Heavy Metal topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Heavy Metal topic

Bericht door jeffrey » zo jun 05, 2011 11:21 pm

Net ff geyoutubed. Dit klinkt erg goed. Niet gedacht dat ik het nog wat zou vinden deze band!
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Jeroen » za jul 02, 2011 9:34 pm

Ik heb gisteren eens het debuut 'Cosmogony' van Helloïse gescoord. Wat een gaaf album! Ik kende deze band beschamend genoeg alleen van naam en ik had er nooit echt verwachtingen bij, maar dit is echt superpakkende heavy metal/hardrock met mooie zang en toffe melodieën. Het doet me een beetje denken aan een mix van Warrior en Gargoyle met de hardrockflair van bands als Highway Chile en Vandenberg.
Vandaag ook Fata Morgana gescoord en die is wat moderner, meer metal en progressiever, maar ook zeker niet verkeerd. Toffe Nederlandse band :)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Jeroen » do aug 04, 2011 7:25 pm

Tipje:

Stormspell heeft in April het enige plaatwerk van de Britse heavy metalband Slander uitgebracht met een paar nieuwe tracks en wat extra's. Heerlijke ouderwetse heavy metal (al stamt het plaatje uit 1991 dus dat valt wel mee) die zeker doet denken aan oude Priest, Maiden, Raven, Riot en Angel Witch. Gaaf gitaarwerk ook.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Fu5JGxz0 ... re=related[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=j_6rLwa6 ... re=related[/youtube]
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Sentinel » za aug 06, 2011 2:17 pm

Slander is megagaaf, doet niet onder voor de bands die ze vereren. Goed gedaan van Stormspell.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Dufniall » ma aug 08, 2011 8:33 am

Steelwing gaat beginnen aan de opvolger van Lord Of The Wasteland. Ben erg benieuwd!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Heavy Metal topic

Bericht door innuendo » ma aug 08, 2011 11:51 am

Ik ook! Aan de andere kant ben ik ook wel een beetje huiverig aangezien debuutalbums zelden geëvenaard worden, laat staan overtroffen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Jeroen » ma okt 03, 2011 9:55 pm

Voor de liefhebbers, Cloven Hoof heeft in eigen beheer (in beperkte oplage) de plaat Dominator opnieuw uitgebracht. Eindelijk, want het origineel levert doorgaans torenhoge bedragen op bij de welbekende veilingsites. Ik ga em zelf snel eens aanschaffen, mijns inziens de beste van Cloven Hoof, samen met A Sultan's Ransom.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Iggy
Berichten: 177
Lid geworden op: do jan 29, 2009 6:40 pm
Locatie: Kranenburg (DE)

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Iggy » di okt 04, 2011 8:56 am

Dufniall schreef:Steelwing gaat beginnen aan de opvolger van Lord Of The Wasteland. Ben erg benieuwd!
Eindelijk! Lord of the Wasteland draai ik sinds z'n release bijna dagelijks grijs. Ik vroeg me al af of ik ooit nog iets van hun zou horen.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Dragonforce » za nov 12, 2011 8:43 pm

Jeroen schreef:Voor de liefhebbers, Cloven Hoof heeft in eigen beheer (in beperkte oplage) de plaat Dominator opnieuw uitgebracht. Eindelijk, want het origineel levert doorgaans torenhoge bedragen op bij de welbekende veilingsites. Ik ga em zelf snel eens aanschaffen, mijns inziens de beste van Cloven Hoof, samen met A Sultan's Ransom.
Die heb ik net binnen. Nog maar een keer gehoord, maar het valt me op dat hele album last heeft van gekraak. Alsof het van een beschadigde vinyl opgenomen is. Erg jammer, want de muziek blijft super.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Jeroen » za nov 12, 2011 11:08 pm

Geluid was toch al niet goed toch?
Wel vreemd, gezien de remaster. Heb em zelf overigens van de week besteld, dus ik zie het wel wanneer die op de mat valt.

Ik ben trouwens benieuwd wanneer Hammer Damage van Omen gaat verschijnen. Overal lees ik 2011, maar onlangs las ik dat ze net klaar waren met mixen (eind oktober). Zal dus nog wel even duren.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Jeroen » wo dec 14, 2011 5:39 pm

Heb die Cloven Hoof zelf ook binnen en ik begrijp het commentaar. Denk dat het komt omdat ze de drums en gitaren wat opgekrikt hebben in de mix (die op vinyl al matig was). Dat euveltje doet ook wat denken aan de sound van Apollo Ra (op zowel de LP als de Unisound cd-versie). Echt storen doet het mij echter niet, vooral als je de treble iets naar beneden schroeft. Prima plaat overigens. A Sultan's Ransom vind ik persoonlijk nog wat vetter, maar de meer Engelse sound op Dominator is ook niet te versmaden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Lennert » do dec 22, 2011 4:42 pm

http://metalfan.nl/reviews.php?id=7114

Nieuwe Astral Doors is weer erg lekker!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Jeroen » do dec 29, 2011 11:35 pm

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=7120

voor de liefhebber, Cloven Hoof - Dominator
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Dragonforce » di jan 03, 2012 1:00 am

Jeroen schreef:Heb die Cloven Hoof zelf ook binnen en ik begrijp het commentaar. Denk dat het komt omdat ze de drums en gitaren wat opgekrikt hebben in de mix (die op vinyl al matig was). Dat euveltje doet ook wat denken aan de sound van Apollo Ra (op zowel de LP als de Unisound cd-versie). Echt storen doet het mij echter niet, vooral als je de treble iets naar beneden schroeft. Prima plaat overigens. A Sultan's Ransom vind ik persoonlijk nog wat vetter, maar de meer Engelse sound op Dominator is ook niet te versmaden.
Ik kwam er later al achter dat de treble op maximum stond. :lol: Toch blijft het wel storen in de rustige momenten. Ik vind het in ieder geval iets irritanter dan hier en daar een beetje zoals je in de review vermeldt. Wel weer een goede review. Ik vraag me af hoe vaak zo'n bescheiden re-issue nog gereviewd wordt elders.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Eru Iluvatar » di jan 03, 2012 8:55 pm

Op het moment ben ik laaiend enthousiast over de eerste volwaardige plaat van het Amerikaanse High Spirits, Another Night. Een album met schitterende, pakkende nummers. Allemaal zeer memorabel, maar bovenal nostalgisch, melancholisch en romantisch - de ingrediënten voor een ware klassieker!

De man achter High Spirits is trouwens Chris Black, tekstschrijver van Nachtmystium en eveneens verantwoordelijk voor Epic Metal-band Dawnbringer.

Hier een uitstekende recensie van 'Another Night': http://www.invisibleoranges.com/2011/08 ... her-night/

En geniet hier alvast van album-opener 'Another Night in the City', zonder twijfel één van de meest 'catchy'-nummers van 2011!


Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Jeroen » di jan 03, 2012 10:18 pm

Dragonforce schreef: Ik kwam er later al achter dat de treble op maximum stond. :lol: Toch blijft het wel storen in de rustige momenten. Ik vind het in ieder geval iets irritanter dan hier en daar een beetje zoals je in de review vermeldt. Wel weer een goede review. Ik vraag me af hoe vaak zo'n bescheiden re-issue nog gereviewd wordt elders.
Niet vaak, vrees ik. Daarom doe ik het ook, plus dat ik het leuk blijf vinden om vergeten pareltjes onder de aandacht te brengen. Al lezen maar een paar man dit soort reviews, dan ben ik al tevreden. Daarnaast verdienen dit soort bands dat. Altijd hard gewerkt om goede songs te schrijven en moeite gedaan om de boel op plaat vast te leggen en (te) weinig erkenning gekregen. Nu is dat laatste soms wel terecht, maar in het geval van bands als Cloven Hoof of Pariah niet. Binnenkort Blaze Of Obscurity maar eens doen. Wellicht dat daar ooit nog eens een fatsoenlijke re-release van verschijnt, want de moeite die dat kostte om die cd te vinden (en de prijs) was fors. The Kindred is immers wel gewoon verkrijgbaar. Laat ze dan ook direct Unity maar opnieuw uitbrengen, want die mis ik nog.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5791
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Mollusk » di jan 03, 2012 11:05 pm

Eru Iluvatar schreef:Op het moment ben ik laaiend enthousiast over de eerste volwaardige plaat van het Amerikaanse High Spirits, Another Night. Een album met schitterende, pakkende nummers. Allemaal zeer memorabel, maar bovenal nostalgisch, melancholisch en romantisch - de ingrediënten voor een ware klassieker!

De man achter High Spirits is trouwens Chris Black, tekstschrijver van Nachtmystium en eveneens verantwoordelijk voor Epic Metal-band Dawnbringer.

Hier een uitstekende recensie van 'Another Night': http://www.invisibleoranges.com/2011/08 ... her-night/

En geniet hier alvast van album-opener 'Another Night in the City', zonder twijfel één van de meest 'catchy'-nummers van 2011!

Klinkt inderdaad aardig. even onthouden deze band.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Heavy Metal topic

Bericht door lampje » za feb 11, 2012 7:48 pm

Angel Witch komt zowaar met een nieuw album, 26 jaar na hun laatste. As Above, So Below komt uit op 12 maart via Rise Above. De cover ziet er als volgt uit:

Afbeelding

Mijn gevoel zegt me dat dit alleen maar kan gaan tegenvallen, maar wie weet waar oudegediende Kevin Heybourne en 'partner in crime' Bill Steer momenteel toe in staat zijn.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Eru Iluvatar » za feb 11, 2012 8:19 pm

In ieder geval al een zeer geslaagde cover in navolging van het debuut. De eerste plaat blijft voor mij misschien de beste, meest duistere en meest 'metalen' debuut uit de NWOBHM. Voor mij is het duidelijk dat Ghost de mosterd voor een groot deel bij Angel Witch vandaan heeft; helaas dat maar relatief weinig liefhebbers van die nieuwe Zweedse band geniale nummers als 'Angel Witch', 'White Witch', 'Loser', Angel Of Death' en 'Atlantis' zullen kennen.

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Heavy Metal topic

Bericht door lampje » za feb 11, 2012 8:27 pm

Het debuut blijft inderdaad een hele fijne plaat. Al heb ik Angel Witch ook pas 'later' ontdekt (ik was 11 toen ie uitkwam). De beide andere Angel Witch albums uit '85 en '86 (met die spuuglelijke hoezen) heb ik ook, maar die zijn dan toch weer een stuk minder bijzonder. minder duister, meer standaard heavy metal.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Heavy Metal topic

Bericht door innuendo » za feb 11, 2012 8:44 pm

Ik zal deze zeker een kans geven, maar om heel eerlijk te zijn verwacht ik er weinig van. Sowieso moet er een wonder gebeuren, wil deze het debuut evenaren.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Heavy Metal topic

Bericht door lampje » za feb 11, 2012 8:59 pm

innuendo schreef: wil deze het debuut evenaren.
Daar reken ik ook niet echt op.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5791
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Mollusk » za feb 11, 2012 9:09 pm

lampje schreef:Angel Witch komt zowaar met een nieuw album, 26 jaar na hun laatste. As Above, So Below komt uit op 12 maart via Rise Above. De cover ziet er als volgt uit:

Afbeelding

Mijn gevoel zegt me dat dit alleen maar kan gaan tegenvallen, maar wie weet waar oudegediende Kevin Heybourne en 'partner in crime' Bill Steer momenteel toe in staat zijn.
Bill Steer van Carcass?
Grappig
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Heavy Metal topic

Bericht door jeffrey » za feb 11, 2012 11:10 pm

Eru Iluvatar schreef:Op het moment ben ik laaiend enthousiast over de eerste volwaardige plaat van het Amerikaanse High Spirits, Another Night. Een album met schitterende, pakkende nummers. Allemaal zeer memorabel, maar bovenal nostalgisch, melancholisch en romantisch - de ingrediënten voor een ware klassieker!

De man achter High Spirits is trouwens Chris Black, tekstschrijver van Nachtmystium en eveneens verantwoordelijk voor Epic Metal-band Dawnbringer.

Hier een uitstekende recensie van 'Another Night': http://www.invisibleoranges.com/2011/08 ... her-night/

En geniet hier alvast van album-opener 'Another Night in the City', zonder twijfel één van de meest 'catchy'-nummers van 2011!

Zo net ff het album beluisterd op youtube. Wat een genietend sterk album. Heerlijk. Veel melodie, lekker uptempo, dromige sfeer, maar zonder kracht te verliezen wat zeer belangrijk voor deze stijl is.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Heavy Metal topic

Bericht door lampje » za feb 11, 2012 11:15 pm

Mollusk schreef: Bill Steer van Carcass?
Grappig
Juist, die!

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Strijdkreet » zo feb 12, 2012 10:23 pm

lampje schreef:Angel Witch komt zowaar met een nieuw album, 26 jaar na hun laatste. As Above, So Below komt uit op 12 maart via Rise Above. De cover ziet er als volgt uit:

Afbeelding

Mijn gevoel zegt me dat dit alleen maar kan gaan tegenvallen, maar wie weet waar oudegediende Kevin Heybourne en 'partner in crime' Bill Steer momenteel toe in staat zijn.
Ze waren toen ik in Londen was ontzettend goed. De zang viel me ook heel erg mee. Die avond was in zijn geheel geslaagd, vooral The Gates of Slumber.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Natasja » di feb 14, 2012 6:03 pm

Eru Iluvatar schreef:Op het moment ben ik laaiend enthousiast over de eerste volwaardige plaat van het Amerikaanse High Spirits, Another Night. Een album met schitterende, pakkende nummers. Allemaal zeer memorabel, maar bovenal nostalgisch, melancholisch en romantisch - de ingrediënten voor een ware klassieker!

De man achter High Spirits is trouwens Chris Black, tekstschrijver van Nachtmystium en eveneens verantwoordelijk voor Epic Metal-band Dawnbringer.

Hier een uitstekende recensie van 'Another Night': http://www.invisibleoranges.com/2011/08 ... her-night/

En geniet hier alvast van album-opener 'Another Night in the City', zonder twijfel één van de meest 'catchy'-nummers van 2011!

Veel geluisterd de afgelopen dagen, bedankt voor de link!
http://www.last.fm/user/Natasja-84

LLbutterfly85
Berichten: 201
Lid geworden op: do jan 26, 2012 9:21 pm

Re: Heavy Metal topic

Bericht door LLbutterfly85 » di feb 14, 2012 6:43 pm

gaaf!!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Lennert » do feb 16, 2012 7:06 pm

Het zal wel gruwelijke heiligschennis zijn, maar ik heb net voor het eerst het origineel van Eternal Dark (Picture) gehoord. Ik was altijd fan van de Hammerfall versie, maar ik vind het origineel gruwelijk vervelend door baggerzang en gruwelijk sloom spel.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Eru Iluvatar » do feb 16, 2012 9:48 pm

Natasja schreef:
Veel geluisterd de afgelopen dagen, bedankt voor de link!
Graag gedaan! Ik heb laatst het gelijknamige debuut van High Spirits gekocht. Eigenlijk een demo-compilatie, maar wel met een erg goede geluidskwaliteit. Weer heerlijk: tegelijkertijd dromerig én pakkend, met voortdurend doordenderend gitaarspel met een punk-achtig gevoel.

Het 'Another Night'-album is trouwens via High Roller Records te bestellen voor 12 euro!

@ Lennert: Het origineel van 'Eternal Dark' vind ik ook niets. HammerFall komt als coverband altijd het beste tot zijn recht. Wat te denken van hun versies van 'I Want Out' (Helloween), 'Angel Of Mercy' (Chastian), 'Head Over Heels' (Accept), 'Ravenlord' (Stormwitch) en 'Child Of The Damned' (Warlord)?

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Heavy Metal topic

Bericht door innuendo » do feb 16, 2012 10:05 pm

Hammerfall's cover van Yngwie Malmsteen's Rising Force heb ik altijd erg gaaf gevonden.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Lennert » do feb 16, 2012 10:09 pm

Eru Iluvatar schreef:
Natasja schreef:
Veel geluisterd de afgelopen dagen, bedankt voor de link!
Graag gedaan! Ik heb laatst het gelijknamige debuut van High Spirits gekocht. Eigenlijk een demo-compilatie, maar wel met een erg goede geluidskwaliteit. Weer heerlijk: tegelijkertijd dromerig én pakkend, met voortdurend doordenderend gitaarspel met een punk-achtig gevoel.

Het 'Another Night'-album is trouwens via High Roller Records te bestellen voor 12 euro!

@ Lennert: Het origineel van 'Eternal Dark' vind ik ook niets. HammerFall komt als coverband altijd het beste tot zijn recht. Wat te denken van hun versies van 'I Want Out' (Helloween), 'Angel Of Mercy' (Chastian), 'Head Over Heels' (Accept), 'Ravenlord' (Stormwitch) en 'Child Of The Damned' (Warlord)?
Absoluut, Hammerfall heeft in veel gevallen superieure versies, die van Chastain is nog wel mijn favoriet dan.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Heavy Metal topic

Bericht door jeffrey » vr feb 17, 2012 4:58 pm

Vind ik ook niet zo'n super nummer, ook de Hammerfall versie niet. Griffins guard the Gold is hun beste nummer met Messege from Hell. Hammerfall heeft wel de kracht om als hun eigen nummers te laten klinken. Erg knap, al vind ik de meeste originelen wel beter.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Eru Iluvatar » wo feb 22, 2012 9:03 pm

Nieuw Angel Witch-nummer:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OVXv97cB ... r_embedded#![/youtube]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Lennert » do feb 23, 2012 12:29 pm

Wow, dat klinkt toch wel erg lekker! Vrij theatrale (bijna on-metal) zang, maar wel uitzonderlijk sfeervol. Fijn drumgeluid, mooie gitaarmelodieen, duister sfeertje... ja, dit mag ik graag horen!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Heavy Metal topic

Bericht door jeffrey » do feb 23, 2012 3:54 pm

Lennert schreef:Wow!
Dekt goed de lading.

