Heavy Metal topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25604
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr dec 23, 2005 4:05 pm

Ik heb overigens nu ook een album van Stormwitch, Witchcraft. Zeker geen verkeerd album, je kunt duidelijk horen waar hammerfall naar heeft geluisterd.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door !slayer! » vr dec 23, 2005 4:13 pm

Ik ben de laatste meer op zoek naar de stevigere heavy metal bands. Zijn er nog wat oude onbekendere bands aan te raden in ongeveer de oude stijl van Exciter?

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » vr dec 23, 2005 4:56 pm

Ik zit nu net naar het album 'TYR' van Black Sabbath te luisteren. Wat een heerlijk album zeg! Tony Martin is fantastisch op zang en soms doet hij zelfs aan Dio denken. De muziek komt niet echt typisch Black Sabbath achtig over, veel melodieuser, meer zoals Savatage begin jaren '90, maar als je goed luistert hoor je aan de gitaren nog wel duidelijk dat het om BS gaat. Heerlijk album!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di jan 17, 2006 9:17 pm

Zo ik luister nu naar Conquest of Steel, erg gaaf spul. Lekkere Heavy Metal en NWoBHM.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di jan 17, 2006 9:19 pm

Zekers en binnenkort weer in Nederland. :D

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di jan 17, 2006 9:21 pm

Ja las het. Maar eens kijken of ik dan kan en of ik vervoer heb.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Bericht door valkyrian » di jan 17, 2006 10:31 pm

ben er absoluut bij, heb conquest of steel op heavy metal maniacs gezien en ik vond t zeer gaaf 8)

Gebruikersavatar
Exciter
Berichten: 164
Lid geworden op: za jul 23, 2005 1:51 am
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door Exciter » wo jan 18, 2006 12:05 am

Is Armored Saint al genoemd?
Dit vind ik zo'n gave band! Symbol of Salvation is een geweldig album, een aanrader dus.:) Mischien word deze band zelfs wel een beetje ondergewaardeerd...?

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Bericht door valkyrian » wo jan 18, 2006 12:06 am

Exciter schreef:Is Armored Saint al genoemd?
Dit vind ik zo'n gave band! Symbol of Salvation is een geweldig album, een aanrader dus.:) Mischien word deze band zelfs wel een beetje ondergewaardeerd...?
ken er niet veel van, maar wat ik heb gehoord vond ik errug gaaf, absoluut een band om meer van aan te schaffen

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » wo jan 18, 2006 12:09 am

Ja, zeer gave band ja, US Powermetal die lekker strak, stevig en catchy is. Vooral nummers als Rising Fear, March of the Saint, Reign of Fire, Dropping Like Flies zijn erg gaaf. En niet te vergeten Tribal Dance en het nummer Symbol of Salvation zelf. Dat gelijknamige album is trouwens wel hun beste werk mag ik oordelen.

Gebruikersavatar
Exciter
Berichten: 164
Lid geworden op: za jul 23, 2005 1:51 am
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door Exciter » wo jan 18, 2006 12:10 am

Eru Iluvatar schreef:Ja, zeer gave band ja, US Powermetal die lekker strak, stevig en catchy is. Vooral nummers als Rising Fear, March of the Saint, Reign of Fire, Dropping Like Flies zijn erg gaaf. En niet te vergeten Tribal Dance en het nummer Symbol of Salvation zelf. Dat gelijknamige album is trouwens wel hun beste werk mag ik oordelen.
Jij noemt het Power Metal?? Ik zie Armored Saint nou altijd als een echte Heavy Metal band. :?

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » wo jan 18, 2006 12:15 am

Ik ook. Vooral die zang is niet echt power te noemen.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » wo jan 18, 2006 12:23 am

Exciter schreef:[..]


Jij noemt het Power Metal?? Ik zie Armored Saint nou altijd als een echte Heavy Metal band. :?
Heavy Metal, wat jij wil. Ik ben nooit zo dogmatisch met die termen. Beide genre´s komen teveel met elkaar overeen om altijd maar onderscheid te maken. Ik noem zelf liever alles met normale zang van doom tot powermetal ´heavymetal´.

Gebruikersavatar
Exciter
Berichten: 164
Lid geworden op: za jul 23, 2005 1:51 am
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door Exciter » wo jan 18, 2006 10:15 am

Eru Iluvatar schreef:[..]


Heavy Metal, wat jij wil. Ik ben nooit zo dogmatisch met die termen. Beide genre´s komen teveel met elkaar overeen om altijd maar onderscheid te maken. Ik noem zelf liever alles met normale zang van doom tot powermetal ´heavymetal´.
Mee eens, maar toch maak ik liever onderscheid. Ik vind Heavy persoonlijk zoveel meer gaver dan de meeste Power. Ik vind termen gewoon makkelijk om bands in te delen.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » wo jan 18, 2006 1:08 pm

Exciter schreef:Is Armored Saint al genoemd?
Dit vind ik zo'n gave band! Symbol of Salvation is een geweldig album, een aanrader dus.:) Mischien word deze band zelfs wel een beetje ondergewaardeerd...?
Ik heb hier Nod to the Old School en Revelation liggen, zaten in zo'n twee voor de prijs van een doosje. Af en toe luister ik er naar, maar echt bijzonder vind ik het niet.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » za jan 21, 2006 12:21 pm

Om maar even wat bands aan te prijzen:

Sortilege:

Franse Heavy Metalband.
Erg gaaf, sommige nummers zijn in het Frans, andere in het Engels, maar wel met een flink accent. Het uitchecken waard! Vooral de refreinen vind ik meesterlijk gaaf, die meer stemmigheid.

Sortilège EP, 1983
Métamorphose Full-length, 1984
Hero's tears Full-length, 1986
Larmes De Héros Full-length, 1986
Collector's Box 1983 - 1986 Boxed set, 1999


Heavy Load: Zweedse kvltband, uit 1976. Supergave Heavy Metal, misschien nog wat vroege Europower invloeden. Vooral de refreinen vind ik meesterlijk gaaf, die meer stemmigheid.

Full Speed At High Level Full-length, 1978
Metal Conquest EP, 1981
Take Me Away Single, 1982
Death Or Glory Full-length, 1982
Live Video/VHS, 1983
Free Single, 1983
Stronger Than Evil Full-length, 1983
Monsters Of The Night Single, 1985

http://www.vibrationsofdoom.com/test/HeavyLoad.html
http://www.canit.se/~thunderl/sidor/engl/hl1a.htm


Sword: Heavy Metal uit Canada, er was hier al ergens een topic over, maar daar is volgens mij 2 keer in gepost. Erg toffe band.

Demo '86 Demo, 1986
Metalized Full-length, 1987
Sweet Dreams Full-length, 1988

http://www.vibrationsofdoom.com/test/Sword2.html
http://www.vibrationsofdoom.com/test/Sword.html

Crystal Clear: Griekse Heavy Metalband, niet superorigineel, maar wel een lekker 'Grieks' geluid.

Payback Time Full-length, 2003
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » za jan 21, 2006 1:05 pm

Saxon 747 schreef:
Heavy Load: Zweedse kvltband, uit 1976. Supergave Heavy Metal, misschien nog wat vroege Europower invloeden. Vooral de refreinen vind ik meesterlijk gaaf, die meer stemmigheid.

Full Speed At High Level Full-length, 1978
Metal Conquest EP, 1981
Take Me Away Single, 1982
Death Or Glory Full-length, 1982
Live Video/VHS, 1983
Free Single, 1983
Stronger Than Evil Full-length, 1983
Monsters Of The Night Single, 1985

http://www.vibrationsofdoom.com/test/HeavyLoad.html
http://www.canit.se/~thunderl/sidor/engl/hl1a.htm
Dat is inderdaad een zeer tof bandje, daar wil ik zeker nog 'ns iets van kopen.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23046
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » za jan 21, 2006 1:45 pm

!slayer! schreef:Ik ben de laatste meer op zoek naar de stevigere heavy metal bands. Zijn er nog wat oude onbekendere bands aan te raden in ongeveer de oude stijl van Exciter?
Griffin.
De Amerikaanse, die Noorse rukband.

