Cage promotietopic!

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » di mei 15, 2007 8:19 pm

Ik had een aantal luisterbeurten nodig, maar inmiddels verwacht ik dat Hell Destroyer erg hoog gaat eindigen in mijn eindejaarslijstje. Mijn recensie vind je hier: http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3635. Overigens staat in de promotiefolder van de band te lezen: "European tour in preparation for fall 2007". Dus hopelijk komen ze in het najaar naar de Benelux! :)

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di mei 15, 2007 8:23 pm

Ze staan iig op KIT X in April volgend jaar.

Ik ben trouwens erg benieuwd naar deze band, ook maar eens wat van opzoeken.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » di mei 15, 2007 10:41 pm

Gilbert schreef:Ik had een aantal luisterbeurten nodig, maar inmiddels verwacht ik dat Hell Destroyer erg hoog gaat eindigen in mijn eindejaarslijstje. Mijn recensie vind je hier: http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3635. Overigens staat in de promotiefolder van de band te lezen: "European tour in preparation for fall 2007". Dus hopelijk komen ze in het najaar naar de Benelux! :)
Uitstekende recensie! Weinig aan toe te voegen, en in het cijfer kan ik me ook goed vinden (wat ik tot nu toe gehoord heb).
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » wo mei 23, 2007 5:29 pm

Potver, ik heb hem nog steeds niet kunnen vinden! Morgen is de Metalzone mijn laatste kans want daarna ga ik op vakantie !#@

Ok, even wat cijfers:

9.5 - metalreviews.com
8.6 - Aardschok
9.2 - metalfan.nl
8.8 Album des Monats - Heavy
9 - Rock Hard
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » wo mei 23, 2007 5:56 pm

Ik zal ook eens even wat zoeken van deze band want volgens mij vind ik dit wel leuk...

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » do mei 24, 2007 9:09 pm

Iedereen heeft het over Darker Than Black & de nieuwe cd. maar hoe zijn eigenlijk de eerste twee cd's? Die zag ik namelijk liggen voor 5 euro per stuk.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » do mei 24, 2007 10:01 pm

Voor 5 euro zeker aan te raden. Een stukje minder maar ze zitten duidelijk al op de goede weg.

Unveiled - lekker pakkende heavy metal. Lekkere riffs met een geweldig titelnummer.

Astrology - Al heel wat langdradiger en wat diepere teksten. Helaas is het soms wat moeilijker de aandacht erbij te houden. Nummers als Trigger Effect en Final Solution zijn geweldig.

(ik zou ze allebei een dikke 8 geven)

Op de myspace staan nummers van beide albums: http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... id=9062875
Laatst gewijzigd door Metalheank op do mei 24, 2007 10:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25338
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do mei 24, 2007 10:11 pm

ik moet dat ding hebben.
maar in de winkel hebben we em pas volgende week (de Belgische heren ontvingen ook pas vandaag een pallet)

maar ik zoek nog wel even verder :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25338
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do jun 07, 2007 11:02 pm

En toch, toch moet ik een klein beetje toegeven dat ik heb em heel lichtjes vind tegenvallen.

De grootsheid van de voorganger wordt niet gehaald helaas.
Ik vind het onbegrijpelijk dat de band enigszins is teruggekeerd naar de hapklare heavy metal van de eerste twee albums.
Veel Priest dus, veel meezingrefreintjes en tenenkrommende thematiek.
Hoewel men op Darker than Black ook Het Grote Boek der Heavy Metal Cliché's niet omzeilde, lijkt men nu nog meer inspiratie uit die bron te hebben gehaald.
En dat is toch jammer, want naast de saaie intermezzo's en flauwe meezingers (Metal Devil etc.) staan er ook weer enkele erg spannende composities op (Rise of the Beast bijvoorbeeld).

Over de muzikanten verder niets dan lof, men levert strak werk af en van de boze Halfordiaanse zang van meneer Peck ben ik ook onder de indruk.
Maar na al die verhalen en met dit pretentieuze thema had ik toch wel een klein beetje meer verwacht.
Nu is het gewoon weer een goede heavy metal plaat met vette solo's , leuke zanglijntjes en spierballentaal.
Maar sinds de duistere prachtig gestructureerde metal op de voorganger hoopte ik op nog net wat meer progressie.

Desondanks blijft het een vette plaat hoor.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » do jun 07, 2007 11:56 pm

Ik ben het met je eens. King Diamond, Metal Devil, I Am The King vind ik ook tegenvallen. Eigenlijk zou Hell Destroyer voor Darker Than Black uitgegeven moeten worden.
Ambitie hebben ze wel:
Sean Peck:I am actively soliciting producers to make this film it would be sick. Soon www.helldestroyer.com will be up and will reveal many of the insights as to how the whole thing came to be with additional concept sketch art. We wanted to do an entire comic book and just ran out of time. we story boarded most of the book it would have been about 60 pages. We will be at comicon San Diego this year talking to various people about the characyters and marketing so lets pray for some good shit. As far as the singing my head did not explode but Producer Richard Carr and I spent a lot of hours laying down all that shit. Only a few parts did I really get stuck. we would record 3 or 4 lines at a time instead of singing the whole song a few times in a row and comping the good parts like some of the big guys he worked with does (Halford and Dickenson). We really pushed the limits and no bullshit tuning octivizers were used. No plug ins, no auto tune or auto align, that is why it is crisp and mean. Now, back to work on my next idea that should turn metal on its ass!

Soon www.helldestroyer.com will be up with concept artwork and additional material adding to the story and explaining its genesis. i think you will like it. right now I have planned a song for the next cd called HELL DESTROYER vs. METAL DEVIL for real! Doing a sequal is usualy a bad idea as mindcrime 2 Abigail2 and keeper of the seven keys 2 all did not match the original and I need to somehow top HD with our next release. I did leave out several things in the story and there is a lot of places to go which I will reveal on the new site!
De zang is in ieder geval wel vooruitgegaan (op het gebrek aan blackvocalen na):
Yes i made a real breakthrough while recording this cd. My falsetto voice like on the intro scream in HELL DESTROYEr definately made a comeback. On DARKER THAN BLACK I could barely do it. If you check out the itunes release of CAGE the NOMAD tapes in my old band you can hear how I used that voice all the time back then. Now my main high scream is the head voice and not falsetto like in the HELL DESTROYER chorus and I am able just to really relax myself and get up their quite easily now where as 1 year ago I had to strain a bit. It is trippy how now at this age I am far better than ever before. The main thing is just to establish your own tone and unique sound so that right when they hear you they instantly know who it is like sting or ozzy.

dude that is awesome! Actually we have worked very hard to duplicate the stuff live. Mikey G. Dave and Anthony are good enough singers to cover respective parts like in LEGION OF DEMONS. we really have that song worked out great and all the vocals are there. I didn't say it was easy but I do not know of any band that has backing live vocals like we do. KING DIAMOND sounds killer on all the backgroundvoices, BORN IN BLOOD, FROM DEATH TO LEGEND, they all are really thick with 4 guys singing. We work hard at it at practice. Now we are working on RISE OF THE BEAST and getting that chant in the middle together. It is going to be sick! As far as the ending, I needed to hint at a sequel that is why I did that.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr jun 08, 2007 12:14 am

Zo te lezen wordt het voor mij een kwestie van eerst eens horen...

Een concept CD met echte meezingers en minder duister werk laten bij mij toch alarm belletjes rinkelen.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » vr jun 08, 2007 12:28 am

Nou, eigenlijk is hij wel net zo duister als DTB. Het geheel komt toch wel episch over. Met name door de interludes maar ook door passages in de latere nummers (fall of the angels, Beyond the apocalypse). Hell Destroyer is zeker het aanschaffen waard.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » vr jun 08, 2007 10:05 am

Ik heb nu Darker Than Black en Hell Destroyer een paar keer geluisterd en ik moet zeggen dat het beide geweldige cd's zijn. Ik kende de band niet, maar vanaf nu ga ik ze zeker in de gaten houden.

Persoonlijk vind ik Hell Destroyer mooier dan DTB, mede doordat ik de zanger anders vind zingen. Maar dat is een kwestie van smaak.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr jun 08, 2007 4:50 pm

Zodra ik m onder de 16 euro tegen kom zal ik m aanschaffen, boven de 17 euro is mij toch nog wat te prijzig.
Laatst gewijzigd door Dragonforce op vr jun 08, 2007 4:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the end of time

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22671
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » vr jun 08, 2007 4:51 pm

Ik heb 'm nog nergens zien liggen...
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » vr jun 08, 2007 7:37 pm

In Utrecht ligt ie niet. Wel grappig dat hij wel gewoon in Ommen metalmekka ligt :P
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » vr jun 08, 2007 8:04 pm

HELL DESTROYER is voor mij echt hét album van het jaar. Ik vind het album geweldig, zeker één van mijn favoriete metalalbums van de jaren '00.

Veel mensen noemen vergelijken Sean Peck met Halford. Ik vind de stem van Peck niet écht veel weg hebben van Halford; Peck klinkt veel dierlijker, rauwer, ruiger dan Halford, met een vollere stem. Halford zingt veel gearticuleerder dan Peck in mijn oren, veel scherper, terwijl Peck echt luid zingt.

In de eerste instantie vond ik Hell Destroyer evenals Jeroen minder dan Darker in Black, de refreinen waren minder memorabel, etc. Maar naar tientallen keren het album te hebben geluisterd vind ik hem toch beter. Het concept wat volgens velen cliché (noem mij eens een powermetalband die een conceptalbum over een apocalyptische strijd tussen hemel en hel heeft gemaakt?) is staat mijn erg aan, evenals de fantastische sfeer die wordt neergezet door de intermezzo's. Deze zijn niet 'cheesy' en onaanhoorbaar, zoals bijvoorbeeld bij Rhapsody.

De riffs en het solowerk vind ik op Hell Destroyer stukken beter dan op Darker Than Black. De riffs in geweldige nummers als 'Beyond The Apocalypse' en 'Metal Devil' (mijn twee favoriete nummers van het album) zijn fantastisch én blijven leuk.

Al met al heeft Cage veel progressie getoond en heeft een instant classic afgeleverd. Cage laat met hun aanstekelijke, duistere en hárde nummers van Hell Destroyer de Europese powermetalscene vér achter zich en Amerikaanse concurenten als Agent Steel moeten ook uitkijken voor de mannen uit San Diego!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr jun 08, 2007 8:46 pm

Eru Iluvatar schreef:Het concept wat volgens velen cliché (noem mij eens een powermetalband die een conceptalbum over een apocalyptische strijd tussen hemel en hel heeft gemaakt?)
Maar er zijn wel heel wat van die bands die er nummers over schreven.
It's the end of time

TranQuillum
Berichten: 25
Lid geworden op: vr okt 20, 2006 1:25 pm
Locatie: helmond

Bericht door TranQuillum » vr jun 08, 2007 8:54 pm

Ik heb het album aantal keren geluisterd, en ik vind het echt machtig vet,
iced earth wordt heel hard wakker getrapt door Cage, zal me benieuwen of ze dit nivo gaan halen en wat betreft judas priest, die teren op hun oude werk vind ik

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22671
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » vr jun 08, 2007 8:56 pm

hehe, kattenmepper, Het laatste Judas priest album schopt kont.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » vr jun 08, 2007 9:01 pm

In eerste instantie vond ik Hell Destroyer muzikaal ook minder dan Darker Than Black, maar na een flink aantal luisterbeurten veranderde ik van mening. De songs zijn voor mij pakkender dan op de drie voorgangers.

Ook de intermezzo's en teksten bevielen me pas toen ik het album in zijn geheel beluisterde, met tekstvel erbij. Dan vind ik dat de lyrics toch wel wat toevoegen en een bepaalde spanning creëren. De sfeer van Bohemian Grove doet mij bijvoorbeeld denken aan The Number Of The Beast van Iron Maiden of The Mad Arab van Mercyful Fate. Zo'n verhaaltje gezongen vanuit het perspectief van een persoon die ongewild in een satanisch ritueel verzeild raakt, doet het bij mij altijd goed. De wending die het verhaal in het daaropvolgende From Death To Legend maakt (en die ik hier niet zal verklappen), vind ik ook sterk. Als je de nummers achter elkaar beluistert, blijkt het toch een heel ander verhaal dan van andere conceptalbums. De opzet is absoluut behoorlijk "filmisch", dat wil zeggen dat er net als in een goede actiefilm steeds een nieuwe wending is die de aandacht vasthoudt.

Ik had trouwens al een recensie van de cd klaarliggen die heel wat minder positief was, maar die heb ik flink herschreven toen het "kwartje was gevallen". Daar sta ik nog steeds achter.

Anderzijds kan ik me wel vinden in het standpunt dat de band op Hell Destroyer een meer "hapklare" soort metal produceert in het verlengde van Judas Priest. Alleen is dat nou net het type heavy metal waar ik het meest van hou. :wink: Maar dat had ik eigenlijk wel in mijn recensie moeten vermelden.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr jun 08, 2007 9:35 pm

innuendo schreef:hehe, kattenmepper, Het laatste Judas priest album schopt kont.
Precies, en het Priest album daarvoor met Halford was Painkiller. Dus niks teren op oude successen.

Daarnaast komen ze ook nog met een concept album, dan kunnen we pas vergelijken.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » za jun 09, 2007 6:30 pm

Helaas heeft Rob Halford al bevestigd dat op 'Nostradameus' géén hoge uithalen - 'screams' - te horen zijn.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » za jun 09, 2007 8:23 pm

Eru Iluvatar schreef:Helaas heeft Rob Halford al bevestigd dat op 'Nostradameus' géén hoge uithalen - 'screams' - te horen zijn.
Ik hoop toch wel op een aantal uithalen tijdens de climaxen in het verhaal.
It's the end of time

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22671
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » za jun 09, 2007 11:24 pm

da's klote. Geen songs a'la Demonizer dus...
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » di jun 19, 2007 9:30 pm

Mijn interview met Sean Peck, de zanger van Cage, vind je hier: http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=540. Een voorproefje:
Mogen we uitkijken naar een Rob Halford eerbetoon op een volgend Cage album?

Dat is een goed idee, maar in plaats daarvan ga ik proberen om hem als gastzanger op de plaat te krijgen. Hij woont hier in San Diego waar wij wonen en ik stuur hem vaak e-mails.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di jun 19, 2007 9:33 pm

Ik heb vandaag de nieuwe cd beluisterd het was tevens me eerste kennismaking met Cage en dat was zeker geen verkeerde. Lekkere plaat.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » vr sep 21, 2007 6:20 pm

ik heb Hell Destroyer ook gehaald, wat een heerlijk album, metal to tha bone!
NOT MY FUCKING TEMPO

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » vr sep 21, 2007 7:27 pm

Ja inderdaad...hij is bij mij genomineerd voor album van het jaar in mijn lijstje...

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » vr sep 21, 2007 7:56 pm

toxic_avenger schreef:ik heb Hell Destroyer ook gehaald, wat een heerlijk album, metal to tha bone!
Nu Darker Than Black nog! Het beste bewaren tot het eind.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » za sep 22, 2007 11:23 am

Ja, dat doet me eraan herinneren dat ik dit ook nog wilde gaan luisteren... de luisterbeurt van de promo van Hell Destroyer in de auto met Gilbert richting Manowar beloofde veel goeds. Ik vond het tof klinken.

Volgende maand eens kijken naar die plaat, als ik eraan toekom.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22671
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » zo sep 23, 2007 1:12 pm

Ik luister 'm net voor het eerst. Het klinkt allemaal heel behoorlijk. Sommige songs zijn weer erg goed, maar ik geef 'm (iets) minder punten dan darker than black.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » zo sep 23, 2007 2:08 pm

Het valt me op dat sommigen hier albums al beoordelen na 1 keer luisteren. Ik moest toch echt een keer of 4 naar Hell Destroyer luisteren, en uiteindelijk met het tekstvel erbij het album van begin tot eind doornemen, voordat doordrong hoe sterk het geheel is. Op het eerste gehoor vond ik hem minder dan Darker Than Black, maar inmiddels een stuk beter. Al kan dat aan mij liggen natuurlijk, maar ik begrijp niet hoe je een album kunt beoordelen na 1 keer luisteren.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22671
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » zo sep 23, 2007 2:13 pm

mijn mening verandert altijd na meerdere keren geluisterd te hebben. De eerste luisterbeurt gebruik ik over het algemeen om te kijken of ik het wel of niet goed vind. Dat had ik er wel even bij de vorige post kunnen zetten.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » vr nov 09, 2007 11:19 pm

Trying to top HELL DESTROYER will not be at all easy. " This will probably be our most difficult album to write", says vocalist Sean Peck. " "We are really opening up tons of new avenues with the new drumming situation Norm has blessed us with. This will for sure be the fastest heaviest CAGE ever and I am not just saying the same old shit that everyone else always says. It is probably for real!" Just because it is heavy doesn't make it good so maintaing the CAGE magic is going to be very important. We have some initial song titles that I have revealed on several interviews one being a one song sequal called HELL DESTROYER VS. METAL DEVIL. "That one will be epic" says Norm Leggio "trust me!". It is also very possible that there will be several guest appearences on the record as well. CAGE would like to ask all fans to submit any requests ideas to the forum page. Anyone who has a killer CAGE like riff that they would like to be a part of the new release send us a video or recording and we would love to hear what metal heads are out there. 18 year old TJ Larson had 2 killer riffs featured on LEGION OF DEMONS the next ones could be yours!
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » za nov 10, 2007 11:03 am

Zo, de promotie heeft gewerkt.

Begon vooran in het topic en de myspace pagina geopend en werd weg geblazen dit klint verdomd gaaf zeg!!

Alleen zie ik dat alleen Hell Destroyer nog maar leverbaar is...
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » za nov 10, 2007 12:16 pm

En dat zijn nog lang niet de beste nummers!
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » za nov 10, 2007 1:13 pm

Hmm, ik denk dat Cage's Hell Destroyer toch voor mij het album van het jaar is en nieuwe albums van Europese powermetaltitanen en de landgenoten van Iced Earth achter zich laat.

Waarom? Toen ik voor de eerste keer Hell Destroyer draaide, kreeg ik hetzelfde waanzinnige positieve gevoel toen ik jaren geleden voor het eerst een echt klassiek heavy metal album hoorde (hoewel... in hoeverre is HammerFalls Crimson Thunder een klassieker - wel voor mij in ieder geval) Het gevoel van 'Wow! Wat is dit gaaf zeg!' En na tientallen keren het album te hebben gedraaid is dat sentiment elke keer weer aanwezig.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » za nov 10, 2007 3:11 pm

Metalheank schreef:
Trying to top HELL DESTROYER will not be at all easy. " This will probably be our most difficult album to write", says vocalist Sean Peck. " "We are really opening up tons of new avenues with the new drumming situation Norm has blessed us with. This will for sure be the fastest heaviest CAGE ever and I am not just saying the same old shit that everyone else always says. It is probably for real!" Just because it is heavy doesn't make it good so maintaing the CAGE magic is going to be very important. We have some initial song titles that I have revealed on several interviews one being a one song sequal called HELL DESTROYER VS. METAL DEVIL. "That one will be epic" says Norm Leggio "trust me!". It is also very possible that there will be several guest appearences on the record as well. CAGE would like to ask all fans to submit any requests ideas to the forum page. Anyone who has a killer CAGE like riff that they would like to be a part of the new release send us a video or recording and we would love to hear what metal heads are out there. 18 year old TJ Larson had 2 killer riffs featured on LEGION OF DEMONS the next ones could be yours!
Het moet dus nog sneller en heaviër worden dan Hell Destroyer. Ik heb dus hoge verwachtingen, want Hell Destroyer blies mij werkelijk omver... Leuk dat ze trouwens een soort sequel gaan maken, als ze maar niet het hele album weer in concept-vorm gieten, als vervolg op Hell Destroyer...

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » za nov 10, 2007 6:58 pm

Inderdaad, ik hoop dat het beperkt blijft tot een paar nummer. Individuele Cage nummers heerschen het hardst.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » zo nov 11, 2007 6:18 pm

Misschien, ik vind Hell Destroyer namelijk leuker dan Darker Than Black, maar dat is smaak. Het is in ieder geval wel mijn ontdekking van dit jaar en misschien ook wel het album van het jaar.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » zo mar 02, 2008 1:36 pm

Cage speelt op vrijdag 4 april in de Pharao club in Bocholt. Dat ligt dicht bij Arnhem/Nijmegen. Dus ik zit er wel over te denken om daar heen te gaan. Het voorprogramma wordt verzorgd door Wizard. Zijn er nog meer metalfanners die daar heen willen gaan?

Het volledige Europese programma ziet er voorlopig als volgt uit:
Apr. 04 - Pharao Club - Bocholt, Germany
Apr. 05 - Keep It True X Festival - Lauda-Konigshofen, Germany
Apr. 06 - 7er Club - Mannheim, Germany
Apr. 10 - Garage Deluxe Club - Munich, Germany
Apr. 12 - Up The Hammers III Festival - Athens, Greece

Helaas nog geen data in de Benelux.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » zo mar 02, 2008 2:28 pm

Hmm, ik verwacht dat ze er nog wel een Nederlanse datum bij doen. Hopelijk een beetje in de buurt.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » zo mar 02, 2008 8:46 pm

Wow, met Wizard, dat is wel heel gaaf. Inderdaad hopen op een Nederlandse datum.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » di jun 24, 2008 10:17 pm

Cage gaat deze keer geen vier jaar doen over een nieuw album, maar is al druk bezig met de opvolger van het geweldige Hell Destroyer, dat medio vorig jaar verscheen. Blijkbaar heeft dat album het namelijk goed gedaan en wil de band het gecreëerde momentum vasthouden (al zitten we nog steeds te wachten op een fatsoenlijke Europese toernee die ook de Benelux aandoet). De bedoeling is dat de nieuwe langspeler in april 2009 verschijnt. Ik ben benieuwd naar het resultaat. :)

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25338
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jun 24, 2008 10:20 pm

Ik ook, Darker than Black was geweldig en Hell Destroyer was gewoon goed. Dus ik kijk er naar uit. Hopelijk iets minder standaard heavy metal refreintjes en meer duisternis (zoals op DTB)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » di jun 24, 2008 10:33 pm

Ik ben ook erg benieuwd. Ik vind Hell Destroyer nog steeds een erg gaaf album, hopelijk ligt het nieuwe album in het verlengde er van.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25338
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jul 01, 2008 10:49 pm

Ik zal Hell Destroyer nog weer eens een keer een kans gaan geven. Het zit me niet lekker. Altijd als ik die commentaren lees, dan heb ik het idee dat ik iets gemist heb.

Maar Forbidden ervoor afzetten, nee nee.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za aug 16, 2008 10:24 am

Het duurde even maar ik ben ook eindelijk helemaal verslaafd aan Hell destroyer. Dit is gewoon het album dat Judas Priest of Iced earth hadden moeten uitbrengen.

Heeft iemand de Europese bonus track al gehoord?
"King diaaaaaaaaaaaamond, what have you done?!
Twisted the minds of us all.
King diaaaaaaaaaaaamond, he is the son of the devil himseeeeeeeeeelf!!!"


8)
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22671
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » za aug 16, 2008 12:29 pm

Ik heb dat album laatst op dokk'em open air gekocht voor slechts 4,50. Daar kon ik 'm uiteraard niet voor laten liggen. De verkoper zei al dat dit het album moest zijn wat Judas Priest had moeten maken. Daar ben ik het dan niet mee eens, want Angel of retribution is ook een prachtplaat en zelfs een tikkeltje beter dan Hell detroyer als je het mij vraagt.

King diamond is inderdaad een gaaf nummer. metal devil is ook gaaf omdat die meteen zo lekker fel begint.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Plaats reactie