Death Metal VII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Death Metal VII

Bericht door Gr. Dracula » zo jan 07, 2007 10:09 pm

Jawel, we gaan weer vrolijk door in het leukste topic van Metalfan.nl *bukt voor de toevliegende tomaten*!

Mensen, het wordt tijd dat de naam Kaamos hier weer eens valt.
Helaas is deze band alwieder verleden tijd, maar uit het oog is niet uit het hart, want Kaamos heeft de in 8 jaren der bestaan toch wel een onuitwisbare indruk achtergelaten in de Zweedse DM.

De Stockholm-sound van deze zeer rauwe band maakt Kaamos bijzonder aantrekkelijk. Je hoort duidelijk dat Kaamos Zweedse death maakt, maar allerminst op een vervelende manier. Enkel de sterke schakels domineren en de muziek is smerig als hell.

Met name het album "Kaamos" en de demo "Curse Of Aeons" zijn echt fenomenaal. Hoewel de laatste "Lucifer Rising" er ook mag wezen.

Even snuffelen? Jazeker!

http://www.kaamos.nu/
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jan 07, 2007 10:27 pm

Ik heb Lucifer Rising. Hun laatste album.
En dit is inderdaad erg lekkere old school death metal. Bij heel veel old school death metal bands moet ik afhaken omdat ze het (voor mij) in interessant genoeg weten te houden. Vaak blijft men haken in oeverloos gehak. Maar Kaamos weet dat te omzeilen door tussen al het geweld telkens onverwachte melodie-lijnen in te bouwen. Gewoon een fijne band dus.

Maaruh, Graaf...wat vind jij hier eigenlijk van:
http://www.myspace.com/vanquishlebanon
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo jan 07, 2007 10:52 pm

Ik heb ze op Party-San 2006 mogen aanschouwen, en was aardig verrast door hetgeen dit gezelschap ten tonele bracht.

Maar eigenlijk heb ik tot heden nog niet echt de moeite genomen het studiowerk van deze band onder de loep te nemen.

Binnenkort toch maar eens achter deze band aan.

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » zo jan 07, 2007 11:46 pm

XnegativeX schreef: Maaruh, Graaf...wat vind jij hier eigenlijk van:
http://www.myspace.com/vanquishlebanon
Negs, als jullie hier wieder eens een keer aanmeren laat Plaag je "Curse Of Aeons" van Kaamos horen. Dat kreng is nl niet op cd verkrijgbaar, wel op vinyl.
Ik denk dat je dan spontaan gouden eieren gaat leggen.

Goed, dan even inzake jouw leuke linkje. Mijn muziekwereld staat weer eens volledig op z`n kopf. Ik heb de twee nummertjes nu meermaals geconsumeerd en ik sta qua mening nog altijd niet waar ik staan wil. Dat in nl "ergens" en nu is het nog "nergens".

Hoewel dat ook weer niet niet waar is.

Vanuit mijn roestige DM-prerspectieven zeg ik: niet helemaal mijn ding. Je weet waar ik ( grotendeels) voor zwicht en dit is mij te druk, te zenuwachtig, te veel dingen door elkaar. Alsof je een bord cruesli eet waarin wel 5 verschillende soorten cruesli zijn gestrooid zijn. Cruesli is sowieso natuurlijk al een flinke mix van van alles, en als je meerdere soorten gaat eten, word je volgens mij aanvankelijk gek het feit dat je als een idioot een bepaalde smaak probeer te herkennen, maar dat door een overdaad van smaken gewoonweg niet lukt.
En vervolgens word je murw door al die inspanning en vreet je je bord leeg onder de flag van definitieloos eten. Oftewel, je eet wat, je weet wat het is maar je weet niet waar het naar smaakt.

Nou, dat had ik aanvankelijk een beetje met Oath To Vanquish.

Maar..DE HEL! Er is in de algemene muziek natuurlijk ook een hokje voor zulke truffels gereserveerd en iedereen komt daar wel eens een borrel halen. Vanuit een breed muzikaal perspectief vind ik deze band redelijk geniaal. Het is geweldig hoe ze muziek combineren, verweven, solderen terwijl ze het toch buigzaam houden en manipuleren tot een geheel eigen creatie die behoorlijk vernuftknap is geworden.

