TOOL

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Disinter
Berichten: 661
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:22 pm
Locatie: Rotterdoom
Contacteer:

Bericht door Disinter » di mei 02, 2006 1:43 pm

Amibor schreef:Dan koop ik er uiteraard 2, eentje om te draaien en eentje om te neuken.
naaien?
Equinox schreef:roerend mee eens
:lol:
[quote="natassja"]een relatie zonder sex is geen liefde[/quote]

Hoofdbanger
Berichten: 871
Lid geworden op: ma nov 24, 2003 8:09 pm

Bericht door Hoofdbanger » di mei 02, 2006 3:18 pm

Fijn dat ie ook weer helemaal fillerloos is. Mijn favorieten zijn tot nu toe The Pot en Rosetta Stoned.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » di mei 02, 2006 3:33 pm

Mijne Right in Two.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Hoofdbanger
Berichten: 871
Lid geworden op: ma nov 24, 2003 8:09 pm

Bericht door Hoofdbanger » di mei 02, 2006 3:37 pm

Ook geniaal inderdaad.

In Rosetta stoned zit trouwens volgens velen de tekst 'Godamn, should've been', maar ik versta daar steeds 'Goddamn, shit the bed.'

Ik ben wel benieuwd wat het nu echt is.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » di mei 02, 2006 3:39 pm

Vicarious, Jambi en Right in two staan (al dat niet met speculaties) op toolshed, maar de echte lyrics zijn nog niet vrijgegeven.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » di mei 02, 2006 5:22 pm

Hoofdbanger schreef:Ook geniaal inderdaad.

In Rosetta stoned zit trouwens volgens velen de tekst 'Godamn, should've been', maar ik versta daar steeds 'Goddamn, shit the bed.'

Ik ben wel benieuwd wat het nu echt is.
Het is ook "Shit the bed", echt waar
probeer het verhaal erachter maar eens te volgen
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Kinyin
Berichten: 1
Lid geworden op: di mei 02, 2006 5:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Kinyin » di mei 02, 2006 5:45 pm

Hey mischien nog een reden voor de naam 10.000 days:

Ik had eens een keer ergens gelezen dat de mens na zijn 27e jaar in een verder stadium in zijn leven komt (zoals van baby -> kind -> puber -> etc.)

Mischien wil tool aanduiden dat ze naar een volgend stadium gaan?

Kan ook onzin zijn... Ik zal kijken of ik achter die bron kan komen voor wat overtuigender bewijs.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » di mei 02, 2006 6:25 pm

Ik heb vandaag de cd in handen gehad, en al moet ik zeggen dat de digipack/book niet echt handig in je cd-rek zal staan, maar erg gaaf met die lenzen enzo is het wel.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Hoofdbanger
Berichten: 871
Lid geworden op: ma nov 24, 2003 8:09 pm

Bericht door Hoofdbanger » di mei 02, 2006 7:00 pm

Equinox schreef:[..]


Het is ook "Shit the bed", echt waar
probeer het verhaal erachter maar eens te volgen
Het gaat toch over iemand die zegt bezocht te zijn door aliens die hem verteld hebben dat hij 'de uitverkorene' is? Dat is in ieder geval wat ik van de tekst maak, inclusief het 'intro' Lost Keys.

De naam Rosetta Stoned slaat er dan op dat de hoofdpersoon de link zal vormen die de taal van de aliens voor mensen begrijpbaar maakt.

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » wo mei 03, 2006 7:43 am

Hoofdbanger schreef:[..]


Het gaat toch over iemand die zegt bezocht te zijn door aliens die hem verteld hebben dat hij 'de uitverkorene' is? Dat is in ieder geval wat ik van de tekst maak, inclusief het 'intro' Lost Keys.

