Iron Maiden V

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Wat vind je van Senjutsu?

De beste Maidenplaat ooit!
0
Geen stemmen
Lekker album hoor
9
64%
Aardig, maar ook weer niet te gek ofzo
5
36%
Tegenvaller
0
Geen stemmen
Christus te paard, wat een kutplaat
0
Geen stemmen
Weet ik niet
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 14

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » zo jun 10, 2007 11:18 pm

Ah, Bruce vertelde dat ze tijdens de tour volgend jaar over albatrozen gaan zingen. Dat wordt eindelijk weer eens Rime Of The Ancient Mariner live!
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » zo jun 10, 2007 11:19 pm

Ja, die setlist zal wat meer verrassingen hebben dan alleen Children Of The Damned.
Goeie zaak.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » zo jun 10, 2007 11:20 pm

Ook goed van de band dat ze zich nog steeds met Clive Burr bezig houden.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » ma jun 11, 2007 10:00 am

Rene schreef:Ah, Bruce vertelde dat ze tijdens de tour volgend jaar over albatrozen gaan zingen. Dat wordt eindelijk weer eens Rime Of The Ancient Mariner live!
Alhoewel dat natuurlijk wel gaaf is is dat toch niet zo'n hele grote verassing, zoveel keuze hebben ze helemaal niet om van Powerslave te spelen.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jun 11, 2007 10:06 am

Powerslave, Aces High, 2 Minutes To Midnight? :P

Hoewel ik het liefste nog een keer The Duellists live zou horen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » ma jun 11, 2007 10:12 am

Lennert schreef:Powerslave, Aces High, 2 Minutes To Midnight? :P
Dat is toch niet zo heel veel als je je bedenkt dat ze toch wel minimaal drie nummers van dat album zullen spelen? :P
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jun 11, 2007 10:21 am

Mja, das waar, maar ik zou me in dat geval eerder afvragen wat ze bijvoorbeeld van Somewhere In Time zouden spelen, daar kan ik me vrij weinig van voorstellen om heel eerlijk te zijn.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » ma jun 11, 2007 10:58 am

Heaven Can Wait en Wasted Years denk ik dat de nummers van Somewhere in Time zullen zijn...

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22169
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma jun 11, 2007 11:27 am

Ja, en daar nog Caught somewhere in time en Alexander the great bij.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma jun 11, 2007 12:08 pm

Stiekem hoop ik nog op stranger in a strange land.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » ma jun 11, 2007 1:08 pm

innuendo schreef:Stiekem hoop ik nog op stranger in a strange land.
Stranger in a strange land moet anders kom ik niet :P
Dat is eigenlijk het enige nummer van dat album dat ik echt goed vind.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jun 11, 2007 1:11 pm

Ben je serieus? Op Deja-Vu na vind ik het stuk voor stuk ware klassiekers :?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » ma jun 11, 2007 1:39 pm

Ja ik vind het wel een redelijk album maar totaal niet bijzonder in tegen stelling tot bijna alle andere albums. Het zou eventueel aan de remaster mix kunnen liggen want ik begon Stranger in a strange land ook pas te waarderen toen ik het origineel hoorde.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma jun 11, 2007 2:33 pm

Het is voor mij het minste Maiden album, niet het slechtste album, maar het album waar niet eens voor een paar nummers naar luister.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » ma jun 11, 2007 2:41 pm

Somewhere In Time circuleerde in de beginfase dat ik bekend was met het album in de onderste regionen van mijn Iron Maiden albumtop. Na verloop van tijd wist het album echter op te klimmen tot mijn top 3 van favoriete Maiden-albums, waar het zich nog steeds bevindt. 'Piece of Mind' is een moeilijk album om in te komen als je de 'straight-ahead' rockers van Powerslave daarvoor gewend bent. Het album is subtiel en voor Maiden begrippen behoorlijk progressief (maar niet in de extreme mate van Seventh Son) en heeft daardoor wat tijd nodig om te bezinken - denk ik. Al moet ik zeggen dat de commerciele hit 'Wasted Years' ook bij mij direct een 'hit' was (wat klinkt dat lam).

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » ma jun 11, 2007 3:03 pm

Somewhere in Time is na Seventh Son mijn favo Maiden album. Ik vind het stuk voor stuk geweldige nummers met Alexander the Great als hoogtepunt. Het is ook een van de weinige Maiden albums waarvan het openingsnummer een lang nummer is.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » ma jun 11, 2007 3:37 pm

Ik luister niet zo vaak naar Somewhere In Time. Ik vind hem qua uitschieters iets minder dan de voorafgaande albums en Seventh Son Of A Seventh Son. Desalniettemin is het, in vergelijking met andere bands en later werk, een klassieker. Ik hoop dat ze volgend jaar Wasted Years, Caught Somewhere In Time en Stranger In A Strange Land spelen en eventueel Alexander The Great. De andere songs doen me minder.

Met Rime Of The Ancient Mariner ben ik zeker blij. Seventh Son Of A Seventh Son mogen ze van mij in zijn geheel spelen, van de eerste tot en met de laatste noot. Het is tenslotte een conceptalbum... 8) Van A Prayer For The Dying hoeven ze van mij alleen de titelsong te spelen.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jun 11, 2007 3:41 pm

Alleen de titelsong? Persoonlijk vind ik Run Silent, Run Deep veel beter dan het andere materiaal op dat album.

En wat betreft SIT, het is toch eigenlijk mijn favoriete Maiden album door Caught Somewhere In Time's prachtige solo's. Sea Of Madness is mijn favoriete underdog van dat album.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » ma jun 11, 2007 4:52 pm

Volgens Maidenfans.com wordt er een DVD uitgebracht van het optreden van Maiden op Download...

Ik zit meer te wachten op de History Part 2 dvd, die toch ook dit jaar of begin volgend jaar moet komen...

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » ma jun 11, 2007 5:56 pm

Bruce vertelde aan het begin van de show dat er opnames gemaakt worden voor een dvd "or something". Misschien was ie in de war met de webcast. We zullen het wel merken, want aan de andere kant brengen ze de laatste tijd van elke nieuwe album-tour wel een dvd.

D'r zaten wel leuke momenten in de show, zoals een boze Bruce na het eerste nummer. Er scheen een grapjas te zijn die met eieren zat te gooien. Bruce haalde meteen de vergelijking met Sharon erbij, haha. Ook ging ie nog eens een keer op z'n bek, was Dave zijn gitaar aan stukken aan het slaan en hadden Janick & Adrian oogcontact!
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » ma jun 11, 2007 6:01 pm

Iron Maiden schreef:Volgens Maidenfans.com wordt er een DVD uitgebracht van het optreden van Maiden op Download...

Ik zit meer te wachten op de History Part 2 dvd, die toch ook dit jaar of begin volgend jaar moet komen...
Ik vond het eigenlijk maar een zwakjes optreden. Dickenson had er volgens mij ook niet bijster veel zin in.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma jun 11, 2007 6:45 pm

Nee he... ik word een beetje moe van al die live dvd's...
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » ma jun 11, 2007 6:48 pm

Ach, ze doen maar.
Ik heb hier Rock In Rio liggen, op CD en DVD, en die laatste liveplaat op CD. Nu haak ik af, vind het wel mooi geweest.
Ja, tenzij ze voor de DVD van afgelopen tour de show van Den Bosch gebruiken, dan koop ik 'm wel ja.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » ma jun 11, 2007 7:59 pm

Ja godver, ik wil geen dvd van deze tour ik wil een dvd van die van vorige jaar met alle AMOLAD nummers.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » di jun 12, 2007 3:35 pm

^^ die komt vast wel, wacht maar totdat IM history part 5 uitkomt
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jun 12, 2007 10:53 pm

Ik voel me toch weer geroepen om A Matter Of Life And Death te verdedigen, al is het alleen maar om het feit dat ik de Brave New World ook al vele malen beter vind dan een album als Piece Of Mind (die heeft me nooit echt gegrepen).

