Omen

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt

Beste volledige plaat?

Battle Cry
12
71%
Warning of Danger
0
Geen stemmen
The Curse
1
6%
Escape to Nowhere
1
6%
Reopening the Gates
0
Geen stemmen
Eternal Black Dawn
0
Geen stemmen
Ik zweer bij Nightmares
0
Geen stemmen
Omen? Nee
3
18%
 
Totaal aantal stemmen: 17

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » do jan 29, 2009 7:21 pm

De nieuwe cd Into The Arena: 20 Years Live is eindelijk uit. Hij bevat live-opnames met de in 2003 overleden zanger J.D. Kimball en bonusmateriaal, waaronder de nieuwe instrumental Kings Rock van gitarist Kenny Powell. Dat laatstgenoemde nummer kun je nu beluisteren op de MySpace pagina van Omen, waar je de cd ook kunt bestellen.

Afbeelding

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » vr jan 30, 2009 12:22 am

Ja dat nummer had ik even beluisterd. Viel dat even tegen.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » vr jan 30, 2009 12:27 am

Ik vind dat instrumentale nummer ook niet bijzonder, maar ik dacht dat epic metal fans als jij misschien wel reikhalzend op een live-album van Omen zaten te wachten. :P

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » vr jan 30, 2009 10:48 am

Hm, het idee van de cover is gaaf, de 3D uitvoering ervan is een grote FAIL helaas.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » vr jan 30, 2009 6:28 pm

Gilbert schreef:Ik vind dat instrumentale nummer ook niet bijzonder, maar ik dacht dat epic metal fans als jij misschien wel reikhalzend op een live-album van Omen zaten te wachten. :P
Ik ben ip niet zo heel erg van de live-albums maar ik ga het iig wel even een poging geven. Laten we trouwens wel hopen dat de rest van de nieuwe cd wel beter is anders is het nieuwe Omen goed afgeschreven.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr jan 30, 2009 7:42 pm

Wat is er trouwens mis met Escape from Nowhere? Ik bedoel, kom op, gave zanger, nummertjes zijn best okay. Anders dan Kimball, maar dat maakt mij niet zoveel uit. Het doet mij altijd een beetje denken aan Set the World on Fire van Annihilator. Niet zozeer qua muziek, maar qua aanpak. Een stuk commercieler, maar toch nog een aantal degelijke nummers. Daarnaast vind ik dat hoesje best gaaf. Ik hoor dat ie op cd vrij lastig te vinden is?

Trouwens, ik heb vandaag nog eens Reopening the Gates een kansje gegund. Dat doe ik dus niet weer. Wat een uiterst matig album is dat. Het lijkt wel een vierderangs Pantera, met uiterst zenuwachtig gitaarspel. Ik herken werkelijks niets (maar dan ook helemaal niets) van de oude kracht van Omen in deze futloze composities. Nou ja, leuk voor de verzameling, want veel kom ik em niet meer tegen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr mar 06, 2009 9:19 pm

Mensen die een positievere mening hebben over Eternal Black Dawn? Hoor er toch wel vrij veel negatieve verhalen over, inclusief de recensie van Kristof op MF zelf. Ik zag dat ie voor weinig (eurootje of 8 ) wordt verkocht op Cosmox, dus ik zit er aan te denken om em aan te schaffen, al is het maar voor de verzameling en omdat ik de rest ook in het bezit heb (ja zelfs dat rampalbum Reopening the Gates, moet verder alleen nog even Escape From Nowhere zien te vinden). Is ie beter dan Reopening the Gates, of terwijl, hoe klinkt Eternal Black Dawn?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » za mar 07, 2009 12:26 am

Jeroen schreef:Mensen die een positievere mening hebben over Eternal Black Dawn? Hoor er toch wel vrij veel negatieve verhalen over, inclusief de recensie van Kristof op MF zelf. Ik zag dat ie voor weinig (eurootje of 8 ) wordt verkocht op Cosmox, dus ik zit er aan te denken om em aan te schaffen, al is het maar voor de verzameling en omdat ik de rest ook in het bezit heb (ja zelfs dat rampalbum Reopening the Gates, moet verder alleen nog even Escape From Nowhere zien te vinden). Is ie beter dan Reopening the Gates, of terwijl, hoe klinkt Eternal Black Dawn?
Ik zal hem morgen nog een keer in de speler donderen.
Ik heb hem eens aangeschaft omdat ik veel goede verhalen over de band hoorde. Het was ergens in een louche 2e hands zaak, dus ik heb hem niet geluisterd daar, want dan had ik hem waarschijnlijk ook niet mee genomen.

