Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Black Metal

Bericht door Blood&Ashes » zo okt 22, 2006 10:08 pm

Wie bedoel je K.? LA of Graupel? Ik dacht dat dit de enige Graupel show was?

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » zo okt 22, 2006 10:10 pm

Lunar Aurora heeft daarna geloof ik nog 2x keer ergens opgetreden; in Oostenrijk en Duitsland volgens mij.

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8427
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » zo okt 22, 2006 10:10 pm

LA heeft op hun website het volgende te kennen gegeven:
After our next album "Andacht"
we will disappear until further notice.
There will be no interviews, concerts,
or any other statements.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » zo okt 22, 2006 10:12 pm

AmnesJAn schreef:LA heeft op hun website het volgende te kennen gegeven:
After our next album "Andacht"
we will disappear until further notice.
There will be no interviews, concerts,
or any other statements.
Met andere woorden: ze willen stoppen, maar houden een stok achter de deur voor als ze ooit weer iets willen gaan doen.

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » zo okt 22, 2006 10:12 pm

Ja, Lunar Aurora, de show in Arnhem was de voorlaatste show.

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8427
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » zo okt 22, 2006 10:16 pm

Blood&Ashes schreef:[..]


Met andere woorden: ze willen stoppen, maar houden een stok achter de deur voor als ze ooit weer iets willen gaan doen.
Opzich niet verkeerd, krijg je minder snel te horen dat je een sell-out bent.

Hoe vind jij de Lauschangriff van Graupel en Endstille trouwens? Ik heb dat ding pas 1 keer doorgeluisterd met technische problemen, dus ik kan er nog geen heel duidelijk oordeel over geven. Ik moet wel zeggen dat ik vooral door Endstille op het eerste gehoor niet zo weggeblazen werd als normaal.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » zo okt 22, 2006 10:18 pm

Zeg mensen,

ik ben zo een beetje de jaarlijstjes aan het doornemen, en ik zie bij een aantal figuren "Mort" van Blut Aus Nort hoog scoren.

Kan iemand mij misschien vertellen wat er zo spannend is aan dat stuk geluid? Want muziek zou ikh et niet meer willen noemen. Misschien heb ik wel stront in de oren, alles kan, maar ik kan er echt helemaal niks mee.

In tegenstelling tot hun vorige platen.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » zo okt 22, 2006 10:18 pm

AmnesJAn schreef:[..]


Opzich niet verkeerd, krijg je minder snel te horen dat je een sell-out bent.

Hoe vind jij de Lauschangriff van Graupel en Endstille trouwens? Ik heb dat ding pas 1 keer doorgeluisterd met technische problemen, dus ik kan er nog geen heel duidelijk oordeel over geven. Ik moet wel zeggen dat ik vooral door Endstille op het eerste gehoor niet zo weggeblazen werd als normaal.
Ik heb m ook en de nummers van Graupel vind ik denk ik minder goed dan de rest van hun werk. Maar ik moet m ook nog wat vaker luisteren. Van Endstille ben ik niet zon fan, vind de nummers op de split wel aardig, maar meer ook niet denk ik.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » zo okt 22, 2006 10:19 pm

Gr. Dracula schreef:Zeg mensen,

ik ben zo een beetje de jaarlijstjes aan het doornemen, en ik zie bij een aantal figuren "Mort" van Blut Aus Nort hoog scoren.

Kan iemand mij misschien vertellen wat er zo spannend is aan dat stuk geluid? Want muziek zou ikh et niet meer willen noemen. Misschien heb ik wel stront in de oren, alles kan, maar ik kan er echt helemaal niks mee.

In tegenstelling tot hun vorige platen.
Daarover gesproken. http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3075
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » zo okt 22, 2006 10:20 pm

AmnesJAn schreef:Hoe vind jij de Lauschangriff van Graupel en Endstille trouwens? Ik heb dat ding pas 1 keer doorgeluisterd met technische problemen, dus ik kan er nog geen heel duidelijk oordeel over geven. Ik moet wel zeggen dat ik vooral door Endstille op het eerste gehoor niet zo weggeblazen werd als normaal.
Ik sluit me bij Nynke aan.

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » zo okt 22, 2006 10:20 pm

Gr. Dracula schreef:Zeg mensen,

ik ben zo een beetje de jaarlijstjes aan het doornemen, en ik zie bij een aantal figuren "Mort" van Blut Aus Nort hoog scoren.

