N.W.O.B.H.M. II

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » za aug 11, 2007 3:18 pm

Hmm ik vind die plaat best te doen, je hoort idd wel het verschil met de oude nummers. Verder vind ik Brain toch nog steeds best goed bij stem, de hoge uithalen zijn wel een stuk minder, daar heb je gelijk in.

Ik heb niet gekeken wanneer die nieuwe uitkwam, ik zag alleen een nummer op Steve's myspace staan, dus ik dacht misschien is er iemand al bekend mee :wink:

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » wo aug 15, 2007 2:32 pm

Sentinel schreef:Deze maand of September, is het wachten in ieder geval meer dan waard
Mooi des te eerder beginnen ze aan de Hell lp-set :).
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » za aug 18, 2007 5:24 pm

Brand New Witchfynde Album

As many of you are aware, we've had a new album under construction for a while now.

I'm pleased to confirm that the album is now FINISHED

The actual release date yet to be confirmed but we'll definetly be sure to let you know ..

Blessed Be & Thanks for your continued support
Eindelijk! :twisted:
It's the end of time

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » za aug 18, 2007 5:42 pm

Gaaf! Avenger zou toch ook nog met een cd komen? :lol:

Trouwens de cd van Sentinel ontvangen met een aantal gave dingen erop (oa 220v, Behemoth, Hell, Minotaur) niet allemaal brits, maar wel gaaf.

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » zo aug 19, 2007 2:49 pm

Orklord schreef:Gaaf! Avenger zou toch ook nog met een cd komen? :lol:

Trouwens de cd van Sentinel ontvangen met een aantal gave dingen erop (oa 220v, Behemoth, Hell, Minotaur) niet allemaal brits, maar wel gaaf.
Enjoy :twisted:

Zit nou naar de anthology van Mythra te luisteren, blijft ook een geweldige NWOBHM band, die single "Death and Destiny" is retegaaf
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Den » ma nov 12, 2007 11:23 am

ik hoorde laatst 100 mph van Vardis. Weet iemand of dit al op cd is uitgebracht? 't Is een geniaal stukje muziek namelijk!
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma nov 12, 2007 11:36 am

Den schreef:ik hoorde laatst 100 mph van Vardis. Weet iemand of dit al op cd is uitgebracht? 't Is een geniaal stukje muziek namelijk!
Niet opzich, maar er is wel een best-of 2CD ('The World's Gone Mad', maar bij mailorders vaak 'World's Gone Insane' genoemd)uitgebracht met de meeste nummers van 100mph. Maar meer dan de helft van het materiaal op de 2CD is echter anders en langzamer dan hun vroege (100mph) materiaal. Al blijft de rest van het materiaal IMO ook erg sterk.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Den » ma nov 12, 2007 11:40 am

Dragonforce schreef:[..]
Niet opzich, maar er is wel een best-of 2CD ('The World's Gone Mad', maar bij mailorders vaak 'World's Gone Insane' genoemd)uitgebracht met de meeste nummers van 100mph. Maar meer dan de helft van het materiaal op de 2CD is echter anders en langzamer dan hun vroege (100mph) materiaal. Al blijft de rest van het materiaal IMO ook erg sterk.
thanks. Ga ik daar maar eens naar op zoek!
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » di dec 04, 2007 5:54 pm

"schop"


Iemand hier bekend met Blitzkrieg
Vanmiddag hoorde ik het cd'tje "Absolute power" en die stond me wel aan.
Welk werk is nog meer aan te raden ?
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » di dec 04, 2007 5:58 pm

Alles wat ik van die lui ken is erg gaaf.
A Time of Changes is natuurlijk legendarisch, maar ook de laatste drie albums zijn top. Vooral Sins And Greed draait hier nog regelmatig.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » di dec 04, 2007 6:07 pm

Dus ik kan eigenlijk gewoon elke cd uit de discography proberen ?
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di dec 04, 2007 6:10 pm

Strijdkreet schreef:"schop"


Iemand hier bekend met Blitzkrieg
Vanmiddag hoorde ik het cd'tje "Absolute power" en die stond me wel aan.
Welk werk is nog meer aan te raden ?
Alles behalve het laatste album (Theatre Of The Damned):head:

