Opeth

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Favoriete album?

Orchid
1
1%
Morningrise
4
6%
My Arms, Your Hearse
7
10%
Still Life
9
13%
Blackwater Park
26
39%
Deliverance
3
4%
Damnation
4
6%
Ghost Reveries
10
15%
Watershed
3
4%
 
Totaal aantal stemmen: 67

runtothehills
Berichten: 136
Lid geworden op: zo nov 20, 2005 1:47 pm
Locatie: fryslân

Bericht door runtothehills » di nov 21, 2006 4:33 pm

MadTinus schreef:[..]

Dat kan, ik heb dat met "My Arms, Your Hearse", ondanks talloze pogingen over de jaren heen wil het kwartje nog altijd niet vallen, dat heb je soms..

Laat my arms your hearse nou mijn favoriete Opeth plaat zijn.

Een geniaal meesterwerk.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22169
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » di nov 21, 2006 4:39 pm

Was in het begin ook zo bij mij. Momenteel is het Deliverance.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
EmptySkies
Berichten: 1814
Lid geworden op: do mar 30, 2006 10:01 pm
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

Bericht door EmptySkies » di nov 21, 2006 4:47 pm

bij mij is het Blackwater Park. is nu zo, en blijft zo de komende tijd denk ik...
[url=http://www.myspace.com/concept02band]Concept 0.2 Myspace[/url]

runtothehills
Berichten: 136
Lid geworden op: zo nov 20, 2005 1:47 pm
Locatie: fryslân

Bericht door runtothehills » di nov 21, 2006 5:28 pm

KoenM schreef:Was in het begin ook zo bij mij. Momenteel is het Deliverance.


Is ook geweldig...heerlijk depri sfeertje ook. Ik vind het artwork ook geniaal.

Gebruikersavatar
Aradia
Berichten: 2266
Lid geworden op: zo mei 07, 2006 10:16 pm
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Bericht door Aradia » di nov 21, 2006 6:38 pm

Vind 't artwork van Opeth zoiezo bijna altijd mooi, alleen het bandlogo al. Prachtig die letters. Nou ben ik ook helemaal gek van die krullerige (gotische?!) stijl.
Wat betreft de albums vind ik my armse you hearse" en "Deliverance" toch de beste van Opeth. Wat ik het beste van Opeth zoiezo vind en wat in bijna elk nummer wel terug is te vinden is de diversiteit. In elk nummer lijken verschillende nummers te zitten.
"Toil without song is like a weary journey without an End."

http://www.last.fm/user/WandererSpirit

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » di nov 21, 2006 7:57 pm

In welk opzicht wijkt deliverance af van black waterpark?? ik zit er aan te denken deliverance ook aan te schaffen, daar ik alleen blackwater park heb.

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » di nov 21, 2006 10:35 pm

Gohst reveries is mijn eerste en vooralsnog enige Opeth plaat. Ben zeker van plan om hier nog meer van aan te schaffen, heerlijke muziek. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar die volledig acoustische plaat (damnation?).
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4070
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » di nov 21, 2006 10:46 pm

sanguis schreef:In welk opzicht wijkt deliverance af van black waterpark?? ik zit er aan te denken deliverance ook aan te schaffen, daar ik alleen blackwater park heb.
Deliverance is een stuk soberder dan Blackwater Park, een stuk minder catchy ook. De sfeer is donkerder en desolater/droeviger. Het zal wat meer tijd kosten om hem te gaan waarderen. In het begin vond ik hem zwaar tegenvallen, pas na lange tijd begon ik het album te waarderen, met name ook door de teksten. Maar goed, zeker de moeite waard dus!
paradigm shift schreef:Gohst reveries is mijn eerste en vooralsnog enige Opeth plaat. Ben zeker van plan om hier nog meer van aan te schaffen, heerlijke muziek. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar die volledig acoustische plaat (damnation?).
Damnation is een waanzinnig mooi album, zeker uitchecken.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

runtothehills
Berichten: 136
Lid geworden op: zo nov 20, 2005 1:47 pm
Locatie: fryslân

Bericht door runtothehills » wo nov 22, 2006 7:35 pm

Deliverance is een stuk soberder dan Blackwater Park, een stuk minder catchy ook. De sfeer is donkerder en desolater/droeviger. Het zal wat meer tijd kosten om hem te gaan waarderen. In het begin vond ik hem zwaar tegenvallen, pas na lange tijd begon ik het album te waarderen, met name ook door de teksten. Maar goed, zeker de moeite waard dus!
Mooi verwoord, op een gegeven moment was die niet meer uit mijn cd speler te branden.


