Limbonic Art

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt

Beste Limbonic Art album?

Moon in the Scorpio
16
25%
In Abhorrence Dementia
11
17%
Epitome of Illusions
4
6%
Ad Noctum-Dynasty of Death
9
14%
The ultimate Death Worship
6
10%
allemaal even goed
9
14%
ik vind er niks aan
8
13%
 
Totaal aantal stemmen: 63

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Limbonic Art

Bericht door Satyr » wo apr 21, 2010 7:38 pm

Yes, echt zo'n band waarvan ik alle cd's goed vind 8)

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Limbonic Art

Bericht door EricMaiden » wo apr 21, 2010 9:40 pm

Ik ken het niet super goed, heb wel alles van hun in me muzieklijst staan, maar ik heb nog nooit gehad dat ik het uit het gezet als het aanstond. Dus goed teken lijkt mij :P

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: Limbonic Art

Bericht door sanguis » wo apr 21, 2010 10:52 pm

Draconian schreef:Ferme update: er komt een nieuw album!

Limbonic Art - Phantasmagoria
formaat: CD [May 24th]
omschrijving: NEW STUDIO ALBUM!

Afbeelding

Tracklist:

1. Prologue/ Phantasmagoria
2. Crypt of Bereavement
3. Curse of the Necromancer
4. Portal to the Unknown
5. Dark Winds
6. A World in Pandemonium
7. Flight of the Minds Eye
8. Apocalyptic Manifestation
9. Prophetic Dreams
10. The Burning Vortex
11. A Black Sphere of Serenity
12. Astral Projection
Kijk eens aan, dit is goed nieuws

Gebruikersavatar
Tyven
Berichten: 137
Lid geworden op: di mar 23, 2010 11:05 am
Locatie: Doetinchem

Re: Limbonic Art

Bericht door Tyven » wo apr 21, 2010 11:53 pm

Ben alleen echt bekend met Night in the Scorpio: wat een gaaf album. :D Smaakt naar meer, dus dat wordt even opzoeken.
"Bazinga!"

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Limbonic Art

Bericht door Satyr » do apr 22, 2010 1:16 pm

Moon in the Scorpio :wink:

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Limbonic Art

Bericht door cataclysm child » do apr 22, 2010 1:46 pm

Persoonlijk ook m'n favoriet album, maar heeeeel nipt gevolgd door Epitome of Illusions.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Limbonic Art

Bericht door Satyr » do apr 22, 2010 2:11 pm

Ik vind Moon in the Scorpio echt een album dat je op volgorde moet luisteren. Superplaat.

warpath
Berichten: 57
Lid geworden op: do jan 29, 2004 8:20 pm
Locatie: beveren,belgie

Re: Limbonic Art

Bericht door warpath » do apr 22, 2010 2:43 pm

hun eerste 2 zijn de beste

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Limbonic Art

Bericht door Satyr » do apr 22, 2010 3:32 pm

Ik zie dat Daemon nu alleen is.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9502
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Limbonic Art

Bericht door Heyoka » vr apr 23, 2010 12:53 am

Ik ben zeer benieuwd naar het nieuwe album. Het laatste album viel me een beetje tegen, maar echt slecht werk hebben ze nooit afgeleverd. In tegendeel, ieder album bevatte minstens een steengoed nummer.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Limbonic Art

Bericht door cataclysm child » zo jul 18, 2010 1:11 am

Niks mis met de nieuwe Limbonic Art. Wat mij betreft zelfs een van de betere black metal platen van het jaar.
Dit is gewoon typische Limbonic Art, maar dan weliswaar iets rauwer, gitaargerichter en met minder keys. Ik vind de plaat echter perfect gebalanceerd, mooie combinatie tussen trage bombastische nummers en heerlijk snelle kleppers als Crypt of Bereavement, Curse of the Necromancer, Apocalyptic Manifestation en het monumentale Prophetic Dreams. Met alle respect voor Morfeus, maar imo wordt hij niet echt gemist. Daemon laat in ieder geval horen dat de drive en creatieve kracht van Limbonic Art nog steeds intact is. Ook de productie vind ik fantastisch. Het klinkt wat rauwer, maar daardoor ook net wat natuurlijk dan bijvoorbeeld platen als Ad Noctum... Dynasty of Death en Legacy of Evil.

