Dit forum en het gebruik ervan

Fouten, mededelingen etc. zijn hier te vinden, en tevens kan je hier je vraag of klacht over de site kwijt
Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Dit forum en het gebruik ervan

Bericht door Plaag » vr mar 17, 2006 10:00 am

We konden weer eens getuige zijn van het stupide en zielige postgedrag van een behoorlijk aantal forumgebruikers. De fototopic, jawel.
Tokus vuurde een paar vermanende woorden af over het irritante ouwehoergehalte in de fototopic en zei daarbij dat het de bedoeling is om foto’s te plaatsen en daarbij de boel niet te laten verworden tot een ouwehoertopic met afbeeldingen.
Ik kan mij niet herinneren dat er gezegd is: ‘Je moet foto’s posten.’ Het lijkt erop dat jullie etterbakken de boodschap verkeerd hebben geïnterpreteerd. Want, wat is dat toch voor een dwangmatig reactief gedrag om de nieuwe topic in minder dan 24 uur vol te plempen met 222 posts? Oké, het zijn foto’s, over het algemeen. Ik heb ze niet geteld, maar het zouden wel eens 107 foto’s kunnen zijn. Sommige smoelen zie je meerdere keren, in verschillende poses.

Plaag de oude zeikstraal voelt zich geroepen om er toch maar weer iets van te zeggen.
Metalfan.nl is een webzine die zich richt op alles wat met harde muziek te maken heeft; dat weet een hond. Metalfan.nl heeft ook een forum, dat een verlengstuk is van de site Metalfan.nl. Dit forum is in het leven geroepen opdat lui die de diverse genres van de harde muziek een warm hart toedragen, er op een of andere manier hun zegje kunnen doen. Het is een simpel en duidelijk en zelfs logisch uitgangspunt.
Maar natuurlijk is er meer dan alleen maar de harde muziek. De mens achter de luisteraar van de harde muziek wil ook eens een lulverhaaltje ophangen, waar zijn of haar gelijkgestemde op zijn of haar beurt graag naar luistert (of niet). Je wil ook eens je bakkes laten zien, opdat we allemaal een klein beetje een beeld kunnen vormen van jouw als medeforumgebruiker en medemetalhead of hardrocker. Bovendien is het soms nog lachen geblazen ook!
Maar in de eerste plaats is deze stek ‘Metalfan.nl’ en niet ‘Ouwehoeren.nl’ en ook niet ‘Ikbenfotogeil.nl’.

De balans is zoek. Een forum is een plek waar je je ei kwijt kan, maar de meeste eieren hier zijn niet aan dit forum besteed. De uitgangspunten van welk forum dan ook zijn al bekend als je er voor het eerst een kijkje neemt. De bedoeling van een forum spreekt voor zich. Hier zitten veel te veel lui die schijt hebben aan de uitgangspunten van het forum van Metalfan.nl en zij zullen de eersten zijn om, ten eerste, te roepen dat ik niet zo moet zeiken, ten tweede dat ik ook wel eens een foto plaats en ten derde dat ik ook wel eens in Onzinnig gezeik kom. Diegenen raad ik aan om deze lap tekst van voor af aan te herlezen.

Waarom maak ik mij zo druk, vraagt een enkeling zich af (ik weet dat een enkeling dat doet, want mensen zijn zo voorspelbaar als het feit dat het morgen zaterdag is), waarom dit verhaal?
Ten eerste erger ik mij kapot aan het reactieve postgedrag van een aantal lieden hier. Het meest recente voorbeeld is het gruwelijke aantal van 222 “brave” posts in de fototopic.
Ten tweede erger ik mij aan de onbalans. De harde muziek is hier zolangzamerhand bijzaak en dat is kut, want de harde muziek is waar ik voor kom. Een reactie hierop kan zijn: ‘Maak je dan niet druk en bemoei je niet met de andere zaken dan de harde muziek!’ Maar die reactie wuif ik heel simpel weg met mijn derde motivering:
Door het meer dan kuttige, schoolse, puberale, hardleerse, infantiele enz. anti-metal postgedrag van jullie rukkers blijven er serieuze lui weg! Mensen haken af omdat ze er geen zin meer in hebben! En dat zijn nou net de lui die dit forum nog enigszins konden en kunnen voorzien van een metaalglans.

Ik denk dat ik nu wel weer voor een aantal weken genoeg heb gezegd. Lees dit of lees dit niet.
Mijd mij als je me een lul vindt, lul met mij als je vindt van niet.
Maar vooral: zit niet zo godvergeten zielig te doen hier. Maak er niet zo’n teringzooi van. Luister eens naar mensen die kritiek spuien en die die kritiek herhalen. Doe eens wat met die kritiek. Zo niet, zoek dan toch godverdomme een ander forum op, of een chatsite.
Ik zal vanaf nu pleiten voor een ban voor al diegenen die ik zie als een stoorzender, als galbak, als kansloos anti-metal uitschot.

Veel liefs en kusjes,

Plaag



O ja, er hoeft van mij niet eens gereageerd te worden op mijn relaas. Het mag, maar houd het zinvol. Geen gekut en relschopperij.
Als hier meteen een slot op gegooid wordt vind ik het ook best.
Laatst gewijzigd door Plaag op ma mar 20, 2006 11:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Bericht door MMayo » vr mar 17, 2006 10:17 am

Prima die irritaties, die liggen er al een aantal jaar. Men heeft toen gezegt dat men geen zwaremetalen wil worden, waarin actief gemod wordt. Zonder actief modden krijg je een forum waarop alles en iedereen doet waar die zelf zin in heeft, er staat immers niks tegenover. Op diverse fora waar ik wel eens post modden ze meestal actief, dit betekend dat als het te erg offtopic gaat er een waarschuwing volgt en vervolgens de berichten worden gemoddereerd, indien nog door gaan volgt daar een ban van een dag op. Hierna weer doorgaan, na waarschuwing via pm of mail.. dan volgt er een week ban op enzovoorts. Maar goed er is al zo vaak aangegeven dat er vraag was naar actief modden, maar het lijkt wel of men daar niet zoveel zin in heeft. Kost tijd uiteraard, maar dan heb je wel een schoner forum.. zoals men altijd zegt maakt zichtbare rommel, nog meer rommel oftewel hoe meer onzin posts, hoe meer de rest er in mee gaat (kan ook andersom uiteraard, hoe meer zinnige posts.. etc). Loze waarschuwingen geven en vervolgens niks uitvoeren als men zich niet aan de regels wil houden, is ook niet bevorderlijk en alles. Maar goed, dat is Tokus pakkie an. Als men vind dat de boel hier weer op orde dient te komen, zullen de mods moeten gaan aanpakken.

Oja en Plaag, ik erger me aan je houding. Je lult onzin wanneer het jou uitkomt, maar als een ander dat doet sta je op je achterste poten dat men per direct over cdtjes moet praten. Wel een beetje consequent blijven he, een forum is een balans tussen informatief en ontspanning en indien je wil kun je het voor jezelf geheel informatief houden. Maar verder geef ik je gelijk.

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Bericht door MMayo » vr mar 17, 2006 10:19 am

Overigens is er elk jaar wel een die een soort gelijk topic open knalt, kan me nog iets voor de geest halen van Demorpheus over het gegeil op aanmeldingen door vrouwen.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » vr mar 17, 2006 10:20 am

MMayo schreef:
Oja en Plaag, ik erger me aan je houding. Je lult onzin wanneer het jou uitkomt, maar als een ander dat doet sta je op je achterste poten dat men per direct over cdtjes moet praten. Wel een beetje consequent blijven he, een forum is een balans tussen informatief en ontspanning en indien je wil kun je het voor jezelf geheel informatief houden. Maar verder geef ik je gelijk.
Herlezen dus, jij. Je zegt precies wat ik ook zeg. Onzin lullen is geen taboe.
En het laatste wat ik doe is op mijn achterste benen staan als iemand anders eens wat onzin lult. Lees nog maar een keer.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Bericht door MMayo » vr mar 17, 2006 10:22 am

Plaag schreef:[..]
Herlezen dus, jij. Je zegt precies wat ik ook zeg. Onzin lullen is geen taboe.
En het laatste wat ik doe is op mijn achterste benen staan als iemand anders eens wat onzin lult. Lees nog maar een keer.
Je kunt daarover in discussie gaan maarre het valt toch te lezen in diverse topics en ik heb het gelezen en dat doet niks met mijn mening.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » vr mar 17, 2006 10:26 am

MMayo schreef:[..]


Je kunt daarover in discussie gaan maarre het valt toch te lezen in diverse topics en ik heb het gelezen en dat doet niks met mijn mening.
Je kan moeilijk zeggen dat ik hoor bij de club die dit forum als metalforum zit te verzieken. En dat is een groot verschil: nu en dan eens een geintje, wat onzin of de boel verzieken, bron van toenemende ergernis zijn.

Ik zit niet te wachten op een 'ja maar, jij' reactie. Ik stel mijn postgedrag niet ter discussie, maar een algemeen beeld dat zich heeft gevormd en niet alleen bij mij. En ik weet dat mijn persoon niet in het rijtje forumverziekers huist.
Laatst gewijzigd door Plaag op vr mar 17, 2006 10:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19689
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » vr mar 17, 2006 10:28 am

Met dat serieuze mensen wegtrekken valt volgens mij wel mee. Ik heb vaker de meeste kansloze posters met veel trompetgeschal weg zien stampen dan dat echte muziekliefhebbers er de brui aangeven. Aan de andere kant kan het ook goed zijn dat die zich niet eens aanmelden.

Daarnaast vind ik dat de onzin hier makkelijk valt te omzeilen. Echte muziektopics worden toch vrijwel niet vervuild en de onzintopics hoef je niet op te klikken, hoewel ik dat toch altijd doe.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Bericht door MMayo » vr mar 17, 2006 10:32 am

Plaag schreef:[..]
Je kan moeilijk zeggen dat ik hoor bij de club die dit forum als metalforum zit te verzieken. En dat is een groot verschil: nu en dan eens een geintje, wat onzin of de boel verzieken, bron van toenemende ergernis zijn.
Ik zit niet te wachten op een 'ja maar, jij' reactie. Ik stel mijn postgedrag niet ter discussie, maar een algemeen beeld dat zich heeft gevormd en niet alleen bij mij. En ik weet dat mijn persoon niet in het rijtje forumverziekers huist.
Dat zeg ik ook helemaal niet, dat maak jij er schijnbaar zelf van.

Maar goed, het is aan de modjes om er wat mee te doen.. niet aan de users want die gaan er toch wel mee door. Zolang er niks tegenover staat, zal er ook niks veranderen. Loze waarschuwingen geven kan iedereen, maar er daadwerkelijk ook iets mee doen is een tweede. Ik vraag mij ook af of de moderators die nu aanwezig zijn wel zouden willen meewerken aan een actief beleid. Men wilde immers geen zware metalen worden (waar overigens ook gewoon onzin gepost kan worden naast het serieuze gepraat). Maar goed, dat is aan Tokus.. hij is de baas hehe.

Ik ben het wel met je eens dat in de afgelopen 2 jaar wel ontzettend veel onzinposters bij zijn gekomen die het gewoon nooit over bandjes of festivals hebben. Of nouja op een post van ja gave band, ja ik ben aanwezig, kutband.. na. Overigens verbaas ik mij hoe hard die ouwehoer topics gaan, bijna een nieuwe per dag lijkt het soms wel.
Laatst gewijzigd door MMayo op vr mar 17, 2006 10:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » vr mar 17, 2006 10:35 am

Ik kom hier vaak en het bevalt me hier goed.

Als je mijn posts ziet zul je idd zien dat ik meer in het zogenaamde 'ouwehoer' topic post dan in het 'serieuze' muziekgedeelte.
maar ik kijk wel bijna alle topics door en doe daar zeker mijn voordeel mee.. ik leer nieuwe bands kennen maar ik vind mijn kennis niet groot genoeg om diepgaande post te plaatsen en om niet alleen maar post te maken zoals: ' vette shit man' en daar de ergenis op te wekken van anderen onthoud ik mijn bijdrage... ben ik dan niet serieus en moet ik dan weg blijven van het forum?

de vraag is wanner post je goed? het is altijd moeilijk natuurlijk..

maar over het fototopic het is toch logisch dat men reageert das juist het leuke en anders krijg je meer een smoelenboek en die hebben we toch al dus om daar een 2e van bij te maken?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Bericht door MMayo » vr mar 17, 2006 10:35 am

Soulcollector schreef:
Daarnaast vind ik dat de onzin hier makkelijk valt te omzeilen. Echte muziektopics worden toch vrijwel niet vervuild en de onzintopics hoef je niet op te klikken, hoewel ik dat toch altijd doe.
Ik zat net even te kijken, maar op metalfan is er geen optie om te kiezen voor beperkte subfora. Op andere fora kun je bepaalde delen van een forum uitschakelen, die krijg je dan niet te zien als je op active topics klikt. Wellicht ook een idee.

Björn
Berichten: 562
Lid geworden op: wo jul 13, 2005 12:49 am
Locatie: Hilversum

Bericht door Björn » vr mar 17, 2006 10:51 am

Plaag is utopisch.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr mar 17, 2006 11:02 am

Ergens heeft hij wel gelijk. Punt is alleen; waar trek je de streep?
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » vr mar 17, 2006 11:06 am

KoenM schreef:Ergens heeft hij wel gelijk. Punt is alleen; waar trek je de streep?
Die zou eigenlijk niet getrokken moeten worden. Lui die zich aangesproken moeten voelen weten echt wel dat het over hun gaat en dat ik niet de enige ben met bovenstaande mening. (Hoewel ik misschien wel het hardst roep.)
Ze zouden gewoon moeten luisteren en handelen naar bevind van zaken.
Dus of oprotten, of postgedrag aanpassen.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22066
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr mar 17, 2006 11:09 am

Plaag schreef:[..]


Die zou eigenlijk niet getrokken moeten worden. Lui die zich aangesproken moeten voelen weten echt wel dat het over hun gaat en dat ik niet de enige ben met bovenstaande mening. (Hoewel ik misschien wel het hardst roep.)
Ze zouden gewoon moeten luisteren en handelen naar bevind van zaken.
Dus of oprotten, of postgedrag aanpassen.
Daar ben ik het wel mee eens. En hoewel ik zelf ook een rotzak ben en niet altijd even nuttig post roep ik zulk soort dingen al langer, maar dan minder omkleed met argumenten.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Bericht door MMayo » vr mar 17, 2006 11:13 am

Plaag schreef:[..]
Dus of oprotten, of postgedrag aanpassen.
Waarom zou men?
Er staat immers niks tegenover en men gaat nu eenmaal niet vanzelfsprekend postgedrag aanpassen omdat Plaag dat wil.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » vr mar 17, 2006 11:20 am

Plaag schreef:[..]


Die zou eigenlijk niet getrokken moeten worden. Lui die zich aangesproken moeten voelen weten echt wel dat het over hun gaat en dat ik niet de enige ben met bovenstaande mening. (Hoewel ik misschien wel het hardst roep.)
Ze zouden gewoon moeten luisteren en handelen naar bevind van zaken.
Dus of oprotten, of postgedrag aanpassen.
ik denk dat de mensen waar jij op doelt dit topic niet lezen of denken van dat het niet over hun gaat...
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8412
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » vr mar 17, 2006 11:30 am

MMayo schreef:[..]


Waarom zou men?
Er staat immers niks tegenover en men gaat nu eenmaal niet vanzelfsprekend postgedrag aanpassen omdat Plaag dat wil.
klopt!
daarbij zien sommige mensen dit forum misschien ook als een sociale bezigheid (contacten met andere internet gebruikers). Op een metalforum zitten 'metal-mensen', waar ze misschien leukere 'gesprekken' mee kunnen voeren, dan met de mensen op algemenere forums (waar het percentage metal-mensen waarschijnlijk erg klein zal zijn.) en dus kom je dan toch weer uit op een metalforum, waar het eigenlijk om de muziek zou moeten draaien.

Ik kan me wel vinden in je post, en van mij mag het aantal niet-metal gerelateerde topics drastisch worden verlaagd, en laag worden gehouden...

Ik moet trouwens toegeven dat ik zelf, bij vlagen, ook geregeld in ouwehoer topics post, en discussies (reacties op reacties) komen daar doorgaans sneller op gang dan in de metal-topics, waardoor het aantal posts daar ook sneller op loopt, waardoor het spam-gehalte dus weer hoog is

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11733
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » vr mar 17, 2006 11:31 am

Je kan streng moderaten wat je wil, maar dat helpt geen zier, die mensen zullen er altijd blijven. En de pest met de meeste is dat ze 10 metalbands gaaf vinden, en dus-maar-naar-het metalforum gaan, om vervolgens stennis te trappen. Die maak je echt niet wijs dat ze de boel verzieken. Pas als ze gebanned worden, begrijpen ze het, en zelfs dan komen er nog busladingen terug onder valse nicknames.
Ik heb me er allang bij neergelegd, en af en toe wordt je er zelf ook toe verleid, maar zoals ik al eerder zei, het gaat om de dosering. Gebruik de zoekfunctie, en de rotte appels vind je zo.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » vr mar 17, 2006 11:32 am

Hehe, de jaarlijkse discussie. Ik ben het volledig met je eens Plaag, maar zoals de voorgaande jaren ben ik bang dat ook deze oproep aan dovemansoren is gericht.

Het is niet voor niets dat ik hier veel minder kom dan vroeger, ik vind dat jammer maar helaas.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8412
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » vr mar 17, 2006 11:35 am

Amibor schreef:Je kan streng moderaten wat je wil, maar dat helpt geen zier, die mensen zullen er altijd blijven. En de pest met de meeste is dat ze 10 metalbands gaaf vinden, en dus-maar-naar-het metalforum gaan, om vervolgens stennis te trappen. Die maak je echt niet wijs dat ze de boel verzieken. Pas als ze gebanned worden, begrijpen ze het, en zelfs dan komen er nog busladingen terug onder valse nicknames.
Ik heb me er allang bij neergelegd, en af en toe wordt je er zelf ook toe verleid, maar zoals ik al eerder zei, het gaat om de dosering. Gebruik de zoekfunctie, en de rotte appels vind je zo.
aan jou de eer om zo een lijstje te maken... :wink:
als mensen hun naam zien kunnen ze of hun gedrag aanpassen, of een 'waarom ik' discussie starten, of doorgaan waar ze mee bezig zijn...

overigens begint dit zo ook een lang ouwehoer-topic te worden.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » vr mar 17, 2006 11:38 am

Soulcollector schreef:Met dat serieuze mensen wegtrekken valt volgens mij wel mee. Ik heb vaker de meeste kansloze posters met veel trompetgeschal weg zien stampen dan dat echte muziekliefhebbers er de brui aangeven. Aan de andere kant kan het ook goed zijn dat die zich niet eens aanmelden.

Daarnaast vind ik dat de onzin hier makkelijk valt te omzeilen. Echte muziektopics worden toch vrijwel niet vervuild en de onzintopics hoef je niet op te klikken, hoewel ik dat toch altijd doe.
Soulcollector slaat de spijker op de kop. Weinig muziek topics worden vervuild en nooit zo erg als bv, het fototopic. Nu kan je me hypocriet vinden plaag, omdat ik ook best een onzin poster ben en toch commentaar lever. Maar het is makkelijk om de onzin te vermijden en dat doe je niet.
Kijk, ik zal eerlijk zeggen dat ik niet puur voor de metal kom en zeker voor wel de lol. Maar als ik niet op dit forum zou kijken zou ik een boel gave concerten en bands missen.


Maar waarom richt je je eigen forum niet op?
www.invisionfree.com
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » vr mar 17, 2006 11:39 am

MMayo schreef:[..]


Waarom zou men?
Er staat immers niks tegenover en men gaat nu eenmaal niet vanzelfsprekend postgedrag aanpassen omdat Plaag dat wil.
Weer een kwestie van lezen. Ergens heb ik gezegd dat ik niet de enige ben met kritiek. Dus niks 'omdat Plaag dat wil'.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Bericht door MMayo » vr mar 17, 2006 11:42 am

Amibor schreef:Je kan streng moderaten wat je wil, maar dat helpt geen zier, die mensen zullen er altijd blijven. En de pest met de meeste is dat ze 10 metalbands gaaf vinden, en dus-maar-naar-het metalforum gaan, om vervolgens stennis te trappen. Die maak je echt niet wijs dat ze de boel verzieken. Pas als ze gebanned worden, begrijpen ze het, en zelfs dan komen er nog busladingen terug onder valse nicknames.
Ik heb me er allang bij neergelegd, en af en toe wordt je er zelf ook toe verleid, maar zoals ik al eerder zei, het gaat om de dosering. Gebruik de zoekfunctie, en de rotte appels vind je zo.
Het gaat niet om steng moderaten, het gaat om actief moderaten. Degene die het veelvuldig verpesten krijgen zo vanzelf een ban en kunnen dan niet meer posten. Maarja nu wordt er helemaal niet gemodereerd, alles mag blijven staan en nergens waarschuwingen alleen af en toe een slotje op een overbodig topic.

Alexus
Berichten: 9433
Lid geworden op: di jan 28, 2003 10:35 pm
Locatie: ergens bij Delft

Bericht door Alexus » vr mar 17, 2006 11:57 am

Plaag, ik denk sowieso dat je hier veel te veel komt dan goed voor je is, gezien de waargenomen frustratie die je koestert. Eén of tweemaal per dag is meer dan voldoende om de bandtopics door te nemen en eventueel wat te ouwehoeren. Als je al gaat irriteren aan wat de reactie is van een aanmaning van Tokus, denk ik toch zeker dat je niet alleen naar anderen moet kijken. Naar wat ik ervan volg (ik geef toe niet zoveel) ligt er ook een gedeelte van het probleem bij jou zelf.
Ik bestrijd niet dat er een hoop kansarme figuren hier zitten maar het is de keus aan jou om je te reageren/irriteren. Je zal er aan moeten wennen dat niet iedereen dezelfde sobere visie op metalfora heeft. De band- en festivalsubfora zijn nagenoeg schoon van vervuiling en zo hoort het mijn inziens. Als je je vervolgens zelf in het onzin gedeelte stort weet je waar je aan toe bent. Dat moet je niet achteraf komen neuzelen over verhoudingen tussen serieus en onzin. Die zal vrijwel altijd ruimschoots scheef liggen. Onzin genereert nu eenmaal makkelijker reacties dan serieuze topics zoals al eerder gezegd. Ik ben zelf ook een lezer van serieuze topics maar geen poster, simpelweg omdat ik te weinig tijd heb om in veel zaken te verdiepen. Op nutteloze posts van mij zit ook niemand te wachten dus lees ik enkel en profiteer ik toch van andermans expertise. En dit systeem werkt prima mijn inziens, vrijwel strikt gescheiden gedeeltes.

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Bericht door MMayo » vr mar 17, 2006 12:02 pm

Plaag schreef:[..]
Weer een kwestie van lezen. Ergens heb ik gezegd dat ik niet de enige ben met kritiek. Dus niks 'omdat Plaag dat wil'.
Je snapt mijn post niet..

Jij bent nu degene die dit verhaal post, met woorden als ja maar ik ben niet de enige met kritiek ga je weer naar de nee jij positie. Wat ik bedoel met die opmerking is het volgende.. men gaat niet veranderen omdat een paar usertjes dat graag willen (waaronder jij, de opener van dit topic en de starter van deze discussie). Veranderingen krijg je pas als er sancties tegen over staan en niet omdat er iemand (dit jaar ben jij het) zich ergens aan irriteert.

En wat Alexus zegt, als je wil kun je die irritaties voorkomen door niet in onzin gedeelte te komen.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » vr mar 17, 2006 12:13 pm

Alexus schreef:Plaag, ik denk sowieso dat je hier veel te veel komt dan goed voor je is, gezien de waargenomen frustratie die je koestert. Eén of tweemaal per dag is meer dan voldoende om de bandtopics door te nemen en eventueel wat te ouwehoeren. Als je al gaat irriteren aan wat de reactie is van een aanmaning van Tokus, denk ik toch zeker dat je niet alleen naar anderen moet kijken. Naar wat ik ervan volg (ik geef toe niet zoveel) ligt er ook een gedeelte van het probleem bij jou zelf.
Ik bestrijd niet dat er een hoop kansarme figuren hier zitten maar het is de keus aan jou om je te reageren/irriteren. Je zal er aan moeten wennen dat niet iedereen dezelfde sobere visie op metalfora heeft. De band- en festivalsubfora zijn nagenoeg schoon van vervuiling en zo hoort het mijn inziens. Als je je vervolgens zelf in het onzin gedeelte stort weet je waar je aan toe bent. Dat moet je niet achteraf komen neuzelen over verhoudingen tussen serieus en onzin. Die zal vrijwel altijd ruimschoots scheef liggen. Onzin genereert nu eenmaal makkelijker reacties dan serieuze topics zoals al eerder gezegd. Ik ben zelf ook een lezer van serieuze topics maar geen poster, simpelweg omdat ik te weinig tijd heb om in veel zaken te verdiepen. Op nutteloze posts van mij zit ook niemand te wachten dus lees ik enkel en profiteer ik toch van andermans expertise. En dit systeem werkt prima mijn inziens, vrijwel strikt gescheiden gedeeltes.
Nee, het heeft niets te maken met hoe vaak ik hier kom. Ongetwijfeld met grotere regelmaat, maar alles is zeer relatief. Er is uiteraard meer dan dit forum. Dit forum is niet mijn leven, zogezegd.
Ik heb het gevoel dat de strekking van mijn relaas je wat ontgaat.

Zoals het forum een verlengstuk is van het e-zine Metalfan, is het e-zine Metalfan met forum erbij een verlengstuk van mijn hobby, mijn grootste liefhebberij. Ik kan alleen maar voor mezelf spreken als ik het heb over beweegredenen om gebruik te maken van een forum als dit; ik ga er wel vanuit dat mijn beweegredenen behoorlijk overeenkomen met die van iemand die een site als Metalfan zoekt en vindt: je hebt een plek gevonden waar je iets aan kan hebben. Sommige mensen hebben nou eenmaal de drang om meer uit hun liefhebberijen te halen en doen dat op diverse manieren. Zo ben ik niet voor niets over cdtjes gaan lullen. Ik wil er met mijn neus bovenop zitten.

Mensen als ik kunnen zich mateloos ergeren aan een afnemende belangstelling voor waar het werkelijk om moet draaien.
Het is doodzonde als de belangrijkste onderdelen van het forum ondergekakt worden doordat er simpelweg niet behoorlijk naar wort omgekeken. Ik heb het puur over de kwaliteit van dit geheel.
Maar nogmaals: hoe vaak ik hier kom heeft er niets mee te maken. Het zegt alleen iets over hoe veel belang ik hecht aan het forum. Hoe het voor een ander allemaal werkt is een ander verhaal en doet evenmin terzake.
De kern is de discussie over de kwaliteit van het forum.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » vr mar 17, 2006 12:14 pm

Verdomme nog een dubbelpost ook.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » vr mar 17, 2006 12:25 pm

MMayo schreef:[..]


Je snapt mijn post niet..

Jij bent nu degene die dit verhaal post, met woorden als ja maar ik ben niet de enige met kritiek ga je weer naar de nee jij positie. Wat ik bedoel met die opmerking is het volgende.. men gaat niet veranderen omdat een paar usertjes dat graag willen (waaronder jij, de opener van dit topic en de starter van deze discussie). Veranderingen krijg je pas als er sancties tegen over staan en niet omdat er iemand (dit jaar ben jij het) zich ergens aan ergert.

En wat Alexus zegt, als je wil kun je die irritaties voorkomen door niet in onzin gedeelte te komen.
Nee, die onzindelen mogen er best zijn, maar er komen hier teveel lui die zich alleen maar daarmee bezig houden. Daar heb ik het over.

En waarom moet alles toch altijd worden bezworen door middel van sancties? Voor straf in de hoek staan is voor kleuters die hun prak weigeren te eten.

En, inderdaad, ik ben de topicstarter, maar ik verwoord (althans, ik doe een poging in die richting) niet alleen mijn eigen ergernissen.
De hele shit is niet voor niets het gesprek van de dag en...

Fuck it. Ik ga wat anders doen.

Maar nog even dit: spreek nou niet de hele tijd mij aan, omdat ik nou eenmaal begon, maar heb het over de kern van de zaak.
Ik verwoord alleen maar een vrij algemeen heersende opinie.
Kop dicht, Thorko

Alexus
Berichten: 9433
Lid geworden op: di jan 28, 2003 10:35 pm
Locatie: ergens bij Delft

Bericht door Alexus » vr mar 17, 2006 12:48 pm

De strekking ontgaat me niet, ik ben het er enkel niet mee eens. Twee verschillende zaken.

Formeel is dit forum inderdaad een verlengstuk van het e-zine. In de praktijk is dit het echter nooit echt geweest. Zolang ik hier zit zijn het e-zine en het forum eigenlijk vrij losstaande onderdelen van elkaar. Uiteraard er wordt hier en daar wat gerefereerd maar meer niet. Voorheen was er daar niet zozeer een probleem maar door de groei wat metafan.nl al zodanig is het groepsgevoel en de sociale pressie van vroeger verloren gegaan. Jij gaat uit dat ieder dezelfde beweegredenen heeft maar gaat voorbij aan het feit dat niet ieder dezelfde manier die beweegredenen vorm geeft. En daar irriteer je je aan, de vorm.

Jij stelt dat de kwaliteit van het geheel (forum) omlaag is gegaan. Daar ben ik het simpelweg niet mee eens. Ik zie het forum in twee delen, het muziekgedeelte en overig. De kwaliteit van het muziekgedeelte is in de afgelopen jaren enkel fors toegenomen. Het overige gedeelte is wel groter geworden ja. Simpelweg omdat de gemiddelde user zo’n 1/3 muziek en 2/3 overig post (schat ik zo*) groeit het laatste genoemde gedeelte veel sterker dat het muziekgedeelte. Nadelen van de groei? Niet zozeer, er komt ook een hoop expertise bij die ook bij muziek post (voor zover ze niet gebanned worden vanwege taalgebruik ed.).

*Goed er zijn inderdaad een lading mensen aanwezig op dit forum die enkel rotzooi posten. Die zullen er altijd wel zijn en is een negatief neveneffect van de groei die MF heeft doorgemaakt. Ze zijn nu in grotere getale en dus beter zichtbaar zodat mensen zoals jij er weer aan kunnen gaan ergeren.

En ja, ik spreek jou weer aan omdat je de woordvoerder bent van je zogezegde silent majority. Je hebt het namelijk zelf tot gesprek van de dag gebombardeerd.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » vr mar 17, 2006 12:50 pm

Alexus schreef: En ja, ik spreek jou weer aan omdat je de woordvoerder bent van je zogezegde silent majority. Je hebt het namelijk zelf tot gesprek van de dag gebombardeerd.
Waar ben ik aan begonnen..
Kop dicht, Thorko

Alexus
Berichten: 9433
Lid geworden op: di jan 28, 2003 10:35 pm
Locatie: ergens bij Delft

Bericht door Alexus » vr mar 17, 2006 12:52 pm

Plaag schreef:[..]


Waar ben ik aan begonnen..
Tja, tot zover hebben je medestanders nog niet inhoudelijk terug gereageerd. Dus dan blijft er een iemand over...
Plus dat je naam uitdrukkelijk aan dit topic verbind

Edit:
Het valt me trouwens wel op dat (wat ik voor) Plaag's kwelgeesten (aanzie) ook nog geheel niet gereageerd hebben hier. Enkel de mensen die ik zie als relatief 'nette' users.
Laatst gewijzigd door Alexus op vr mar 17, 2006 1:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » vr mar 17, 2006 12:56 pm

Plaag, vriend, de complete maatschappij infantiliseert. De jeugd is het doel en hun domheid verkoopt. (Dat 'metal' een onderdeel is van de heersende jongerencultuur valt niet te ontkennen.) Een jammerlijk bijverschijnsel is dat de jeugd hun eigen domheid als norm ziet en dit schaamteloos etaleert.

Je kunt je eraan ergeren, je kunt het ook negeren - aan jou de keuze.
Laatst gewijzigd door the true Thorko op vr mar 17, 2006 12:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Bericht door MMayo » vr mar 17, 2006 12:56 pm

Plaag schreef:[..]
Nee, die onzindelen mogen er best zijn, maar er komen hier teveel lui die zich alleen maar daarmee bezig houden. Daar heb ik het over.

En waarom moet alles toch altijd worden bezworen door middel van sancties? Voor straf in de hoek staan is voor kleuters die hun prak weigeren te eten.

Maar nog even dit: spreek nou niet de hele tijd mij aan, omdat ik nou eenmaal begon, maar heb het over de kern van de zaak.
Ik verwoord alleen maar een vrij algemeen heersende opinie.
Ik spreek nu richting jou omdat JIJ degene bent die er over is begonnen, was het een ander.. dan sprak ik een ander aan. Overigens vind ik het nogal flauw om steeds terug te vallen om ja maar anderen vinden het ook, nee jij uit hier jouw mening.. dus ga nu niet wijzen op anderen die het ook vinden. Dat doet er even niet toe, het gaat er om dat jij je ergernissen hier post en als meer mensen het daarmee eens zijn, dienen ze dat te uiten want pas dan kan er wat mee gebeuren. Overigens zijn sancties in het dagelijkse leven nu eenmaal nodig, zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar. Als je irl een regel of een wet overtreedt staat daar wat tegenover, daarom denkt men er wel 2 keer over na voor ze iets doen.. hier niet want er volgt toch niks.

Maar goed, over de kern.. daar doe je niks aan met de huidige manier van zaken. Mensen er op aan spreken werkt niet of je moet het willen proberen op persoonlijk vlak, oftewel rechtstreeks aanspreken via msn of pm of mail. Maar dingen benoemen in algemene zin en het zo vrijblijvend laten, werkt nu eenmaal niet in de praktijk. Je dacht toch niet dat je de enige was die ooit op het idee kwam om zo'n soort topic te openen is het wel? Dit is een jaarlijks terugkerend iets, gestart door telkens een ander persoon, met dezelfde klacht en geen oplossing.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » vr mar 17, 2006 1:00 pm

Als alle 'onzin' topics (inc. de huisdierenverheerlijkingstopic) na 10 dagen van de server verdwijnen is er imo nooit sprake van een 'onbalans' - veroordeel het gezwets tot het zwarte gat waar zij hoort.

EDIT: Het is behoorlijk hypocriet een stelletje fotogenieke aandachtshoeren eerst een podium te geven, om daar vervolgens (op het moment dat zij daar gretig gebruik van maken) beklag over te doen. Beetje naief ook...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19689
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » vr mar 17, 2006 1:16 pm

Dat is enkel het creeëren van een virtuele balans. De echte onbalans is er toch. Er zijn altijd mensen die zich in meerdere en mindere mate interesseren in muziek en in het geval van dit forum zijn de echte geïnteresseerden gewoon in de minderheid.

Toch vraag ik me af waarom Plaag zich zo irriteerd aan het fototopic vol geneuzel. Wil je gewoon in alle rustig langs de wijven kunnen scrollen, zonder teveel tekst ertussen?
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » vr mar 17, 2006 1:19 pm

Soulcollector schreef:Dat is enkel het creeëren van een virtuele balans. De echte onbalans is er toch.
Ach, mensen kunnen dan hun ei kwijt zonder dat het teveel systeembronnen in beslag neemt... zie het als een soort buffer.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Ernst
Berichten: 4998
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » vr mar 17, 2006 2:05 pm

Alexus schreef:[..]


Tja, tot zover hebben je medestanders nog niet inhoudelijk terug gereageerd. Dus dan blijft er een iemand over...
Plus dat je naam uitdrukkelijk aan dit topic verbind

Edit:
Het valt me trouwens wel op dat (wat ik voor) Plaag's kwelgeesten (aanzie) ook nog geheel niet gereageerd hebben hier. Enkel de mensen die ik zie als relatief 'nette' users.
Zal ik dan de eerste medestander zijn die reageert?

Ik begeef mij (zoals bekend) voornamelijk in het thrash topic, maar het valt mij wel op dat een zeer dominant aanwezig gedeelte van de users hier absoluut de boel kunnen verzieken voor mensen die het over muziek willen hebben. Erg vreemd dat ik pas de eerste ben overigens, die me bij Plaag aansluit. Dieptriest, dat ook.

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19689
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » vr mar 17, 2006 2:09 pm

Mwa, ik kom voornamelijk in het death metal topic, maar daar heb ik nog vrijwel nooit een hoop onzin gezien. Thrash metal is misschien een genre wat beter aansluit bij de spammers.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » vr mar 17, 2006 2:17 pm

Rattlehead schreef:[..]


Zal ik dan de eerste medestander zijn die reageert?

Ik begeef mij (zoals bekend) voornamelijk in het thrash topic, maar het valt mij wel op dat een zeer dominant aanwezig gedeelte van de users hier absoluut de boel kunnen verzieken voor mensen die het over muziek willen hebben. Erg vreemd dat ik pas de eerste ben overigens, die me bij Plaag aansluit. Dieptriest, dat ook.
er is volgens niemand van de voorgaande posters die het niet met hem eens is.. het is alleen een verschil van beleving misschien?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Zorya
Berichten: 2850
Lid geworden op: wo feb 23, 2005 5:14 pm

Bericht door Zorya » vr mar 17, 2006 2:18 pm

Voornamelijk de band- en festivaltopics lezen. Daar komt het grootste tuig toch zelden tot nooit.

Opzettelijk stomme opmerkingen kan ik verder ook wel op MSN maken/lezen.
From their torment springs its delight.

Ernst
Berichten: 4998
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » vr mar 17, 2006 2:19 pm

Sorry, dat blijkt niet duidelijk genoeg uit mijn post; het vergallen van topics komt voornamelijk voor in bijv. zaken als het ter zielen gegane eerste Patchjas-topic, al komen er sporadisch wel eens verloren zielen in het thrash topic, ja.

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19689
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » vr mar 17, 2006 2:22 pm

Maar dat zijn dus al topics die vanaf het begin eigenlijk maar weinig met muziek te maken hebben, als ik je goed begrijp.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Ernst
Berichten: 4998
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » vr mar 17, 2006 2:41 pm

Maar ook in die topics kan het over een specifiek onderwerp gaan. Ook daar kan men ontopic blijven, of in ieder geval met mate off-topic gaan. Niet dan?

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » vr mar 17, 2006 2:44 pm

Mmmm het is moeilijke materie op zich. Want aan de ene kant ben ik t met Plaag, Tokus en consorten eens. Aan de andere kant is er bljikbaar behoefte aan veel ruimte voor onzinnig gezwets, het is ook een beetje de charme van MF, maar ja, de balans is volgens mij wel aan het doorslaan de laatste tijd. En ja, daar doen Plaag en ik ook aan mee (wat niet wil zeggen dat we t niet anders zouden willen, of t recht daartoe niet zouden hebben). Voor mij persoonlijk geldt dat ik me enigzins medeplichtig voel. Dat komt omdat ik over de hedendaagse metal weinig te zeggen heb, en over de metal uit mijn tijd uitgeluld ben. Wel lees ik mee en leer ik af en toe fantastische nieuwe bands kennen via MF. Dat weegt voor mij zwaarder dan onzin te kunnen lullen hier. Dus een evt verandering van koers, juig ik dan van harte toe.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19689
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » vr mar 17, 2006 2:45 pm

Rattlehead schreef:Maar ook in die topics kan het over een specifiek onderwerp gaan. Ook daar kan men ontopic blijven, of in ieder geval met mate off-topic gaan. Niet dan?
Helemaal gelijk in. Toch typisch dat die topics zich meer lenen voor offtopic geneuzel dat sommige echte muziektopics. Alsof ze bang zijn af te gaan.
Laatst gewijzigd door Soulcollector op vr mar 17, 2006 2:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Bericht door Oak » vr mar 17, 2006 2:45 pm

Tering, wat een lappen tekst opeens.

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » vr mar 17, 2006 2:47 pm

Oh ja, en wat ik ook mis, maar dat kun je niet forceren, zijn de felle en langdurige discussies van vroegah over religie, politiek etc etc.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Ernst
Berichten: 4998
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » vr mar 17, 2006 2:50 pm

Tja, daarvoor ga je toch ook niet op metalfan zitten? Ik zou het ook wel kunnen waarderen hoor, maar zo'n discussie past denk ik meer in een bruin café met een goed glas trappist voor je neus 8)

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19689
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » vr mar 17, 2006 2:54 pm

En zo zitten we gezellig te lullen over de problemen op mf. Ik ga me maar weer richten op de muziek hier.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » vr mar 17, 2006 2:59 pm

the true Thorko schreef:Als alle 'onzin' topics (inc. de huisdierenverheerlijkingstopic) na 10 dagen van de server verdwijnen is er imo nooit sprake van een 'onbalans' - veroordeel het gezwets tot het zwarte gat waar zij hoort.
Dit is meer omdat jij een cynische kijk hebt op het fenomeen 'huisdier' dan dat het echt een onzintopic is. In dat topic wordt nog on-topic geluld (op af en toe een irritante botte post van jou na dan). Het fenomeen 'huisdier' is al dan niet net zo'n onzin als het fenomeen 'metalmuziek'. Het gaat om hoe men in deze topics lult, en hoe on topic ze zijn. Anders moet je maar gewoon alles wat non-metal is weghouden uit dit forum.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Plaats reactie