Maar dat was zo'n 3/4 jaar geleden ;) en als ik hem niks vind mag je hem overnemen (maar hij is al 2e hands).

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za mar 07, 2009 12:48 am

ah kijk aan, wel goedkoper dan 8 euro uiteraard heh ;)
Maar als er geen schade is en hij bevalt je niet meer, dan houd ik me aanbevolen
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo mar 08, 2009 2:19 pm

En kerel, nog wat wijzer geworden?

Ik zoek Escape to Nowhere ook nog op cd trouwens, iemand een aanbieding, of enig idee waar? (let wel: cd dus)

ook maar een polltje, altijd leuk. Zelf gekozen voor The Curse, al scheelde het niet veel met Battle Cry en Warning of Danger
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo mar 08, 2009 3:28 pm

Ik heb gestemd voor Battle Cry. Met de andere platen van Omen heb ik niet zoveel, al ken ik The Curse niet. Maar ik denk niet dat die plaat m'n mening zal veranderen.
It's the end of time

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » zo mar 08, 2009 6:36 pm

Ook voor Battle Cry gekozen maar alleen omdat het de eerste van Omen was die ik hoorde, aangezien ze alle drie even goed zijn.

EBD is een aardig album, niet meer dan dat. Vrij zoutloze riffs en een zanger die niet echt bij Omen past.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » ma mar 09, 2009 12:48 pm

De eerste; staat gelijk aan 35 minuten lang klaarkomen. De twee erna zijn eveneens super.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma mar 09, 2009 12:49 pm

Ik heb alleen die box die is uitgekomen met Battle Cry en Warning of Danger/Nightmares. Beide vind ik erg gave platen.

De rest is er ook mee te vergelijken?

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » ma mar 09, 2009 12:54 pm

Orklord schreef:Ik heb alleen die box die is uitgekomen met Battle Cry en Warning of Danger/Nightmares. Beide vind ik erg gave platen.

De rest is er ook mee te vergelijken?
The Curse nog erbij en je hebt alles wat je van Omen moet hebben of je zou die dingen erna willen uitchecken. Mij konden ze in ieder geval niet zo bekoren.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma mar 09, 2009 7:42 pm

Escape to Nowhere is iets gladder (commercieler), een beetje zoals Annihilator het ook deed met Set the World on Fire. Toch staan er wel goede nummers op. Ik vraag me dan ook af waarom deze cd nog niet opnieuw is uitgebracht, daar de andere cd's wel opnieuw zijn uitgebracht in de classics serie van Metal Blade. Zoek em al tijden.

Reopening the Gates is een matige plaat die meer naar de groove metal opschuift. De zoon van Powell zingt hierop en hij klinkt niet eens slecht, maar het is allemaal nogal Pantera-achtig. Grootste probleem is dat de nummers niet lekker lopen (veel matige riffjes) en dat de productie zeer hol is (weinig dynamiek).
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo mar 29, 2009 5:05 pm

Gisteren vrijwel de hele avond (alleen tussendoor ff de wedstrijd van het Nederlands elftal gekeken) aan de Battle Cry gezeten. Ik heb die plaat al zo vaak gedraaid, maar elke keer vind ik het weer genieten geblazen. Het gaat me ook steeds meer opvallen hoe goed de riffs zijn uitgewerkt, toch een stuk beter dan de meeste bands uit die tijd, vooral waar het op melodie aankomt.
En nu wil ik verdomme Escape to Nowhere wel eens vinden, want ik word gek van dat gemis. Dat is de enige cd die ik nog moet. 'Poisoned' smaakt vanwege de opbouw en solosectie alvast naar heel veel meer. Topband, dat Omen. Jammer dat het nu niet meer zoveel soeps is, al vind Eternal Black Dawn op bepaalde momenten wel aardig te pruimen. Is die nieuwe live cd nog het proberen waard trouwens?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » zo mar 29, 2009 5:26 pm

Dat wil ik ook wel eens weten ja, want omen nog nooit live gehoord/gezien.