Kan iemand mij misschien vertellen wat er zo spannend is aan dat stuk geluid? Want muziek zou ikh et niet meer willen noemen. Misschien heb ik wel stront in de oren, alles kan, maar ik kan er echt helemaal niks mee.

In tegenstelling tot hun vorige platen.
Pseudo-intellectuele jerkoff muziek voor mensen die interessant willen doen doordat ze onbegrijpelijke muziek 'begrijpen' ;)

Heb hier trouwens nog een vrij aardige poster van Endstille hangen, A2 formaat. Misschien eens verpatsen, als er interesse voor is.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » zo okt 22, 2006 10:21 pm

K. schreef:[..]


Pseudo-intellectuele jerkoff muziek voor mensen die interessant willen doen doordat ze onbegrijpelijke muziek 'begrijpen' ;)

Heb hier trouwens nog een vrij aardige poster van Endstille hangen, A2 formaat. Misschien eens verpatsen, als er interesse voor is.
Kom maar op.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » zo okt 22, 2006 10:22 pm

K. schreef:[..]


Pseudo-intellectuele jerkoff muziek voor mensen die interessant willen doen doordat ze onbegrijpelijke muziek 'begrijpen' ;)
Ah, nog zo`n liefhebber.
Nou, gelukkig!
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » zo okt 22, 2006 10:23 pm

Gr. Dracula schreef:Zeg mensen,

ik ben zo een beetje de jaarlijstjes aan het doornemen, en ik zie bij een aantal figuren "Mort" van Blut Aus Nort hoog scoren.

Kan iemand mij misschien vertellen wat er zo spannend is aan dat stuk geluid? Want muziek zou ikh et niet meer willen noemen. Misschien heb ik wel stront in de oren, alles kan, maar ik kan er echt helemaal niks mee.

In tegenstelling tot hun vorige platen.
Gave duistere, psychedelisch-actige plaat met wat riffs à la Godflesh die gewoon het verval van het menselijk ras uitademt. Ik ben in ieder geval niet teleurgesteld, doet me soms wat denken aan de laatste Thralldom, die overigens een meesterlijke omschrijving had die ook wel zou kunnen slaan op de nieuwe BAN: SWANS meets Darkthrone. Echt een plaat die meerdere luisterbeurten nodig, maar ik vind hem prachtig tot nu toe.

En als je dit al geen muziek noemt: luister vooral geen Merzbow.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » zo okt 22, 2006 10:23 pm

Als ik die Mort recensie zo lees ga ik hem maar niet proberen. The Work Which Transforms God vind ik leuk, maar Thematic Emanation Of Archetypal Multiplicity vond ik al een stuk minder.

Er is dus weinig black metal meer in terug te vinden?

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » zo okt 22, 2006 10:24 pm

iscariah schreef:[..]
Gave duistere, psychedelisch-actige plaat met wat riffs à la Godflesh die gewoon het verval van het menselijk ras uitademt. Ik ben in ieder geval niet teleurgesteld, doet me soms wat denken aan de laatste Thralldom, die overigens een meesterlijke omschrijving had die ook wel zou kunnen slaan op de nieuwe BAN: SWANS meets Darkthrone. Echt een plaat die meerdere luisterbeurten nodig, maar ik vind hem prachtig tot nu toe.

En als je dit al geen muziek noemt: luister vooral geen Merzbow.
Ik zei nog: 'deze kut cd is Iscariah muziek.'
Kop dicht, Thorko

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » zo okt 22, 2006 10:25 pm

Blood&Ashes schreef:Als ik die Mort recensie zo lees ga ik hem maar niet proberen. The Work Which Transforms God vind ik leuk, maar Thematic Emanation Of Archetypal Multiplicity vond ik al een stuk minder.

Er is dus weinig black metal meer in terug te vinden?
Het is een BM versie van Thematic ... zo zou ik het omschrijven ja, maar ze zijn de term BM ontgroeit IMO.
Laatst gewijzigd door iscariah op zo okt 22, 2006 10:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » zo okt 22, 2006 10:26 pm

Plaag schreef:[..]


Ik zei nog: 'deze kut cd is Iscariah muziek.'
Dat neem ik op als een compliment.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo okt 22, 2006 10:28 pm

Gr. Dracula schreef:[..]