De naam Rosetta Stoned slaat er dan op dat de hoofdpersoon de link zal vormen die de taal van de aliens voor mensen begrijpbaar maakt.
Dat klopt
verder is ie dus opgenomen in een ziekenhuis/inrichting (zoals je kunt horen in Lost Keys), ligt ie "vastgeketend" in een bed, etc... in een dwangbuis ofzo, en dan laat je wel eens wat lopen
typical....
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » wo mei 03, 2006 9:15 am

Hoofdbanger schreef:[..]

De naam Rosetta Stoned slaat er dan op dat de hoofdpersoon de link zal vormen die de taal van de aliens voor mensen begrijpbaar maakt.
Misschien bedoel je hetzelfde maar de steen van Rosetta is een steen die de sleutel heeft gevormd naar het ontcijferen van de egyptische hieroglyfen. Op deze steen stond dezelfde tekst in het grieks, spijkerschrift (dacht ik) en in hieroglyfen.

Afbeelding
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » wo mei 03, 2006 10:25 am

Overigens, heeft iemand al een verklaring voor de titel Viginti Tres (23 in het latijn)?
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » wo mei 03, 2006 10:53 am

23 is een getal wat vaak voorkomt in occulte zaken... heb ik gehoord, meer weet ik er nog niet van
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » wo mei 03, 2006 11:02 am

Equinox schreef:23 is een getal wat vaak voorkomt in occulte zaken... heb ik gehoord, meer weet ik er nog niet van
Hmmmm....
Wikipedia schreef:The 23 Enigma is a belief that the number 23 is of particular or unusual significance, especially in relation to disasters.

Unusual circumstances being linked to 23 are mentioned by William S. Burroughs. He tells the story of meeting a ferry captain named Clark who claimed to have sailed the same route without an accident for 23 years. That very day, however, the ferry sank. Later that day, Burroughs writes, he was thinking about Clark's ferry accident when he heard that a Flight 23 on a New York-Miami route had crashed. According to Burroughs, the pilot's name for the flight had also been Clark. Burroughs began collecting incidences of the number 23 in a scrapbook and referred to them in his writings.

The 23 Enigma can also be traced to Robert Anton Wilson and Robert Shea's The Illuminatus Trilogy (there called the "23/17 phenomenon"), Wilson's Cosmic Trigger I: Final Secret of the Illuminati (there called "The Law of 23s"), as well as to the Principia Discordia. In these works, 23 is considered to be alternately lucky, sacred to the goddess Eris, or just plain weird. The Principia quotes "The Law of Fives" in explaining this, as 2+3=5. The electronica group The KLF, who referenced The Illuminatus Trilogy extensively, also contrived the appearance of the number 23 throughout their work, in promotional material and in the cataloguing of their releases.

The link to disasters also corresponds with hexagram 23 of the "I Ching", P'o, translated as "Splitting Apart." The hexagram pictures a time in which inferior people surreptitiously overthrow the superior.

Though certain numbers have long been linked to unusual coincidences (13 and 17 also being favorites), the 23 Enigma could be just an example of apophenia. There is also the fact that 23, being a fairly low number, occurs often in the media, current events, and daily life. Skeptics point out that it appears probably no more often in conjunction with catastrophe or coincidence than 22 or 24, while believers often enjoy hunting for ways in which 23 is "revealed."
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Hoofdbanger
Berichten: 871
Lid geworden op: ma nov 24, 2003 8:09 pm

Bericht door Hoofdbanger » wo mei 03, 2006 11:32 am

Zagato schreef:[..]


Misschien bedoel je hetzelfde maar de steen van Rosetta is een steen die de sleutel heeft gevormd naar het ontcijferen van de egyptische hieroglyfen. Op deze steen stond dezelfde tekst in het grieks, spijkerschrift (dacht ik) en in hieroglyfen.

Afbeelding
Ja, die bedoel ik.

