Iron Maiden V

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Wat vind je van Senjutsu?

De beste Maidenplaat ooit!
0
Geen stemmen
Lekker album hoor
9
64%
Aardig, maar ook weer niet te gek ofzo
5
36%
Tegenvaller
0
Geen stemmen
Christus te paard, wat een kutplaat
0
Geen stemmen
Weet ik niet
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 14

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » do sep 06, 2007 5:43 pm

Zomer he.
Zullen wel festivals worden.
En terecht.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » do sep 06, 2007 5:48 pm

dako schreef:Zomer he.
Zullen wel festivals worden.
En terecht.
In juli is volgens mij Bospop het enige Nederlandse festival...
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
EmptySkies
Berichten: 1814
Lid geworden op: do mar 30, 2006 10:01 pm
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

Bericht door EmptySkies » do sep 06, 2007 6:31 pm

Rime Of The Ancient Mariner, Aces high, Number Of The Beast, The Trooper, Run To The Hills, Hallowed Be Thy Name, Revelations, powerslave, Afraid To Shoot Strangers, Can I Play With Madness?, 2 minutes To Midnight, The Clairvoyant, Wasted Years, Fear Of The Dark, Heaven Can Wait

die kan ik eruit halen.
[url=http://www.myspace.com/concept02band]Concept 0.2 Myspace[/url]

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » do sep 06, 2007 6:50 pm

Als ze Caught Somewhere In Time maar spelen. En Alexander the Great. Verdomme, als ze die niet spelen ga ik niet.
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do sep 06, 2007 6:53 pm

Damien, son of Lucifer schreef:Als ze Caught Somewhere In Time maar spelen. En Alexander the Great. Verdomme, als ze die niet spelen ga ik niet.
Het was je nog niet bekend dat ze die laatste nog nooit gespeeld hebben, he?
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do sep 06, 2007 8:15 pm

Die verwacht ik ook niet nee, Caught Somewhere In Time daarentegen is best mogelijk.

Alleen jammer van Number Of The Beast, ik heb echt geen behoefte aan Run To The Hills (22 Acacia Avenue daarentegen...)
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » do sep 06, 2007 8:44 pm

Ach, de setlist zal uiteindelijk toch tegenvallen :P Het komt zelden voor dat iedereen het eens is met een huidige setlist.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » do sep 06, 2007 8:51 pm

EmptySkies schreef:Rime Of The Ancient Mariner, Aces high, Number Of The Beast, The Trooper, Run To The Hills, Hallowed Be Thy Name, Revelations, powerslave, Afraid To Shoot Strangers, Can I Play With Madness?, 2 minutes To Midnight, The Clairvoyant, Wasted Years, Fear Of The Dark, Heaven Can Wait

die kan ik eruit halen.
Die kan ik er ook uit halen, en misschien nog Iron Maiden...

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » do sep 06, 2007 9:08 pm

Maar het oorspronkelijke concep was om elke tour enkel materiaal van vier albums te spelen, of heb ik het nou mis?
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » do sep 06, 2007 9:22 pm

dako schreef:Maar het oorspronkelijke concep was om elke tour enkel materiaal van vier albums te spelen, of heb ik het nou mis?
Ik weet het eigenlijk niet. Tijdens de eerste tour werd er verteld dat er alleen van de eerste 4 cd's nummers zouden worden gespeeld. Maar er is nooit officieel gezegd dat de volgende tour de volgende 4 albums zou worden. Eigenlijk werd daar door de fans automatisch vanuit gegaan.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do sep 06, 2007 10:51 pm

Kunnen jullie geen spoilers plaatsen oid... Beetje verrassing als volgend jaar maiden jaar weer komt, is erg welkom.
Laatst gewijzigd door innuendo op vr sep 07, 2007 1:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » do sep 06, 2007 11:56 pm

r1Co schreef:Er zijn genoeg hints gevallen voor Rime of the Ancient Mariner, dus zo lang die gespeeld wordt ben ik tevreden :P ook children of the damned mag wel terug keren in de setlist
Heeft Bruce volgens mij ook zelf aangehaald tijdens Fields of Rock. Zal wel gespeeld worden.

Rene schreef:Wat boeit dat logo nou? Zoveel was er niet aan veranderd.
Boeit ook niks maar ik vind het oude loge gewoon mooier.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » vr sep 07, 2007 8:31 am

innuendo schreef:Kunnen jullie geen spoilers plaatsen oid... Beetje verrassing als ik volgend jaar als maiden volgend jaar weer komt, is erg welkom.
Is er dan al bekend welke nummers ze gaan spelen?
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » vr sep 07, 2007 10:04 am

Djaser schreef:[..]


Is er dan al bekend welke nummers ze gaan spelen?
Nee, maar mocht dat bekend worden graag in het concerttopic en niet in het algemene Maiden topic dan kun je zelf kiezen...
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » vr sep 07, 2007 1:09 pm

Ernst-Jan schreef:[..]


Nee, maar mocht dat bekend worden graag in het concerttopic en niet in het algemene Maiden topic dan kun je zelf kiezen...
mee eens.
En misschien moet ik ook nog 's een spoiler-tag inbouwen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » vr sep 07, 2007 1:32 pm

Tokus schreef:[..]


Het was je nog niet bekend dat ze die laatste nog nooit gespeeld hebben, he?
Serieus?? Waarom? Eén van de vetste Maiden-nummers ooit, als je het mij vraagt. Of denken teveel anderen hier anders over?
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr sep 07, 2007 4:40 pm

Rene schreef:Uit dat artikel maak ik uit dat het een 80's-show word. Ik denk dat het veel nummers van Powerslave t/m Seventh Son wordt en de standaard klassiekers van de eerste cd's.
Dat zou een dikke tegenvaller zijn dan.
Prima dat Powerslave, Somewhere in Time en Seventh Son aan bod komen, maar ik zou toch ook graag een paar lekkere nummers van No Prayer for the Dying willen horen.

Nee, natuurlijk, gooi die doodgedraaide klassiekers er maar in.
Begrijpelijk aan de ene kant, maar het blijft jammer.

Maar goed, zo teleurstellend als Graspop dit jaar, kan het eigenlijk niet meer worden, wat een matig optreden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » vr sep 07, 2007 6:27 pm

Jeroen schreef:[..]


Dat zou een dikke tegenvaller zijn dan.
Prima dat Powerslave, Somewhere in Time en Seventh Son aan bod komen, maar ik zou toch ook graag een paar lekkere nummers van No Prayer for the Dying willen horen.
Mijn gok is dat er ook nog wel een tour komt waarbij de albums aan bod komen vanaf No Prayer.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » vr sep 07, 2007 6:31 pm

Rene schreef:[..]


Mijn gok is dat er ook nog wel een tour komt waarbij de albums aan bod komen vanaf No Prayer.
als ze slim zijn zeggen ze dat niet van tevoren, want anders raakt het niet uitverkocht :P
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

runtothehills
Berichten: 136
Lid geworden op: zo nov 20, 2005 1:47 pm
Locatie: fryslân

Bericht door runtothehills » vr sep 07, 2007 8:25 pm

Inderdaad NPFTD is toch veruit de minste Maiden plaat, dan zet ik liever virtual IX op.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » vr sep 07, 2007 8:51 pm

Och met A Matter of Live and Death was het ook uitverkocht :P

Hoofdbanger
Berichten: 871
Lid geworden op: ma nov 24, 2003 8:09 pm

Bericht door Hoofdbanger » za sep 08, 2007 11:40 am

Jeroen schreef:Dat zou een dikke tegenvaller zijn dan.
Prima dat Powerslave, Somewhere in Time en Seventh Son aan bod komen, maar ik zou toch ook graag een paar lekkere nummers van No Prayer for the Dying willen horen.

Nee, natuurlijk, gooi die doodgedraaide klassiekers er maar in.
Och, nummers als Powerslave, Rime of the ancient mariner en Inifinite dreams hoor je nooit meer live. Ze kunnen gemakkelijk een goede show vullen met materiaal van die platen zonder dat iemand de andere albums zal missen. Van mij hoeven daar geen nummers als Tailgunner tussen.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za sep 08, 2007 10:18 pm

maar ja, in mijn vreemde smaak heeft No Prayer for the Dying nou eenmaal de positie ingenomen van één van mijn favorieten.
Hoor veel liever dat rauwere geluid dan het veelal zweverige gedoe van Seventh Son (wel een goede plaat overigens hoor, maar als ik hoor in welke wazige moeilijke bochten Bruce zich af en toe wurmt, dan gaan de nekharen rechtop staan. Dankzij de klinische en vrij platte productie en de kwaliteit van het refrein van het compositorisch dan wel weer leuke titelnummer, wordt het luistergenot ook niet beter) Infinite Dreams is dan wel weer één van mijn favoriete maiden nummers)

Heerlijke plaat en eigenlijk de Maiden cd die ik in rustige periodes (rondom Maiden) altijd weer opzet (samen met Killers) .
Kan er wel naar blijven luisteren.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » za sep 08, 2007 10:45 pm

Jeroen schreef:maar ja, in mijn vreemde smaak heeft No Prayer for the Dying nou eenmaal de positie ingenomen van één van mijn favorieten.
Hoor veel liever dat rauwere geluid dan het veelal zweverige gedoe van Seventh Son ....
Vind ik niks vreemds aan eigenlijk. Ik heb No Prayer altijd als een ondergewaardeerd album beschouwd. Heb zelf ook nooit zo begrepen waarom mensen zo lyrisch over SSOASS zijn.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » zo sep 09, 2007 12:48 pm

Jeroen schreef:[..]
Nee, natuurlijk, gooi die doodgedraaide klassiekers er maar in.
Begrijpelijk aan de ene kant, maar het blijft jammer.
Ik kan me nog herinneren dat jij bij de AMOLAD tour meer doodgedraaide klassiekers wilde horen.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » di sep 18, 2007 6:47 pm

http://www.dumpert.nl/mediabase/26858/5 ... anden.html


hahaha ! en dan tijdens de solo !! :-D

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » wo sep 19, 2007 8:56 am

Dat wordt een gave setlist, volgende tour van maiden. een stukje van de manager, waarin alle nummers wel vermeld staan........
ik mis overigens wel 'the Rhyme of the ancient mariner', die ze volgens bruce (op fields of rock) ook zouden gaan spelen.
Rod Smallwood, Iron Maiden’s Manager, further commented; "Following Bruce’s various hints from on stage this last year about our plans for 2008 (“We are taking some time off to build some pyramids!”), fans have been pestering me for details of the tour and especially asking which songs from that era will be played. That may be as easy as a run in the hills but we will keep our aces close to our chest on this issue. I know it would only take a couple of minutes but at this stage of planning, I'd have to be clairvoyant to know what they will do. I'm sure though it will be no revelation for you that we intend to make up for those wasted years by visiting a large number of hallowed metal venues around the world. Historically ‘Powerslave’ was an incredibly important album for the band and it would be madness if we didn't give the fans a taste of the full on Iron Maiden show from that time. With our jumbo there really is no rime nor reason why the band cannot now visit fans almost everywhere as many have been real troopers to have waited this long. Heaven only knows what the band will choose but if l could and did tell you now l would have to shoot you! You'll all have to be patient and see. But it will be spectacular. No fear!!"

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » wo sep 19, 2007 9:03 am

Is al 20x gepost. En ik snap niet hoe je erbij komt dat dat alle nummers zijn en dat die verwijzingen sowieso allemaal kloppen.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » wo sep 19, 2007 9:28 am

excuus. ok, wellicht niet alle nummers. Maar denk wel dat die verwijzingen in ieder geval gespeeld zullen worden, anders schrijf je niet zo'n raar stukje....

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » wo sep 19, 2007 11:06 am

Joris schreef:ik mis overigens wel 'the Rhyme of the ancient mariner', die ze volgens bruce (op fields of rock) ook zouden gaan spelen.
Er zit in dat stukje wel een verwijzing naar Rime Of The Ancient Mariner, in het fragment: "there really is no rime nor reason".

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » wo sep 19, 2007 11:26 am

oja ! hehe. komt door middelbare school engelse les. Daar hadden we als lesboek RHYME and reason....

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr okt 26, 2007 6:23 pm

Jolijt! We moeten als eindopdracht voor het vak De Domesticatie Van Het Noodlot (over tragedies) een nog niet in de klas gelezen tragedie nemen en daar een eindstuk over schrijven. Nu weet ik dat 7th Son een concept album is, met tragisch einde (dood van de protagonist), maar ik kan niet veel vinden over de betekenis van de nummers. Een aantal (Infinite Dreams, Can I Play With Madness, The Prophecy) kan ik wel plaatsen in het verhaal, maar wat moet ik dan aanvangen met bijvoorbeeld The Evil That Man Do? Weet iemand misschien een site waar het concept uit de doeken word gedaan?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » vr okt 26, 2007 6:41 pm

7th Son is niet ecth compleet een conceptalbum. Het hangt wat losjes aan elkaar. Op de Iron Maiden Commentary van m'n grote vriend Guy wordt het wel wat uitgelegd.
http://www.maidenfans.com/imc/
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » vr okt 26, 2007 8:41 pm

Het schijnt op een gelijknamige fantasyroman te zijn gebasseerd, waar ook een verfilming - met dezelfde naam - van bestaat.

Gebruikersavatar
Richard
Berichten: 3168
Lid geworden op: di okt 12, 2004 8:23 pm

Bericht door Richard » vr okt 26, 2007 9:50 pm

Lennert schreef:Jolijt! We moeten als eindopdracht voor het vak De Domesticatie Van Het Noodlot (over tragedies) een nog niet in de klas gelezen tragedie nemen en daar een eindstuk over schrijven. Nu weet ik dat 7th Son een concept album is, met tragisch einde (dood van de protagonist), maar ik kan niet veel vinden over de betekenis van de nummers. Een aantal (Infinite Dreams, Can I Play With Madness, The Prophecy) kan ik wel plaatsen in het verhaal, maar wat moet ik dan aanvangen met bijvoorbeeld The Evil That Man Do? Weet iemand misschien een site waar het concept uit de doeken word gedaan?
vind je dat niet een beetje een scholieren iets? Een band die je cool vind pakken als onderwerp voor whatever een opdracht?
HAHA neen.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr okt 26, 2007 10:34 pm

In dit geval ben ik juist blij met de vrijheid die we hebben, omdat ik anders voor de zoveelste keer een analyse van de Antigone of Oedipus mag maken, dat zijn de docenten namelijk ook snel zat.

Maar goed, het was maar een ideetje waar ik nog niet compleet serieus mee zat. Helemaal als het als conceptalbum van los zand aan elkaar hangt, kan ik als ik per se een tragisch concept wil pakken wel iets beters vinden.

Of ik doe gewoon Paradise Lost
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Richard
Berichten: 3168
Lid geworden op: di okt 12, 2004 8:23 pm

Bericht door Richard » za okt 27, 2007 12:54 am

The old man and the sea :)

Laat je het 'essay' schrijven door een Mexicaan :)
HAHA neen.

Gebruikersavatar
Antonio Montana
Berichten: 3219
Lid geworden op: ma feb 26, 2007 8:49 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Antonio Montana » za okt 27, 2007 11:28 am

Que?
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do nov 01, 2007 2:06 pm

klein stukje gequote van de officiele Maiden site, over iets voor volgend jaar:
To tie in with forthcoming 2008 releases on DVD of the classic 'LIVE AFTER DEATH' concert video (full details coming soon) this tour, aptly entitled 'SOMEWHERE BACK IN TIME', will revisit the band's history by focusing almost entirely on the 80's in both choice of songs played and the stage set, which will be based around the legendary Egyptian Production of the 1984-85 'Powerslave Tour'. This will arguably be the most elaborate and spectacular show the band have ever presented, and will include some key elements of their Somewhere In Time tour of 1986/7, such as the Cyborg Eddie.
volgend jaar dus inderdaad Live After Death op dvd.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » do nov 01, 2007 5:29 pm

Took schreef:klein stukje gequote van de officiele Maiden site, over iets voor volgend jaar:
To tie in with forthcoming 2008 releases on DVD of the classic 'LIVE AFTER DEATH' concert video (full details coming soon) this tour, aptly entitled 'SOMEWHERE BACK IN TIME', will revisit the band's history by focusing almost entirely on the 80's in both choice of songs played and the stage set, which will be based around the legendary Egyptian Production of the 1984-85 'Powerslave Tour'. This will arguably be the most elaborate and spectacular show the band have ever presented, and will include some key elements of their Somewhere In Time tour of 1986/7, such as the Cyborg Eddie.
volgend jaar dus inderdaad Live After Death op dvd.
Ik had eigenlijk iets spectaculairders verwacht. Is Maiden England ook toegevoegd aan de dvd?
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do nov 01, 2007 10:30 pm

Ik laat me verrassen, maar ik hoop toch wel op wat meer dan dat. Anders kan ik die brazilliaanse bootleg wel aanslingeren, valt ook best mee te leven.

Hopelijk komen de beelden van 'Behind the Iron Curtain' , 'Maiden England' en een nieuw deel van de Maiden History docu er ook bij op, plus de nodige easter eggs. Welja, het zal wel allemaal apart verschijnen, ik hoor de kassa alweer rinkelen.
Ik kijk er naar uit, want ik ken The Early Days nu wel zo'n beetje uit het hoofd.

En als ze dan toch bezig zijn, de documentaire van 12 Wasted Years, inclusief de lollige tussenstukjes als het optreden op het verjaardagsfeest (Even Rod Smallwood is dancing :' ) ) en de grappige playback performance in Duitsland.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » ma nov 05, 2007 10:54 am

Ik dacht altijd dat Seventh Son min of meer een conceptalbum was over Nostradamus (ja, net als de nieuwe Priest). Songtitels als The Clairvoyant, The Prophecy en Moonchild passen daar geloof ik wel in.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do nov 08, 2007 4:08 pm

goed, Maiden England en 12 Wasted Years moeten denk ik nog een dvd wachten, want op de komende staat Live After Death en Behind The Iron Curtain, plus nog wat ander spul uit de Powerslave tijd.

Iron Maiden announce full details of LIVE AFTER DEATH DVD
Published: November 7, 2007


Finally available on DVD for the first time, EMI Records are proud to announce the eagerly awaited release of the Double Disc DVD of LIVE AFTER DEATH, the legendary recording of Maiden's four night stand at Long Beach Arena, California, in 1984. In the shops 4th February 2008 (5th in the US), the release will coincide with the start of the band's "Somewhere Back In Time World Tour" on which they will recreate many of the aspects of this original and spectacular show.

Disc one contains the recording of this full 90 minute concert. Originally filmed on 35mm, the footage comes alive on DVD resulting in a visually stunning film that far outstrips the usual live video of the '80's. The disc carries two sound options - the original concert audio specially mixed into 5.1 Surround Sound by Kevin Shirley, Maiden's producer since 1999, plus the original stereo sound track by Martin Birch, the band's producer from 1981 to 1993. Originally released on video in 1985, this has been largely unavailable for the past 20 years

Disc two has Part 2 of the 'History of Iron Maiden', continuing on the Maiden story from "The Early Days" DVD, along with rare and unseen bonus footage in the form of BEHIND THE IRON CURTAIN, ROCK IN RIO '85, and 'ELLO TEXAS, all in all giving a total running time of well over three hours. Plus of course the photo galleries, relevant promo videos, artwork galleries, tour dates, tour programme and other features which all combine to make Maiden DVDs a very special and utterly comprehensive treat for their fans.

Manager Rod Smallwood explained "The original video of Live After Death has not been readily available for a long time so its good that we finally got around to this. lt was one of the first full concerts to be filmed after the advent of video and of course the live album, recorded on a different night to the video, has long been considered to be one of the seminal Metal live albums and has sold millions since. Fans have been begging us to do this DVD for some time now but we wanted to wait until we were able to recreate that whole tour to go with it and also to make it part of a series of DVDs that we are putting together around the band's history. And of course we are making sure that now we have got to it we will be giving the fans everything we can find from that period!!"


FULL LIST OF CONTENTS

Disc 1 -- LIVE AFTER DEATH
Live After Death concert with Stereo and Dolby Digital 5.1 Audio (90 minutes)

Set list --
Churchill Speech/Aces High
2 Minutes to Midnight
The Trooper
Revelations
Flight of Icarus
Rime of the Ancient Mariner
Powerslave
Number of the Beast
Hallowed Be Thy Name
Iron Maiden
Run to The Hills
Running Free
Sanctuary


Disc 2 -- DOCUMENTARY / BONUS CONCERT FOOTAGE

1.The History of Iron Maiden -- Part 2 (60 mins) -- Documentary.
Band members, crew, friends and associates talk about the period in the band's career which saw the writing, recording and release of the Powerslave album, and later Live After Death, and the subsequent massive touring. And not just the serious side!!

2. Behind the Iron Curtain ( 57 mins approx) Documentary and Live -- shot during Maiden's historic tour of Poland and other parts to the Eastern Bloc in 1984 featuring interviews, live and offstage footage capturing the atmosphere of this remarkable journey behind the Wall at the height of the Cold War.

3. Live Footage - Rock in Rio '85 (50 mins approx)
The full Maiden set supporting Queen on the first day of the first Rock in Rio in front of 300,000 manic metal fans. A bloody and stirring performance!!
Songs performed include Aces High, 2 Minutes to Midnight, The Trooper, Revelations, Powerslave, Iron Maiden, Run To The Hills, Running Free

4. Ello Texas -- 15 minutes -- Interview and live. Caught by a film crew in 1983 at the Alamo and sound checking their show in San Antonio.

5. Artwork Gallery, Tour Programme, Tour dates and photo gallery

6. Promotional clips for Aces High and 2 Minutes to Midnight

Subtitles for All documentary footage --
PAL version -- English HOH / Dutch / French / German / Italian / Swedish / Portuguese / Spanish
NTSC Version -- English HOH / Brazilian Portguese / Latin Spanish


LIVE AFTER DEATH was filmed and recorded towards the tail end of 'The World Slavery Tour' over a record breaking four sold out nights at Los Angeles' 13,200 capacity Long Beach Arena. Featuring tracks from their first five albums both the album and video topped the international charts around the world. The tour opened in Warsaw in August 1984 and concluded in Los Angeles July 1985. It covered 193 concerts in 21 countries, including an incredible 112 arena shows in just the USA and Canada (both where the album went Platinum), and saw the band playing to over a million fans in North America alone. This was the most ambitious, longest and most gruelling tour Maiden ever experienced.

As the second instalment to 2004's international chart topping The Early Days DVD The Second Disc features the highly anticipated 'THE HISTORY OF IRON MAIDEN PART II' which gives an insight, humorous and otherwise, into the making of the record as well as exploring the creativity and the background pressures created through the sheer hard work and the physical toll that comes with success at this level for a touring band.

Also packed in on the second disc are more extras with three more rare and unseen gems from the period:

BEHIND THE IRON CURTAIN, which was first released in April 1985 as a 35 minute video documentary, illustrates the quite remarkable story of how Iron Maiden became the first major band from the West to play large arenas in Poland, Czechoslovakia, Yugoslavia and Hungary at a time when these markets were still very much "Behind the Iron Curtain". This 57 minute DVD version features a lot of extra footage not included on the original retail release. Prior to this DVD the only time it had been seen was on a special MTV airing in 1984. With complete access on the tour, filmmaker and director Kenny Fueurman, gives the viewer a candid insight into the world of Maiden at this groundbreaking time in their career. It also contains interviews with some of the thousands of fans who attended their shows, and their reaction to having Maiden play there for the first time despite their album being out of reach in the old Eastern Bloc countries, where at the time it would cost almost a month's wages! Also included is the infamous incident of the band gate crashing an unsuspecting private wedding party and becoming the evenings 'entertainment' in return for a Polish vodka or three!

Extensive research allowed the producers to retrieve footage of highlights from the band's biggest ever show when they played in Brazil to a sea of rock fans estimated to be somewhere between 250,000 to 350,000 on the first night of the first ROCK IN RIO festival in Feb1985. Maiden went on just prior to headliners QUEEN and cemented their place in the heart of South American fans. Despite best endeavours this 50 minutes clip of extremely rare concert footage is admittedly not in the greatest shape and in parts was beyond repair, but at the request of fans hungry for a record of the historical performance, it has been included in the package as a special bonus.

Another small but also previously unavailable 15 minute feature is 'ELLO TEXAS, which gives a candid glimpse of Iron Maiden performing to the US audiences with further band interview footage at the Alamo. Historically this recording from 1983 should have been included in 2004's EARLY DAYS DVD but it only came to light during research for this Live After Death DVD and is included now for interest.

In essence, Live After Death, the double disc DVD gives over five hours of content, giving the most complete and in depth exploration of Iron Maiden during what was considered their most pivotal album and tour of their long and distinguished history.
www.ironmaiden.com
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » do nov 08, 2007 4:18 pm

Ah, goede zaak... dit is dus eigenlijk gewoon de tweede History of Iron Maiden-DVD, maar in plaats van LaD daarin te verpakken doen ze het dus andersom. Zal wel met de naamsbekendehdi van die plaat te maken hebben, maar het komt op hetzelfde neer.

Hebben ze toch iedereen tuk, het was te verwachten dat ze bij de volgende DVD wederom enkele albums in de docu zouden behandelen... maar dat is er dus maar eentje. Goed, anderhalve eigenlijk.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
MegaDood
Berichten: 996
Lid geworden op: vr okt 24, 2003 2:35 pm
Locatie: AZ Alkmaar

Bericht door MegaDood » do nov 08, 2007 4:25 pm

Waarom ontbreekt "cd 2" van live after death :?:

Een gemiste kans wat mij betreft.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » do nov 08, 2007 4:53 pm

heb het wel gehad met de dvd's van maiden. Komt elk half jaar wel weer een op de markt. Laat ze eens 3 jaar wachten en er dan pas weer een uitbrengen. Dan is het veel interessanter.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do nov 08, 2007 4:55 pm

De history DVD's vind ik in ieder geval erg interessant. Dit wordt voor mij een zekere aanschaf.

Overigens staat cd 2 ook niet op de VHS die ik hier heb. Ik heb daarom het vermoeden dat dat laatste deel misschien niet eens gefilmd is.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

runtothehills
Berichten: 136
Lid geworden op: zo nov 20, 2005 1:47 pm
Locatie: fryslân

Bericht door runtothehills » do nov 08, 2007 5:14 pm

innuendo schreef:De history DVD's vind ik in ieder geval erg interessant. Dit wordt voor mij een zekere aanschaf.

Overigens staat cd 2 ook niet op de VHS die ik hier heb. Ik heb daarom het vermoeden dat dat laatste deel misschien niet eens gefilmd is.
cd2 is dan ook van een andere show en is idd niet gefilmd.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do nov 08, 2007 5:20 pm

Volgens mij zijn de video en de cd niet eens hetzelfde concert. Op cd zingt Bruce namelijk een stuk beter.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do nov 08, 2007 5:37 pm

innuendo schreef:Volgens mij zijn de video en de cd niet eens hetzelfde concert.
Ook dat klopt, en daarom is zowel de video als de cd interessant, omdat het net andere opnames betreft.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Plaats reactie