Candlemass

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6561
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Candlemass

Bericht door HighKing » za nov 19, 2022 11:31 am

Klinkt wel lekker maar overtuigd inderdaad niet heel erg. Ben benieuwd naar de rest.
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22607
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Candlemass

Bericht door innuendo » za nov 19, 2022 11:57 am

Ik moet bekennen dat mijn interesse in Candlemass, sinds Lowe vertrokken is, hard geslonken is. Het viel me ook behoorlijk tegen op Dynamo Metalfest deze zomer.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Candlemass

Bericht door Jeroen » za nov 19, 2022 5:39 pm

Ietwat offtopic:

Over Rob Lowe gesproken. Ik vind die platen die hij met Grief Collector en Tyrant gemaakt heeft eigenlijk wel heel tof. Ik hoorde al dat Teun er niet zo enthousiast over was (en hij is een kenner wat mij betreft), maar Grief Collector is een mooie plaat in de stijl van Solitude Aeturnus. De betreffende plaat van Tyrant, Hereafter, vond ik zelf eerst ook een tegenvaller, maar die wordt eigenlijk steeds beter.

Wel grappig dat Tyrant tegenwoordig het tempo wat omlaag gooit, als je het vergelijkt met de US metalklassiekers als Too Late To Pray en Legions Of The Dead. Benieuwd of dat de invloed van onze zingende geweldenaar is. Ik moest Hereafter dus wel een paar keer horen, maar ik kan er nu goed van genieten. Ik heb er wel wat kritische noten over gelezen (met name over de zang), maar nu ik het album wat beter ken, vind ik de zangprestatie toch wel erg sterk. Lowe keert een beetje terug naar de tijd van de eerste SA-albums. Soms op het randje, wel met veel passie. En dat is nooit verkeerd natuurlijk. Productie had wel beter gekund. Die vind ik wat schel.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1531
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Candlemass

Bericht door Shreds of Sanity » za nov 19, 2022 7:14 pm

Die plaat met Grief Collector vind ik ook erg gaaf. Die met Tyrant kon mij minder bekoren.

Volgens metal-archives hebben Grief Collector en Tyrant sinds 2022 allebei weer een andere zanger trouwens. Ik krijg toch het idee dat Lowe geen makkelijk persoon is om mee samen te werken.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25286
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Candlemass

Bericht door Jeroen » za nov 19, 2022 8:09 pm

Vast. Eigenaardig mannetje. Zou graag zien dat ie SA weer oppakt. Alone is al aardig op leeftijd. Geweldig album trouwens.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1531
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Candlemass

Bericht door Shreds of Sanity » za nov 19, 2022 11:07 pm

Ik denk dat een wederopstanding van Solitude Aeternus meer van John Perez zal afhangen dan van Robert Lowe.

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6561
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Candlemass

Bericht door HighKing » zo nov 20, 2022 3:00 pm

Sweet Evil Sun krijgt toch best een goeie score op de FP:
https://www.metalfan.nl/reviews.php?id=12291

Kevin heeft 'm zo te zien ook net gereviewd (https://kevymetal.wordpress.com/2022/11 ... -evil-sun/), en dan vond ik vooral dit hoopgevend:
Interestingly, the songs that surfaced before the album’s release are generally the weaker ones.
Ben benieuwd. :)
KFFR, old-school metal!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Candlemass

Bericht door jeffrey » vr nov 25, 2022 10:53 am

Jeroen schreef: za nov 19, 2022 5:39 pm Ietwat offtopic:

Over Rob Lowe gesproken. Ik vind die platen die hij met Grief Collector en Tyrant gemaakt heeft eigenlijk wel heel tof. Ik hoorde al dat Teun er niet zo enthousiast over was (en hij is een kenner wat mij betreft), maar Grief Collector is een mooie plaat in de stijl van Solitude Aeturnus. De betreffende plaat van Tyrant, Hereafter, vond ik zelf eerst ook een tegenvaller, maar die wordt eigenlijk steeds beter.

Wel grappig dat Tyrant tegenwoordig het tempo wat omlaag gooit, als je het vergelijkt met de US metalklassiekers als Too Late To Pray en Legions Of The Dead. Benieuwd of dat de invloed van onze zingende geweldenaar is. Ik moest Hereafter dus wel een paar keer horen, maar ik kan er nu goed van genieten. Ik heb er wel wat kritische noten over gelezen (met name over de zang), maar nu ik het album wat beter ken, vind ik de zangprestatie toch wel erg sterk. Lowe keert een beetje terug naar de tijd van de eerste SA-albums. Soms op het randje, wel met veel passie. En dat is nooit verkeerd natuurlijk. Productie had wel beter gekund. Die vind ik wat schel.
Ik vind de Doom richting van Tyrant niet eens zo heel gek. Schurkte er toch altijd wel redelijk tegenaan. Theoretisch dan want ik heb die nieuwe plaat niet geluisterd.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6561
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: Candlemass

Bericht door HighKing » di nov 29, 2022 10:11 pm

Sweet Evil Sun vandaag binnengekregen. Net even beluisterd. Best lekker!

Dat is mijn review en daar doen jullie het maar mee. :P
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1531
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Candlemass

Bericht door Shreds of Sanity » vr jan 13, 2023 2:11 pm

Ik heb Sweet Evil Sun nu een paar weken in huis en ik betrapte mezelf er gisteren in de stad op dat ik een nieuw nummer aan het neuriën was.

Leif heeft er toch talent voor riffs te schrijven die blijven hangen of je er nu van bewust bent of niet. Het album mist wat mij betreft die echte uitschieter, maar hij begint steeds meer te groeien.

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9031
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Candlemass

Bericht door Appelflap » vr jan 13, 2023 2:40 pm

Candlemass. Candlewax. Earwax. Earache. Carcass.


Zo.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Shreds of Sanity
Berichten: 1531
Lid geworden op: do aug 05, 2010 1:59 pm

Re: Candlemass

Bericht door Shreds of Sanity » vr jan 13, 2023 2:47 pm

Michael Amott, die op de Carcass albums Necroticism en Heartwork speelt, speelt inderdaad ook gitaar op het Candlemass album Dactylis Glomerata.

Dat was je punt toch?

Gebruikersavatar
Appelflap
Berichten: 9031
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 1:02 am
Contacteer:

Re: Candlemass

Bericht door Appelflap » vr jan 13, 2023 2:56 pm

Nee, en dat wist ik niet eens haha
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6747
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Candlemass

Bericht door Johan » di jan 17, 2023 10:40 am

Shreds of Sanity schreef: vr jan 13, 2023 2:11 pm Ik heb Sweet Evil Sun nu een paar weken in huis en ik betrapte mezelf er gisteren in de stad op dat ik een nieuw nummer aan het neuriën was.

Leif heeft er toch talent voor riffs te schrijven die blijven hangen of je er nu van bewust bent of niet. Het album mist wat mij betreft die echte uitschieter, maar hij begint steeds meer te groeien.
Ik vind het ook best een prima album tegen de verwachting in! Scandinavian gods is zo'n beetje het slechtste nummer van de plaat.

Plaats reactie