N.W.O.B.H.M. II

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di mei 29, 2007 11:02 am

Ik vind eigenlijk Visionary nog iets beter.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer hun nieuwe materiaal eindelijk eens het daglicht ziet.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » di mei 29, 2007 11:20 pm

Heb nu Chained and Desperate van Chateaux op de draaitafel liggen, lekkere plaat van deze heren met onze "Grim reaper" vocalist. Mensen bekend met deze band?
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » di mei 29, 2007 11:25 pm

Sentinel schreef:Heb nu Chained and Desperate van Chateaux op de draaitafel liggen, lekkere plaat van deze heren met onze "Grim reaper" vocalist. Mensen bekend met deze band?
In een eeuwigheid niet gedraaid, staat wel in de kast geloof ik. Op Ebony, het faillissementslabel, toch?

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di mei 29, 2007 11:38 pm

Ik heb de anthology, heb je meteen al hun platen en de 7''.
It's the end of time

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » di mei 29, 2007 11:55 pm

De eerste doet me niet veel. Maar de platen met Krys Mason zijn veel gaver, en niet zo'n klein beetje ook. Heb ze beide hier liggen en gaan geregeld onder de naald. FirePower kreeg ik ipv Highly Strung, foutje van Hell bent for Leather dude. Even beluisterd en maar besloten om te mailen dat deze best is :p.
Allemaal even normaal doen tegen djent

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » wo mei 30, 2007 5:42 pm

Metal79 schreef:Elixir, Trespass, erg goede NWoBHM. 'One of these days', dat is toch geniaal. De Son of Odin-LP van Elixir is een van mijn all-time NWoBHM-favorieten.
Goed, ik zou aan de namenlijst ook Gaskin (eerste plaat End of the world), Limelight (Limelight) en Omega toevoegen. Van de enige Limelight-plaat bestaat een goede Japan-cd, Omega's The prophet is ook op cd verschenen. Dat is late NWoBHM, maar er staan een paar geweldige epische doomstukken op. Zwaar aan te raden.

Vorig jaar heb ik trouwens ook de reissues van Witchfynde maar 's aangeschaft.

De New Wave of British Heavy Metal Encyclopedia van Malc Macmillan (uitgegeven door Iron Pages Verlag in Berlijn) is trouwens het standaardwerk over deze richting. Idioot veel info, secuur en geestig geschreven en boordevol obscuur werk waar je nog nooit van had gehoord voordat je dit telefoonboek opsloeg. :D
.

Naar aanleiding van deze post es ff gezocht naar Limelight. Heb nu Ashes to Ashes op mp3, af en toe beetje slecht geript maar verder leuke plaat. Vooral nummers als Knife in Your Back (stampende en slepende Blues feeling, iets voor op max volume :p), Metalman, op en top NWoBHM, en Ashes to Ashes, meer mid-tempo met een lekkere swing. Aldus mijn eerste kijk erop.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo mei 30, 2007 8:04 pm

jeffrey schreef:[..]
.

Naar aanleiding van deze post es ff gezocht naar Limelight. Heb nu Ashes to Ashes op mp3, af en toe beetje slecht geript maar verder leuke plaat. Vooral nummers als Knife in Your Back (stampende en slepende Blues feeling, iets voor op max volume :p), Metalman, op en top NWoBHM, en Ashes to Ashes, meer mid-tempo met een lekkere swing. Aldus mijn eerste kijk erop.
AtA is nogal 'Maiden' vind je niet?

Metal Man is mijn favo nummer van ze, ik ben trouwens wel benieuwd naar hun singles uit de jaren 70. Maar die heb ik nog nooit gevonden of gezien...
It's the end of time

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » wo mei 30, 2007 8:12 pm

Dragonforce schreef:[..]

AtA is nogal 'Maiden' vind je niet?

