Heavy Metal topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25580
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo feb 11, 2009 6:32 pm

Ik ben het met je eens wat betreft het uiterlijk en de teksten, maar dat maakt voor mij nog steeds geen genre, ik hoor dan toch bij de groep mensen die een genre definieren aan de hand van muziek ipv uitstraling of teksten (hoewel ik vanzelfsprekend wel eens roep dat iets een typische metaltekst of een typische metallook heeft). Dat Rock Hard MF als extremer ziet dan Venom is mij overigens ook een raadsel, helemaal als je bedenkt dat de MF leden wel konden spelen :P

Als we gaan kijken naar bands die rond dezelfde tijd actief waren als Mercyful Fate, dan zou ik alleen Manowar al extremer noemen. Ze zongen wel niet over Satan, maar 'Burning, death, destruction, raping the daughters and wives' van Dark Avenger of 'maim and kill them, take their women and children' van March For Revenge waarin de band het vermoorden en verkrachten van hulpeloze vrouwen en kinderen lijkt te 'promoten' zou ik dan een stuk erger vinden. Maar dat kan liggen aan het feit dat ik Satan in mijn leven geen grote rol toeken natuurlijk :mrgreen:

Overigens vind ik Melissa een matig album in vergelijking met Don't Break The Oath.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
vengeancefan
Lult over cdtjes
Berichten: 1701
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 10:07 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » wo feb 11, 2009 7:17 pm

Corpsepaint is overrated. Ik zie teveel fotoos hier en daar met die schilderwerken en dan denk ik "waarvoor"? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit de aandacht van de muziek moet weghalen OF dat de band een mystieke uitstraling nastreeft. Persoonlijk vind ik het geen bal toevoegen.

MF vind ik wel black metal. Als je inderdaad teksten zingt zoals eerder aangehaald, en nummers als "Into The Coven" schrijft dan is dat denk ik wel duidelijk.

Venom was een geslaagde grap; niet kunnen spelen maar wel populair kunnen worden; ongelofelijk. "Bloodlust vond ik toen grappig maar de rest boeide me voor geen meter.

Kortom, hokjes bestaan wel maar ze hebben dunnen wanden...

leonard
Berichten: 266
Lid geworden op: di sep 05, 2006 9:52 pm

Bericht door leonard » do feb 12, 2009 2:28 pm

Het klopt dat Venom nou niet de meest virtuoze muzikanten waren maar gek genoeg stoort me dat niet omdat de nummers van de eerste 2 LP's gewoon erg goed waren !
Ze staan allemaal op zich, de slechte produktie maskeerde de geringe kwaliteiten van de bandleden en ze vielen vooral later door de mand toen de produktie etc wat beter werd.

Mercyful Fate is een ander verhaal, zijn hele goede muzikanten en hun eerste 3 albums zijn energiek, moddervet geproduceerd en qua composities heel afwisselend.
King Diamond solo vond ik meteen al geen moer aan, veel te tam en toen wat later Mercyful Fate weer bij elkaar kwam was het heilige vuur verdwenen.
O.K die latere albums zijn zeker niet slecht maar vergeleken met ""Melissa" en "Don't Break the Oath" zijn ze toch wel een klasse minder.

Ik weet niet of jullie Celtic Frost kennen maar vooral hun eerste 2 volwaardige albums zijn de moeite waard.
Hele zware sound, een doomerig sfeertje en voor het genre redelijk afwisselend.
De voorganger Hellhammer (pre Celtic Frost) was extremer, wat meer thrash en low budget productie.
Ben daar zelf niet zo kapot van maar was toen het meest extreme wat er te krijgen was (volgens de metal-bladen destijds).

Trouwens waren er begin jaren 80 best wel wat bandjes in het "black metal / satan" genre maar zijn bijna allemaal in de anominiteit verdwenen.

Zo had een vriend van mij een LP van de belgische band ACID die een zangeres hadden.
Erg satanisch ook qua hoes uitelijk en teksten.
Was best goed destijds maar zou het 25 jaar na dato nog eens moeten horen wat ik er nu van vind.

En natuurlijk was Slayer ook erg leuk in die tijd.
Dat ze destijds geen gitaarsolos konden spelen dat maakte niet uit, luister maar eens naar de soloos op "Hell Awaits" zo vals als wat...

Ook al is het wel/geen black metal, de eerste generatie vond ik wel leuk....
Waar ik bij de latere black metal op afknap is de al dan niet geforceerde lage zang (verschrikkelijk vind ik dat).

Gelukkig maar, je kan niet alle hardrockstromingen blijven volgen....heb mijn favorieten (Loudness, Michael Schenker en Rush) en veel Japanse bands (die kunnen niet laag zingen :-)).

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25301
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do feb 12, 2009 2:32 pm

Ik vind de eerste vier King Diamond albums niet onderdoen voor het meeste Mercyful Fate werk. Het is wat meer gericht op sfeer, maar vooral Abigail vind ik een meesterlijk album.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22895
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » do feb 12, 2009 2:37 pm

Abigail is gaver dan welk album van MF dan ook.

Hoppa, komt u maar.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » do feb 12, 2009 3:06 pm

Ik heb eigenlijk nooit het "Venom-bashen" gesnapt. Instrumenten niet kunnen beheersen :roll: maar wel in staat zijn een verduivelde sfeer neer te planten.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

leonard
Berichten: 266
Lid geworden op: di sep 05, 2006 9:52 pm

Bericht door leonard » do feb 12, 2009 3:09 pm

Ik ken alleen het debuut album van King Diamond "Fatail Portrait".
Ik weet niet of het andere werk zoveel anders is maar bij dat debuutalbum vond ik King Diamond zijn zang wel erg overheersend.
Het leuke van de oude MF was dat er een muur van geluid stond waar de stem van King Diamond 1/5 deel van was.

Leuk weetje, de 2 MF gitaristen zaten ooit een in deens punkachtig bandje die in 1980 ofzo 1 album hebben gemaakt.
Nogal matig (de naam is me ontschoten maar heb die CD wel) maar de klasse van de 2 gitaristen hoor je al op dat album.

leonard
Berichten: 266
Lid geworden op: di sep 05, 2006 9:52 pm

Bericht door leonard » do feb 12, 2009 3:21 pm

Dat bandje met de 2 MF gitaristen heette 1980 Brats.

http://www.freevil.se/ebay/5/Brats1980.JPG

Heb zelf de CD ervan....

Wacken_Open_Air
Berichten: 369
Lid geworden op: di aug 07, 2007 5:26 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Wacken_Open_Air » do feb 12, 2009 4:11 pm

dako schreef:Abigail is gaver dan welk album van MF dan ook.

Hoppa, komt u maar.
Mininaal de eerste plaat van MF klinkt me toch wat interessanter in de oren.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25301
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do feb 12, 2009 4:52 pm

Zeg dan Don´t Break The Oath. Het is misschien een cliche, maar dat vind ik toch echt veruit de beste van Mercyful Fate. Maar goed, het is wel een van mijn favoriete groepen, en elk album doet het hier wel goed, maar die cd draai ik over het algemeen het meest.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » do feb 12, 2009 5:18 pm

leonard schreef:Het klopt dat Venom nou niet de meest virtuoze muzikanten waren maar gek genoeg stoort me dat niet omdat de nummers van de eerste 2 LP's gewoon erg goed waren !
Ze staan allemaal op zich, de slechte produktie maskeerde de geringe kwaliteiten van de bandleden en ze vielen vooral later door de mand toen de produktie etc wat beter werd.

Mercyful Fate is een ander verhaal, zijn hele goede muzikanten en hun eerste 3 albums zijn energiek, moddervet geproduceerd en qua composities heel afwisselend.
King Diamond solo vond ik meteen al geen moer aan, veel te tam en toen wat later Mercyful Fate weer bij elkaar kwam was het heilige vuur verdwenen.
O.K die latere albums zijn zeker niet slecht maar vergeleken met ""Melissa" en "Don't Break the Oath" zijn ze toch wel een klasse minder.

Ik weet niet of jullie Celtic Frost kennen maar vooral hun eerste 2 volwaardige albums zijn de moeite waard.
Hele zware sound, een doomerig sfeertje en voor het genre redelijk afwisselend.
De voorganger Hellhammer (pre Celtic Frost) was extremer, wat meer thrash en low budget productie.
Ben daar zelf niet zo kapot van maar was toen het meest extreme wat er te krijgen was (volgens de metal-bladen destijds).

