Sword

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
crusaderewout

Sword

Bericht door crusaderewout » zo dec 25, 2005 2:04 pm

Gave heavy metalband uit canada, hebben twee albums uitgebracht
http://www.vibrationsofdoom.com/test/Sword.html
http://www.vibrationsofdoom.com/test/Sword2.html
Kan je ze alle twee beluisteren. Na die twee albums zijn ze ermee gekapt. Ik heb ze onlangs ontdekt. Tering wat is dit gaaf!
Summon the dead.........., Baphomets call..........., Blood on my hands........, "Let Me Out Of Here"

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » zo dec 25, 2005 2:06 pm

Ja zekers! Metalized, heerlijk album! Ik vind het zelf een stuk gaver dan Sweet Dreams. Canada heeft echt een hoop gave acts man. Vaak erg ondergewaardeerd, helaas.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

crusaderewout

Bericht door crusaderewout » ma dec 26, 2005 10:16 am

Ik ken enkel sweat dreams, maar die cd kan me toch meermaals bekoren
Summon the dead.........., Baphomets call..........., Blood on my hands........, "Let Me Out Of Here"

Gilbert
Lult over cdtjes

Re: Sword

Bericht door Gilbert » vr feb 18, 2011 1:04 pm

Zojuist heb ik het onderstaande bericht op de frontpage gezet:
De Canadese formatie Sword boekte in de tweede helft van de jaren tachtig op bescheiden schaal succes met de beide langspelers Metalized en Sweet Dreams. Vervolgens hield de traditionele heavy metalgroep het voor gezien. Net als zoveel andere bands uit die jaren blijkt ook dit viertal inmiddels met een collectieve midlifecrisis te kampen. Dus zijn de instrumenten weer van zolder gehaald en is het gezelschap nu aan het oefenen voor live-optredens. Speeldata zijn ons nog niet bekend, maar het mag niemand verbazen als ze dit of volgend jaar op Duitse "true metal" festivals als Headbangers Open Air en Keep It True zullen aantreden.
Kijk, voor Sword zou ik nou wel overwegen om helemaal naar de Rock Temple in Kerkrade te rijden. Vooral als het een dubbele bill zou zijn met een band als Cage of Jag Panzer (ik noem maar wat). :) Sword heeft tenslotte maar twee albums uitgebracht, dus die kunnen moeilijk een headlinerset volledig vullen.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » vr feb 18, 2011 1:11 pm

Weer een stimulans om toch maar eens achter Metalized aan te gaan. Sweet Dreams heb ik al een paar jaar op LP. Lekker plaatje.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za feb 19, 2011 10:37 pm

Ik schreef er zo pas nog een review over, dat zal de aanzet wel geweest zijn, gok ik :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » di mei 03, 2011 6:28 pm

Zoals ik al voorspeld had, is Sword inmiddels bevestigd voor het Keep It True festival in april 2012. Hopelijk plakken ze daar een korte Europese tournee aan vast.

Plaats reactie