Dan maar onze omen kenner jeffrey even inschakelen.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo mar 29, 2009 5:43 pm

inderdaad, waar is die kerel als je em nodig hebt ;)
wie weet heeft Metal79 nog wat meer informatie
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo mar 29, 2009 10:43 pm

Is het geen idee om met een paar man wat exemplaren te bestellen van die live cd?
Ik heb zelf geen paypal, dus ik ben daar op zich wel bij gebaat ;)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » ma mar 30, 2009 6:45 pm

Die live cd is met Kimball, dus dat zal wel snor zitten. Ik weet alleen niet hoe het met het geluid zit; zou hem ook wel willen hebben.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » ma mar 30, 2009 6:54 pm

Geluid lijkt me wel vrij ruk, maar dat boeit niet. Als het maar gaaf is. Ik dacht eigenlijk dat Goocher en die laatste dude er ook op zouden zingen? Iig Goocher is live wel aardig, maar die laatste vind ik best goed. Wat ik live meegekregen heb is dat hij een goede krachtige strot heeft, en geen gladde aal is als Goocher in de melancholisch getinte stukken, maar meer als Kimball. Ik denk niet dat het een miskoop is. Alleen speelt Kenny sommige stukjes live net wat anders. Oftewel lijkt deze plaat me een aankoop waard. Ik vermoed dat er een paar liveclips bij zullen zitten, op die myspace van Omen is ook al eeuwen een KIT-X teaser te zien (van Deathrider als ik het me goed herinner).
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma mar 30, 2009 8:50 pm

Het is alleen maar live werk met Kimball als ik de omschrijvingen mag geloven. En als ik op dat myspace nummer af mag gaan (live ja) dan klinkt het ook best goed. Dat nieuwe nummer klinkt me wat flauwtjes, maar goed, daar gaat het bij deze release niet om.

12 dollar zo te zien. Dus ongeveer 9 euro, dat is nog te overzien. Nu weet ik niet of je meer exemplaren in 1 keer kan bestellen, maar dat moet maar ff bekeken worden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » di mar 31, 2009 3:19 pm

Jeroen schreef:inderdaad, waar is die kerel als je em nodig hebt ;)
wie weet heeft Metal79 nog wat meer informatie
Niet aangeschaft, ik ben niet zo'n fan van live-albums (zo heeft iedereen wel wat hè). Wel heb ik Omen met de sympathieke Goocher live gezien, dat was natuurlijk puik omdat Kenny er toen nog wel zin in had. De laatste Euro-show met George Call van Aska als zanger heb ik niet gezien, maar Call is met zijn ouderwetse whiskeystrot natuurlijk een gouden greep om het Kimball-materiaal te brengen.

Vraagje: heeft echt iemand ooit ergens de vergelijking tussen Omen en Motörhead getrokken? Ben benieuwd wat diegene gerookt had dan. :shock:

On topic of off topic, u mag het zeggen, maar graag wil ik hier nog even reclame maken voor de laatste twee albums van George Calls eigen band Aska: Avenger en Absolute power. Die zouden iedereen die de oude riffschool van Omen circa Battle cry - The curse waardeert, meteen moeten bevallen. een aantal nummers heeft een zeer epische sfeer ('Ride of the Valkyries', 'Longships'). Daarnaast valt George Call als getalenteerd liedjesschrijver bepaald niet te onderschatten.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di mar 31, 2009 3:31 pm

Metal79 schreef:Vraagje: heeft echt iemand ooit ergens de vergelijking tussen Omen en Motörhead getrokken? Ben benieuwd wat diegene gerookt had dan. :shock:
Qua spirit en ruwe kracht zitten er wel wat parallellen tussen beide bands. Er zijn veel zinlozere vergelijkingen te trekken.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » di mar 31, 2009 3:34 pm

Dragonforce schreef:[..]
Qua spirit en ruwe kracht zitten er wel wat parallellen tussen beide bands. Er zijn veel zinlozere vergelijkingen te trekken.
Dat zie ik echt niet. Omen blonk uit in epische US-power met versierde gitaarloopjes en nummers vol details en briljante melodielijnen. Motörhead zijn oer-Brits en staan wat mij betreft op een andere planeet qua stijl, al houd ik erg van het klassieke werk in de Lemmy-Fast Eddie-Philty-bezetting.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di mar 31, 2009 3:39 pm

Metal79 schreef:[..]