Als conclusie kan ik zeggen dat Phantasmagoria hoog in m'n jaarlijst gaat eindigen.
Faustian Spirit of the Earth

warpath
Berichten: 57
Lid geworden op: do jan 29, 2004 8:20 pm
Locatie: beveren,belgie

Re: Limbonic Art

Bericht door warpath » zo jul 18, 2010 7:19 pm

ik vind het hun minste;alhoewel het nog alt leuk klinkt.de eerste 2 vind ik de beste.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Limbonic Art

Bericht door Satyr » zo jul 18, 2010 8:03 pm

Net even geluisterd, beetje schelle productie, maar verder gewoon weer een goeie plaat.

Morfeus mag wel weer eens een plaat van Dimension F3H uitbrengen, dat vond ik nou echt een band die ik veel te laat heb ontdekt.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: Limbonic Art

Bericht door sanguis » zo jul 18, 2010 11:57 pm

cataclysm child schreef:Niks mis met de nieuwe Limbonic Art. Wat mij betreft zelfs een van de betere black metal platen van het jaar.
Dit is gewoon typische Limbonic Art, maar dan weliswaar iets rauwer, gitaargerichter en met minder keys. Ik vind de plaat echter perfect gebalanceerd, mooie combinatie tussen trage bombastische nummers en heerlijk snelle kleppers als Crypt of Bereavement, Curse of the Necromancer, Apocalyptic Manifestation en het monumentale Prophetic Dreams. Met alle respect voor Morfeus, maar imo wordt hij niet echt gemist. Daemon laat in ieder geval horen dat de drive en creatieve kracht van Limbonic Art nog steeds intact is. Ook de productie vind ik fantastisch. Het klinkt wat rauwer, maar daardoor ook net wat natuurlijk dan bijvoorbeeld platen als Ad Noctum... Dynasty of Death en Legacy of Evil.

Als conclusie kan ik zeggen dat Phantasmagoria hoog in m'n jaarlijst gaat eindigen.
Klinkt weer veel belovend, hij staat hoog op mijn boodschappenlijstje voor Party San

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Limbonic Art

Bericht door cataclysm child » ma jul 19, 2010 12:18 am

warpath schreef:ik vind het hun minste;alhoewel het nog alt leuk klinkt.de eerste 2 vind ik de beste.
Tegen de eerste 2 en Epitome of Illusions kan hij niet op, maar vind de nieuwe nu al beter beluisterbaar dan Ad Noctum of The Ultimate Death Worship. Niet dat dat slechte platen zijn, maar ik stoor me enorm aan de productie van die cd's.

Op Legacy of Evil stonden meer uitschieters, maar het niveau van Phantasmagoria is veel constanter imo. Enkel het titelnummer vind ik een halve misser, maar voor de rest kan ik er niks slechts over zeggen.
Faustian Spirit of the Earth

warpath
Berichten: 57
Lid geworden op: do jan 29, 2004 8:20 pm
Locatie: beveren,belgie

Re: Limbonic Art

Bericht door warpath » ma jul 19, 2010 1:58 pm

misschien moet ik er meer naar luisteren;heb er nog maar 3keer naar geluisterd.ad noctum stoorde me ook van productie:drums veel te hard.je moet eens luisteren naar spheres of the damned van mijn groep astovidatu;dat is ook een beetje limbonic art achtig.
http://www.myspace.com/astovidatumusic
het titelnr vind ik juist het beste.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9502
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Limbonic Art

Bericht door Heyoka » wo jul 28, 2010 10:25 pm

Legacy of evil was het voor mij niet helemaal en ook de nieuwe weet ik niet of het mij gaat brengen wat ik van LA verwacht. Voor mij blijft Moon in the Scorpio hét album van LA en daarna werd het met ieder album ietsje minder.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Limbonic Art

Bericht door XnegativeX » vr jul 30, 2010 4:12 pm

Limbonic art bestond altijd uit de demoon en de droom god. De droom god heeft de band verlaten en nu krijgt de demoon de vrije hand.