Vooral het tweede album zul je interessant vinden, denk ik.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » za jan 21, 2006 2:55 pm

Dan ga ik hier maar even reclame maken voor de uitstekende heavy metal van Gun Barrel:

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=2365

Ik meende dat er een mp3 van het nummer 'Dear mr Devil' op de site van de band stond, maar die kan ik opeens niet meer vinden. Dus moeten jullie me maar op mijn woord geloven dat het een 'kick ass'-band is!
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » za jan 21, 2006 3:02 pm

Rene schreef:Dan ga ik hier maar even reclame maken voor de uitstekende heavy metal van Gun Barrel:

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=2365

Ik meende dat er een mp3 van het nummer 'Dear mr Devil' op de site van de band stond, maar die kan ik opeens niet meer vinden. Dus moeten jullie me maar op mijn woord geloven dat het een 'kick ass'-band is!
Ja! Leuke band. Voor vernieuwing moet je het bij die gasten niet zoeken (mijn bescheiden mening) maar ik luister er bij tijd en wijlen graag naar.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Don't Break The Oath
Berichten: 353
Lid geworden op: ma dec 26, 2005 8:27 pm
Locatie: Hell Avenue
Contacteer:

Bericht door Don't Break The Oath » za jan 21, 2006 3:04 pm

Rene schreef:Dan ga ik hier maar even reclame maken voor de uitstekende heavy metal van Gun Barrel:

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=2365

Ik meende dat er een mp3 van het nummer 'Dear mr Devil' op de site van de band stond, maar die kan ik opeens niet meer vinden. Dus moeten jullie me maar op mijn woord geloven dat het een 'kick ass'-band is!
Die link naar hun officiele site gaat fout.

Maar dit klinkt zeker lekker [headbang]
Like I fucking would
Just a little more evil,
than you
[img]http://www.manowar.com/images/banner_tdob.gif[/img]

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » za jan 21, 2006 3:13 pm

Rebellion666 schreef:[..]


Ja! Leuke band. Voor vernieuwing moet je het bij die gasten niet zoeken (mijn bescheiden mening)
Dat is niet een mening, dat is gewoon een feit :P

edit: link is nu goed
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » za jan 21, 2006 3:16 pm

Rene schreef:[..]


Dat is niet een mening, dat is gewoon een feit :P
Hoe vaak wordt er hier niet geouwehoert over een mening cq. smaak???

Je beweert dus dat je het voor de verandering het een keer met me eens bent??? :P
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » za jan 21, 2006 3:30 pm

Rebellion666 schreef:[..]


Hoe vaak wordt er hier niet geouwehoert over een mening cq. smaak???

Je beweert dus dat je het voor de verandering het een keer met me eens bent??? :P
Haha, inderdaad ;) Maar dat de band niet origineel is, dat is gewoon zo. Dat kun je leuk vinden of dat kan je niet leuk vinden, maar 'tis zo!
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » za jan 21, 2006 3:39 pm

Rene schreef:[..]


Haha, inderdaad ;) Maar dat de band niet origineel is, dat is gewoon zo. Dat kun je leuk vinden of dat kan je niet leuk vinden, maar 'tis zo!
Ik zal een band niet snel afrekenen op weinig orginaliteit. Waar ik wel veel moeite mee heb is als bands steeds hetzelfde kunstje blijven herhalen. AC/DC is daar een mooi voorbeeld van. Daar wordt ik moe van. Ik boycot de band dan ook maar sinds een heel hoop jaren.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » za jan 21, 2006 3:51 pm

Dutch hard rock veterans VENGEANCE are the latest addition to this year's installment of the Bang Your Head!!! festival, set to take place June 23-24 in Balingen, Germany. The band will introduce a very special surprise guest who will join them on stage for a few songs.
Bron: http://www.roadrun.com/blabbermouth.net ... emID=46345

Dat is nog 'ns goed nieuws!
Ik hoop alleen wel dat ze ook nog een Nederlandse tour gaan geven, want Balingen is toch iets te ver weg.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » za jan 21, 2006 3:52 pm

Rebellion666 schreef:[..]


Ik zal een band niet snel afrekenen op weinig orginaliteit. Waar ik wel veel moeite mee heb is als bands steeds hetzelfde kunstje blijven herhalen. AC/DC is daar een mooi voorbeeld van. Daar wordt ik moe van. Ik boycot de band dan ook maar sinds een heel hoop jaren.
Bij AC/DC beperk ik me ook maar tot de paar cd's die ik nu heb. Uit nieuwsgierigheid zal ik de volgende cd nog wel gaan luisteren.