Dat zie ik echt niet. Omen blonk uit in epische US-power met versierde gitaarloopjes en nummers vol details en briljante melodielijnen.
Maar als je die lagen weg stript hoor je een ronkend hart à la Motörhead.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » di mar 31, 2009 3:40 pm

Dragonforce schreef:[..]
Maar als je die lagen weg stript hoor je een ronkend hart à la Motörhead.
Ronkend hart, klopt. 8)

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di mar 31, 2009 6:33 pm

De Motorhead vergelijking hoor ik ook niet echt, al helemaal niet qua zang, die vergelijking hoorde ik ook al eens.
Aska is mij zeker niet onbekend. Een zeer degelijke band, hoewel niet super bijzonder. Ik wil die cd's (met erg mooie hoesjes trouwens, vooral 'Avenger') altijd nog eens scoren. Een maat van mij had een tijd terug 'Avenger' opstaan in de auto en dat is een fraai plaatje.

Maar Metal79 (ik haat het aanspreken met forumnamen, maar ik ben je echte naam even vergeten), heb je enig idee waar Escape to Nowhere nog te vinden is, op cd? (behalve op Ebay)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » di mar 31, 2009 7:33 pm

Jeroen schreef:De Motorhead vergelijking hoor ik ook niet echt, al helemaal niet qua zang, die vergelijking hoorde ik ook al eens.
Aska is mij zeker niet onbekend. Een zeer degelijke band, hoewel niet super bijzonder. Ik wil die cd's (met erg mooie hoesjes trouwens, vooral 'Avenger') altijd nog eens scoren. Een maat van mij had een tijd terug 'Avenger' opstaan in de auto en dat is een fraai plaatje.

Maar Metal79 (ik haat het aanspreken met forumnamen, maar ik ben je echte naam even vergeten), heb je enig idee waar Escape to Nowhere nog te vinden is, op cd? (behalve op Ebay)
Lastig; die werd indertijd al nauwelijks gedistribueerd. Ik kom nog wel 's ergens en zie dat album in tweedehands zaakjes of op rommelmarkten maar hoogst zelden. De megaplatenbeurs in Utrecht, het weekend van 18 en 19 april, is me een plek waar je hem op de kop zou kunnen tikken.
Dat EtN in de regel niet zo gewaardeerd wordt, ligt volgens mij minder aan de kwaliteit ervan dan aan de erfenis van de Kimball-Powell-periode.
Maar dit terzijde.

De updates van Millennium Records moet je in ieder geval regelmatig doornemen: goede kans op een cd-exemplaar van EtN.

Absolute power van Aska is een must voor US-metalverslaafden. Rare poezelige computerfröbelhoes in een gammel digipakje, maar de muziek is 100% Aska.

P.S.
De poll-uitslag hier bij Omen is al net zo duidelijk als die bij Coroner. Die bands hebben dus gewoon echte 'consensus-albums'. Trouwens, ik heb voor Battle cry gestemd, terwijl mijn all-time Omen-fave 'Teeth of the Hydra' toch echt op The curse staat...

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di mar 31, 2009 7:40 pm

hm nou ja, bedankt voor de info, Oliver (dat was het ;) ) Maar eens kijken in Utrecht en anders ebay maar op, op hoop van zegen.

Absolute Power en Avenger stonden hier al reeds op het verlanglijstje
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » di mar 31, 2009 7:46 pm

Jeroen schreef:hm nou ja, bedankt voor de info, Oliver (dat was het ;) ) Maar eens kijken in Utrecht en anders ebay maar op, op hoop van zegen.

