Fates Warning

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt

Wat is het beste Fates Warning album?

NIght on Bröcken
1
3%
The Spectre Within
4
10%
Awaken the Guardian
10
25%
No Exit
5
13%
Perfect Symetry
3
8%
Parallels
4
10%
Inside Out
2
5%
A Pleasant Shade of Gray
3
8%
Disconnected
0
Geen stemmen
FWX
0
Geen stemmen
Fates Warning?
8
20%
 
Totaal aantal stemmen: 40

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » di mar 18, 2008 1:58 pm

heel leuk allemaal hoor die re-releases maar het wordt nu toch wel weer is tijd voor een nieuw FW album lijkt me zo.
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » di mar 18, 2008 7:04 pm

king_pin schreef:heel leuk allemaal hoor die re-releases maar het wordt nu toch wel weer is tijd voor een nieuw FW album lijkt me zo.
Ja, dat ook!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » wo sep 16, 2009 3:17 pm

http://www.theartofprog.com/?p=477#more-477

Interview met Ray Alder waarin hij aangeeft dat FW op het moment een nieuw album aan het schrijven is.....

Goed nieuws lijkt me.....
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo sep 16, 2009 3:20 pm

Inderdaad! Erg goed nieuws, ik ben heel erg benieuwd. Die band heeft me de laatste tijd helemaal in z'n greep. Prachtig materiaal, zowel het oude werk als het latere werk. Top!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » wo sep 16, 2009 3:25 pm

Jeroen schreef:Inderdaad! Erg goed nieuws, ik ben heel erg benieuwd. Die band heeft me de laatste tijd helemaal in z'n greep. Prachtig materiaal, zowel het oude werk als het latere werk. Top!
Dat hoor ik graag Jeroen, FW blijft een all time favorite van mij!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo sep 16, 2009 3:34 pm

De nieuwe Redemption is ook al zo'n weergaloze kraker. Heerlijk, Alder op z'n best en fabuleus riff en soleerwerk, mjam. Ik lust er wel pap van.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

NotYourBitch
Berichten: 2305
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 7:29 pm
Locatie: Haarlemmy

Bericht door NotYourBitch » wo sep 16, 2009 3:36 pm

Zagato schreef:http://www.theartofprog.com/?p=477#more-477

Interview met Ray Alder waarin hij aangeeft dat FW op het moment een nieuw album aan het schrijven is.....

Goed nieuws lijkt me.....
Echt wel.
En daarna tourtje doen! :D
***

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » wo sep 16, 2009 3:40 pm

Jeroen schreef:De nieuwe Redemption is ook al zo'n weergaloze kraker. Heerlijk, Alder op z'n best en fabuleus riff en soleerwerk, mjam. Ik lust er wel pap van.
Album van het jaar materiaal? [Denkt aan de release van Dream Theater]
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo sep 16, 2009 3:43 pm

Ik vind em zelf beter dan de nieuwe Dream Theater, maar ik heb dan ook niet zoveel met DT. Hij knalt van begin tot eind uit z'n voegen met vet materiaal, dikke riffs, vette's solo's en briljante zangpartijen. Gewoon een loeisterke progressieve power metalplaat! Review volgt t.z.t.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » wo sep 16, 2009 4:00 pm

Jeroen schreef:Ik vind em zelf beter dan de nieuwe Dream Theater, maar ik heb dan ook niet zoveel met DT. Hij knalt van begin tot eind uit z'n voegen met vet materiaal, dikke riffs, vette's solo's en briljante zangpartijen. Gewoon een loeisterke progressieve power metalplaat! Review volgt t.z.t.
Ik ga hem nu bestellen....
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » zo mar 07, 2010 6:52 pm

Leuke reunie toernee (nou ja) voor de die hard fan:
Special Edition of Parallels and reunion shows!

Metal Blade Records will be releasing a special edition of Parallels. In addition to remastered audio there will be a second audio disc of live and demo material. The package will also include a DVD with nearly 3 hours of material, including a complete live show from the 1992 Parallels tour and a documentary on the making of Parallels which includes live, studio, and current day interview footage with all the band members, Terry Brown (producer) and Brian Slagel (CEO Metal Blade Records).


To coincide with this release the Parallels lineup, Ray Alder, Jim Matheos, Frank Aresti, Joe DiBiase, and Mark Zonder, are planning a few one-off reunion shows. At this time the only confirmed shows are:

Confirmed Tour Dates:

March 19th @ Avalon - Hollywood, CA
Tickets
March 26 @ Block33 - Thessaloniki, Greece
Tickets
March 27 @ Fuzz - Athens, Greece
Tickets
June 11th or 12th -Sweden Rock - Solvesborg, Sweden
Tickets
July 17th Bang Your Head - Balingen, Germany
Tickets

a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo mar 07, 2010 9:23 pm

Ik ben niet echt kapot van die plaat. Mijns inziens de meest poppy plaat van de heren. Inside Out vond ik dan beter vanwege het weergaloze drumwerk. Parallels doet mij sterk denken aan Empire van Queensrÿche. Gelukkig werd Fates Warning er naderhand niet nóg softer op.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Fates Warning

Bericht door Jeroen » wo jun 02, 2010 9:09 pm

Schop, verdikkeme!

Even weer lekker aan de No Exit. Ik vind dit ook één van de beste FW platen, maar eigenlijk is alles gewoon top van dit gezelschap. Slechts Parallels draai ik niet zo heel vaak (moet ik misschien gewoon eens gaan doen), maar ik ben nog altijd zwaar verslaafd. Laatst een paar dagen alleen maar Perfect Symmetry, wat een geniaal album is dat toch, ik zit altijd me altijd weer te verheugen op dat wonderschone stukje viool. Prachtig, prachtig, PRACHTIG! Maar nu dus even No Exit, daar valt me in het eerste nummer maar weer eens op dat sommige stembuigingen van Alder sterk lijken op de melodieuzere passages van Bruce Dickinson. Overigens is Fates Warning verder muzikaal niet echt vergelijkbaar met Maiden natuurlijk (afgezien van de eerste twee werken dan). Wat een koningsband. Ik zit met smart te wachten op nieuw werk..
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Re: Fates Warning

Bericht door Hellhammer » wo jun 02, 2010 11:01 pm

No Exit is inderdaad fantastisch. Niet zo goed als TSW en ATG, maar duizendmaal beter dan NOB. Die vind ik eigenlijk samen met Disconnected het zwakste. Heel untrue om te zeggen, ik weet het, maar je moet wat. Nieuw werk zou erg fijn zijn inderdaad.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Fates Warning

Bericht door Jeroen » wo jun 02, 2010 11:04 pm

Niet mis met Disconnected. Tijdje terug nog gedraaid met een lekkere borrel erbij. Koptelefoon op en genieten. Erg sfeervol album dat misschien wat meer leunt op groove en modernere riffs, maar zeker genietbaar is.

NOB is gewoon een lekkere heavy metalplaat in het straatje van Maiden. Niets mis mee, niet bijzonder, maar ook geen drama. De originele hoes blijft een klassieker :)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Re: Fates Warning

Bericht door Hellhammer » wo jun 02, 2010 11:07 pm

Disconnected boeit me gewoon niet zo. Zelfde geldt trouwens voor FWX. Niet dat het slechte platen zijn, maar ze blijven niet hangen (tenminste, dat was bij mij het geval).

Ja, dat bedoelde ik eigenlijk ook. FW heeft wat mij betreft nooit een echt zwak album uitgebracht. Tracks als Misfit, Soldier Boy en Kiss of Death zijn ijzersterk. Die hoes is echt geweldig ja. Jammer dat die niet op de reissue staat. Stukken beter dan die saaie maan of die gayass tovenaar in het woud (of wat het ook moet voorstellen).

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Fates Warning

Bericht door Jeroen » wo jun 02, 2010 11:10 pm

Haha, die tovenaar vond ik ook wel gaaf :' )

FWX, A Pleasant Shade of Grey en Disconnected vind ik juist gaaf vanwege het sfeervolle en buitengewoon speelse karakter. Ze hebben qua ritme af en toe wat jazzy invloeden en hier en daar zorgt wat symfonische opsmuk voor nog wat extra avontuur. Het kan je ding niet zijn uiteraard, het zijn geen eenvoudige platen (werkplaten noemt men dat ;) ) , maar ik mag het graag wat later op de avond draaien en er heerlijk bij wegdromen.

Trouwens, doet me eraan denken dat Engine (zijproject) ook nog altijd gaaf is. Hoop dat zij ook nog een keer een derde plaat gaan uitbrengen, want de s/t en Superholic vind ik toppertjes vol sfeervolle en redelijk moderne metal/rock waarop Alder schittert met zijn geweldige warme stem.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Re: Fates Warning

Bericht door Hellhammer » wo jun 02, 2010 11:18 pm

APSoG vind ik dan weer wel echt geweldig. Wat een heerlijke schijf is dat. Pilsje openen, sigaretje d'r bij en opzetten die hap. Puur genieten. Het rare is dat die me meteen greep. Maar ach, ik zal FWX en Disconnected ook wel weer eens een kans geven. Het blijft natuurlijk Fates Warning, hehe. Vind het trouwens wel goed jammer dat Mark Zonder niet op de komende schijf gaat spelen (niet dat dat een nieuwtje is, maar toch). Wat een fantastische drummer is dat, godverdomme zeg.

Engine heb ik nog nooit gecheckt, maar afgaande op de beschrijvingen die ik her en der gelezen heb zal het ook wel niet mijn kopje thee zijn. Dat OSI van Matheos deed me ook geen aars.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Fates Warning

Bericht door Jeroen » wo jun 02, 2010 11:34 pm

Engine ligt wel in het verlengde van het latere FW werk, zij het wat moderner en wat zwaarder.

Ach ja, ik ben al lang blij dat die houthakker van Dream Theater niet vast bij FW is gaan drummen, die mept alle gaatjes dicht. Dan had ik de nieuwe plaat niet eens gecheckt. Daar lag de kracht van Zonder, in nuance en speelsheid. Luister voor de aardigheid nog maar eens naar de drumpartijen op Inside Out en dan vooral 'Outside Looking In'. Dat drumwerk is geweldig. Hij lijkt op het eerste gehoor een vrij standaardritme te drummen, maar speelt op een prachtige manier met maatveranderingen en kleine subtiele accenten. Dat vind ik prachtig. Het klinkt bovendien behoorlijk toegankelijk. Zonder had wat mij betreft precies in de gaten hoe hij zichzelf kon uitdagen en de luisteraar vast wist te houden. Zijn drumwerk is tamelijk pittig, maar toch erg aantrekkelijk en niet te overheersend aanwezig. Weergaloos muzikant.

Geweldig natuurlijk dat Jarzombek nu de drummer is. Die is ongeveer even goed en zoekt het ook vooral in dergelijke drumpatronen, hoewel hij bij Juggernaut heeft bewezen ook grandioos technisch te kunnen losgaan. Aan de andere kant kan hij ook in dienst van het nummer drummen, (zoals Mark Zonder kan) en daarbij tegelijkertijd de compositie wat meer kleur geven door af en toe een extra roffeltje of maatwisseling toe te voegen. Zijn gave om functioneel te drummen heeft ie bij Demons & Wizards en Painmuseum wel laten zien en horen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Re: Fates Warning

Bericht door Hellhammer » wo jun 02, 2010 11:42 pm

Ja, dat is inderdaad het mooie van Zonders drumwerk. Portnoy is ook totaal niet mijn ding. Die solo EP van John Arch zou ws. veel en veel beter zijn met Markie achter de drumkit. Oh well... Op Inside Out is ie inderdaad ontzettend sterk. Net als op Parallels eigenlijk, en dan vooral op Leave the Past Behind. Zonder is wat mij betreft een van de weinige echt interessante drummers om naar te luisteren. Z'n partijen op die Warlord plaat uit 2002 (die nu overigens z'n rondjes draait, hehe) is ook echt fenomenaal. Wel iets minder technisch dan bij FW, maar nog steeds fantastisch.

Kan me niet zo snel iets met Jarzombek achter de drumkit herinneren. De laatste keer dat ik naar Demons & Wizards heb geluisterd zal een jaar of vier/vijf geleden zijn, hehe.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Fates Warning

Bericht door Jeroen » wo jun 02, 2010 11:54 pm

Check dan vooral Juggernaut, doet erg denken aan een wat hardere Watchtower, zij het iets minder hectisch en ook wat minder sterk, maar dat ligt meer aan de nummers, dan aan de individuele kwaliteiten.

Ik vond die solo EP van Arch erg vermakelijk, maar wellicht heb je gelijk. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik dat één van de betere prestaties van Portnoy vond. Strak doch losjes en vooral erg in de lijn van die twee geweldige composities. En nu leek het eens niet alsof zijn drumstel van de trap sodemieterde. Prachtig werkstukje, jammer dat het daarbij gebleven is. Ik lag zo straks tijdens het beluisteren van No Exit nog even te denken aan een reünietour ooit. Zal wel niet, aangezien Alder een geweldige vocalist is, maar wellicht eenmalig op KIT ofzo. Dan ben ik er zeker bij.

En Zonder, welja, hij is samen met Gene Hoglan mijn favoriete drummer. Alles wat die gozers aanraken verandert in goud. Ja, zelfs dat rommelige gedonder van Darkness Descends, maar dat is een verhaal voor een ander topic.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

NotYourBitch
Berichten: 2305
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 7:29 pm
Locatie: Haarlemmy

Re: Fates Warning

Bericht door NotYourBitch » do jun 03, 2010 12:01 pm

Ze spelen op Bang Your Head festival.vet duur,maar ga er bij proberen te zijn.:)
***

Metalen Ed
Berichten: 53
Lid geworden op: ma jul 20, 2009 9:35 pm
Locatie: Zaandijk

Re: Fates Warning

Bericht door Metalen Ed » vr jun 04, 2010 12:14 pm

Heb van Fates Warning lang geleden de cds Night On Brocken/The Spectre Within en Awaken The Guardian/No Exit als een 2cd box gekocht.
2CD Box 1 bestaat uit Night On Brocken en The Spectre Within en de 2e 2CD Box bestaat uit Awaken The Guardian en No Exit.

Perfect Symmetry, bij deze cd valt het eerste nummer wat uit de toon bij de rest van de cd. Mooi op deze cd de keyboards en de viool.
Mooie nummers zijn A World Apart en At Fates Hand. De rest van deze cd is ook zeer goed, maar dit vind ik de uitschieters.

Parallels, catchy nummers die in je hoofd blijven zitten, cd klinkt goed, voor mij de uitschieters Point Of View, temponummer en de ballad The Eleventh Hour.

Inside Out, de productie valt wat tegen bij deze cd, klinkt wat kaal. Goede nummers Shelter Me, Monument en het insturmentaaltje Inward Bound.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Fates Warning

Bericht door Jeroen » vr jun 04, 2010 5:46 pm

Op Perfect Symmetry staat geen zwak nummer. FW gebruikt misschien het eerste nummer om de oude en nieuwe stijl te combineren en daardoor een mooi overgangsnummer neer te zetten, in plaats van een hele plaat waarop ze niet weten wat ze willen. Meesterwerk, period.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Fates Warning

Bericht door Zagato » za jun 05, 2010 9:09 am

Jeroen schreef:Op Perfect Symmetry staat geen zwak nummer. FW gebruikt misschien het eerste nummer om de oude en nieuwe stijl te combineren en daardoor een mooi overgangsnummer neer te zetten, in plaats van een hele plaat waarop ze niet weten wat ze willen. Meesterwerk, period.
Het eerste nummer was een overblijfsel van de No Exit sessies....
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Fates Warning

Bericht door Jeroen » za jun 05, 2010 10:17 am

Exact, maar daarvoor was het ongetwijfeld al wat te proggy, daarom vind ik het goed passen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Fates Warning

Bericht door Zagato » di jun 08, 2010 11:35 am

Jeroen schreef:Engine ligt wel in het verlengde van het latere FW werk, zij het wat moderner en wat zwaarder.

Ach ja, ik ben al lang blij dat die houthakker van Dream Theater niet vast bij FW is gaan drummen, die mept alle gaatjes dicht....
Ik ben bij het optreden geweest waar Portnoy meedrumde, hij hield zich toen geweldig in. De partijen leken zelfs op die van Zonder!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Fates Warning

Bericht door Jeroen » di jun 08, 2010 6:38 pm

Het zegt genoeg als iemand zich moet inhouden. Zonder is een gevoelsdrummer, technisch ook geweldig, maar hij drumt echt op gevoel. Portnoy is vooral een technische octopus die te pas en te onpas op z'n trommeltjes slaat. Kwestie van smaak.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Fates Warning

Bericht door Zagato » wo jan 12, 2011 8:56 am

Fates warning komt naar Nederland!
February 10th @ Turock - Essen, Germany
Website
February 11th @ Bolwerk - Sneek, Netherlands
Website
February 12th @ Bosuil - Weert, Netherlands
Website
February 13th @ Kelder - Amersfoot, Netherlands
Website
bron:www.fateswarning.com

ow, er was al een topic: http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic.php?f=7&t=29212
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Fates Warning

Bericht door Zagato » do jan 20, 2011 12:47 pm

a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Fates Warning

Bericht door Jeroen » do jan 20, 2011 3:17 pm

Klopt ja. Ben benieuwd of dit ook nog verrassingen met zich mee gaat brengen tijdens de komende tour :)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Fates Warning

Bericht door Zagato » do jan 20, 2011 5:10 pm

Jeroen schreef:Klopt ja. Ben benieuwd of dit ook nog verrassingen met zich mee gaat brengen tijdens de komende tour :)
Ow, daar had ik niet eesn aan gedacht! Ik denk dat ik 2 keer ga (beetje afhankelijk van de ervaringen van de eerste avond).
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Fates Warning

Bericht door Zagato » wo mar 30, 2011 12:32 pm

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=euL9W38U ... r_embedded[/youtube]

Kort maar interresant!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Fates Warning

Bericht door Zagato » ma jul 18, 2011 12:01 pm

Veelbelovend.....

a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Fates Warning

Bericht door Jeroen » ma jul 18, 2011 1:13 pm

Heerlijk heavy, sterk gezongen (niets veranderd) en opnieuw een behoorlijk vette productie die zijn stem beter uit laat komen. Hoewel ik dat ietwat 'distant' zanggeluid op de albums met FW ook altijd wel iets mysterieus vind hebben.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Fates Warning

Bericht door Zagato » ma jul 18, 2011 1:24 pm

Jeroen schreef:Heerlijk heavy, sterk gezongen (niets veranderd) en opnieuw een behoorlijk vette productie die zijn stem beter uit laat komen. Hoewel ik dat ietwat 'distant' zanggeluid op de albums met FW ook altijd wel iets mysterieus vind hebben.
Klinkt op het eerste gehoor als en moderne versie van Awaken the Guardian, ik kan bijna niet meer wachten!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Fates Warning

Bericht door Natasja » ma jul 18, 2011 2:45 pm

Fates Warning, ben niet zo heel erg bekend met deze band, ken eigenlijk alleen "Perfect Symmetry".. Welke albums zouden jullie mij kunnen aanraden?
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Fates Warning

Bericht door Zagato » ma jul 18, 2011 2:49 pm

Natasja schreef:Fates Warning, ben niet zo heel erg bekend met deze band, ken eigenlijk alleen "Perfect Symmetry".. Welke albums zouden jullie mij kunnen aanraden?
Eigenlijk alles maar de mijlpalen zijn
-Awaken the Guardian (originele zanger)
-No Exit
-Pleasant Shade of Grey

Het debuutalbum is eigenlijk een demo, maar alle overige albums zijn erg de moeite waard!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Fates Warning

Bericht door Jeroen » ma jul 18, 2011 4:47 pm

Vergeet ook Parallels niet, wellicht wat rockiger en melodieuzer, maar ijzersterke songs (wat ook over het geniaal gedrumde vervolg Inside Out kan worden gezegd)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
sugar daddy
Berichten: 1236
Lid geworden op: vr nov 19, 2004 10:47 pm
Locatie: Crystal Dijk

Re: Fates Warning

Bericht door sugar daddy » ma jul 18, 2011 9:17 pm

Dit klinkt zeker veelbelovend. Heeft inderdaad wel wat weg van het geweldige Awaken the Guardian.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9031
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Fates Warning

Bericht door Appelflap » wo jul 20, 2011 12:26 pm

Zagato schreef:
Natasja schreef:Fates Warning, ben niet zo heel erg bekend met deze band, ken eigenlijk alleen "Perfect Symmetry".. Welke albums zouden jullie mij kunnen aanraden?
Eigenlijk alles maar de mijlpalen zijn
-Awaken the Guardian (originele zanger)
-No Exit
-Pleasant Shade of Grey

Het debuutalbum is eigenlijk een demo, maar alle overige albums zijn erg de moeite waard!
Hela! Noem je zomaar het een na geniaalste album (na "Perfect Symmetry" dus) niet? "Parallels" dus! :wink:
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Fates Warning

Bericht door Zagato » wo jul 20, 2011 12:33 pm

Appelflap schreef:
Zagato schreef:
Natasja schreef:Fates Warning, ben niet zo heel erg bekend met deze band, ken eigenlijk alleen "Perfect Symmetry".. Welke albums zouden jullie mij kunnen aanraden?
Eigenlijk alles maar de mijlpalen zijn
-Awaken the Guardian (originele zanger)
-No Exit
-Pleasant Shade of Grey

Het debuutalbum is eigenlijk een demo, maar alle overige albums zijn erg de moeite waard!
Hela! Noem je zomaar het een na geniaalste album (na "Perfect Symmetry" dus) niet? "Parallels" dus! :wink:
Tja, je kunt niet alle albums een mijlpaal noemen (hoewel....)
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Fates Warning

Bericht door Zagato » do aug 18, 2011 7:27 pm

sugar daddy schreef:Dit klinkt zeker veelbelovend. Heeft inderdaad wel wat weg van het geweldige Awaken the Guardian.
Ik las ergens ReAwaken the Guardian.....
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Fates Warning

Bericht door Orklord » di sep 06, 2011 4:36 pm

Fates Warning is echt zo een band waarvan ik 1 plaat heb (No Exit) en de rest nog eens moet beluisteren. Vandaag toevallig Disconnected eens opgezet. Deze plaat klinkt een stuk uitgekleder dan no Exit en heeft wat meer elektronische invloeden. Dat wil echter niet zeggen dat het album slecht is, integendeel, het is genieten geblazen. Prachtige zang en prachtige nummers. Kortom ik moet me verder verdiepen in Fates Warning.

Ik ben trouwens ook zeer benieuwd naar de opkomende plaat van Arch/Matheos.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Fates Warning

Bericht door Eru Iluvatar » di sep 06, 2011 4:47 pm

Ga dan maar eerst eens 'The Spectre Within' en 'Awaken The Guardian' van Fates Warning checken zou ik zeggen! :) De beste platen met John Arch op zang. Zijn soloalbum 'Twist Of Fate' is ook zonder twijfel de moeite waard.

Ik ben overigens ook erg 'gespannt' naar Arch/Matheos. Als ik het goed begrijp is het songmateriaal oorspronkelijk bedoeld als nieuw Fates Warning-album. Ray Alder scheen echter geen tijd te hebben om de boel in te zingen, dus richtte Jim Matheos zich tot John Arch.

Ben overigens van mening dat Fates Warning vooral na No Exit te veel is gaan klinken aan bands die ze wellicht zijdelings beinvloedt hebben, namelijk Queensryche en Dream Theater. Terwijl voor mijn gevoel Psychotic Waltz wel de oude Fates Warning stijl meer doorvoert in hun albums.

Perfect Symmetry en Parallels klinken mij altijd erg goed in te horen, maar ik vind ze niet bijster origineel. Te vaak moet ik denken aan Operation: Mindcrime, Empire en Promised Land. Dan liever het pure mystieke escapisme van The Spectre Within en Awaken The Guardian!

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Re: Fates Warning

Bericht door Rubicon » di sep 06, 2011 4:51 pm

Ik ken niet zo heel veel van de band, maar ik vind Parallels wel erg goed. Heerlijk muziek en echt goede nummers. Maar verder dan dat album ben ik eigenlijk nooit gekomen...

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Fates Warning

Bericht door Zagato » di sep 06, 2011 6:38 pm

Orklord schreef:Fates Warning is echt zo een band waarvan ik 1 plaat heb (No Exit) en de rest nog eens moet beluisteren. Vandaag toevallig Disconnected eens opgezet. Deze plaat klinkt een stuk uitgekleder dan no Exit en heeft wat meer elektronische invloeden. Dat wil echter niet zeggen dat het album slecht is, integendeel, het is genieten geblazen. Prachtige zang en prachtige nummers. Kortom ik moet me verder verdiepen in Fates Warning.

Ik ben trouwens ook zeer benieuwd naar de opkomende plaat van Arch/Matheos.
Vergeet A Pleasant Shade of Grey niet!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Fates Warning

Bericht door Jeroen » di sep 06, 2011 7:11 pm

Ik vind zowel oude Fates Warning als de latere super. Heb geen voorkeur. No Exit is mijn favoriete album, maar cd's als Inside Out en Perfect Symmetry draai ik even goed grijs. Het nieuwe album met Arch op zang is overigens niets minder dan een meesterwerk. Prachtige zang, vet gitaarwerk en briljant drumspel. Super.

Die link met Queensrÿche hoor ik overigens nauwelijks, want Fates is altijd progressief en experimenteel gebleven en hebben afgezien van de poprockinvloeden op Parallels nooit knievallen gemaakt voor de commercie. In tegenstelling tot Queensrÿche heeft de band zelfs geen slechte plaat afgeleverd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Fates Warning

Bericht door Zagato » wo sep 07, 2011 9:40 am

Jeroen schreef:Ik vind zowel oude Fates Warning als de latere super. Heb geen voorkeur. No Exit is mijn favoriete album, maar cd's als Inside Out en Perfect Symmetry draai ik even goed grijs. Het nieuwe album met Arch op zang is overigens niets minder dan een meesterwerk. Prachtige zang, vet gitaarwerk en briljant drumspel. Super.

Die link met Queensrÿche hoor ik overigens nauwelijks, want Fates is altijd progressief en experimenteel gebleven en hebben afgezien van de poprockinvloeden op Parallels nooit knievallen gemaakt voor de commercie. In tegenstelling tot Queensrÿche heeft de band zelfs geen slechte plaat afgeleverd.
Amen, en zelfs Parallels vind ik goed te pruimen. Top band!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Fates Warning

Bericht door Zagato » wo sep 07, 2011 9:40 am

Dubbelpost
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Plaats reactie