Marduk

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Welke periode vind je het gaafst?

Andreas Axelsson (Fuck Me Jesus, Dark Endless)
0
Geen stemmen
Joakim Af Gravf (Those Of The Unlight, Opus Nocturne)
3
43%
Legion (Heaven Shall Burn When We Are Gathered, Nightwing, Panzer Division Marduk, La Grande Danse Macabre, World Funeral)
3
43%
Mortuus (de rest)
1
14%
 
Totaal aantal stemmen: 7

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » ma apr 09, 2007 1:41 am

Heb alleen Those of the Unlight en ik vind het een prima plaat.
Andere aanraders van hen in die stijl?
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Sandr
Berichten: 17929
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 5:21 pm
Locatie: Ootmarsum/Wageningen
Contacteer:

Bericht door Sandr » ma apr 09, 2007 2:02 pm

Heaven shall Burn is een geniaal album, die kan ik je wel aanraden
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Mnorde
Berichten: 102
Lid geworden op: za sep 10, 2005 7:21 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht door Mnorde » ma apr 09, 2007 5:19 pm

Heaven Shall Burn is de beste Marduk plaat idd maar ik vind zelf Panzer Division Marduk ook een erg goed album (waar ik blijkbaar de enige ik ben want iedereen vind dat Legion zijn stem verkracht klinkt op dat album waar ik het niet mee eens ben)
(':

Gebruikersavatar
Parabellum
Berichten: 811
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 1:23 am

Bericht door Parabellum » ma apr 09, 2007 8:31 pm

Panzer division marduk voor de variatie zeker :lol:
Geef mij maar Opus nocturne.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4071
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » ma apr 09, 2007 11:56 pm

Mnorde schreef:Heaven Shall Burn is de beste Marduk plaat idd maar ik vind zelf Panzer Division Marduk ook een erg goed album (waar ik blijkbaar de enige ik ben want iedereen vind dat Legion zijn stem verkracht klinkt op dat album waar ik het niet mee eens ben)
Inderdaad, vette plaat (Panzer Division)!
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di apr 24, 2007 9:20 pm

Ik heb het nieuwe album intussen eens goed kunnen beluisteren en voor mij persoonlijk is het toch een tegenvaller. Begrijp me niet verkeerd, het album klinkt als een klok, de songs zitten goed in elkaar, de sfeer zit er goed en vooral de zang klinkt extreem ranzig.

Waar het bij mij vooral op blijft hangen is de snelheid van het album. Plague angel was een kernbom die alles om zich heen op topsnelheid verpulverde. Rom 5:12 bestaat voor de helft uit nummers met dezelfde explosieve energie maar de andere helft bestaat uit dreigende, sluipende, trage nummers. The Leveling dust en Imago mortis hebben nog wel een gave sfeer en Accuser/opposer is apart door de zang van Nemtheanga van Primordial. Maar over het algemeen vind ik de trage nummers eigenlijk gewoon erg saai. Ze halen de snelheid uit het album en mijn aandacht gaat afdwalen.

Jammer. Maar ik zet Plague angel liever nog een keer op.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » di apr 24, 2007 11:01 pm

XnegativeX schreef:Ik heb het nieuwe album intussen eens goed kunnen beluisteren en voor mij persoonlijk is het toch een tegenvaller. Begrijp me niet verkeerd, het album klinkt als een klok, de songs zitten goed in elkaar, de sfeer zit er goed en vooral de zang klinkt extreem ranzig.

Waar het bij mij vooral op blijft hangen is de snelheid van het album. Plague angel was een kernbom die alles om zich heen op topsnelheid verpulverde. Rom 5:12 bestaat voor de helft uit nummers met dezelfde explosieve energie maar de andere helft bestaat uit dreigende, sluipende, trage nummers. The Leveling dust en Imago mortis hebben nog wel een gave sfeer en Accuser/opposer is apart door de zang van Nemtheanga van Primordial. Maar over het algemeen vind ik de trage nummers eigenlijk gewoon erg saai. Ze halen de snelheid uit het album en mijn aandacht gaat afdwalen.

