Cage promotietopic!

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25313
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo aug 19, 2009 8:18 pm

Geen idee, te comic-achtig? De teksten en het concept tenenkrommend? Ze presenteren zich als vrij serieuze en behoorlijk arrogante band. De donkere sfeer op DTB deed me veel meer dan het kiddy metalgehalte op Hell Destroyer. Maar dat ligt puur aan mij, omdat ik veel te serieus ben :P Allerminst slechte plaat hoor.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » wo aug 19, 2009 8:41 pm

Ik snap je punt heel goed. Cage zit precies op de snede van serieus en kitscherig. De onderwerpen ontstijgen echter net het cliché-gehalte. Nummers over oorlogsexperimenten, horror en nummers over de duivel passen nou eenmaal perfect bij heavy metal. Wat dat aangaat lijkt de band ook zo op Judas Priest. DTB en Astrology waren misschien de meest serieuze albums, de anderen wijken er niet sterk van af maar de nadruk ligt wat meer op het 'heavy metal gevoel'.
Ik vind de vergelijking met Iced Earth daarom ook niet helemaal passen. Ok muzikaal grotendeels, de bands zetten beiden stevige en epische power/heavy metal neer, maar ik vind Iced Earth juist zo goed omdat het zo serieus, zwaar en vaak duister is=was. Dat vind ik IE ook beter doen dan Iron Maiden, die dragen altijd meer een heavy metal gevoel (inclusief knipoog) uit.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25313
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo aug 19, 2009 8:55 pm

Goed dat we elkaar begrijpen ;). Dat is precies de spijker op de kop, vooral waar het Iced Earth betreft. Ik zet echt zoveel liever een album van Iced Earth op, dan van Cage. Waarom? Omdat het me gewoon serieuzer, meer gepassioneerd en donkerder in de oren klinkt. Natuurlijk bevatten de laatste paar IE albums ook wel wat kitscherige opsmuk, maar toch is het allemaal een stuk complexer opgezet (ook wat het concept betreft). Dan lees ik liever een goed uitgewerkt verhaal over de Setians met wat interessante metaforen dan een prutstukje over de Metal Devil. Echt, ik heb de cd meermaals eerder afgezet omdat ik me stoorde aan de thematiek en teksten. Ik wil daarbij wel zeggen dat ik Cage muzikaal echt ijzersterk vind, ze beheersen hun instrumenten tot in de puntjes en de nummers lopen vaak als een trein, maar het is in alle opzichten zo verdomd hoekig en cliché. Dat vind ik jammer, net toen ze op DTB leken te ontsnappen aan dat stramien.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » wo aug 19, 2009 9:16 pm

Toch wijken ze maar heel lichtjes af van DTB. Velen spreekt deze stijl denk ik ook meer aan. En gepassioneerd zijn ze zeker :)
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25313
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo aug 19, 2009 9:25 pm

Dat laatste hoor ik niet echt terug. Het is vooral redelijk veel voortbouwen op de aloude traditie die door bands als Priest in gang is gezet (ook een band waar ik niet heel mee heb), ook qua thematiek. Men gaat daarbij zodanig over the top waardoor het haast een karikatuur op het genre lijkt te worden, zoals bij Dragonforce ook het geval is (al is dat muzikaal niet te vergelijken). Maar de houding blijft wel heel serieus, dus dat kan ik niet rijmen. Kom er dan voor uit zoals Sacred Steel dat doet, gewoon een lekker effectieve ode aan de vette traditionele metal waarbij men zich nauwelijks bekommert om de teksten.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » do aug 20, 2009 1:43 pm