Absolute Power en Avenger stonden hier al reeds op het verlanglijstje
Jij hebt een goed geheugen, Jeroen. :o

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di mar 31, 2009 7:50 pm

het was even met dank aan Teun (Metalheank ;) ) gewoon even vergeten

Btw iets anders, waarom is Kimball eigenlijk uit Omen vertrokken, of ontslagen, of wat dan ook?

nooit geweten
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » di mar 31, 2009 7:57 pm

Jeroen schreef:het was even met dank aan Teun (Metalheank ;) ) gewoon even vergeten

Btw iets anders, waarom is Kimball eigenlijk uit Omen vertrokken, of ontslagen, of wat dan ook?

nooit geweten
De oude reden: een lastpost de luxe. De Fles in het bijzonder was een JD-probleem. Doet verder ook niet terzake, van de doden niets dan goeds. Het is eeuwig spijtig dat de klassieke Omen-bezetting hier nooit heeft getourd.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » wo apr 01, 2009 11:35 pm

Jeroen schreef:De Motorhead vergelijking hoor ik ook niet echt, al helemaal niet qua zang, die vergelijking hoorde ik ook al eens.
Aska is mij zeker niet onbekend. Een zeer degelijke band, hoewel niet super bijzonder. Ik wil die cd's (met erg mooie hoesjes trouwens, vooral 'Avenger') altijd nog eens scoren. Een maat van mij had een tijd terug 'Avenger' opstaan in de auto en dat is een fraai plaatje.

Maar Metal79 (ik haat het aanspreken met forumnamen, maar ik ben je echte naam even vergeten), heb je enig idee waar Escape to Nowhere nog te vinden is, op cd? (behalve op Ebay)
Kijk eens op Hell bent for Records. Die heeft volgens mij wel bijna altijd de vinylversie, maar cd-versie geloof ik de laatste keer wel er op stond +/- maandje geleden (nooit geschoten is altijd mis).
Allemaal even normaal doen tegen djent

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » wo apr 01, 2009 11:43 pm

Metal79 schreef:[..]


Niet aangeschaft, ik ben niet zo'n fan van live-albums (zo heeft iedereen wel wat hè). Wel heb ik Omen met de sympathieke Goocher live gezien, dat was natuurlijk puik omdat Kenny er toen nog wel zin in had. De laatste Euro-show met George Call van Aska als zanger heb ik niet gezien, maar Call is met zijn ouderwetse whiskeystrot natuurlijk een gouden greep om het Kimball-materiaal te brengen.

Vraagje: heeft echt iemand ooit ergens de vergelijking tussen Omen en Motörhead getrokken? Ben benieuwd wat diegene gerookt had dan. :shock:

On topic of off topic, u mag het zeggen, maar graag wil ik hier nog even reclame maken voor de laatste twee albums van George Calls eigen band Aska: Avenger en Absolute power. Die zouden iedereen die de oude riffschool van Omen circa Battle cry - The curse waardeert, meteen moeten bevallen. een aantal nummers heeft een zeer epische sfeer ('Ride of the Valkyries', 'Longships'). Daarnaast valt George Call als getalenteerd liedjesschrijver bepaald niet te onderschatten.
Ik heb net Aska gecheckt, leuke band, maar ik mis er iets aan. Goede nummers zijn het zeker alleen net dat extra'tje mis ik. Nu snap ik ook waarom die Call er een beetje als een hork bij liep, hij heeft normaal immers een gitaar om zijn nek! Ik moet zeggen dat Kenny op KIT ook goed zin in had, hij zat nog stoerder te doen dan die tour met Phantom-X in Europa (2007?). Het belooft volgens mij wel goede zaken voor de toekomst.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do apr 02, 2009 12:08 am

Ik heb vanavond Escape to Nowhere gewonnen op Ebay, dus ik ben blij. Mooi de Omen discografie compleet en een gave cd erbij (want ik vind de muziek zelf wel erg tof, vooral Poisoned vind ik een van de gaafste Omen nummers). Ik heb letterlijk een rondedansje gemaakt, aangezien ik al tijden op zoek was en twee keer ernaast gegrepen heb op ebay.

Ik zie trouwens ook dat die live cd van Omen op Hell Bent te koop is. Voor het pittige bedrag van 13 euro en dat terwijl Kenny em zelf voor 12 dollar (8 a 9 euro) verkoopt via de myspace. Maar eens kijken
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » do apr 02, 2009 11:44 am

jeffrey schreef:[..]
Nu snap ik ook waarom die Call er een beetje als een hork bij liep, hij heeft normaal immers een gitaar om zijn nek! Ik moet zeggen dat Kenny op KIT ook goed zin in had, hij zat nog stoerder te doen dan die tour met Phantom-X in Europa (2007?). Het belooft volgens mij wel goede zaken voor de toekomst.
Okee, dank. Je geeft me weer hoop op een fatsoenlijk Omen-album.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do apr 02, 2009 2:34 pm

Wat vond je eigenlijk van de laatste, Eternal Black Dawn?

