Anthrax

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt

Wat is het beste Anthrax album?

Fistful of Metal
11
10%
Spreading The Disease
26
23%
Among The Living
40
35%
State Of Euphoria
8
7%
Persistence Of Time
6
5%
The Sound Of White Noise
12
11%
Stomp 442
2
2%
Volume 8: The Threat Is Real
1
1%
We've Come For You All
7
6%
 
Totaal aantal stemmen: 113

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr dec 05, 2008 10:56 am

Godallemachtig, die zang is afgrijselijk. Dave Padden van Annihilator's stemgeluid was ik al niet zo over te spreken, maar dit is helemaal afgrijselijk. Is er dan nergens een gewone US-power metal zanger die interesse had, waar zij ook interesse in hadden?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22173
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr dec 05, 2008 10:59 am

US-Power metal? Stelletje spijkerjas-zeikerds. Anthrax is toch geen band voor een US-Power metal zanger? Anthrax is vrolijke thrash metal, daar mag best zo'n schreeuwerd bij. :)
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr dec 05, 2008 11:03 am

Meh, alles mag, maar ik vind dat soort zang afgrijselijk.

Maar wat maakt mij het ook uit, het Anthraxkwartje is nog steeds niet gevallen :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr dec 05, 2008 11:12 am

Noh niet eens bij Among the Living?

Maar Anthrax hoeft mij niet zo nodig meer door te gaan. Ik hou het wel op de oude platen.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » vr dec 05, 2008 12:03 pm

Klinkt erg goed, die nieuwe gozert.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » vr dec 05, 2008 12:21 pm

Hm, ik heb een tweeledig gevoel. Ik heb een bootleg van de eerst show met die gast (Liefhebbers kunnen PM'en) dus heb een aardige indruk gekregen... op het eerste gezicht klinkt het niet slecht, een agressief nummer als Caught in a Mosh brengt hij lekker bruut, dat past wel. Maar aan de andere kant zit de oude zang er zo ingebakken dat hieraan wennen toch erg moeilijk gaat worden.

Ik wacht wel af, ik ben meer van de oude Anthraxplaten dus de nieuwe zal voor mij vast net zo weinig toevoegen als We've come for you all, maar ik wil ze toch een keer live checken, gewoon om te kijken hoe het is. Niet dat ik verwacht dat het net zo goed zal zijn in als in de 013 enkele jaren terug natuurlijk, dat was onovertroffen.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » vr dec 05, 2008 12:29 pm

Lennert schreef:Maar wat maakt mij het ook uit, het Anthraxkwartje is nog steeds niet gevallen :P
Heb je alleen naar Persistence Of Time geluisterd? Dat album vind ik nogal overschat en doet mij ook niet veel. Zoals anderen al hebben gezegd, zou ik in ieder geval Among The Living een kans geven, dat is eigenlijk de enige Anthrax plaat die ik echt bijzonder vind.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr dec 05, 2008 12:39 pm

Nope, alleen Spreading The Disease er nog bij geprobeerd en gillend gek Stomp 442 uitgezet. Het doet me gewoon net niks. Misschien dat ik Among The Living nog wel wil proberen, maar ik kan me slecht voorstellen dat ik daarvan ineens overstag zou gaan :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Flaw
Lult over cdtjes
Berichten: 2556
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 3:51 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Flaw » vr dec 05, 2008 1:22 pm

Ik vind die nieuwe kerel toch behoorlijk vet klinken hoor. Ben benieuwd wat die nieuwe plaat ons zal brengen.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » vr dec 05, 2008 1:41 pm

IROn schreef:Niet dat ik verwacht dat het net zo goed zal zijn in als in de 013 enkele jaren terug natuurlijk, dat was onovertroffen.
Dat was erg gaaf inderdaad! Echt zonde dat Joey niet me ze is kunnen doorgaan. Ian en Benante wilden hem vast te weinig geld betalen. Dan Nelson daar ben ik nog niet al te overtuigd van. Ik houd sowieso niet van Pantera-achtige zangers.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » vr dec 05, 2008 2:00 pm

Lennert schreef:Nope, alleen Spreading The Disease er nog bij geprobeerd en gillend gek Stomp 442 uitgezet. Het doet me gewoon net niks. Misschien dat ik Among The Living nog wel wil proberen, maar ik kan me slecht voorstellen dat ik daarvan ineens overstag zou gaan :P
Jawel.
ATL rost alles en iedereen omver.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » vr dec 05, 2008 10:19 pm

Precies, nu luisteren. Verplicht.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » za dec 06, 2008 3:37 pm

Je weet in ieder geval als je Among the Living niks vind dat je kunt ophouden met Anthrax luisteren.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » za dec 06, 2008 4:43 pm

ATL en STD zijn tweevan degrootste metal classics ever, helaas is het in 1993 allemaal misgegaan...
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » za dec 06, 2008 5:13 pm

Om Lennert even bij te springen: Ik vind ATL ook maar weinig boeiend. STD daarintegen is een superplaat. Ik snap niet waarom zoveel mensen op ATL stemmen. Veel middelmatige songs IMO, enkel I'am the law vind ik de moeite waard.


En wat de nieuwe zanger betreft: ik had het al ergens gehoord. Ik heb echt een verschrikkelijke hekel aan dergelijke brulboeien. De nieuwe plaat wacht ik nog af, maar als mijn vermoedens gaan kloppen, dan is Anthrax hartstikke dood wat mij betreft.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » za dec 06, 2008 5:28 pm

enforcer schreef:ATL en STD zijn tweevan degrootste metal classics ever, helaas is het in 1993 allemaal misgegaan...
Na 1993 bedoel je dan hopelijk, want Sound of White Noise is natuurlijk een knaller van jewelste.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do apr 30, 2009 10:03 am

de nieuwe cd heet Worship Music
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » do apr 30, 2009 3:49 pm

Hoewel ze drastisch van stijl naar stijl gehuppeld hebben door de jaren heen en ze in de thrashscene gewoon onbetwiste goden zijn en jaarlijks met classic na classic kwamen hebben ze ook in hun als mindere periode omschreven jaren 90 (meestal zijn het thrashers die het zo zien) voor mij nooit een slecht album gemaakt.

Ook deze nieuwe zie ik vol goede moed, doch met een eerlijke objectiviteit tegemoet.

Ben benieuwd...
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » do apr 30, 2009 6:28 pm

Johan schreef:Dat was erg gaaf inderdaad! Echt zonde dat Joey niet me ze is kunnen doorgaan. Ian en Benante wilden hem vast te weinig geld betalen.
Naar verluid wilden Ian en Benante Belladonna niet genoeg zekerheid geven over hoeveel tours van de reunie er nog zouden volgen. Het was tour na tour na tour, zonder vooropgesteld plan. Dus toen Anthrax in gesprek was om met Sabbath te gaan touren en Belladonna zei er op zo'n manier geen zin meer in te hebben, werd'ie uit de band gewipt.

Overigens vind ik het jammer dat ze met die beue albumtitel zijn blijven plakken...'Worship Music' klinkt als een plaat van Christina Aguilera. Maar ok, het gaat om de muziek. Ik zie wel.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » do apr 30, 2009 11:14 pm

Cathalised schreef:[..]

Naar verluid wilden Ian en Benante Belladonna niet genoeg zekerheid geven over hoeveel tours van de reunie er nog zouden volgen. Het was tour na tour na tour, zonder vooropgesteld plan. Dus toen Anthrax in gesprek was om met Sabbath te gaan touren en Belladonna zei er op zo'n manier geen zin meer in te hebben, werd'ie uit de band gewipt.

