Witchcraft

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
superfuzz
Berichten: 70
Lid geworden op: vr jun 24, 2005 1:29 pm
Locatie: asten

Witchcraft

Bericht door superfuzz » ma jul 04, 2005 4:33 pm

heeft iemand de nieuwe (firewood) al?

ik heb hun eerste (s/t) en vond 'm goed. heerlijke 70's DooM/Heavy rock. goed genoeg om de volgende ook te kopen, maar is ie goed?

want anders ga ik m morgen even kopen, maar moet op m'n centen passen. en ik heb gehoord dat ze ook Boris - Akomo no uta op LP hebben 8)
amplifier worship

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Witchcraft

Bericht door innuendo » za sep 08, 2012 2:26 pm

Altijd even checken of er niet al een topic was. Gek dat er nooit op gereageerd is.

Ach, in ieder geval komt over twee weken hun vierde album uit. Legend is wel andere koek dan Firewood en The Alchemist trouwens. Zeker even wennen, maar uiteindelijk weer een goed album.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Re: Witchcraft

Bericht door puist » ma sep 10, 2012 7:57 am

Ik ken alleen The Alchemist en dat vind ik een erg goed album. De rest zou ik persoonlijk blind aanschaffen. Het is er alleen nog niet van gekomen.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Witchcraft

Bericht door innuendo » wo okt 28, 2015 10:47 pm

Wauw, dit had ik eigenlijk niet meer verwacht. De berichten rondom Witchcraft waren de laatste twee jaren ronduit vreemd of negatief. Het scheen in elk geval heel slecht te gaan, maar plotseling komt daar dan alsnog de melding dat er een nieuw album komt. Nucleus verschijnt in januari. Met dit bericht wordt ook duidelijk dat het inderdaad flink gerommeld heeft binnen Witchcraft. Magnus Pelander is verder gegaan zonder zijn oude bandleden (incl. bassist van het eerste uur Ola Henriksson) en gaat verder als driemansformatie, waarbij de zanger de gitaar weer oppakt. Een terugkeer naar het oude geluid? De single verschijnt in december, en daar ben ik erg benieuwd naar!

01. Malstroem
02. Theory Of Consequence
03. The Outcast
04. Nucleus
05. An Exorcism Of Doubts
06. The Obsessed
07. To Transcend Bitterness
08. Helpless
09. Breakdown
Limited digipak CD & 2LP vinyl bonus track
10. Chasing Rainbows

Afbeelding
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Witchcraft

Bericht door Eru Iluvatar » do okt 29, 2015 12:16 am

Tof! Ben zeer verrast. 'Legend' was een verfijnd volwassenen album. Zal mij benieuwen waar ze nu mee komen.
Goed idee van die zanger op weer de gitaar op te pakken; volgens velen zag zijn podiumpresentatie zonder er niet echt uit.....:


Gebruikersavatar
Strife
Berichten: 272
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 11:18 pm
Locatie: Assen

Re: Witchcraft

Bericht door Strife » do okt 29, 2015 8:48 pm

Legend was een uiterst fijn album. Ik ben dan ook erg benieuwd naar het nieuwe materiaal. Ik zag al aardig wat berichten voorbij komen. Tijd voor een voorproefje.
Ik hoop dat de nieuwe bandsetting een beetje goed uitpakt. Is Magnus Pelander ook een van de voornaamste schrijvers van de band? Dan ben ik benieuwd wat hij met een nieuwe samenstelling voor elkaar krijgt.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Witchcraft

Bericht door innuendo » do okt 29, 2015 10:26 pm

Witchcraft is zijn kindje. Zonder Magnus Pelander heeft de band geen bestaansrecht. Zijn podiumpresentatie was wel wat beter toen hij ook nog gitaar speelde, maar dat was in de tijd dat hij als een van de weinigen zich nog kleedde in vintage kledij. De retrorock waar Witchcraft naam mee maakte, is inmiddels tot in den treure gekopieerd. Stiekem hoop ik dat Witchcraft alle copycats eens goed de les gaat lezen, al zal ik een voortzetting van Legend ook zeker niet vervelend vinden. Het artwork stemt me eigenlijk nog niet hoopvol.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Strife
Berichten: 272
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 11:18 pm
Locatie: Assen

Re: Witchcraft

Bericht door Strife » do okt 29, 2015 10:48 pm

Inderdaad als je die video van Dokkém bekijkt ziet dat er inderdaad niet uit. Brengt niet de beklemmende sfeer over zoals van de plaat.
Ik hoop eigenlijk ook op een voortzetting van Legend, want ik vind die plaat toch echt wel het beste van hun. Al zullen daar veel niet met mij over eens zijn en misschien moet ik die andere albums nog maar weer eens opnieuw opzetten. Zo goed ken ik ze ook niet.
Hetzelfde geldt eigenlijk ook wel voor Graveyard. Ik kon de nieuwe stijl die ze insloegen na het debuut wel erg waarderen en zo ook de opvolger. Gek genoeg is die nieuwste nog steeds niet helemaal geland.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Witchcraft

Bericht door innuendo » di nov 24, 2015 11:22 am

Toen stonden ze in de openlucht te spelen. De zware bewolking zorgde ook niet voor een feeststemming. Altijd anders dan een donker zaaltje, al had een stralend zonnetje misschien ook wel voor een goede sfeer gezorgd.

Anyway, het eerste nummer is uitgebracht. Ik loop er nog niet mee weg, maar erg teleurstellend klinkt het ook niet. Het klinkt inderdaad minder modern dan wat we van Legend kennen.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?time_conti ... LNkCmsdKV8[/youtube]
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Plaats reactie