Ik mis dat bij de laatste plaat, dat sobere. Het is eerder allemaal wat sprookjes achtig. Voor het eerst bij Opeth eigenlijk.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » di dec 19, 2006 11:43 pm

Mikael Åkerfeldt krijgt een prominente rol in een toekomstige film:
Afbeelding


Heu heu heu!
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » do mei 17, 2007 12:56 pm

Nou, Peter Lindgren heeft de pijp aan Maarten gegeven. Jammer, dit gaat het toekomstige Opeth-geluid wel erg veranderen denk ik. Ben zeer benieuwd naar de nieuwe plaat volgend jaar.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do mei 17, 2007 1:00 pm

jammer. Maar het is beter dat hij opstapt dan dat hij zonder motivatie gebleven was. Sad but true. Ik hoop op een waardige opvolger.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » do mei 17, 2007 3:02 pm

Fredrik Åkesson (ex-Arch Enemy, Krux, Talisman) zal Peter Lindgren vervangen als fulltime gitarist in Opeth.

Peter Lingren had een dominante rol in het geluid van Opeth, ben benieuwd of zijn afwezigheid goed of slecht zal uitpakken.

Maar eerst nog een nieuwe DVD van Opeth met Peter Lindgren (gelukkig)
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22169
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » do mei 17, 2007 11:11 pm

Jeps, zoals ik al postte op de frontpage: jammer, want het was een geweldige gitaartandem die het Opeth-geluid voor een groot deel bepaalde.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » vr mei 18, 2007 12:32 am

Jammer inderdaad, maar ik weet niet of Peter de laatste jaren nog wel zo'n bepalende rol had in het geluid van Opeth. Ik denk dat dat na de eerste twee albums steeds minder is geworden. Nouja, we zullen het ongetwijfeld horen zodra er een nieuw album uitkomt.
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » za mei 19, 2007 8:38 pm

Hm, slecht nieuws, maar we zullen eens zien wat die nieuwe ervan bakt. Misschien krijgen we dan iets dat interessanter is dan Ghost Reveries... :?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » zo mei 20, 2007 12:29 am

Hoezo, vond je die zó slecht? Ik vind hem nog steeds prima te pruimen hoor. Ik bedoel, het is inderdaad geen Morningrise of Blackwater Park, maarja, je kan niet alles hebben.
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » zo mei 20, 2007 1:42 am

Het is allemaal wat catchier dan voordien, maar best wel genietbare plaat imo.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » zo mei 20, 2007 4:08 pm

Hij heeft me nog steeds niet weten te raken, had met gemak de helft korter kunnen zijn. Meer fillers dan killers.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Narrative
Berichten: 1371
Lid geworden op: do jan 13, 2005 7:09 pm

Bericht door Narrative » di mei 22, 2007 12:50 pm

Hieronimus schreef:Hij heeft me nog steeds niet weten te raken, had met gemak de helft korter kunnen zijn. Meer fillers dan killers.
Hehe, ik ben eindelijk niet de enige die er zo over denkt.

Deliverence, My arms your hearse en Blackwater park, dat blijven ze toch.

Gebruikersavatar
Agalloch
Berichten: 104
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 11:24 pm
Locatie: Antverpia
Contacteer:

Bericht door Agalloch » wo mei 23, 2007 10:26 am

Persoonlijk vind ik Ghost Reveries het minste album van Opeth. Het pakt me niet zoals een Blackwater Park of My Arms Your Hearse, wat ik toch wel de beste albums van hen vind.

