Powermetal II

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » wo jul 11, 2007 3:45 am

Heimdall zal ongetwijfeld serieus bedoeld zijn, de nummers die aangehaald worden van Helloween zijn dat vaak niet. Da's toch wel een verschil :)

Gebruikersavatar
Emalaith
Berichten: 304
Lid geworden op: do jun 21, 2007 8:52 am
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door Emalaith » wo jul 11, 2007 10:17 am

Bob schreef:Heimdall zal ongetwijfeld serieus bedoeld zijn, de nummers die aangehaald worden van Helloween zijn dat vaak niet. Da's toch wel een verschil :)
Tja, inderdaad. Jammer voor Heimdall, maar ik heb in ieder geval grote lol met dat album. :D

Ze moeten niet klagen, ze hebben in ieder geval nog geld aan me verdiend. Oh nee, wacht, eigenlijk niet als ie tweedehands is... Goed, ik heb in ieder geval de cd onder mijn hoede genomen nadat iemand anders 'm heeft weggedaan. Daar.
Als cool metal een genre was, had Megadeth het uitgevonden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo jul 11, 2007 11:38 pm

Lord of the Sky 1998
The Temple of Theil 2000
The Almighty 2002
Hard as Iron Full 2004

Hmm, en ze schijnen nog steeds actief te zijn. Op http://www.heimdall.it/ita/multimedia.asp zijn wat samples te horen, ze klinken nu in ieder geval een stuk anders dan op het album wat wij hoorden.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Emalaith
Berichten: 304
Lid geworden op: do jun 21, 2007 8:52 am
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door Emalaith » do jul 12, 2007 6:41 pm

Die previews van de nummers van Hard as Iron klinken goed zeg! Duisterder, veel beter opgebouwd, zang een stuk vooruit gegaan... Is dat een nieuwe zanger, of heeft ie zangles genomen?

EDIT: Het is dezelfde nog.
Als cool metal een genre was, had Megadeth het uitgevonden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do jul 12, 2007 6:46 pm

Ja, maar inmiddels is hij wel weer opgestapt en zijn ze op zoek naar een nieuwe zanger. Toch vind ik die cd van jou iets meer sfeer hebben :)
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Emalaith
Berichten: 304
Lid geworden op: do jun 21, 2007 8:52 am
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door Emalaith » do jul 12, 2007 7:02 pm

Lennert schreef:Ja, maar inmiddels is hij wel weer opgestapt en zijn ze op zoek naar een nieuwe zanger. Toch vind ik die cd van jou iets meer sfeer hebben :)
Ja hallo, je hoort maar 45 seconden van drie nummers van het hele album. Ik vond ze erg goed klinken. En ik denk dat als ik het hele album zou luisteren, ik dat laatste een stuk beter zou vinden dan de eerste.

Ik hoop dat ze een goeie zangert kunnen vinden, in dat geval.
Als cool metal een genre was, had Megadeth het uitgevonden.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » do jul 12, 2007 11:09 pm

Heeft iemand de nieuwe Paragon - Forgotten Prophecies al gehoord? Dit is mijn eerste kennis making met de band en die is zeker niet verkeerd. Klinkt wel lekker en net als bij Powerwolf zit er een duister sfeertje aan.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo jul 15, 2007 5:01 pm

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3819

Een review van de nieuwe At Vance
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do jul 19, 2007 12:46 pm

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3832

En hier een review van de nieuwste Rebellion, een ware aanrader voor de liefhebbers van Grave Digger en Running Wild!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr jul 20, 2007 11:36 am

Heeft iemand hier overigens al de nieuwste Nocturnal Rites - The 8th Sin gehoord? Ik ken alleen het album Shadowland, en dat vond ik erg gaaf, maar lees alleen maar slechte reacties op het album so far.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24866
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr jul 20, 2007 11:45 am

Lennert schreef:Heeft iemand hier overigens al de nieuwste Nocturnal Rites - The 8th Sin gehoord? Ik ken alleen het album Shadowland, en dat vond ik erg gaaf, maar lees alleen maar slechte reacties op het album so far.
neen, ik vond het wel een leuk, toch weinig bijzonder schijfje

het is allemaal zeer simpel, maar wel allemaal refreinen die lang blijven hangen

review staat ergens op frontpage
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do sep 13, 2007 8:59 pm

Axxis is overigens ook een leuke band, heb nu Paradise In Flames aangeschaft omdat de band binnenkort in het voorprogramma van Helloween en Gamma Ray staat en ik moet toegeven dat ik het zeer degelijke Duitse power metal vind met uitstekende zang. Slechte teksten, maar lekker vrolijk en goeie nummers.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » vr sep 14, 2007 12:33 am

Lennert schreef:Heeft iemand hier overigens al de nieuwste Nocturnal Rites - The 8th Sin gehoord? Ik ken alleen het album Shadowland, en dat vond ik erg gaaf, maar lees alleen maar slechte reacties op het album so far.

Ik heb er even naar geluisterd. Hij lag voor een tientje in de winkel en ik dacht dat het wellicht wat voor mijn vriendin was. Zij houdt daar ten slotte meer van dan mij. Maar over de plaat ben ik echt niet te spreken.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo dec 26, 2007 11:58 am

D'r is op het forum een lekker heftige discussie gaande over welke cd beter is. Gambling with the devil van Helloween of Land of the free II van Gamma ray. Maar het lijkt wel alsof we Masterplan allemaal zijn vergeten. Ik heb het album gisteren weer eens geluisterd en, hoewel ik de 2 voorgenoemde albums geweldig vind, wordt MKII wel mijn favoriete power metal album van dit jaar.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo dec 26, 2007 12:51 pm

Wel? Van die drie vind ik de laatste masterplan zeker de minste. Die band is het na het debuut de weg flink kwijtgeraakt.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo dec 26, 2007 1:05 pm

Dat zul je me toch eens moeten uitleggen. Ik vind namelijk het verschil tussen Aeronautics en het debuut veel groter dan het verschil tussen MKII en het debuut.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » wo dec 26, 2007 5:38 pm

Na het vertrek van Jorn Lande heb ik dit album eigenlijk niet eens gecheckt. Is het op vocaal gebied toch nog de moeite waard?

Gebruikersavatar
Anskar
Berichten: 305
Lid geworden op: di jan 02, 2007 4:54 pm
Locatie: Temse

Bericht door Anskar » vr dec 28, 2007 12:31 pm

Johan schreef:Na het vertrek van Jorn Lande heb ik dit album eigenlijk niet eens gecheckt. Is het op vocaal gebied toch nog de moeite waard?
Ik vind van niet, die nieuwe komt niet in de buurt van Jorn Lande.
Ikzelf vind MKII ook de minste plaat van Masterplan, wat wel spijtig is want Masterplan was voor mij één van de beste bands ter wereld.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr dec 28, 2007 12:34 pm

Is dat dan echt de enige reden dat jullie het een slecht album vinden? Omdat Jorn er niet meer op zingt?

Ik vind Jorn een erg goede zanger maar ik vond hem nooit goed bij Masterplan passen. Jorn is een prog/hardrock zanger. Zijn stemgeluid past niet goed bij power metal. Veel te overheersend. Persoonlijk vind ik de nieuwe zanger juist veel beter bij de Masterplan sound passen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Anskar
Berichten: 305
Lid geworden op: di jan 02, 2007 4:54 pm
Locatie: Temse

Bericht door Anskar » vr dec 28, 2007 1:09 pm

XnegativeX schreef:Is dat dan echt de enige reden dat jullie het een slecht album vinden? Omdat Jorn er niet meer op zingt?

Ik vind Jorn een erg goede zanger maar ik vond hem nooit goed bij Masterplan passen. Jorn is een prog/hardrock zanger. Zijn stemgeluid past niet goed bij power metal. Veel te overheersend. Persoonlijk vind ik de nieuwe zanger juist veel beter bij de Masterplan sound passen.
Dat is voor mij wel de belangrijkste reden ja. Ik heb ze in het voorprogramma van Saxon gezien in de huidige line-up en dat is tot nu toe het meest teleurstellende optreden ooit voor mij geweest.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » vr dec 28, 2007 1:12 pm

Anskar schreef:[..]


Dat is voor mij wel de belangrijkste reden ja. Ik heb ze in het voorprogramma van Saxon gezien in de huidige line-up en dat is tot nu toe het meest teleurstellende optreden ooit voor mij geweest.
Dan ben ik benieuwd hoe je reageert als je een echt slechte band eens live ziet. Aangezien die nieuwe gast toch behoorlijk in het verlengde van Lande ligt vind ik 'm er goed bij passen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr dec 28, 2007 1:15 pm

Metal is net als voetbal. Als een voetbalclub slecht presteert dan ligt het aan de trainer. Als een metalband een slecht live concert geeft of een minder album uitbrengt dan ligt het aan de zanger. :lol:

(Ik noem Judas priest, Iced earth en nu dus ook Masterplan)
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Anskar
Berichten: 305
Lid geworden op: di jan 02, 2007 4:54 pm
Locatie: Temse

Bericht door Anskar » vr dec 28, 2007 1:17 pm

Took schreef:[..]


Dan ben ik benieuwd hoe je reageert als je een echt slechte band eens live ziet. Aangezien die nieuwe gast toch behoorlijk in het verlengde van Lande ligt vind ik 'm er goed bij passen.
Het was voor mij een grote teleurstelling omdat ik een paar maanden ervoor Masterplan op de Lokerse feesten zag en toen was het geweldig. Met het enige verschil dat toen Jorn Lande er wel nog bij was en Uli ook. Die nieuwe zanger zat er vaak naast en hij kan de nummers niet op dezelfde krachtige manier brengen als meneer Lande.

Nuja, als ze een nieuwe plaat uitbrengen ga ik die toch wel weer eens proberen. Je weet maar nooit :wink:

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr dec 28, 2007 1:20 pm

Maar heb je MKII uberhaupt geluisterd dan? Of basseer je je negatieve reactie alleen op dat ene concert?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Anskar
Berichten: 305
Lid geworden op: di jan 02, 2007 4:54 pm
Locatie: Temse

Bericht door Anskar » vr dec 28, 2007 1:34 pm

XnegativeX schreef:Maar heb je MKII uberhaupt geluisterd dan? Of basseer je je negatieve reactie alleen op dat ene concert?
Ik heb hem vele kansen gegeven. De eerste luisterbeurten vond ik er niks aan en ik dacht dat na een tijdje ik de plaat misschien wel goed zou vinden. Maar de luisterbeurten die daarop volgden waren ook telkens teleurstellende. Er staan wel goeie nummers op de nieuwe cd, maar het is niet meer de Masterplan die ik zo geniaal vond.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr dec 28, 2007 2:09 pm

Dan stel ik mijn vraag aan innuendo ook aan jou:
XnegativeX schreef:Dat zul je me toch eens moeten uitleggen. Ik vind namelijk het verschil tussen Aeronautics en het debuut veel groter dan het verschil tussen MKII en het debuut.
Ik snap namelijk echt niet wat iedereen te mieren heeft over dit album. Slecht is het namelijk absoluut niet. Sterker nog, ik vind dit album gewoon heel dicht bij het debuut in de buurt komen. Dus ligt het dan echt alleen aan het vertrek van Jorn? Omdat dat namelijk het enige echte verschil is dat ik kan bespeuren.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Anskar
Berichten: 305
Lid geworden op: di jan 02, 2007 4:54 pm
Locatie: Temse

Bericht door Anskar » vr dec 28, 2007 2:54 pm

XnegativeX schreef:Dan stel ik mijn vraag aan innuendo ook aan jou:

[..]


Ik snap namelijk echt niet wat iedereen te mieren heeft over dit album. Slecht is het namelijk absoluut niet. Sterker nog, ik vind dit album gewoon heel dicht bij het debuut in de buurt komen. Dus ligt het dan echt alleen aan het vertrek van Jorn? Omdat dat namelijk het enige echte verschil is dat ik kan bespeuren.
Voor mij was Jorn Lande diegene die Masterplan speciaal maakte. Hij heeft naar mijn mening een geniale stem. Ik ga niet zeggen dat er grote verschillen zijn tussen de cd's onderling, maar ik mis gewoon de kenmerkende stem van Jorn Lande op die nieuwste. Van sommige mensen hoor ik dat ze de nieuwe zanger beter vinden dan Jorn Lande. Hij is een goeie zanger, maar toch heeft hij niet de klasse van Jorn Lande. En dat is voor mij het grote minpunt van de nieuwe plaat.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » wo jan 09, 2008 2:58 pm

Ik denk dat de band hier het beste tot zijn recht komt. Ik kwam vandaag via via op de my-space terecht van deze band, Edge of Thorns. Ik kende ze niet, ze bestaan ook nog niet zo heel lang, maar ik ben aangenaam verrast door de muziek. De zanger doet mij soms denken aan Ronnie Munroe van Metal Church. Hij heeft een goede stem vind ik, de muziek is ook lekker. Ik ga zeker meer van ze op zoeken. Kent iemand ze al?