Trouwens waren er begin jaren 80 best wel wat bandjes in het "black metal / satan" genre maar zijn bijna allemaal in de anominiteit verdwenen.

Zo had een vriend van mij een LP van de belgische band ACID die een zangeres hadden.
Erg satanisch ook qua hoes uitelijk en teksten.
Was best goed destijds maar zou het 25 jaar na dato nog eens moeten horen wat ik er nu van vind.

En natuurlijk was Slayer ook erg leuk in die tijd.
Dat ze destijds geen gitaarsolos konden spelen dat maakte niet uit, luister maar eens naar de soloos op "Hell Awaits" zo vals als wat...

Ook al is het wel/geen black metal, de eerste generatie vond ik wel leuk....
Waar ik bij de latere black metal op afknap is de al dan niet geforceerde lage zang (verschrikkelijk vind ik dat).

Gelukkig maar, je kan niet alle hardrockstromingen blijven volgen....heb mijn favorieten (Loudness, Michael Schenker en Rush) en veel Japanse bands (die kunnen niet laag zingen :-)).
De eerste golf van Black Metal is ook het best. Met bands als King Diamond/Mercyful Fate, Venom, Celtic Frost, Hellhammer, de eerste twee van Running Wild, Sodom's eerste twee platen met teringherrie, Sentence of Death van Destruction, Bulldozer, de eerste van KAT, Hell en ga zo maar door. Dat is nog eens Black Metal. Daarmee vergeleken klinken de huidige Black Metalbands als mietjes.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25301
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do feb 12, 2009 6:23 pm

correctie :P die Vind jij het best.
Ik vind dat er in elke zogenaamde wave wel wat goeds te vinden is als we het over black metal hebben.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » do feb 12, 2009 8:10 pm

Nee joh, dat is geen mening het is een feit :p.

Maar zonder gekheid begrijp me niet verkeerd. Ik kan bands als Darkthrone, Dissection, Mayhem en Bathory ala 2 stroming, goed waarderen. Die meer Rock 'n Roll benadering van ouwe Black Metal helden doet het ook heel goed bij me, Satyricon, Darkthrone. Symphonische shizzle heb ik niets mee. Van die latere golven zijn alleen de bekendere bands in mijn bezit, maarja boeien.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » za jun 06, 2009 2:42 pm

Is iemand bekend met Seasons of the Wolf?
Ik ken de band nog maar net, maar het klinkt erg goed en ook nog wel bijzonder. Een soort van horror/gothic variant van Metal Church.
Hier een lading videos:

Quilex: http://www.youtube.com/watch?v=btb3aDGei-8
In the Shadows: http://www.youtube.com/watch?v=lG1vOIYx_SQ
Transmission: http://www.youtube.com/watch?v=dwmXcyTJB_o
Wings of Doom: http://www.youtube.com/watch?v=TKR0YgQIzNs
Nocturnal Revelation: http://www.youtube.com/watch?v=c5N6wZgtFEA
Starstruck: http://www.youtube.com/watch?v=Fa9secrn0F4

http://www.myspace.com/seasonsofthewolf
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25301
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do jun 18, 2009 12:39 pm

Wie draait hier nog wel eens de lekkere traditionele metal/hard rock van Steeler? De Duitse dan wel, de band waar ooit Axel Rudi Pell in begon. Vier albums gemaakt, maar 'Strike Back' en 'Undercover Animal' zijn toch wel het bekendst en mijnsinziens ook het beste. Eenvoudig gestructureerde heavy metal met meezingrefreinen, lekkere riffs en met dank aan Pell ook heel wat fijne gitaarsolo's. Prima als je van metal in het straatje van Accept, Victory, Saxon en de oude Grave Digger houdt.


Om het geheugen even op te frissen:

Afbeelding
Steeler - Steeler (1984)

Afbeelding
Steeler - Rulin' The Earth (1985)

Afbeelding
Steeler - Strike Back (1986)

Afbeelding
Steeler - Undercover Animal (1988)
(gave cover heeft die cd toch)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » do jun 18, 2009 3:25 pm

Ik heb een paar Steeler albums maar zou niet weten hoe ze ook alweer klinken. Volgens mij niet al te bijzonder maar zal ze nog eens een beurt geven.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25301
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do jun 18, 2009 3:32 pm

geef jij cd's een beurt? ;)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » do jun 18, 2009 3:52 pm

Eigenlijk totaal niet bekend met de band en het werk ervan. Maar eens opzoeken.

Gebruikersavatar
Nydoom
Berichten: 103
Lid geworden op: di mar 13, 2007 11:39 am
Locatie: wankercity, noord-brabant
Contacteer:

Bericht door Nydoom » do jun 18, 2009 3:59 pm

Sentinel schreef:Ik heb een paar Steeler albums maar zou niet weten hoe ze ook alweer klinken. Volgens mij niet al te bijzonder maar zal ze nog eens een beurt geven.
ik wist dat je een pervers obsessieve stoornis met muziek hebt, maar dit gaat echt te ver

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25301
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do jun 18, 2009 3:59 pm

Je moet ook geen super bijzondere zaken verwachten, maar gewoon goed in het gehoorliggende heavy metal met vrij rauwe zang. Typisch Duits denk ik, simpel maar doeltreffend.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Parabellum
Berichten: 811
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 1:23 am

Bericht door Parabellum » vr jun 19, 2009 3:12 am

Zat net naar de zomer draait door te kijken (jaja, Belgen kijken nog naar de Nederlandse televisie) en daar was er een kerel genaamd Ralph Rousseau te gast. Nu eerder in de klassieke sector maar vroeger blijkbaar gitarist bij een heavy metal band. Weet iemand welke?

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22630
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do aug 27, 2009 1:16 pm

De nieuwe Ravage is een best leuk plaatje geworden:

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=5709
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » do aug 27, 2009 2:01 pm

Parabellum schreef:Zat net naar de zomer draait door te kijken (jaja, Belgen kijken nog naar de Nederlandse televisie) en daar was er een kerel genaamd Ralph Rousseau te gast. Nu eerder in de klassieke sector maar vroeger blijkbaar gitarist bij een heavy metal band. Weet iemand welke?
Zijn favoriete band is Raven en de eigen formatie waarmee Ralph Rousseau Meulenbroeks (o.a.) metal speelde heet blijkbaar DIIID. Zie: http://www.voixhumaines.com/index.php?p ... 1222973839 en http://diiid.tripod.com/.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » do sep 10, 2009 8:52 pm

Conquest of Steel komt met een nieuwe cd! Deze is genaamd Storm Sword en heeft het volgende artwork:



Afbeelding

Ik ben benieuwd. Iemand de voorgaande toevallig gehoord?

www.conquestofsteel.co.uk/

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do sep 10, 2009 8:58 pm

Afbeelding

komt over ongeveer een maand, en het is weer erg W.A.S.P. zo te horen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » do sep 10, 2009 8:59 pm

O ja, ook nog! Ik ben zeer benieuwd, aangezien de vorige het zeer goed doet hier.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma dec 14, 2009 8:39 pm

Ik was even mijn platen collectie aan het doorspitten en toen kwam ik Takashi tegen. Al tijden niet meer gedraaid en was alweer vergeten hoe het klonk. Dus maar even opgezet. Dit is gewoon heerlijke gave heavy metal! Ze hebben maar 1 release uitgebracht, Kamikaze Killers, op het Mongol Horde label.

Benieuwd? luister: http://www.myspace.com/takashiny

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22630
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma dec 21, 2009 2:23 pm

Zojuist op een gave band gestuit:

Endyium, uit Canada:
http://www.myspace.com/endyium
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » ma jan 11, 2010 5:58 pm

Hoe is de nieuwe Sacred Steel? Melodieuser had ik gelezen. Richting Wargods of Metal/Slaughter Prophecy of Bloodlust?
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22630
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » zo jan 31, 2010 3:14 pm

http://www.myspace.com/metalmorfosisgroup

Van net zulke '80's freaks als Steel Panther, maar dan geen glam.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » zo jan 31, 2010 3:52 pm

Wellicht iets om hier onder de aandacht te brengen, maar het zou op punten ook best in het thrashtopic gepast hebben:

Decimator - Carnage City State Mosh Patrol

Brits heavy metal bandje met een post-apocalyptische inslag. Beetje ala Mad Max 2/Judge Dredd.

