Cage promotietopic!

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
TranQuillum
Berichten: 25
Lid geworden op: vr okt 20, 2006 1:25 pm
Locatie: helmond

Bericht door TranQuillum » za aug 16, 2008 2:10 pm

Ik had hell destroyer meteen toen ie uit kwam. Rete goed album. Komen die gozers nooit naar Nederland ofzo. :(

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » za aug 16, 2008 2:20 pm

zo, ik kende Cage nog niet. Dus dankzij dit topic net maar eens naar hun myspace gegaan. Dat "hell destroyer" klinkt echt vet !!
Nu nog even de andere nummers luisteren, en dan binnenkort eens naar de cd-zaak. Maar ik ben wel een beetje bang dat dit zo'n band is, waarover ik direct redelijk enthousiast ben, maar waarvan ik de cd 3x luister en dat ik de gaafheid er dan wel vanaf heb geluisterd en de cd niet meer draai.

overigens vind ik het niet terecht om te zeggen dat dit het album is dat Iced Earth eigenlijk had moeten maken. Ik vind Cage niet echt vergelijkbaar met Iced Earth. De vergelijking met Judas Priest slaat veel meer ergens op.
Ik vind ze (vooral qua zang) ook wel veel weghebben van Brainstorm. En Brainstorm is dus zo'n band waar ik op uitgeluisterd ben.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » za aug 16, 2008 3:57 pm

Oja, Ernst-jan. Dit is de band waar je eens naar moet luisteren ;)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » za aug 16, 2008 3:59 pm

Hehe, maar dit ken ik al.. nouja via Myspace dan.

Ook al zo'n band daar wil ik een cd van kopen :wink:
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » za aug 16, 2008 7:13 pm

Joris schreef:zo, ik kende Cage nog niet. Dus dankzij dit topic net maar eens naar hun myspace gegaan. Dat "hell destroyer" klinkt echt vet !!
Nu nog even de andere nummers luisteren, en dan binnenkort eens naar de cd-zaak. Maar ik ben wel een beetje bang dat dit zo'n band is, waarover ik direct redelijk enthousiast ben, maar waarvan ik de cd 3x luister en dat ik de gaafheid er dan wel vanaf heb geluisterd en de cd niet meer draai.

overigens vind ik het niet terecht om te zeggen dat dit het album is dat Iced Earth eigenlijk had moeten maken. Ik vind Cage niet echt vergelijkbaar met Iced Earth. De vergelijking met Judas Priest slaat veel meer ergens op.
Ik vind ze (vooral qua zang) ook wel veel weghebben van Brainstorm. En Brainstorm is dus zo'n band waar ik op uitgeluisterd ben.
Ik vind het vaak wel erg JP-erig, maar verschillend genoeg. Vooral naar Darker than black kan ik nog goed luisteren en de meeste nummers vind ik trouwens beter dan die selectie die op myspace staat.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma aug 18, 2008 9:42 pm

Joris schreef:...overigens vind ik het niet terecht om te zeggen dat dit het album is dat Iced Earth eigenlijk had moeten maken. Ik vind Cage niet echt vergelijkbaar met Iced Earth...
Oh, ik wel. Niet met het Iced earth van tegenwoordig inderdaad maar wel met het Iced earth van Burnt offerings en Night of the Stormrider. Hun hardere, meer donkere werk dus. Cage heeft eenzelfde soort vibe.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » ma aug 18, 2008 9:51 pm

de nummers die op myspace staan, doen die vibe dan niet tot zijn recht.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma aug 18, 2008 10:01 pm

Het nummers "I am the king" en "Christhammer" op deze site dan: http://www.cageheavymetal.com/

Het nummer Hell destroyer van hun Myspace is trouwens wel belachelijk vet. Maar dat terzijde.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma aug 18, 2008 10:04 pm

Ik blijf erbij dat Darker than Black een klasseplaat is en dat Hell Destroy niet meer dan aardig is.
De zang vond ik een stuk sterker (en meer gevarieerd) op DTB en daarnaast staken de songs ook wat interessanter in elkaar. De standaard refreintjes op de laatste plaat deden me vooral terugdenken aan de eerste twee albums van Cage, degelijk, maar ontzettend voorspelbaar.

"HELL! HELL DESTROYER
HELL! HELL DESTROOOYER!!

jammer is dat. Ik hoop dat men dan ook wat meer lef durft te tonen op een toekomstige cd, aangezien ik ze nou juist vanwege die duistere ondertoon op DTB zo kon waarderen. Daar passen geen platte momentjes in.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » ma aug 18, 2008 10:05 pm

Hell destroyer is idd ongelofelijk vet.

Dus stukjes van I am the King en Christhammer ook trouwens. Maar ik zou de link met Iced Earth ook bij deze nummers nooit gelegd kunnen hebben.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma aug 18, 2008 10:07 pm

Dat had ik in de eerste instantie ook. Ik vond Hell destroyer de minder duistere versie van Darker than black en daarom heb ik hem altijd laten liggen. Maar ik ben nu helemaal bijgedraaid. Hell destroyer is misschien lichter van toon maar hij is wel een stukje agressiever dan Darker than black. En de songwriting van de heren is er ook op vooruit gegaan. Op Darker than black werden ze zo hier en daar nog wel eens wat saai. Maar daar heeft Hell destroyer totaal geen last van.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma aug 18, 2008 10:08 pm

Joris schreef: Dus stukjes van I am the King en Christhammer ook trouwens. Maar ik zou de link met Iced Earth ook bij deze nummers nooit gelegd kunnen hebben.
Beter luisteren pik :P
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma aug 18, 2008 10:10 pm

Welja, verschil moet er zijn natuurlijk. Ook na vele luisterbeurten kan ik Hell Destroyer niet meer dan een aardige, doch minder diepgaande (om van dat belachelijke concept nog maar niet te spreken) opvolger noemen. Nummers zijn op zich goed, maar de intermezzo's halen de vaart eruit en de stem van Peck leent zich juist een stuk beter voor die meer duistere metal. Dat gespuug begint aardig in de richting van een boze Halford te klinken op Hell Destroyer.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma aug 18, 2008 10:12 pm

Jeroen schreef:Dat gespuug begint aardig in de richting van een boze Halford te klinken op Hell Destroyer.
Dat is nou juist het vette! Eindelijk een plaat die weer eens lekkere brute heavy metal brengt net als Painkiller.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma aug 18, 2008 10:13 pm

Juist, dan zet ik wel een gepatenteerde kloon als Iron Savior op, of die plaat zelf.
Ik zit zelf helemaal niet te wachten op een zoveelste band die dat soort muziek maakt. Op DTB brachten ze juist wat eigen elementen in de muziek, terwijl ze het gezicht op Hell Destroyer weer verstoppen achter een Judas Priest masker.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma aug 18, 2008 10:14 pm

Belachelijk concept? Ik vind hem juist gaaf.
Ik ken de vorige eigenlijk niet, maar ik vind Hell Destroyer toch wel meer dan een standaard heavy metal plaat.

en dat King Diamond nummer is ook gaaf ja!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma aug 18, 2008 10:16 pm

dat vind ik misschien wel het beste nummer. Alles klopt, behalve het thema. :P
Sorry heren, ik kan me er niet in vinden. Feit blijft natuurlijk dat het een goede cd is, maar ik draai em minder dan DTB. Zodoende
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » di aug 19, 2008 9:54 am

Ik vind Hell Destroyer alsnog wel met kop en schouders boven andere recente heavy metal-platen staan. Op HD zijn de composities verhalender en uitgebreider dan op DTB, maar Darker than black vind ik zo lekker compact, pakkend en fris.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » di aug 19, 2008 4:34 pm

Hell Destroyer is gewoon een geweldig album. Het concept is goed, de nummers zijn gaaf, ook lekker afwisselend. Bovendien kan de zang van Peck mij prima bekoren.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di aug 26, 2008 8:33 pm

Hehehe, ik las dit net op Lords of metal:
Luisteren naar een plaat van 78 minuten lang, op voornamelijk mid-tempo gespeelde power metal, houdt geen hond vol.

Ik draai het album momenteel voor de 3x keer achter elkaar :lol:
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di aug 26, 2008 10:05 pm

Ik denk dat ik het zonder die intermezzo's een stuk beter te pruimen zou hebben gevonden. Moet ik dan teruggrijpen op de eerste albums? Nee, want de laatste is compositorisch gezien wel een stuk sterker. Maar de echte klik met de muziek op Hell Destroyer mis ik.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » zo okt 05, 2008 3:39 pm

http://www.myspace.com/cageheavymetal

New CAGE song demo posted for "OPERATION OVERLORD"

Alright all you CAGE metal maniacs,

CAGE has raised the bar for American heavy metal with every single cd release in their history, but the benchmark had been raised since the release of DARKER THAN BLACK in 2003 and HELL DESTROYER in 2007.


How did CAGE top ASTROLOGY? By writing and recording what many have defined as CAGE's crowning glory 3rd cd DARKER THAN BLACK.


This again put CAGE to the test with how do we top DARKER THAN BLACK? By writing one of the genre's heaviest cds ever to be recorded in the good old USA, HELL DESTROYER.


With 2 back to back critical acclaimed cds released, CAGE found themselves in the unenviable but potentially dangerous position of not being able to deliver the goods.


With the addition of our new legendary drummer Norm Leggio (Ex-PSYCHOTIC WALTZ), CAGE has this time raised the bar even higher than anticipated.


The new songs combine the best of the UNVEILED; ASTROLOGY; DARKER THAN BLACK and HELL DESTROYER cds, along with a new fire lighting up our creative minds and lots of new musical surprises (can you say speed; blast beats and mayhem?).


Well, we have posted for you all a rough demo version of a song called OPERATION OVERLORD from the new batch of kick ass songs being finalized for our upcoming 5th cd, which we plan on releasing worldwide via a soon to be announced new international record label from a very few that we have approached and will select.


So listen to the song, tell us what you like; send us a comment via our My Space website and hold on tight, as the American Power Metal kings CAGE are getting ready to unleash the beast very soon...


Ik vind hem vet. Wat meer straightforward/ met lekkere pakzinnen/catchphrases. Doet me weer denken aan Astrology, met name The Trigger Effect.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » zo okt 05, 2008 9:51 pm

Dat nieuwe nummer klinkt cool. Hopelijk weet Cage het hoge niveau door te zetten. De laatste tijd luister ik behoorlijk vaak naar Hell destroyer. Erg goede plaat, maar hij kan nog steeds niet tippen aan Darker than black.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr jan 23, 2009 11:03 am

Als het goed is komt deze plaat in de lente uit! En er zal ook nog eens getoured worden door Europa!

Cage is trouwens nog nooit in NL geweest of wel?

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » vr jan 23, 2009 11:50 am

Jawel, een aantal jaren geleden op Dynamo (in ieder geval voor Darker than Black) en volgens mij stonden ze een tijdje terug ook nog net over de grens in Duitsland.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » vr jan 23, 2009 11:53 am

Ben maar 's naar Darker Than Black gaan luisteren.
Zo op het eerste gehoor (zit nu bij nummer zeven) een tof album, maar ik betwijfel of ie het gaat redden bij Unveiled.
Maar goed, Cage is niet echt een band die je moet beoordelen als je een album minder dan vijf keer heb gehoord natuurlijk.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » vr jan 23, 2009 11:57 am

Ja Unveiled heeft ook zijn charme. Die is wat meer richting de heavy metal van Judas Priest, terwijl DTB erg gave powermetal is.

Geinig citaat van Sean Peck:
"I HAVE BEEN SO DISAPOINTED WITH THE POWER METAL THAT HAS COME OUT THIS YEAR THAT OUR MANTRA IS GOING TO BE ALL ABOUT PUTTING THE POWER BACK INTO POWER METAL. I CANNOT TAKE THE WIMPY, ARTSY, MELLOW, SUPER GAY RELEASES THAT HAVE COME OUT LATELY. WE WANT TO DRIVE OUR CARS FAST AND BANG OUR HEADS WITH FISTS IN THE AIR AND THAT IS WHAT THIS CD IS ALL ABOUT. I THINK BACK TO A TIME WHEN I WAS 16 YEARS OLD AND METAL FIRST BEGAN TO PUMP THROUGH MY VEINS, THAT IS WHERE WE ARE COMING FROM ON THIS."

http://cageheavymetal.blogspot.com/
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » za jan 24, 2009 2:47 pm

Het nieuwe nummer klinkt lekker, hopelijk zet dit de toon voor de rest van de cd. Ben in ieder geval zeer benieuwd en laat ze ook maar in NL komen.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za jan 24, 2009 2:49 pm

jammer dat die Sean Peck zo´n ontiegelijke arrogante blaaskaak is. Wel een goede zanger uiteraard
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » ma feb 16, 2009 5:30 pm

Op 22 mei dient het vijfde Cage album Science Of Annihilation uit te komen, via Music Buy Mail, met twaalf nieuwe composities. Enkele songtitels zijn: Planet Crusher, Speed Kills en The Scarlet Witch.

Afbeelding

In mei volgt een Europese toernee:
May 07 - Hamburg, Germany - Ballroom
May 08 - Uelsen, Germany - UJT
May 09 - Datteln - Metal Mercenaries Fest
May 10 - Frankfurt, Germany - Die Halle
May 12 - Crailsheim, Germany - Die Eiche
May 13 - Regensburg, Germany - Gloria
May 14 - Prague, Czech Republic - Exit Chmelnice.
May 15 - Bratislava, Slovakia - Randal
May 16 - Ostrava, Czech Republic - Tancirna
May 17 - Torun, Poland - Trabant
May 19 - Gent, Belgium - The Frontline
May 20 - Antwerpen, Netherlands - De Roots
May 21 - Oberhausen, Germany - Helvete
May 22 - Kerkrade, Netherlands - Rocktempel
May 23 - Uster, Switzerland - Elements Of Rock

Ja, ik weet dat Antwerpen niet in Nederland ligt, maar de mannen van Cage blijkbaar niet. Waarom komen die lui nou niet gewoon naar de Baroeg of zo? De cd zal bij de optredens trouwens al te koop zijn en na de toernee pas in de winkel liggen.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma feb 16, 2009 5:32 pm

Gaaf! Jammer dat ze niet om de hoek staan, helaas niet gelukt ze naar Zaandam te halen.

Ben erg benieuwd naar dat nieuwe album.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » ma feb 16, 2009 6:36 pm

Hmm, da's toch bijna de moeite waard om voor naar Antwerpen af te reizen.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » ma feb 16, 2009 9:46 pm

Ben erg benieuwd naar het nieuwe album, alleen jammer dat ze (nog) niet naar Nederland komen.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » ma feb 16, 2009 9:49 pm

Jawel hoor, Kerkrade ligt wel degelijk in Nederland ... al is het voor de gemiddelde Nederlander een klere eind weg. :P

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma feb 16, 2009 11:42 pm

Uelsen, dat is vlak over de grens , maar eens kijken
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » di feb 17, 2009 5:36 pm

Gilbert schreef:Jawel hoor, Kerkrade ligt wel degelijk in Nederland ... al is het voor de gemiddelde Nederlander een klere eind weg. :P
Daar had ik al overheen gelezen, maar goed, Kerkrade is voor mij evenver als België.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di feb 17, 2009 5:43 pm

ga dan naar Uelsen, dat is vlak over de grens hier
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » di feb 17, 2009 5:54 pm

Mooi stukje fietsen door een bosrijk gebied (in Mei!). Voor ons Sallanders/Twentenaren is dat 20-45 km.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » di feb 17, 2009 6:43 pm

Dat is dan inderdaad nog het overwegen waard. Alleen toen ik net keek, zag ik dat het op een vrijdag is. Dat gooit dan weer roet in het eten. Jammer.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di feb 17, 2009 6:46 pm

waarom?
je hebt toch nog ruim de tijd om dat vrij te plannen ;)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » zo apr 12, 2009 10:29 am

Op de MySpace pagina van Cage kun je alvast drie veelbelovende minuten beluisteren van het nieuwe nummer Planet Crusher, plus een radio-advertentie met samples van het aankomende album Science Of Annihilation.

De tracklist is trouwens:
1. The Power That Feeds
2. Planet Crusher
3. Scarlet Witch
4. Spirit Of Vengeance
5. Black River Falls
6. Operation Overlord
7. Power Of A God
8. Speed Kills
9. Stranger In Black
10. Die Glocke
11. Spectre Of War
12. Science Of Annihilation
13. At The Edge Of The Infinite

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » zo mei 24, 2009 6:25 pm

Ik heb Science of Annihilation inmiddels een aantal keer beluisterd. De eerste keer was ik toch licht teleurgesteld. Ik had hoge verwachtingen van deze cd, helemaal na Hell Destroyer. Echter, ik vind hem niet zo goed als Hell Destroyer. Hij wordt wel steeds beter, maar het overweldigende gevoel dat ik had bij de vorige mis ik toch bij Science of Annihilation. Toch staan er een aantal retegoede nummers op. Het hoogtepunt van de cd is het drieluik Science of Annihilation. Ook Black River Falls, Stranger in Black en Die Glocke zijn zeer gave nummers. Echter, Operation Overlord en Spirit of Vengeance vind ik vrij standaard nummers.
Overall was ik licht teleurgesteld, maar wordt de cd steeds iets beter. Alleen hij zal niet kunnen tippen aan Hell Destroyer.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma mei 25, 2009 9:55 pm

Ik vind hem weer fokking geweldig! Maar ik ben het wel met je eens, hij is minder dan Hell destroyer. Dat ligt volgens mij vooral aan de productie die wat ieler is. Hij komt wat meer old school over. Maar daardoor mist hij een stukje agressie die Hell destroyer wel had.

Maar dat neemt niet weg dat Science of annihilation spettert als een gek. Dit is weer een plaat geworden die je zo hard laat headbangen dat je nekwervels op de plek van je knieschijven eindigen. En om heel eerlijk te zijn is Cage tegenwoordig de enige heavy metal band die dat bij me los kan maken.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di aug 11, 2009 8:49 pm

Hoe vet?! Dat nummer Spirit of Vengeance gaat gewoon over de Ghostrider. :D

Als je trouwens wil lachen dan moet je de 3e review van dit album op Metal-archives even lezen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » di aug 11, 2009 8:57 pm

*werkt aan metalfan recensie*

Ik vind hem toch eigenlijk wel verdomd goed. Misschien niet het niveau van de voorgangers, maar ik ga er wel goed van uit mijn dak 8)
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » do aug 13, 2009 3:35 pm

Nu ik hem een aantal maand heb, moet ik mijn eerder vermelde mening toch bijstellen. Dit album is net zo goed als Hell Destroyer, in mijn ogen. Het is denk ik wel de cd van het jaar voor mij. Enkel Power of a God en Speed Kills doen mij niks. De rest van de nummers vind ik erg gaaf en het afsluitende drieluik is het beste wat Cage heeft gemaakt, mijns inziens.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » wo aug 19, 2009 7:35 pm

(beetje lange..) Recensie Science of Annihilation:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=5698
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » wo aug 19, 2009 8:12 pm

Lang ok, maar ook goed!
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo aug 19, 2009 8:15 pm

Een prima recensie. Ik zal em snel eens checken, al verwacht ik er na het licht teleurstellende Hell Destroyer (wat een kinderachtig gedoe was dat toch, hoewel de muziek wel goed was) niet zoveel van. Maar goed, alle bands verdienen nog een kans en Cage helemaal omdat Darker Than Black een geweldenaar is en blijft.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo aug 19, 2009 8:16 pm

kinderachtig gedoe? Hoezo vond je dat kinderachtig? Ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe plaat.

Plaats reactie