Bij Gun Barrel moet nog maar blijken of het in de toekomst nog interessant blijft. De cd's zelf zijn echter wel variërend genoeg. AC/DC heeft vaak een cd vol dezelfde numemrs.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » za jan 21, 2006 4:19 pm

Rene schreef:[..]


AC/DC heeft vaak een cd vol dezelfde numemrs.
Als je 1 album van AC/DC kent dan ken je de rest van hun ouvre ook. Beetje jammer.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » za jan 21, 2006 7:30 pm

Rebellion666 schreef:[..]


Als je 1 album van AC/DC kent dan ken je de rest van hun ouvre ook. Beetje jammer.
Tot en met Back In Black vind ik dat nog wel meevallen eigenlijk.

Wel jammer ja, maar blijkbaar kunnen ze niet anders.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Jeroen.S
Berichten: 1240
Lid geworden op: ma jan 12, 2004 6:53 pm

Bericht door Jeroen.S » za jan 21, 2006 9:02 pm

Ik heb nu de plaat Sword of Steel op staan van het Nederlandse Vault. Wat een gave plaat, lekkere energieke nummers. Dit is de re-release van de demo uit 1983.

Gebruikersavatar
Johannes de Dopeste
Berichten: 819
Lid geworden op: do jul 14, 2005 1:08 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Johannes de Dopeste » wo jan 25, 2006 4:13 pm

Ik zit King Diamond - Abigail, het album te luisteren. Opzich vrij aardige muziek, ik word alleen schijtziek van die hoge schreeuwtjes. Niet dat Heavy Metal mij ooit zal gaan boeien. Dit album heb ik doorgestuurd gekregen en ik waag me er op het moment aan.
[img]http://i72.photobucket.com/albums/i191/jeweett/satans1.gif[/img]

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » wo jan 25, 2006 9:40 pm

Johannes de Dopeste schreef:Ik zit King Diamond - Abigail, het album te luisteren. Opzich vrij aardige muziek, ik word alleen schijtziek van die hoge schreeuwtjes. Niet dat Heavy Metal mij ooit zal gaan boeien. Dit album heb ik doorgestuurd gekregen en ik waag me er op het moment aan.
Ja, ik trek de stem van de King ook echt niet... terwijl het toch uitermate gave muziek is, evenals Mercyful Fate, maar ik houd het altijd maar drie nummers uit door die zang.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » wo jan 25, 2006 10:37 pm

Ik vind z'n zang geniaal als ik er voor in de stemming ben. Goed, hier en daar slaat 'ie wat door en wordt het ietsje lachwekkend, maar daar staan z'n geweldige en frequente uithalen tegenover. Op de oude King platen dan, de laatste jaren lijkt 'ie dat niet echt meer aan te kunnen, en dan blijft er inderdaad niet veel over.

Maar zo'n stukje op Abigail als "Oh Jonathan, this is Miriam! Our time is out! Remember the stairs, the only way!" is gewoon geniaal gezongen, huiveringwekkend, daar kun je toch niet aan twijfelen lijkt me.

Abigail is sowieso een vreselijk gaaf album. Ik mag King's alternatieve manier van schrijven wel, waar de muziek inspeelt op het (als ik zo vrij mag zijn) griezelverhaal dat hij vertelt. De 'coupletje, refreintje, brugje, coupletje, refreintje' formule gaat niet op, en dus zijn het geen losse flodders waar je elke andere willekeurige tekst onder zou kunnen plaatsen. En op Abigail is dat steengoed uitgewerkt. Het beste van wát ik van 'm ken. Niet dat dat veel is, iets waar ik dan maar eens iets aan moet doen.
Laatst gewijzigd door Meltdown op wo jan 25, 2006 10:52 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » wo jan 25, 2006 10:46 pm

Het is natuurlijk gaaf dat hij zo hoog komt en zo'n groot bereik heeft, maar ik vind het gewoon absoluut niet mooi.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » wo jan 25, 2006 10:59 pm

En ik wel. Ik wil ook absoluut niet beweren dat King's zang niet uitzonderlijk smaakgevoelig is, hoor. Dus ik begrijp je volledig. Er zitten echter een paar stukken bij waarvan ik denk "of je dat hoge nou gaaf vindt of niet, dit moet iedereen gewoon mooi vinden". Gewoon, hehe, omdat het uitzonderlijk heerst.

"You must taaaaake her liiiife....now...now...now.."

