N.W.O.B.H.M. II

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » ma dec 15, 2008 1:15 pm

Orklord schreef:Trouwens voor de mensen die het niet weten. Ik zag bij Dis-Order de volgende reissuses staan:

SATAN Court in the act


Dat zijn toch wel gave dingen, vooral die Satan!
Die is behoorlijk goed ja.

Ook hard aan te raden: de reissues van Dragonslayer en Ritual, uitgebracht door Shadowkingdom records.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Jens
Berichten: 400
Lid geworden op: vr jan 20, 2006 10:38 pm

Bericht door Jens » di dec 16, 2008 12:58 pm

Natasja schreef:Pagan Altar!

Ik heb hun laatste cd, Mythical & Magical laatst besteld, die was nog best moeilijk te vinden/krijgen overigens. Prachtig album in ieder geval!
Beste plaat aller tijden.

Die Ritual - Widow is ook uitstekend trouwens. Gekocht op goed geluk, maar honderd procent meevaller. Niet echt NWOBHM, allemaal wat relaxter, je hoort de 70s.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo dec 17, 2008 6:17 pm

Tank is trouwens terug!
The legendary British power metal mercenaries TANK have re-grouped and are ready for battle once more. The release of the "Dogs of War" boxed set last year on Metal Mind Productions was a great success, which led to the inevitable re-release of the entire back catalog. This has proven very popular with the band's die-hard fans and helped to amass a new army of young devotees worldwide. TANK is very much in demand on the live front after being absent from the touring circuit for several years. With an unmistakable attitude and energy to its trademark sound, TANK now has a new all-star line-up fully equipped to crush everything in its path. Joining Mick Tucker and Cliff Evans on guitar will be original TANK drummer Mark Brabbs alongside two new recruits — ex-RAINBOW/YNGWIE MALMSTEEN frontman Doogie White and ex-BRUCE DICKINSON bassist Chris Dale. Unfortunately, original TANK vocalist/bassist Algy Ward has decided to retire from active service and will concentrate his efforts on writing his autobiography.

One of the most influential formations which emerged in the beginnings of the NWOBHM madness was TANK — a fierce, ambitious young band, taking all that was the best in punk and metal to a higher level. The group was formed in Croydon (London, England) in 1980 by Alasdair "Algy" Mackie Ward, an experienced front man who wanted to go beyond his previous musical experiences, which included playing in THE SAINTS and THE DAMNED.

Metal Mind Productions released the complete discography of TANK: "The Filth Hounds of Hades - Dogs of War 1981 - 2002" in November 2007. The collection, containing TANK's full discography extended with exclusive bonus material, is available in two editions: as a nine-CD box (8CD+DVD) and a six-LP box.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo dec 17, 2008 6:23 pm

Dat is een vette keuze! Algy had natuurlijk een kenmerkende strot, maar ik was altijd al wel benieuwd hoe Tank zou klinken met een écht goede zanger. Gave band, mag graag naar de albums luisteren! Kijk ook zeker uit naar dit vervolg.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » wo dec 17, 2008 7:09 pm

Hier ben ik ook zeker benieuwd naar. Komen mooie dingen aan.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo dec 17, 2008 8:01 pm

Jens schreef:[..]
Beste plaat aller tijden.

Die Ritual - Widow is ook uitstekend trouwens. Gekocht op goed geluk, maar honderd procent meevaller. Niet echt NWOBHM, allemaal wat relaxter, je hoort de 70s.
Niet echt NWOBHM? There's some heavy shit there, dude. Pure NWOBHM zoals het hoort. Natuurlijk hoor je '70s invloeden, dat hoor je bij (bijna) alle NWOBHM bands.

