") coming out next month, Dane says, "NEVEMORE is never going away, so don't start any more rumors!"

On March 8, Ironbird via Cherry Red Records reissued SANCTUARY's first two albums — 1987's "Refuge Denied", produced by Dave Mustaine of MEGADETH; and 1990's "Into The Mirror Black", produced by Howard Benson — on a single CD.

"Refuge Denied" contains a great version of JEFFERSON AIRPLANE's "White Rabbit". "Into The Mirror Black", SANCTUARY's second and final album, is an overlooked masterpiece, blurring the lines between technical, Bay Area-style thrash, traditional heavy metal and European power metal.

Dane and bassist Jim Sheppard went on to extend SANCTUARY's ambition and songwriting sensibilities into the superb NEVERMORE.
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Took » wo mei 12, 2010 7:07 pm

toch mooi dat je niet even kijkt of dat er nog niet stond.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Nevermore

Bericht door Iron Maiden » wo mei 12, 2010 7:14 pm

Dat is in ieder geval goed nieuws. Ik vraag me alleen af of Dane de zang nog aan kan. Daar heb ik serieuze twijfels over.

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: Nevermore

Bericht door hellish star » wo mei 12, 2010 10:55 pm

Inzake concert van zondag in Biebob : SOLD OUT!!!!
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

roonekoos
Berichten: 4
Lid geworden op: vr mei 07, 2010 7:31 am
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door roonekoos » zo mei 16, 2010 8:37 pm

Ik ben een groot fan van Nevermore, ze hebben ijzersterke nummers.

- Mod edit: nee, geen linkjes naar albums -
We share the best metal on http://ronaldruby.nl/Forum/index.php Metal World check it out!!!

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door sanguis » ma mei 17, 2010 6:39 pm

Aan de 4 nieuwe nummers die ze gisteren gespeelt hebben, denk ik dat de nieuwe weer wel eens een erg goed album kan gaan worden. Live klonk het iig al veelbelovend.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Nevermore

Bericht door Metalheank » za mei 22, 2010 10:26 am

De recensie van de nieuwe Nevermore: http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=6195
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Nevermore

Bericht door Iron Maiden » za mei 22, 2010 5:23 pm

Goede recensie, ben benieuwd of ik mij hier bij aan kan sluiten. Nog een weekje geduld.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Nevermore

Bericht door Heidewolf » za mei 22, 2010 11:31 pm

inderdaad ja, da's een schone zaak, geduld.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Nevermore

Bericht door Metalheank » do mei 27, 2010 12:39 pm

Nou, als ik zo dat artikel in de Aardschok lees, kan het alleen nog maar de slechte kant op gaan met Nevermore. Loomis wil radiogevoelige nummers schrijven, had in tegenstelling tot Warrel Dane geen enkel probleem met Wichers schaar in de nummers, en geeft zelfs toe dat hij Dane's zang niet divers genoeg vond (pijnlijk, maar op dit punt ben ik het met hem eens).

Overigens spoort die Robbie Woning compleet niet dat hij het album de beste Nevermore tot nu toe noemt en het een 85 geeft. Als je als recensent Nevermore niet kan bevatten, kun je maar beter opbokken.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25319
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Jeroen » do mei 27, 2010 1:20 pm

Aangezien Robbie hier nog wel eens komt, zou ik eigenlijk wel eens zijn kant van het verhaal willen horen. Het valt me sowieso op dat hij gevestigde namen al vrij snel goed vindt. Ik was het eens met zijn Exodusrecensie van Exhibit B, maar bij Nevermore vond ik de onderbouwing stukken minder overtuigend.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25319
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Jeroen » do mei 27, 2010 4:40 pm

Zou dat ook de reden zijn dat Warrel Dane Sanctuary weer nieuw leven in blaast? Om misschien daarmee de experimentelere elementen uit te drukken en bij Nevermore meer de toegankelijke kant op te zoeken?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Nevermore

Bericht door Iron Maiden » do mei 27, 2010 6:10 pm

Ik schrok ook van die uitspraken van Loomis. En aangezien Warrel dat denk ik niet wil, vraag ik mij af of Nevermore nog een heel lang leven tegemoet gaat. Ik begreep die recensie ook niet echt, er zat weinig overtuiging in. In de Rock Tribune waren ze duidelijker, maar daar kreeg het album ook een 97.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25319
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Jeroen » do mei 27, 2010 6:12 pm

80 punten zou ik em geven, zo goed issie dan weer wel
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Nevermore

Bericht door Eru Iluvatar » do mei 27, 2010 6:29 pm

Over de invloed van Wichers op de nummers van The Obsidian Conspiracy heeft Dane het volgende te melden:

'' The Obsidian Conspiracy features Soilwork guitarist Peter Wichers in the producer’s chair, reprising his role from working with Dane on Praises To The War Machine. In spite of similarities, real or imagined, between the solo record and the new Nevermore outing, Dane says Wichers had very little to do with shaping the actual songs.

“No, absolutely not. I obviously worked very closely with him on my solo record because we wrote the songs together, but Peter didn’t do any writing for this record. He did contribute to some of the arrangements, but Nevermore in its pure songwriting form is Jeff and myself and we didn’t want any kind of outside influence.”

Bron: BraveWords.com

Voor de rest van het interview: http://www.bravewords.com/news/139708

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25319
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Jeroen » do mei 27, 2010 6:40 pm

En nu de keutel weer intrekken?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Nevermore

Bericht door Metalheank » do mei 27, 2010 7:34 pm

Eru Iluvatar schreef:Over de invloed van Wichers op de nummers van The Obsidian Conspiracy heeft Dane het volgende te melden:

“No, absolutely not. I obviously worked very closely with him on my solo record because we wrote the songs together, but Peter didn’t do any writing for this record. He did contribute to some of the arrangements, but Nevermore in its pure songwriting form is Jeff and myself and we didn’t want any kind of outside influence.”
Dat kan wel zijn, maar in het Aardschok interview staat dat ze eerst een demo hadden met uitgebreide nummers, die Wichers toen wat vereenvoudigd heeft. Schrappen in nummers is wat anders dan echt meeschrijven.
Concreet waren de nummers (instrumentaal) dus complex, maar Wichers heeft vereenvoudigd en Dane heeft niet voldoende de ruimte gebruikt voor betere zang.
Verbaast me ook van de Rock Tribune. Die lui hebben poep in hun oren en kennen het oude werk gewoon niet voldoende. Echt, het is een puik album (8.6!), maar het kan gewoon niet serieus wedijveren met albums als Dead Heart, Dreaming, Nevermore en Godless. Mensen die het het beste album noemen horen gewoon liever een andere band dan Nevermore.

Overigens zou ik die Sanctuary ontwikkeling wel zien zitten. Echter, leent Sanctuary zich juist beter voor toegankelijker werk omdat ze dicht bij Queensryche zaten en vanwege Rutledge's gitaarspel. Loomiss hoort vanwege zijn extreme stijl de drager te zijn van Nevermore's progressieve kant. Maarja, als het werkelijk om een meningsverschil gaat tussen Dane en Loomis, dan is dit misschien maar beter.

PS: Overigens best typerend dat het toevallig de oudste nummers zijn die me het beste liggen. She Comes in Colors is van een oude demo-opname, terwijl Loomiss een jaar of twaalf aan And the Maiden Spoke heeft gewerkt. Het bewijs dat Nevermore de tijd moet blijven nemen.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Took » za mei 29, 2010 7:45 pm

De nieuwe boxset is erg mooi. Ik heb even m'n foto-opstelling er snel mee getest:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


inhoud:
digipack van de cd
bonus cd met daarop 2 verschillende nummers om met Jeff Loomis mee te spelen (in 2 uitvoeringen. alleen de gitaarpartijen, of alles behalve gitaar)
12 ansichtkaarten met achterop de songteksten
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Soulcollector » za mei 29, 2010 8:06 pm

Mede door de mooie boxset en de reputatie van Nevermore heb ik die vandaag na een kleine luisterbeurt in een cdzaak aangeschaft, maar ik ben nog niet overtuigd. Het is duidelijk een minder snel en complex album en dat is even slikken. Mijn ingang tot Nevermore en één van mijn favoriete albums van de band is namelijk Enemies of Reality, maar ook de vorige was nog een echte knaller. Nu lijken ze het toch rustiger aan te doen met wel erg veel mid-tempo db-gedreven stukken en gitaarriffs die er weinig uitspringen. Maargoed, zodra de nummers doorsijpelen zal deze plaat waarschijnlijk beter worden en erg lekker in het gehoor klinken.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25319
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Jeroen » za mei 29, 2010 11:25 pm

Ik heb em vandaag ook aangeschaft. Inderdaad een erg fraaie box. Heb de cd inmiddels twee keer beluisterd en dat is toch weer wat anders dan met mp3's klooien. Ik blijf echter bij mijn mening. Er staan erg goede nummers op, maar het is een echte liedjesplaat geworden. Weliswaar met goede liedjes, maar van mij had het allemaal wel wat complexer, uitdagender, spannender en langer gemogen. Ik heb welgeteld drie riffs geteld waar ik helemaal wild van werd, de rest is hoogstens vet als functionele ondersteuning. Verder is het natuurlijk geenszins een slechte plaat, maar het is voor Nevermore-begrippen nogal gezapig. Ik hoef er geen moeite voor te doen om de nummers te bevatten. Dat is vooral nadelig voor de houdbaarheid. Ik draai deze cd denk ik een paar weken en daarna is het misschien eens in de paar maanden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Nevermore

Bericht door Iron Maiden » zo mei 30, 2010 11:12 am

Ik heb de boxset besteld, maar nog niet gekregen. Ik verwacht hem toch wel morgen. Hij ziet er in ieder geval erg mooi uit.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Took » ma mei 31, 2010 11:37 pm

interviewtje met Warrel Dane:
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=793
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Nevermore

Bericht door Iron Maiden » di jun 01, 2010 9:59 am

Is hij niet zo'n spraakwaterval of lijkt dat zo? Het lijken nogal zakelijke antwoorden, daar waar Loomis toch wat uitgebreider in gaat op het nieuwe album, in zijn interviews.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Took » di jun 01, 2010 10:19 am

nee hij had er duidelijk niet zo'n zin in. Het was aan het einde van een dag met interviews. En daardoor had ik ook minder zin om er dieper op door te vragen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Plaats reactie