N.W.O.B.H.M. II

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » wo jul 18, 2007 7:09 pm

Laat ik ook nog even een positief NWoBHM-geluid ten gehore brengen: het optreden van Hollow Ground op Headbangers Open Air afgelopen weekend was ge-wel-dig. Je zag gewoon weer het verschil met al die jonge bandjes die heel verkrampt checken of ze alle noten correct spelen, terwijl de toch op leeftijd gerakende heren van Hollow Ground lekker losjes erop los knalden. 'Fight with the devil', 'Don't chase the dragon', 'Rock on', 'Warlord' plus een nieuw nummer als 'Easy action' en nog een zwik ander moois rockten als eigenlijk niets anders die dag. Het 'We want more' was dan ook niet van de lucht!
Zanger Glen Coates (die de Fist-klassieker Back with a vengeance inzong) stond vlak voor het optreden al met een megavette grijns op z'n gezicht te springen om de microfoon te grijpen - en die grijns was er het hele optreden niet af te branden. En wat was die man bij stem!
Super gewoon, en hopelijk is het niet de laatste keer geweest dat we ze hebben gezien. Coates kondigde trouwens een nieuwe plaat aan. Het beste metalnieuws die dag wat mij betreft.

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » wo jul 18, 2007 8:46 pm

Hollow Ground is idd. top. Ik zoek de orginele 7" op Guardian Records. Het nummer "Flying High" vind ik een echte NWOBHM topper. Grappig dat zo'n band nog optreedt, had ik wel willen zien.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo jul 18, 2007 10:30 pm

Ja, Hollow Ground is geweldig, heb toevallig vandaag nog naar hun EP geluisterd. Wel jammer dat Fist clinish dood is, maar een Hollow Ground plaat zie ik ook zeer graag komen. Nu maar hopen dat 't niet al te lang duurt.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » za jul 21, 2007 4:33 pm

Hoe is de Sparta LP van HHO-records eigenlijk? De singletjes van deze band zijn super.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » za jul 21, 2007 7:15 pm

Sentinel schreef:Hoe is de Sparta LP van HHO-records eigenlijk? De singletjes van deze band zijn super.
Geweldig, staat in mijn alltime top 50. Alleen is ie maar een half uur lang, terwijl Sparta toch behoorlijk meer materiaal opgenomen heeft. Ik geloof dat er zelfs nog een ongereleased album is, dus er was meer dan genoeg materiaal geweest voor een volle plaat.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » zo jul 22, 2007 3:52 pm

Alweer een LP'tje om naar uit te kijken.

Wat zijn jullie meest favoriete NWOBHM singles?
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » zo jul 22, 2007 4:30 pm

Sentinel schreef:Alweer een LP'tje om naar uit te kijken.

Wat zijn jullie meest favoriete NWOBHM singles?
Drie die me direct te binnen schieten: 'One of these days' van Trespass, 'Suffragettes' van White Spirit en 'Heavy metal mania' van Holocaust. Ik ben nooit een single-verzamelaar geweest, dus put uit mijn herinnering van wat indertijd op 7'' is verschenen.
Laatst gewijzigd door Metal79 op zo jul 22, 2007 6:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo jul 22, 2007 5:35 pm

Van de single's die nooit op CD zijn gerereleased:

Bleak House - Rainbow Warrior
Burner - Savage Killer
Crucifixion - Take It Or Leave It
Cynic - Suicide
Dedringer - Maxine
Smokin' Roadie - Midnight
Toad The Wet Sprocket - Reaching For The Sky
It's the end of time

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » zo jul 22, 2007 11:16 pm

Dragonforce schreef:Van de single's die nooit op CD zijn gerereleased:

Bleak House - Rainbow Warrior
Burner - Savage Killer
Crucifixion - Take It Or Leave It
Cynic - Suicide
Dedringer - Maxine
Smokin' Roadie - Midnight
Toad The Wet Sprocket - Reaching For The Sky
Geweldige singles!!! Die Cynic is super. Deze band schijnt nieuw materiaal te maken voor een full length; las ik op een forum.

Die andere single van Bleak House "Lios In Winter" is ook geweldig

Favorieten van mij die nooit op cd zijn verschenen:

HELL: Save Us From Those Who Would Save Us: Voor mij de beste single ooit gemaakt

ARC: War Of The Ring: Prachtig episch wonderwerk. Het titelnummer brengt je in de wereld van Tolkien

REINCARNATE: Take It Or Leave It: 2 stampende obscure NWOBHM nummers

SATAN: Kiss Of Death: de single van deze legende is een must

DAWNWATCHER: Backlash/Salvador's Dream: Eigenzinnige progressieve metal die me af en toe aan Saracen (debuut) doet denken

SPARTA: Angel Of Death: Een van mij Favo 7", Angel of Death is een prachtnummer

WIKKYD VIKKER: Het nummer "Black Of The Night" is een van de beste NWOBHM nummers

...en nog tientallen anderen. NWOBHM is gewoon te gek !!!
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » zo jul 22, 2007 11:22 pm

Metal79 schreef:[..]


Drie die me direct te binnen schieten: 'One of these days' van Trespass, 'Suffragettes' van White Spirit en 'Heavy metal mania' van Holocaust. Ik ben nooit een single-verzamelaar geweest, dus put uit mijn herinnering van wat indertijd op 7'' is verschenen.
Bright Lights van Trespass is eveneens super. White Spirit met Janick Gers in de gelederen. Is die Holocaust ook op 7" uitgebracht? Ik ken alleen de 12" versie.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo jul 22, 2007 11:49 pm

Ik ben eigenlijk niet zo into de singles. Ken er eigenlijk ook niet echt 1. Dit komt denk ik vooral, omdat ze niet echt makkelijk te krijgen zijn.

Valt die van Hollow Ground - Warlord onder single? Want die vind ik echt onwijs gaaf. Verder ga ik denk even opzoek naar de genoemde singles hier.

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » ma jul 23, 2007 9:40 am

Sentinel schreef:[..]


Bright Lights van Trespass is eveneens super. White Spirit met Janick Gers in de gelederen. Is die Holocaust ook op 7" uitgebracht? Ik ken alleen de 12" versie.
Yep, van het Holocaust-nummer bestaat ook een 7''.
Van Arc en de NWoBHM-Cynic had ik hiervoor nog nooit gehoord, klinkt zeer interessant. Misschien dat hij op een van de NWoBHM-bootleg-cd's staat met al die 7''-nummers erop?

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » ma jul 23, 2007 4:20 pm

@Orklord: Warlord is idd. als een single uitgebracht toendertijd op Guardian Records. Supergave single.

@metal79: die bootleg cd's zijn van een uitzonderlijk belabberde kwaliteit. Heb die een keer bij iemand gehoord. Daar stond Marquis De Sade etc op. Ik kan wel een cd-r samenstellen met wat NWOBHM singletjes die moeilijk te vinden zijn voor degene die interesse heeft. Hoef er niks voor terug, PM me maar, kleine moeite. Zo ben ik er namelijk ook ooit achtergekomen en er zitten echt parels tussen.

Die ARC is alleen als orginele single "verkrijgbaar". Misschien dat er ooit een LP uitkomt met al hun werk erop. Ik moet wel zeggen dat deze 7" het beste is wat ze hebben gemaakt.

Die Cynic is naar mijn weten ook alleen maar als orginele 7" verkrijgbaar. Ook een "Pain in the ass" om te vinden, maar zeker de moeite waard.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma jul 23, 2007 4:50 pm

Sentinel schreef:Die Cynic is naar mijn weten ook alleen maar als orginele 7" verkrijgbaar. Ook een "Pain in the ass" om te vinden, maar zeker de moeite waard.
Naast een nieuwe plaat komt er ook een Cynic compilatie (mss wel een mix van nieuw en oud, maar ik las laatst dat het verschillende projecten zijn), daar zal die Single dus ook wel bijzitten.

Al die single's die je noemde zijn ook fantastisch, alleen van Wikkyd Vikker had ik vreemdgenoeg nog nooit gehoord. Is ook het enigste materiaal wat ik zelf niet heb. Hopelijk kan ik m nog ergens op Mp3 vinden.
It's the end of time

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » ma jul 23, 2007 5:04 pm

Beste singles voor mij zijn:

Sparta - Angel of Death
Hell - Save Us from Those Who would save Us
Satanic Rites - Live to Ride
Trident - Destiny
Virtue - We Stand to Fight
Damascus - Open Your Eyes (eigenlijk een ep maarja)
Burner - Savage Killer
A II Z - I'm the One Who loves You
Bleakhouse - Rainbow Warrior
Overkill - Elemental
Charger - Desperadoes
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma jul 23, 2007 5:05 pm

Die A II Z is ook gaaf ja! Die heb ik hier wel op 7" liggen.

@Sentinel: ik heb je een PM gestuurd, ik ben benieuwd!

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22879
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » ma jul 23, 2007 7:49 pm

Godver, ik wou nog een plaat noemen die perfect in dit rijtje past, maar ik kan dus al twee dagen niet op de naam komen.
Ik dacht dat het iets van Sappire was, maar ik kan geen een nummer van die band vinden waarbij de titel zoiets heeft van 'ja, die is het'.
Anyway, hij stond op die serie 'NWOBHM Vol. I t/m IX', ik geloof ergens op cd vijf ofzo. De bandnaam begint vrijwel zeker met een S, en het barste van de keyboards in dat nummer.
Ik heb die cd's nog wel ergens, maar de computer waar ze op staat heeft er voorlopig geen zin.

Lekker duidelijke omschrijving, maar ik kom niet verder.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » ma jul 23, 2007 8:14 pm

Sapphire - Sapphire en Sapphire - Sapphire II heb ik hier. Erg goede demo's vind ik en idd erg melodieus.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22879
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » ma jul 23, 2007 8:35 pm

Ja, die bedoelde ik ook ja. Die h was er even tussendoor geschoten.
Ik ben er nu vrij zeker van dat het Starchild - Rockin' Steady was.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma jul 23, 2007 8:45 pm

Starchild & Sapphire, beiden ken ik niet. :lol:
It's the end of time

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » ma jul 23, 2007 9:19 pm

Sapphire heb ik volgens mij wel eens gehoord, weet niet zeker.

@Jeffrey: Daar zitten enkele KLASSIEKERS tussen. Die Virtue is puur goud, geen typische NWOBHM, meer powermetal gericht, de 3-track demo is van hetzelfde niveau. Dit zou een prachtige re-release zijn. Labels als Steel-legacy zouden dit misschien een keer kunnen uitbrengen, als ze de orginele leden kunnen traceren heet dat.

Die Trident heb ik ook, in het begin vond ik het nummer Destiny niet lekker in het gehoor liggen door de saaie zang, inmiddels vind ik hem toch wel goed. Het tweede nummer is een lekkere NWOBHM'er

ben effe vergeten wat je nog meer in dat rijtje had :? (vergeet te quoten)
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » ma jul 23, 2007 9:26 pm

jeffrey schreef:Beste singles voor mij zijn:

Sparta - Angel of Death
Hell - Save Us from Those Who would save Us
Satanic Rites - Live to Ride
Trident - Destiny
Virtue - We Stand to Fight
Damascus - Open Your Eyes (eigenlijk een ep maarja)
Burner - Savage Killer
A II Z - I'm the One Who loves You
Bleakhouse - Rainbow Warrior
Overkill - Elemental
Charger - Desperadoes
Die Charger is een 10/10 en gruwelijk zeldzaam, ik heb zelf de hoop opgegeven ooit ene te vinden, zou er wel veel voor over hebben, zo goed is ie

Overkill is niet zo mijn ding, zeker niet onaardig, maar er zijn betere IMO

Satanic Rites vind ik ook super, eveneens hun eerste LP
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » ma jul 23, 2007 9:39 pm

Andere persoonlijke favorieten zijn:

TURBO: Charged For Glory: gewoon prachtige muziek, niet hard, maar met ontzettend veel passie gespeeld, van deze single krijg ik altijd goeie zin, beetje episch georienteerd hier en daar

TRIARCHY: Save The Kahn: epische NWOBHM met keyboard, gewoon prachtig, geweldige band. Heb laatst nog wat heen en weer gemaild met de band.

OVERDRIVE: On The Run: eveneens zeer lastig te krijgen, maar ongekend goed. Het eerste nummer is meteen BINGO, NWOBHM ten top. Het tweede nummer "Nightmare" is mijn favoriet, Zeer eigenzinnig sinister nummer met een heerlijke atmosfeer. Het laatse nummer is ook goed, maar niet zo als de eerste 2.

DRAGONFLY: NWOBHM op zeer hoog niveau, deze single is een voorbeeld van waarom NWOBHM zo geweldig is. Alleen het nummer "Spacebound" vind ik niks.

MYTHRA: Death and Destiny: 10/10, niets meer, niets minder, een klassieker in het genre. Een van de beste NWOBHM schijven.

SCARAB: Poltergeist: Een van mijn absolute favorieten, geen typische NWOBHM, maar wel rasechte ruwe heavy metal met ballen.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma jul 23, 2007 10:44 pm

Sentinel schreef:SCARAB: Poltergeist: Een van mijn absolute favorieten, geen typische NWOBHM, maar wel rasechte ruwe heavy metal met ballen.
Rasechte ruwe heavy metal hoort ook helemaal bij NWOBHM.

Nog een favoriet van mij is Mithrandir - Dreamers Of Fortune, geweldige enigzins progressieve NWOBHM zonder dominerende keyboards met een heerlijke mystieke sfeer.

En Original Sin - The Shadow... [headbang] Heerlijke harde en melodieuse Heavy Metal!
It's the end of time

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22879
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » di jul 24, 2007 9:11 am

Om even verder te gaan op het Hell-verhaal, ik luister nu hier naar het nummer Deathsquad van deze band. Klinkt flink goed. Toch maar eens die demo's van ze aanslingeren vanmiddag.
Hoe zit dat nou met die verzamelbox van ze?
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » di jul 24, 2007 10:34 pm

Dragonforce schreef:[..]
Rasechte ruwe heavy metal hoort ook helemaal bij NWOBHM.

Nog een favoriet van mij is Mithrandir - Dreamers Of Fortune, geweldige enigzins progressieve NWOBHM zonder dominerende keyboards met een heerlijke mystieke sfeer.

En Original Sin - The Shadow... [headbang] Heerlijke harde en melodieuse Heavy Metal!
Mithrandir: Dreamers of Fortune vind ik ook goed, ik moest alleen erg wennen aan die zang. Ik geloof dat ze nog een single hebben, die ken ik niet.

@Dragonforce: ik heb je een pm gestuurd
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » wo jul 25, 2007 12:43 pm

Gilbert schreef:[..]
Zeg je dat nu op basis van de luisterbeurt bij mij in de auto op weg naar Manowar, of heb je de nieuwe Blitzkrieg cd stiekem gedownload? :wink:

Binnenkort volgen de recensie en hopelijk een interview met Brian Ross (die ik overigens een geweldige zanger vind). Ik wil al wel vast verklappen dat ik "Into The Light" een erg goed nummer vind, en een nieuwe "Blitzkrieg" en "Armageddon" staan er ook op. Maar dan letterlijk, want de band heeft nieuwe versies van die legendarische songs opgenomen als bonustracks voor de digipak-uitgave.
De autorit uiteraard. Tevens, nog opgezocht hoe vaak ze het nummer Blitzkrieg nu hebben opgenomen? Met het nieuwe album erbij komt het op zes keer:

Demo Tape
Buried Alive 7”
A Time Of Changes
10 Years of Blitzkrieg
Ten
Theatre of the Damned

Nu mag het wel een keer welletjes zijn lijkt me. Het blijft een gaaf nummer, maar de nieuwe versies voegen weinig toe.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » wo jul 25, 2007 1:47 pm

Brian Ross geeft de schuld aan de andere (niet-originele) bandleden, die hebben er voor gekozen om Armageddon en Blitzkrieg opnieuw op te nemen. Hij heeft me ook verteld waar de klassieker Buried Alive nou over gaat... 8)

"I don’t usually explain what my lyrics are about because I would rather that people form their own opinion on the story that is contained in the lyrics. I suppose that 27 years on I could make an exception in the case of “Buried Alive”. The song is about an inmate in a lunatic asylum who kills his own daughter then forgets that he has done it. He fills his mind full of abstact images to try and forget what he has done but finds this more impossible as time goes by. He eventually reaches the point where he cannot live with the guilt so persudes a friend, (Clive), to help him commit suicide. When this fails his mind retreats into itself and he becomes catatonic. He has in fact buried himself alive in his own body”…..I bet you wish you hadn’t asked now!!!"

De single Buried Alive/Blitzkrieg hoort natuurlijk ook in het rijtje van beste NWOBHM-singles.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo jul 25, 2007 2:17 pm

Ik krijg binnenkort ook de promo binnen van de nieuwe Blitzkrieg, ben erg benieuwd. Zit die een beetje in dezelfde lijn als de vorige Sins and Greed?

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » do jul 26, 2007 5:25 pm

Deze post zou zeker ook in het doom-topic passen, maar ik plaats hem toch maar hier.
Eindelijk heb ik dan de tijd gevonden om me met Pagan Altar bezig te houden. Vandaag heb ik Mythical & magical al zo'n vier, vijf keer achter elkaar gedraaid - wat een prachtige plaat is dat. Het sfeertje heeft iets van de seventies, het gitaarwerk is werkelijk niet van deze wereld.

Jammer dat in het boekje niet staat vermeld dat het hoesje - evenals dat van Solstice' New Dark Age - wordt gesierd door een pentekening van Harry Clarke, de man van de briljante Edgar Allan Poe-illustraties.

Ik verheug me al op het optreden van Pagan Altar op Keep It True IX in november, al staan ze inderdaad ook op de Dutch Doom Day in de Baroeg. Eerst die twee andere albums van deze unieke band opduikelen. Enige tips waar dit in NL te vinden is zonder idiote importprijzen te betalen? Eerst maar 's richting Millennium Records surfen...

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » do jul 26, 2007 5:29 pm

Klopt het dat deze laatste plaat een hoop punten heeft die de Epic Metalfan zal bevallen? Zelfs degene die niet zo van de Doom zijn?
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » do jul 26, 2007 5:45 pm

jeffrey schreef:Klopt het dat deze laatste plaat een hoop punten heeft die de Epic Metalfan zal bevallen? Zelfs degene die niet zo van de Doom zijn?
Ook nog niet bekeerd tot het Pagan Altar? Deze band maakt - op M&M tenminste - helemaal geen doom, eerder een geheel eigen, prachtige versie van seventies-beïnvloede heavy rock/NWoBHM met een uiterst melancholieke/epische inslag.
Het lijkt dan ook in de verste verte niet op Solitude Aeturnus, Candlemass of dat type bands, eerder moet je het richting Solstice en vooral Omega/Apocalypse zoeken, met werkelijk geniaal melodieus gitaarwerk.
Jouw smaak hier de laatste tijd een beetje meegekregen hebbende, denk ik dat je dit zeer zult waarderen.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » do jul 26, 2007 5:51 pm

Ha klopt ja. Ken slechts een paar nummertjes* van deze mannen. En Volume One maar die vind ik niet veel.

SA vind ik niets aan, van Candlemass enkel Epicus Doomicus Metallicus. Van Solstice heb ik ooit eens wat van gedownd om te chekken, maar ik kan het echter nergens meer vinden op mijn computer dus zal ik het wel niet veel gevonden hebben toen :p.

*Waarvan Cry of the Banshee van de laatste plaat, die ik knettergaaf vind.
Allemaal even normaal doen tegen djent

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » do jul 26, 2007 5:58 pm

Overigens heb ik net The Lords of Hypocrisy van internet geplukt. Ik ben nu bij nummer 3, Sentinels of Hate. En verdomd hoe gaaf, vele malen beter dan Volume One. Zeker weten aanwezig bij Dutch Doom Day voor Pagan Altar. :D
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do jul 26, 2007 5:59 pm

Gilbert schreef:Brian Ross geeft de schuld aan de andere (niet-originele) bandleden, die hebben er voor gekozen om Armageddon en Blitzkrieg opnieuw op te nemen. Hij heeft me ook verteld waar de klassieker Buried Alive nou over gaat... 8)

"I don’t usually explain what my lyrics are about because I would rather that people form their own opinion on the story that is contained in the lyrics. I suppose that 27 years on I could make an exception in the case of “Buried Alive”. The song is about an inmate in a lunatic asylum who kills his own daughter then forgets that he has done it. He fills his mind full of abstact images to try and forget what he has done but finds this more impossible as time goes by. He eventually reaches the point where he cannot live with the guilt so persudes a friend, (Clive), to help him commit suicide. When this fails his mind retreats into itself and he becomes catatonic. He has in fact buried himself alive in his own body”…..I bet you wish you hadn’t asked now!!!"

De single Buried Alive/Blitzkrieg hoort natuurlijk ook in het rijtje van beste NWOBHM-singles.
Mooi dat ie het verhaal achter de tekst weggeeft, maar ik zie liever eens de lyrics van hun oude nummers, want op het gehoor kan ik er niet uit komen.

De Buried Alive single is inderdaad briljant.

@Jeffrey: Als je Cry Of The Banshee zo goed vindt, is het voor jouw een verplichte aankoop.
It's the end of time

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » do jul 26, 2007 6:04 pm

Ok, dan zal ik dat zeker doen. The Lords of Hypocrisy bevalt me mee dan uitstekend.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » do jul 26, 2007 10:18 pm

"Sentinels of Hate" vind ik een van de beste nummers van hun, wat een pracht en praal. Het enige piepkleine minpuntje op dat Lords Of Hypocrisy album vind ik de vrouwenzang die heel af en toe om de hoek komt kijken. Dit hadden ze van mij achterwege mogen laten, past naar mijn mening totaal niet in het Pagan Altar geluid. Hetzelfde als je een vrouwenzang op sommige nummers van Cirith Ungol brengt, zou het toch wel tamelijk verzieken IMO

Mystical en Magical heb ik nog niet gehoord :oops: Ik wacht geduldig op de LP uitgave en laat me verassen. Zit hier btw ook vrouwenzang op sommige nummers?
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » do jul 26, 2007 11:14 pm

Mystical en Magical heb ik nog niet gehoord :oops: Ik wacht geduldig op de LP uitgave en laat me verassen. Zit hier btw ook vrouwenzang op sommige nummers?
Jazeker, en voor mij past het dan weer totaal in het geluid/bij de sfeer. Aan de stijlbeschrijving 'Omega meets Solstice' zou ik nog 'meets Jethro Tull' willen toevoegen, gezien de typisch nasale Brit-vocalen en een toefje UK-folkrock circa 1976.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » vr jul 27, 2007 7:58 pm

Orklord schreef:Ik krijg binnenkort ook de promo binnen van de nieuwe Blitzkrieg, ben erg benieuwd. Zit die een beetje in dezelfde lijn als de vorige Sins and Greed?
Als je een voorproefje wilt, op de myspace pagina van Blitzkrieg kun je nu 4 van de 10 songs van hun nieuwe album beluisteren: http://www.myspace.com/absoluteblitzkrieg.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di aug 07, 2007 12:38 pm

En iemand de nieuwe Blitzkrieg al gehoord? Ik heb vorige week de promo ontvangen en draai hem nu voor de 5e keer. Ik moet zeggen klinkt weer lekker, waar deze plaat niet zo "beukend" is als Sins and Greed vind ik hier wel meer sfeerwerk op zitten.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di aug 07, 2007 5:00 pm

Orklord schreef:En iemand de nieuwe Blitzkrieg al gehoord? Ik heb vorige week de promo ontvangen en draai hem nu voor de 5e keer. Ik moet zeggen klinkt weer lekker, waar deze plaat niet zo "beukend" is als Sins and Greed vind ik hier wel meer sfeerwerk op zitten.
Die van mij komt morgen samen met de nieuwe Diamond Head binnen! 8)
It's the end of time

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di aug 07, 2007 5:08 pm

Ik ben ook wel benieuwd naar die nieuwe van Diamond Head!

Trouwens, waarom zijn de oude Blitzkrieg platen (A Time of Changes, Unholy Trinity, Ten, The Mists of Avalon) eigenlijk nooit heruitgegeven? Ik heb Unholy Trinity hier wel liggen op cd, maar de rest ben ik nog nooit tegen gekomen, helaas.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di aug 07, 2007 5:18 pm

Orklord schreef:Ik ben ook wel benieuwd naar die nieuwe van Diamond Head!

Trouwens, waarom zijn de oude Blitzkrieg platen (A Time of Changes, Unholy Trinity, Ten, The Mists of Avalon) eigenlijk nooit heruitgegeven? Ik heb Unholy Trinity hier wel liggen op cd, maar de rest ben ik nog nooit tegen gekomen, helaas.
Nooit gehoord van A Time Of Changes - Phase I? Van de andere platen weet ik het ook niet, maar de meeste andere NWOBHM bands hebben hetzelfde probleem met hun latere albums.

Ik hoop eigenlijk bij Blitzkrieg nog wel op een Phase II.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di aug 07, 2007 5:19 pm

Hmm nee zegt me niks. Ik was laatst opzoek naar the Mists of Avalon, maar tot nu toe heb ik die helaas nog nergens gevonden.

Edit: Ik zie het net op Metal Archives, ziet er wel interessant uit, maar eens opzoeken.

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » wo aug 08, 2007 12:53 pm

Verheugen jullie je ook zo op die Desolation Angels boxset? Het gaat blijkbaar niet lang meer duren. Luister eens naar het nummer "Fury" op hun myspace, aahh, da's muziek. Ik ken eigenlijk alleen de LP en 7" van hun. Die demo uit 1986 die ook in die boxset komt is volgens mij misschien wel het beste wat ze hebben gebrouwen toen.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » wo aug 08, 2007 4:34 pm

...als ik die nummers op myspace beluister.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo aug 08, 2007 6:18 pm

Sentinel schreef:Verheugen jullie je ook zo op die Desolation Angels boxset? Het gaat blijkbaar niet lang meer duren. Luister eens naar het nummer "Fury" op hun myspace, aahh, da's muziek. Ik ken eigenlijk alleen de LP en 7" van hun. Die demo uit 1986 die ook in die boxset komt is volgens mij misschien wel het beste wat ze hebben gebrouwen toen.
Ja. Hopelijk komt ie deze maand nog, want het geld dat ik opzij heb gelegd begint al bijna te vergaan.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » do aug 09, 2007 9:34 pm

Deze maand of September, is het wachten in ieder geval meer dan waard
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » za aug 11, 2007 2:50 pm

Ik zie net dat Steve Grimmet van Grim Reaper een cd heeft uitgebracht dit jaar iemand die cd gehoord? En volgens zijn myspace staat hij dit jaar weer op het Heavy Metal Maniacs fest in Hoorn te samen met Jaguar.

Over Blitzkrieg, die nieuwe is gewoon een lekkere plaat, draai hem elke dag wel. Nu vroeg ik me af wat is jullie favo Blitzkrieg plaat? Ik zou op het moment voor the Mists of Avalon gaan, alleen al vanwege het geniale eerste nummer: "the Legend". Op een goede 2e staat denk ik Unholy Trinity.

Ten en Absolute Power ken ik trouwens (nog) niet. :oops:

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » za aug 11, 2007 3:11 pm

Orklord schreef:Ik zie net dat Steve Grimmet van Grim Reaper een cd heeft uitgebracht dit jaar iemand die cd gehoord? En volgens zijn myspace staat hij dit jaar weer op het Heavy Metal Maniacs fest in Hoorn te samen met Jaguar.

Over Blitzkrieg, die nieuwe is gewoon een lekkere plaat, draai hem elke dag wel. Nu vroeg ik me af wat is jullie favo Blitzkrieg plaat? Ik zou op het moment voor the Mists of Avalon gaan, alleen al vanwege het geniale eerste nummer: "the Legend". Op een goede 2e staat denk ik Unholy Trinity.

Ten en Absolute Power ken ik trouwens (nog) niet. :oops:
Eh, dat album van Steve komt pas in oktober uit...

De nieuwe Blitzkrieg plaat vind ik zeer matig, absoluut hun slechtste plaat tot nu toe. Die Laverick kan beter maar niet meer nummers gaan schrijven. En met de oude nummers als bonus tracks hoor je echt hoeveel beter de oldies zijn...

De nieuwe Diamond Head bevalt me een stuk beter, ook al is het duidelijk een plaat die moet groeien. Er staan echt een paar knallers op.

Het meest tegenvallende van platen uit 2007 tot nu toe vind ik dat bijna alle zangers niet meer voor de hoge noten gaan... King Diamond, Brian Ross (Blitzkrieg), Nick Tart (Diamond Head)...

Oja, Ten is geen echte full-length album, het zijn voornamelijk heropnames van oude nummers. Zelf kan ik geen favo Blitzkrieg album aanwijzen, gezien ik UT & MOA niet in bezit heb, en ATOC, AP & S&G alle drie tot mijn alltime favorieten behoren.
Laatst gewijzigd door Dragonforce op za aug 11, 2007 3:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the end of time

Plaats reactie