N.W.O.B.H.M. II

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di okt 10, 2006 10:28 pm

Hee! Je vergeet Sparta!************(niet heel moeilijk te vinden, maar gewoon heel erg de moeite waard ;)). En Fist!
En Virtue*
Black Axe*
Satanic Rites*
Tokyo Blade
Raven
Samson
Blitzkrieg
Hollow Ground*
Cloven Hoof
Grim Reaper
Chateaux*
Satan
Savage*
Saxon
Avenger
Raven

En dan zijn er nog veel gave bands. Klote van dit genre is dat veel bands slechts 1 single hebben of zelfs maar 1 goed nummer. Je krijgt dus een knetterlange lijst. Zoek trouwens ook eens op NWoBHM op http://www.youtube.com. Staan ook leuke dingen tussen. En op de site van High Roller Records.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » di okt 10, 2006 10:52 pm

Girlscool, godverdomme.
En die EP van Speed, om je Bruce D.-collectie compleet te maken.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

MartijnK
Berichten: 113
Lid geworden op: ma okt 02, 2006 8:47 pm

Bericht door MartijnK » di okt 10, 2006 10:57 pm

OK bedankt. Angel Witch, Blitzkrieg, samson (heb kmnog een lp van: shock tactics, in een 2e hands platenwinkel nadat ik zag dat Bruce in die band zat) en nog wat andere bekendere ken ik al. De rest ga ik eeens proberen.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » wo okt 11, 2006 8:30 pm

Alles goed ontvangen mannen?
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » wo okt 11, 2006 8:41 pm

Jup, bedankt daarvoor!
Die Apocalypse demo is overigens gewoon de demo uit 1981. Erg gave demo in ieder geval.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo okt 11, 2006 8:43 pm

Jup, hier ook. Ik ga ze straks eens opzetten.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » wo okt 11, 2006 9:18 pm

Hellhammer schreef:Jup, bedankt daarvoor!
Die Apocalypse demo is overigens gewoon de demo uit 1981. Erg gave demo in ieder geval.
Ja je hebt gelijk, net ff gekeken op internet. Vind deze demo trouwens stukken gaver dan de Stormchild 7".
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » wo okt 11, 2006 9:19 pm

Die demo van Apocalypse is erg vet ja. Ik kan niet wachten op die Miskatonic shite.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » wo okt 11, 2006 9:48 pm

MartijnK schreef:Kan iemand even voor mij op een rijtje zetten welke NWOBHM bands de moeite waard zijn dan kan ik eens kijken wat ik nog niet heb en DC++ op volle toeren laten lopen.
Favoriet hier tegenwoordig is Battleaxe, luisteren die hap! Dikke snelheid, gave solo's, allemaal gaaf.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » wo okt 11, 2006 10:10 pm

Battleaxe is vet ja. Burn This Town! Atomkraft is ook erg vet.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » do okt 12, 2006 5:12 pm

En laat ik de Burn This Town LP nou toevallig vanmiddag tegen het lijf gelopen zijn voor weinig. Die kon ik natuurlijk niet laten liggen, zo direct eens even opzetten tijdens het klooien aan mijn patchjas.

Oh, en Saxon - Strong Arm Of The Law ook eindelijk eens binnengehaald, is er ondanks de vele mogelijkheden daardtoe eerder niet van gekomen.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » vr okt 13, 2006 9:38 pm

Zijn er hier mensen die de volledige 1986 demo van Hell hebben? Ik heb alleen de eerste twee nummers (Plague & Fire en Land Of The Living Dead), maar ik verlang naar meer.

Op m'n computer thuis heb ik overigens ook een paar live nummers waarvan mij werd gezegd dat ze van Hell waren, maar de zang lijkt totaal niet op die van Hell en ik heb nergens info gevonden over die nummers. Twee van die nummers heten Ode Odin en Battlezone. Zijn er misschien mensen die weten van welke band dit is?