Kortom, je hebt hier weer stof tot evaluatie en muzikaal nadenken gezaaid. Wij zullen daar natuurlijk het nodige mee doen.

Maar goed, op dit moment is de stand van zaken dubbel. Enerzijds drop ik enkel woorden van lof en anderszijds vraag ik mij af of het ooit zinvol voor mij zou zijn om zo`n cd aante schaffen. Want wat ik wel zeker weet is dat ik in een "bepaalde bui" moet zijn om zo`n cd echt ten volste te kunnen waarderen en dus ook te willen draaien. Zulke noten doseer ik met mate ;).

Zo, meer in de aanbieding?
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » zo jan 07, 2007 11:51 pm

Ik ben niet zo'n ontzettende death metal fan, maar wat is The Grand Grimoire van God Dethroned toch
vre-se-lijk gaaf! Wat een energie, wat een sfeer! Heerlijke riffs, razendsnel drumwerk en meer black metal gerichte vocalen. Wat wil een mens nog meer.

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16539
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » wo jan 10, 2007 8:26 pm

*schop*

Om nog even een naam in de groep te gooien: Seance

Voor wie het niet kent: old school death metal uit Zweden, maar dan geen typische Zweedse sound, eerder op zn Amerikaans. Zelf heb ik Fornever Laid To Rest op cd en Saltrubbed Eyes op mp3. Daarvan bevalt Fornever me tot nu toe het beste.
Luisteren zou ik zeggen, als je het nog niet kent.
Heus.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24867
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo jan 10, 2007 8:30 pm

Fear_Of_The_Dark schreef:Ik ben niet zo'n ontzettende death metal fan, maar wat is The Grand Grimoire van God Dethroned toch
vre-se-lijk gaaf! Wat een energie, wat een sfeer! Heerlijke riffs, razendsnel drumwerk en meer black metal gerichte vocalen. Wat wil een mens nog meer.
dat is ook ongetwijfeld hun sterkste album ooit

ik heb zelf de laatste weken geen deathmetal plaat meer gehoord

wat is de beste van december 2006? dan zal ik vanvond mijn schade eens inhalen
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Darth Vader
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 3:55 pm
Locatie: Assendelft

Bericht door Darth Vader » ma jan 15, 2007 3:12 pm

Ik ben toch wel benieuwd wat men hier van Severed Savior vindt.. Sinds ik ze een paar weken terug heb gehoord, was ik al gauw verkocht. Ik moet zeggen dat ik Forced to Bleed erg gaaf vind, maar de productie is stukken minder. Brutality is Law heeft dan weer een top productie, maar klinkt weer "anders". Zeker niet slecht, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar FtB.

Vandaag ben ik er achter gekomen dat gitarist/composer Mike Gilbert voor Brutality is Law uit de band stapte, en erna weer terug kwam, vandaar dat de tweede plaat dus anders klinkt. Dit jaar zal het nieuwe album uitkomen en ik kan niet wachten!


Oja, nog een interessante death metal release voor 2007:

http://www.roadrunnerrecords.com/blabbe ... emID=65215


Ik weet nu al dat die plaat hoog in m'n jaarlijst gaat komen! 7 April zouden ze trouwens in Leeuwarden staan, maar ik neem aan dat er wel 1 of 2 data bij zullen komen voor Nederland

Daeminion
Berichten: 9300
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:01 pm
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Daeminion » ma jan 15, 2007 3:18 pm

Ik heb wat samples gehoord van het nieuwste Severed Savior werk, en dat klonk stukken melodischer dan Brutality Is Law. Even afwachten voor mij of dat wel zo'n succes is.

Die nieuwste Vital Remains is voor mij ook een van de eersten van het jaar om naar uit te kijken.

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » ma jan 15, 2007 7:01 pm

Daeminion schreef:Ik heb wat samples gehoord van het nieuwste Severed Savior werk, en dat klonk stukken melodischer dan Brutality Is Law. Even afwachten voor mij of dat wel zo'n succes is.

Die nieuwste Vital Remains is voor mij ook een van de eersten van het jaar om naar uit te kijken.
Heeee, waar heb jij samples van de nieuwe Severed Savior gehoord?

Ik ben namelijk ook wel erg benieuwd.

Brutality Is Law vind ik zelf een zeer degelijke BDM-schijf. Het geluid (van met name de bas) had van mij wel iets lomper gemogen, maar verder is alles op dat album fairly o.k. Alles leuk en alles met mate, geen overdreven gore-gedoe, geluidsmatig, want daar loop ik beslist niet mee weg.

Leuk album, en zoals gezegd wil ik de nieuwe ook gauw eens horen.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » ma jan 15, 2007 7:05 pm

Gods Puke schreef:*schop*

Om nog even een naam in de groep te gooien: Seance

Voor wie het niet kent: old school death metal uit Zweden, maar dan geen typische Zweedse sound, eerder op zn Amerikaans. Zelf heb ik Fornever Laid To Rest op cd en Saltrubbed Eyes op mp3. Daarvan bevalt Fornever me tot nu toe het beste.
Interessant.

Ik heb alleen "Saltrubbed Eyes" ( waar ik uitstekend mee uit de voeten kan). Wat is er beter aan "Laid To Rest"?
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Darth Vader
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 3:55 pm
Locatie: Assendelft

Bericht door Darth Vader » ma jan 15, 2007 7:15 pm

Gr. Dracula schreef:[..]


Heeee, waar heb jij samples van de nieuwe Severed Savior gehoord?

Ik ben namelijk ook wel erg benieuwd.

Brutality Is Law vind ik zelf een zeer degelijke BDM-schijf. Het geluid (van met name de bas) had van mij wel iets lomper gemogen, maar verder is alles op dat album fairly o.k. Alles leuk en alles met mate, geen overdreven gore-gedoe, geluidsmatig, want daar loop ik beslist niet mee weg.

Leuk album, en zoals gezegd wil ik de nieuwe ook gauw eens horen.
Er staat wat op hun Myspace:

www.myspace.com/severedsavior

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » ma jan 15, 2007 7:21 pm

Darth Vader schreef:[..]


Er staat wat op hun Myspace:

www.myspace.com/severedsavior
Kijk aan! Mijn dank is groot.

Overigens:

waarom hoor ik niemand hier over de nieuwe Disgorge?
Disgorge uit Mexico, welteverstaan. Disgorge van "Necroholocaust" en nu dus Disgorge van "Gore Blessed To The Worms"?

Die cd is alweer een paar maandjes uit.

Christus, ik word zonder enige vorm van beleid genadeloos weggeblazen door de asociaal heavy en compromisloze riffs en het volume van het geluid, en het volume opzich. Mensen, dit is nou zieke shit.

Disgorge is meer de grind-kant opgegaan ( mij soms nét iets te ) en laat de topper "Necroholocaust" geluidsmatig verbleken. Bloedvergieting, slachting en marteling onder de hete mexicanse zon, ik kan het niet anders omschrijven.

Een botversplinterender album is er in 2006 niet uitgekomen. Nee, echt niet.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Darth Vader
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 3:55 pm
Locatie: Assendelft

Bericht door Darth Vader » ma jan 15, 2007 7:38 pm

Ik was van plan om 'm te pre-orderen, maar uiteindelijk toch niet gedaan. Ik zou hem alsnog wel een keertje willen kopen, maar ik heb andere prioriteiten op dit moment ;) Waaronder Severed Savior, hehe

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » ma jan 15, 2007 7:39 pm

Wacht maar tot je `m hoort.

Dat nieuwe nummer van Severed Savior klinkt...ja, anders. Niet heel verkeerd, maar anders.

Ik zou hier meer van moeten horen.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Darth Vader
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 3:55 pm
Locatie: Assendelft

Bericht door Darth Vader » ma jan 15, 2007 8:38 pm

Gr. Dracula schreef:Wacht maar tot je `m hoort.

Dat nieuwe nummer van Severed Savior klinkt...ja, anders. Niet heel verkeerd, maar anders.

Ik zou hier meer van moeten horen.

Nu maak je me wel heeel nieuwsgierig.. Toch maar eens op Soulseek kijken of die ook niet op m'n "wanted list" hoort

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jan 15, 2007 9:52 pm

Ik wist niet eens dat de nieuwe Disgorge al uit was!! Hoe kon ik ook...zonder een fatsoenlijke review op de frontpage. :wink:

Ik heb hem intussen gedownload en hij klinkt weer heel vet. Inderdaad meer grind dan hun vorige album maar dat vind ik geen minpunt. Alleen jammer dat het (nog steeds) een beetje chaotisch klinkt af en toe. Maar dat hoor je niet meer nadat je hem vaker hebt gehoord gok ik. Dat was bij Necroholocaust ook zo.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jan 15, 2007 9:54 pm

Even een nieuwe post aanmaken zodat ik een andere band even kan aanhalen. Ik heb ze al eerder aangehaalt maar ze zijn zo goed dat ik ze gewoon nog een keer moet aanhalen.

Glass casket, death metal met leden van Between the buried and me:
http://www.myspace.com/glasscasket
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Parabellum
Berichten: 811
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 1:23 am

Bericht door Parabellum » ma jan 15, 2007 10:00 pm

Ik kwam bijna in m'n broekje toen ik deze line-up zag:
GROTESQUE (first gig in 16 years!)
NIRVANA 2002 (first gig ever!)
INTERMENT (first gig in 14 years!)


Tot ik ook dit zag:
This is a night for invited oldsters only, so the place will be crawling with people from the old days!

Nou, er is dus een nieuw (en dik, en rijk geillustreerd) boek uit over de Zweedse death metal scene. En om dat voor te stellen mogen alle ouwe zakken naar oude iconen gaan kijken. Ik zal het noodgedwongen bij het boek en niet het concert moeten houden.

http://www.myspace.com/tamarapress

Gebruikersavatar
DORSTIG
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 7:55 pm
Locatie: achtmaal
Contacteer:

Bericht door DORSTIG » di jan 16, 2007 12:23 am

XnegativeX schreef:
Maar dat hoor je niet meer nadat je hem vaker hebt gehoord gok ik. Dat was bij Necroholocaust ook zo.
en toch zweer ik nog steeds bij ''chronic corpora infest'' , dat bljft nog steeds het gaafste album van disgorge. al moet ik toegeven dat ik de nieuwe no niet gehoord heb
ah , my good old trustworthy beer , my love for you will never die


Wiping my ass and finding no shit on the toilet paper is equal to a flawless victory in Mortal kombat.

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » di jan 16, 2007 9:36 am

XnegativeX schreef:Ik wist niet eens dat de nieuwe Disgorge al uit was!! Hoe kon ik ook...zonder een fatsoenlijke review op de frontpage. :wink:

Ik heb hem intussen gedownload en hij klinkt weer heel vet. Inderdaad meer grind dan hun vorige album maar dat vind ik geen minpunt. Alleen jammer dat het (nog steeds) een beetje chaotisch klinkt af en toe. Maar dat hoor je niet meer nadat je hem vaker hebt gehoord gok ik. Dat was bij Necroholocaust ook zo.
De review komt er aan. Er is (nog) geen promo verschenen ( Xtreem Music stuurt die dingen echt altijd veel te laat) dus ik heb het nog even af moeten wchten totdat ik die cd zelf ergens vandaan kon plukken. Dus er komt nog wel een leuk verhaaltje.

Ik moet zeggen dat ik aanvankelijk een beetje heb moeten wennen aan de sound van "Gore Blessed To The Woms" omdat het dus stukken grinderiger is dan "Necroholocaust" en daarmee nog chaotischer en onoverzichtelijker, op het eerste gehoor. Maar het is precies zoals je het al zegt: na een paar keer luisteren begint het te wennen en komt de rode draad steeds meer tevoorschijn.

En op 1 of andere manier heb ik ook echt zo`n album van de band verwacht, wel. Een flinke schep bovenop de oude formule.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » di jan 16, 2007 9:42 am

Gr. Dracula schreef:[..]