Ik vind het een redelijke plaat met een paar uitschieters (vooral de twee eerste nummers). Verder is het inderdaad af en toe wat onsamenhangend. Ook de productie had wel wat voller gekund.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » vr apr 03, 2009 11:07 am

Jeroen schreef:Wat vond je eigenlijk van de laatste, Eternal Black Dawn?

Ik vind het een redelijke plaat met een paar uitschieters (vooral de twee eerste nummers). Verder is het inderdaad af en toe wat onsamenhangend. Ook de productie had wel wat voller gekund.
Dat is precies wat het is. In elk geval een echte Omen-plaat, in tegenstelling tot de rampspoed die Reopening the gates heet.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di apr 07, 2009 2:05 pm

Idd EBD is een leuk album, zeker geen hoogvlieger daar is het te rommelig voor en te onsamenhangend, ook is de stem van Goocher niet toereikend genoeg voor Omen.
Ben daarom ook heel blij met Call, hopelijk is de komende plaat weer een knaller van jewelste en staat het niet vol met die zaadnummers als 'Kings Rock', dan geef ik ze definitief op.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di apr 07, 2009 4:13 pm

Escape to Nowhere eindelijk in huis. Blij toe. Bevalt me prima, ondanks dat het geluid qua sound toch wel enigszins afwijkt van de oudere albums. Wat softer en trager, al is Poisoned (ook mijn favoriet van het album) een ouderwetse kraker. Een prima heavy metalplaat met een hoorbaar O'Neill sausje.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di apr 07, 2009 9:17 pm

Hm, wie heeft er op Escape to Nowhere gestemd dan?

Hij past er mooi tussen dacht ik zo :
Afbeelding
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

put_lucht
Berichten: 35
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 3:54 pm

Bericht door put_lucht » wo apr 08, 2009 3:44 pm

Omen = battle cry rest had niet gehoeven

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo apr 08, 2009 11:16 pm

en dan nummers als Holy Martyr, Nightmares, Teeth of the Hydra, Poisoned en The Curse missen?
Nee, echt niet
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » do apr 09, 2009 10:17 am

Ah joh, die jongen heeft poep in zijn oren :P.

Gister weer een Omen bui gehad, ook ff EBD weer eens opgezet. Herinnerde me er weer aan dat ik die nog steeds op vinyl moet aanschaffen. Al is het maar voor het geheel.
Allemaal even normaal doen tegen djent

put_lucht
Berichten: 35
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 3:54 pm

Bericht door put_lucht » do apr 09, 2009 11:35 am

whehe word idd tijd dat ik weer eens een keer me oren uitbagger.

Maar Battle cry is een plaat vol met krakers al die nummers luisteren vloeiend weg.
Ik kan er zelf niet zo goed tegen om een plaat te luisteren waar maar 3 echte goede nummers op staan en de rest is ''mwah''. zit je alleen maar te skippen inplaats van lekker luisteren.

Beetje dat idee met Manilla road - crystal logic bijvoorbeeld goede plaat maar staan voor mij maar een paar krakertjes op.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do apr 09, 2009 11:53 am

jeffrey schreef:Ah joh, die jongen heeft poep in zijn oren :P.

Gister weer een Omen bui gehad, ook ff EBD weer eens opgezet. Herinnerde me er weer aan dat ik die nog steeds op vinyl moet aanschaffen. Al is het maar voor het geheel.
bezit je alles al op cd dan?
Zelfs die Battle Anthems? :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » do apr 09, 2009 2:45 pm

Jeroen schreef:[..]


bezit je alles al op cd dan?
Zelfs die Battle Anthems? :P
Nee, maar dat is er wel eentje die ik nog zou willen, maar nergens te vinden. Voor de laatste 20 jaar livefeest wordt er toch iets via het forum geregeld of dat niet? Reopening the Gates vind ik niet de moeite om mijn geld aan te besteden. Teeth of Hydra op vinyl zou ik opzich ook nog wel erbij willen.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25287
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do apr 09, 2009 3:30 pm

Reopening is voor 1 of 2 euro wel te scoren op een platenbeurs, staat leuk tussen de verzameling ;)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie