Manowar zwei!

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » do mei 14, 2009 10:03 pm

Took schreef:First Track Of New MANOWAR Album Recorded In 16 Languages!

MANOWAR fans! Another kickass first from the Kings of Metal! Striving to please the best fans in the world, MANOWAR continues to make history with innovative ways for warriors from all corners of the globe to enjoy metal at its finest!

This time MANOWAR has taken a song from their upcoming concept album and recorded it in 16 languages! Never before has this been attempted by any heavy metal band!! The song, "Father," is a heroic tribute lamented by a son who witnesses his father's death. It is based on the tale of Thor, the God of Thunder known as "The Asgard Saga." A revolutionary collaboration with Wolfgang Hohlbein, Germany's best selling fantasy author, MANOWAR is creating the album as Hohlbein writes the book.

The song has been sung by Eric Adams, with the assistance of fans worldwide, in: English, German, Italian, Hungarian, Romanian, Bulgarian, Norwegian, Spanish, French, Greek, Turkish, Polish, Japanese, Croatian, Portuguese and Finnish!!

"Father" will debut, along with new tracks from the forthcoming album, live on stage at Magic Circle Festival III on Saturday, July 18, 2009 at the Loreley on the Rhine river in Germany. An EP will also be available exclusively at the festival with a bonus CD of "Father" in all the recorded languages.

Stay tuned for video clips of each version as they are recorded with an indepth look at Eric's odyssey into the world of multi-lingual vocals!

Get your tickets now
Oy vey....

Ik had bij zo'n filmpje over dat Asgard Saga gedoe echt moeite om m'n lach in te houden. Volgens mij ben je als fan van het oude Manowar werk veel beter af bij de nieuwe band van Ross the Boss dan dat wat zich de laatste tien jaar Manowar noemt.

Gebruikersavatar
dudes
Berichten: 533
Lid geworden op: di aug 15, 2006 9:52 pm
Contacteer:

Bericht door dudes » do mei 14, 2009 10:58 pm

Black No. 1 schreef:Nou ja, wat ik ermee wilde zeggen is dat bijv. Bulgaars (net als Nederlands) ook niet echt snel aangeleerd is, voor een buitenlander.
Net als Grieks, Roemeens, Japans, Turks e.d.

Als ie dan toch bezig was met wat lastige talen, kon ie net zo goed ook Nederlands meepikken.
Maar in Nederland hebben ze niet "the balls" Ik heb medelijden met Eric die zijn bek moet breken op Joey zijn idee.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6764
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » vr mei 15, 2009 11:45 am

Tering! De berichten worden echt steeds belachelijker! En die line-up stelt ook weinig voor behalve Manowar zelf. Wat zouden ze vorig jaar verkeerd gedaan hebben?

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr mei 15, 2009 7:27 pm

Hellhammer schreef:Volgens mij ben je als fan van het oude Manowar werk veel beter af bij de nieuwe band van Ross the Boss dan dat wat zich de laatste tien jaar Manowar noemt.
Alleen jammer van die zanger...
It's the end of time

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » za mei 16, 2009 12:41 am

Dragonforce schreef:[..]
Alleen jammer van die zanger...
Mja, heb je wel gelijk in. Als ze nou Eric Adams hadden zou het natuurlijk helemaal perfect zijn.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do mei 21, 2009 11:58 pm

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » vr mei 22, 2009 6:02 pm

Onduidelijk, maar ach het is iig geen intro.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma jun 08, 2009 9:36 pm

"Dick the Destroyer" had the "Balls of Steel" necessary to tattoo the "Sign of the Hammer" on his penis and definitely deserves to win Grand Prize as the Ultimate MANOWAR Fan!! He wins 2 Ultimate Fan Packages to Magic Circle Festival III on July 18, 2009 at the Loreley on the Rhine River in Germany!
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22914
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » ma jun 08, 2009 10:11 pm

Wat een lul.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » ma jun 08, 2009 10:18 pm

Pfff, dat is niks. Ik heb 'warriors of the world' op al mijn sperma-cellen laten tatoeëren :P
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22642
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » di jun 09, 2009 9:55 am

Strijdkreet schreef:Onduidelijk, maar ach het is iig geen intro.
Dat heb je hopelijk afgeklopt.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
dudes
Berichten: 533
Lid geworden op: di aug 15, 2006 9:52 pm
Contacteer:

Bericht door dudes » vr jun 12, 2009 7:58 pm

http://www.manowar.com/music_ep.html

Samples van hun aankomende EP.
Om eerlijk te zijn vind ik het op Father na weer allemaal van het zelfde en het is zo jammer dat Joey de drumcomputer heeft ontdekt.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6764
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » zo jun 14, 2009 10:14 pm

De volledige ep is ook al te vinden op da interwebz. Ik vind het best lekker klinken, alleen Father klonk nogal gay en die zogenaamde metal version van crown and the ring is nauwelijks anders dan de oude versie. God or Man is een te gek nummer!

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » zo jun 14, 2009 10:28 pm

Word er niet echt warm of koud van eigenlijk, klinkt gewoon als moderne Manowar.

Dat Father klinkt trouwens soms bijzonder grappig. Die Japanse versie heeft een nogal hoog Mr Roboto gehalte, en die Spaanse klinkt ook niet echt zoals het zou moeten. :lol:

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » zo jun 14, 2009 11:47 pm

Ik heb de download al binnen, luisteren volgt morgen. Ben in elk geval erg benieuwd.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » ma jun 22, 2009 11:31 am

Nou, tof EPtje is het wel geworden.

Thunder in the Sky is niet erg geweldig, zelfs ik vind dit refrein echt te matig. (There is thunder in the Sky, soon you're gonna die!) Die rijm is echt té voorspelbaar. Verder uptempo en en standaard.

Let the Gods Decide is wel heel erg gaaf, net als Die With Honor.

Father doet me nog niet zoveel, ballad... Een hele cd tien keer dat nummer aanhoren is overigens ook geen aanrader.

Crown and the Ring verschilt niet veel van de originele, maar het valt me alweer mee dat ze hem volledig opnieuw hebben opgenomen. Voor hetzelfde geld (of minder eigenlijk) hadden ze de originele track gepakt en er een metalriff onder geplakt. Niet dat de gitaarlijn bijzonder is overigens. Wel blijkt hieruit weer dat Adams nog steeds een wereldzanger is. Toch wel een gave toevoeging aan de cd dus.

En tenslotte God or Man. Begint stevig, lekkere double bass. Gaat ook wel goedkomen dus.

Al met al heb ik er dus best wel vertrouwen is. Ben nog niet helemaal overtuigd, maar dat was ik bij Gods of War ook niet direct. Pas toen het geheel er was viel alles op zijn plaats.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo jun 24, 2009 12:27 am

heb je cd 2 niet geluisterd? met de 1094 versies van Father?
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » wo jun 24, 2009 11:22 am

Took schreef:heb je cd 2 niet geluisterd? met de 1094 versies van Father?
IROn schreef:Een hele cd tien keer dat nummer aanhoren is overigens ook geen aanrader.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6764
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » wo jun 24, 2009 5:40 pm

Took schreef:heb je cd 2 niet geluisterd? met de 1094 versies van Father?
Ik niet. Ik kijk wel uit. De Engelse versie vond ik al kut genoeg. :lol:

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do sep 03, 2009 10:27 pm

jullie raden nooooooooit wat Manowar nu weer gaat doen!




ze komen namelijk alweeeeeer met een dvd!!! Hell On Earth V !


Hell On Earth V to be released on November 27, 2009
The long awaited sequel of the Hell On Earth series is finally coming out on November 27, 2009.

Hell On Earth V will cover MANOWAR's recent world tours including Germany, Norway, Spain, Finland, Russia, Romania, Turkey, USA and Canada. It will feature live performances of old and new classics such as Gloves Of Metal, The Crown And The Ring, Hand Of Doom, Hymn Of The Immortal Warrior, Father, God Or Man and many others.

Director Neil Johnson adds: "Picking up where the Earthshaker left off.... Hell On Earth 5 covers the amazing Demons Dragons & Warriors Tour complete with onstage Vikings and all the craziness that happens behind the scenes of a MANOWAR show. I have done my best to show NEW and CLASSIC songs never captured on camera before, including the much-requested "Mountains" and songs from the new EP, Thunder In The Sky. It will be a step above Hell On Earth 4 in quality and spectacle."

The DVD will be available for pre-sale exclusively through MANOWAR's official merchandise shop: The Kingdom Of Steel.

More information and ordering details coming soon!


http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25303
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do sep 03, 2009 10:42 pm

long awaited? daar heb je niet eens tijd voor bij die mafkezen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » za okt 17, 2009 10:17 am

Afbeelding
That's right! The Kings Of Metal are hitting the road again. Marking MANOWAR's first world tour since 1998, Death To Infidels World Tour 2010 is sure to be a grand testament to one of the greatest heavy metal bands of all time. Don't miss the chance to see MANOWAR in all their glory as they take up the reins for their first globetrotting assault in more than a decade.

Tickets for some of the shows in Germany are already on sale! This is the first time MANOWAR goes on an indoor tour of Germany since 2007. Add to this up-and-coming Magic Circle Music artists HolyHell and Metalforce and the Death To Infidels World Tour 2010 is sure to be one of the "don't miss" spectacles of the New Year.

MORE DATES, BOTH IN GERMANY AND ELSEWHERE, WILL BE ANNOUNCED SOON! Keep checking the Kingdom of Steel for updates. Tickets can be purchased through the Kingdom of Steel website for 65 Euros (all fees AND shipping included!!!).

And, for those who are thirsting to drink from the pool of molten metal that is filled with the blood, sweat and tears of MANOWAR in honor of their fans...then PROST! The Death To Infidels World Tour 2010 Ultimate Fan Pass... is also ON SALE NOW... for a very limited number of 50 per show!

Each Ultimate Fan Pass includes:

- Admittance into the MANOWAR show of your choice during the Death To Infidels World Tour 2010
- Ultimate Fan Pass complete with laminate and lanyard
- Early admission into the venue
- Photo with MANOWAR right before the show
- Soundcheck experience (with MANOWAR present whenever possible)
- Death To Infidels World Tour 2010 T-Shirt
- Personalized, autographed MANOWAR signature card
- Watch the show from the pit!

Priceless for any metal fan...but for MANOWAR's Ultimate Fans... Only 150 Euros! Limited number of 50 Ultimate Fan Passes available per show!

Special surprises in store for those who attend the shows! Details to be announced. Make your pilgrimage to the altar of metal and bow down before the mighty MANOWAR.

Death To Infidels World Tour 2010 - Believe. Behold. Become.
Voorlopige tourdata:

January 18 2010, Fürth, Germany, Stadthalle
January 31 2010, Cologne (Keulen), Germany, Palladium

manowarrior
Berichten: 69
Lid geworden op: do jan 25, 2007 2:18 pm

Bericht door manowarrior » za okt 17, 2009 12:16 pm

Mijn ticket voor Keulen is gisteren reeds aangekomen (besteld bij www.nuclearblast.de )

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » za okt 17, 2009 1:01 pm

Na het concert van Ross The Boss begin ik serieus steeds meer te twijfelen of ik het wel zo'n ramp vind dat de band nooit in Nederland lijkt te komen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » za okt 17, 2009 1:22 pm

Lennert schreef:Na het concert van Ross The Boss begin ik serieus steeds meer te twijfelen of ik het wel zo'n ramp vind dat de band nooit in Nederland lijkt te komen.
Manowar is live heel gaaf. Heeel gaaf.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6764
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » za okt 17, 2009 1:39 pm

Gilbert schreef: Voorlopige tourdata:

January 18 2010, Fürth, Germany, Stadthalle
January 31 2010, Cologne (Keulen), Germany, Palladium
Keulen kan wel een optie zijn. Dure kaarten?

manowarrior
Berichten: 69
Lid geworden op: do jan 25, 2007 2:18 pm

Bericht door manowarrior » za okt 17, 2009 2:35 pm

Johan schreef:[..]


Keulen kan wel een optie zijn. Dure kaarten?
65 euro,dus wel redelijk aan de dure kant.......

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » za okt 17, 2009 2:54 pm

Took schreef:[..]


Manowar is live heel gaaf. Heeel gaaf.
Vond ze trouwens mega zwaar beroerd afgelopen zomer op Hellfest. het lijkt onmogelijk maar toch is het waar, die simpele muziek van ze kunnen ze live geeneens strak spelen.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » za okt 17, 2009 4:16 pm

Marcel Hubregtse schreef:[..]Vond ze trouwens mega zwaar beroerd afgelopen zomer op Hellfest. het lijkt onmogelijk maar toch is het waar, die simpele muziek van ze kunnen ze live geeneens strak spelen.
Ik weet natuurlijk niet wat voor show ze op Hellfest bij zich hadden, maar een paar jaar geleden op het eerste Magic Circle Festival hadden ze zo'n geweldige visuele show dat ik er eigenlijk helemaal niet op gelet heb of ze wel strak speelden. Desondanks vind ik 65 euro + vervoerskosten naar Keulen wel wat veel. Ook jammer dat ze weer exact dezelfde bands op toernee meenemen. Nu maar afwachten wat er van Manowars plannen komt voor een "wereldtoernee". Het zal wel weer bij een reeks concerten in Duitsland en een optreden in Bulgarije blijven. :P

manowarrior
Berichten: 69
Lid geworden op: do jan 25, 2007 2:18 pm

Bericht door manowarrior » za okt 17, 2009 8:13 pm

Marcel Hubregtse schreef:[..]


Vond ze trouwens mega zwaar beroerd afgelopen zomer op Hellfest. het lijkt onmogelijk maar toch is het waar, die simpele muziek van ze kunnen ze live geeneens strak spelen.
Ik heb ze de week na Hellfest op Metalway in Spanje gezien en dit was één van hun beste optredens die ik van Manowar al gezien heb (wetende dat Keulen toch al mijn 20ste concert van Manowar zal zijn)

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » vr nov 13, 2009 4:14 pm

Ik zit weer eens naar Sign of the Hammer te luisteren (al jaren niet gedaan), het verbaasd me elke keer weer hoe dezelfde band een cheesy nummer als 'All Men Play on Ten' kan produceren en vervolgens met 'Mountains' op de proppen kan komen. De eerste 4 Manaowar albums kan ik overigens goed hebben!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » za nov 14, 2009 12:31 am

Ik ga hem per direct opzetten. Goed idee.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » za nov 14, 2009 6:17 pm

Heb nu ook wel weer trek in een oldschool Manowar marathon. Eerste vier LP's zijn natuurlijk klassiekers.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6764
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » ma nov 16, 2009 4:31 pm

Ik heb dit weekend nog 3 keer Battle Hymns opgehad onder het bieren. Heerlijk!

Gebruikersavatar
Pigface
Berichten: 638
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 7:40 pm

Bericht door Pigface » wo nov 25, 2009 7:45 pm

Voor mij is Hail To England en Into Glory Ride favoriet. Veel andere platen hebben EN megagoeie songs ( "blackwind fire and steel") maar ook draken van nummers (Blow your speakers... mijn Odin wat triest)
Yippee-ki-yay, motherfucker !!!!!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22642
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do nov 26, 2009 2:07 pm

Pigface schreef:Voor mij is Hail To England en Into Glory Ride favoriet. Veel andere platen hebben EN megagoeie songs ( "blackwind fire and steel") maar ook draken van nummers (Blow your speakers... mijn Odin wat triest)

Wat dacht je hier dan van? :P
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Pigface
Berichten: 638
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 7:40 pm

Bericht door Pigface » zo nov 29, 2009 12:08 pm

Manowar is supercool. vooral die dvds man!!! Death to false metal!!!!!!
Yippee-ki-yay, motherfucker !!!!!

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » zo jan 24, 2010 10:23 pm

Op de frontpage kun je nu stemmen op je favoriete Manowar-album: http://www.metalfan.nl/pollBooth.php?pollID=109.

In de voorlopige tussenstand (1. Battle Hymns 2. Kings Of Metal 3. Fighting The World) kan ik me goed vinden, al staat het vanaf de derde plaats nog erg dicht bij elkaar. Vooral goed om te zien dat Kings Of Metal en het door de epic metal puristen hier vaak verguisde Fighting The World terecht meer stemmen krijgen dan de drie daaraan voorafgaande platen. :)

Overigens heb ik vandaag voor het eerst naar het mini-album geluisterd dat ze afgelopen jaar hebben uitgebracht. Dom dat ik zo lang met de aanschaf gewacht heb, want de nieuwe nummers zijn weer uitstekend. In het bijzonder zijn de songs dit keer opvallend pakkend. Na twee of drie keer luisteren zitten ze al in je hoofd. Ik ben dan ook benieuwd naar het volledige album.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22642
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » zo jan 24, 2010 10:33 pm

Battle Hymns en Kings Of Metal zijn stoere platen, maar Fighting The World heb ik nooit erg bijzonder gevonden. Zelf gestemd op Into Glory Ride. Elk nummer is pure gaafheid. Mannelijker en epischer kan metal niet zijn.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22914
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » zo jan 24, 2010 11:26 pm

In Glory Ride, inderdaad. Heb je geen poll voor nodig.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » ma jan 25, 2010 10:00 am

Echt heel vreemd, maar ik kan echt bar weinig met Into Glory Ride. Staan een aantal gave nummers op, maar ook enkele die ik gewoonweg saai vind en halverwege echt wil doorskippen. Sleept allemaal een beetje voort en ik mis toch echt wat pit.

Kan ook zijn dat ik gewoon weinig met epic metal heb natuurlijk. Maar goed, Hail To England ligt er qua sound erg dichtbij, maar daarop vind ik de nummers stukken sterker.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
dudes
Berichten: 533
Lid geworden op: di aug 15, 2006 9:52 pm
Contacteer:

Bericht door dudes » ma jan 25, 2010 11:35 am

Zu einem Zwischenfall kam es beim Auftritt der Heavy Metal-Band MANOWAR in der Stadthalle Weil wo Unbekannte Buttersäure verspritzten und vier Menschen wurden leicht verletzt. Das Konzert stand kurz vor dem Abbruch.

Die Polizei hat ein Ermittlungsverfahren gegen unbekannt wegen des Verdachts der gefährlichen Körperverletzung eingeleitet. Videoaufnahmen des Konzerts sollen zur Klärung beitragen. Die Beamten waren gegen 22.30 Uhr in den großen Saal der Stadthalle gerufen worden. Zu diesem Zeitpunkt hatten sich bereits einige der 1500 Besucher ins Freie geflüchtet. Vier Menschen, die etwas von der übel riechenden Flüssigkeit auf Körper und Kleidung bekommen hatten, mussten kurzzeitig ärztlich versorgt werden. Nach Angaben des Tournéeleiters stand das Konzert wegen des Zwischenfalls kurz vor dem Abbruch.
http://www.stormbringer.at/news.php?id=15344

Wat trouwens op de site van manowar zelf nergens wordt vermeld.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jan 25, 2010 1:34 pm

'Buttersäure verspritzten'

Wat betekent dit precies? Zo goed is mijn Duits ook weer niet.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » ma jan 25, 2010 1:45 pm

Lennert schreef:'Buttersäure verspritzten'

Wat betekent dit precies? Zo goed is mijn Duits ook weer niet.
Je zou de zinsnede kunnen vertalen als: "waar onbekenden met boterzuur sproeiden".

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6764
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » ma feb 01, 2010 2:32 pm

Gilbert schreef:Op de frontpage kun je nu stemmen op je favoriete Manowar-album: http://www.metalfan.nl/pollBooth.php?pollID=109.

In de voorlopige tussenstand (1. Battle Hymns 2. Kings Of Metal 3. Fighting The World) kan ik me goed vinden, al staat het vanaf de derde plaats nog erg dicht bij elkaar. Vooral goed om te zien dat Kings Of Metal en het door de epic metal puristen hier vaak verguisde Fighting The World terecht meer stemmen krijgen dan de drie daaraan voorafgaande platen. :)

Overigens heb ik vandaag voor het eerst naar het mini-album geluisterd dat ze afgelopen jaar hebben uitgebracht. Dom dat ik zo lang met de aanschaf gewacht heb, want de nieuwe nummers zijn weer uitstekend. In het bijzonder zijn de songs dit keer opvallend pakkend. Na twee of drie keer luisteren zitten ze al in je hoofd. Ik ben dan ook benieuwd naar het volledige album.
Ik heb op Kings of Metal gestemd. Qua songmateriaal even gaaf als Battle Hymns, maar dan ook nog een goede productie.

Wat een kansloze reacties onder die poll zeg! Waarom moet er overal op het internet toch altijd ruzie gemaakt worden om de kleinste dingen?

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo feb 03, 2010 12:11 pm

Uiteraard Battle Hymns. Alle albums tot en met Fighting The World doen het hier zeer goed. Vanaf KOM wordt het behoorlijk wisselvallig.
Nooit gedacht dat dit zou gebeuren, maar ik vind The Triumph of Steel tegenwoordig zelfs beter dan KOM en LTH.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do feb 04, 2010 11:45 am

Aan de hand van Gilbert's review vraag ik me toch af hoeveel een band als Manowar aan platen verkocht heeft. Vanzelfsprekend lijkt het argument dat Manowar na Metallica en Iron Maiden de grootste metalband is zware onzin (Megadeth, Slayer, Rammstein etc.), maar hoeveel miljoen albums zou zo'n band nu daadwerkelijk verkocht hebben?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Bericht door Crises » do feb 04, 2010 12:06 pm

Geen idee, misschien heeft hij het over de naamsbekendheid? Wie kent Manowar nou niet?

Ik zat gisteren nog even de eerste 6 albums te luisteren achter mijn computer, maar ik moet zeggen dat met uitzondering van Kings of Metal ik en een paar losse nummers (Battle Hymns & (wel van later) Warriors Of The World) Manowar niet zo bijzonder vind.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do feb 04, 2010 12:19 pm

Lennert schreef:Vanzelfsprekend lijkt het argument dat Manowar na Metallica en Iron Maiden de grootste metalband is zware onzin (Megadeth, Slayer, Rammstein etc.),
dat is Joey DeMaio's visie, he.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25582
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do feb 04, 2010 12:23 pm

Nou ja, het is iets wat we via via hoorden, maar dan nog, het lijkt onzin.

Ik was gewoon ineens benieuwd of Manowar ooit echt een grote band is geweest qua verkoop. Ik weet dat een band als Stratovarius bijvoorbeeld 1,5 miljoen platen heeft verkocht, dus het zal wel meer zijn dan dat, maar hoeveel meer?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Plaats reactie