Iron Maiden V

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Wat vind je van Senjutsu?

De beste Maidenplaat ooit!
0
Geen stemmen
Lekker album hoor
9
64%
Aardig, maar ook weer niet te gek ofzo
5
36%
Tegenvaller
0
Geen stemmen
Christus te paard, wat een kutplaat
0
Geen stemmen
Weet ik niet
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 14

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Marcel Hubregtse » zo jun 21, 2015 12:32 pm

Iron Maiden schreef:Bring Your Daughter to the Slaughter vind ik samen met Can I Play With Madness behoren tot de meest irritante nummers van Maiden.
Ik durf te stellen dat Bring Your Daughter bij verre het rampzaligste nummer is dat Maiden ooit heeft uitgebracht qua irritatie-factor overtreft het zelfs Can I Play With Madness bij verre.
Sowieso is NPFTD een ontzettend zwakke plaat. Man man man hoe hard heb ik, en met mij de meeste Maiden fans, destijds lopen huilen toen dat gedrocht uitkwam. Alleen konden we toen niet bevroeden dat Maiden nog dieper kon zinken met als absoluut dieptepunt toch wel The Final Frontier.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » zo jun 21, 2015 2:58 pm

Ja, maar jij behoort tot de categorie types die vindt dat bands een nekschot verdienen als ze hun stijl enigszins omgooien of wanneer ze klassiekers opnieuw opnemen. Dat purisme is soms echt pijnlijk om aan te zien. Plus dat het ondertoontje (of tussen de regels) dat je het als een feit presenteert. Geloof me, vriend, met alle respect, maar ook jij hebt de waarheid niet in pacht. Jij bent geen metalgoeroe die het allemaal weet. De man wiens adviezen elke zichzelf respecterende metalmuzikant ter harte dient te nemen. Evenmin als ik dat ben, overigens. Gelukkig maar, dan kunnen bands nog een beetje bepalen welke koers ze varen. Hoe dan ook, ik vind NPFTD een prima schijf. En Bring Your Daughter To The Slaughter vind ik erg vermakelijk, al is dat natuurlijk een solonummer van Bruce dat binnen tien minuten bedacht is voor een soundtrack. Simpel doch doeltreffend. Ik hoor wel vaker dat mensen het kut vinden. Maar zo kut ook weer niet, want het nummer behaalde toch een nummer 1 positie. Weliswaar tussen kerst en oud & nieuw, maar daarvoor moeten mensen toch je single kopen. Can I Play With Madness vind ik zelf niet zo bijzonder, maar toch zit er een poppy hook in dat nummer die goed uitpakt. Snap prima waarom dat nummer commercieel werkt. Maar uiteraard mag je dat als fan van de band niet leuk vinden. Het is vast een kwestie van smaak, maar hoe sommige mensen dat soms onderbouwen, buitengewoon pedant.

Ik hoop oprecht voor je dat je ook nog een beetje plezier kan beleven aan muziek, want die zure houding zou je de hobby toch zomaar flink kunnen verpesten.

Over kutnummers gesproken. Het enige nummer van Maiden dat ik altijd skip is The Angel And The Gambler. Zoutloos, saai, zielloos en inspiratieloos. Ik erger me persoonlijk altijd aan dat ongepaste seventies orgeltje. Dieptepunt is natuurlijk dat middenstuk met 66 x Don't You Think I Can Save You..bla. Ook Don't Look Into The Eyes Of A Stranger vind ik op de laatste drie minuten na niet zo'n succes.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Duncan McDane
Berichten: 50
Lid geworden op: ma jun 01, 2015 4:53 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Duncan McDane » zo jun 21, 2015 6:47 pm

Toch grappig, hoe mensen van dezelfde band toch totaal andere platen en nummers weten te waarderen. :D
Zo vind ik bijvoorbeeld Killers waarschijnlijk wel het sterkste album ( met Iron Maiden en Seventh Son als goede 2e en 3e ), al geef ik toe dat ik het moderne werk vanaf Fear of the Dark vrijwel niet ken ( heb wel de meeste cd's, maar dat is categorie 1x draaien en dan wegzetten, want als ik Maiden wil luisteren pak ik wel het oude werk ).
De platen met Blaze Bailey vind ik vooral "onaf" klinken, alsof het demo's zijn die nog even door de band zelf moeten worden afgemixt en door een roadie even zijn ingezongen...
Favoriete nummers? Hier zijn dat o.a. Purgatory, Caught Somewhere in Time, Phantom of the Opera, Powerslave en Fear of the Dark.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Iron Maiden V

Bericht door innuendo » zo jun 21, 2015 6:51 pm

Ik snap eigenlijk niet waarom sommige mensen Piece Of Mind niet bijzonder vinden.. Revelations, The Flight of Icarus, Die With Your Boots On enzo zijn gewoon weergaloze nummers.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » zo jun 21, 2015 7:08 pm

Fantastische plaat, na Somewhere In Time mijn favoriete schijf van Iron Maiden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Duncan McDane
Berichten: 50
Lid geworden op: ma jun 01, 2015 4:53 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Duncan McDane » zo jun 21, 2015 7:40 pm

innuendo schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom sommige mensen Piece Of Mind niet bijzonder vinden.
Wij heben die discussie wel eens ( meestal met de nodige biertjes erbij ): stel, je huis fikt af en je kunt maar een plaat of 10 redden ( of je movet naar een onbewoond eiland en mag 15 muziekies meenemen ), wat neem je mee? Kijk, dan begin je met welke bands er op zeker bij zitten. Maiden? Wmoah, moet eigenlijk wel ja, maar niet meer dan 1. En dan welke? Met Bruce of met Di Anno? Met Paul dus, want van Bruce wil je iets van Samson hebben, liefst dat liveding ( Turn Out The Lights ). Sja, de eerste heeft betere nummers, de 2e is muzikaal interessanter. Nou ja, dan maar ...
En Maiden heeft zoveel gemaakt, welke pak je uit de platenkast als je Maiden wilt horen ( en dat gebeurt weinig want je kent het toch wel, en het is toch wel goed, en het nieuwe spul, sja, waarom zou je dat opzetten als je het 80's werk ook hebt staan :mrgreen: ).

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » zo jun 21, 2015 8:45 pm

Je bedoelt Live At Reading '81? Gave liveplaat
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door CoenV » zo jun 21, 2015 9:24 pm

Jeroen schreef:Ja, maar jij behoort tot de categorie types die vindt dat bands een nekschot verdienen als ze hun stijl enigszins omgooien of wanneer ze klassiekers opnieuw opnemen.
Marcel Hubregtse is mijn maat.

En als m'n huis affikt neem ik alleen de eerste twee van Maiden mee, die liggen toevallig toch al in m'n in auto.

Duncan McDane
Berichten: 50
Lid geworden op: ma jun 01, 2015 4:53 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Duncan McDane » zo jun 21, 2015 9:34 pm

Jeroen schreef:Je bedoelt Live At Reading '81? Gave liveplaat
Yups, die. Kan sowieso wel genieten van Samson, maar die plaat is wel heel speciaal :) .

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » zo jun 21, 2015 9:54 pm

innuendo schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom sommige mensen Piece Of Mind niet bijzonder vinden.. Revelations, The Flight of Icarus, Die With Your Boots On enzo zijn gewoon weergaloze nummers.
To Tame A Land vind ik een vrij flauwe epic. Sun And Steel heb ik niets mee. Die With Your Boots On is aardig, maar niet briljant. Quest For Fire doet me ook niets. Dat blijft een half gaaf album.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » zo jun 21, 2015 10:16 pm

Duncan McDane schreef:
innuendo schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom sommige mensen Piece Of Mind niet bijzonder vinden.
Wij heben die discussie wel eens ( meestal met de nodige biertjes erbij ): stel, je huis fikt af en je kunt maar een plaat of 10 redden ( of je movet naar een onbewoond eiland en mag 15 muziekies meenemen ), wat neem je mee? Kijk, dan begin je met welke bands er op zeker bij zitten. Maiden? Wmoah, moet eigenlijk wel ja, maar niet meer dan 1. En dan welke? Met Bruce of met Di Anno? Met Paul dus, want van Bruce wil je iets van Samson hebben, liefst dat liveding ( Turn Out The Lights ). Sja, de eerste heeft betere nummers, de 2e is muzikaal interessanter. Nou ja, dan maar ...
En Maiden heeft zoveel gemaakt, welke pak je uit de platenkast als je Maiden wilt horen ( en dat gebeurt weinig want je kent het toch wel, en het is toch wel goed, en het nieuwe spul, sja, waarom zou je dat opzetten als je het 80's werk ook hebt staan :mrgreen: ).
Ik kan me niet voorstellen dat je serieus Samson beter zou vinden dan Iron Maiden. En met betrekking tot het nieuwe werk wel draaien, ligt dat waarschijnlijk ook compleet aan de achtergrond en je leeftijd. Ik ben Maidenfan geworden vanaf Brave New World en herinnerde me hoe slap ik Number Of The Beast ineens vond klinken na het beduidend zwaardere BNW. Ik houd van lange nummers en ben veel meer een fan van Bruce' verhalende zanglijnen en stemgeluid op nieuwere nummers als When The Wild Wind Blows, Dance Of Death, Paschendale, No More Lies (ja, ik vind dat nummer echt fantastisch), The Longest Day, Isle Of Avalon, Dream Of Mirrors en Ghost Of The Navigator, dan dat ik Run To The Hills, Die With Your Boots On, The Trooper, Sanctuary, Running Free of Fear Of The Dark hoor.