Jammer. Maar ik zet Plague angel liever nog een keer op.
Voor mij is dat juist de reden om deze plaat beter te vinden dan Plague Angel. Door die dreigende en tragere nummers (met als topper Accuser/opposer) vind ik de plaat afwisselender. Ik moet ook zeggen dat ik door het inhouden van tempo op bepaalde moment de sfeer ook erg ten goede komt.

Gelukkig maar dat smaken verschillen :wink:

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » wo apr 25, 2007 2:22 pm

Voor mij heeft sfeer niet zo veel te maken met tempo, ik vind Plague Angel een erg sfeervol album.

Rom 5:12 vind ik minder goed dan Plague Angel, maar Plague Angel is dan ook een van mn favoriete albums.

Gebruikersavatar
Marcus
Berichten: 456
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:18 pm

Bericht door Marcus » wo apr 25, 2007 2:50 pm

Tempo heeft wel invloed op de sfeer, een snelle plaat heeft doorgaans toch een heel andere sfeer dan een langzame.

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » wo apr 25, 2007 4:00 pm

Ja, maar snel hoeft niet perse sfeerlozer te zijn.

Gebruikersavatar
Marcus
Berichten: 456
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:18 pm

Bericht door Marcus » wo apr 25, 2007 4:08 pm

Inderdaad, maar dat is iets anders. Jij zei dat tempo niets met sfeer te maken zou hebben.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » wo apr 25, 2007 4:08 pm

XnegativeX schreef:Ik heb het nieuwe album intussen eens goed kunnen beluisteren en voor mij persoonlijk is het toch een tegenvaller. Begrijp me niet verkeerd, het album klinkt als een klok, de songs zitten goed in elkaar, de sfeer zit er goed en vooral de zang klinkt extreem ranzig.

Waar het bij mij vooral op blijft hangen is de snelheid van het album. Plague angel was een kernbom die alles om zich heen op topsnelheid verpulverde. Rom 5:12 bestaat voor de helft uit nummers met dezelfde explosieve energie maar de andere helft bestaat uit dreigende, sluipende, trage nummers. The Leveling dust en Imago mortis hebben nog wel een gave sfeer en Accuser/opposer is apart door de zang van Nemtheanga van Primordial. Maar over het algemeen vind ik de trage nummers eigenlijk gewoon erg saai. Ze halen de snelheid uit het album en mijn aandacht gaat afdwalen.

Jammer. Maar ik zet Plague angel liever nog een keer op.

Met het eerste gedeelte van je verhaal ben ik het eens: na één luisterbeurt vind ik Plague Angel ook beter (maargoed, wat zegt een luisterbeurt ook eigenlijk...).

Maar ik vond Plague Angel ook wel redelijk afwisselend hoor, met ook enkele ijzersterke slepende, dreigende stukken. Die stukken zijn op Rom 5:12 wel wat toegenomen, maar ik heb eigenlijk het omgekeerde "probleem" met dit album op dit moment (probleem is een groot woord want ik vind het een prima album): hij lijkt té veel op Plague Angel. Ondanks enkele kleine experimentjes is Rom 5:12 precies zo uitgevallen als ik verwacht had.

Maargoed, na enkele weken kan ik pas een definitief oordeel geven over deze plaat en de verhouding tot zijn voorganger...
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » wo apr 25, 2007 5:08 pm

Marcus schreef:Tempo heeft wel invloed op de sfeer, een snelle plaat heeft doorgaans toch een heel andere sfeer dan een langzame.
Dit bedoelde ik ook te zeggen, een ander sfeertje wat mij tegenwoordig net ietsjes meer weet te raken. Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat Plague Angel een mindere plaat is, want die is ook geweldig, alleen deze raakt me door het lagere tempo net iets meer.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » vr apr 27, 2007 4:37 pm

Ik heb het album inmiddels één keer gehoord en het viel me wat tegen. Het is een goed album, maar ik had er meer van verwacht. In tegenstelling tot Plague Angel hoor ik hier dingen die me storen.