Ik denk dat Cage zich wel bekommert om de teksten en ik ben het er niet mee eens dat ze erg cliché zijn, op tekstueel gebied. Op het nieuwe album staan een aantal teksten die een historische inslag hebben. Dat ze daarnaast een aantal 'verhaal'teksten hebben, over het einde van de wereld etc. wil ik niet als cliché bestempelen. Het is gewoon een onderwerp waar veel en makkelijk over te schrijven is. Natuurlijk zijn het vaak verzonnen verhalen, maar dat maakt de teksten niet minder.
Hell Destroyer is een goed concept-album. Tekstueel gezien is het een mooi geheel, het verhaal is goed verzonnen. Dat is niet cliché en ook niet over de top.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25313
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do aug 20, 2009 6:42 pm

Kom op man, een verhaal over de metal devil en de christhammer? Niet cliché, duizend bands gingen Cage reeds voor met dat soort flauwe zaken. Dat doet bij veel bands geen afbreuk aan het geheel, maar bij Cage klinkt het gewoon allemaal tè.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » vr aug 21, 2009 9:21 am

Maar waarom is het juist bij Cage allemaal té? Ik stoor me er namelijk niet aan. Kan een serieuze houding niet samen gaan met concept-albums zoals Hell Destroyer?

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » vr aug 21, 2009 11:22 am

Jeroen schreef:Kom op man, een verhaal over de metal devil en de christhammer? Niet cliché, duizend bands gingen Cage reeds voor met dat soort flauwe zaken. Dat doet bij veel bands geen afbreuk aan het geheel, maar bij Cage klinkt het gewoon allemaal tè.
Dat Hell Destroyer in jouw ogen geen interessant verhaal heeft, dat kan ik me nog wel voorstellen. Dat je Framing Armageddon en Crucible Of Man dan als voorbeeld noemt van hoe het wel moet, dat begrijp ik echter niet. In de teksten van de tweede cd heb ik me nog niet verdiept, maar dat eerste album was tekstueel gezien naar mijn mening ontzettend saai.

In het begin vertelt een waarzegger wat er allemaal zal gaan gebeuren, en vervolgens wordt op een overwegend afstandelijke manier eindeloos herhaalt wat je al weet dat zal gaan gebeuren. Hell Destroyer heeft misschien een nog belachelijker verhaal, maar vertelt het wel op een spannende manier. Maar goed, ook dat is wellicht een kwestie van smaak.

Iced Earth's Night Of The Stormrider en The Dark Saga vind ik overigens wel uitstekende conceptalbums, maar Something Wicked had wat mij betreft een songtrilogie mogen blijven. Dat verhaal is gewoon niet boeiend genoeg om er twee albums mee te vullen. De onderwerpen in Hell Destroyer zijn weliswaar behoorlijk flauw en cliché, maar er gebeurt wel van alles in de tijdsduur van één album.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25313
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr aug 21, 2009 9:41 pm

Je hebt gelijk, wellicht waren de eerdere twee albums een beter voorbeeld geweest. Maar dan nog vind ik het (wat recentere platen betreft) een stuk beter uitgewerkt dan het gekeuvel waar Cage zich continu aan waagt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » zo aug 23, 2009 1:41 pm

Zelfs al zou het verhaal van Hell Destroyer vreselijk cliche zijn, de muziek is ronduit fantastisch. Cage is voor mij één van de beste bands van het afgelopen decennium. De nieuwe heb ik helaas nog niet gehoord.

Een hele tijd geleden maakte iemand de opmerking dat Hell Destroyer en niet Angel Of Retribution door Judas Priest geschreven had moeten worden. Dat vond ik dan weer erg ver gaan.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr aug 28, 2009 8:20 pm

Waarom gaat dat ver? Laten we eerlijk zijn, als er 1 plaat in de buurt komt van het vuur van Painkiller dan is het Hell destroyer. En zeer zeker niet Angel of Retribution of Nostradamus.

Ik heb Science of annihilation sinds deze week eindelijk op cd (in tegenstelling tot de MP3's die ik tot nu toe luisterde). En nu komt het geheel (uiteraard) nog beter tot z'n recht.

Na de aanvankelijke teleurstelling draai ik nu bij naar euforie. De teleurstelling kwam doordat Science of annihilation geen Hell destroyer deel 2 bleek te zijn. Dit album is niet constant snel en vurig. Science kent z'n langzamere momenten. Maar van ingetogen kun je bij Cage gelukkig nog steeds niet spreken.

Ik ben gek op de woeste snelheid van Hell destroyer en daarom vind ik Science of annihilation ook iets minder dan dat album. Maar dat neemt zeker niet weg dat ik het nieuwe album ronduit fantastisch vind! Het staat weer vol van de geweldige songs en de agressie. Uit volle borst meebrullen zul je!

De King diamond invloeden in Black river falls doen het ook erg goed bij mij.

Als puntje bij paaltje komt is Cage nog steeds de beste heavy metal band die momenteel in de scene rondloopt.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » vr aug 28, 2009 9:09 pm

XnegativeX schreef:Waarom gaat dat ver? Laten we eerlijk zijn, als er 1 plaat in de buurt komt van het vuur van Painkiller dan is het Hell destroyer. En zeer zeker niet Angel of Retribution of Nostradamus.
Zoals ik al eens in een retro review van Painkiller schreef:
Toch is er een negatieve keerzijde aan Painkiller, al kan de band daar weinig aan doen. Het lijkt er namelijk op dat veel jongere metalfans alleen deze plaat kennen van Judas Priest en bij elke nieuwe cd teleurgesteld uitroepen dat het geen tweede Painkiller is.
Angel Of Retribution is een prima plaat en heeft een meer typische Judas Priest sound dan Painkiller. Dus ik zie net als Innuendo niet in waarom Hell Destroyer de plaat is die Priest zou hebben moeten schrijven in plaats van Angel Of Retribution. Nu hebben we gewoon twee goede bands die uitstekende platen blijven uitbrengen (want met Nostradamus is naar mijn mening ook niets mis, integendeel).

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr aug 28, 2009 9:47 pm

Ah, ja. Dat is in mijn geval zeker een smaak kwestie. Ik ben namelijk absoluut geen Priest fan (ik ben trouwens ook niet echt een "jonge metalfan" :wink:). Maar ik vind Painkiller echt fenomenaal. Dus als het aan mij gelegen had dan had Priest na dat album nog meer van dat soort agressieve albums gemaakt. Ik vind Jugulator trouwens ook prachtig. Maar dat is al helemaal geen echt Priest album.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25313
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr aug 28, 2009 10:14 pm

Het enige album dat ik van Priest bezit is Painkiller en nog kan ik niet zoveel met Cage (vanaf Hell Destroyer). Dus ik weet ook niet waar het aan ligt. Jugulator vind ik overigens ook een leuke plaat van Priest, iets moderner, maar zeker wel een Priestplaat. Jammer van de uitvergrote hoes.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » vr aug 28, 2009 11:22 pm

Ik ben helemaal om nadat ik deze band live heb gezien; jezus, wat een vuur!! Dat nieuwe album is zeeeer goed.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Cage promotietopic!

Bericht door Iron Maiden » wo jul 21, 2010 1:50 pm

Er komt een nieuw album aan van de heren van Cage, genaamd War of the Undead. De titeltrack is al te zien op YouTube aangezien ze het live hebben gespeeld tijdens hun laatste tour.

http://www.youtube.com/watch?v=mRDjBWvzqCA

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Cage promotietopic!

Bericht door innuendo » wo jul 21, 2010 2:44 pm

Doen ze goed! Ik zou graag meer bands zien die in zo'n snelheid (gave) albums uitpoepen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Cage promotietopic!

Bericht door Metalheank » wo jul 21, 2010 3:28 pm

Gaaf! Nummer klink best aardig vernietigend, maar wàt zijn ze strak live! Zegt Garcia nou aan het eind 'you're dead/take that, Obama'? :P Wist trouwens niet dat ze een nieuwe gitarist en bassist hadden.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Cage promotietopic!

Bericht door Joris » ma aug 23, 2010 5:13 pm

Waarom is het zo moeilijk om cd's van Cage te vinden?
large heeft er maar 1
play.com en cd-wow hebben er nul. En in de winkel liggen ze uiteraard ook nooit.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Cage promotietopic!

Bericht door Iron Maiden » wo jan 19, 2011 12:19 pm

Nieuws aan het Cage-front

'The DVD is finaly finished. An official press release will take place shortly but it is a kick ass product! We are very proud of the 2 disc set that is loaded with stuff. All of our loyal fans will really be getting their monies worth for sure. All live activities have been put on hold as we concentrate on finishing the recording of the record. Norm will be tracking the final 6 tracks before he embarks on a tour with his old band PSYCHOTIC WALTZ with NEVERMORE and SYMPHONY X across Europe. We wish him well on the trip but he is now hard at work recording the CAGE songs. The new cd has now an official name which can be found somewhere on this website! Once the artwork is complete we will release the track listing and title of our next mega assault on the foundations of metal! The cd will be complete by the end of Feb 2011 and a release soon to follow after that. So rest assured CAGE is working every day on a slew of new releases that will have 2011 bursting at the seams with CAGE heavy metal'

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Cage promotietopic!

Bericht door innuendo » wo jan 19, 2011 12:25 pm

Yeah, en een nieuwe plaat!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Cage promotietopic!

Bericht door Iron Maiden » ma feb 28, 2011 10:58 am

De DVD van Cage komt uit op 15 maart in Europa. In mei volgt er een Europese tour, ter ondersteuning van de DVD en de nieuwe CD. Die CD moet in het tweede kwart van 2011 uitkomen.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25313
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Cage promotietopic!

Bericht door Jeroen » di mar 01, 2011 9:01 pm

Op cd vind ik het eigenlijk na Hell Destroyer (die ik al minder vond dan de enige echte uitschieter Darker Than Black) niet meer zo boeiend. Live kan het misschien wel leuk zijn, ware het niet dat ik een gruwelijke hekel heb aan de domme en arrogante houding van Peck. Hij kan zingen ja, maar dat weet ie ook heel goed, waardoor hij zich allerlei uitsprake permitteert die ik maar lam vind. Dat republikeinse geneuzel komt me rap de neus uit in interviews, naast dat ik nog steeds niet over die ruzie met Blaze heen ben.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Cage promotietopic!

Bericht door Iron Maiden » do okt 06, 2011 7:07 pm

De nieuwe cd is eindelijk af en de naam van het album is 'Supremacy of Steel'. Wanneer het uitkomt is niet bekend, aangezien ze nog geen platenmaatschappij hebben. Er staat al wel een nummer op hun site, in de 'music player', genaamd 'Bloodsteel'. Dat klinkt weer ouderwets als Cage. Hopelijk komt die cd snel uit.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Cage promotietopic!

Bericht door Eru Iluvatar » do okt 06, 2011 7:46 pm

Gaaf nummer! Geïnspireerd, spontaan en verslavend! Een mooi contrast met 'Dystopia' van Iced Earth. Ik heb zin in een vergelijkende dubbelrecensie.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Cage promotietopic!

Bericht door Joris » do okt 06, 2011 8:00 pm

klinkt erg lekker ja. Weer lekker veel hoog werk van Peck.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Cage promotietopic!

Bericht door Iron Maiden » wo okt 12, 2011 10:11 am

Eindelijk een releasedatum voor het album Supremacy of Steel, te weten 25 november. Het bericht op de website is verder moeilijk te lezen zonder in lachen uit te barsten. De afbeelding is een beetje groot, maar ik kon geen kleinere vinden.

Afbeelding

Bloodsteel featuring guest artist BITTERFROST
The Beast Of Bray Road
King Of The Wasteland
Metal Empire
War Of The Undead
Flying Fortress
Doctor Doom
Annaliese Michel
Braindead Woman
The Monitor
Hell Destroyer vs. Metal Devil

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Cage promotietopic!

Bericht door Metalheank » wo okt 12, 2011 4:02 pm

Lekker megalomaan! Ik zie het wel weer zitten.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Cage promotietopic!

Bericht door Metalheank » do nov 10, 2011 10:46 pm



Heeft iemand de DVD? Wat is je indruk?
Het ziet er erg goed uit. Iets dat ik te zijner tijd wel moet hebben.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Cage promotietopic!

Bericht door IROn » vr nov 11, 2011 10:58 am

Eerste indruk: wat een laf publiek zeg... Verder is het geluid op zo'n Youtubefilmpje natuurlijk niet goed te beoordelen.

En wat die nieuwe cover betreft: Save as Wallpaper. Schitterend ding.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Cage promotietopic!

Bericht door Metalheank » vr nov 11, 2011 12:58 pm

Ja het publiek is erg lam (al hoor je ze wel. Overdub?). Ik vind het geluid wel goed als ik het zo hoor.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Cage promotietopic!

Bericht door Dragonforce » za nov 12, 2011 11:44 am

Ik was bijna vergeten waarom ik afgehaakt ben bij deze band, toen zag ik de cover en de titels. Jammer dat zo'n goede band zich tot zo'n kinderachtig niveau laat zakken.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25313
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Cage promotietopic!

Bericht door Jeroen » za nov 12, 2011 8:24 pm

Mee eens, dit wordt niets meer.
Ik verlang terug naar de tijden van Darker Than Black. Wellicht ook een comic-achtige hoes, maar muzikaal toch een stuk verfijnder, stoerder en minder kazig.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Cage promotietopic!

Bericht door Iron Maiden » zo nov 13, 2011 10:39 am

Ik ben meer fan van de periode na Darker Than Black. Vanaf Hell Destroyer is Cage een van de bands geworden waarbij ik halsreikend uitkijk naar een nieuwe release. Deze is dan ook al besteld.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Cage promotietopic!

Bericht door Iron Maiden » zo dec 11, 2011 6:56 pm

Zijn er al mensen die het nieuwe album hebben geluisterd?

Ik vind het weer een erg strak album, met erg gave nummers. Er zit meer variatie in de nummers, zo is 'Flying Fortress' een nummer zonder hoge vocalen en 'Annaliese Michel' een nummer waarbij Sean Peck echt klinkt als King Diamond. De stijl is het verlengde van de vorige twee albums, al wordt er wel meer teruggegrepen op de muzikale stijl van 'Darker Than Black', vind ik. Zonder meer een topalbum dit!

Videoclip bij 'Flying Fortress'.

http://www.youtube.com/watch?v=2C_-4mi- ... re=related

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Cage promotietopic!

Bericht door Metalheank » zo dec 11, 2011 7:20 pm

Nee nog niet gehoord. Wel de promo. Flying Fortress doet me niets, maar Bloodsteel klinkt best gaaf. Nog even afwachten totdat ik de andere nummers kan luisteren.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Cage promotietopic!

Bericht door Metalheank » zo dec 11, 2011 10:45 pm

Ik heb hem net op werkelijk miraculeuze wijze kunnen beluisteren en ik kan al een eerste oordeel vellen. Hij is gewoon weer goed, niet beter of slechter dan de vorige. Geen enkel saai moment, wel een paar mindere nummers. O.a. The Beast of Bray Road, Metal Empire en The Monitor (over the USS Monitor: "The metal tyrant of the sea" :P) zijn erg tof. Er zitten nog genoeg frisse elementen in. Ik blijf wel hopen op een bloedserieus album de volgende keer :D
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Old Mhb
Berichten: 378
Lid geworden op: za dec 30, 2006 7:31 am
Locatie: Lokeren

Re: Cage promotietopic!