Doe nog steeds stiekem pogingen onder de douche om dat na te doen. Ik moet zeggen, zo'n echo helpt!
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » do jan 26, 2006 11:43 pm

Wel, bij een gebrek aan een Doro-topic: wat zijn de gaafste/bekendste nummers van Doro? Welke moet ik absoluut horen om de band te leren kennen?
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Bericht door valkyrian » vr jan 27, 2006 4:13 pm

all we are!! hmm is eigenlijk van warlock..

angels with dirty faces, is ook erg gaaf nummer, hellraiser en cry wolf ook.

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » vr jan 27, 2006 4:53 pm

IROn schreef:Wel, bij een gebrek aan een Doro-topic: wat zijn de gaafste/bekendste nummers van Doro? Welke moet ik absoluut horen om de band te leren kennen?
Warlock, dat is gaver.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Bericht door valkyrian » vr jan 27, 2006 6:45 pm

doro is wat rustiger en wat minder aggressief dan warlock, maar daarom niet minder gaaf.

owhja I rule the ruins is ook een gaaf nummer :)

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » vr jan 27, 2006 7:02 pm

Iemand bekend met Ram? In 2005 hebben ze met Forced Entry een killerdebuut de schappen ingelanceerd, lekkere stevige, vlotte Heavy Metal. Een aanrader.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » vr jan 27, 2006 7:02 pm

IROn schreef:Het is natuurlijk gaaf dat hij zo hoog komt en zo'n groot bereik heeft, maar ik vind het gewoon absoluut niet mooi.
Ik vind het best mooi, maar hij doet het wel iets te vaak. Op de oude albums vind ik zijn zang nog perfect (don't break the oath), maar op die latere albums word het toch iets te veel routine en mat.

Ik heb ook nog steeds het idee dat King die hoge zang toch op een iets andere manier doet dan andere 'hoge' zangers zoals Midnight en Warrel Dane. Bij die zangers klinkt het wat indrukwekkender en..moeilijker, het lijkt net alsof King D een manier heeft gevonden het wat makkelijker te doen, anders lijkt het me ook bijna onmogelijk dat hoge zo lang vol te houden.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » vr jan 27, 2006 7:14 pm

Ik heb vandaag voor een paar pleuro een Raven LP gezien, maar gezien ik niet wist of 't wat was heb ik 'm maar niet meegenomen.

Nou, is 't wat?

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » vr jan 27, 2006 7:15 pm

Welke plaat. Eigenlijk is alles van ze goed te doen. Vooral Rock Until You Drop.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » vr jan 27, 2006 7:15 pm

Hellhammer schreef:Ik heb vandaag voor een paar pleuro een Raven LP gezien, maar gezien ik niet wist of 't wat was heb ik 'm maar niet meegenomen.

Nou, is 't wat?
Ja. Raven is gaaf.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » vr jan 27, 2006 7:17 pm

Ik zal wel effe nakijken welke het was.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » vr jan 27, 2006 7:20 pm

Het was All For One uit '83.
Volgende keer als ik in de stad ben neem ik 'm wel mee.

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » vr jan 27, 2006 7:23 pm

Hellhammer schreef:Het was All For One uit '83.
Volgende keer als ik in de stad ben neem ik 'm wel mee.
Zeker, een klassieker man!
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » vr jan 27, 2006 7:23 pm

Ik luister nu naar Conquerors Divine, de plaat, van Goddess of Desire. Gaaf spul met name de Heavy Metal nummers/stukken, maar er zitten stukken tussen die ik niks vind. Zoals dat nummer Seventh Sight. Wat zijn hun meer Heavy Metal georienteerde platen?
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » vr jan 27, 2006 7:25 pm

Maar jongens, probeer R.A.M. nou eens man! Echt goed spul!
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » vr jan 27, 2006 7:26 pm

jeffrey schreef:Ik luister nu naar Conquerors Divine, de plaat, van Goddess of Desire. Gaaf spul met name de Heavy Metal nummers/stukken, maar er zitten stukken tussen die ik niks vind. Zoals dat nummer Seventh Sight. Wat zijn hun meer Heavy Metal georienteerde platen?
Goddess (shut up, Koen) luister ik alleen als ik dronken ben en het liefste live. Voor de rest doet het me erg weinig. Ik ken betere Manowar achtigen. Manowar bijvoorbeeld.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Plaats reactie