Overigens vind ik het jammer dat ze met die beue albumtitel zijn blijven plakken...'Worship Music' klinkt als een plaat van Christina Aguilera. Maar ok, het gaat om de muziek. Ik zie wel.
Ook een lekkere titel voor criticasters om te misbruiken, mocht het album tegenvallen.
Misschien krijgt The Great Kat wel een gastrolletje haha
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » zo jun 07, 2009 9:59 pm

De poll op de frontpage gaat deze week over Anthrax. Zie deze link.

Gebruikersavatar
Angelrat
Berichten: 27
Lid geworden op: di jun 16, 2009 4:55 pm
Locatie: Snelweg, Hel
Contacteer:

Bericht door Angelrat » di jun 16, 2009 6:31 pm

ATL en STD...

STD heeft misschien betere nummers, maar ATL heeft een beter geluid, vooral de gitaren klinken zo lekker metaal-achtig :P Gewoon lekkere vrolijke thrash metal waar je heerlijk op uit je bol kan gaan ;) Injun Joe past er goed bij met zijn stem imo :)

Daarna vond ik het allemaal wat minder worden...

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jun 16, 2009 7:22 pm

Ik zweer nog immer bij het debuut. Lekker crunchy, snel en het blijft hangen. Daarnaast haalde Turbin niet van die flauwe toeren uit en werd er gewoon nog lekker gethrasht. Geen skateboards, zonnetjes en vage deuntjes, maar een lekker plaatje.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » di jun 16, 2009 9:19 pm

Thrashen moet geen te serieuze zaak zijn Jeroen, snap dat nou... Dat image van ze is juist zo gaaf!
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jun 16, 2009 9:35 pm

hehe, ja ja, ik weet het wel. Maar ik heb daar niet zoveel mee. Ik heb best genoten van Anthrax met Joey op Dynamo 2005, maar toch, de muziek van het debuut spreekt me meer aan. Ik ben wat serieuzer qua muziek :P , kan ik het helpen .
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Natasja » wo jun 17, 2009 12:07 am

Ik ook, maar toch vind ik Anthrax wel gaaf. Een band die ik jaren lang voorbij heb laten gaan maar nu toch wel kan waarderen, ik ken niet alles van ze maar Spreading the Disease en Among the Living vind ik goed.
Hun eerste ken ik niet echt, binnenkort maar eens opzetten dan. Vrijdag zie ik ze weer eens live op Hellfest trouwens.
http://www.last.fm/user/Natasja-84

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » wo jun 17, 2009 10:58 am

Heb ze gisteren voor 't eerst met die nieuwe zanger gezien. Bij zo'n wissel is 't altijd even afwachten of 't niet achteruit gaat, maar dat viel reuze mee. Zijn stem verschilt niet eens zo veel van die van John Bush.
Vooral veel klassiekertjes, een paar nummers uit de periode met Bush (goede keuzes ook!) en drie nummers van de plaat die later dit jaar uit moet komen. Overtuigend gebracht door een band die er zin in had. Eigenlijk was er helemaal niks op aan te merken, dus ik vind 't niet erg om ze deze zomer nog een paar keer te bekijken.

Gebruikersavatar
GrindMind
Berichten: 199
Lid geworden op: ma mar 01, 2004 7:26 pm

Bericht door GrindMind » wo jun 17, 2009 1:59 pm

MetalTuupLimburg schreef:Heb ze gisteren voor 't eerst met die nieuwe zanger gezien. Bij zo'n wissel is 't altijd even afwachten of 't niet achteruit gaat, maar dat viel reuze mee. Zijn stem verschilt niet eens zo veel van die van John Bush.
Vooral veel klassiekertjes, een paar nummers uit de periode met Bush (goede keuzes ook!) en drie nummers van de plaat die later dit jaar uit moet komen. Overtuigend gebracht door een band die er zin in had. Eigenlijk was er helemaal niks op aan te merken, dus ik vind 't niet erg om ze deze zomer nog een paar keer te bekijken.
Setlistje?

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » wo jun 17, 2009 4:03 pm

Eens kijken hoe ver ik kom...
Indians, Caught in a Mosh, What Doesn't Die, Only, Safe Home, Got the Time, Madhouse, Room for One More, Antisocial, I am the Law
Niet in volgorde overigens. Van de nieuwe nummers ken ik de namen niet, maar dat waren er 3 geloof ik, waarvan een cover.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » di jul 21, 2009 11:19 pm

Whopla, kijk eens aan: http://www.roadrunnerrecords.com/blabbe ... mID=123977

ANTHRAX Splits With Singer DAN NELSON; JOHN BUSH To Fill In For U.K.'s SONISPHERE - July 21, 2009

ANTHRAX's manager, Izvor Zivkovic of Split Media, has released the following statement to BLABBERMOUTH.NET:

"As announced last week, thrash legends ANTHRAX regretfully cancelled the first three dates on the second leg of their European tour due to new vocalist Dan Nelson's unexpected illness. An additional seven European dates are also cancelled, those scheduled from July 22 to July 30.

"ANTHRAX is thrilled to announce that they will play the August 1 Sonisphere festival in Knebworth, England, with their good friend John Bush [ANTHRAX's singer from 1992 to 2005] joining them for a very special one-off performance.

"The members of ANTHRAX have confirmed the departure of vocalist Dan Nelson. In light of this development, ANTHRAX's slot on the U.S. SLIPKNOT dates set for August and September, has also been cancelled. ANTHRAX is already actively considering lead singer candidates, and looks forward to hitting the road before the end of the year."

***UPDATE: According to ANTHRAX's management, the band's new album, "Worship Music", which was previously due in Europe on October 23 via Nuclear Blast Records, will now be "pushed back to a later date." It is not presently clear if Dan Nelson's tracks will be erased from the CD, which was recently mixed at a New Orleans studio by Dave Fortman (a former member of UGLY KID JOE who has also worked with artists such as MUDVAYNE, EVANESCENCE).***
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » di jul 21, 2009 11:21 pm

Van de Anthrax site:
Antrax.com schreef:As announced last week, thrash legends ANTHRAX regretfully cancelled the first three dates on the second leg of their European tour due to new vocalist Dan Nelson's unexpected illness. An additional seven European dates are also cancelled, those scheduled from July 22 to July 30. Anthrax is thrilled to announce that they will play the August 1 Sonisphere festival in Knebworth, England, with their good friend John Bush joining them for a very special one off performance.

The members of Anthrax have confirmed the departure of vocalist Dan Nelson. In light of this development, Anthrax's slot on the U.S. Slipknot dates set for August and September, has also been cancelled. Anthrax is already actively considering lead singer candidates, and look forward to hitting the road before the end of the year.
Dan Nelson is dus weg. Het is mij niet duidelijk wat ie heeft, maar Bush doet één show en de band is blijkbaar op zoek naar een nieuwe vocalist.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » di jul 21, 2009 11:28 pm

Het lijkt erop, al zullen we de ware toedracht wel weer nooit weten. Jammer, ik kon goed met die gast leven.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » di jul 21, 2009 11:46 pm

"with their good friend john bush"

jah, vast
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » wo jul 22, 2009 8:31 am

:lol:

Net toen je dacht dat 't geen grotere soap kon worden. Ik vind het zonde voor Nelson, en vraag me af in hoeverre een ziekte er daadwerkelijk reden van kan zijn dat je meteen de band wordt uitgeknikkerd. Het levert misschien vertraging op...maar is dat genoeg?
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo jul 22, 2009 8:36 am

Jemig het word inderdaad steeds gekker. Ik denk dat Anthrax gewoon moet stoppen. Nu komt Bush weer opdraven voor een show in Engeland.

Hij scheen trouwens helemaal niet ziek te zijn:
Former ANTHRAX singer Dan Nelson has released the following statement to BLABBERMOUTH.NET via his manager, Michael H. Nelson of MHN Management:

"On the advice of counsel, I have remained silent to the statements issued by ANTHRAX in recent days and now must address these issues to my loyal fans and others. I want to set the record straight.

"I was never seriously ill or sick at all, as reported in ANTHRAX's July 17, 2009 press release. This extremely inflammatory statement hurt me tremendously. This statement misled fans, friends and family members into believing that I was seriously ill when I was not. I was not aware such a statement was being issued and it came as a total shock to me, as I'm sure it did to all of you. It was the other band members' decision to cancel the tour dates, not mine. I was ready, willing and able to do my job.

"After issuing the press release, the other band members decided, on their own accord, that I had 'resigned' from the band. I never resigned from the band.

"Even in view of this action and stance taken by the band, as late as earlier today I made it clear that I was ready willing and able to continue to fulfill my obligations. After that offer was made, the most recent press release was issued which announced my 'confirmed' departure from the band. I was not aware of the contents of this release until after it was issued, nor was I aware that ANTHRAX was canceling the European and SLIPKNOT tours.

"I regret any disappointment and confusion this situation has caused.

"I want to thank my loyal fans, family and friends for all their support and their many messages, emails and calls.

"My counsel has been instructed to take any and all appropriate actions to address this situation."

ANTHRAX's manager, Izvor Zivkovic of Split Media, told BLABBERMOUTH.NET earlier today that the band's new album, "Worship Music", which was previously due in Europe on October 23 via Nuclear Blast Records, will now be "pushed back to a later date." It is not presently clear if Dan Nelson's tracks will be erased from the CD, which was recently mixed at a New Orleans studio by Dave Fortman (a former member of UGLY KID JOE who has also worked with artists such as MUDVAYNE, EVANESCENCE).

ANTHRAX will play the August 1 Sonisphere festival in Knebworth, England, with John Bush (ANTHRAX's singer from 1992 to 2005) joining them for a very special one-off performance.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo jul 22, 2009 8:42 am

Dan Nelson's manager heet ook Nelson vanachter? Goh, vast z'n pa ofzo.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » wo jul 22, 2009 8:59 am

Ze hebben Dan Nelson dus gewoon de zak gegeven, en zijn er vervolgens niet mans genoeg voor om het toe te geven. Laffe manier van zaken...maarja, dat lijkt wel normaal te zijn bij Benante en Ian.

Anthrax moet gewoon stoppen met de poppenkast, en Belladonna moet eens langs Nederland touren met z'n eigen band ;)
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » wo jul 22, 2009 9:02 am

Ja, nu wordt Anthrax ook één grote grap dus.
Dat ze meteen de hele band maar opdoeken.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
st. evil
Berichten: 673
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 9:05 pm
Locatie: hoofddorp

Bericht door st. evil » wo jul 22, 2009 9:03 am

Wazige zooi weer, Zonde voor die Nelson

Volgens een ander bericht op Blabbermouth waren er "serious chemistry issues off-stage"
en uit die berichten begrijp ik ook dat de zang van Nelson misschien van de cd wordt afgehaald, rare zooi

vond hem best goed tijdens de twee live optredens die ik heb gezien met Nelson

en dan staat er nog in een appart bericht op Blabbermouth, wat geheel los lijkt te staan van het gedoe rond Anthrax, dat Joey Belladona op een bruiloft heeft opgetreden :roll:
Thrash till Death

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » wo jul 22, 2009 9:14 am

Raad gedoe weer, Anthrax blijft mijn #1 thrashband maar dit gaat werkelijk nergens over. Asociaal gewoon.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » wo jul 22, 2009 9:45 am

Haha. Gisterenavond verscheen het bericht dat Dan Nelson plotseling ziek is geworden. Nu kijk weer hier, blijkt hij helemaal niet ziek te zijn maar slechts een nieuw slachtoffer van Benante's en Ian's grillige gedragingen.
It's definitely a madhouse daar in het Anthrax kamp. Ik hoop maar dat John Bush verrot goed betaald krijgt voor die show.
Ik wens de mogelijke nieuwe zangert zeer veel sterkte en wijsheid toe.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22173
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo jul 22, 2009 9:54 am

Ik vond Nelson op Graspop best goed, blij dat ik ze een keer gezien heb met die gast.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo jul 22, 2009 10:05 am

dako schreef:Ja, nu wordt Anthrax ook één grote grap dus.
Dat ze meteen de hele band maar opdoeken.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » wo jul 22, 2009 10:28 am

Volgens het geruchtencircuit konden Dan Nelson en de overige bandleden backstage niet met elkaar overweg. Hoewel we (nog) niet weten wat zich precies heeft afgespeeld, vind ik het toch wel sneu voor Nelson. Ik verwachtte weinig van het nieuwe album, maar nu krijgt deze zanger niet eens de kans om ons op een Anthrax-plaat te overtuigen.

Een definitieve terugkeer van John Bush lijkt me zinloos, want met hem aan het roer zakte Anthrax qua populariteit ook al steeds verder weg. Benante en Ian haalden Belladonna toch juist (tijdelijk) terug bij de band omdat het commercieel gezien zo slecht ging? Vervolgens wilden ze zelfs met Corey Taylor in zee gaan. :roll: Een hernieuwde terugkeer van Belladonna lijkt me nu de enige mogelijkheid voor deze band om wellicht ooit nog een succesvolle comeback te maken. Anders kunnen ze er net zo goed mee stoppen (of zich verzoenen met het vooruitzicht om voortaan in kroegen en jongerencentra te spelen).

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » wo jul 22, 2009 10:45 am

Ik denk dat bij de thrash Anthrax de koek ook wel op was na Persistence Of Time. Denk niet dat ze die sound nog veel langer boeiend hadden kunnen houden.

Ik ben ook blij met de Bush-era Anthrax. Anders, maar ook goede muziek. Ik zie niet in waarom Bush een slechte keuze zou zijn mochten beide partijen oprecht geinteresseerd zijn, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jul 22, 2009 10:46 am

Ze kunnen natuurlijk ook gewoon proberen een fatsoenlijk album neer te pennen. Ongeacht welke line-up ze dan hebben. Als je je populariteit gaat zoeken in welke zanger je op dat moment hebt dan heb je het volgens mij niet helemaal begrepen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Bericht door bloeding » wo jul 22, 2009 10:49 am

ik vind het erg jammer wel
was op graspop erg gaaf.
die zanger die daar stond gaf het een modernere thrash rand.
had ze op wacken graag nog eens gezien.....
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » wo jul 22, 2009 11:17 am

XnegativeX schreef:Ze kunnen natuurlijk ook gewoon proberen een fatsoenlijk album neer te pennen. Ongeacht welke line-up ze dan hebben.
Ja, maar dat hebben ze met John Bush al vier keer geprobeerd, zonder al te veel succes. Al denk ik niet dat het aan Bush lag.

Gebruikersavatar
st. evil
Berichten: 673
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 9:05 pm
Locatie: hoofddorp

Bericht door st. evil » wo jul 22, 2009 11:24 am

Ik vond die albums met Bush anders best lekker weg luisteren. vooral de laatste 2.
Dat de populariteit afneemt is weer wat anders, maar was dat dan de reden om Bush uit de band te schoppen?

ongetwijfeld had het nieuwe album met Nelson ook wel weer een goed album geworden. uiteraard niet vergelijkbaar met het oudere werk, maar toch...
Thrash till Death

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo jul 22, 2009 11:33 am

Gilbert schreef:[..]

Ja, maar dat hebben ze met John Bush al vier keer geprobeerd, zonder al te veel succes. Al denk ik niet dat het aan Bush lag.
Sound Of White Noise en We've Come For You All zijn anders best aardige albums.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Plaats reactie