Aeternus

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Aeternus

Bericht door Krijst » ma sep 26, 2005 11:07 am

Wie zit er nog te wachten op Aeternus?
De eerste 2 albums + de demo Dark Sorcery waren fantastisch. Daarna is het bergafwaarts gegaan. Toch blijven ze maar doorgaan. Binnenkort (oktober) nieuwe cd. 1 nummer is te beluisteren. http://members.home.nl/lestat/Aeternus_ ... 0crave.mp3
Ik weet het niet zo. Volgens mij wordt het weer een album om over te slaan.
Laatst gewijzigd door Krijst op ma sep 26, 2005 11:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » ma sep 26, 2005 11:11 am

Tijd om albums over te slaan is het al na ...And So The Night Became. Die en Beyond The Wandering Moon zijn fantastisch en inderdaad Dark Sorcery.
Vanaf het moment dat ze meer de DM kant op zijn gegaan is het voor mij niks. Zoutloos.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
dino
Berichten: 193
Lid geworden op: do jun 09, 2005 6:59 pm
Locatie: belgie

Bericht door dino » ma sep 26, 2005 12:02 pm

dit word inderdaad over slaan voor mij

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » ma sep 26, 2005 12:07 pm

Die sample is om te janken.

Om ineens aan de dunne schijt te geraken. Wat een bagger.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » ma sep 26, 2005 12:17 pm

Plaag schreef:Die sample is om te janken.

Om ineens aan de dunne schijt te geraken. Wat een bagger.
Ik heb de laatste paar cd's allemaal maar heel weinig geluisterd (de laatste heb ik niet eens gekocht), maar dit nummer klinkt precies als wat daar op staat.
Ik snap niet dat ze zelf niet horen dat het allemaal maar net niks is. Blijkbaar zijn de eerste cd's per ongeluk goed gegaan. Misschien moeten ze Morrigan maar weer eens vragen om terug te komen.
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
Luth
Berichten: 1477
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 9:32 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Luth » ma sep 26, 2005 12:21 pm

Ik heb toevallig Burning The Shroud een keer op de kop getikt. Vond het niet slecht ofzo. Totdat ik bij een maat van me de eerste 3 cd's beluisterde. Wat zijn ze daarna achteruit gegaan zeg! De stijl is veranderd en niet echt ten goede.
I came not to send peace...but a sword...And I have made...WAR!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma sep 26, 2005 12:39 pm

Ik vind ...and so the night became ongelovelijk geniaal. Ik ben echt tijden compleet verslaafd geweest aan dat album. Geen enkele andere band weet zo'n overdonderd duistere en verstikkende sfeer neer te zetten.

Daarna heb ik vol goede hoop Shadows Of Old en A Darker Monument ook aangeschaft maar ik vraag me nog steeds af waarom. Shadows of old is nog wel geinig maar heeft niks meer van de glory van de oude albums en A Darker monument stelt gewoon niks meer voor. Heel erg jammer.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » ma sep 26, 2005 12:48 pm

XnegativeX schreef:Ik vind ...and so the night became ongelovelijk geniaal. Ik ben echt tijden compleet verslaafd geweest aan dat album. Geen enkele andere band weet zo'n overdonderd duistere en verstikkende sfeer neer te zetten.

Daarna heb ik vol goede hoop Shadows Of Old en A Darker Monument ook aangeschaft maar ik vraag me nog steeds af waarom. Shadows of old is nog wel geinig maar heeft niks meer van de glory van de oude albums en A Darker monument stelt gewoon niks meer voor. Heel erg jammer.
Ik zal maken dat je Dark Sorcery en Beyond The Wandering Moon hoort.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma sep 26, 2005 12:56 pm

Mooi! Maak je dan direkt even dat ik de nieuwe Avulsed hoor?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » ma sep 26, 2005 12:59 pm

XnegativeX schreef:Mooi! Maak je dan direkt even dat ik de nieuwe Avulsed hoor?
Die heb ik niet hier. Dan moet je bij de Graaf zijn. De Graaf, die mij ervan beschuldigde dat ik hem had, maar nee.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » ma sep 26, 2005 1:01 pm

Ja, hier moet ik idd het boetekleed aantrekken.