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » vr okt 13, 2006 10:03 pm

Ik heb enkel de nummers van Save US from Those Who would save US 7". Dus ik ben ook geinteresseerd in de demo.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr okt 13, 2006 10:06 pm

Van Hell heb ik alleen een paar losse mp3tjes, maar ik wacht wel op de boxset.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » vr okt 13, 2006 10:18 pm

jeffrey schreef:Ik heb enkel de nummers van Save US from Those Who would save US 7". Dus ik ben ook geinteresseerd in de demo.
Ja, die heb ik ook. Maar die twee nummers die ik van die demo heb zijn wel een stuk beter dan die 7''.
Als ik weer thuis ben pleur ik ze wel op you send it.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » vr okt 13, 2006 10:18 pm

Dragonforce schreef:Van Hell heb ik alleen een paar losse mp3tjes, maar ik wacht wel op de boxset.
Hebben die ook namen? ;)

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » vr okt 13, 2006 10:27 pm

Hellhammer schreef:[..]

Ja, die heb ik ook. Maar die twee nummers die ik van die demo heb zijn wel een stuk beter dan die 7''.
Als ik weer thuis ben pleur ik ze wel op you send it.
Dat zou gaaf wezen :D.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jens
Berichten: 400
Lid geworden op: vr jan 20, 2006 10:38 pm

Bericht door Jens » za okt 14, 2006 1:30 am

Hellhammer schreef:Zijn hier nog meer liefhebbers van Trespass? Da's echt heerlijk rockende NWOBHM, dat met One Of These Days en Stormchild twee van de beste NWOBHM nummers heeft gemaakt.
One of these days vind ik een fantastisch nummer, moet ik om de zoveel tijd eens draaien, geweldig ! Helaas is de rest van hun werk heel wat minder, al is dat geen schande, het blijft leuk.

Ook Black Axe is zo'n geval; hun Red Lights is een van m'n favoriete feestnummers, maar wanneer zoveel tijd later hun plaat verscheel (onder de Wolf vlag wel'nswaar) was het leuke er al serieus af; zware tegenvaller.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » za okt 14, 2006 1:34 am

Ik vind alles van Trespass eigenlijk vrij goed, maar One Of These Days is inderdaad een uitschieter, evenals Stormchild (Engelse doomhelden Solstice hebben van dat nummer overigens een geweldige cover).

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do nov 30, 2006 4:35 pm

Escape Records will reissue CLOVEN HOOF's classic power metal albums "Dominator" (1988) and "A Sultan's Ransom" (1989) as part of a boxed double album deluxe set. Two bonus tracks are included, along with a glossy booklet containing rare archive pictures.

CLOVEN HOOF were recently rejoined by vocalist Russ North. "After endless rumours and speculation CLOVEN HOOF can confirm the main frontman has returned to the fold at last," the group wrote on its web site. "Russ has been previously unable to commit fully to the band due to contractual obligations in Spain. However these have been resolved and he has rejoind the band in England to start work on the follow up album to 'Eye of the Sun'.

"Jon Brown [drums] and Roy Chudobskyi [guitar] have been approached to rejoin the group to start work on the latest album demos. The opus will be called 'Throne of Damnation'. Lee Payne said it will be a return to 'A Sultan's Ransom' epic power, but with a modern cutting edge."

CLOVEN HOOF has been confirmed for the British Steel Festival 2, set to take place April 28, 2007 at The Pitz, Milton Keynes, England. Also scheduled to appear are JAGUAR, ATTACKER, CHARIOT, ELIXIR and ATTACKER."
Van Blabbermouth.

Goed nieuws 8)
It's the end of time

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di dec 19, 2006 5:40 pm

Zo luister nu weer een paar dagen naar Fist. Heb de nieuwe cd trouwens ook. Goede cd, harder dan ouder materiaal en helaas duwt dat de lekkere springerige NWoBHM feelgood-feeling naar achter, maar toch een erg leuke plaat. Der staan ook nog twee remakes op namelijk; Name Rank & Serial Number en You'll Never get me up in One of Those, leuke poging maar halen het niet bij het origineel.

Ben nu iig aan het genieten van Turn the Hell on en zo gaat Back with a Vengeance onder de naald.