Metal Man is mijn favo nummer van ze, ik ben trouwens wel benieuwd naar hun singles uit de jaren 70. Maar die heb ik nog nooit gevonden of gezien...
Ja godver nu zegt, ben er ff op gaan letten. Die bassriffs en melodielijnen hadden idd zo bij maiden vandaan kunnen komen. Vandaan dat die zo lekker in het gehoor lag :).
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » wo mei 30, 2007 9:38 pm

Die NWOBHM encyclopedie is geweldig, heb 'm alleen zelf niet, verdomme, altijd out of money. Daar staan idd erg obscure dingetjes in. Ene die ik zelf heb op 7" is de geweldige JJ Powerhouse: Running for the line 7". Geweldige band dit. Zijn jullie bekend met deze band en deze 7" ?
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » wo mei 30, 2007 9:40 pm

Wel met de band, niet met de single. Ik heb de lp die via High Roller Records uikwam hier liggen. Degelijke plaat.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » wo mei 30, 2007 9:43 pm

Die single is het beste van hun. Ik kan hem wel een keer uploaden. Ik weet niet of je op dit forum upload adressen mag neerpleuren.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo mei 30, 2007 10:20 pm

Je kon op hun website hun album bestellen op CD, maar ik las van meerdere mensen dat ze nooit mail terug krijgen, dus ik heb 't album niet, maar wel een paar losse mp3tjes. En die zijn zeer gaaf, dat andere bandje waar de gitarist van ze geloof ik in zat, White Heat is ook zeer gaaf.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » vr jun 01, 2007 10:37 pm

Luister nu naar Soldier: Sheralee 7". Wat een brute single blijft dit toch, verplichte kost voor elke NWOBHM verzamelaar. Het eerste nummer is een heerlijke knaller vergelijkbaar met de wat snellere NWOBHM varianten zoals bv "Running from the line" van JJ Powerhouse. Nummer twee bevat een geweldig meezingrefrein.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » vr jun 01, 2007 11:10 pm

Volgens mij mag je wel uploaden, anders linkje via pm. Gaat dat ding niet voor een hele hoge prijs naar een nieuwe eigenaar? Soldier is een leuk bandje ja.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr jun 01, 2007 11:26 pm

Sentinel schreef:Luister nu naar Soldier: Sheralee 7". Wat een brute single blijft dit toch, verplichte kost voor elke NWOBHM verzamelaar. Het eerste nummer is een heerlijke knaller vergelijkbaar met de wat snellere NWOBHM varianten zoals bv "Running from the line" van JJ Powerhouse. Nummer twee bevat een geweldig meezingrefrein.
Hun Live album/EP Live Forces vind ik nog beter. Ik heb beide legaal, namelijk hun compilatie album Heavy Metal Force. Een van mijn alltime top 50 albums. :) Geweldige shit.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » vr jun 01, 2007 11:31 pm

Ga ik die ook eens in de bestelling gooien
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr jun 01, 2007 11:34 pm

Sentinel schreef:Ga ik die ook eens in de bestelling gooien
Hopelijk ergens waar ie in stock is, anders kun je tussen de 3 en 6 maand wachten (Komt uit Brazilie).
It's the end of time

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » vr jun 01, 2007 11:49 pm

Zolang die maar niet uit Colombia komt, daar maken die achterlijken blijkbaar alle pakketjes open op zoek naar coke, maar ik zal eens hier en daar mijn ogen openhouden
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » za jun 02, 2007 12:04 am

Sentinel schreef:Zolang die maar niet uit Colombia komt, daar maken die achterlijken blijkbaar alle pakketjes open op zoek naar coke, maar ik zal eens hier en daar mijn ogen openhouden
Bij musicsafe.nl is ie het goedkoopst. Ik had maar niet te lang gewacht met bestellen, je moet al lang genoeg wachten. :)
It's the end of time

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » ma jun 04, 2007 10:21 pm

Vandaag Burner: Hammer of the Gods 7" binnengekregen. Het titelnummer is een geweldig episch nummer terwijl de overige nummers weer lekker ouderwets wegNWOBHMen. Ben blij dat ik um heb
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma jun 04, 2007 10:51 pm

Sentinel schreef:Vandaag Burner: Hammer of the Gods 7" binnengekregen. Het titelnummer is een geweldig episch nummer terwijl de overige nummers weer lekker ouderwets wegNWOBHMen. Ben blij dat ik um heb
Mooi, ik ga daar in de zomer weer iets bestellen, in ieder geval inclusief HotG en de Triarchy LP. Een episch nummer klinkt zeer goed, ben benieuwd.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » ma jun 04, 2007 10:56 pm