De my-space: http://www.myspace.com/edgeofthornsband

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » wo jan 09, 2008 3:44 pm

Originele naam zeg.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo jan 09, 2008 3:46 pm

jup, muzikaal wel leuk. Matige zanger. Wel goed uitgewerkte melodielijnen en solo´s. Beetje mix van ouwe Rage en meer proggy spul van Savatage.

Op zich wel leuk.


Het gemekker over Masterplan moet maar eens afgelopen zijn. Alledrie de albums zijn prima. Ik vond de live performance van Mike DiMeo vooral veel sterker en meer opzwepend dan die van Jorn Lande, hoewel op cd dat natuurlijk een betere zanger is. Maar de laatste plaat draai ik net zo lief als de eerste twee.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » ma jan 14, 2008 3:04 pm

Ik luister nu naar Benedictum - Seasons of Tragedy. Het bevalt me wel, de zangeres maakt het wel heel apart, ze heeft een apart geluid. De muziek is ook lekker, het is mijn eerste kennismaking met de band. De cover van Accept's Balls to the Wall vind ik beter dan het origineel.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma jan 14, 2008 4:40 pm

XnegativeX schreef:Dan stel ik mijn vraag aan innuendo ook aan jou:

[..]


Ik snap namelijk echt niet wat iedereen te mieren heeft over dit album. Slecht is het namelijk absoluut niet. Sterker nog, ik vind dit album gewoon heel dicht bij het debuut in de buurt komen. Dus ligt het dan echt alleen aan het vertrek van Jorn? Omdat dat namelijk het enige echte verschil is dat ik kan bespeuren.

Ik meende dat ik je al antwoord gegeven had, dus bij deze dan maar: Ik had een ander album in gedachten dan MK II. Een slecht album is het niet. Het is in ieder geval beter dan Aeronautics, maar echt pakkende songs ben ik niet tegen gekomen. Slecht? Neen, zeker niet. uitstekend dan? Nee, maar wel een ruime voldoende.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » di jan 15, 2008 2:26 pm

Iemand hier bekend met de band Scanner en hun album Hypertrace?
Wat mij betreft een van de beste speed/powermetal die ik ooit gehoord heb met flitsende solo's, ijzersterke melodieen en een leuke zanger.

Voor mij a+ werk.

Afbeelding

en volgens mij is hier ergens wat te downloaden
http://www.metal-reviews.com/rs/sc-hyp.htm

Ook zag ik ergens een link staan naar het volledige album maar die zoeken jullie je zelf maar.
Laatst gewijzigd door Lone Starr op wo jan 16, 2008 9:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » wo jan 16, 2008 9:17 pm

Kickje,

hier kun je het complete album in baggerkwaliteit beluisteren.

http://vibrationsofdoom.com/test/Scanner.html

Nogmaals, een van mijn favo albums ooit, het enthousiasme is zooo aanstekelijk. Geweldig gewoon.

EDIT: wel realplayer of realalternative nodig.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » wo jan 16, 2008 10:39 pm

Lone Starr schreef:Iemand hier bekend met de band Scanner en hun album Hypertrace?
Wat mij betreft een van de beste speed/powermetal die ik ooit gehoord heb met flitsende solo's, ijzersterke melodieen en een leuke zanger.

Voor mij a+ werk.

Afbeelding

en volgens mij is hier ergens wat te downloaden
http://www.metal-reviews.com/rs/sc-hyp.htm

Ook zag ik ergens een link staan naar het volledige album maar die zoeken jullie je zelf maar.
Fuck, die heb ik ook ergens in de kast staan en al jaren niet meer geluisterd; tijd voor een nieuwe luisterbeurt. Ik weet wel dat dit idd. een zeer goed album is.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Bericht door yesferro » do jan 31, 2008 5:04 am

Ik kreeg net mn schoonbroers ipod voor een paar dagjes, hij had er de nieuwste gamma ray op staan, wow, leuk album maar ik herken in iedere song minstens een andere song van een andere band :lol:
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do jan 31, 2008 12:39 pm

Daar zijn in het Gamma Ray topic ook al flink wat posts aan gewijd, hehe. Lekker boeiend dat de cd volstaat met tributes to voornamelijk Maiden. Ik vind het een geweldig album.

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Bericht door yesferro » do jan 31, 2008 3:07 pm

Het album zal erg vaak opstaan in de auto, powermetal =lange trips op vroege uurtjes metal :lol:
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do jan 31, 2008 3:30 pm

Op dit moment is het hier: lekker meebleren tijdens het werk muziek!

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Bericht door yesferro » do jan 31, 2008 3:52 pm

gelukzak, bij mij op het werk is het rnb shithop en pop
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do jan 31, 2008 4:47 pm

Hehe, hier bepaal ik!

Natuurlijk wel gemakkelijk als je je eigen kantoor hebt! 8)

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » do jan 31, 2008 8:46 pm

Ik kon geen audio van Wicked Mystic op internet vinden, dus heb ik er zelf maar wat op gezet. Deze powerthrashers waren namelijk wel de beste Nederlandse band:

http://www.youtube.com/watch?v=7JzDckKVTvw
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo feb 27, 2008 5:27 pm

Gisteren kwam A Flame To The Ground Beneath van Lost Horizon binnen en verdomd, wat een schande dat deze band door het vertrek van hun wereldzanger niet meer verder kunnen. Dit is zeker een van de meest atmosferische en strijdlustige albums die k de afgelopen jaren heb gehoord!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » wo feb 27, 2008 6:01 pm

Ik wil graag het tweede album van Boomerang aanbevelen, dat op 1 februari is uitgekomen. Op Sounds Of Sirens vind je heerlijke power metal die richting meer traditionele heavy metal gaat. Op de myspace pagina van het platenlabel Pure Steel Records kun je mijn favoriete nummer van het album beluisteren, dat Blood Angel (TCO III) heet. Zie: http://www.myspace.com/puresteelrecordsnew. De myspace pagina van de band is: http://www.myspace.com/boomerangmetal. Hun tweetalige website vind je hier: http://www.boomerang-metal.de/.

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Bericht door yesferro » di mar 04, 2008 3:33 am

Ik kreeg net Jorn Lande's The duke binnen, niet echt powermetal maar een erg aangenaam album :)
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma apr 14, 2008 10:51 pm

Gilbert schreef:Ik wil graag het tweede album van Boomerang aanbevelen, dat op 1 februari is uitgekomen. Op Sounds Of Sirens vind je heerlijke power metal die richting meer traditionele heavy metal gaat. Op de myspace pagina van het platenlabel Pure Steel Records kun je mijn favoriete nummer van het album beluisteren, dat Blood Angel (TCO III) heet. Zie: http://www.myspace.com/puresteelrecordsnew. De myspace pagina van de band is: http://www.myspace.com/boomerangmetal. Hun tweetalige website vind je hier: http://www.boomerang-metal.de/.
Daar wilde ik net over beginnen. :P

Maar inderdaad een heerlijke plaat en beter dan hun voorgaande werk. Een soort van Blind Guardian met wat minder symfonie aspecten.

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » di jul 01, 2008 12:50 am

Auspex
Niemand van gehoord zeker?

Het is power metal met vrouwelijke vocalen. Nightwish? Het lijkt er totaal niet op.
De band die er qua stijl het meeste op lijkt is Dark Moor (welke dan weer in verband wordt gebracht met Kamelot).
Er wordt flink op los getimmerd en de keyboard partijen vliegen rond. De term melodische power metal is een goede beschrijving. De vocalen vind ik erg fijn om aan te horen. Ze klinken mij niet erg geforceerd en zeker niet onnodig hoog.
Voor een kleine impressie: http://www.myspace.com/auspexmusic

Ik heb het album nu 2 keer gehoord. En ik weet zeker dat deze in m'n top 10 komt dit jaar. En nee er staat niet veel power metal in m'n top 10 (zo stond Iced Earth er ook echt niet in).
Gewoon checken die hap.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » di jul 01, 2008 10:00 am

Ik hoor al een gejatte melodie van de Toto soundtrack van Dune :)
Niks voor mij. Ik luister dan uit bijna hetzelfde straatje liever Beyon-D-Lusion: http://www.myspace.com/beyondlusion
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do jul 24, 2008 9:15 pm

http://www.youtube.com/watch?v=Yxt9iv1fyRI

Voor de liefhebbers van grootse orkestrale power metal a la Kamelot komt hier een topband aan uit Oostenrijk genaamd Serenity. Het album komt pas eind augustus uit, maar ik kan alvast deze clip aanbieden om de kwaliteiten van de band te laten zien. Topmuzikanten en zanger, die wat mij betreft Kamelot met gemak overtreffen.

De link is overigens een officiele video, door Napalm Records op youtube gezet.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di aug 26, 2008 4:31 pm

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=4945

En de review, symfonische power metal liefhebbers zullen hier zeker in geinteresseerd zijn.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Plaats reactie