Orklord schreef:Tank is trouwens terug!
Terug? Ze zijn al sinds 2002 'bezig' met hun nieuwe album. :lol:

Ben benieuwd wat het oplevert, de nieuwe samenstelling geeft in ieder geval hoop op goede dingen.
It's the end of time

Gebruikersavatar
BJ
Berichten: 1621
Lid geworden op: do jan 27, 2005 8:39 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door BJ » wo dec 17, 2008 9:15 pm

Geen echte NWOBHM (Amerikaans), maar wel enigszins in dat straatje, en een dikke aanrader: Chastain - Ruler of the Wasteland. Iemand bekend met deze plaat?
Tony Iommi died of cocaine overdose 19 times during the year 1973, but Death really wanted to get to hear the new album.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo dec 17, 2008 9:48 pm

Dragonforce schreef:[..]
Terug? Ze zijn al sinds 2002 'bezig' met hun nieuwe album. :lol:

Ben benieuwd wat het oplevert, de nieuwe samenstelling geeft in ieder geval hoop op goede dingen.
Ja, naja er is weer bericht uit het Tank kamp :wink:

Gebruikersavatar
Jens
Berichten: 400
Lid geworden op: vr jan 20, 2006 10:38 pm

Bericht door Jens » vr dec 19, 2008 2:53 am

Dragonforce schreef:[..]
Niet echt NWOBHM? There's some heavy shit there, dude. Pure NWOBHM zoals het hoort. Natuurlijk hoor je '70s invloeden, dat hoor je bij (bijna) alle NWOBHM bands.
Tis geen wetenschap natuurlijk, maar bij NWOBHM denk ik aan die dubbele gillende gitaar aanvallen. Daarom schaar ik Pagan Altar er ook niet onder.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » vr dec 19, 2008 11:03 am

Orklord schreef:[..]


Ja, naja er is weer bericht uit het Tank kamp :wink:
Gunstig inderdaad. Tank is een gave and tenslotte...

Oeh, en ik heb een Tank patch gescoord.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr dec 19, 2008 11:32 am

Jens schreef:[..]

Tis geen wetenschap natuurlijk, maar bij NWOBHM denk ik aan die dubbele gillende gitaar aanvallen. Daarom schaar ik Pagan Altar er ook niet onder.
Mwah NWOBHM kan je heel breed zien. Eigenlijk zijn het gewoon de bands uit de UK die in die periode opkwamen, waaronder dus Pagan Altar, Blitzkrieg, Tank etc

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma dec 22, 2008 1:28 pm

Jens schreef:[..]

Tis geen wetenschap natuurlijk, maar bij NWOBHM denk ik aan die dubbele gillende gitaar aanvallen. Daarom schaar ik Pagan Altar er ook niet onder.
:lol: Iron Maiden is niet hetzelfde als de NWOBHM.
It's the end of time

Gebruikersavatar
ThePlague
Berichten: 245
Lid geworden op: vr okt 03, 2008 6:38 pm

Bericht door ThePlague » ma dec 22, 2008 10:47 pm

Valt Witchfinder General trouwens ook onder N.W.O.B.H.M. ? Of hoort dat gewoon in het doomrijtje thuis?
Unpure - Unholy - Untight

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » ma dec 22, 2008 10:50 pm

Jeps, NWoBHM. Maar wel de Doom kant.

Naar mijn mening is NWoBHM gewoon de stijl van de (verzameling) bands uit Engeland tussen 77'en 84. En dan heb je weer verschillende richtingen.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
ThePlague
Berichten: 245
Lid geworden op: vr okt 03, 2008 6:38 pm

Bericht door ThePlague » ma dec 22, 2008 11:03 pm

Was er toen al sprake van Subgenre's dan?
Unpure - Unholy - Untight

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » ma dec 22, 2008 11:44 pm

Binnen de NWoBHM niet, maar NWoBHM was meer een verzameling van verschillende deels overlappende stijlen. Geen specifieke stijlnamen binnen de NWoBHM.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma dec 22, 2008 11:47 pm

en toch wordt het door velen als een specifiek genre gezien. Het was gewoon een stroom aan nieuwe bands, sommige klonken uniek, anderen volgden in de stroom.

Lijkt me vreemd als je als band uit Oezbekistan zegt dat je New Wave of British Heavy Metal speelt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » ma dec 22, 2008 11:54 pm

Valt wel mee hoor. Een Duitse band kan ook US Power Metal spelen.
Genre's waarin namen van landen of gebieden aan gelinkt zijn komen gewoon omdat er in dat gebied toevallig uberveel bandjes met dezelfde stijl opkwamen.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma dec 22, 2008 11:58 pm

een Duitse band die US Power metal speelt?
En een Amerikaanse band Duitse metal?

Nah, daarvoor vind ik die stijlen toch echt te breed getrokken. Er zijn ook wel US based power metal bands die klinken als Helloween, of Duitse metalbands die klinken als Jag Panzer. Men kan neigen naar een meer Amerikaans of misschien Duits geluid.

Ik plak sowieso weinig labeltjes, het zou wel heel verwarrend worden als buitenlandse bands aan de haal gaan met landsgebonden aanduidingen. Ik vind Jag Panzer een gave band, maar ik noem ze gewoon power metal. US is dan puur de landsaanduiding, ondanks dat die bands misschien iets anders klinken. Maar dan kunnen we wel bezig blijven. Nee, irritant gedoe, die hokjesgeest. Handig tot op zekere hoogte, maar dan kun je wel door blijven gaan met genrenamen. Vrij zinloze discussies krijg je er van.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di dec 23, 2008 12:02 am

Nee idd. Maar er is toch wel een verschil te horen tussen Europese Heavy Metal en zijn Amerikaanse broeder. Vandaar dat velen (en ik ook) zulke aanduidingen gebruiken. Vind het zelf wel handig. Praktisch alles Metal genres zijn te divers om het slechts een naam te kunnen geven vandaar sub-subgenres :p.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di dec 23, 2008 12:05 am

In mijn optiek zijn er eigenlijk slechts twee aanduidingen nodig.

Gave muziek en bagger. (Goed, plus de grijze middelmaat) Gelijk klaar, scheelt je ook weer die onzin als Epic Power thrash Heavy with a slight touch of Death Metalcoregrind. Het blijft toch allemaal vrij subjectief.
Als jij vindt dat een band Heavy metal speelt en die band zegt dat ze Hard Rocking Riot Metal spelen, wie ben jij om te zeggen dat het niet zo is? :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di dec 23, 2008 12:14 am

Inderdaad als het maar gaaf klinkt :wink:

maar, zoals Jeffrey al zei, het is meer een verzamelnaam voor bands uit die periode.

Mensen nog leuke tips trouwens? Wat mij betreft mogen ze wel eens wat dingen van Blitzkrieg heruitgeven. Misschien wat voor Displeased. :P

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di dec 23, 2008 12:16 am

Sparta en Chateux. De betere van de minder bekende lichting. Maar ze doen zeker niet onder voor de grotere namen.
Allemaal even normaal doen tegen djent

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di dec 23, 2008 12:19 am

Jeroen schreef:In mijn optiek zijn er eigenlijk slechts twee aanduidingen nodig.

Gave muziek en bagger. (Goed, plus de grijze middelmaat) Gelijk klaar, scheelt je ook weer die onzin als Epic Power thrash Heavy with a slight touch of Death Metalcoregrind. Het blijft toch allemaal vrij subjectief.
Als jij vindt dat een band Heavy metal speelt en die band zegt dat ze Hard Rocking Riot Metal spelen, wie ben jij om te zeggen dat het niet zo is? :P
Maar wie ben jij om te zeggen dat ze Heavy Metal spelen als je het zo bekijkt? Anyway vaak wordt er overdreven maar je weet zelf ook wel dat hokjes nodig zijn. Want zo kan je lekker makkelijk filteren.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di dec 23, 2008 12:22 am

Maar het roept ook vooroordelen op, afhangende van je eigen smaak natuurlijk. Hoe wil je het doen als er een Italiaanse band komt die in de refreinen klinkt als een foute Duitse metalband, maar in de coupletten stevig Amerikaans uit de hoek komt. US/German Power metal from Italy? :' )

Kijk, iedereen moet lekker voor zichzelf weten of ze iets een bepaald etiket willen opplakken. Hokjesgeest is goed tot op zekere hoogte, maar denkend in zulke termen blijf je aan het filteren.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di dec 23, 2008 12:25 am

Jeroen schreef:Maar het roept ook vooroordelen op, afhangende van je eigen smaak natuurlijk. Hoe wil je het doen als er een Italiaanse band komt die in de refreinen klinkt als een foute Duitse metalband, maar in de coupletten stevig Amerikaans uit de hoek komt. US/German Power metal from Italy? :' )

Kijk, iedereen moet lekker voor zichzelf weten of ze iets een bepaald etiket willen opplakken. Hokjesgeest is goed tot op zekere hoogte, maar denkend in zulke termen blijf je aan het filteren.
Geen idee hoe ik het zou noemen. Hangt ervan af waar het het meest naar neigt met specificaties.

Maar iig gaat deze discussie nergens meer over. Laten we het gewoon weer over de NWoBHM hebben in dit topic.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di dec 23, 2008 12:27 am

jeffrey schreef:Sparta en Chateux. De betere van de minder bekende lichting. Maar ze doen zeker niet onder voor de grotere namen.
Aah Sparta is tof ja! Chateux ken ik niet, maar eens even opzoeken. Ik ben trouwens nog steeds verslaafd aan Hollow Ground en wat zie ik op metal archives, dat het nu op cd is uitgebracht. :shock:

Ik ga opzoek!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di dec 23, 2008 12:28 am

inderdaad, Wing Jong, NWoBHM uit Bangladesh!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di dec 23, 2008 12:29 am

Hollow Ground is een erg sterke band ja, ik ken alleen de Warlord EP ervan. Wist niet dat ze meer hadden uitgebracht.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di dec 23, 2008 12:30 am

Mja, dit staat op Metal Archives:


Best of/Compilation, Phoenix Records
2005
[add/edit review]
This means a (Bootleg?) Sampler includes the "Warlord" 7inch, the Songs from the
V/A "Roksnax" and the ultra rare Demo from 1981!
Limited and numbered Edition of 350 Copies in black or green Vinyl.
1. Flying High
2. Warlord
3. Rock on
4. Don't Chase the Dragon
5. Fight with the Devil
6. The Holy One
7. Rock to Love
8. Promised Land
9. Easy Action
10. Loser


En er staat dat ze Active zijn? Geen idee of het tegenwoordig nog wat is.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di dec 23, 2008 12:32 am

Ja ze treden iig wel op, maar nog nooit live gezien. Sowieso een hoop van die bands staan nog steeds op mijn 'ooit nog een zien'-lijst :P.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » di dec 23, 2008 10:09 am

Jeroen schreef:In mijn optiek zijn er eigenlijk slechts twee aanduidingen nodig.

Gave muziek en bagger. (Goed, plus de grijze middelmaat)
Niks grijze middelmaat.
Muziek is niet 'een beetje gaaf', je kan ook niet een beetje zwanger of een beetje dood zijn.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di dec 23, 2008 11:31 am

Orklord schreef:Mja, dit staat op Metal Archives:


Best of/Compilation, Phoenix Records
2005
[add/edit review]
This means a (Bootleg?) Sampler includes the "Warlord" 7inch, the Songs from the
V/A "Roksnax" and the ultra rare Demo from 1981!
Limited and numbered Edition of 350 Copies in black or green Vinyl.
1. Flying High
2. Warlord
3. Rock on
4. Don't Chase the Dragon
5. Fight with the Devil
6. The Holy One
7. Rock to Love
8. Promised Land
9. Easy Action
10. Loser


En er staat dat ze Active zijn? Geen idee of het tegenwoordig nog wat is.
Ja, ze ze zijn (spaarzaam) actief. Er komt als het goed is nieuw materiaal en ze hebben vorig jaar tijdens hun optreden in Duitsland een compilatie verkocht(zeer beperkte oplage, dus was direct uitverkocht).

Trouwens die release en alle andere (NWOBHM) releases van Phoenix Records zijn bootlegs. (Deze Phoenix Records is gewoon een nep label van Zuid-Amerikaanse bootleggers)

Van Chateaux is er een anthology (Fight To The Last) beperkt verkrijgbaar. Dus als je die wilt kopen moet je er snel bij zijn.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di dec 23, 2008 11:34 am

aah, maar heeft het wel kwaliteit die van Phoenix of kan ik beter wachten tot ze zelf eens iets uitgeven?

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di dec 23, 2008 11:46 am

Orklord schreef:aah, maar heeft het wel kwaliteit die van Phoenix of kan ik beter wachten tot ze zelf eens iets uitgeven?
Je kunt beter het oude materiaal downloaden, met een beetje geluk heb je betere kwaliteit. Want die zooi van Phoenix zijn ook grotendeels slechte mp3 rips(naar verluidt, ik heb er zelf geen). Op een officiele release kun je (minimaal) nog wel een paar jaar wachten.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di dec 23, 2008 11:48 am

Naja gedownload heb ik het inderdaad al :wink:

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » di dec 23, 2008 2:50 pm

Jeroen schreef:

Lijkt me vreemd als je als band uit Oezbekistan zegt dat je New Wave of British Heavy Metal speelt.
Een Franse kok met een Deense moeder mag geen pizza's bakken?

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di dec 23, 2008 3:44 pm

Bob schreef:[..]


Een Franse kok met een Deense moeder mag geen pizza's bakken?
Een Amerikaanse drummer is geen Nederlandse triangelaar.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Jens
Berichten: 400
Lid geworden op: vr jan 20, 2006 10:38 pm

Bericht door Jens » di dec 23, 2008 5:48 pm

Dragonforce schreef:[..]
:lol: Iron Maiden is niet hetzelfde als de NWOBHM.
Sjonge, zet jij me even op mijn plaats. :lol:

Gebruikersavatar
ThePlague
Berichten: 245
Lid geworden op: vr okt 03, 2008 6:38 pm

Bericht door ThePlague » di dec 23, 2008 7:56 pm

Ook iemand bekend met Metalucifer? Ook een band in de N.W.O.B.H.M. stijl, maar komen uit het verre oosten. Niet bekend mee? Ik raad het diegenen zeer aan, het is verre van orgineel, maar gaaf is het zeker wel!
Unpure - Unholy - Untight

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » di dec 23, 2008 8:14 pm

Gezol is bij voorbaat al een van de gaafste personen uit de Heavy metal.

Ik beschrijf Metalucifer liever als HEAVY ATTAKKING GEZOLL METALL EXPLOSION.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » di dec 23, 2008 10:38 pm

Strijdkreet schreef: Ik beschrijf Metalucifer liever als HEAVY ATTAKKING GEZOLL METALL EXPLOSION.
Ik vind de beschrijven HAMAGURI FAR EASTERN TARUE METAL ASSAULT beter passen eigenlijk. Over twee maandjes zou de nieuwe uit moeten zijn, in maar liefst drie verschillende versies.

Nu we het toch over Japanse "NWOBHM" bandjes hebben, moet ik toch zeggen dat ik Magnesium veruit de beste vind. Daar kan zelfs Gezol niet tegenop.

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » wo dec 24, 2008 6:32 pm

Orklord schreef:aah, maar heeft het wel kwaliteit die van Phoenix of kan ik beter wachten tot ze zelf eens iets uitgeven?
Phoenix is idd. rotzooi.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di jan 13, 2009 7:28 pm

Wat vind men eigenlijk van Jaguar - This Time? Toch wel wat anders dan hun debuut, maar alsnog vind ik het best een lekkere plaat.

en wat zie ik net! Hij word opnieuw uitgebracht:
"This Time", the 1984 album from New Wave of British Heavy Metal legends JAGUAR, will be reissued on January 19 in Europe via Metal Mind Productions and March 10 in the USA through MVD. The new edition of the album includes four bonus tracks (demo, live and remix). The digipack title (limited to 2,000 copies) will be made available on golden disc, digitally remastered using 24-bit technology.

"This Time" reissue track listing:

01. This Time
02. Last Flight
03. A Taste of Freedom
04. Another Lost Weekend
05. Stand Up (Tumple Down)
06. Sleepwalker
07. Tear the Shackles Down
08. Stranger
09. Driftwood
10. (Nights of) Long Shadows

Bonus tracks:

11. (Nights of) Long Shadows (demo)
12. Last Flight (demo)
13. Sleepwalker (live)
14. This Time (remix)

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr feb 06, 2009 10:38 pm

Om nog even in de sfeer te blijven van opnieuw uit te brengen materiaal:
This long-forgotten band DRAGONSLAYER, from the classic NWOBHM scene, will have its music released on a special CD reissue from Shadow Kingdom Records in October.

Shadow Kingdom has assembled and made available together for the first time ever the band's three-song 7", as well as demo material from 1982 and 1986, all in their original quality on CD. It was also be available in a gorgeous limited-edition 2xLP format.

Afbeelding

The full track listing is as follows:

01. The Slayer
02. Run Like Hell
03. Blind Terror
04. I Want Your Life
05. Satan Is Free
06. Broken Hearts
07. Man In The Dark
08. Hammer Head
09. Lady Of The Night
10. Rock With Me
11. Lies In Your Eyes
12. Dragon Drums
13. The Hunger
14. Satan's Soldiers
15. The Battle Is On
16. Catch Me

DRAGONSLAYER:

Tony Mamwell - Vocals
Phil Odins - Guitars
Steve Morgan - Bass
Dave Phillips - Drums
Bob Carol - Drums

Originally called HEAVY THUNDER, the band quickly changed its name to SLAYER — the first act to use that name. This reissue contains music that was released under the SLAYER name as well as the moniker the band eventually ended up with: DRAGONSLAYER. While the group worked hard, it never signed a record deal, but did officially release a three-song 7" in 1984.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » za feb 07, 2009 2:00 pm

Wat ik gehoord heb van dat album was best vet. Beetje in de Tyrant UK stijl. Shadow Kingdom is sowieso op dreef de laatste tijd met die Asylum en The Hand Of Doom heruitgaves.

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » zo feb 08, 2009 4:36 pm

Gave heruitgaves, vooral die Hand Of Doom is smullen geblazen.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo feb 08, 2009 8:32 pm

Sentinel schreef:Gave heruitgaves, vooral die Hand Of Doom is smullen geblazen.
Asylum!

Dragonslayer is inderdaad goed spul, als is het vroege materiaal toch een stukje beter dan de laatste demo.

Heeft iemand trouwens Old Yron al gehoord? Hoe is die?
It's the end of time

leonard
Berichten: 266
Lid geworden op: di sep 05, 2006 9:52 pm

Bericht door leonard » ma feb 09, 2009 1:24 pm

Een leuk linkje van CDJAPAN.
Diverse japanse releases of NWOBHM bands, onderaan de pagina staan de releases.

http://www.cdjapan.co.jp/rcms/music/cdj ... 0th_0.html

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma feb 16, 2009 3:22 pm

Wow, wat is Voltz - Knight's Fall toch een gaaf album zeg! Jammer dat ze niet meer gemaakt hebben. Maar dit is toch wel heerlijk rockende NWOBHM. Ook gave solo's in bijvoorbeeld Years.

Plaats reactie