Candlemass

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » di mar 31, 2009 3:01 pm

@ Gilbert: Keep It True heeft tot dusver niet veel tegenslag gehad wat betreft afzeggende bands (Toxik, Hittman en nog een paar). Je bedoelt vast Headbangers Open Air? Daar was het wel bar een paar edities lang.

Terug naar Candlemass: eerlijk gezegd verwacht ik geen album als EDM of het geniale Nightfall meer van hen, maar als ze me positief verrassen is dat voor het metaaljaar 2009 mooi meegenomen.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » di mar 31, 2009 3:18 pm

Metal79 schreef:@ Gilbert: Keep It True heeft tot dusver niet veel tegenslag gehad wat betreft afzeggende bands (Toxik, Hittman en nog een paar). Je bedoelt vast Headbangers Open Air? Daar was het wel bar een paar edities lang.
De laatste maanden hebben voor KIT 12 drie bands afgezegd (Hittman, Mantic Ritual en Hell). Ik dacht eigenlijk dat het er nog meer waren, en het zijn niet de belangrijkste acts, maar op een totaal van 20 bands vind ik dat toch veel. Daarbij meen ik me te herinneren dat bij vorige edities weleens KIT-bezoekers op dit forum zwaar teleurgesteld waren en van hun kaartje afwilden omdat een favoriete band op het laatste moment had gecancelled. Ik begrijp de afzeggingen echter wel, want het KIT-festival staat op zichzelf en het is moeilijk voor bands om daaromheen nog meer optredens te boeken, zodat zeker voor Noord-Amerikaanse bands het moeilijk wordt om de trip naar Europa financieel rond te krijgen. Headbangers Open Air kampt waarschijnlijk met hetzelfde probleem.

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » di mar 31, 2009 3:28 pm

Gilbert schreef:[..]

De laatste maanden hebben voor KIT 12 drie bands afgezegd (Hittman, Mantic Ritual en Hell). Ik dacht eigenlijk dat het er nog meer waren, en het zijn niet de belangrijkste acts, maar op een totaal van 20 bands vind ik dat toch veel. Daarbij meen ik me te herinneren dat bij vorige edities weleens KIT-bezoekers op dit forum zwaar teleurgesteld waren en van hun kaartje afwilden omdat een favoriete band op het laatste moment had gecancelled. Ik begrijp de afzeggingen echter wel, want het KIT-festival staat op zichzelf en het is moeilijk voor bands om daaromheen nog meer optredens te boeken, zodat zeker voor Noord-Amerikaanse bands het moeilijk wordt om de trip naar Europa financieel rond te krijgen. Headbangers Open Air kampt waarschijnlijk met hetzelfde probleem.
Het is exact zoals je het hebt geschreven. In het geval van Hittman en Hell ging het om ziekte/operaties. Mantic Ritual heeft ineens een, eh, 'management' gekregen en die heeft laten weten dat het KIT niet in de programmering staat.
In het geval van Toxik is er toegezegd en een voorschot betaald, maar vervolgens kwam de afzegging en organisator Oliver heeft nooit meer iets op zijn mails richting band gehoord. Weg centen, en dat komt dus voor rekening van twee metalfans (Tarek + Oliver).

Hoe vaak is er door diverse mensen al vergeefs geprobeerd om US-bands hier in zaaltjes onder te brengen? Het is vrij hopeloos, alleen alternatieve flauwekulbandjes en DJs schijnen nog te tellen bij de boekers.

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » di mar 31, 2009 7:13 pm

Gilbert schreef:[..]

Ik begrijp ook niet zo goed waarom het werk met Rob Lowe hier door veel mensen de hemel in wordt geprezen. Ik geef toe dat er op de nieuwe cd best wat goede songs staan, maar op dat witte comebackalbum stonden mijns inziens nog betere composities. Daarbij, hoe goed Lowe ook kan zingen, ik mis toch Messiah Marcolin. Al ben ik blijkbaar de enige. Maar goed, ik vind zelf het debuut Epicus Doomicus Metallicus dan ook zwaar overschat en geef de voorkeur aan Nightfall en Ancient Dreams. Ja, en Chapter VI is inderdaad ook een onderschatte plaat (ondanks de afwezigheid van Messiah op dat album).
Je bent niet de enige hoor.

Kotgi vind ik nog steeds kut met peren, de nieuwe heeft daarintegen wel wat leuke nummers.

Nee, Messiah was misschien een randebiel maar die stem paste er gewoon perfect bij. Johan terug krijgen is nog beter, maar dat is hetzelfde als rory gallagher die weer gaat optreden vrees ik.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » za apr 11, 2009 10:18 pm

Ik vind de nieuwe plaat fantastich! Lang geleden dat Candlemass me zo kon bekoren....
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » zo apr 12, 2009 12:04 pm

Ik ben iig erg ondersteboven van het nieuwe album. Er staat geen één misser op. En het album klinkt vrij tijdloos. De tracks bevatten briljante tempowisselingen op onverwachte momenten. De nummers bevatten een heerlijke sfeer. Vooral Demon Of The Deep en House Of 1000 Voices zijn wat dat betreft erg representatief.

De vorige plaat was al aangenaam, deze is ronduit briljant.
Ik mis Messiah geen seconde. Maar volgens mij had deze plaat zelfs met Jim of Jamai nog fantastisch geklonken.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Ernst
Berichten: 5001
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » zo apr 12, 2009 10:57 pm

Ik ben groot Candlemass-fan, maar zowel de nieuwe EP als full-length kunnen me echt niet bekoren. Saaie songs, weinig onderscheidende elementen. Messiah was met zijn operesque-benadering nou juist het element wat deze band voor mij van andere soortgelijke geluiden in het metal-landschap onderscheidde. Nu dat verdwenen is, vind ik het eigenlijk niet zo'n interessante band meer. Jammer.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma apr 13, 2009 12:56 am

Heb je hem weer, saaie songs, pff
smaken verschillen, maar dit...
Echt redeneringen die slaan als een slappe lul op een drumstel

DAAAAG Ernst, DAAAAAG
Laatst gewijzigd door Jeroen op ma apr 13, 2009 1:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22881
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » ma apr 13, 2009 12:58 am

Jeroen schreef:Heb je hem weer, saaie songs, pff

DAAAAG Ernst, DAAAAAG

Eén album kut vinden == metal niet meer gaaf vinden.

Ben je weer zat, Jeroen?
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma apr 13, 2009 1:00 am

Nee
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Ernst
Berichten: 5001
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » ma apr 13, 2009 8:16 am

Toch mooi, dat smaken van jou mogen verschillen tot een bepaald vlak (namelijk, dat punt waarop jij het er niet mee eens bent) en dan wordt het opeens legitiem om een ander te provoceren of belachelijk te maken of iets dergelijks. Voor mensen die begrijpend kunnen lezen gaf mijn post toch werkelijk heel weinig aanleiding denk ik om op een dergelijke toon te reageren. Ik ben benieuwd hoe lang je deze parodie van een serieuze moderator nog vol gaat houden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma apr 13, 2009 10:30 am

wat jij wil, flierefluiter, ik reken niet dusdanig overdreven rigoureus en opzichtig af met het verleden.

Ik heb gisteren Ancient Dreams er eens even op gehad en ik moet eerlijk zeggen dat ook het oudere geluid van Candlemass langzaam begint te groeien. De zang van Messiah bevalt me in die vroegere tijden een stuk beter dan op het s/t album. Maar goed, albums als Nightfall en Ancient Dreams kun je eigenlijk puur vanwege de hoes al wel aanschaffen. Wat een sfeervolle kunst
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Ernst
Berichten: 5001
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » ma apr 13, 2009 11:13 am

Met dat laatste ben ik het wel compleet eens overigens. Het artwork van de oude Candlemass (buiten het niet bijster originele debuut) is erg fraai. Mijn favoriet hier in is zonder twijfel Tales of Creation.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma apr 13, 2009 11:23 am

Fijn dat we het ook een keer eens kunnen zijn dan. Ik kies dan zelf voor het Thomas Cole pronkstuk op de hoes van Ancient Dreams. Ik heb wat met sfeervolle landschappen en mystieke (lucht)kastelen op de achtergrond. Geweldig kleurgebruik maakt dit sowieso tot één van mijn favoriete hoezen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » ma apr 13, 2009 11:56 am

Jeroen schreef:Fijn dat we het ook een keer eens kunnen zijn dan. Ik kies dan zelf voor het Thomas Cole pronkstuk op de hoes van Ancient Dreams. Ik heb wat met sfeervolle landschappen en mystieke (lucht)kastelen op de achtergrond. Geweldig kleurgebruik maakt dit sowieso tot één van mijn favoriete hoezen.
Afbeelding

Hier krijg ik inderdaad ook wel warme gevoelens van.

Van de Messiah-era doet Ancient Dreams mij overigens het minst. Het is best een goede plaat, maar steekt wat bleekjes af ten opzichte van Tales Of Creation en Nightfall.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » ma apr 13, 2009 12:36 pm

Ancient Dreams vind ik niet zo integer of sfeervol, maar wel ontzettend pakkende nummers en zanglijnen. Erg leuk om mee te blèren 8)

@Jeroen: beetje overdreven reactie.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma apr 13, 2009 12:42 pm

pech dan

Ik ga me toch maar eens wat meer verdiepen in de oudere platen. Eigenlijk wat te weinig gedaan, hoewel mijn voorkeur toch sterk uitgaat naar de laatste twee albums. Maar goed, Lowe is in mijn ogen redelijk onaantastbaar sinds z'n prestaties op 'Alone' (eerdere werk van SA vond ik net wat te eentonig soms, qua zang) en de laatste twee Candlemass cd's.
Toch knap, want die cd van Concept of God weet hij bijvoorbeeld ook te redden. Middelmatige composities, maar de zang is super.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24841
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di apr 14, 2009 4:33 pm

ik vind candlemass een van de weinige bands waarbij het nieuwe werk niet moet onder doen voor het oude

hoewel het oudere materiaal ook mijn voorkeur wegdraagt, kan je niet ontkennen dat leif edling weer in topvorm zit de laatste jaren

en lowe heeft misschien wat minder charme dan messiah (hoewel dit subjectief is), maar lowe zingt wel ietsjes beter
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Candlemass

Bericht door Lennert » di apr 13, 2010 7:53 pm

Na al jaren Nightfall als enige kopie in mijn collectie te hebben (het was een cadeau, eerlijk!) heb ik van het weekend toch maar eens een echt album aangeschaft in de vorm van Tales Of Creation, wat absoluut een heerlijk album is. Mijn interesse in Rob Lowe is echter ook gewekt en ik moet na enkele nummers geyoutubed te hebben toch toegeven dat ik hem nog gaver vind dan de vorige zangers. Welk album kan ik met hem het beste aanschaffen?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: Candlemass

Bericht door Sentinel » di apr 13, 2010 8:26 pm

Gewoon alles van Solitude Aeturnus aanschaffen. Mijn favo werk met Rob Lowe blijft toch wel "Into the Dephts of Sorrow". Wat Candlemass betreft blijft Johan Langquist toch mijn favoriete zanger.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Tyven
Berichten: 137
Lid geworden op: di mar 23, 2010 11:05 am
Locatie: Doetinchem

Re: Candlemass

Bericht door Tyven » di apr 13, 2010 8:46 pm

Qua Candlemass albums met Rob Lowe zou ik zelf gaan voor Death Magic Doom. Vind dat album gaver en pakkender dan King of the Grey Islands.
"Bazinga!"

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Candlemass

Bericht door Lennert » di apr 13, 2010 9:05 pm

Johan Langquist blijft ook een erg gaaf stemgeluid hebben, veel rauwer dan bij Messiah Collins het geval is. Vanzelfsprekend moet ik alle Candlemass albums aanschaffen, maar ik zal eerst eens voor een wat nieuwere gaan.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Candlemass

Bericht door innuendo » di apr 13, 2010 11:47 pm

Death magic doom is een meer dan uitstekend album. Daar ga je zeker geen spijt van hebben.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Candlemass

Bericht door Jeroen » di apr 13, 2010 11:56 pm

Exact en ook King of the Grey Islands kun je gerust aanschaffen. Ik houd zelf niet van het kattengejank van Messiah, maar dat is verder mijn probleem.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Candlemass

Bericht door Metalheank » di apr 13, 2010 11:59 pm

Epicus Doomicus Metallicus, Nightfall, Tales of Creation en de laatste twee (maar onderschat de rest niet). Ik moet ze zelf ook maar eens aanschaffen, maar alles van Solitude Aeturnus heeft voorrang ;]
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Candlemass

Bericht door Jeroen » wo apr 14, 2010 12:00 am

Wat Teun zei, daar moet ik ook nog eens mee bezig.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Candlemass

Bericht door Gilbert » do apr 22, 2010 3:05 pm

Voor degenen die deze week naar Keep It True (willen) gaan: headliner Candlemass heeft afgezegd! Rob Lowe zal vermoedelijk wel wat nummers zingen met een andere band.
CANDLEMASS have cancelled!! They fear they will not make it in time home for their daily jobs on monday. Their flights are still on, but they do not want to use them. They also declined to drive by van, because one of them said he has back problems. Rob Lowe is already in Lauda and we try to get him on stage for a song or so with another band. Thsi really sucks big time, but we tried everything we could. You have to blame the band.
For CANDLEMASS now OMEN will headline the friday. Also ROXXCALIBUR will play a set on friday and also EMERALD (NL), cause THOR seems not to come too. On Saturday we will have WARRANT (GER) playing instead of HADES and MORTICIAN (AUT) will open the saturday. This is the running order we try to have now. But please remember, this is only a work in progress running order. There might be changes, cause we still try to bring over Alan Tecchio who is still stuck in Newark, the rest of WATCHTOWER is already in Germany...

Friday:

OMEN 22:25 – 00:00
SAVAGE GRACE 20:50- 22:05
WATCHTOWER 19:30 –20:30
ANACRUSIS 17:55 – 19:10
OBSESSION 16:35 – 17:35
EMERALD (HOL) 15:15 – 16:15
CRYSTAL VIPER 14:10 – 14:55
ROXXCALIBUR 13:05 – 13:50
STEELWING 12:00 – 12:45

Saturday

FIFTH ANGEL 22:45 – 00:15
SURPRISE ACT 21:55 – 22:25
DEMON 20:25- 21:40
TYGERS OF PAN TANG 19:05 –20:05
SATANS HOST 18:00 – 18:45
WARRANT 16:55 – 17:40
KALAPACS 15:50 – 16:35
ADX 14:45 – 15:30
RAM 13:40 – 14:25
HEART OF CYGNUS 12:35 – 13:20
MORTICIAN 11:30 – 12:15
Als het klopt wat de organisatoren zeggen, dan maakt Candlemass hier geen goede beurt.

demetalband
Berichten: 222
Lid geworden op: ma okt 02, 2006 6:20 pm
Locatie: Belgie

Re: Candlemass

Bericht door demetalband » do apr 22, 2010 7:29 pm

Ze weigerden bij Roadburn ook al om met de van te komen... Lame :s

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: Candlemass

Bericht door hellish star » do apr 22, 2010 8:08 pm

Gilbert schreef:Voor degenen die deze week naar Keep It True (willen) gaan: headliner Candlemass heeft afgezegd! Rob Lowe zal vermoedelijk wel wat nummers zingen met een andere band.
CANDLEMASS have cancelled!! They fear they will not make it in time home for their daily jobs on monday. Their flights are still on, but they do not want to use them. They also declined to drive by van, because one of them said he has back problems. Rob Lowe is already in Lauda and we try to get him on stage for a song or so with another band. Thsi really sucks big time, but we tried everything we could. You have to blame the band.
For CANDLEMASS now OMEN will headline the friday. Also ROXXCALIBUR will play a set on friday and also EMERALD (NL), cause THOR seems not to come too. On Saturday we will have WARRANT (GER) playing instead of HADES and MORTICIAN (AUT) will open the saturday. This is the running order we try to have now. But please remember, this is only a work in progress running order. There might be changes, cause we still try to bring over Alan Tecchio who is still stuck in Newark, the rest of WATCHTOWER is already in Germany...

Friday:

OMEN 22:25 – 00:00
SAVAGE GRACE 20:50- 22:05
WATCHTOWER 19:30 –20:30
ANACRUSIS 17:55 – 19:10
OBSESSION 16:35 – 17:35
EMERALD (HOL) 15:15 – 16:15
CRYSTAL VIPER 14:10 – 14:55
ROXXCALIBUR 13:05 – 13:50
STEELWING 12:00 – 12:45

Saturday

FIFTH ANGEL 22:45 – 00:15
SURPRISE ACT 21:55 – 22:25
DEMON 20:25- 21:40
TYGERS OF PAN TANG 19:05 –20:05
SATANS HOST 18:00 – 18:45
WARRANT 16:55 – 17:40
KALAPACS 15:50 – 16:35
ADX 14:45 – 15:30
RAM 13:40 – 14:25
HEART OF CYGNUS 12:35 – 13:20
MORTICIAN 11:30 – 12:15
Als het klopt wat de organisatoren zeggen, dan maakt Candlemass hier geen goede beurt.
It sucks!!!!! Maar ik ga er toch heen. Zal genieten van:
DEMON
FIFTH ANGEL
OBSESSION
ANACRUSIS
SAVAGE GRACE
WATCHTOWER (?)
OMEN

Benieuwd wat die "surprise act" nu is. Vermoed iets met US Metal....
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: Candlemass

Bericht door Sentinel » do apr 22, 2010 10:32 pm

Denk Acid uit Belgie :-)
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

knalmijmaarindekerstboom
Berichten: 175
Lid geworden op: do mar 09, 2006 8:54 pm

Re: Candlemass

Bericht door knalmijmaarindekerstboom » do apr 22, 2010 10:38 pm

Ik kan me niet voorstellen dat die ooit nog optreden, wel een erg toffe band.

Geniale line-up van dat festival verder, is Emerald tegenwoordig nog wat? Die ene plaat van ze is bovengemiddeld goed. Suicide!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: Candlemass

Bericht door Sentinel » do apr 22, 2010 10:41 pm

Zie nu ook Emerald er pas tussen staan. Ja, dat is een retegave band en verder kijk ik het meeste uit naar Fifth Angel, Satans Host en ADX.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: Candlemass

Bericht door Sentinel » do apr 22, 2010 10:43 pm

Sentinel schreef:Zie nu ook Emerald er pas tussen staan. Ja, dat is een retegave band en verder kijk ik het meeste uit naar Fifth Angel, Satans Host en ADX.
Edit: ook mooi dat ze die stront genaamd White Wizard hebben weten te vervangen door een echte band: Mortician; niet die death/grind met die biker
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Candlemass

Bericht door cataclysm child » za okt 15, 2011 12:10 am

CANDLEMASS Signs With NAPALM RECORDS For Farewell Album - Oct. 14, 2011

Legendary Swedish doomsters CANDLEMASS have inked a deal with Napalm Records. The band is currently working on material for its farewell album, which is tentatively scheduled for a spring 2012 release.

Commented CANDLEMASS in a statement: "Now it is official, Swedish doom 'meisters' CANDLEMASS have signed with Austrian Napalm Records for their 11th and last studio album. The band is very happy and excited about this and are looking forward to work with such a great and growing label as Napalm, home of cool bands like MONSTER MAGNET, KARMA TO BURN and ISOLE."
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Candlemass

Bericht door innuendo » za okt 15, 2011 2:48 pm

Goed kut zeg! Hopelijk gaan ze op dat album nog wel iets doen met de eerste zanger, want dat werkte heel erg goed op Roadburn. We gaan het zien..
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Candlemass

Bericht door wyrm » zo okt 16, 2011 10:18 am

Geen paniek! De nieuwe Krux komt eraan! "Krux III-He Who Sleeps Amongst the Starts" ligt 21 november in de winkels. Het artwork is al veelbelovend! Het lijkt me een mooie pot psychedelische doom te worden!

http://www.gmrmusic.se/#!articles/photo ... gallery1=5
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Candlemass

Bericht door innuendo » zo okt 16, 2011 10:30 am

Ik vind Candlemass ongeveer 5 keer beter dan Krux. Betere band, betere zanger, betere songs, betere stijl, betere afwisseling. Ach, misschien wordt Solitude Aeturnus hierdoor wat actiever, dan kan ik er nog enigszins vrede mee hebben.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Candlemass

Bericht door Eru Iluvatar » za jun 02, 2012 6:15 pm

CANDLEMASS Part Ways With Robert Lowe Due To "Quality Of The Live Performances"; Mats Levén To Front Band!

Hot Flashes
Posted on Saturday, June 02, 2012 at 11:08:43 EST

Swedish doom legends CANDLEMASS have issued the following update:

"We are sorry to inform you that Robert Lowe is no longer the singer for Candlemass. It has been a very difficult decision for the band and has mainly to do with the quality of the live performances. For the upcoming shows Robert will be replaced with Mats Levén (THERION, YNGWIE MALMSTEEN), longtime friend of the band. We are convinced this will work out just great. The band is currently rehearsing new and old songs with Mats and we know that nobody attending the gigs at Debaser Slussen, Metaltown, Borås or Southern Discomfort will be disappointed. Bring you earplugs….it will be hard, massive and loud! Keyboard player Per Wiberg (ex-OPETH) is also joining Candlemass onstage for the live shows. PSALMS FOR THE DEAD…..NOTHING ELSE REMAINS!"

Candlemass will release their 11th and final album, Psalms For The Dead on Friday, June 8th via Napalm Records.

Bron: BraveWords.com

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25573
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Candlemass

Bericht door Lennert » za jun 02, 2012 6:55 pm

Mats Levén? Sorry, daar ben ik nu niet direct blij mij als vervanger :?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Candlemass

Bericht door Eru Iluvatar » za jun 02, 2012 7:00 pm

Mats Leven vind ik een zeer waardige vervanger; hij heeft zich meer dan bewezen, vooral op de laatste twee (voortreffelijke) Krux-albums. De laatste Candlemass, Psalms for the Dead, klinkt trouwens erg als Krux III: relatief veel melodie, veel solo's en de frequente ondersteuning door een Hammond-orgel.

Ik kan me wel enigszins voorstellen dat Edling en consorten Lowe er uit hebben gezet. Gezien Candlemass zich vanaf nu af aan helemaal gaat concentreren op live-optredens, dan kun je eigenlijk niet verder gaan met de matige vertoning van Lowe. Niet dat de Amerikaan niet goed bij stem was; wat mij meerdere malen is opgevallen, is dat hij heel vaak de teksten bijna oplas van papier en daarnaast vaak ordinaire gebaren maakte. Goede zanger, ook live, maar daarnaast een vies mannetje die zijn huiswerk niet goed had gedaan.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Candlemass

Bericht door innuendo » za jun 02, 2012 8:44 pm

Ze zouden gewoon met Langquist moeten optreden.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8197
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Candlemass

Bericht door Metalheank » za jun 02, 2012 10:18 pm

Waarom een vies mannetje?
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Candlemass

Bericht door Jeroen » za jun 02, 2012 10:31 pm

Dat vraag ik me ook af. Het is toch een metalzanger, geen koorknaap.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Candlemass

Bericht door Eru Iluvatar » za jun 02, 2012 10:32 pm

Regelmatig tuft hij uit z'n bek en graait hij aan z'n ballen, als je het zo expliciet wil weten.

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Candlemass

Bericht door lampje » zo jun 03, 2012 2:01 am

Met Mats Levén als zanger vind ik nix mis, bij Krux. Ik vraag me wel af hoe zijn stem bij Candlemass gaat passen, daar zijn we toch een wat ander type zang gewend.

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Candlemass

Bericht door wyrm » zo jun 03, 2012 9:58 am

Zat er natuurlijk al jaaaaren aan te komen dat Mats Leven ooit bij Candlemass zou gaan zingen. Het schijnt dat hij in het verleden al veel demo's met Leif maakte voor diverse Candlemass cd's.

Ik denk dat het wel goed komt:

I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Candlemass

Bericht door Eru Iluvatar » zo jun 03, 2012 10:45 am

De stem van Mats Leven vind ik prima bij Candlemass passen, in het verlengde van obscure Candlemass-zangers als Thomas Vikstrom en Bjorn Flodkvist. Het wennen zal ook wel meevallen; de latere Krux- en Candlemass-albums liggen qua geluid en stijl erg dicht bij elkaar. Krux II en III vind ik van hetzelfde niveau als het gelijknamige album van Candlemass en de Lowe-era platen.

Bovendien heeft Lowe de handen vrij om weer aan de slag te gaan met Solitude Aeturnus!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22089
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Candlemass

Bericht door KoenM » zo jun 03, 2012 12:36 pm

Ik vond King of the Grey Islands een bijzonder sterke Candlemass plaat. Daarna ging het wmb wel lichtjes bergaf. Krux vind ik over de gehele linie erg sterk. Zoals eerder gezegd, het verschil tussen beide bands wordt nu wel héél klein.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25288
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Candlemass

Bericht door Jeroen » zo jun 03, 2012 3:40 pm

Zouden ze beter van Krux een volwaardige band kunnen maken.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Candlemass

Bericht door Eru Iluvatar » zo jun 03, 2012 6:38 pm

Candlemass is een veel sterkere merknaam.

Plaats reactie