De review komt er aan. Er is (nog) geen promo verschenen ( Xtreem Music stuurt die dingen echt altijd veel te laat) dus ik heb het nog even af moeten wchten totdat ik die cd zelf ergens vandaan kon plukken. Dus er komt nog wel een leuk verhaaltje.

Ik moet zeggen dat ik aanvankelijk een beetje heb moeten wennen aan de sound van "Gore Blessed To The Woms" omdat het dus stukken grinderiger is dan "Necroholocaust" en daarmee nog chaotischer en onoverzichtelijker, op het eerste gehoor. Maar het is precies zoals je het al zegt: na een paar keer luisteren begint het te wennen en komt de rode draad steeds meer tevoorschijn.

En op 1 of andere manier heb ik ook echt zo`n album van de band verwacht, wel. Een flinke schep bovenop de oude formule.
Geinig. Op het eerste gehoor vind ik de nieuwe gewoon vertrouwd bruut klinken. Dat van de grind had ik eigenlijk nog niet gehoord, niet als een opvallend aanwezige factor.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19689
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di jan 16, 2007 10:22 am

Dat Severed Savior klinkt de moeite van het nader beluisteren waard. Alleen al aan die mp3's op hun Myspace hoor je dat de nieuwe plaat een stuk diverser gaat klinken. Ik ga er es mee aan de slag. De omschrijving spreekt aan in ieder geval.

Sounds like: Afbeelding


Om op een meer melodische tour te gaan; ik kwam de Spaanse band Unreal Overflows toevallig tegen. Binnenkort komt hun eerste album uit en op de Myspace staat alvast wat muziek ervan. De muziek doet sterk aan het latere Death werk denken. Voor een debuut klinkt dit zeker niet slecht, maar komt een beetje tam over.

http://www.myspace.com/unrealoverflowsmetal
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » di jan 16, 2007 10:32 am

Unreal Overflows. Kijk, de review van De Graaf: http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3248
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19689
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di jan 16, 2007 11:13 am

Zo goed hou ik de frontpage dus in de gaten. De review komt goed overeen met mijn indruk van de band.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Victor
Berichten: 1539
Lid geworden op: ma jul 10, 2006 9:52 pm
Locatie: Heeten

Bericht door Victor » di jan 16, 2007 1:45 pm

Iemand bekend met Infernal Revulsion, Japanse band waarvan binnenkort het debuut uitkomt, er staat 1 nummer op hun myspace en die bevalt me zeer goed :D
Het was meer geluk dan mazzel

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di jan 16, 2007 6:36 pm

Nah, de eerste twee vette death metalplaatjes van 2007 zijn binnen!

- Cephalotripsy - Uteroviginal Insertion Of Extirpated Anomalies
- Nox - Ixaxaar

Ik heb wat te doen dus, vanavond :D
Ben benieuwd.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
NecRobert
Berichten: 223
Lid geworden op: za apr 26, 2003 12:19 am
Locatie: Joure
Contacteer:

Bericht door NecRobert » di jan 16, 2007 10:10 pm

Had het in een van de laatste posts van het vorige dm topic al gemeld, maar het Franse Gorod is met Leading Vision toch wel een van mijn death metal verrassingen vd laatste tijd.

http://www.myspace.com/gorod

En Martyr natuurlijk! Maar die was hier vast al wel bekend...

http://www.myspace.com/martyrcanada

Beide erg fijn voor als je bands als Death en Atheist hoog hebt zitten :)
https://www.facebook.com/intodarknessfestival
http://gointodarkness.nl
http://gointothevoid.nl

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Bericht door puist » wo jan 17, 2007 9:52 am

fetuskiller schreef:Nah, de eerste twee vette death metalplaatjes van 2007 zijn binnen!

- Cephalotripsy - Uteroviginal Insertion Of Extirpated Anomalies
- Nox - Ixaxaar

Ik heb wat te doen dus, vanavond :D
Ben benieuwd.
Cephalotripsy
Ik heb er ff naar geluisterd naar de nummers op hun myspace. Wat een bagger. Ik hier echt absoluut niets mee.

Nox
Is Nox te vergelijken met Centurian? Dat heb ik altijd wel een gave band gevonden.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » wo jan 17, 2007 10:34 am

puist schreef:[..]


Nox
Is Nox te vergelijken met Centurian? Dat heb ik altijd wel een gave band gevonden.
Ja, heel redelijk.
Nox gaat nog een tikkie verder qua prestatie.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo jan 17, 2007 10:37 am

Ik heb 'em gister avond even vlug geluisterd, en ik moet zeggen dat hij het wachten meer dan waard was, voor zover ik dat heb kunnen horen. Denk niet dat hij de komende weken uit mijn playlist verdwijnt. Net als Cephalotripsy trouwens, die staat nu al voor de derde keer op sinds gisteravond. Heerlijk guttural plaatje!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » wo jan 17, 2007 10:38 am

NecRobert schreef:Had het in een van de laatste posts van het vorige dm topic al gemeld, maar het Franse Gorod is met Leading Vision toch wel een van mijn death metal verrassingen vd laatste tijd.

http://www.myspace.com/gorod

En Martyr natuurlijk! Maar die was hier vast al wel bekend...

http://www.myspace.com/martyrcanada

Beide erg fijn voor als je bands als Death en Atheist hoog hebt zitten :)
Beide niet mijn ding.

Op Gorod ben ik in `t vorige topic al ingegaan...:

Nee, niks voor mij dit.

Het zit wederom strak in elkaar ( zoals ik van al dit soort bands enerzijds vind terwijl ze mij anderzijds met die overtecnische sound onder de voet lijken te kietelen), die muziek, maar ik kan er nauwelijks naar luisteren.

Net een stuiterende neuroot, zo`n cd.

Ik heb het (zoals ik al vaker heb gezegd) sowieso al lang gehad met deze übertechnische sound. Op een aantal uitzonderingen na kom ik er mijn nest niet voor uit.

"Ja, maar je hebt naast je bed ook een cd-vreter."

Ja, maar daar komt dit niet in.

Voor Martyr geldt hetzelfde.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » wo jan 17, 2007 10:41 am

fetuskiller schreef:Ik heb 'em gister avond even vlug geluisterd, en ik moet zeggen dat hij het wachten meer dan waard was, voor zover ik dat heb kunnen horen.
Yep, ik heb ook al het eea gehoord, wederom tevredenheid.

Maar na "Zazaz" had ik niet anders verwacht.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo jan 17, 2007 10:42 am

Dat was ook al een erg lekker voorproefje inderdaad.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Bericht door puist » wo jan 17, 2007 10:43 am

Binnenkort Nox maar eens luisteren dan. Ben benieuwd
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo jan 17, 2007 11:05 am

Zijn er overgens al mensen geweest die het nieuwe album van Degrade tot zich genomen hebben? 'Lost Torso Found' is werkelijk een knaller van een debuut geworden!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » wo jan 17, 2007 11:07 am

edit kut verkeerde
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Tony Montana
Berichten: 2748
Lid geworden op: za apr 03, 2004 2:12 pm
Locatie: Amsterdam/Den Haag

Bericht door Tony Montana » wo jan 17, 2007 11:12 am

Ik luister nu naar The Warchitect van Contradiction. Best ok.
[url]http://www.recordnerd.com/lists/TonyMontana[/url]
[url]http://www.digital-steel.com[/url]
[url]http://www.ad.nl/denhaag[/url]
[url]http://www.f1today.nl[/url]
[url]http://www.rustneversleeps.web-log.nl[/url]

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19689
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » wo jan 17, 2007 11:22 am

NecRobert schreef:Had het in een van de laatste posts van het vorige dm topic al gemeld, maar het Franse Gorod is met Leading Vision toch wel een van mijn death metal verrassingen vd laatste tijd.

http://www.myspace.com/gorod

En Martyr natuurlijk! Maar die was hier vast al wel bekend...

http://www.myspace.com/martyrcanada

Beide erg fijn voor als je bands als Death en Atheist hoog hebt zitten :)
Martyr heb ik hier al vaker, tevergeefs, proberen te slijten. Gorod kende ik niet en zal ik es beluisteren.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Tony Montana
Berichten: 2748
Lid geworden op: za apr 03, 2004 2:12 pm
Locatie: Amsterdam/Den Haag

Bericht door Tony Montana » wo jan 17, 2007 11:51 am

Tony Montana schreef:Ik luister nu naar The Warchitect van Contradiction. Best ok.
Meer Thrash eigenlijk, bij nader inzien.
[url]http://www.recordnerd.com/lists/TonyMontana[/url]
[url]http://www.digital-steel.com[/url]
[url]http://www.ad.nl/denhaag[/url]
[url]http://www.f1today.nl[/url]
[url]http://www.rustneversleeps.web-log.nl[/url]

Gebruikersavatar
Sargatanas
Berichten: 5257
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 4:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Sargatanas » wo jan 17, 2007 11:52 am

Duitse Contradiction?
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Tony Montana
Berichten: 2748
Lid geworden op: za apr 03, 2004 2:12 pm
Locatie: Amsterdam/Den Haag

Bericht door Tony Montana » wo jan 17, 2007 11:53 am

Ja.
[url]http://www.recordnerd.com/lists/TonyMontana[/url]
[url]http://www.digital-steel.com[/url]
[url]http://www.ad.nl/denhaag[/url]
[url]http://www.f1today.nl[/url]
[url]http://www.rustneversleeps.web-log.nl[/url]

Gebruikersavatar
Sargatanas
Berichten: 5257
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 4:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Sargatanas » wo jan 17, 2007 11:57 am

Toffe band ja. Al wordt het naar mijn idee na een tijdje beetje eentonig. Zelfs nog bij hun in het voorprogamma gestaan, hehe.
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16539
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » wo jan 17, 2007 2:20 pm

Gr. Dracula schreef:[..]


Interessant.

Ik heb alleen "Saltrubbed Eyes" ( waar ik uitstekend mee uit de voeten kan). Wat is er beter aan "Laid To Rest"?
Misschien kwestie van smaak, maar Fornever Laid To Rest pakt me meer dan Saltrubbed Eyes. Ik zal wel een keer een mp3'tje van Fornever die kant op sturen, mocht je geinteresserd zijn.
Heus.

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » wo jan 17, 2007 2:31 pm

Llaatste death metal ontdekking moet ik ook even sharen met jullie, Pustulated, weer die belachelijk snelle balstbeats enzo, zaaaalig!
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16539
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » wo jan 17, 2007 2:33 pm

Pustulated is wel aardig zo af en toe. Beukt lekker door in ieder geval :)
Ben je ook bekend met Amputated Genitals? Misschien ook wel een bandje voor jou.
Heus.

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » wo jan 17, 2007 2:36 pm

*DC++*

:D
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo jan 17, 2007 3:14 pm

Pustulated is gaaf idd!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » wo jan 17, 2007 5:24 pm

puist schreef:[..]

Cephalotripsy
Ik heb er ff naar geluisterd naar de nummers op hun myspace. Wat een bagger. Ik hier echt absoluut niets mee.
Same here.

Ik kende het niet, en dat wil ik bij nader inzien zo houden ook. Wat een rampzaligheid.

Overigens is Pulstated niet veel beter. Ook al van die ondefinieerbare, slurp-groink-oink-boer-blubber-brei. Nee, dat soort muziek, daar zal ik nooit mer plezier naar kunnen luisteren.

Degrade is íets beter, maar ook niet mijn ding. Saai, eentonig en verzuipt eveneens ( hoewel niet zo erg als de eerstgenoemde bands) in eigen lompheid.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » wo jan 17, 2007 5:26 pm

Gods Puke schreef:[..]

Misschien kwestie van smaak, maar Fornever Laid To Rest pakt me meer dan Saltrubbed Eyes. Ik zal wel een keer een mp3'tje van Fornever die kant op sturen, mocht je geinteresserd zijn.
Jazeker. Gaan we regelen.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gesloten