Bericht door Old Mhb » ma dec 12, 2011 2:26 pm

Ik ben hem nu op minder miraculeuze aan 't beluisteren. ( Gewoon gedownload ) Dit is een schijfje waar ik wat geld aan ga spenderen. Ik vind hem weer erg goed. Cage heeft overigens een vocalist die me ondanks zijn hoge manier van zingen kan bekoren. Meestal heb ik het niet voor hoge stemmen.
Vlaming in hart en nieren. Tot nader order belg onder dwang.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Cage promotietopic!

Bericht door Iron Maiden » di dec 13, 2011 2:49 pm

Het is verdomme gewoon erg gaaf album. Na meerdere luisterbeurten kan ik niet anders zeggen dat het een van de toppers van het jaar is voor mij. Er staan bijna geen zwakke nummers op, misschien Dr.Doom, voor de rest zijn het geweldige nummers. Hoogtepunten voor mij zijn 'Annaliese Michel', 'Bloodsteel', 'War of the Undead' en 'Hell Destroyer vs. Metal Devil'.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Cage promotietopic!

Bericht door Iron Maiden » do jan 05, 2012 12:44 pm

En hoewel Supremacy of Steel net uit is, valt op de Facebook-pagina te lezen dat ze alweer aan het schrijven zijn voor het volgende album.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Cage promotietopic!

Bericht door Iron Maiden » di jan 29, 2013 2:43 pm

In september moet het nieuwe album uit gaan komen, titel en dergelijke is zijn nog niet bekend.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Cage promotietopic!

Bericht door Metalheank » di jan 29, 2013 6:00 pm

Jep, tof!

Trouwens, Sean Peck zingt nu ook bij de nieuwe band van Ross the boss: Death Dealer. Lijkt bijna exact op (een wat mindere) Cage. Nummerts:

http://www.blabbermouth.net/news.aspx?m ... mID=185185
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25313
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Cage promotietopic!

Bericht door Jeroen » di jan 29, 2013 6:15 pm

Verboden naam natuurlijk. Er is maar één Death Dealer en die komt uit Canada (ook Deaf Dealer genoemd)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Cage promotietopic!

Bericht door Metalheank » di jan 29, 2013 6:42 pm

Mis. De enige echte Death Dealer is de originele Death Dealer: gecreëerd door Frank Frazetta. Kun je nagaan hoe krachtig Frazetta's iconen zijn.

Afbeelding

Afbeelding
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Cage promotietopic!

Bericht door Lennert » wo jan 30, 2013 1:17 pm

Wow, die samples klinken echt ongelooflijk goed. Hilarisch ook tegelijkertijd dat het drum- en gitaarwerk zoveel malen beter zijn dan wat de collega's en ex-werkgevers van Manowar ons de afgelopen jaren voorschotelden. Dit wordt in de gaten houden!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Old Mhb
Berichten: 378
Lid geworden op: za dec 30, 2006 7:31 am
Locatie: Lokeren

Re: Cage promotietopic!

Bericht door Old Mhb » wo jan 30, 2013 8:10 pm

Volledig akkoord met Lennert. Dat klinkt heel erg vet !
Vlaming in hart en nieren. Tot nader order belg onder dwang.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Cage promotietopic!

Bericht door Joris » do jan 31, 2013 8:43 pm

klinkt vet, al is de geluidskwaliteit van die drie clips niet denderend.
Zal (hopelijk) nog wel gemastered moeten worden.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Cage promotietopic!

Bericht door Metalheank » wo mar 27, 2013 11:35 pm

Eerste vrijgegeven nummer is hier nu te beluisteren:
http://social.entertainment.msn.com/mus ... ath-dealer

Afbeelding
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Cage promotietopic!

Bericht door Iron Maiden » do mar 28, 2013 9:44 am

Het artwork van het album past wel volledig bij het imago dat de band zich probeert aan te meten. Ik kijk in ieder geval erg uit naar het album.

Plaats reactie