Het beste voorbeeld daarvan is de gastzanger in het nummer Accuser/Opposer. De opbouw van dat nummer vind ik erg goed. Leuk sample, waarna de band begint met een stevig stukje black, wat langzaam toeneemt aan kracht. Heerlijk. Maar dan trekt die vervelende vent zijn mond open en heb ik het idee naar een power metalalbum te luisteren. Geweldige afknapper. Heel jammer.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » vr apr 27, 2007 4:40 pm

Draconian schreef:hij lijkt té veel op Plague Angel.
Onderbouw dat eens, ik ben benieuwd naar je reden daarvoor. Ik vind dat dit album juist heel weinig overeenkomsten heeft met Plague Angel.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr apr 27, 2007 5:32 pm

Blood&Ashes schreef:...en heb ik het idee naar een power metalalbum te luisteren. Geweldige afknapper. Heel jammer.
Nou ben ik het vaak met je eens maar dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » vr apr 27, 2007 5:49 pm

Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar mede door de zang vind ik de laatste van Primordial geweldig. Ook bij Accuser/Opposer vind ik zijn gastbijdrage erg goed. kippevel momentje toch wel.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » vr apr 27, 2007 5:50 pm

XnegativeX schreef:Nou ben ik het vaak met je eens maar dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Ik had het over de stem, niet over de muziek.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr apr 27, 2007 6:20 pm

Dat weet ik. Maar die zang van Nemtheanga vergelijken met power metal kan maar 3 dingen betekenen.

1 - Je hebt niet goed naar het nummer geluisterd.
2 - Je hebt nog nooit goed naar power metal geluisterd.
3 - Je maakt gewoon een ongefundeerde vergelijking.

Ik gok op de laatste.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » vr apr 27, 2007 7:16 pm

Inderdaad ik kan ook niet zeggen dat Nemtheanga bepaalt als een power metal zanger klinkt. Ok het is cleane zang, maar bij power metal heb ik toch een andere zang in gedachte.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » vr apr 27, 2007 7:26 pm

Blood&Ashes schreef:[..]


Onderbouw dat eens, ik ben benieuwd naar je reden daarvoor. Ik vind dat dit album juist heel weinig overeenkomsten heeft met Plague Angel.
Zie de rest van mijn zin ;)

Het is wel wat afwisselender qua tempo, maar het is precies het album dat ik verwachtte na Plague Angel. Daarom vind ik de twee albums ook erg op elkaar lijken. Tussen World Funeral en Plague Angel vond ik dan weer wat meer verschil zitten. Het gaat niet zozeer om overeenkomsten in tempo ofzo, maar het is eigenlijk gewoon een gevoelskwestie.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » vr apr 27, 2007 8:16 pm

XnegativeX schreef:Dat weet ik. Maar die zang van Nemtheanga vergelijken met power metal kan maar 3 dingen betekenen.

1 - Je hebt niet goed naar het nummer geluisterd.
2 - Je hebt nog nooit goed naar power metal geluisterd.
3 - Je maakt gewoon een ongefundeerde vergelijking.

Ik gok op de laatste.
Ik houd het bij de tweede optie. Ik heb in het verveleden wel wat powermetal geluisterd, maar het is lang geleden. Ik zal het me dan wel verkeerd herinneren. Het was in iedergeval een stemgeluid dat me deed denken aan een power metalalbum, dus uit de lucht gegrepen was die opmerking niet.

Laten we het er maar op houden dat ik die stem daar niet op zijn plaats vind en niet bij black metal vind passen.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » ma apr 30, 2007 1:15 am

De nieuwe Marduk is een prima plaat !

Natuurlijk beukt het nog flink, maar er is deze keer ruimte gelaten voor 2 mid-tempo songs en in de rest van de songs zitten ook genoeg tempowisselingen en sfeervolle stukjes zoals gebeden, kerkgezangen enz ... wat de plaat zeer gevarieerd maakt en niet doet vervelen.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » ma apr 30, 2007 11:15 am

Ik vind Marduk op zn best als ze wél snel spelen, nummers als Cold Mouth Prayer en Through The Belly Of Damnation vind ik dan ook de leukere nummers van Rom 5:12 (wat ik overigens een best goed album vind).
Wat langzamer kan voor Marduk overigens best goed uitpakken(zoals bijvoorbeeld Dreams Of Blood And Iron op Nightwing), maar op Rom 5:12 mis ik wat de 'bezetenheid' van Plague Angel (zoals in een nummer als Seven Angels, Seven Trumpets, wel wat langzamer, maar niet 'rustig', of tempowisselingen binnen een nummer, zoals in Blutrache).

Gebruikersavatar
Sandr
Berichten: 17929
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 5:21 pm
Locatie: Ootmarsum/Wageningen
Contacteer:

Bericht door Sandr » di mei 01, 2007 5:05 pm

over gave langzame nummers van Marduk gesproken, Dracul Va Domni Din Nou In Transilvania (leve de copy-paste functie) moet toch zeker vermeld worden. een heerlijk traag, duister, heavy nummer
terwijl ik Marduk dan wel weer vooral luister vanwege de snelle nummers
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » di mei 01, 2007 5:37 pm

Sandr schreef:over gave langzame nummers van Marduk gesproken, Dracul Va Domni Din Nou In Transilvania (leve de copy-paste functie) moet toch zeker vermeld worden. een heerlijk traag, duister, heavy nummer
terwijl ik Marduk dan wel weer vooral luister vanwege de snelle nummers
Gaaf nummer ja, ik luisterde hem gisteren nog aandachtig. 't Is een introductie op het album Nightwing, dat in dezelfde stijl gespeeld wordt. Tekstueel gezien sluit het aan op deel 2 van dat album.

Gebruikersavatar
Sandr
Berichten: 17929
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 5:21 pm
Locatie: Ootmarsum/Wageningen
Contacteer:

Bericht door Sandr » di mei 01, 2007 7:41 pm

Nightwing moet ik ook nog eens in z'n geheel beluisteren, wat ik ervan ken is zeker gaaf
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di mei 01, 2007 9:17 pm

Nynke schreef:Ik vind Marduk op zn best als ze wél snel spelen, nummers als Cold Mouth Prayer en Through The Belly Of Damnation vind ik dan ook de leukere nummers van Rom 5:12 (wat ik overigens een best goed album vind).
Wat langzamer kan voor Marduk overigens best goed uitpakken(zoals bijvoorbeeld Dreams Of Blood And Iron op Nightwing), maar op Rom 5:12 mis ik wat de 'bezetenheid' van Plague Angel (zoals in een nummer als Seven Angels, Seven Trumpets, wel wat langzamer, maar niet 'rustig', of tempowisselingen binnen een nummer, zoals in Blutrache).
My point exactly. Ik vind Marduk ook een stuk fijner klinken als ze op top-snelheid zijn. Op Plague angel staan ook wel een paar lekkere duistere trage nummers maar op Rom:blaat slaat de weegschaal tever door naar de trage kant. Op dit album is het bijna fifty-fifty terwijl ik liever meer snelle nummers had gehoord.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » di mei 01, 2007 9:20 pm

Sandr schreef:Nightwing moet ik ook nog eens in z'n geheel beluisteren, wat ik ervan ken is zeker gaaf
Ik vind het een van de beste albums. De dood ligt continu op de loer en de spanning is om te snijden. Een meesterwerk dat niet onderdoet voor Those Of The Unlight, Heaven Shall Burn... en Plague Angel.

Overigens heb ik nog geen noot gehoord van de nieuwe.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8415
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » di mei 01, 2007 9:28 pm

Plaag schreef:[..]


Overigens heb ik nog geen noot gehoord van de nieuwe.
Dan moet je daar toch eens verandering in brengen.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » di mei 01, 2007 9:30 pm

AmnesJAn schreef:[..]


Dan moet je daar toch eens verandering in brengen.
Dat zal ik inderdaad snel doen. Wellicht schaf ik hem komende week aan. Of morgen. Ik zie wel.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jun 20, 2007 10:45 am

Op aanraden van Plaag heb ik het "nieuwe" album nog maar eens geluisterd maar jammer genoeg blijf ik bij mijn eerdere standpunt.
Het is ontegenzeggelijk een goed album maar ik vind er toch een aantal nummers op staan die mijn minder doen. Een aantal erg sterke nummers en een aantal zwakkere. Terwijl Plague angel (voor mij) uit alleen sterke nummers bestond.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » wo jun 20, 2007 11:57 am

Ik heb Plague Angel de laatste tijd ook wat meer luisterbeurten gegeven en mijn mening over dat album is ook wat veranderd.

Naar mate ik hem vaker luister vind ik hem steeds beter worden. De dreiging en de intensiteit van dat album is geweldig en overtreft op dat gebied met gemak een Panzer. Of tie beter wordt dan de nieuwe durf ik momenteel nog niet te zeggen, maar hij is in stijgende lijn.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » do jun 21, 2007 2:12 am

XnegativeX schreef:Op aanraden van Plaag heb ik het "nieuwe" album nog maar eens geluisterd maar jammer genoeg blijf ik bij mijn eerdere standpunt.
Het is ontegenzeggelijk een goed album maar ik vind er toch een aantal nummers op staan die mijn minder doen. Een aantal erg sterke nummers en een aantal zwakkere. Terwijl Plague angel (voor mij) uit alleen sterke nummers bestond.
Welke vind je dan zwakker?
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do jun 21, 2007 7:08 am

The Leveling dust, Accuser/opposer, Womb of perishableness, Voices of Avignon.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » do jun 21, 2007 2:01 pm

Door het langzame en slepende en dan ook nog eens die smerige strot van Mortuus gecombineerd met die van Alan van Primordial, vind ik Accuser/opposer juist het sterkste nummer van de plaat.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » do jun 21, 2007 2:38 pm

de nieuwe marduk is zeker niet slecht,maar geef mij toch legion maar... :lol:
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » do jun 21, 2007 3:38 pm

Je verkiest Legion boven Arioch? Dat kan natuurlijk, smaken verschillen, maar ik vraag mij af: heb je Plague Angel gehoord?

The Chosen
Berichten: 4342
Lid geworden op: zo nov 14, 2004 1:55 pm
Locatie: Hilversum

Bericht door The Chosen » do jun 21, 2007 3:43 pm

Ik vond Legion ook een goede zanger, maar ik verkies hem absoluut niet Arioch. Alhoewel Legion zn podium presentatie wel geweldig was. Dat is voor mij bij de nieuwe zanger nog maar afwachten.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » do jun 21, 2007 3:45 pm

The Chosen schreef:Ik vond Legion ook een goede zanger, maar ik verkies hem absoluut niet Arioch. Alhoewel Legion zn podium presentatie wel geweldig was. Dat is voor mij bij de nieuwe zanger nog maar afwachten.
Arioch doet het ook op het podium geweldig, hoewel ik hem in dat opzicht dan niet met Legion kan vergelijken. Overigens ben ik ook erg te spreken over Legion hoor, ik vind Arioch gewoon nog een stuk beter.

The Chosen
Berichten: 4342
Lid geworden op: zo nov 14, 2004 1:55 pm
Locatie: Hilversum

Bericht door The Chosen » do jun 21, 2007 3:47 pm

Ik zie Marduk 3x dit jaar, dus ik kan wel een beeld vormen in die tijd :P

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » do jun 21, 2007 6:40 pm

ik bedoel het niet vocaal wise,maar meer qua podium presentatie...
mortuus vindt ik in dat opzicht ernstig tekort schieten...ik mis legion wat dat betreft wel...
@ B&A : tuurlijk heb ik plague angel gehoord,kheb alles van marduk...puik schijfje :wink:
Laatst gewijzigd door Cranial op do jun 21, 2007 6:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » do jun 21, 2007 6:42 pm

Mortuus en Arioch zijn dezelfde. :wink:

Ik heb Legion dan nooit gezien, maar ik vond Arioch/Mortuus het live prima doen, ook qua presentatie, overdreven gedoe hoeft voor mij niet.

en nu snel editten: slap hoor. :roll:
Laatst gewijzigd door Nynke op do jun 21, 2007 6:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » do jun 21, 2007 6:45 pm

khad mn foutje al gezien :wink:

ik vindt juist dat dat overdreven gedoe zoals legion het deed erg bij marduk pastte...maar goed..ieder z'n smaak natuurlijk..mortuus doet het ook niet slecht,maar dat ''kippenvel'' gevoel wat ik vroeger live bij marduk had is niet meer...jammer :(
(wie weet kan ik ooit nog overtuigd worden,maar tot die tijd...)
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » do jun 21, 2007 6:46 pm

Vindt overigens echt iedereen World Funeral kut? Want het is toch echt mijn favoriete Marduk (en ja, ik ken ze allemaal). De productie is heerlijk, en er staan een hoop bijna epische nummers op, met als hoogtepunt Night of the long knives, die ik echt geniaal vind.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » do jun 21, 2007 6:47 pm

tis zeker geen slechte plaat,maar favoriet? nee...
geef mij maar heaven shall burn,nightwing en opus nocturne [headbang]
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » do jun 21, 2007 6:49 pm

Amibor schreef:Vindt overigens echt iedereen World Funeral kut? Want het is toch echt mijn favoriete Marduk (en ja, ik ken ze allemaal). De productie is heerlijk, en er staan een hoop bijna epische nummers op, met als hoogtepunt Night of the long knives, die ik echt geniaal vind.
Nee. Ik vind er met die plaat ook weinig mis eerlijk gezegd. Vooral Bleached Bones mag ik er graag horen.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » do jun 21, 2007 6:55 pm

Amibor schreef:Vindt overigens echt iedereen World Funeral kut? Want het is toch echt mijn favoriete Marduk (en ja, ik ken ze allemaal). De productie is heerlijk, en er staan een hoop bijna epische nummers op, met als hoogtepunt Night of the long knives, die ik echt geniaal vind.
Night Of The Long Knives vind ik ook een erg leuk nummer en het gehele album vond ik in het begin ook erg leuk. Dat is alleen niet zo gebleven. Hoe vaker ik het luisterde, des te minder leuk ik het ging vinden. Het is voor mij nu vooral iets om af en toe eens op te zetten. De spanning die ik bijvoorbeeld in Plague Angel en Nightwing ervaar, die mist hier.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » do jun 21, 2007 6:56 pm

Blood&Ashes schreef:[..]


Night Of The Long Knives vind ik ook een erg leuk nummer en het gehele album vond ik in het begin ook erg leuk. Dat is alleen niet zo gebleven. Hoe vaker ik het luisterde, des te minder leuk ik het ging vinden. Het is voor mij nu vooral iets om af en toe eens op te zetten. De spanning die ik bijvoorbeeld in Plague Angel en Nightwing ervaar, die mist hier.
spijker op de kop...
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » do jun 21, 2007 7:11 pm

Nynke schreef: en nu snel editten: slap hoor. :roll:
tuurlijk,anders krijg ik al die ''mortuus puristen'' over me heen :lol:
Tullepetoanum Metallius

Plaats reactie