Er gaan trouwens geruchten dat Lost Keys en Rosetta Stoned een connectie hebben met Faaid de Oiad, weet iemand wat daarin precies gezegd wordt? Ik versta altijd alleen wat gelul over Area 51 (wordt in Rosetta Stoned ook genoemd) en 'the aliens'.
Faaip de Oaid is trouwens een fragment uit een echte radio-uitzending, waarbij de geinterviewde later nog opbelde om te zeggen dat het een grapje was.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » wo mei 03, 2006 11:37 am

Equinox schreef:23 is een getal wat vaak voorkomt in occulte zaken... heb ik gehoord, meer weet ik er nog niet van

Damn, en ik ben op 3 mei, 2 dagen na de releasedatum, 23 geworden.

Spooky.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » wo mei 03, 2006 11:38 am

Amibor schreef:[..]



Damn, en ik ben op 3 mei, 2 dagen na de releasedatum, 23 geworden.

Spooky.
Binnen blijven!!!!!!!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » wo mei 03, 2006 12:50 pm

Hoofdbanger schreef:[..]


Ja, die bedoel ik.

Er gaan trouwens geruchten dat Lost Keys en Rosetta Stoned een connectie hebben met Faaid de Oiad, weet iemand wat daarin precies gezegd wordt? Ik versta altijd alleen wat gelul over Area 51 (wordt in Rosetta Stoned ook genoemd) en 'the aliens'.
Faaip de Oaid is trouwens een fragment uit een echte radio-uitzending, waarbij de geinterviewde later nog opbelde om te zeggen dat het een grapje was.
LK en RS is natuurlijk gewoon 1 song... en die heeft waarschijnlijk idd te maken met Faaip de Oiad (waar staat dat ook alweer voor?): Alien Abduction.

Misschien dat op het volgende album (over 5 jaar) verder wordt geborduurd op het getal 23 en diens occulte betekenissen??
:P
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Hoofdbanger
Berichten: 871
Lid geworden op: ma nov 24, 2003 8:09 pm

Bericht door Hoofdbanger » wo mei 03, 2006 6:11 pm

Equinox schreef:[..]LK en RS is natuurlijk gewoon 1 song... en die heeft waarschijnlijk idd te maken met Faaip de Oiad (waar staat dat ook alweer voor?): Alien Abduction.
Het betekent 'stem van God' in het Enochiaans.

Gebruikersavatar
Die_Eier_Von_Satan
Berichten: 3017
Lid geworden op: wo mei 11, 2005 2:26 pm
Locatie: Surhústerfean
Contacteer:

Bericht door Die_Eier_Von_Satan » do mei 04, 2006 10:47 am

Na een paar luisterbeurten van tienduizend dagen, is het 1e wat in me op komt, 'Lateralus 2.' Beetje jammer, eigenlijk. Maar goed, Lateralus was fokking gaaf, dus slecht is die nieuwe plaat zeker ook niet. :D
Makin' movies, makin' songs, an' foightin' round the world!

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » do mei 04, 2006 11:09 am

Die_Eier_Von_Satan schreef:Na een paar luisterbeurten van tienduizend dagen, is het 1e wat in me op komt, 'Lateralus 2.' Beetje jammer, eigenlijk. Maar goed, Lateralus was fokking gaaf, dus slecht is die nieuwe plaat zeker ook niet. :D
Dan zou ik nog maar wat beter luisteren, wat 'Lateralus 2' raakt kant noch wal.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Die_Eier_Von_Satan
Berichten: 3017
Lid geworden op: wo mei 11, 2005 2:26 pm
Locatie: Surhústerfean
Contacteer:

Bericht door Die_Eier_Von_Satan » do mei 04, 2006 11:12 am

Jaja, ik zal hem ook even beter luisteren. Alleen hier een daar 'vluchtig' geluisterd, maar 'Lateralus 2' is een beetje overdreven. Maar een Tool cd kun je pas beoordelen s'avonds in je bed met koptelefoons op. Daar heb ik tot nu toe nog niet de tijd voor gehad.
Makin' movies, makin' songs, an' foightin' round the world!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » vr mei 05, 2006 12:28 pm

Ik heb zo'n 5 nummers gehoord en ik kan concluderen dat het niet mijn ding is.



Al vind ik het hoesje wel erg gaaf!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Hoofdbanger
Berichten: 871
Lid geworden op: ma nov 24, 2003 8:09 pm

Bericht door Hoofdbanger » vr mei 05, 2006 4:59 pm

innuendo schreef:Ik heb zo'n 5 nummers gehoord en ik kan concluderen dat het niet mijn ding is.
Nee. Niemand kan na één keer vijf nummers gehoord te hebben ook maar iets concluderen over Tool.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » vr mei 05, 2006 6:11 pm

pech gehad, het is gewoon mijn stijl niet.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » vr mei 05, 2006 9:24 pm

Ik heb Salival gekregen van een collega, kan zeggen dat dat ook een vrij fijn schijfje is
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Parabellum
Berichten: 811
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 1:23 am

Bericht door Parabellum » vr mei 05, 2006 10:03 pm

Zagato schreef:[..]


Misschien bedoel je hetzelfde maar de steen van Rosetta is een steen die de sleutel heeft gevormd naar het ontcijferen van de egyptische hieroglyfen. Op deze steen stond dezelfde tekst in het grieks, spijkerschrift (dacht ik) en in hieroglyfen.
Grieks, Demotisch en Egyptische hierogliefen om helemaal correct te zijn.
Ik kan alles van Tool wel apprecieren, maar een die-hard fan ben ik niet. Heb al een nummertje van de nieuwe CD gehoord en dat klonk weer deftig, dus volgende week is gaan kopen.

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » vr mei 05, 2006 10:14 pm

paradigm shift schreef:Ik heb Salival gekregen van een collega, kan zeggen dat dat ook een vrij fijn schijfje is
met dvd ?

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » vr mei 05, 2006 10:40 pm

Nee, alleen de cd helaas.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma mei 08, 2006 1:19 pm

Deze twee stukken tekst (en de manier waarop ze gezongen worden) alleen al geven me kippenvel op de meest onwaarschijnlijke plekken:

you're the only one who can hold your head up high
shake your fist at the gates saying:

i have come home now
fetch me the spirit
the son, and the father
tell them their pillar of faith has ascended
it's time now, my time now
give me my, give me my, wings

give me my
give me my wings


-------------------------------------------------------------------

Angels on the sideline,
Puzzled and amused.
Why did Father give these humans free will?
Now they’re all confused.

Don’t these talking monkeys know that Eden has enough to go around?
Playing in this holy garden, silly old monkeys,
Well there’s one who's bound to divide it
Right in two


Prachtig gewoon.
Ik ben echt zeer benieuwd wat men hier nu precies mee bedoelt.
Welk verhaal er achter de teksten schuilt.[/i]
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma mei 08, 2006 1:24 pm

paradigm shift schreef:Nee, alleen de cd helaas.
kopie ofzo?
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » ma mei 08, 2006 1:28 pm

Vorige week de CD van 10.000 days gekocht en die klinkt me een partijtje beter dan de rip die ik gedownload had! Leuk als the real thing je nog kan verbazen....
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Hoofdbanger
Berichten: 871
Lid geworden op: ma nov 24, 2003 8:09 pm

Bericht door Hoofdbanger » ma mei 08, 2006 5:09 pm

XnegativeX schreef:Deze twee stukken tekst (en de manier waarop ze gezongen worden) alleen al geven me kippenvel op de meest onwaarschijnlijke plekken:

you're the only one who can hold your head up high
shake your fist at the gates saying:

i have come home now
fetch me the spirit
the son, and the father
tell them their pillar of faith has ascended
it's time now, my time now
give me my, give me my, wings

give me my
give me my wings


-------------------------------------------------------------------

Angels on the sideline,
Puzzled and amused.
Why did Father give these humans free will?
Now they’re all confused.

Don’t these talking monkeys know that Eden has enough to go around?
Playing in this holy garden, silly old monkeys,
Well there’s one who's bound to divide it
Right in two


Prachtig gewoon.
Ik ben echt zeer benieuwd wat men hier nu precies mee bedoelt.
Welk verhaal er achter de teksten schuilt.[/i]
Lijkt me vrij duidelijk.

10.000 Days gaat over zijn overleden moeder, hij zegt dus blijkbaar dat ze bij de hemelpoort komt en roept dat ze haar engelenvleugels wil.

Right in Two gaat over hoe kut de mensen zich gedragen en dat de engelen dat verbaasd gadeslaan.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » ma mei 08, 2006 5:21 pm

Idd ja, de teksten zijn nu een stuk minder cryptisch als voorheen. Maar wel erg mooi.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Neurotica
Berichten: 89
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 12:58 pm
Locatie: Hengelo

Bericht door Neurotica » wo mei 10, 2006 3:28 pm

Er zit ook een puzzel in de foto's van het cd-boekje.

De foto's met de bandleden erop moet je wat uit kunnen halen, is hier iemand al achter? Ik kan er zelf namelijk niks uithalen.

De cd zelf moet ik nog aan wennen. Ik denk dat ik de cd niet zo goed zal gaan vinden als Lateralus.
[img]http://www.snakenetmetalradio.com/Bible/Images/Artists/Large/meshuggah.gif[/img]

Hoofdbanger
Berichten: 871
Lid geworden op: ma nov 24, 2003 8:09 pm

Bericht door Hoofdbanger » wo mei 10, 2006 4:59 pm

Neurotica schreef:Er zit ook een puzzel in de foto's van het cd-boekje.

De foto's met de bandleden erop moet je wat uit kunnen halen, is hier iemand al achter? Ik kan er zelf namelijk niks uithalen.
Ik ook niet, ik vind die puzzels zo'n gedoe. Ik heb ook niet echt zin om daar middagen aan te zitten ofzo. Het zal ook vast wel iets met religies of wiskundigheden te maken hebben waar ik te weinig vanaf weet.

Rechtsonderaan het plaatje van de blauwe en groene hoofden staat trouwens heel klein een tekst, kan iemand die lezen?

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » wo mei 10, 2006 6:54 pm

Nee, zelfs met vergrootglas kan ik het niet lezen... Is het je trouwens al opgevallen dat in dat plaatje het plaatje van de foetus in de schedel verwerkt zit?
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo mei 10, 2006 7:05 pm

Waar zien jullie een tekst?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » wo mei 10, 2006 7:11 pm

Rechtsonderin zie je een zwart lijntje, zou tekst kunnen zijn, misschien de handtekeing van de schilder?
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » wo mei 10, 2006 7:11 pm

Tokus schreef:[..]


kopie ofzo?
oh, en ja. Zou relaxed van hem zijn als ie de originele box zou geven 8)
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo mei 10, 2006 7:15 pm

paradigm shift schreef:Rechtsonderin zie je een zwart lijntje, zou tekst kunnen zijn, misschien de handtekeing van de schilder?
Ik gok er op dat het gewoon een zwart lijntje is.
Zo'n puzzle is natuurlijk wel heel mooi maar als je niet weet waarnaar je zoekt, zelfs niet eens een hint, dan is de gein er snel af. Dan kan namelijk alles iets anders zijn.

Kortom, ik wacht wel tot er wat meer feiten boven tafel komen voordat ik mijn ogen weer aan het werk zet.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Hoofdbanger
Berichten: 871
Lid geworden op: ma nov 24, 2003 8:09 pm

Bericht door Hoofdbanger » wo mei 10, 2006 7:51 pm

paradigm shift schreef:Nee, zelfs met vergrootglas kan ik het niet lezen... Is het je trouwens al opgevallen dat in dat plaatje het plaatje van de foetus in de schedel verwerkt zit?
Nee, ik zie het nu pas. Ik zag wel die schedel met een rare bol, maar legde niet de link naar dat andere plaatje.

Wat betreft die tekst, er gaan geruchten dat er 'Fuck George W. Bush' staat. Nu is de band anti-Bush (MJK in ieder geval), maar zo'n tekst lijkt me toch wel erg flauw.

[edit] Er staat volgens mij gewoon Alex Grey Studio's, Alex Grey is dus de schilder. Damn. Je kunt ook te ver gaan in het onderzoeken van artwork.
Laatst gewijzigd door Hoofdbanger op wo mei 10, 2006 8:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo mei 10, 2006 7:58 pm

Hoofdbanger schreef:[..]


Nee, ik zie het nu pas. Ik zag wel die schedel met een rare bol, maar legde niet de link naar dat andere plaatje.

Wat betreft die tekst, er gaan geruchten dat er 'Fuck George W. Bush' staat. Nu is de band anti-Bush (MJK in ieder geval), maar zo'n tekst lijkt me toch wel erg flauw.
erg flauw ja, als dat er staat. Heb gewoon het lef om dat er normaal in te zetten.
Maar nee, dan verkoop je geen half miljoen exemplaren in de 1e week.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Neurotica
Berichten: 89
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 12:58 pm
Locatie: Hengelo

Bericht door Neurotica » wo mei 10, 2006 8:23 pm

Op een andere forum zaten ze al helemaal tijd verbanden te maken tussen de foto's en conclusies te trekken aan de kaarsen die op de tafels staan. Nahja als dat waar is dan lijkt me onbegonnen werk.
[img]http://www.snakenetmetalradio.com/Bible/Images/Artists/Large/meshuggah.gif[/img]

Gebruikersavatar
Sandr
Berichten: 17929
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 5:21 pm
Locatie: Ootmarsum/Wageningen
Contacteer:

Bericht door Sandr » wo mei 10, 2006 8:58 pm

ik ben nu Lateralus aan het luisteren, ik hoor zeker gave dingen, al moet het echt vaker gedraaid worden om met een definitief oordeel te komen
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Kaleidoscope
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo jul 20, 2005 3:41 pm
Locatie: Ommen / Arnhem
Contacteer:

Bericht door Kaleidoscope » wo mei 10, 2006 9:29 pm

Wat is het hoesje trouwens kut als je de cd er uit wil halen, ben bang dat de hele cd naar de stront zal gaan, vandaar doe ik de cd in een apart mapje.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v293/cooma/front1hn2.jpg[/img]

Hoofdbanger
Berichten: 871
Lid geworden op: ma nov 24, 2003 8:09 pm

Bericht door Hoofdbanger » wo mei 10, 2006 10:04 pm

Kaleidoscope schreef:Wat is het hoesje trouwens kut als je de cd er uit wil halen, ben bang dat de hele cd naar de stront zal gaan, vandaar doe ik de cd in een apart mapje.
Dat is idd het nadeel van dergelijke verpakkingen. Heeft Nine Inch Nails ook last van.

the_dying
Berichten: 1545
Lid geworden op: do dec 26, 2002 1:13 am
Locatie: MXCII

Bericht door the_dying » wo mei 10, 2006 10:27 pm

Beetje voorzichtig zijn... Ben je met je lief toch ook?
http://addergebroed.wordpress.com - http//www.facebook.com/Hemelbestormer

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » wo mei 24, 2006 10:36 pm

vast al gelezen maar ik post het hier ook ff, 'wings pt 1 + virgenti tres tegelijk afspelen met wings pt 2 = 1 nummer' wordt hier beweerd, eentje voor de puzzelaars
http://www.progarchives.com/forum/forum ... 3344&FID=3

Gebruikersavatar
RDV
Berichten: 1405
Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:38 pm

Bericht door RDV » wo mei 24, 2006 11:36 pm

Het klopt,het nummer is zo vet er uitkomt :shock:

Plaats reactie