Ik was behoorlijk teleurgesteld toen ik het de eerste keer hoorde. Misschien had ik mijn verwachtingen wel iets te hoog gesteld. Ik heb namelijk een bootleg van op de Damnation tour als voorprogramma van Porcupine Tree en daar vermeldde Mikael dat het nieuwe album (GR dus) waarschijnlijk het meest extreme album van Opeth zou worden. Was dat even schrikken. Goed begin, maar daarna zwakt het enorm af.

Hopelijk wordt het volgende wat beter.

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » wo mei 23, 2007 11:09 am

'my arms your hearse' is de enige plaat die ik niet heb van opeth... toch maar aanschaffen aangezien iedereen er vol lof over praat.

mn favoriete opeth albums blijven toch Morningrise en Deliverance
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » wo mei 23, 2007 11:11 am

'my arms your hearse' is de enige plaat die ik niet heb van opeth... toch maar aanschaffen aangezien iedereen er vol lof over praat.

mn favoriete opeth albums blijven toch Morningrise en Deliverance
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » wo mei 23, 2007 11:11 am

'my arms your hearse' is de enige plaat die ik niet heb van opeth... toch maar aanschaffen aangezien iedereen er vol lof over praat.

mn favoriete opeth albums blijven toch Morningrise en Deliverance
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4070
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » wo mei 23, 2007 12:38 pm

My Arms, Your Hearse is naar mijn mening dan weer de minste, het weet me maar niet te raken, hoe vaak ik het ook probeer en geprobeerd heb..

Morningrise, Blackwater Park, Deliverance, Damnation zijn mijn favorieten en ook Orchid wel eigenlijk.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Tuska
Eén hoofdletter is genoeg
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo mar 29, 2006 10:22 am
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Tuska » do mei 31, 2007 11:26 am

Elk Opeth-album heeft iets, Morningrise is wel een van de toppers.

Het is ook wel jaren mijn nummer 1 band geweest, al komen er -vooral de laatste tijd- wat vraagtekentjes bij. Ze zijn nu natuurlijk wereldwijd bekend, dus normaal naar een concert gaan zonder geplet te worden zit er meestal ook niet echt meer in. Maar het allergrootste punt; de formatie. De jarenlange ijzersterke basis was echt Opeth. Nou vooruit, Per erbij kon nog net. Maar Martin Lopez eruit, dat was kenker. Een van de beste drummers allertijden zou ik zeggen. (Plus op Wacken vooral hoorde ik dat Axenroth nog niet strak genoeg speelde). En nu, toch wel de spreekwoordelijke druppel. Peter Lindgren weg..
Veel mensen vinden dat Mikael de enige is waar Opeth om draait, maar deze bandtransformatie vergaat mij toch niet echt zonder weemoedige gevoelens. Natuurlijk hoort Opeth nog wel tot een van m'n toppertjes, maar wel een beetje jammer dit.
(Wat wel mooi is aan oudere/bekende bandjes is dat de CD's goedkoper worden :P, heb nog hier en daar een gaatje te vullen in mijn Opeth-collectie).
Olen viikinki, tulin raiskaamaan teidän tyttären!

~!!iK hAuW Va ma DuSHi Elli3!!~ Lavv me schatje

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » do mei 31, 2007 11:44 am

tja..peter zal gemist worden,maar mikael schrijft wel het grootste gedeelte van de muziek...ik ben benieuwd naar het nieuwe album,dan kan ik er mischien een wat beter oordeel over geven..ben er ook nog niet helemaal uit wat ik ermee aanmoet :wink:
Tullepetoanum Metallius

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » ma aug 27, 2007 2:29 am

*subtiel schopje*
DPRP schreef:Afbeelding

The much anticipated Opeth live album "The Roundhouse Tapes" (Live at the Camden Roundhouse 2006) will be released through Peaceville Records on October 22. The double disc venture will feature the following songs:

CD1:
When
Ghost Of Perdition
Under The Weeping Moon
Bleak
Face Of Melinda
The Night And The silent waters

CD2:
Windowpane
Blackwater Park
Demon of the Fall

The (even more anticipated) HD filmed DVD will be released in early 2008. This will also feature (lots of) fan interviews, band interviews, soundcheck footage and live photos + exclusive menu music written by Åkerfeldt and Wiberg.

Oftewel: gaaf!! Met de twee gaafste nummers van Blackwater Park die niet op Lamentations stonden, het ongelofelijk gave The Night and the Silent Waters, en verder gewoon een ontzettend gave tracklist! Echt, té gaaf!
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » ma aug 27, 2007 7:46 am

Zeker gaaf! Wel jammer dat er dan maar weer een nummertje van Ghost Reveries op staat, maargoed, de rest van de lijst is erg gaaf.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » ma aug 27, 2007 9:26 am

idd, baying of the hounds had er wel bij gemogen, maar verder hoor je mij niet klagen over de setlist... wacht wel tot de DVD uitkomt, een live cd vind ik persoonlijk wat nutteloos
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4070
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » ma aug 27, 2007 10:48 am

Helemaal niks van Deliverance, opvallend. Maar verder idd zeker een gave setlist, vooral de oude nummers het gaafste nummer van Blackwater Park: Bleak! Eens kijken of ik de CD ga kopen of op de DVD wacht. Mooi artwork weer.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma aug 27, 2007 9:13 pm

Doe mij anders maar weer een nieuwe full lenght cd. (zegt degene die Ghost reveries niet eens in huis heeft...)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Liquid Tension Experiment
Berichten: 72
Lid geworden op: za okt 08, 2005 9:18 pm

Bericht door Liquid Tension Experiment » di aug 28, 2007 12:41 am

Full length cd komt er dit jaar ook nog aan.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » di aug 28, 2007 2:00 am

Jammer dat Closure en Harlequin Forest er niet opstaan, maar voor de rest wel gave setlist.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » di aug 28, 2007 10:21 am

Ik mis inderdaad die Closure live versie ook wel een beetje, heb daar niet echt een officiele versie van (wel 1 geripped ergens van dvd audio ofzo van Lamentations). Het blijft toch geniaal hoe dat nummer live uit de verf komt

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » di aug 28, 2007 5:11 pm

Liquid Tension Experiment schreef:Full length cd komt er dit jaar ook nog aan.
Vertel ons meer.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Liquid Tension Experiment
Berichten: 72
Lid geworden op: za okt 08, 2005 9:18 pm

Bericht door Liquid Tension Experiment » di aug 28, 2007 6:20 pm

Hieronimus schreef:[..]

Vertel ons meer.
Check Wikipedia, check Opeth forum, check #opeth's officieele site



Januari 2007
, Opeth archive

#Mikael has started writing for what is supposed to be the 9th Opeth record and is also working on a as of yet unnamed side project. The members of the band wish to extend a big "thank you" to all our fans worldwide who came and saw us on the "Ghost reveries" world tour 2005/2006. Thanks also to the promoters and agents who made this tour possible. We hope to see you again soon!



Maarja, zit nu(denk ik) waarschijnlijk in een vertraagd proces vanwege gitarist en drummer die eruit zijn.

runtothehills
Berichten: 136
Lid geworden op: zo nov 20, 2005 1:47 pm
Locatie: fryslân

Bericht door runtothehills » di aug 28, 2007 9:35 pm

innuendo schreef:Doe mij anders maar weer een nieuwe full lenght cd. (zegt degene die Ghost reveries niet eens in huis heeft...)

Ik ook niet, GR veruit de minste opeth plaat.

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » wo aug 29, 2007 11:50 am

Mikael Åkerfeldt op het Opeth-forum:
Originally Posted by Mikael Åkerfeldt
Hmm, it's going well.

I've been working quite hard. Our goal is to have an overload of material this time. I have close to 5 songs finished. I've been brainstorming lyrics too, but have nothing completed. I've gotten demos from Per, Mendez and Fredrik as well. I don't know right now any word to describe the overall feel other than "dark", but it's obvious I'd say that.

One song is the fastest one I've ever written, one is almost like a gimmick type mid 70´s ballad, one is extremely dark middle eastern sounding heavy piece with lots of major chords actually, one is super tech death metal with influences from Scott Walker and Morbid Angel. One song reminds me of the Cure's "Lullaby" but in 3/4 with bluesy vocals. Yes, it sounds scary but really it's pretty cool! I even did a Fender Rhodes Chick Corea sounding piece that'll be a love or hate moment for many if it makes the record. We'll be demoing stuff during September and start rehearsals in October and record in November. I think it will be more faster than GR but also wierder than any other record, maybe more versatile than ever before.

Fredrik has laid down some solos on my demos and they are great! Everything from twisted Holdsworth licks to bluesy stuff and there's one long trade off bit with me and him. Also a ripping Hammond solo by Per.

My vocals are stronger too. I've cut back on the smokes and really it made a difference for my clean voice. I have a wider range and can sing better overall with more control. The death voice is still intact as well....oh yes!

You asked, so...

Cheers my friends
Mike
klinkt interssant
record in November --> dat wordt dus niet meer dit jaar
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » wo aug 29, 2007 7:49 pm

Klinkt zeker interessant! Maar als ze gaan opnemen in november zal hij inderdaad op z'n vroegst pas in maart/april in de winkel liggen, dunkt me.
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo aug 29, 2007 11:31 pm

runtothehills schreef:[..]



Ik ook niet, GR veruit de minste opeth plaat.

Die mening deel ik dan weer niet. Ik heb die plaat een paar keer bij een vriend geluisterd en daar liet die een prima indruk achter. Het enige nummer wat ik goed ken is de grand conjuration (nota bene de ingekorte versie :( ).
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » do aug 30, 2007 1:59 am

Ik begrijp toch niet wat iedereen zo goed vindt aan The Grand Conjuration. Ik vind het van de lange nummers op GR veruit het minst goede.
Faustian Spirit of the Earth

runtothehills
Berichten: 136
Lid geworden op: zo nov 20, 2005 1:47 pm
Locatie: fryslân

Bericht door runtothehills » do aug 30, 2007 6:48 am

innuendo schreef:[..]



Die mening deel ik dan weer niet. Ik heb die plaat een paar keer bij een vriend geluisterd en daar liet die een prima indruk achter. Het enige nummer wat ik goed ken is de grand conjuration (nota bene de ingekorte versie :( ).

Het zegt natuurlijk genoeg dat je een oordeel velt over een plaat die je amper gehoord hebt.

Doe mij maar your arms your hearse.

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » do aug 30, 2007 8:07 am

cataclysm child schreef:Ik begrijp toch niet wat iedereen zo goed vindt aan The Grand Conjuration. Ik vind het van de lange nummers op GR veruit het minst goede.
moet je het nummer live horen... het optreden in de melkweg heeft mijn mening over TGC flink bijgesteld, daarvoor vond ik het ook het "minste" lange nr van GR
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » za sep 01, 2007 2:20 am

Maar live vind ik ook alles van Opeth goed ;)
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22169
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » za sep 01, 2007 9:03 am

Ik snap dan alleen weer niet waarom 'The night and the silent water' op die liveplaat staat. Ik meen eens op de Opeth website gelezen te hebben dat zowat elk bandlid dat het minste nr uit de gehele discografie vond.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » za sep 01, 2007 10:26 am

Ja idd, dat verbaasde mij ook, hoewel ik het zelf wel een gaaf nummer vind. Wellicht hebben ze het nummer bijgesteld.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » zo sep 02, 2007 8:18 pm

Hmm, die omschrijving van dat nieuwe album klinkt veelbelovend! Ik heb zelf alleen nog maar GR, geweldig album dat ik helemaal heb grijsgedraaid. Ben van plan de rest van de discografie ook een keer te bemachtigen, maar na mijn vakantie ontbreken me helaas momenteel de financiele middelen... Voorlopig maar even downloaden dus. Tips? Ben zelf wel benieuwd naar dat tweeluik, damnation en deliverance.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Liquid Tension Experiment
Berichten: 72
Lid geworden op: za okt 08, 2005 9:18 pm

Bericht door Liquid Tension Experiment » ma sep 03, 2007 12:40 am

Morningrise!

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » ma sep 03, 2007 1:45 am

Tja, doe Blackwater Park dan ook maar
Faustian Spirit of the Earth

Plaats reactie