Beter kan ik Phantasmagoria eigenlijk niet verwoorden. Laat ik voorop stellen dat dit nog steeds duidelijk Limbonic art is. Het klinkt niet ineens als Sarcoma Inc. Daemon is duidelijk trouw gebleven aan de fans.

Phantasmagoria is gewoon een stuk primitiever, ruwer en agressiever dan zijn voorgangers maar de symphonische grandeur blijft. Er ligt alleen minder nadruk op de keyboards deze keer. Ze zijn wel aanwezig maar ze zijn ondergeschikt aan het gitaarwerk.
Voor mij was dat iets waar ik even doorheen moest bijten. Maar na 2 luisterbeurten was ik er al aan gewend en begon ik het album echt te waarderen.

Goed, het is duidelijk dat het vertrek van Morpheus een gat heeft achtergelaten. De songwriting van Daemon is hier en daar een tikje onwennig en ik mis toch net dat beetje diepgang dat de Limbonic art in het verleden had. Maar al met al is het gat lang niet zo groot als ik verwacht had.

Hoewel Phantasmagoria niet de beste plaat is die Limbonic art ooit heeft uitgebracht steekt hij toch nog steeds met kop en schouders boven de rest van de huidige symphonic black metal scene uit. Sterker nog, ik vind dit album ook beter dan The Ultimate Death Worship en Epitome of Illusions. Maar dat is puur persoonlijk.

Voor mij is dit in ieder geval een serieuze jaarlijst kandidaat. Petje af voor Daemon.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Limbonic Art

Bericht door Jeroen » vr okt 01, 2021 8:19 pm

Schop. Zit net de lp van Spectre Abysm te draaien. Fijn symfonisch geweld dat een stuk behapbaarder is dan de eerste vijf albums.

Toch vraag ik me af hoe ik die eerste cd's het beste kan doorgronden. Gewoon een kwestie van veel luisteren? Ik zou het geniaal moeten vinden, maar kom er maar met moeite doorheen. Dat de producties nogal scherp en iel klinken, helpt ook niet echt.

Kortom:
Hoe leer ik Limbonic Art waarderen?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9502
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Limbonic Art

Bericht door Heyoka » vr okt 01, 2021 10:35 pm

Ik blijf vooral terugvallen op Moon in the scorpio. Toevallig laatst ook de twee albums daarna weer eens geluisterd.
De eerste twee nummers van Ad Noctum - Dynasty of Death vind ik ook subliem. Als dat je niet aan staat, dan is er misschien hoop voor je bij alles vanaf The ultimate death worship: daar ben ik een beetje afgehaakt.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 2357
Lid geworden op: wo dec 21, 2005 11:51 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Limbonic Art

Bericht door Jan-Willem » vr okt 01, 2021 10:46 pm

Ik snap wel wat je bedoelt Jeroen, ik ben zelf ingehaakt vanaf Legacy of Evil maar Limbonic Art heeft me nooit echt volledig gegrepen zoals Emperor dat wel gedaan heeft.

Ik denk persoonlijk dat Limbonic Art wat oppervlakkig is ten opzichte van Emperor en dan helpt die productie natuurlijk ook niet.

Vaker luisteren kan altijd maar daar heb je waarschijnlijk nog 100 bands van in de kast staan. Soms is het misschien ook gewoon wat het is. Vet maar niet super vet ofzo

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Limbonic Art

Bericht door Jeroen » za okt 02, 2021 5:01 am

Wellicht, maar ik weet ergens dat het erin zit. Ik vind bepaalde passages namelijk wel briljant. Als ik dit topic teruglees, zie ik ook vooral berichten over gelaagdheid en doordachte composities. Van iemand als Rik (Draconian) neem ik dat wel aan.

Maar het werk vanaf The Ultimate Death Worship grijpt me vooralsnog wel wat meer.

Ik vind bij LA trouwens wel opvallend dat de keyboards eigenlijk altijd als keyboards klinken. Talloze andere bands proberen de synths altijd een groots geluid mee te geven, maar hier klinken sommige partijen bijna midi. Geen probleem verder.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie