Oak schreef:[..]En dan kun/mag je het natuurlijk automatisch niet saai vinden, he?
Ik ken mel meer artiesten waar de subtiliteit en de dynamiek vanaf straalt. Maar dat betekend nog niet dat ik elk van deze artiesten ook meteen goed vind.
Maar volgens mij snapte je dat zelf ook wel een beetje.
Het woord 'saai' assosieer ik met zaken als 'niet genoeg diepgang'/'er gebeurt weinig'. Dat is iets heel anders dan 'slecht'.
'Slecht' is volledig subjectief, 'saai' is nog in meer of mindere mate aantoonbaar, vind ik.
Er is zat eentonige muziek die ik leuk vind. En andersom ook, er is zat bombastische muziek met alles erop en eraan die ik stom vind.
De Vandale zegt dit:
saai
1 weinig levendig, weinig boeiend => dor, duf, eentonig, er zit kraak noch smaak aan, grijs, kleurloos, levenloos, monotoon, muf, oninteressant, slaapverwekkend, stoffig, suf, vervelend; <=> spannend
Als je goed luisterd naar Bob Marley's Could You Be Loved of Exodus (en niet alleen naar de zanglijn of ander deuntje) hoor je zo veel instrumenten die zo veel spannende, afwisselende en boeiende stukken spelen dat je 't mijns inziens niet meer saai kunt noemen. Ik denk dat geen enkele muziekliefhebber die verder luistert dan z'n neus lang is
het echt 'saai' kan noemen.
En ik denk dat mijn argumenten om aan te geven wat bv. Could You Be Loved spannend maakt meer hout snijden dan de tegenargumenten van mensen die beweren dat het saai is.