Trouwens Kristof, je hebt het in je review over hun vier eerste werkjes. Bedoel je dat inclusief de singles, want naar mij weten hebben ze in de jaren 80 slechts twee full-lenghts uitgebracht.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di dec 19, 2006 6:09 pm

Fist, dat is lang geleden dat ik die nog gehoord heb. Als die nieuwe plaat niet al te duur is ga ik mezelf even een kerstgeschenk geven.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di dec 19, 2006 6:27 pm

Fist is toch Nederlands? ik heb er iig een lp van liggen en het is best gaaf. Misschien straks maar eens opzetten.

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » di dec 19, 2006 6:28 pm

Orklord schreef:Fist is toch Nederlands? ik heb er iig een lp van liggen en het is best gaaf. Misschien straks maar eens opzetten.
Nee, Engels.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di dec 19, 2006 6:29 pm

Aah, dan zal ik het wel in de war halen met een andere band.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di dec 19, 2006 7:33 pm

Of Canadees. Welke plaat is het?
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » di dec 19, 2006 9:25 pm

jeffrey schreef:Of Canadees. Welke plaat is het?
Ja, daar heb ik een plaat van.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » za jan 13, 2007 6:46 pm

Chris Aylmer, founder member and Bassist of Samson passed away earlier this week, following a long illness.

Chris had been friends with Paul Samson for a number of years before he replaced John McCoy in late 1977. It was Chris's idea to name the band Samson, and also to give a young drummer called Clive Burr a chance. Chris played with Samson through the Thunderstick / Bruce Dickinson period, where his solid playing held everything down giving Thunderstick the space to cut loose. During the Nicky Moore/Pete Jupp years, it was Pete's solid foundation that enabled Chris's melodic side to shine, and on the "Before the Storm" album he also played fretless. Although Chris wasn't a prolific writer, his musical knowledge and ear for arrangements was paramount to the Samson sound, and the importance of his contribution cannot be overstated.

Chris and Samson parted company after the "Dont get Mad get Even" album, and Chris embarked on several projects, such as Rogue Male, Sleek and M:80, but Paul and Chris remained friends, and every few years would get together with Thunderstick for a couple of days of jamming through the back catalogue. In 1990 they recorded some new material with US singer Rik Anthony, and then Chris and Paul toured through most of 1993 as a power trio with drummer Tony Tuohy, and recorded the "1993" cd. In the mid 90's, Chris played with The Floating Greyhounds, and formed his own Dr.Ice.

In 1999, after much speculation, the trio of Paul, Chris and Thunderstick reformed. Bruce Dickinson showed interest in playing some shows, but they eventually played a NWOBHM anniversary show in Tokyo as a 3 piece, to critical acclaim. On their return to the UK, Nicky Moore rejoined as vocalist, and they played shows in the UK, as well as the Wacken festival in Germany. Chris co-wrote some of the songs that appeared the posthumous Paul Samson cd "P.S....", and although he didnt play on the recordings, his bassline and arrangement on "Murder" played a crucial part.

Chris was a private, peaceful person who had started to get involved in teaching music in the community before his illness took hold. He will be greatly missed.

http://www.paulsamson.co.uk

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo feb 04, 2007 11:13 pm

Steve Grimmett zijn band heeft een reclame nummer opgenomen voor een GPS merk dat tijdens de Super Bowl wordt uitgezonden.

In de clip gaat een superheld in de stijl van een typisch Japanse Robot vs Monster film als GPS Robot het onoverzichtelijke wegennet monster te lijf.:lol:

De volledige clip staat hier: http://www.youtube.com/watch?v=taRPwYe1EYA

Voor het artikel op Blabbermouth: http://www.roadrunnerrecords.com/blabbe ... emID=66484
It's the end of time

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » wo mar 14, 2007 11:27 pm

George van Strikelight vertelde mij gister dat ze een 7 inch aan het opnemen zijn. 1 eigen nummer en 1 cover. Ik ben even vergeten welke cover. Hij gaat uitkomen op Eat Metal.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo mar 14, 2007 11:58 pm

Saxon 747 schreef:George van Strikelight vertelde mij gister dat ze een 7 inch aan het opnemen zijn. 1 eigen nummer en 1 cover. Ik ben even vergeten welke cover. Hij gaat uitkomen op Eat Metal.
Leuk, maar waarom post je dat in deze topic.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » do mar 15, 2007 9:43 am

Omdat Strikelight klinkt als een NWoBHM band, geinspireerd is door NWoBHM bands en omdat dit topic wat droger staat dan het heavy metal topic, waardoor het beter uitkomt. Want dat verdienen die gasten.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » do mar 15, 2007 9:44 am

Ik was eens even door dit topic het scrollen en veel goeie bands worden hier genoemd. Wie kent tegenwoordig Apocalypse. Heeft iemand van jullie de orginele Stormchild 7"? Best wel een idioot zeldzaam collectors item.

Desolation Angels is ook te gek evenals Elixir, Hell, Sparta etc. Die Elixir 7" genaamd "Treachery" heb ik om eerlijk te zijn nog nooit gehoord, omdat die nog zeldzamer is als die Apocalypse 7". Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar omdat "Son of Odin" geniaal is.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » do mar 15, 2007 9:53 am

Treachery staat toch gewoon op Son of Odin? Dat is echt een superplaat. Apocalypse is inderdaad erg kick. Volgens mij gaan die jongens ook door Miskatonic gerereleased worden. De Hellbox komt hopelijk ook binnekort nog uit, evenals die van Desolation ANgels. Ik heb dat ding nu al zolang in bestelling staan, bizar.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » do mar 15, 2007 10:10 am

Treachery staat idd op Son of Odin, maar volgens mij is de versie op de 7" anders of anders opgenomen, dacht ik. Ik ken in ieder geval de B-side niet "Winds of time". Zou idd te gek zijn als Miskatonic Apocalypse gaat rereleasen. Die Hell box staat bij mij op nr.1 most wanted. Die DA box komt er volgens mij heel binnenkort aan.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do mar 15, 2007 10:16 am

Sentinel schreef:Treachery staat idd op Son of Odin, maar volgens mij is de versie op de 7" anders of anders opgenomen, dacht ik. Ik ken in ieder geval de B-side niet "Winds of time". Zou idd te gek zijn als Miskatonic Apocalypse gaat rereleasen. Die Hell box staat bij mij op nr.1 most wanted. Die DA box komt er volgens mij heel binnenkort aan.
Die 7" moet inderdaad wat anders klinken, en heeft wrs ook betere zang gezien de zanger hees was tijdens de opnames van SoO. Ik heb de 7" van Apocalypse niet, wel wat losse nummers op MP3 en het album van Omega.

Gelukkig komt de Desolation Angels boxset binnenkort uit, want op de Hell box is het sowieso nog wel 3 maand wachten.
It's the end of time

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » do mar 15, 2007 10:41 am

Ja die Hell box gaat echt fockt op langzaam. Echt niet chill.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » do mar 15, 2007 1:48 pm

Zo het NWOBHM topic schiet weer eens omhoog zie ik :)

Ik heb laatst weer eens Witchfynde opgezet en ik moet zeggen Give 'em Hell en Stagefright blijven toch me favorieten. De andere zijn ook wel leuk, maar die missen iets wat die 2 wel hebben. Ik moet er wel bij vermelden dat ik Cloak and Dagger nog niet echt ken op een paar losse nummers na.

Wat vind men hier trouwens van Tysondog? Ik vind het een redelijk goede band, luisterd lekker weg. Ik heb zelf de EP Shoot To Kill op LP en Crimes Of Insanity op mp3. Ik zag dat er een dubbel cd is uitgegeven met beide Full Lenght's erop die moet ik maar eens aanschaffen.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » do mar 15, 2007 2:41 pm

Tysondog is een leuk bandje. De mid-tempo nummers en de snellere zijn toch wel de beste. Hun langzamere nummers willen wel eens gaan vervelen. Zelf heb ik hier Beware of the Dog op mp3.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do mar 15, 2007 3:07 pm

Ben ik dan weer de enige man hier die de anthology legaal heeft...
Ik vind het alleen jammer dat de drums op de eerste plaat zo bagger klinken, maakt het luisteren toch iets minder plezierig.
Crimes Of Insanity klinkt dan wel beter maar haalt het qua niveau niet bij BotD.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » do mar 15, 2007 5:35 pm

jeffrey schreef:Ja die Hell box gaat echt fockt op langzaam. Echt niet chill.
Tsja, alles moet nog geremastered worden. Dan kan het alsnog een tijdje duren...

En voor de mensen die niet kunnen wachten op de DA box, er staat ook een myspace online met enkele geremasterede nummers, inclusief een gruwelijke versie van Fury.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do mar 15, 2007 6:07 pm

Hellhammer schreef:[..]


Tsja, alles moet nog geremastered worden. Dan kan het alsnog een tijdje duren...
Het is in ieder geval het wachten waard.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » do mar 15, 2007 6:09 pm

Dat zeker. Ik ben vooral benieuwd naar de soundboard live opname die er bij zit. Hopelijk staat Macbeth er ook op, geniaal nummer!

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » do mar 15, 2007 11:12 pm

Maargoed, jongens. Strikelight gaat dus een 7 inch opnemen. woeh! Ik vind Strikelight een erg toffe band, supersympathieke gasten en goede muzikanten. Zelfs George zn stem kan ik goed verdragen, heeft zeker iets karakteristieks. Leuke band, dat debuut is erg kick.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr mar 16, 2007 12:04 am

Saxon 747 schreef:Maargoed, jongens. Strikelight gaat dus een 7 inch opnemen. woeh! Ik vind Strikelight een erg toffe band, supersympathieke gasten en goede muzikanten. Zelfs George zn stem kan ik goed verdragen, heeft zeker iets karakteristieks. Leuke band, dat debuut is erg kick.
Ja, mooi dat ze met een 7" komen, maar belangrijker, zit er ook een nieuw album aan te komen?
It's the end of time

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » vr mar 16, 2007 3:52 pm

Die band ken ik niet "Strikelight". Waar is het een beetje mee te vergelijken?
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Saxon 747
Berichten: 8212
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 4:43 pm
Locatie: Hoogvliet (Rotterdam)

Bericht door Saxon 747 » vr mar 16, 2007 4:36 pm

Sentinel schreef:Die band ken ik niet "Strikelight". Waar is het een beetje mee te vergelijken?
Maiden ten tijde van Di'Anno, met een aparte zanger. Voor de rest erg goede muzikanten voor hun leeftijd. Ze zijn zo rond begin 20, volgens mij. Daarnaast ook erg sympathieke gasten.

http://www.strikelight.net/

Ze stonden op het succesverhaal Ragnarock.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » zo mar 18, 2007 5:43 pm

Saxon 747 schreef:[..]

Maiden ten tijde van Di'Anno, met een aparte zanger. Voor de rest erg goede muzikanten voor hun leeftijd. Ze zijn zo rond begin 20, volgens mij. Daarnaast ook erg sympathieke gasten.

http://www.strikelight.net/

Ze stonden op het succesverhaal Ragnarock.
Ik heb die mp3's op hun site geluisterd en die klinken goed, idd ouwe Maiden. Zeker het aanschaffen waard.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » zo mar 18, 2007 5:49 pm

Ik vandaag eens wat NWOBHM klassiekers gedraaid, zoals

Jaguar: Power Games: gewoon een te gekke LP/CD

Metal Inferno LP: een van de beste NWOBHM verzamelaars, elk nummer is goed

Quartz: Satan's Serenades: Dit nummer is gewoon een van de beste NWOBHM nummers, Sabbat uit Japan speelt een te gekke cover van dit meesterlijke nummer op de Disembody (Iron Pegasus) LP
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » zo mar 18, 2007 5:51 pm

Omdat jij ook behoorlijk in de NWoBHM zit, ken je deze plaat? http://www.hho-records.de/high_roller/Burner.html Ik ken enkel Savage Killer van deze mannen, en dat is een knaller.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Plaats reactie