Neggie, de Avulsed ligt bij mij. Inmiddels terecht maar nog een dag geleden was ik in de volledige veronderstelling dat Plaagje `m had. Ik heb de cd hier namelijk niet kunnen vinden.

Totdat ik het huis besloot uit te mesten.

Dus die krijg je wel weer van mij.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » ma sep 26, 2005 1:01 pm

Gr. Dracula schreef:Ja, hier moet ik idd het boetekleed aantrekken.

Neggie, de Avulsed ligt bij mij. Inmiddels terecht maar nog een dag geleden was ik in de volledige veronderstelling dat Plaagje `m had. Ik heb de cd hier namelijk niet kunnen vinden.

Totdat ik het huis besloot uit te mesten.

Dus die krijg je wel weer van mij.
On topic, Graaf.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » ma sep 26, 2005 1:06 pm

Aeternus mag van mijn part de gitaren aan de wilgen hangen. Zelfverloochening viert hoogtij bij deze band, waarvan ik eerst dacht dat ze misschien nog een identiteitscrisis hadden. Niets is minder waar als ik naar de nieuwste klanken luister. BAH.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma sep 26, 2005 1:11 pm

"Zelfverloochening"? :lol:

Kom nou. Als die gasten geen black/death meer willen spelen maar liever death metal maken...dan moeten ze dat toch zelf weten? Ze doen het duidelijk niet voor de populariteit want die is de laatste jaren alleen maar gedaald. Jammer voor de fans maar ze hebben er zelf blijkbaar lol aan.

Dat is alles behalve zelfverloochening dus.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » ma sep 26, 2005 1:13 pm

Nu komt er een leuke discussie. Ik ga er lekker voor zitten. Met mijn lunch erbij. En een bakkie koffie.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » ma sep 26, 2005 1:16 pm

Plaag schreef:[..]


On topic, Graaf.
Nee...

"Aan het werk, lui varken".

"Ja baas".

Doei!
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » ma sep 26, 2005 1:17 pm

Gr. Dracula schreef:[..]


Nee...

"Aan het werk, lui varken".

"Ja baas".

Doei!
Eerst lunchen.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » ma sep 26, 2005 1:20 pm

Plaag schreef:Nu komt er een leuke discussie. Ik ga er lekker voor zitten. Met mijn lunch erbij. En een bakkie koffie.
een discussie over lunch en bakkies koffie?

Stiekem vermoed ik (eigenlijk hoop ik dat het geval is) dat het door het vertrek van Morrigan komt dat alles zo bergafwaarts is gegaan.
Die lul van een Ares is gvd nog live-sessie-muzikant geweest bij Immortal. Waarom moet ie nu bagger maken?
En om nog even wat olie op het vuur te gooien: beyond the wandering moon is wel grappig, maar heeft uiteindelijk maar 2 echt goede nummers, te weten: Sworn revenge en Vind. Dark sorcery en ... and so the night became zijn in zijn totaliteit geweldig, en het nummer Raven and Blood is hun beste nummer ooit.
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » ma sep 26, 2005 1:21 pm

XnegativeX schreef:"Zelfverloochening"? :lol:

Kom nou. Als die gasten geen black/death meer willen spelen maar liever death metal maken...dan moeten ze dat toch zelf weten? Ze doen het duidelijk niet voor de populariteit want die is de laatste jaren alleen maar gedaald. Jammer voor de fans maar ze hebben er zelf blijkbaar lol aan.

Dat is alles behalve zelfverloochening dus.
Dat mogen ze ook zelf weten. Maar toch is het een soort van onbewuste zelfverloochening van een stijl die ze zelf hebben uitgevonden. De band was authentiek. Als je je eerste drie platen met ongeveer dezelfde dark metal weet vol te pennen, met slepende en prachtige passages, die over de drie platen heen steeds weet te groeien en vervolgens ineens denkt dat je heel nodig death metal elementen in je muziek moet passen, bandleden 'm smeren, je muziek steeds middelmatiger wordt en nog steeds stug volhoudt dat je dark metal speelt, verloochen je jezelf. Niet meer trouw aan een stijl waarvan je weet dat jij m als geen ander beheerst, wel trouw aan een soort verkrachte soort van death metal. Waarom houd je dat stug vol? De factor lol moet wel hoog zijn dan.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » ma sep 26, 2005 1:23 pm

Krijst schreef:[..]


en het nummer Raven and Blood is hun beste nummer ooit.
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.

Heb jij trouwens de re-release van Dark Sorcery?
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » ma sep 26, 2005 1:24 pm

Krijst schreef:[..]


een discussie over lunch en bakkies koffie?

Stiekem vermoed ik (eigenlijk hoop ik dat het geval is) dat het door het vertrek van Morrigan komt dat alles zo bergafwaarts is gegaan.
Die lul van een Ares is gvd nog live-sessie-muzikant geweest bij Immortal. Waarom moet ie nu bagger maken?
En om nog even wat olie op het vuur te gooien: beyond the wandering moon is wel grappig, maar heeft uiteindelijk maar 2 echt goede nummers, te weten: Sworn revenge en Vind. Dark sorcery en ... and so the night became zijn in zijn totaliteit geweldig, en het nummer Raven and Blood is hun beste nummer ooit.
Het vertrek van Morrigan hoor je overduidelijk. Op Shadows of Old heeft ze al weinig meer in te brengen, de female touch is weg, om plaats te maken voor de wensen en ideeen van brulboei Ares. Kijk toch een geval waar metal maken en vrouwen prima door een deur kunnen. In het echt een kekke madam die Morrigan, trouwens. Of je slaat er een oude Aardschok op na, die Veerkamp verwoordde het toen heel aardig in zijn Shadows of Old review.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » ma sep 26, 2005 1:27 pm

Plaag schreef:[..]


Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.

Heb jij trouwens de re-release van Dark Sorcery?
Ik heb ze beide.
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » ma sep 26, 2005 1:28 pm

Krijst schreef:[..]

Ik heb ze beide.
Hoe is het bonus materiaal op de re-release?
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » ma sep 26, 2005 1:39 pm

Plaag schreef:[..]


Hoe is het bonus materiaal op de re-release?
Dat is het nummer: in the darkest circles of time. Dat nummer staat ook op de bonus cd van and so the night became. Grappig nummer, meer niet. die bonus cd van and so the night became heb ik overigens niet. Maar op die cd staat ook nog het nummer fire and wind. En dat is ook een zeer gaaf nummer.
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » di okt 18, 2005 11:08 pm

Even patsen. Kijk eens wat ik heb!:

Afbeelding
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8415
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » di okt 18, 2005 11:12 pm

Ziet dr goed uit Krijst, hoe kom je eraan?
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » di okt 18, 2005 11:15 pm

Aeternus is een van de weinige BM-klassiekers die ik nog nimmer beluisterd heb. In welke richting moet ik het zoeken, muzikaal gezien?
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » di okt 18, 2005 11:17 pm

Amibor schreef:Aeternus is een van de weinige BM-klassiekers die ik nog nimmer beluisterd heb. In welke richting moet ik het zoeken, muzikaal gezien?
Richting naakt in een enorm dennenwoud rondbanjeren.


Metaforisch gezien.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » di okt 18, 2005 11:18 pm

Plaag schreef:[..]


Richting naakt in een enorm dennenwoud rondbanjeren.

Heb niets gemist dus?
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » di okt 18, 2005 11:18 pm

Amibor schreef:[..]



Heb niets gemist dus?
Juist wel. Dat oude spul van ze moet je hebben.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » di okt 18, 2005 11:19 pm

En klinkt als?
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8415
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » di okt 18, 2005 11:21 pm

Amibor schreef:Aeternus is een van de weinige BM-klassiekers die ik nog nimmer beluisterd heb. In welke richting moet ik het zoeken, muzikaal gezien?
Ligt er een beetje aan welk album je te pakken hebt.

Ik ben begonnen met Shadows of Old en Ascension of Terror (death met lichte black invloeden) om er later achter te komen dat cd's als Beyond the wandering Moon en And so the Night became veel gaver zijn. Hier is het zeer sfeervolle Noorse black metal die je zoals Plaag al aangaf je in een donker bos doet wanen (al dan niet naakt :silly:). Er is erg veel aandacht voor mooie acoustische intermeszzo's (Ares is een grote folkliefhebber) en een groot verschil met het gros van de black heeft Ares geen hoge krijs maar een zware grunt.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » di okt 18, 2005 11:22 pm

Beetje a la Hate Forest wat betreft die BM-grunt combo of zit ik er dan weer naast?
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » di okt 18, 2005 11:23 pm

Amibor schreef:En klinkt als?

Moeilijk om vergelijkingsmateriaal te bedenken.

Ze hadden een heel eigen 'doomy' bm-geluid, melodieën in mineur, een grunt. Ze noemden het zelf Dark Metal. Er zaten wat keyboards bij. Af en toe een folky riedeltje..
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » di okt 18, 2005 11:26 pm

Ik heb het specifiek over de albums vòòr Shadows of Old. Dus Dark Sorcery mcd tot en met ...And So The Night Became.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » di okt 18, 2005 11:26 pm

Ik zwengel slsk wel even aan.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
HellcommandeR
Berichten: 5066
Lid geworden op: do jul 31, 2003 4:26 pm

Bericht door HellcommandeR » di okt 18, 2005 11:36 pm

Het oude werk is werkelijk waar magistraal. De bagger die ze nu uitpoepen is om te huilen. Jammer.

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » di okt 18, 2005 11:39 pm

AmnesJAn schreef:Ziet dr goed uit Krijst, hoe kom je eraan?
Ik had de re-release al eens gekocht, en daarna zag ik deze staan. Ik heb hem toen gekocht voor de gein. Nu hoorde ik net van Plaag dat het wel een aardig dingetje is, en wilde ik jullie natuurlijk meteen jaloers maken. Ik heb hem ooit gekocht bij King Kong Records in Leeuwarden. Een paar weken later stond dezelfde (maar dan met een ander nummer uiteraard) er weer. Ik heb die toen voor een vriend gekocht.
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » di okt 18, 2005 11:40 pm

Amibor schreef:Ik zwengel slsk wel even aan.
Je zult vanaf nu oude-aeternus-fan zijn. Het is onmogelijk om na het horen van die enorme goede nummers geen fan te zijn.
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » di okt 18, 2005 11:44 pm

Overigens: ik dacht dat de schijt die tegenwoordig geproduceerd wordt door Aeternus de oorzaak is van het vertrek van Morrigan. nu zag ik op de Dark Sorcery cd staan dat ze er toen nog niet bij was. Toch vreemd. Wellicht heeft Ares gewoon een enorme klap van de molen gehad na ... and so the night became.

En nog even ter toelichting voor Amibor: ze hebben hun muziek altijd 'dark metal' genoemd, en geen BM of DM. Maar goed, het wordt er vaak bijgezegd dat ze het zo noemen, en ondertussen heeft iedereen het (tegenwoordig) gewoon over DM.
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8415
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » di okt 18, 2005 11:48 pm

Amibor schreef:Beetje a la Hate Forest wat betreft die BM-grunt combo of zit ik er dan weer naast?
Geen idee. Wat ik van Hate Forest eens heb gehoord vond ik eerlijk gezegd ronduit saai. En de ideologie van de band weerhoudt me ook om me er eens verder in te gaan verdiepen.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » di okt 18, 2005 11:51 pm

Beyond the wandering moon staat al in de bestelling voor 4 euro! Ja, dingen verspreiden zich snel in huize Amibor. Dikke heersch!
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » di okt 18, 2005 11:52 pm

Amibor schreef:Beyond the wandering moon staat al in de bestelling voor 4 euro! Ja, dingen verspreiden zich snel in huize Amibor. Dikke heersch!
Dan heb je in ieder geval al 2 a 3 nummers die extreem fantastisch zijn, en een heerlijke intro! En de rest krijg je er nog bij, en die is ook zeker niet onaardig.

Sworn Revenge!!!!!!!!!!!!
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » di okt 18, 2005 11:55 pm

Amibor is goed bezig.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » wo okt 19, 2005 12:04 am

Altijd leuk, zo af en toe weer eens een band ontdekken met albums met een 'oud' geluid. Die worden niet zo gek veel meer gemaakt.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Krijst
Berichten: 5164
Lid geworden op: di jan 18, 2005 6:17 pm

Bericht door Krijst » do feb 09, 2006 1:47 pm

Hmm...
Ik zag zojuist nieuws van het Aeternus-front.
Drummer is pleite. Cd gaat binnenkort uitkomen.
En er is een Mp3. Ik heb een kleine hoop dat het nieuwe album mij gaat bevallen. Het nummer begint zoals ik helaas van de laatste albums gewend ben, maar het lijkt beter te worden verderop in het nummer.
Nou ja, luister zelf maar. (en Ares is gangster geworden!)

http://members.home.nl/lestat/hexaeon_f ... nished.mp3

Afbeelding
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8415
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » do feb 09, 2006 7:32 pm

Ik heb het net eens geluisterd. Opzich klinkt het allemaal wel leuk en aardig; het beukt, het stampt, maar toch... in vergelijking met iets als ...and so the night became is het prul.
Het is gewoon brute death metal geworden, ik mis atmosfeer en gevoel, waar je je bij de muziek van Aeternus eerst in een donker bos waande heb je nu het gevoel door een betonwoestijn te lopen. Mja dalijk nog maar eens Dark Sorcery opzetten.
Mja dat Ares eruit ziet als een gangster... t werd tijd dat ie z'n extreem kalende kop van de laatste restjes stro verloste.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
FT
Berichten: 204
Lid geworden op: vr apr 23, 2004 1:34 pm
Locatie: Leidschendam

Bericht door FT » do feb 09, 2006 8:27 pm

Ik heb Dark Socery en de eerste twee full-lenghts. IK heb ook shadows of old gehad maar die heb ik weggegeven. Beyond the wandering moon is super, daarna wordt het helaas allemaal een stuk minder. Helaas, want het eerdere werk is behoorlijk sfeervol.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do mar 23, 2006 7:41 pm

Ik heb het nieuwe nummer ook maar eens geluisterd.
Klinkt eigenlijk nog lang niet verkeerd. Ik vond Aeternus de laatste tijd (eigenlijk alles na ...and so the night became) klinken als een middelmatige death metal band.
Maar in dit nieuwe nummer lijkt het wel of men meer tijd heeft besteed aan hun muziek. Hoewel het nog overduidelijk death metal is, incl. blastbeats, hoor ik ook eindelijk weer eens wat van het originele Aeternus geluid terug in dit nummer.
...lang niet verkeerd!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

mardukfan
Berichten: 511
Lid geworden op: zo sep 14, 2003 9:46 am
Locatie: Esterwegen (D)
Contacteer:

Bericht door mardukfan » za mar 25, 2006 6:21 am

Krijst schreef:[..]


Ik had de re-release al eens gekocht, en daarna zag ik deze staan. Ik heb hem toen gekocht voor de gein. Nu hoorde ik net van Plaag dat het wel een aardig dingetje is, en wilde ik jullie natuurlijk meteen jaloers maken. Ik heb hem ooit gekocht bij King Kong Records in Leeuwarden. Een paar weken later stond dezelfde (maar dan met een ander nummer uiteraard) er weer. Ik heb die toen voor een vriend gekocht.
hahaha ja idd, die heb ik nog steeds Krijst!
Gaaf mcdtje! Tot en met ascention of terror heb ik alle cd's maar het wordt steeds meer death metal georienteerd.
not all those who wander are lost!

Plaats reactie