Instrumentaal moet je het zien als standaard heavy metal gemixt met een rock 'n roll vibe. De zanger klinkt rauw maar geschikt.

Heb het album ooit in een 2e handsbak gevonden en er nog steeds geen spijt van gehad. Maar een absolute topper is het ook niet. Onderstaand vind je wat songs, geupload naar youtube. Enjoy.

http://www.youtube.com/watch?v=TdxrZrMmLjY

Afbeelding
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25301
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo jan 31, 2010 5:02 pm

Dat had je ook al eens gepost in het Vergeten albums topic geloof ik. Leuke plaat inderdaad, maar ik ben em nog nooit ergens tegen gekomen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » zo jan 31, 2010 6:58 pm

Haha dat kan best ja, maar dan is het ook al weer even geleden denk ik! Och, het kan nooit kwaad aardige bandjes nog eens wat exposure te geven.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » zo jan 31, 2010 11:54 pm

Beetje een bandje dat overal net naast pist. Muziekaal zit het goed in mekaar maar de brommende/blaffende manier van zingen past er niet echt bij, en zijn ze net 6 jaar te laat om mee te kunnen met de golf van lompe NWoBHM bands.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo feb 03, 2010 12:16 pm

Ik heb ook wel eens wat nummers van de plaat gehoord, klonk best goed. Maar iedere keer als ik dat album tegenkom staan er interessantere platen nabij die ik aanschaf.
It's the end of time

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22895
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » wo feb 03, 2010 2:02 pm

Hm, da's best een fijn nummer.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

knalmijmaarindekerstboom
Berichten: 175
Lid geworden op: do mar 09, 2006 8:54 pm

Bericht door knalmijmaarindekerstboom » di feb 16, 2010 10:24 pm

Lennert schreef: Overigens vind ik Melissa een matig album in vergelijking met Don't Break The Oath.
Deze opmerking is een grotere leugen dan het partijprogramma van de pvda.

knalmijmaarindekerstboom
Berichten: 175
Lid geworden op: do mar 09, 2006 8:54 pm

Bericht door knalmijmaarindekerstboom » di feb 16, 2010 10:26 pm

leonard schreef: Zo had een vriend van mij een LP van de belgische band ACID die een zangeres hadden.
Erg satanisch ook qua hoes uitelijk en teksten.
Was best goed destijds maar zou het 25 jaar na dato nog eens moeten horen wat ik er nu van vind.
De zangeres van Acid zit tegenwoordig in een of andere folkband, en had/heeft ook een of andere coverband voor bruiloften enzo, hehe.

Geen metalgerelateerde zaken meer geloof ik, al heeft ze op nog een adres op MySpace met wat Acid spul.

knalmijmaarindekerstboom
Berichten: 175
Lid geworden op: do mar 09, 2006 8:54 pm

Bericht door knalmijmaarindekerstboom » di feb 16, 2010 10:35 pm

Voor de mensen die van goede heavymetal houden met een waardeloze productie is S.A. Slayer een absolute aanrader. De EP Prepare To Die en het album Go For The Throat zijn topspul!

Beide releases zijn op één cd-tje gepropt, absoluut de moeite waard.

Mp3 op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=dPi0Lon8Tv4

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25301
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di feb 16, 2010 10:38 pm

S.A. Slayer is meer wat voor het US metal topic, al maakt het eigenlijk niet uit. Ik ben er zelf niet kapot van, dat is me net weer iets te rommelig, hoewel het wel iets heeft wat me dan wel weer bevalt. Dan toch liever Juggernaut (waar de helft van deze Slayer ook in actief was), net wat interessanter.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » za feb 20, 2010 9:55 pm

knalmijmaarindekerstboom schreef:Voor de mensen die van goede heavymetal houden met een waardeloze productie is S.A. Slayer een absolute aanrader. De EP Prepare To Die en het album Go For The Throat zijn topspul!

Beide releases zijn op één cd-tje gepropt, absoluut de moeite waard.

Mp3 op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=dPi0Lon8Tv4
Die EP heb ik orgineel en vind hem zeer goed. Op die hoes staat ook gewoon "Slayer". Pas toen ze lucht kregen van de grote "Slayer" hebben ze er SA (San Antonio) voor geplaatst. Toendertijd was er ook een Slayer bezig in New York en Engeland. De full-length ken ik niet; moet ik nog eens een keer checken. "Go For the Throat" is ook het debuut van Shok Paris. Een band die twee krachtige US metal albums op z'n naam heeft staan.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22630
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » zo feb 21, 2010 1:31 am

Je bedoelt Dragonslayer? Die hebben nog eens alles laten uitbrengen via shadowking. Ook een leuke band trouwens!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » zo feb 21, 2010 5:32 pm

innuendo schreef:Je bedoelt Dragonslayer? Die hebben nog eens alles laten uitbrengen via shadowking. Ook een leuke band trouwens!
Da's wéér een andere band. ;)

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25301
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo feb 24, 2010 3:18 pm

Ik kreeg vandaag (voor review) een release van het Nederlandse Masquerade binnen. Spul uit de jaren 80. Deze (re?)release is uitgebracht op Steelheart Records. Aangezien ik de band niet kende, vroeg ik me af wie er wat van weet? Goede heavy/power metal met een Amerikaans (Queensrÿche) tintje. Klinkt lekker in ieder geval. Cd heet Cybernetic Empire.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » wo feb 24, 2010 3:33 pm

Jeroen schreef:Ik kreeg vandaag (voor review) een release van het Nederlandse Masquerade binnen. Spul uit de jaren 80. Deze (re?)release is uitgebracht op Steelheart Records. Aangezien ik de band niet kende, vroeg ik me af wie er wat van weet? Goede heavy/power metal met een Amerikaans (Queensrÿche) tintje. Klinkt lekker in ieder geval. Cd heet Cybernetic Empire.
Da's toevallig. Ik stuitte laatst op die band en heb er eerder nog niet van gehoord.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25301
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo feb 24, 2010 3:39 pm

Leuke cd in ieder geval. Goede melodieuze power metal met heel degelijk zangwerk.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Nielsch » di mar 23, 2010 8:28 am

Afbeelding
Mag ik even de aandacht voor het Amerikaanse Züül. Nee, ik ben niet in het verkeerde topic aan het posten, ze mannen spelen gewoon heavy metal en géén blek ;) . Goed, de band trok mijn aandacht vanwege de gave bandnaam; nou blijkt de muziek ook nog eens erg fijn te zijn. Old-school heavy metal á la Iron Maiden. U kunt een nummer hier beluisteren:

http://www.myspace.com/zuulcontact
en
http://www.myspace.com/planetmetal
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

drdennuz
Berichten: 324
Lid geworden op: do jan 12, 2006 3:24 pm
Locatie: Ommen

Re: Heavy Metal topic

Bericht door drdennuz » wo apr 14, 2010 2:30 am

Ik zit zoals sommigen misschien weten zelf in een oldschool heavy metal band genaamd Scionics.

Nu hebben we onlangs een paar nummers die we live gespeeld hebben meersporig kunnen opnemen en dit is wat eruit is gekomen:

Black Sabbath cover Children of the Sea:
children of the sea (black sabbath cover).mp3

en de rest valt te vinden op http://www.myspace.com/scionics

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Metalheank » wo apr 14, 2010 12:02 pm

drdennuz schreef:
Black Sabbath cover Children of the Sea:
children of the sea (black sabbath cover).mp3
"Acces Denied!"
Ben wel erg benieuwd want de live-versie was ook al erg goed.
Van de twee nieuwe opnames op myspace klinkt Eyes of a Sinner geweldig! Doet me erg denken aan Armored Saint. En When Anaesthetic Fails was al een bijzonder gaaf nummer.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

drdennuz
Berichten: 324
Lid geworden op: do jan 12, 2006 3:24 pm
Locatie: Ommen

Re: Heavy Metal topic

Bericht door drdennuz » wo apr 14, 2010 12:18 pm

hmm dat is vervelend, ik zal eens kijken waar ik hem dan kan uploaden, myspace zal het niet op prijs stellen als je covers upload vermoed ik

Plaats reactie