Wat fakking gaaf. Angel Witch maar toch anders. Niet verwacht van deze mannen aangezien ik ze al had opgegeven. Als de rest van de plaat dit niveau is gaat die in de top 3 eindigen. Geen twijfel.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Eru Iluvatar » za mar 17, 2012 7:05 pm

Zo, inmiddels heb ik 'As Above, So Below', het nieuwe album van Angel Witch meerdere malen beluisterd. Zonder twijfel leveren de Britten hier hun beste album sinds de zelf-getitelde af: proficiat! De door de band kenmerkende dreiging zit er in, nog eens extra versterkt door recentere doominvloeden. Voorman Kevin Heybourne is zeer goed bij stem. Ook mooi dan ze dankzij labels als RiseAbove en MetalBlade goed onder het voetlicht komen. Dit zou wel eens de HELL van 2012 kunnen worden! Hier de andere nummers van de nieuwe plaat:

[mod edit]Een enkel linkje naar een bepaald nummer is prima, maar halve of hele albums posten niet, zeker niet als het om illegale rips of downloads gaat, zoals in dit geval[/mod edit]

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Orklord » zo mar 18, 2012 7:08 pm

Ik ben benieuwd. Ik moet eigenlijk ook eens het oude werk van Angel Witch aanschaffen.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Eru Iluvatar » zo mar 18, 2012 11:08 pm

Eru Iluvatar schreef:[mod edit]Een enkel linkje naar een bepaald nummer is prima, maar halve of hele albums posten niet, zeker niet als het om illegale rips of downloads gaat, zoals in dit geval[/mod edit]
Voor zover ik weet zijn filmpjes die te zien zijn op YouTube in principe de facto officieel vrijgegeven, totdat de maker bezwaar aantekent. En dan ligt de verantwoording bij de YouTube-user die deze filmpjes op Internet heeft gezet, niet degene die deze naar een andere website doorlinkt.

Nou ja, dat is in ieder geval de leidraad die men op mijn werkt hanteert :)

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Jeroen » ma mar 19, 2012 12:40 pm

Kan wel, Kees, maar dat is in principe hetzelfde als een downloadlink naar rapidshare of iets dergelijks. Je kunt het zo van Youtube downloaden. Een link van één nummer is prima, een paar losse nummers van verschillende bands kan ook nog wel, maar hele of halve albums zijn niet toegestaan. Embedden is net zo goed delen als de muziek op Youtube plaatsen, immers.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Jeroen » di mar 20, 2012 7:03 pm

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qeCiNC1p ... re=related[/youtube]

Heerlijke ontdekking, met dank aan Nielsch. Goede heavy/power metal uit Zuid-Afrika (dat hoor je niet vaak). Odyssey, slechts één album (1991), maar dan wel gelijk een beste die sterk doet denken aan het Duitse Scanner (tweede album) en een US metalband als Gargoyle. Toffe zang, gave melodieën, fijne riffs etc. Niets te klagen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Sentinel » di mar 20, 2012 9:27 pm

Leuke plaat. Heb die gehad maar verkocht. Zeldzaam en veel knaken waard: http://www.popsike.com/php/quicksearch. ... =&sortord=

Mogen ze wat mij betreft wel opnieuw uitbrengen.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Siego » do jun 14, 2012 12:59 pm

Net wat nummertjes van de nieuwe Dawnbringer geluisterd, zeker niet slecht ondanks dat het totaal niet mijn ding is...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DBcr1ZyO ... ure=relmfu[/youtube]

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Orklord » vr aug 24, 2012 12:29 pm

wow de nieuwe van Mad Max klinkt best wel aardig! Ik ken verder eigenlijk alleen Stormchild, ook wel een lekkere plaat.

Gebruikersavatar
Jeroen.S
Berichten: 1240
Lid geworden op: ma jan 12, 2004 6:53 pm

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Jeroen.S » zo sep 23, 2012 8:54 pm

Even omhoog trappen! Tijd geleden dat ik hier geweest ben. :P De laatste jaren heb ik helemaal niks meer geïnvesteerd in mijn metal collectie i.v.m. aanschaf huis, ziekte en nog meer shit. Maar afgelopen weken heb ik er weer zin in gekregen om de collectie weer eens wat te beluisteren en uit te breiden. Er komt binnenkort weer wat leuks mijn kant op van wat oude Nederlandse bands, zoals het debuut van Usurper, Breaks loose van Hammerhawk en een lptje van Nexus. :D

Maar wat mij opvalt is dat de prijzen van bepaalde heavy metal vinyl enorm gestegen zijn! Ik zie Doomsword lp's voor dikke prijzen weggaan. Evenals de rest van het Metal Supremacy label. Ook de prijzen van eatmetal records lp's zijn tegenwoordig verdubbelt. Terwijl dit naar mijn menig nog niet echt klassiekers zijn. Ik moet zeggen dat ik veel nieuwe heavy metal eigenlijk geen reet meer aan vind. Te gelikte productie's zonder enige vorm van dynamiek (daar wordt je echt luistermoe van), saaie riffs die ik al zo vaak heb gehoord etc. Nee ik ga toch echt voor het oude jaren 80 spul. Waarvoor je overigens even flink in de buidel moet tasten. :P

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Sentinel » zo sep 23, 2012 9:03 pm

Jeroen.S schreef:Even omhoog trappen! Tijd geleden dat ik hier geweest ben. :P De laatste jaren heb ik helemaal niks meer geïnvesteerd in mijn metal collectie i.v.m. aanschaf huis, ziekte en nog meer shit. Maar afgelopen weken heb ik er weer zin in gekregen om de collectie weer eens wat te beluisteren en uit te breiden. Er komt binnenkort weer wat leuks mijn kant op van wat oude Nederlandse bands, zoals het debuut van Usurper, Breaks loose van Hammerhawk en een lptje van Nexus. :D

Maar wat mij opvalt is dat de prijzen van bepaalde heavy metal vinyl enorm gestegen zijn! Ik zie Doomsword lp's voor dikke prijzen weggaan. Evenals de rest van het Metal Supremacy label. Ook de prijzen van eatmetal records lp's zijn tegenwoordig verdubbelt. Terwijl dit naar mijn menig nog niet echt klassiekers zijn. Ik moet zeggen dat ik veel nieuwe heavy metal eigenlijk geen reet meer aan vind. Te gelikte productie's zonder enige vorm van dynamiek (daar wordt je echt luistermoe van), saaie riffs die ik al zo vaak heb gehoord etc. Nee ik ga toch echt voor het oude jaren 80 spul. Waarvoor je overigens even flink in de buidel moet tasten. :P
Ik heb nog LP's van het Metal Supremacy label en Eat Metal records label te koop voor een normale prijs. Als je interesse zou hebben, laat maar weten.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Jeroen.S
Berichten: 1240
Lid geworden op: ma jan 12, 2004 6:53 pm

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Jeroen.S » zo sep 23, 2012 9:06 pm

Ik heb zelf al redelijk wat van die labels, maar je mag me wel een lijstje sturen.

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: Heavy Metal topic

Bericht door Sentinel » zo sep 23, 2012 9:10 pm

Jeroen.S schreef:Ik heb zelf al redelijk wat van die labels, maar je mag me wel een lijstje sturen.
Zal je deze week een lijstje opsturen. Moet de zaak even updaten
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Heavy Metal topic

Bericht door jeffrey » wo apr 17, 2013 4:05 am

Journey into Fear van Deaf Dealer heeft miss wel de geniaalste baspartijen aller tijden. Wat een beest is dat zeg!
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Heavy Metal topic

Bericht door yowannuzz » zo jun 23, 2013 7:14 pm

Reed net door Hamont, en zag opvallend veel metalheads over straat lopen.
Google leert mij dat er een 3-daags festival gaande is met toch leuke namen binnen het traditionele/power/heavy metal-genre.
Verbaast mij dat er geen topic over is op dit forum.

Niet mijn tak van metal, maar lijkt mij dat er toch wel belangstelling moet zijn voor namen als Masterplan, Symphony X, Tygers of Pan Tang, Jorne, usw...
Waren er mensen op de hoogte alhier?

http://www.r-mine-metalfest.be/
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Plaats reactie