Het debuut (A Time Of Changes - Phase 1, 2CD versie van debuut album met alle demo's/single's en de rest van hun 80s/NWOBHM materiaal als bonustracks) en de 2 albums uit het nieuwe millennium "Absolute Power" en "Sins And Greed"(Mijn persoonlijke favoriet) zijn fantastisch.
Hun andere albums zijn out of print.
It's the end of time

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » di dec 04, 2007 6:14 pm

Dragonforce schreef:[..]
Alles behalve het laatste album (Theatre Of The Damned):head:
Hmm, typisch.
Zo dacht ik er eerst ook over, maar na een keer of vier luisteren viel het kwartje ineens knijterhard op z'n plek.
't Was even wennen aan de stem van Ross, maar nu vind ik het een top-album.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di dec 04, 2007 6:33 pm

dako schreef:[..]


Hmm, typisch.
Zo dacht ik er eerst ook over, maar na een keer of vier luisteren viel het kwartje ineens knijterhard op z'n plek.
't Was even wennen aan de stem van Ross, maar nu vind ik het een top-album.
Niks mis met de stem van Ross. Sterker nog, hij zorgt voor de hoogtepunten op het album. Maar de nieuwe gitarist Guy Laverick faalt als songwriter. Zijn ideeën passen minder bij het geluid van Blitzkrieg en daarnaast is de kwaliteit van de meeste nummers maar matig tot redelijk.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di dec 04, 2007 8:42 pm

Ik heb hier zelf alleen nog maar Unholy Trinity liggen, wat ik een erg gave plaat vind. De rest heb ik ook gehoord en vind ik ook erg gaaf, ook de nieuwe, wellicht niet hun sterkste release, maar best lekker.

Nu moet alles nog eens in de kast komen, maar dat komt wel :P

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » di dec 04, 2007 9:51 pm

dako schreef:[..]


Hmm, typisch.
Zo dacht ik er eerst ook over, maar na een keer of vier luisteren viel het kwartje ineens knijterhard op z'n plek.
't Was even wennen aan de stem van Ross, maar nu vind ik het een top-album.
Als je Ross in topvorm wil horen moet je "Satan: Court In The Act" eens beluisteren. Samen met het ondergewaardeerde gitaarduo Ramsey/Tippins word hier misschien wel het beste album uit de NWOBHM afgeleverd, daar kan Blitzkrieg totaal niet tegenop.

Blitzkrieg is trouwens ook erg goed al ben ik niet bekend met het meest recente werk
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di dec 04, 2007 10:16 pm

Trouwens, nieuws van het Tokyo Blade front:
TOKYO BLADE guitarist Andy Boulton recently signed a deal with Razar Ice Records. Andy is currently recording his first solo disc for a tentative spring 2008 release. He has also completed work on a guitar-instruction DVD that will be made available soon. The TOKYO BLADE back catalog is also being remixed and remastered by Razar Ice and will be reissued with unreleased bonus and live tracks.
Gaaf dat alles nu geramstered op cd uit komt! Daar kijk ik wel naar uit.

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » do jan 31, 2008 5:02 pm

EINDELIJK nieuws over de Desolation Angels box:
OK, it's done, the deal is done. CYCLONE EMPIRE are licensing this from me, we expect an April/May release, all the parts are getting sent to Germany in the next week for manufacture.

I will forward all the Die hard reservations to CYCLONE EMPIRE, though Miskatonic forum members will still be able to get them from me, as I'll have a small amount to sell

Die hard will have patch, autographed photocard, Sticker and numbered insert (Limited to 200 copies only). As you can imagine, I'm very happy with this result, as I think CE will do a better job on such a large release and it will finally see the light of day after 5 years in the making.

But, as the saying goes, all good things come to those who wait....
Cyclone Empire is hetzelfde label dat de Solstice en Count Raven reissues heeft gedaan. Ik ben iig blij dat die box er eindelijk aan gaat komen. DA is zonder twijfel één van de beste NWOBHM bands.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » do jan 31, 2008 5:05 pm

Tof! Even alvast wat geld opzij zetten, want zo een box wil ik wel.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do jan 31, 2008 5:56 pm

Hellhammer schreef:Cyclone Empire is hetzelfde label dat de Solstice en Count Raven reissues heeft gedaan. Ik ben iig blij dat die box er eindelijk aan gaat komen. DA is zonder twijfel één van de beste NWOBHM bands.
Zijn doen toch ook de Solstice box waar ik nog steeds op wacht?

Maar in ieder geval goed nieuws dat er weer eens wat nieuws is omtrend deze geweldige band.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » do jan 31, 2008 6:33 pm

De Solstice box komt als het goed is in februari uit. Kijk ik ook erg naar uit, zelfde geldt voor de Only The Strong DLP op New Iron Age Rex.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do jan 31, 2008 8:11 pm

Hellhammer schreef:De Solstice box komt als het goed is in februari uit.
Dat wordt inderdaad gezegd. Maar ik heb er al een paar maand niks meer van gehoord en het is bijna al februari...
It's the end of time

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » vr feb 01, 2008 4:08 pm

Die DA wordt hier meteen in huis gehaald. Vraag me wel af of dat werk de ongekende genialiteit van hun LP weet te evenaren, laat staan overtreffen. Nou ja, het nummer Fury op de latere demo doet dat in ieder geval wel, maar de overige dingen weet ik niet. Ik moet trouwens die LP opnieuw hebben; is inmiddels helemaal naar de klote gedraaid
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma apr 07, 2008 9:02 am

Is er hier iemand bekend met het wat latere Tokyo Blade werk? Albums als Blackhearts and Jaded Spades, Ain't Misbehavin' tot aan Pumphouse uit 1998. Zo ja, is het wat of kan ik het beter links laten liggen?

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » ma apr 07, 2008 11:13 am

Sentinel schreef:[..]


Als je Ross in topvorm wil horen moet je "Satan: Court In The Act" eens beluisteren. Samen met het ondergewaardeerde gitaarduo Ramsey/Tippins word hier misschien wel het beste album uit de NWOBHM afgeleverd, daar kan Blitzkrieg totaal niet tegenop.

Blitzkrieg is trouwens ook erg goed al ben ik niet bekend met het meest recente werk
Ramsey vind ik sowieso een van de vetste metalgitaristen die ik ken.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » ma apr 07, 2008 2:44 pm

Orklord schreef:Is er hier iemand bekend met het wat latere Tokyo Blade werk? Albums als Blackhearts and Jaded Spades, Ain't Misbehavin' tot aan Pumphouse uit 1998. Zo ja, is het wat of kan ik het beter links laten liggen?
Naar mijn bescheiden mening kan je het het beste bij Tokyo Blade en Night Of The Blade houden, dus zeg maar tot ongeveer 1985. Het spul daarna werd echt aalglad en zeer duidelijk op de Amerikaanse glammige supercommerciële markt gericht. Tokyo Blade verloor toen z'n eigen gezicht. Het latere spul heb ik hier wel ergens staan maar draai het absoluut nooit meer terwijl zowel Tokyo Blade als Night Of The Blade nog geregeld z'n rondje draait hier.

Trouwens, zijn er mensen die in 1984 op de Aardschokdag ook zo genoten hebben van o.a. Tokyo Blade & Savage? Oh ja, en zo'n beginnend bandje genaamd Metallica? :P
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma apr 07, 2008 4:26 pm

ik heb nog een Tokyo Blade album uit '93 voor een euro mee weten te pikken een jaartje of twee geleden. Lelijke hoes met vrij fletse bandfoto. Grappig is dat die cd ook 'Tokyo Blade' heet. Naar mijn weten is dit een wat bijgewerkte re-release van Aint Misbehavin' uit '87 Het is sowieso dezelfde band.

Zeer gladjes klinkende hardrock (sommige nummers zijn echt bubblegum werk), maar toch wel lekker voor de lichte momenten. Het komt geenszins in de buurt van het heerlijke geluid van de eerste twee albums, maar toch is het niet vervelend om naar te luisteren. Zoals wel meer glammy rock bands is het allemaal echter nogal vrijblijvend te noemen. Na een luisterbeurt of 4 heb je het echt wel gehoord. Beste nummer, Heartbreaker (ondanks het kazige refrein)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo apr 20, 2008 4:13 pm

Orklord schreef:Is er hier iemand bekend met het wat latere Tokyo Blade werk? Albums als Blackhearts and Jaded Spades, Ain't Misbehavin' tot aan Pumphouse uit 1998. Zo ja, is het wat of kan ik het beter links laten liggen?
Blackhearts... is nog wel aardig maar daarna is het zover ik ze gehoord heb allemaal hard rock zoals Jeroen al vermelde. Pumphouse is trouwens geen TB album, maar een Alan Marsh solo album(dankzij het label als een Tokyo Blade album uitgebracht).
It's the end of time

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » do jun 12, 2008 2:13 pm

http://nl.youtube.com/watch?v=Kzu75_8pe ... re=related

Elixir - Pandora's box

Die gast heeft nog meer gave video's, onder andere 2 desolation angels video's
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » do jun 12, 2008 3:12 pm

net weer even Killer Elite van Avenger opgezet, blijft toch en lekkere plaat. Hoe zit het nu eigenlijk met Avenger, ik zie ze nog wel optreden, maar er kwam toch een nieuwe plaat aan? (al sinds 2006?)

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do jun 12, 2008 7:55 pm

Orklord schreef:net weer even Killer Elite van Avenger opgezet, blijft toch en lekkere plaat. Hoe zit het nu eigenlijk met Avenger, ik zie ze nog wel optreden, maar er kwam toch een nieuwe plaat aan? (al sinds 2006?)
Er zou inderdaad een nieuwe plaat aankomen, de complete tracklist en cover waren in 2006 al bekend gemaakt maar ik heb nergens gelezen dat er ook daadwerkelijk een album is opgenomen. Sindsdien zijn ze van naam veranderd (naar Avenger Uk) en is Mick de originele bassist inmiddels ook weg. Gezien het doodzwijgen van het album door de band verwacht ik niet dat het binnenkort nog uit komt.
It's the end of time

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » do jun 12, 2008 8:02 pm

Strijdkreet schreef:http://nl.youtube.com/watch?v=Kzu75_8pe ... re=related

Elixir - Pandora's box

Die gast heeft nog meer gave video's, onder andere 2 desolation angels video's
Kicke, stoneagelighting is trouwens een held met al die videos.

Hier kwam ik trouwens toevallig op:
http://nl.youtube.com/watch?v=rXFiUK-rAGo

Nog fouter dan op de foto's :P.

En vandaag trouwens ook weer een Chateaux dagje gehouden, in de auto Highly Strung op naar en van het werk en thuis maar even Fire Power onder de naald gegooid. Blijft goed.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » do jun 12, 2008 9:31 pm

Chateaux is idd uitstekend. Is de naam Stormqueen al eens gevallen hier? Vooral hun demo is te mooi om waar te zijn. Nummers als "Battle of Britain" en "Captives Of The Moon" geven maar weer eens duidelijk weer waarom NWOBHM zo achterlijk gaaf is. Die demo is in 2006 op LP verschenen.

Afbeelding
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » do jun 12, 2008 10:44 pm

Hoop over gelezen maar nog nooit gehoord. Toch maar eens een keertje doen.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jens
Berichten: 400
Lid geworden op: vr jan 20, 2006 10:38 pm

Bericht door Jens » vr jun 13, 2008 4:45 pm

Strijdkreet schreef:http://nl.youtube.com/watch?v=Kzu75_8pe ... re=related

Elixir - Pandora's box

Die gast heeft nog meer gave video's, onder andere 2 desolation angels video's
Henri heeft een ongelooflijk archief, in zijn youtube toevoegingen alleen kan je al een week verdwalen.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr jun 13, 2008 6:18 pm

Ik blijf van Chateaux het debuut het beste vinden in tegenstelling (zover ik me herinner) tot de meeste Chateaux fans hier.
Sentinel schreef:Is de naam Stormqueen al eens gevallen hier? Vooral hun demo is te mooi om waar te zijn. Nummers als "Battle of Britain" en "Captives Of The Moon" geven maar weer eens duidelijk weer waarom NWOBHM zo achterlijk gaaf is. Die demo is in 2006 op LP verschenen.
Ik ken de eerste demo en de single. Best goed maar het behoort niet tot mijn favoriete NWOBHM.
It's the end of time

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » vr jun 13, 2008 6:44 pm

Dragonforce schreef:Ik blijf van Chateaux het debuut het beste vinden in tegenstelling (zover ik me herinner) tot de meeste Chateaux fans hier.

[..]
Ik ken de eerste demo en de single. Best goed maar het behoort niet tot mijn favoriete NWOBHM.
IK hoor het wel vaker (dat ze het debuut beter vinden), maar zelf zweer ik bij de rest.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » do aug 14, 2008 8:15 pm

De Britse band Cynic:

www.myspace.com/cynicuk

Heeft onlangs een cd uitgebracht die mij ZEER goed bevalt. Lekker rockende NWOBHM die het anno 2008 nog steeds zeer goed doet.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
wall
Berichten: 150
Lid geworden op: vr jun 29, 2007 9:30 pm
Locatie: Bergen (NH)

Bericht door wall » do aug 14, 2008 10:24 pm

De nummers op hun myspace vind ik in ieder geval goed,ik ga dus ook maar achter de plaat aan.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr aug 15, 2008 12:02 am

Sentinel schreef:De Britse band Cynic:

www.myspace.com/cynicuk

Heeft onlangs een cd uitgebracht die mij ZEER goed bevalt. Lekker rockende NWOBHM die het anno 2008 nog steeds zeer goed doet.
IMO de beste plaat van 2008 (tot zo ver, zie releases 2008 topic). De NWOBHM klassiekers (Do Or Die / Suicide) zijn aanwezig (re-recordings) en de plaat heeft een zeer goede natuurlijke productie. Gitarist Shaun Grant neemt de vocals voor z'n rekening en z'n lemmy-achtige zang past goed bij de muziek waardoor (ik in ieder geval niet) je de originele zanger niet mist.
Ik heb tijden hoop gehad dat er een compilatie zou komen, want zo'n geweldige plaat had ik vooraf niet verwacht.

En er lijkt ook een vinyl editie aan te komen. 8)
It's the end of time

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » do aug 28, 2008 12:37 am

Ik heb hier Quartz - Stand up and fight op lp gevonden. En ik zie hem op ebay weggaan voor rond de 60/70 dollar. Is hij soms knap lastig te vinden ?

Ik weet dat de plaat erg gaaf is uiteraard.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » do aug 28, 2008 4:12 pm

Strijdkreet schreef:Ik heb hier Quartz - Stand up and fight op lp gevonden. En ik zie hem op ebay weggaan voor rond de 60/70 dollar. Is hij soms knap lastig te vinden ?

Ik weet dat de plaat erg gaaf is uiteraard.
Op ebay is iedereen de kluts kwijt. Daar wordt tegenwoordig, bij wijze van spreken, een emmer stront voor 1000 euro verhandeld.

LP is zeer gemakkelijk te vinden. Voor 5 euro moet je 'm al hebben. Zeer gave LP idd.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » do aug 28, 2008 4:17 pm

Zoiets dacht ik al ja. Hij gaat sowieso niet weg, zelfde geld voor de eerste druk van Too fast for love van MC (offtopic).

Ik kwam hem tegen toen ik een stuk of 200 lp's meenam uit de opslag. (ja de opslag ja)
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Natasja » wo sep 10, 2008 5:34 pm

Pagan Altar!

Ik heb hun laatste cd, Mythical & Magical laatst besteld, die was nog best moeilijk te vinden/krijgen overigens. Prachtig album in ieder geval!
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » do sep 11, 2008 1:44 pm

Zeer zeker, en er komt ook een nieuwe aan. Dus dat word een mooi jaar, of mooi 2009.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma dec 15, 2008 10:45 am

Trouwens voor de mensen die het niet weten. Ik zag bij Dis-Order de volgende reissuses staan:

SATAN Court in the act
Tokyo Blade Blackhearts and jaded spades
Tokyo Blade Warrior of the rising sun

Dat zijn toch wel gave dingen, vooral die Satan!

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » ma dec 15, 2008 11:48 am

Ah, goud.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma dec 15, 2008 12:59 pm

Orklord schreef:Tokyo Blade Warrior of the rising sun
Wat houdt deze eigenlijk in? Volgens metal-archives gaat het om een compilatie/best off.


Verder goed nieuws! Die Satan is nog geen maand geleden opnieuw uitgebracht door metal mind. Aangezien ik niet zo van digipacks hou, zou ik erg blij zijn met een Displeased reissue.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma dec 15, 2008 1:03 pm

Ik weet niet of die van Displeased is hoor, kan best zijn dat het de Metal Mind editie is.

En het klopt die Warriors of the Rising Sun is een compilatie. Er zitten alleen nog wat extra nummers bij, zoals ik begrepen heb.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma dec 15, 2008 1:14 pm

oh, ok. Ik dacht dat Displeased ze opnieuw uit zou brengen. Desalniettemin een goede zaak. Maar met die Satan wacht ik dan maar eventjes. Die 2000 stuks zullen ongetwijfeld uitverkopen, en dan haal ik 'm mooi in een jewelcase.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Plaats reactie