Ah, nog zo`n liefhebber.
Nou, gelukkig!
ik kan er ook helemaal niets mee, ik vond de review in de Aardschok van meneer Busink eens een keer doeltreffend en uiterst kloppend voor dit wanstaltige stuk geneuzel.

Nooit wat gevonden, dit overgewaarde Blut aus Nord.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » zo okt 22, 2006 10:29 pm

iscariah schreef:[..]


En als je dit al geen muziek noemt: luister vooral geen Merzbow.
Was ik ook zeker niet van plan. Daar ben ik al eerder voor gewaarschuwd.
Ik ben qua muziek maar een simpele ziel. Compexe shit is doorgaans niks voor mij.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » zo okt 22, 2006 10:29 pm

Plaag schreef:[..]


Kom maar op.
Ik kijk het nog even aan. Ik ben in een reorganisatie-bui waarin ik sommige shit spuugzat word, maar welbeschouwd is het best een aardig postertje. Mocht ik me bedenken dan krijg je het wel te horen.

Heb hier nog een vaag Darkspace fotootje gevonden van Waking The Dead 2005:

Afbeelding

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » zo okt 22, 2006 10:29 pm

Jeroen schreef:[..]


ik kan er ook helemaal niets mee, ik vond de review in de Aardschok van meneer Busink eens een keer doeltreffend en uiterst kloppend voor dit wanstaltige stuk geneuzel.

Nooit wat gevonden, dit overgewaarde Blut aus Nord.
Overgewaardeerd? Tsk, ik denk dat veel mensen Mystical Beast en The Work juist wel smaken maar deze niet ...

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo okt 22, 2006 10:30 pm

Niet doen.

Blut aus nord had met The mystical beast of rebellion een geniale black metal schijf op z'n naam staan. Maar daarna gingen ze te ver met de experimenten.
Net als Thralldom heeft het weinig met black metal te maken. Wazige, psychedelische soundscapes met een duister randje. Persoonlijk kan ik er niks mee. Het mist een totaal gevoel voor emotie. Puur doordat men te ver doorslaat.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » zo okt 22, 2006 10:31 pm

XnegativeX schreef:
Net als Thralldom heeft het weinig met black metal te maken. Wazige, psychedelische soundscapes met een duister randje.
Juist!
Laatst gewijzigd door iscariah op zo okt 22, 2006 10:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo okt 22, 2006 10:31 pm

ik heb ook met de oude werkstukken niet echt wat gekund. Vond het nogal saaie lege stukken 'muziek'.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8427
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » zo okt 22, 2006 10:31 pm

K. schreef:[..]


Heb hier nog een vaag Darkspace fotootje gevonden van Waking The Dead 2005:

Afbeelding
Daar heb ik me de re-releases ook eens van laten reserveren, zo snel mogelijk eens ophalen. Wat ik er tot nu toe van gehoord heb beviel me uitstekend.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » zo okt 22, 2006 10:33 pm

Nou, de oudjes van Blut Aus Nord heb ik met plezier geluisterd, als ik er voor in de stemming ben. Die hebben wel wat onheilspellends.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo okt 22, 2006 10:35 pm

hmm, saaiheid troef vond ik.

Maar goed, kwestie van smaak uiteraard
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » zo okt 22, 2006 10:38 pm

Jullie moesten geen TWWTG2 verwachten, na Thematic dacht ik dat iedereen dat al zou doorhebben..

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » zo okt 22, 2006 10:43 pm

K. schreef:Heb hier nog een vaag Darkspace fotootje gevonden van Waking The Dead 2005:
Oh ja, Darkspace op Waking.... Ze stonden aardig lang te wachten, omdat jij niet op wou houden met plaatjes draaien. :P

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » zo okt 22, 2006 10:44 pm

AmnesJAn schreef:[..]


Daar heb ik me de re-releases ook eens van laten reserveren, zo snel mogelijk eens ophalen. Wat ik er tot nu toe van gehoord heb beviel me uitstekend.
Ja, I is vet. Had de originele digipack daarvan nog, maar die moest het veld ruimen voor belangrijker zaken.

Had eigenlijk gewoon 10x Darkspace II moeten kopen bij dat concert, dan was ik slapend rijk geworden. Maar goed, om een of andere reden wist dat concert me niet zo te pakken, het duurde me te lang. Begon erg gaaf, maar na een half uurtje vond ik het wel weer prachtig eerlijk gezegd, kon de aandacht er daarna niet meer bijhouden, dus die digi heb ik toen ook niet gekocht.

Die re-release van I koop ik sowieso wel, wellicht II ook.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » zo okt 22, 2006 10:47 pm

K. schreef:Had eigenlijk gewoon 10x Darkspace II moeten kopen bij dat concert, dan was ik slapend rijk geworden. Maar goed, om een of andere reden wist dat concert me niet zo te pakken, het duurde me te lang. Begon erg gaaf, maar na een half uurtje vond ik het wel weer prachtig eerlijk gezegd, kon de aandacht er daarna niet meer bijhouden, dus die digi heb ik toen ook niet gekocht.
Dat was mijn beste concert ooit. Ik heb echt van begin tot eind staan genieten. Geweldig!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo okt 22, 2006 10:49 pm

iscariah schreef:Jullie moesten geen TWWTG2 verwachten, na Thematic dacht ik dat iedereen dat al zou doorhebben..
Geen kwestie van verwachten. Meer een kwestie van hopen. De band heeft laten zien dat ze een geweldig black metal album kan afleveren maar blijkbaar hebben ze daar geen zin meer in. Heel jammer (voor mij dan).
Ik vond The work wich transformed god al een tegenvaller. Daar drukten ze het experimentele karakter dat The Mystical beast had al te ver naar de voorgrond. Op The Mystical beast diende de dissontante riffs nog als sfeerverhogende elementen. Maar daarna werden ze een doel opzich.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » zo okt 22, 2006 10:50 pm

Blood&Ashes schreef:[..]


Oh ja, Darkspace op Waking.... Ze stonden aardig lang te wachten, omdat jij niet op wou houden met plaatjes draaien. :P
Hehe, ik vermaakte me idd nog wel daar boven.
Maar als de band klaar is om te spelen wordt het volume vanaf de geluidstafel afgezet, heeft de DJ geen invloed op. Dus eventuele problemen en vertragingen lagen niet aan mij, maar aan de geluidsman of -vrouw ;)

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma okt 23, 2006 8:41 am

Weet iemand wanneer de release datum van die nieuwe Watain ook al weer was?

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » ma okt 23, 2006 9:09 am

sanguis schreef:Weet iemand wanneer de release datum van die nieuwe Watain ook al weer was?
Is niet bekend toch? Volgens mij staat hij gepland voor het eerste kwartaal van 2007.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma okt 23, 2006 10:30 am

Blood&Ashes schreef:[..]


Is niet bekend toch? Volgens mij staat hij gepland voor het eerste kwartaal van 2007.
ah ok. Ik wist dat er nieuw materiaal aankwam, maar wist niet wanneer.

banisher
Berichten: 4239
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 1:58 pm
Locatie: roelofarendsveen
Contacteer:

Bericht door banisher » ma okt 23, 2006 11:12 am

Weet niet of ik het hier moet vragen of in een wat algemener topic, maar heeft iemand het nieuwe album van Black Crucifixion, Faustian Dream al?
Hoorde dat het niets meer te maken had met bm, terwijl ik juist zulke goede platen van hen gewend ben.

Gebruikersavatar
Phasmagoria
Berichten: 496
Lid geworden op: za jan 17, 2004 4:17 pm

Bericht door Phasmagoria » ma okt 23, 2006 11:18 am

Iemand hier iets te vertellen over Geist? Ik hoorde van iemand dat Kainsmal nogal gaaf was, maar ik had nog nooit van Geist gehoord. Iemand?
Where's your saviour, where hides Jesus
Why isn't he at war against us

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » ma okt 23, 2006 12:32 pm

Phasmagoria schreef:Iemand hier iets te vertellen over Geist? Ik hoorde van iemand dat Kainsmal nogal gaaf was, maar ik had nog nooit van Geist gehoord. Iemand?
Kainsmal is inderdaad erg gaaf. Duits, melodieus, afwisselend. Probeer het eens zou ik zeggen.

Gebruikersavatar
Phasmagoria
Berichten: 496
Lid geworden op: za jan 17, 2004 4:17 pm

Bericht door Phasmagoria » ma okt 23, 2006 12:38 pm

En Patina? Is die ook de moeite waard of is die minder?
Where's your saviour, where hides Jesus
Why isn't he at war against us

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » ma okt 23, 2006 12:49 pm

Phasmagoria schreef:En Patina? Is die ook de moeite waard of is die minder?
Die is in mijn ogen een stuk minder. Maar wel leuk.

Gebruikersavatar
Phasmagoria
Berichten: 496
Lid geworden op: za jan 17, 2004 4:17 pm

Bericht door Phasmagoria » ma okt 23, 2006 12:50 pm

Blood&Ashes schreef:[..]


Die is in mijn ogen een stuk minder. Maar wel leuk.
Kun je ook uitleggen waarom die minder is?

(Als je me vervelend vindt, moet je maar slaan, maar ik ben nog niet zo lang bezig met BM dus ik moet nog alles ontdekken.)

[edit] Oh kijk aan. Ik lees dat Patina het debutalbum is van Geist maar opgenomen is als Eismalsott en ook onder die naam uitgebracht zou worden. Dus. Even verder snuffelen.
Where's your saviour, where hides Jesus
Why isn't he at war against us

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » ma okt 23, 2006 1:31 pm

Phasmagoria schreef:[..]

Kun je ook uitleggen waarom die minder is?

Ik vind de nummers op Kainsmal pakkender en beter inelkaar zitten dan die op Patina.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » ma okt 23, 2006 1:55 pm

Phasmagoria schreef:Kun je ook uitleggen waarom die minder is?

(Als je me vervelend vindt, moet je maar slaan, maar ik ben nog niet zo lang bezig met BM dus ik moet nog alles ontdekken.)

[edit] Oh kijk aan. Ik lees dat Patina het debutalbum is van Geist maar opgenomen is als Eismalsott en ook onder die naam uitgebracht zou worden. Dus. Even verder snuffelen.
Wat Nynke al zegt. Pakkende nummers is in dit geval een positief iets.

En nu je toch even aan het snuffelen bent: de Eismalsott EP Best Before: Spring is ook een alleraardigst dingetje. Heeft veel weg van Geist, wat niet zo vreemd is, aangezien bijna alle Eismalsott leden Geist hebben gevormd.

Gebruikersavatar
Phasmagoria
Berichten: 496
Lid geworden op: za jan 17, 2004 4:17 pm

Bericht door Phasmagoria » ma okt 23, 2006 2:03 pm

Oke dan. Bedankt voor de tip!
Where's your saviour, where hides Jesus
Why isn't he at war against us

Gebruikersavatar
Parabellum
Berichten: 811
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 1:23 am

Bericht door Parabellum » ma okt 23, 2006 2:20 pm

sanguis schreef:Weet iemand wanneer de release datum van die nieuwe Watain ook al weer was?
Zal nog wel een tijdje duren aangezien de opnames voor vorige/deze maand gepland stonden.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma okt 23, 2006 9:41 pm

Volgens mij is de Xasthur hype voorbij. MOOI! Tijd voor mij om wat "oude" koeien uit de sloot te halen. Want Subliminal genocide, het nieuwe album klinkt echt geweldig. Ik had niet verwacht dat Nocturnal poisoning nog overtroffen zou worden maar Subliminal genocide kon nog wel eens beter zijn. Opzich zijn er weinig dingen veranderd aan het geluid van Xasthur maar het is gegroeid in de breedte.
Nog verstikkender, nog gestoorder, meer sinister en nog donkerder.
Soms is het gewoon alsof je midden in een sprinkhanen plaag staat die de zon verduistert en alles on zich heen verteert.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11741
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » ma okt 23, 2006 9:50 pm

Is de opnamekwaliteit nog steeds even kut? Niet dat dat boeit bij Xasthur, sfeer overheerst toch wel, maar toch, ik blijf koptelefoontjes weggooien die het eigelijk gewoon doen.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Parabellum
Berichten: 811
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 1:23 am

Bericht door Parabellum » ma okt 23, 2006 9:52 pm

XnegativeX schreef:Soms is het gewoon alsof je midden in een sprinkhanen plaag staat die de zon verduistert en alles on zich heen verteert.
Te beginnen met de muzikale smaak, blijkbaar. Ik heb dat nieuwe album nog niet gehoord en dat ga ik ook zo laten denk ik, saai en enorm overgewaardeerd.
Als je toch over black metal wil praten, praat dan is over Master's hammer inplaats van altijd Paysage d'hiver, Deathspell omega, Xasthur en de VAN-bands aan te halen.

Gesloten