De Triarchy LP zat er trouwens ook bij. De single Save The Kahn had ik al, wat natuurlijk een prachtig ding is, en was wel benieuwd naar het andere spul van ze. Na 1 luisterbeurt kan ik zeggen dat naast de Save The Kahn nummers er nog een paar zeer goeie tussen zitten. Ze hebben echt een hele aparte stijl, mij bevalt die absoluut.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
metalnelis
Berichten: 161
Lid geworden op: vr feb 18, 2005 11:09 am
Locatie: Leimuiden

Bericht door metalnelis » di jun 05, 2007 6:37 pm

ik heb pas van Running Wild een cdje over gekocht van Samson: Head On... en het is geniaal!!

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » di jun 05, 2007 7:10 pm

metalnelis schreef:ik heb pas van Running Wild een cdje over gekocht van Samson: Head On... en het is geniaal!!
Juist, precies en correct. Nu meteen Shock tactics er achteraan schuiven: geeft nog meer blijheid.

Paul Samson R.I.P.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di jun 05, 2007 8:39 pm

Metal79 schreef:[..]


Juist, precies en correct. Nu meteen Shock tactics er achteraan schuiven: geeft nog meer blijheid.

Paul Samson R.I.P.
Dan nog het debuut en Before The Storm en je bent helemaal blij. Wel zonder Bruce Bruce natuurlijk.

Paul Samson & Chris Aylmer R.I.P.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » di jun 05, 2007 9:19 pm

Dragonforce schreef:[..]
Dan nog het debuut en Before The Storm en je bent helemaal blij. Wel zonder Bruce Bruce natuurlijk.

Paul Samson & Chris Aylmer R.I.P.
Juister, preciezer en correcter.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do jun 07, 2007 6:49 pm

Afbeelding
8)

Release: 10 augustus 2007
It's the end of time

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » do jun 07, 2007 9:56 pm

Ben wel benieuwd hoe die gaat klinken.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr jun 08, 2007 12:19 pm

Gaaf! Ben ik ook wel benieuwd naar.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » vr jun 08, 2007 12:59 pm

Zo, hier nog een.
De laatste twee albums konden zich prima meten met het oude werk, dus dat belooft wat.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr jun 08, 2007 4:49 pm

Ze hebben nu weer een nieuwe gitarist erbij sinds het vorige album dus ik ben vooral benieuwd wat voor invloeden hij mee brengt. Paul Nesbitt deed het geweldig op Sins & Greed dus hij moet van erg goede huize komen om een betere prestatie neer te zetten.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo jun 10, 2007 2:28 pm

Tracklisting van het nieuwe Blitzkrieg album:

CD Digi-pack tracklist:

01. Theatre of the Damned 4:22
02. The Phantom 4:43
03. Devil´s Spawn 4:14
04. My Life is my Own 5:06
05. Spirit of the Legend 5:35
06. The Passing 0:54
07. Into the Light 6:18
08. Tortured Souls 4:23
09. Together we are Strong 4:33
10. Night Stalker 4:50
11. Bonus Audio: Armageddon 6:25
12. Bonus Audio: Blitzkrieg 3:43
13. Bonus Video: Escape from the Village.mpg
14. Bonus Video: I´m not insane.mpg
15. Bonus Video: iPod - Escape from the Village.mp4
16. Bonus Video: iPod - I´m not insane.mp4

Producer: Schrödey
Co-Producer: Biff Byford (Saxon)
Studio: Absurd Studio
Mastering: Michael Hankel @ Blue Castle Studio
It's the end of time

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » zo jun 10, 2007 3:04 pm

Sinds herfst vorig jaar heb ik ontelbare keren het album Time will tell van veteranen Rekuiem (ooit Requiem) gedraaid.
Heerlijke melodieuze HM met een doomy sfeertje en ronduit geweldige zang van Paul Parry (ex-Tredegar). De titeltrack, 'Werewolf' (subliem!!!) en eigenlijk alle andere nummers op deze plaat zijn gemaakt voor de repeat-toets. En wie het sufgecoverde 'Paranoid' een vette energie-injectie kan geven, die kan wat.
Uitgebracht op het Britse label Majestic Records.

Helaas heeft powerdrummer Karl Wilcox net Rekuiem verlaten; hij is weer veel aan het touren met zijn oude band Diamond Head. Die komen in september ook hier optreden, met de Hollandse helden van Jewel en Defender. Voor top nazomeravonden moet worden gevreesd!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo jun 10, 2007 3:12 pm

Metal79 schreef:Sinds herfst vorig jaar heb ik ontelbare keren het album Time will tell van veteranen Rekuiem (ooit Requiem) gedraaid.
Heerlijke melodieuze HM met een doomy sfeertje en ronduit geweldige zang van Paul Parry (ex-Tredegar). De titeltrack, 'Werewolf' (subliem!!!) en eigenlijk alle andere nummers op deze plaat zijn gemaakt voor de repeat-toets. En wie het sufgecoverde 'Paranoid' een vette energie-injectie kan geven, die kan wat.
Uitgebracht op het Britse label Majestic Records.

Helaas heeft powerdrummer Karl Wilcox net Rekuiem verlaten; hij is weer veel aan het touren met zijn oude band Diamond Head. Die komen in september ook hier optreden, met de Hollandse helden van Jewel en Defender. Voor top nazomeravonden moet worden gevreesd!
Ja, TWT is super. Heerlijke energieke productie, en fantastische nummers. Die Paul Parry heeft inderdaad een zeer goede Glenn Hughes-achtige zang.

Ze komen in september met een nieuwe plaat, Diamond Head trouwens ook, ik geloof zelfs nog wat eerder.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » zo jun 10, 2007 3:19 pm

Dragonforce schreef:[..]
Ja, TWT is super. Heerlijke energieke productie, en fantastische nummers. Die Paul Parry heeft inderdaad een zeer goede Glenn Hughes-achtige zang.

Ze komen in september met een nieuwe plaat, Diamond Head trouwens ook, ik geloof zelfs nog wat eerder.
Ben naar allebei platen zéér benieuwd! Enig voorbehoud is bij Rekuiem natuurlijk geboden, want voor zo ver ik weet stammen alle nummers op TWT uit de good old days.
Diamond Head vond ik op KIT erg sterk, al snapte niet iedereen het, geloof ik. Als ze de komende tour 'Diamond lights' en 'Shoot out the lights' maar spelen - met veel lights graag! :)

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di jun 19, 2007 11:26 am

Damn wat een graf productie heeft die demo van Apocalypse uit 1981, maar als je daar doorheen luisterd hoor je wel een band die zeker gave muziek maakt.

Jammer dat ze geen full lengt of ep hebben uitgebracht met een wat betere productie.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di jun 19, 2007 11:29 am

Orklord schreef:Damn wat een graf productie heeft die demo van Apocalypse uit 1981, maar als je daar doorheen luisterd hoor je wel een band die zeker gave muziek maakt.

Jammer dat ze geen full lengt of ep hebben uitgebracht met een wat betere productie.
Nee, maar die komen nog. ;)

Trouwens, ze hebben wel een full-length, maar dan onder de naam Omega. Maar die is alleen nog te verkrijgen als bootleg.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di jun 19, 2007 11:33 am

aah okeej, maar is die vergelijkbaar aan materiaal?

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di jun 19, 2007 11:38 am

Orklord schreef:aah okeej, maar is die vergelijkbaar aan materiaal?
Redelijk, het meeste materiaal op dat album is geschreven (en gedeeltelijk ook al eens opgenomen) tijdens hun Apocalypse periode.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di jun 19, 2007 11:44 am

Dan ga ik daar eens naar opzoek.

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » di jun 19, 2007 10:36 pm

Apocalypse is een prachtige band. Persoonlijk vind ik de 7" beter dan de demo die natuurlijk ook al goed is. Omega heb ik ook, moet hem maar weer eens draaien, klinkt anders dan de "Apocalypse" periode, meer progressiever
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma jul 16, 2007 3:21 pm

http://www.girlschool.co.uk/news.htm

Kelly Johnson, gitarist van de eerste line-ups van Girlschool, is gisteren gestorven na een gevecht van 6 jaar met kanker.
It is with extreme sadness to tell you that Kelly Johnson, original member of
Girlschool passed away on Sunday the 15th of July after fighting a 6 year battle
with cancer of the spine
R.I.P. :(
It's the end of time

Gebruikersavatar
Der Schreckliche
Berichten: 524
Lid geworden op: vr aug 27, 2004 8:35 pm
Contacteer:

Bericht door Der Schreckliche » ma jul 16, 2007 6:02 pm

Jammer om te horen... :cry:
http://www.myspace.com/fireforcemetal

The world is full of kings and queens, who blind your eyes - then steal your dreams...it's heaven and hell!

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24866
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma jul 16, 2007 6:31 pm

lijkt me vreseiljk na zes jaar doodziek te zijn dan te sterven

ik zou echt liever dan direct dood zijn, lijkt me echt marteling
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » wo jul 18, 2007 11:52 am

dako schreef:Zo, hier nog een.
De laatste twee albums konden zich prima meten met het oude werk, dus dat belooft wat.
Dan valt de nieuwe vast ook in de smaak, de vergelijking gaat wederom op.

Ik vond hem erg lekker klinken, al vind ik nog steeds dat de zanger wel iets moderner mag gaan klinken. De muziek is door de jaren heen een tikje harder en agressiever geworden (Al kan dat een gevoel zijn dat door de betere productie komt) maar de zang is altijd nog een beetje in het softe blijven hangen.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo jul 18, 2007 11:59 am

Wat een onzin. De zang past perfect, met een hardere zang zouden ze hun hele identiteit kwijt raken.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » wo jul 18, 2007 2:40 pm

:cry: :cry: RIP :cry: :cry:
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » wo jul 18, 2007 3:32 pm

Kelly Johnson was samen met Kim McAuliffe gewoon Girlschool. Een steengoede gitariste die volgens mij niet zoveel geluk heeft gehad in haar veel te korte leven. We troosten ons maar met de gedachte dat ze nu aan gene zijde met Randy Rhoads en Chuck Schuldiner een pint kan drinken.
Requiescat in pace, Kelly Johnson.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » wo jul 18, 2007 5:37 pm

IROn schreef:[..]Dan valt de nieuwe vast ook in de smaak, de vergelijking gaat wederom op.

Ik vond hem erg lekker klinken, al vind ik nog steeds dat de zanger wel iets moderner mag gaan klinken. De muziek is door de jaren heen een tikje harder en agressiever geworden (Al kan dat een gevoel zijn dat door de betere productie komt) maar de zang is altijd nog een beetje in het softe blijven hangen.
Zeg je dat nu op basis van de luisterbeurt bij mij in de auto op weg naar Manowar, of heb je de nieuwe Blitzkrieg cd stiekem gedownload? :wink:

Binnenkort volgen de recensie en hopelijk een interview met Brian Ross (die ik overigens een geweldige zanger vind). Ik wil al wel vast verklappen dat ik "Into The Light" een erg goed nummer vind, en een nieuwe "Blitzkrieg" en "Armageddon" staan er ook op. Maar dan letterlijk, want de band heeft nieuwe versies van die legendarische songs opgenomen als bonustracks voor de digipak-uitgave.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo jul 18, 2007 6:21 pm

Gilbert schreef:Binnenkort volgen de recensie en hopelijk een interview met Brian Ross (die ik overigens een geweldige zanger vind). Ik wil al wel vast verklappen dat ik "Into The Light" een erg goed nummer vind, en een nieuwe "Blitzkrieg" en "Armageddon" staan er ook op. Maar dan letterlijk, want de band heeft nieuwe versies van die legendarische songs opgenomen als bonustracks voor de digipak-uitgave.
Dat klinkt tenminste positief. Ik ben benieuwd, ook naar de nieuwe Diamond Head die over twee weekjes uitkomt. 8)
It's the end of time

Plaats reactie