Ik zou overigens met alle gemak Somewhere In Time meenemen als ik 1 Maiden album mocht meenemen, maar of het Powerslave, Seventh Son Of A Seventh Son, Brave New World of The Final Frontier als tweede album zou worden, zou bij mij een hele lastige keuze worden.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » zo jun 21, 2015 10:19 pm

CoenV schreef:
Jeroen schreef:Ja, maar jij behoort tot de categorie types die vindt dat bands een nekschot verdienen als ze hun stijl enigszins omgooien of wanneer ze klassiekers opnieuw opnemen.
Marcel Hubregtse is mijn maat.

En als m'n huis affikt neem ik alleen de eerste twee van Maiden mee, die liggen toevallig toch al in m'n in auto.
Er is een verschil tussen echt zo zijn en jij, Coen :p
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Marcel Hubregtse » zo jun 21, 2015 11:01 pm

Jeroen schreef:Ja, maar jij behoort tot de categorie types die vindt dat bands een nekschot verdienen als ze hun stijl enigszins omgooien of wanneer ze klassiekers opnieuw opnemen. Dat purisme is soms echt pijnlijk om aan te zien. Plus dat het ondertoontje (of tussen de regels) dat je het als een feit presenteert. Geloof me, vriend, met alle respect, maar ook jij hebt de waarheid niet in pacht. Jij bent geen metalgoeroe die het allemaal weet. De man wiens adviezen elke zichzelf respecterende metalmuzikant ter harte dient te nemen. Evenmin als ik dat ben, overigens. Gelukkig maar, dan kunnen bands nog een beetje bepalen welke koers ze varen. Hoe dan ook, ik vind NPFTD een prima schijf. En Bring Your Daughter To The Slaughter vind ik erg vermakelijk, al is dat natuurlijk een solonummer van Bruce dat binnen tien minuten bedacht is voor een soundtrack. Simpel doch doeltreffend. Ik hoor wel vaker dat mensen het kut vinden. Maar zo kut ook weer niet, want het nummer behaalde toch een nummer 1 positie. Weliswaar tussen kerst en oud & nieuw, maar daarvoor moeten mensen toch je single kopen. Can I Play With Madness vind ik zelf niet zo bijzonder, maar toch zit er een poppy hook in dat nummer die goed uitpakt. Snap prima waarom dat nummer commercieel werkt. Maar uiteraard mag je dat als fan van de band niet leuk vinden. Het is vast een kwestie van smaak, maar hoe sommige mensen dat soms onderbouwen, buitengewoon pedant.

Ik hoop oprecht voor je dat je ook nog een beetje plezier kan beleven aan muziek, want die zure houding zou je de hobby toch zomaar flink kunnen verpesten.

Over kutnummers gesproken. Het enige nummer van Maiden dat ik altijd skip is The Angel And The Gambler. Zoutloos, saai, zielloos en inspiratieloos. Ik erger me persoonlijk altijd aan dat ongepaste seventies orgeltje. Dieptepunt is natuurlijk dat middenstuk met 66 x Don't You Think I Can Save You..bla. Ook Don't Look Into The Eyes Of A Stranger vind ik op de laatste drie minuten na niet zo'n succes.

Goh huilie huilie doen omdat iemand die Maiden vanaf de demo dagen volgt het niet met jou eens is?

NEE Maiden hoeft geen nekschot te krijgen omdat ze muzikaal veranderd zijn, want dan hadden ze dat al na Killers moeten krijgen en dat hoeft geheel niet van mij aangezien alles NA Killers tot en met Seventh Of A Son geweldig is (VOOR MIJ, kennelijk ben jij zo'n huilebalkje die "voor mij" overal achter wil zien. Goh ik zeg iets NEE DAT IS GEEN WAARHEID DAT IS IETS WAT ik VIND.) Maar IK VIND (nu blij?) dat ze NA Seventh Son gerwoon RUKMUZIEK hebben uitgebracht.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Duncan McDane
Berichten: 50
Lid geworden op: ma jun 01, 2015 4:53 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Duncan McDane » ma jun 22, 2015 12:46 am

Lennert schreef: Ik kan me niet voorstellen dat je serieus Samson beter zou vinden dan Iron Maiden. En met betrekking tot het nieuwe werk wel draaien, ligt dat waarschijnlijk ook compleet aan de achtergrond en je leeftijd. Ik ben Maidenfan geworden vanaf Brave New World en herinnerde me hoe slap ik Number Of The Beast ineens vond klinken na het beduidend zwaardere BNW. Ik houd van lange nummers en ben veel meer een fan van Bruce' verhalende zanglijnen en stemgeluid op nieuwere nummers als When The Wild Wind Blows, Dance Of Death, Paschendale, No More Lies (ja, ik vind dat nummer echt fantastisch), The Longest Day, Isle Of Avalon, Dream Of Mirrors en Ghost Of The Navigator, dan dat ik Run To The Hills, Die With Your Boots On, The Trooper, Sanctuary, Running Free of Fear Of The Dark hoor.

Ik zou overigens met alle gemak Somewhere In Time meenemen als ik 1 Maiden album mocht meenemen, maar of het Powerslave, Seventh Son Of A Seventh Son, Brave New World of The Final Frontier als tweede album zou worden, zou bij mij een hele lastige keuze worden.
Niet beter, anders. Ik vind wel dat Bruce op bijvoorbeeld Shock Tactics veel beter klinkt dan op The Number of the Beast ( en volgens mij sowieso eigenlijk wel beter dan bij Maiden ). Running Free en Run to the Hills zijn ook niet mijn favorieten hoor.
Ik vind - wat ik er van ken - het latere werk, sja, minder boeiend. Normaliter is het bij mij ook hoe langer hoe beter, maar ik vind het bij Maiden nogal gezocht. Kan ook de beleving zijn, het thuiskomen met de elpee, en dan luisteren en de hoes tegelijkertijd ontcijferen terwijl je er nu een cd inramt en dan wat gaat doen en wacht totdat iets je aandacht trekt.
Maar ik ben ook geen echte Maiden fan meer, na het trio platen na Seventh Son zijn ze me kwijtgeraakt en dat, gecombineerd met ( mijn mening ) matige liveplaten zorgt dat ik het wel geloof wat ze doen tegenwoordig. Heb ze 3 of 4 keer live gezien, en maar 1x waren ze echt geweldig ( Headliner voor Heaven and Hell ), de rest was automatische piloot tot nait best ( IJsselhallen met Bailey ). Maar ze hebben wel de eer om de eerste band te zijn die me op een cd fopten: Op Rock in Rio zit een passage waarin het lijkt of de cd overslaat. Niet dus, McBrain ramt weer eens mis :lol: .

Maar in die tijd ( 80's ) zat ik voornamelijk in de NWOBHM met later de Power Metal, en de eerste 2 van Maiden konden prima mee, maar The Beast bijvoorbeeld vond ik niet super. Praying Mantis, Fist, A II Z, Raven, Angelwitch, Saxon, Cloven Hoof, Satan en ga zo maar door ( het NEAT label werd hier blind aangeschaft ), kon er geen genoeg van krijgen en dan kwam Maiden weer met een plaat uit en dat was, ja, leuk, goed, maar niet bijzonder.

Sgapekop
Berichten: 181
Lid geworden op: do apr 04, 2013 9:49 am
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Sgapekop » ma jun 22, 2015 5:50 am

Ik vind eigenlijk alleen de platen uit de Blaze Bailey periode interessant. De andere platen zijn volkomen overschat. Steve Harris krijgt teveel credits, wat heeft die man nu eigenlijk helemaal betekent voor Iron Maiden?

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » ma jun 22, 2015 8:30 am

@marcel, kalm maar daar bovenop de kast. Heb ik toch een gevoelige snaar bij je geraakt, ouwe zuurpruim :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » ma jun 22, 2015 9:26 am

Sgapekop schreef:Ik vind eigenlijk alleen de platen uit de Blaze Bailey periode interessant. De andere platen zijn volkomen overschat. Steve Harris krijgt teveel credits, wat heeft die man nu eigenlijk helemaal betekent voor Iron Maiden?
Ik ruik een trol. Pak het vuur voor hij regenereert!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Duncan McDane
Berichten: 50
Lid geworden op: ma jun 01, 2015 4:53 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Duncan McDane » ma jun 22, 2015 11:00 am

Interessant is anders wel het juiste woord. Mooi, goed, krakers, klassiekers, komt allemaal niet in me op als ik dat spul opzet. Maar het is wel interessant. Heel interessant... :lol:

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » ma jun 22, 2015 11:45 am

Troll of niet. Ik vind The X Factor ook één van de gaafste Maidenschijven.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » ma jun 22, 2015 1:01 pm

En terecht, tof album. Virtual XI is op het moment echt wel degelijk mijn minst favoriete plaat uit de hele collectie geworden, vroeger vond ik hem toch beter.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Iron Maiden V

Bericht door innuendo » ma jun 22, 2015 1:11 pm

Die vlieger gaat ook voor mij op. Er staan goede nummers op, maar ook enkele draken. En toch is dit de eerste plaat van Maiden die ik kocht.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » ma jun 22, 2015 3:30 pm

Dat heb ik ook. Vandaar dat er voor mij nog een bepaalde magie omheen hangt. Ook vind ik de hoes één van de mooiste en meest gedetailleerde van Maiden, al lijkt Eddy meer op een baviaan dan op, ehm, Eddy. Maar die hele voorstelling vind ik erg mooi. Songs als Futureal, The Educated Fool en The Clansman vind ik wel degelijk topnummers. Daarnaast vind ik Como Estais Amigos één van de mooiste rustige nummers van Iron Maiden. Sterk refrein, mooie solo en een folkachtige melodie die me niet stoort. Ook de tekst die aan de Falklandoorlog is opgehangen is sterk, hoewel ik de Spaanse woorden iets te willekeurig gekozen vindt. Sommige mensen vinden het vast een zeiknummer, maar ik mag het graag horen. Ik koester de wens dat ze The Educated Fool nog eens live spelen met Bruce op zang.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Iron Maiden V

Bericht door Iron Maiden » ma jun 22, 2015 7:15 pm

Ik vind X factor ook een van de betere albums van Maiden. Het sfeertje en de nummers doen mij. Sowieso vind ik beide albums met Bayley qua gitaarmelodieën erg sterk. Ook Virtual XI bevat nummers met erg lekkere melodieën, hoewel het qua refrein en dergelijke beter kan.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » ma jun 22, 2015 7:23 pm

Dat is niet zozeer de schuld van Blaze. Ik vind dat Steve sinds Seventh Son Of A Seventh Son nog maar weinig sterke refreinen heeft geschreven. Het refrein van het (overigens muzikaal geweldige) titelnummer van SSOASS vind ik simpelweg beschamend. Maar dat geldt natuurlijk helemaal voor The Angel And The Gambler, Don't Look Into The Eyes Of A Stranger of When Lightning Strikes Twice, al is laatstgenoemde song in de basis wel een vet nummer. When Two Worlds Collide is overigens ook wel oke, maar als song mist het toch wat ballen. Kan ook komen door de wat vlakke productie. Het was immers de eerste Maidencd die met behulp van de computer is opgenomen. Dat hoor je. Zoals gezegd wat vlak en zonder punch. The X Factor was ook wat zacht geproduceerd, maar die knalde wel wanneer het moest. Om een voorbeeld te geven. Leg die liveversie van Futureal (met Bruce) maar eens naast de albumversie. Die solo spat je boxen uit bij de liveversie. Op cd is die solo ook gaaf (wat mij betreft één van de meest memorabele solo's van Dave Murray), maar het lijkt wel alsof ie gecomprimeerd is, waardoor je niet alle snaaraanslagen even gedetailleerd hoort. Dat kan uiteraard ook aan mij liggen :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » ma jun 22, 2015 8:12 pm

Overigens ben ik me wel meer en meer gaan afvragen waarom ze bij Iron Maiden voor Blaze hebben gekozen. Natuurlijk ken ik de verhalen uit Run To The Hills en andere bronnen, maar het is voor mij altijd een raadsel gebleven. Begrijp me niet verkeerd. Ik kan uitstekend naar Blaze luisteren, hij is zeker gegroeid en zijn enthousiasme tijdens liveshows en op zijn soloplaten is aanstekelijk, maar bij Wolfsbane vond ik em heel vlak en saai zingen. Kan ook komen door de matige muziek, maar hij laat daar beslist geen kwaliteiten horen op basis waarvan ik een zanger zou selecteren. Dat was met Samson in het geval van Bruce wel anders. Toch kan ik me niet voorstellen dat Blaze puur en alleen vanwege zijn voetballiefhebberij is gekozen of doordat ie een keer flink uithaalde tijdens het warmdraaien voor een Wolfsbane optreden. Ook het broodje aap verhaal dat ie alleen maar gekozen zou zijn om de stoel van Bruce warm te houden, lijkt me toch wel erg risicovol voor een grote band als Iron Maiden, ondanks dat ze wat wegzakten met NPFTD en FOTD op de populariteitsladder.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Iron Maiden V

Bericht door innuendo » ma jun 22, 2015 10:00 pm

Duncan McDane schreef:
innuendo schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom sommige mensen Piece Of Mind niet bijzonder vinden.
stel, je huis fikt af en je kunt maar een plaat of 10 redden ( of je movet naar een onbewoond eiland en mag 15 muziekies meenemen ), wat neem je mee?

Hehe, die vraag heb ik nooit boeiend gevonden. Als mijn huis afbrandt, zou ik mijn laptop en harde schijf redden. Maar aangezien al mijn kostbaarheden op zolder staan, zou ik vooral proberen het vuur te blussen. Als ik platen moet redden, dan komen die van Iron Maiden als laatste aan de beurt. Simpelweg omdat die het makkelijkste te vervangen zijn. Op een onbewoond eiland heb je doorgaans het probleem dat je geen elektriciteit hebt. Dan lijkt een cd in je klauwen me des te frustrerender. Dan bewaar ik de ruimte liever voor goede messen en bijlen. :D
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Dea Pecuniae
Berichten: 155
Lid geworden op: vr apr 17, 2015 6:31 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Dea Pecuniae » ma jun 22, 2015 10:32 pm

innuendo schreef: Hehe, die vraag heb ik nooit boeiend gevonden. Als mijn huis afbrandt, zou ik mijn laptop en harde schijf redden. Maar aangezien al mijn kostbaarheden op zolder staan, zou ik vooral proberen het vuur te blussen. Als ik platen moet redden, dan komen die van Iron Maiden als laatste aan de beurt. Simpelweg omdat die het makkelijkste te vervangen zijn. Op een onbewoond eiland heb je doorgaans het probleem dat je geen elektriciteit hebt. Dan lijkt een cd in je klauwen me des te frustrerender. Dan bewaar ik de ruimte liever voor goede messen en bijlen. :D
Oef, van een brand naar een onbewoond eiland, dan heb je wel heel erg pech :mrgreen: . Wel grappig, volgens mij kreeg X Factor alleen maar slechte reviews in het begin. Maar dat is misschien ook wel omdat het toch behoorlijk anders is dan de rest. Vandaar dat het ook één van mijn favoriete albums is :).

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » ma jun 22, 2015 10:38 pm

Valt mee, er waren ook wel goede recensies.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Re: Iron Maiden V

Bericht door Rebellion666 » wo jun 24, 2015 9:59 am

Jeroen schreef:Overigens ben ik me wel meer en meer gaan afvragen waarom ze bij Iron Maiden voor Blaze hebben gekozen. Natuurlijk ken ik de verhalen uit Run To The Hills en andere bronnen, maar het is voor mij altijd een raadsel gebleven. Begrijp me niet verkeerd. Ik kan uitstekend naar Blaze luisteren, hij is zeker gegroeid en zijn enthousiasme tijdens liveshows en op zijn soloplaten is aanstekelijk, maar bij Wolfsbane vond ik em heel vlak en saai zingen. Kan ook komen door de matige muziek, maar hij laat daar beslist geen kwaliteiten horen op basis waarvan ik een zanger zou selecteren. Dat was met Samson in het geval van Bruce wel anders. Toch kan ik me niet voorstellen dat Blaze puur en alleen vanwege zijn voetballiefhebberij is gekozen of doordat ie een keer flink uithaalde tijdens het warmdraaien voor een Wolfsbane optreden. Ook het broodje aap verhaal dat ie alleen maar gekozen zou zijn om de stoel van Bruce warm te houden, lijkt me toch wel erg risicovol voor een grote band als Iron Maiden, ondanks dat ze wat wegzakten met NPFTD en FOTD op de populariteitsladder.
Het laatste optreden dat ik met Blaze heb gezien in Nederland was in 1998 (Ahoy). Het blijft ondanks dat hij een beperkte zanger is een van de betere optredens van Maiden die ik gezien heb. Ik vraag me juist af waarom Dougie White toentertijd niet gekozen is. In die tijd was hij zanger van Rainbow en er was binnen het Rainbowkamp al prake van dat hij naar Maiden zou vertrekken. Dat dit uiteindelijk niet gebeurd is verbaast me. Niet in de laatste plaats omdat Bayley echt een mindere zanger is. Dat verhaal zou ik nog wel eens willen horen.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Took » wo jun 24, 2015 10:18 am

Rebellion666 schreef:
Jeroen schreef:Overigens ben ik me wel meer en meer gaan afvragen waarom ze bij Iron Maiden voor Blaze hebben gekozen. Natuurlijk ken ik de verhalen uit Run To The Hills en andere bronnen, maar het is voor mij altijd een raadsel gebleven. Begrijp me niet verkeerd. Ik kan uitstekend naar Blaze luisteren, hij is zeker gegroeid en zijn enthousiasme tijdens liveshows en op zijn soloplaten is aanstekelijk, maar bij Wolfsbane vond ik em heel vlak en saai zingen. Kan ook komen door de matige muziek, maar hij laat daar beslist geen kwaliteiten horen op basis waarvan ik een zanger zou selecteren. Dat was met Samson in het geval van Bruce wel anders. Toch kan ik me niet voorstellen dat Blaze puur en alleen vanwege zijn voetballiefhebberij is gekozen of doordat ie een keer flink uithaalde tijdens het warmdraaien voor een Wolfsbane optreden. Ook het broodje aap verhaal dat ie alleen maar gekozen zou zijn om de stoel van Bruce warm te houden, lijkt me toch wel erg risicovol voor een grote band als Iron Maiden, ondanks dat ze wat wegzakten met NPFTD en FOTD op de populariteitsladder.
Het laatste optreden dat ik met Blaze heb gezien in Nederland was in 1998 (Ahoy). Het blijft ondanks dat hij een beperkte zanger is een van de betere optredens van Maiden die ik gezien heb. Ik vraag me juist af waarom Dougie White toentertijd niet gekozen is. In die tijd was hij zanger van Rainbow en er was binnen het Rainbowkamp al prake van dat hij naar Maiden zou vertrekken. Dat dit uiteindelijk niet gebeurd is verbaast me. Niet in de laatste plaats omdat Bayley echt een mindere zanger is. Dat verhaal zou ik nog wel eens willen horen.
ik vermoed dat ze geen zanger wilden van een relatief redelijk bekende band. Wolfsbane had dan wel een paar albums uit, die waren niet doorgebroken en buiten de UK kende bijna niemand ze.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Eindbaas
Berichten: 68
Lid geworden op: wo mei 07, 2014 4:36 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Eindbaas » wo jun 24, 2015 5:27 pm

Voor een gig wordt er bij Maiden altijd een potje gevoetbald en Blaze had de band al eens laten zien dat ie dit aardig kon. Ze zochten gewoon iemand die op sociaal vlak ook goed bij de band paste. Ze wisten dat dat goed zat, Blaze en Steve waren ook al een tijdje bevriend.
faalhaas

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Re: Iron Maiden V

Bericht door Argarath » wo jun 24, 2015 10:03 pm

Ik ben er vrij zeker van dat Maiden (lees Steve) voor Blaze gekozen heeft, simpelweg wegens het feit dat hij niet klonk (en klinkt) als Bruce. Het eigenwijze dat Steve altijd heeft gehad, heeft hij ook in die beslissing gemaakt. Een eigen sound, een eigen smoel. Dat was met zangers als Dougie White of zelfs Damian Wilson echt minder geweest. Door voor Blaze te kiezen konden ze ook hun eigen koers blijven varen en zat het risico van een soort "best of act" er veel minder in.

Overigens was 1998 Ahoy met Blaze best okee. Maar 1999 met ome Bruce wel 100 miljoen keer gaver.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » wo jun 24, 2015 10:58 pm

ik ben heel benieuwd hoe ze die periode behandelen bij de History dvd's. Zijn er gehele shows met Blaze? Zouden ze dat rendabel vinden?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Dufniall » do jun 25, 2015 11:18 am

Is iemand trouwens al mooie preorders tegengekomen voor die nieuwe? De laatste keer bijvoorbeeld heb ik dat fijne t shirt gemist dat je via de Free Record Shop en volgens mij ook Large erbij kreeg. Volgens mij heb ik hem destijds via cdwow besteld, maar daar zat niks extra's bij. En ik blijf toch een Nederlander. ;)

Duncan McDane
Berichten: 50
Lid geworden op: ma jun 01, 2015 4:53 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Duncan McDane » ma jun 29, 2015 12:19 am

innuendo schreef:
Hehe, die vraag heb ik nooit boeiend gevonden. Als mijn huis afbrandt, zou ik mijn laptop en harde schijf redden. Maar aangezien al mijn kostbaarheden op zolder staan, zou ik vooral proberen het vuur te blussen. Als ik platen moet redden, dan komen die van Iron Maiden als laatste aan de beurt. Simpelweg omdat die het makkelijkste te vervangen zijn. Op een onbewoond eiland heb je doorgaans het probleem dat je geen elektriciteit hebt. Dan lijkt een cd in je klauwen me des te frustrerender. Dan bewaar ik de ruimte liever voor goede messen en bijlen. :D
He bah, wat logisch beredeneerd :mrgreen: .
Maar ik blijf bij mijn mening, het werk met Di Anno vind ik veel prettiger ( agressiever, gemener in het gehoor ) dan het latere werk met Bruce. Heb de afgelopen week tijdens het schilderen van een huis veel, heel veel Maiden ( ook bootlegjes etc. ) beluisterd en het kopje gaat gewoon wat harder op en neer bij nummers van de eerste 2 platen. Echte Heavy Metal.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » wo jul 01, 2015 10:33 pm

Weer even een moment genomen om toch te concluderen dat Dance Of Death een prima album is.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Took » wo jul 01, 2015 10:36 pm

Duncan McDane schreef:Echte Heavy Metal.
laat Paul Di'anno dat maar niet horen. Hij vindt juist dat er nog wat punk in zit, en dat het daarna meer heavy metal geworden is.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Duncan McDane
Berichten: 50
Lid geworden op: ma jun 01, 2015 4:53 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Duncan McDane » do jul 02, 2015 4:00 pm

Ah, dat zei hij inderdaad in die DVD-docu. Hij vond ook dat Bruce gewoon de nummer 1 zanger voor Maiden is.
Een "verwarde man", heet zoiets toch tegenwoordig? :lol:

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Dufniall » do jul 02, 2015 10:24 pm

Ik kan me ook een interview met Steve Harris herinneren (volgens mij Early Days part 2) waarin hij punk vervloekt. Op de vraag waarom Eddie er dan uitziet als een punker op de hoes van Iron Maiden reageert hij niet al te enthousiast haha.

Duncan McDane
Berichten: 50
Lid geworden op: ma jun 01, 2015 4:53 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Duncan McDane » vr jul 03, 2015 11:48 am

Dat was het inderdaad, DVD the early days. De ene na de andere gitarist kwam en vloog er weer uit en het waren volgens Harris allemaal "great guitar players, but..." :lol:

Maar die hoezen waren/zijn geniaal. Als klein jongetje/jong rockertje "wilde" je die band gewoon gaaf vinden, koste wat kost.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » vr jul 03, 2015 12:34 pm

Mooiste was nog wel die Paul Todd die maar een week bij Maiden speelde en vervolgens van zijn vriendin niet meer mocht.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Iron Maiden V

Bericht door Iron Maiden » di aug 11, 2015 2:54 pm

http://classicrock.teamrock.com/reviews ... uls-review

De eerste review van het nieuwe album. Maakt mij wel erg nieuwsgierig.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » di aug 11, 2015 3:19 pm

Ik had in de tussentijd toch eigenlijk wel al een single/video verwacht?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Gilbert » di aug 11, 2015 3:25 pm

Iron Maiden schreef:http://classicrock.teamrock.com/reviews ... uls-review

De eerste review van het nieuwe album. Maakt mij wel erg nieuwsgierig.
Dat is geen recensie. Dat is een openbare liefdesverklaring. Dat zie je opvallend vaak bij de hele "grote" bands, dat de eerste "reviews" worden toegekend aan mensen waarvan band/management weten dat het superfanboys zijn. Misschien is de nieuwe Maiden-cd wel degelijk een topper hoor, maar van deze "review" worden we wat de kwaliteit van het gebodene betreft niets wijzer. Voorafgaand aan de release van St. Anger zag je indertijd bijvoorbeeld soortgelijke hallelujah-verhalen van bevriende leden van de pers. :D

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Took » di aug 11, 2015 3:43 pm

Lennert schreef:Ik had in de tussentijd toch eigenlijk wel al een single/video verwacht?
die komt vrijdag.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Took » vr aug 14, 2015 9:35 am

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » vr aug 14, 2015 9:47 am

Mooi Murray/Smith soloduel, productie is niet overdone, Bruce klinkt prima. Ja, bij vlagen wat tegen zijn bereik, maar dat rauwe gedeelte is iets wat me zelf goed trekt. De beste man veroudert erg goed in dat opzicht. Coupletten zijn niet helemaal je-dat, maar het refrein is machtig. Prima single wat mij betreft, dit hoor ik toch een stuk liever dan wat Saxon, Priest en Sabbath de afgelopen keren naar buiten brachten.

Overigens vind ik de clip erg leuk :lol:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Gilbert » vr aug 14, 2015 9:53 am

Dickinsons zanglijnen klinken niet allemaal even goed en verder is het, op het eerste gehoor, een erg standaard Maiden-nummer, zoals hun meeste singles sinds de hereniging met Bruce en Adrian. Maar ik zal een definitief oordeel uitstellen tot het album uit is en ik dit nummer en de rest beter beluisterd heb. Durf nog niet te zeggen of ik dit een vooruitgang vind ten opzichte van de (matige) voorganger of niet. Het gitaarduel is inderdaad wel leuk.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Iron Maiden V

Bericht door Eru Iluvatar » vr aug 14, 2015 10:23 am

Lekker nummertje, met een glorieus, triomfantelijk 80s gevoel! Gave videoclip ook, lekker nostalgisch, dat is het woord.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » vr aug 14, 2015 10:33 am

Vrij standaard nummer idd. Drumpartijen kende ik al. Zanglijnen vind ik niet sterk. Flink knijpen voor Bruce Bruce. Slecht is het overigens allerminst, de riffs en lickjes vind ik wel oke. De productie is echter wel matig. Gruizig gebeuren.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie