Anthrax

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Wat is het beste Anthrax album?

Fistful of Metal
11
10%
Spreading The Disease
26
23%
Among The Living
40
35%
State Of Euphoria
8
7%
Persistence Of Time
6
5%
The Sound Of White Noise
12
11%
Stomp 442
2
2%
Volume 8: The Threat Is Real
1
1%
We've Come For You All
7
6%
 
Totaal aantal stemmen: 113

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » za mar 17, 2007 6:03 pm

Is een prima aankoop voor dat bedrag. Fistfull of Metal laat Anthrax, en in mindere mate thrashmetal, in de kinderschoenen horen. Maar er staan nummers op die later klassiekers zijn geworden. Wel ben ik blij dat Belladona later bij de band is gekomen want die heeft toch echt meerwaarde. Zo is het nummer 'Metal Thrashing Mad' met Turbin leuk en aardig maar met Belladona hebben ze er een kraker van jewelste van gemaakt. Je kunt beide versies horen als je 'm aanschaft.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » za mar 17, 2007 6:48 pm

The Horseman schreef:Zo is het nummer 'Metal Thrashing Mad' met Turbin leuk en aardig maar met Belladona hebben ze er een kraker van jewelste van gemaakt. Je kunt beide versies horen als je 'm aanschaft.
Met Belladonna op zang vind ik dat nummer stukken minder. IMO maakt Neil die klassiekers tot de perfectie dat ze zijn.

Het enige minpuntje van FOM vind ik de Alice Cooper cover.
It's the end of time

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo mar 18, 2007 3:15 pm

Ik had gisteren Persistence Of Time weer eens opstaan, en hoewel het een geweldig album, heb ik toch wat moeite met de lengte van de songs. Meer mensen de ze net iets te lang vinden. Ik denk dat de nummers op die plaat iets korter geweest waren, het album nog beter was geweest.

Gebruikersavatar
Oblivion
Berichten: 4832
Lid geworden op: za feb 14, 2004 12:55 pm
Locatie: Arnhem; samen met je moeder
Contacteer:

Bericht door Oblivion » zo mar 18, 2007 3:37 pm

Ben ik t zeker mee eens, al zijn het wel erg gave nummers en vind ik t 1 van de beste Anthrax cds !!
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » zo mar 18, 2007 3:40 pm

sanguis schreef:Ik had gisteren Persistence Of Time weer eens opstaan, en hoewel het een geweldig album, heb ik toch wat moeite met de lengte van de songs. Meer mensen de ze net iets te lang vinden. Ik denk dat de nummers op die plaat iets korter geweest waren, het album nog beter was geweest.
Dat gevoel heb ik ook wel bij Persistence Of Time. Het is een beetje een merkwaardig geval, die plaat. In feite klopt alles aan de plaat. Het laat een volwassen en goed op elkaar ingespeeld Anthrax horen zonder fratsen. Zelfs die Joe Jackson cover is geslaagd te noemen. Toch kan ik het album ook niet in één keer afluisteren. De vaart lijkt er naar een tijd uit te gaan. Soms begin ik gewoon bij Belly Of The Beast omdat ik anders die laatste nummers nooit zou horen.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » zo mar 25, 2007 10:46 pm

Hm, ik zag vandeweek dat "nieuwe" livealbum van Anthrax in de winkel liggen, Caught in a Mosh: BBC Live in Concert. Ik dacht aanvankelijk dat het om een bootleg ging, maar dat blijkt dus toch niet zo te zijn. Iemand al gehoord, klinkt het goed?

Beter dan die cd bij die Alive 2 DVD van afgelopen jaar, of is die laatste een betere keus?
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » ma mar 26, 2007 12:14 am

Er staan twee concerten uit de jaren 80 op; de een van Donington, de ander uit de Hammersmith Odeon. Niet gehoord nog, maar wel nieuwsgierig.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » ma mar 26, 2007 5:23 pm

1) Among The Living
2) State Of Euphoria
3)Fistful Of Metal
4) Spreading The Disease

maar das mijn mening,feit blijft dat anthrax inderdaad live ALTIJD heersen,wie er ook achter de mic staat...al ben ik achteraf wel blij dat ik anthrax met belladonna heb gezien voordat het weer ten einde was.. :cry:
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22662
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo dec 12, 2007 10:03 pm

Omdat niemand anders het doet:


Na de reünie tour met zanger Joey Belladonna werd het voor Anthrax tijd om aan nieuw materiaal te werken, maar dat liep niet lekker met Belladonna. Belladonna's opvolger John Bush had er ook geen zin meer in, en er was even sprake van dat Slipknot/Stone Sour frontman Corey Taylor Anthrax kwam versterken. Dat ging dan weer niet vanwege een te drukke agenda van Taylor, en de mannen van Anthrax moesten dus opzoek naar een nieuwe zanger. Die hebben ze nu gevonden in voormalig Devilsize zanger Dan Nelson. Met hem gaan ze nu werken aan de opvolger voor We've Come For You All, zodat ze volgend jaar een album kunnen opnemen.



Helaas geen Belladonna, maar ik ben wel benieuwd naar deze zanger.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » wo dec 12, 2007 10:09 pm

Nooit van gehoord. Ze kunnen Tim Owens nu bellen. :wink:

Al denk ik dat Tim z'n buik wel vol heeft van lang bestaande bands.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22662
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo dec 12, 2007 10:27 pm

Afbeelding

Dat is 'm dan. En hieronder kun je 'm horen zingen:


http://www.zshare.net/audio/55272241878a78/




Valt me eerlijk gezegd niet tegen. Ik was bang voor een zanger a la Corey Taylor. Hij is minder goed dan Joey, maar beter dan John Bush.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » wo dec 12, 2007 10:38 pm

Ik vind hem een niet al te origineel stemgeluid hebben. Slecht is het niet, maar het doet me wel erg veel denken aan Bush of een bravere versie van Phil Anselmo.

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » wo dec 12, 2007 10:51 pm

Mijn voorgevoel zegt dat we een soort van grunge-Anthrax te horen zullen krijgen.....hier heb ik geen zin in eigenlijk.

Die zangstem vind ik 13 in een dozijn en kan mijns inziens niet tippen aan Bush of Belladonna qua karakter.

EDIT: zoals de gast hierboven al zegt dus, 13 in een dozijn.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo dec 12, 2007 11:21 pm

innuendo schreef:Valt me eerlijk gezegd niet tegen. Ik was bang voor een zanger a la Corey Taylor. Hij is minder goed dan Joey, maar beter dan John Bush.
Ik denk dat ze wel door hebben dat als ze een 'vocalist' zoals Corey hun oude materiaal laten zingen al de oude fans direct afhaken. Met een zanger zoals deze valt dat wel mee.

Ik snap echter niet waarom ze zo'n onbekende(minder ervaren?) zanger nemen. Hopelijk is dat Devilsize nummer niet de beste prestatie van hem, anders zie ik er niet veel van komen. Al verwacht ik momenteel helemaal niks van het nieuwe Anthrax album.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » wo dec 12, 2007 11:29 pm

Het klinkt als: John Bush die niet terug wilde komen.

Best goed op zich, maar oldskool zal het wel niet worden.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25595
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo dec 12, 2007 11:31 pm

Tot mijn grote spijt moet ik zeggen dat ik van Anthrax alleen de clip van Madhouse heb gezien plus een aantal nieuwere nummers (onder andere door Tony Hawk op de ps). Misschien binnenkort maar eens wat van halen, al vind ik Madhouse niet erg bijzonder als nummer.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » wo dec 12, 2007 11:34 pm

Lennert!!! Het overtreft Annihilator! :P
Anderzijds natuurlijk benijdenswaardig dat je nu veel Anthrax voor het eerst gaat horen.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo dec 12, 2007 11:35 pm

Ik zeg zoek Among the Living eens op :wink:

Ik ken die nieuwe zanger niet, ik zal morgen eens naar de sample luisteren. Ik verwacht eigenlijk ook niet veel van de nieuwe Antrax plaat, maar we zullen het zien en horen.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » wo dec 12, 2007 11:39 pm

innuendo schreef:

Valt me eerlijk gezegd niet tegen. Ik was bang voor een zanger a la Corey Taylor. Hij is minder goed dan Joey, maar beter dan John Bush.
Hij valt mij ook mee. Maar beter dan John Bush? Wat een onzin, echt waar. Johns stem is niet zo als die van Joey verbonden aan de identiteit van Anthrax, zoals Dickinson met Maiden en Halford met Priest, maar kom op zeg, John Bush heeft een technisch veel gevarieerdere en krachtigere stem dan Joey Belladonna - die toch een vrij beperkte stem heeft - en heeft bij Anthrax - evenals bij Armored Saint - zeer goeie prestaties geluisterd. Luister Sound of White Noise maar eens.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25595
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo dec 12, 2007 11:44 pm

Metalheank schreef:Lennert!!! Het overtreft Annihilator! :P
Anderzijds natuurlijk benijdenswaardig dat je nu veel Anthrax voor het eerst gaat horen.
Nou ja, ik heb dit jaar de thrashsmaak voor het eerst echt te pakken gekregen, ik ga het zeker voortbouwen :)

Alleen, van Annihilator vind ik tot nu toe ook de misstappen gaaf (Remains vind ik zelfs nog te doen), ik weet niet of die latere Anthrax albums hetzelfde teweeg brengen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do dec 13, 2007 12:04 am

Spreading the Desease, Among The Living, State of Euphoria en Persistence of Time zijn sowieso redelijk tot geweldig. Van Bush ken ik minder, maar The Sound of White Noise en We've come for you all schijnen ook erg goed te zijn.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do dec 13, 2007 12:24 am

Lennert schreef:[..]


Nou ja, ik heb dit jaar de thrashsmaak voor het eerst echt te pakken gekregen, ik ga het zeker voortbouwen :)

Alleen, van Annihilator vind ik tot nu toe ook de misstappen gaaf (Remains vind ik zelfs nog te doen), ik weet niet of die latere Anthrax albums hetzelfde teweeg brengen.
Als je van magere Groove metal houdt kun je die platen wellicht verdragen.

Als je van Anthrax de meest serieuze plaat wil moet je voor Persistence Of Time gaan. Voor de meeste thrash ga je naar Among The Living en voor een klasse apart kies je Fistful Of Metal. De cover alleen al:

Afbeelding
It's the end of time

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24873
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do dec 13, 2007 9:17 am

de anthrax platen met bush zijn allemaal geweldig

je moet geen thrash verwachten, maar gewoon super coole groovy songs

enkel volume 8 is wat minder

maar de rest vind i kgeweldig en draai ik nog geregeld, totaal anders als oude werk, maar wel goed
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24873
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do dec 13, 2007 9:20 am

Lennert schreef:Tot mijn grote spijt moet ik zeggen dat ik van Anthrax alleen de clip van Madhouse heb gezien plus een aantal nieuwere nummers (onder andere door Tony Hawk op de ps). Misschien binnenkort maar eens wat van halen, al vind ik Madhouse niet erg bijzonder als nummer.
koop als eerste among the living

super stoere plaat

wel raar dat je dat dit soort albums nog niet kent :?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do dec 13, 2007 9:35 am

Dragonforce schreef:[..]
voor een klasse apart kies je Fistful Of Metal. De cover alleen al:

Afbeelding
Ik vind Fistful toch een stuk minder dan de albums erna met Joey. Songs als Metal Thrashing Mad en Deathrider zijn wel erg gaaf, maar na 10 minuten heb ik het wel gehad met die stem van Neil Turbin.

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » do dec 13, 2007 9:47 am

Johan schreef:Ik vind hem een niet al te origineel stemgeluid hebben. Slecht is het niet, maar het doet me wel erg veel denken aan Bush of een bravere versie van Phil Anselmo.
Nou, dat dus. Saai tot en met.

Ik zal 't nieuwe materiaal wel 'n kans gunnen, maar tja...dit stemt me niet bepaald hoopvol op wat komen gaat.

We shall see.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » do dec 13, 2007 2:02 pm

Hm, of het nieuwe materiaal wat gaat worden weet ik niet, maar de oude nummers live vertolken komt toch best goed lijkt me. Als het nog iets krachtiger wordt... de uitvoering van Caught in a Mosh door Bush op die heropgenome plaat klinkt uiterst vet, dus als deze knakker er zo'n draai aan weet te geven heb ik wel zin om ze weer te gaan zien.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do dec 13, 2007 4:43 pm

Johan schreef:[..]


Ik vind Fistful toch een stuk minder dan de albums erna met Joey. Songs als Metal Thrashing Mad en Deathrider zijn wel erg gaaf, maar na 10 minuten heb ik het wel gehad met die stem van Neil Turbin.
Neil is toch een veel capabelere zanger dan Joey is. Hij schreeuwt wel veel, maar hij kan ook erg goed zingen en z'n uithalen zijn fantastisch. FFOM is een geweldige primitieve speed/thrash metal plaat.

Ik kan me soms ook wel eens storen aan Joey z'n stem en sommige teksten op de platen met hem.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25595
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do dec 13, 2007 6:42 pm

Kriestof schreef:[..]


koop als eerste among the living

super stoere plaat

wel raar dat je dat dit soort albums nog niet kent :?
Ik houd niet van groove metal, de nummers/clips die ik van Anthrax zag waren altijd in de skate-context, waar ik totaal geen fan van ben :P

Maar goed, Among The Living en Persistence Of Time, ik zal er aan denken :)
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » vr dec 14, 2007 3:46 pm

Die "skate"nummers zijn hun hitjes voor de mainstream zeg maar. Al met al een handvol. De rest van de songs op de classic Island-era albums zijn toch echt thrashpareltjes hoor. De albums met Bush zijn iets meer groovend maar die luister ik net zo graag al is het geen thrash meer.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22662
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » vr dec 14, 2007 3:51 pm

Inderdaad. Ik denk overigens dat je Spreading the disease ook heel erg kan waarderen. Lekker energieke plaat.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma dec 17, 2007 9:13 am

Dragonforce schreef:[..]
Neil is toch een veel capabelere zanger dan Joey is. Hij schreeuwt wel veel, maar hij kan ook erg goed zingen en z'n uithalen zijn fantastisch. FFOM is een geweldige primitieve speed/thrash metal plaat.

Ik kan me soms ook wel eens storen aan Joey z'n stem en sommige teksten op de platen met hem.
LOL Neil Turbin heeft het bereik van een zeehond, ik kan hem zeker waarderen maar een goede zanger is hij zeker niet. Laat staan dat hij beter zuo zijn dan Joey, ruiger misschien wel maar dan heb je ook alles wel gehad. Bovendien is ANTHRAX bepaald niet bekend geworden met de enigszins gedateerde speed metal van hun debuut LP. Vooropgesteld dat ik dat soort muziek best kan waarderen en er staan een paar echte vette songs op dat album. Maar gezien de koers die Ian en Benante willen varen zullen ze zeker geen zanger in de old school stijl van Turbin gekozen hebben. Turbin is destijds trouwens uit de band gezet vanwege zijn matige zangprestaties.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25595
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma dec 17, 2007 10:15 pm

Ik zeg wel State Of Euphoria liggen, maar die heb ik nog niemand horen roepen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma dec 17, 2007 10:19 pm

Die vind ik wel leuk, maar Among the Living vind ik beter, energieker en speelzer als ik het zo kan omschrijven.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22202
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma dec 17, 2007 10:23 pm

Lennert schreef:Ik zeg wel State Of Euphoria liggen, maar die heb ik nog niemand horen roepen.
Goed zat hoor. M'n persoonlijke favo blijft Spreading the disease, op de voet gevolgd door Among the living, maar State of Euphoria is een goede derde. :)
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » ma dec 17, 2007 10:33 pm

Spreading The Disease was de eerste die ik van ze kocht/hoorde, geen enkele plaat van Anthrax heeft hem tot nu toe kunnen overtreffen. Een nummer als A.I.R. blijft gewoon geniaal.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22202
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma dec 17, 2007 10:35 pm

Lone Justice. Joey is een fantastische verhaaltjesverteller.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22662
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma dec 17, 2007 10:43 pm

Ik vind The enemy erg gaaf. Stoer introotje op drums. En A.I.R. is alleen al geweldig vanwege de riff die halverwege het nummer ingezet wordt.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » di dec 18, 2007 9:57 am

Lennert schreef:Ik zeg wel State Of Euphoria liggen, maar die heb ik nog niemand horen roepen.
Ik moet zeggen dat ik toch echt vrij weinig met de plaat kan, ik weet het niet. Afgezien van Be All, end All en Antisocial vind ik het allemaal niet bijster interessant klinken. De twee platen ervoor bevatten echte knallers, nummers die je keer op keer wilt luisteren. SoE niet vind ik, vrij saai allemaal, minder geïnspireerd.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » zo jan 13, 2008 11:07 pm

SoE is niet echt voor de snelle trek zeg maar. Ik vind hem inhoudelijk beter dan Among The Living en Spreading the Disease, die ik iets oppervlakkiger vind (maar evengoed nog tussen mijn favo thrasher aller tijde bevinden).
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » zo mei 11, 2008 4:20 pm

laat maar
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » vr jul 25, 2008 1:42 am

Ex-ANTHRAX Guitarist DAN SPITZ Launches 'Christian Heavy Metal' Project - July 24, 2008

Former ANTHRAX guitarist Dan Spitz was one of the guest speakers at the Cornerstone Festival on July 5, 2008 in Bushnell, Illinois. (See photo below.)

Cornerstone is one of the most popular Christian music festivals in the United States.

Commented Spitz: "I had such a blast at Cornerstone. The warm reception and gracious people that helped our family feel at home amongst so many in attendance (around 100,000) goes beyond our expectations of hospitality.

"This was the event I chose to announce what had been so secretly quiet since my departure from ANTHRAX. The new music and the people who have been quietly recording on my creations were announced. Those in attendance got to see me speak both on the main stage, as well as a wonderful question-and-answer press conference during the day hours. I felt such a warming embrace to those who were there to listen to what God has placed upon my heart to achieve. Creating this new kind of music brought me both closer to Christ, as well as closer to so many aspects of music creation. I do feel (as I did in the past) that I have created an entirely new sound never heard by the human ear before.

"Of course, the biggest part of the music announcement people seem to want to know more about is my singing. Yes, I am singing on all the new music and those who have heard it are just loving it so very much. I worked so hard at perfecting my voice for this music. Who better to relay the message set forth within me than me? I actually really like singing and can't wait to hit the stages doing so.

"Some close friends, and of course, record company executives there at Cornerstone, were amongst the first to be blown away by what is to come to the Christian heavy metal genre. My brother Peter Baltes, from the legendary band ACCEPT (who has tracked all the bass on the project) stood alongside me at the festival as well. Matt Thompson from the band KING DIAMOND did some drum overdubs and will be my touring drummer, but was not available to attend.

"Of course I had a great time watching Brian 'Head' Welch from KORN speak on the main stage as well [photo]. I can tell he is blessed in so many ways. I'm very much looking forward to the both of us bringing forth the talent we have been blessed with forthright into the community were it belongs. An uplifting and next level is about to appear in the Christian music scene and those who know, do in fact 'really' know what God has in store."
Pff... We hebben "het Licht" gevonden.

Stom verheven geouwehoer is 't.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr jul 25, 2008 9:27 am

Eru Iluvatar schreef:[..]


Hij valt mij ook mee. Maar beter dan John Bush? Wat een onzin, echt waar. Johns stem is niet zo als die van Joey verbonden aan de identiteit van Anthrax, zoals Dickinson met Maiden en Halford met Priest, maar kom op zeg, John Bush heeft een technisch veel gevarieerdere en krachtigere stem dan Joey Belladonna - die toch een vrij beperkte stem heeft - en heeft bij Anthrax - evenals bij Armored Saint - zeer goeie prestaties geluisterd. Luister Sound of White Noise maar eens.
gevarieerder? laat em niet lachen, hij heeft een vrij eentonige "grungy" stem. als je lager associeert met krachtiger tja dan is daar wat voor te zeggen. Bush heeft iig bij lange na het bereik niet van Joey, ik heb ANTHRAX 5 keer met Bush op zang gezien (o.a. op de SOWN tour) en toen haalde hij de uithalen op "medusa" al niet laat staan later op de WCFYA tour ondanks dat ze de gitaren in de Bush periode een toon lager gestemd hadden. Tuurlijk kan je van John Bush zijn stem houden, maar hij is met name een "persfenomeen" en zijn talenten zijn hem vooral toegeschreven door diverse grote europese metal magazines. Ik mag de ouwe AS platen ook graag horen, maar de "algemeen" geldende regel dat hij een "betere" zanger zou zijn dan Belladonna kan ik echt niet plaatsen.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
GrindMind
Berichten: 199
Lid geworden op: ma mar 01, 2004 7:26 pm

Bericht door GrindMind » vr jul 25, 2008 7:51 pm

Ik vind State of Euphoria het lekkerste album, en van dit album vind ik het nummer 'Finale' het beste. Volume 8 vind ik het minst.
Verder heb ik weleens in een oud Aardschok interview gelezen dat Belladonna op kon stappen omdat Anthrax van het 'grappige' en 'skate' imago af wilde, en dat de teksten volwassener moesten klinken. Volgens mij had het weinig met stemgeluid of de techniek hiervan te maken. Toen Bush kwam waren dan ook de Bahama bermuda's en de petjes met klep omhoog etc. verdwenen. Scott had hier echter ook wel aandeel in, maar hij staat nu geen borden met 'NOT' meer omhoog te houden, en hij was immers boegbeeld van de band geworden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr jul 25, 2008 11:20 pm

Doe mij het debuut maar. Lekker vuig, snel en hard. Geen blije nummertjes, maar gewoon prima speed metal met hele aardige zang.

Ik vind die soloplaat van Turbin trouwens best aardig, klinkt hier en daar zelfs als Paul Stanley.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Avalon
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:16 pm

Bericht door Avalon » za jul 26, 2008 4:49 pm

Voor mij is Among the Living duidelijk een uitschieter. Lekkere thrash, sterke nummers en ligt fijn in het gehoor.
Kennis brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25595
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo jul 27, 2008 8:48 pm

Metalheank schreef:Lennert!!! Het overtreft Annihilator! :P
Anderzijds natuurlijk benijdenswaardig dat je nu veel Anthrax voor het eerst gaat horen.
Nou, ik probeer Persistence Of Time nu al een aantal maanden achter elkaar, maar het kwartje valt maar niet. Vind het allemaal wel lekker klinken, maar ook weinig bijzonder. Beter dan Annihilator? Zeker niet.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » do dec 04, 2008 11:16 pm

Ik kwam onderstaand filmpje tegen op Youtube - de nieuwe Anthrax live.

http://www.youtube.com/watch?v=I7iTG6TsF1M

De eerste comment bevestigde al meteen dat ik niet de enige was die vond dat Nelson qua geluid erg veel wegheeft van de Pantera brulboei :lol:

Overigens zijn op onderstaande pagina 3 nieuwe nummers te luisteren...

< Klik >
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22202
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr dec 05, 2008 1:28 am

Phil Anselmo, John Bush, Randy Blythe. Die 3 namen komen in me op. Blythe alleen als ie spreekt overigens.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » vr dec 05, 2008 2:01 am

Als dit de norm is van zijn zingen dan ben ik erg teleurgesteld.....moet safe home nou werkelijk doodgebruld worden?

De classics zullen wel niet om aan te horen zijn als ik Got The Time zo hoor........
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Plaats reactie