Ik blijf nog steeds van mening dat Brighter Than A Thousand Suns 1 van de beste nummers is die ze sinds jaren geschreven hebben. Dreigende opbouw, prachtige tekst en een prachtige versnelling. The Longest Day heeft ook zo'n prachtig intro en een prachtig solostuk op het einde. Out Of The Shadows doet me onbewust nog steeds aan Jethro Tull denken, terwijl The Reincarnation Of Benjamin Breeg me nu ook zeer effectief in de oren klinkt. For The Greater Good Of God vind ik nog steeds een heerlijk catchy epic met prachtige solo's. Lord Of Light en The Legacy zijn goed, maar pakken me net iets minder. De eerste twee nummers skip ik bijna altijd.

Ik ben blij met de richting die Maiden met de terugkeer van Bruce is ingeslagen. Dit kan zijn omdat BNW mijn eerste album van Iron Maiden is, maar ik geniet meer van de complexiteit dan de simpelere meezingers als Run To The Hills of The Trooper. De majestueusiteit, de epiek en de melodieen spreken me gewoon heel erg aan.

Overigens, mijn top 5 is op het moment nog steeds:
1. Somewhere In Time
2. Seventh Son Of A Seventh Son
3. Brave New World
4. Powerslave
5. A Matter Of Life And Death

Alleen Bruce' soloalbums overheersen een groot gedeelte van de Maiden discografie volledig (in ieder geval vanaf Accident Of Birth)
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » di jun 12, 2007 10:58 pm

king_pin schreef:^^ die komt vast wel, wacht maar totdat IM history part 5 uitkomt
Nou het lijkt mij dat twee verschillende dvds wat overdreven is doordat ze zoveel op elkaar lijken.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di jun 12, 2007 11:01 pm

Lennert schreef:Alleen Bruce' soloalbums overheersen een groot gedeelte van de Maiden discografie volledig (in ieder geval vanaf Accident Of Birth)
Laatst AoB nog eens opgezet, wat een fantastisch album is dat toch. Ik had m al bijna weer onderschat na een tijd alleen TCW en ToS uit Bruce's disco te luisteren.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jun 12, 2007 11:02 pm

Ik weet nog steeds niet welke van de 3 ik als beste moet zien, voorlopig houd ik het maar op een soort heilige 3-eenheid :P

Hoewel Jerusalem wel mijn favoriete alltime favorite is. Prachtige bewerking van Blake's gedicht, bij de solosectie schiet mn gemoed gewoon altijd vol.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » di jun 12, 2007 11:19 pm

Mijn vijf Iron Maiden-favo's:

1. Killers
(Daarna een tijd niets.)
5. Iron Maiden
6. The number of the beast
7. Piece of mind
8. Powerslave

O ja, en Clive Burr was een meesterdrummer bij Maiden. Niemand had in die tijd zo'n 'versierde' stijl als hij.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di jun 12, 2007 11:26 pm

Metal79 schreef:Mijn vijf Iron Maiden-favo's:

1. Killers
(Daarna een tijd niets.)
5. Iron Maiden
6. The number of the beast
7. Piece of mind
8. Powerslave

O ja, en Clive Burr was een meesterdrummer bij Maiden. Niemand had in die tijd zo'n 'versierde' stijl als hij.
Dan ga ik ook maar weer eens:

1. Iron Maiden
2. Powerslave
3. The X-Factor
4. Seventh Son Of A Seventh Son
5. The Number Of The Beast
It's the end of time

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo jun 13, 2007 12:12 pm

1. Somewhere in Time
2. Piece of Mind
3. Brave New World
4. The X Factor
5. No Prayer for the Dying
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » wo jun 13, 2007 1:03 pm

1. Seventh Son Of A Seventh Son
2. Powerslave
3. Somewhere In Time
4. Iron Maiden
5. Dance Of Death

Mijn minst favoriete Maiden-albums zijn (vanaf de minste):

1. Brave New World
2. Killers
3. Piece Of Mind
4. No Prayer For The Dying
5. The X-Factor

Let op: deze minst favoriete albums van Maiden kan ik nog altijd beter waarderen dan vele andere albums van andere bands die ik in mijn bezit heb. Het zijn over het algemeen erggoeie albums, maar in mijn oren heeft Maiden betere albums gemaakt, laat ik het zo zeggen.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo jun 13, 2007 1:05 pm

Argh, Brave New World de minste? :P

Met Killers ben ik het dan wel eens, slechts Another Life doet me echt veel, de andere nummers ben ik zatgeluisterd of doen me gewoon niet genoeg.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo jun 13, 2007 1:06 pm

Lennert schreef:Ik voel me toch weer geroepen om A Matter Of Life And Death te verdedigen, al is het alleen maar om het feit dat ik de Brave New World ook al vele malen beter vind dan een album als Piece Of Mind (die heeft me nooit echt gegrepen).

Ik blijf nog steeds van mening dat Brighter Than A Thousand Suns 1 van de beste nummers is die ze sinds jaren geschreven hebben. Dreigende opbouw, prachtige tekst en een prachtige versnelling. The Longest Day heeft ook zo'n prachtig intro en een prachtig solostuk op het einde. Out Of The Shadows doet me onbewust nog steeds aan Jethro Tull denken, terwijl The Reincarnation Of Benjamin Breeg me nu ook zeer effectief in de oren klinkt. For The Greater Good Of God vind ik nog steeds een heerlijk catchy epic met prachtige solo's. Lord Of Light en The Legacy zijn goed, maar pakken me net iets minder. De eerste twee nummers skip ik bijna altijd.

Ik ben blij met de richting die Maiden met de terugkeer van Bruce is ingeslagen. Dit kan zijn omdat BNW mijn eerste album van Iron Maiden is, maar ik geniet meer van de complexiteit dan de simpelere meezingers als Run To The Hills of The Trooper. De majestueusiteit, de epiek en de melodieen spreken me gewoon heel erg aan.

Overigens, mijn top 5 is op het moment nog steeds:
1. Somewhere In Time
2. Seventh Son Of A Seventh Son
3. Brave New World
4. Powerslave
5. A Matter Of Life And Death

Alleen Bruce' soloalbums overheersen een groot gedeelte van de Maiden discografie volledig (in ieder geval vanaf Accident Of Birth)
soms begrijp ik echt niet veel van je :P

piece of mind is mijn all time favoriete iron maiden plaat, en ik vind de laatste barslecht en oersaai (met vier songs als uitzondering die wel lekker zijn)
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo jun 13, 2007 1:09 pm

Leuk! Lijstjes!

:roll:

1. Tyranny Of Souls
2. Chemical Wedding
3. Accident Of Birth
4. Balls To Picasso

Ik blijf erbij dat deze albums meer Maiden-waardig waren geweest dan somminge zeer dubieuze prutswerkjes (denk even aan de Blazeperiode) die Iron Maiden de voorbije 15 jaar markt op heeft geslingerd. Vooral die vervelende Harrisdeuntjes komen me soms m'n strot uit (For The Greater Good Of God even buiten beschouwing gelaten). Laat Smith/ Dickinson gewoon alle nummers schrijven en geef Harris een paar weekjes vakantie als het weer zover is.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo jun 13, 2007 1:11 pm

Tja, verschil moet er zijn nietwaar? :P
Let wel, ik kan Piece Of Mind erg goed beluisteren (Where Eagles Dare en Revelations zijn natuurlijk prachtnummers) maar een hoop nummers doen me nog niet veel, bijvoorbeeld Still Life, Quest For Fire en Sun And Steel. To Tame A Land heb ik ook altijd een twijfelaar gevonden, een goed nummer, maar haalt het voor mij totaal niet bij Rime Of The Ancient Mariner of Alexander The Great.

Maar ik moet hierbij niet vergeten dat Brave New World mijn eerste metal album ooit was en ik vanaf de eerste tonen van The Wickerman al helemaal verkocht was. Toen ik daarna Killers kocht was ik zelfs enigszins teleurgesteld.

Wat was jullie kennismakingsalbum dan? Heeft die ook niet een speciale voorkeurspositie?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo jun 13, 2007 1:22 pm

Lennert schreef:
Wat was jullie kennismakingsalbum dan? Heeft die ook niet een speciale voorkeurspositie?
Somwhere In Time was mijn eerste officiele album dat ik kreeg in 1987 ofzo. Vreemd genoeg vind ik het niet de sterkste periode van de band. Bij Fear Of The Dark heb ik nog steeds de meest positieve gevoelens ondanks dat misschien niet hun beste album is. Piece Of Mind blijft mijn favoriet qua nummers.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Jens
Berichten: 400
Lid geworden op: vr jan 20, 2006 10:38 pm

Bericht door Jens » wo jun 13, 2007 2:30 pm

Ik vind de "nieuwe" best leuk, maar het probleem met die lange nummer is dat ze het kunstmatig rekken. Vroeger kon je geen 10sec knippen, dat is nu wel even anders.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » wo jun 13, 2007 2:43 pm

Lennert schreef:Wat was jullie kennismakingsalbum dan? Heeft die ook niet een speciale voorkeurspositie?
Mijn kennismaking met Heavy Metal was de videoclip van Can I Play With Madness. Seventh Son Of A Seventh Son was dan ook de eerste metalplaat waar ik naar luisterde en door gegrepen werd. Mijn tweede Maiden album (en een van de eerste cd's die ik kocht) was The Number Of The Beast. Mijn huidige Maiden top 5 is:

1. The Number Of The Beast
2. Piece Of Mind
3. Seventh Son Of A Seventh Son
4. Iron Maiden
5. Powerslave

Ik vind het wel lastig kiezen. A Matter Of Life And Death ben ik nog aan het ontdekken, maar ik heb wel het idee dat het een uitstekend album is. Misschien hoort hij niet bij de beste Maiden albums, maar wel bij de beste cd's die in 2006 werden uitgebracht!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo jun 13, 2007 3:17 pm

Lennert schreef:Wat was jullie kennismakingsalbum dan? Heeft die ook niet een speciale voorkeurspositie?
Voorkeurspositie... :lol: TNotB was mijn eerste metal album, daarom ook speciaal, maar dat is geen reden om m beter te vinden/beoordelen dan andere albums.
It's the end of time

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » wo jun 13, 2007 4:23 pm

Ik kwam voor het eerst met Maiden in aanraking via The Best of the Beast, daarna ben ik door de rest van de Maiden cd's gaan spitten, die overigens allemaal van mijn vader zijn.

A Matter of Life and Death is de beste Maiden cd sinds Seventh Son voor mij, maar SSOASS en Somewhere in Time vind ik de beste Maiden albums.

Wat ik niet begrijp is hoe ze van het niveau van SSOASS in 2 jaar naar NPFTD kunnen, wat ik het minste Maiden album vind...

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo jun 13, 2007 5:36 pm

Iron Maiden schreef:Wat ik niet begrijp is hoe ze van het niveau van SSOASS in 2 jaar naar NPFTD kunnen, wat ik het minste Maiden album vind...
Dat is volkomen normaal. Kijk maar naar Judas Priest: British Steel - Point of Entry - Screaming for Vengeance en dan weer van Defenders of the Faith - Turbo - Ram It Down - Painkiller.

Het geluid van een band kan binenn de korste keren veranderen.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo jun 13, 2007 5:42 pm

Iron Maiden schreef:

Wat ik niet begrijp is hoe ze van het niveau van SSOASS in 2 jaar naar NPFTD kunnen, wat ik het minste Maiden album vind...
Ik vind juist dat Maiden op SSOASS een wat uitgebluste indruk maakte. De nummers waren ook erg onsamenhangend. Op een of andere manier vind ik de stijl (geluid) niet echt bij Maiden passen.

De band maakte daarentegen op NPFTD de indruk dat ze een enorme schop onder de kont hadden gekregen. En slechte nummers staan er ook niet echt op, op Holy Smoke misschien na. Zelf vind ik Mother Russia en Run Silent Run Deep juweeltjes van nummers die ik zelfs tot op de dag van vandaag nog veel luister dat in tegenstelling tot SSOASS die ligt te verstoffen in m'n cd-bak.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo jun 13, 2007 11:22 pm

Holy smoke is een ontzettend vrolijk nummer, maar slecht? Nee.

Dat NPFTD enthousiaster klinkt heeft er hoogstwaarschijnlijk voor een groot deel mee te maken dat Adrian smith de band verliet en er een frisse kracht Yannick Gers het heilige vuur weer aanwakkerde. Maiden heeft dit destijds ook zelf in interviews naar voren gebracht destijds.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo jun 13, 2007 11:48 pm

Ik leerde Maiden kennen in '98 via Virtual XI die toen uitkwam.
De cd lag in de bibliotheek en daar heb ik em geleend en met ruim 5 weken daarna verlengd. Uiteraard kocht ik em uiteindelijk van gespaard geld.
Ik heb weinig anders gedraaid toen en van Bruce of Paul wist ik nog bar weinig.

Vandaag de dag vind ik het niet de beste maiden plaat, maar als ik em draai word ik wel bevangen door nostalgie. Objectief gezien is het gewoon een leuk album met lekkere metal nummers (afgezien van The Angel and the Gambler) maar voor mezelf heeft het wel die meerwaarde van eerste plaat van de band die je koopt.
De hoes vind ik nog steeds de mooiste albumhoes die maiden heeft.

Daar kan je het mee eens zijn of niet, dat interesseert me bar weinig.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Agalloch
Berichten: 104
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 11:24 pm
Locatie: Antverpia
Contacteer:

Bericht door Agalloch » do jun 14, 2007 12:02 pm

mijn kennismaking met maiden was de debuutplaat LP-formaat zelfs. Gekocht voor amper 1 euro op een tweedehands-boeken-platen- en andere rommel-beurs.
Direct daarna, amper een uurtje later, heb ik dan de twee laatste albums van ze gekocht, waren The X-factor en Virtual XI. Was eind 1998, denk ik.

Thuis direct eerste cdtje opgezet en wow, serieuze openbaring toen, dat begin van Sign of the Cross, magnifiek gewoon.
Virtual XI is bij mij een beetje weggezakt nu, maar The X-factor vind ik nog altijd behoorlijk goed, lekker doomy.
en ja het debuut vind ik een van de fijnste platen van ze, zo lekker veel energie, zo ... fris.


aah, diene goeien ouwen tijd

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » do jun 14, 2007 1:42 pm

Lennert schreef:
Wat was jullie kennismakingsalbum dan? Heeft die ook niet een speciale voorkeurspositie?
Mijn eerste kennismaking met Maiden was, toen ik een jaar of 15 was. Ik zag toen in de bibliotheek een maiden cd liggen, the x-factor. Ik heb die toen geleend en vond hem niet geheel onaardig, maar niet geweldig. Verder heb ik er toen niks meegedaan. 5 a 6 jaar later zag ik Number of the Beast liggen voor weinig geld (de remaster) en vanaf toen heb ik alle studioalbums met Dickinson in huis gehaald. NotB vind ik persoonlijk ook het beste. Dus niet mijn eerste, maar tweede kennismaking met Maiden.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » do jun 14, 2007 1:47 pm

Lennert schreef:Wat was jullie kennismakingsalbum dan? Heeft die ook niet een speciale voorkeurspositie?
Fear Of The Dark, in 2000 geloof ik. Meteen de overstap geweest van Bon Jovi en consorten naar het zwaardere werk.
En ja, een voorkeurspositie ja. Vanwege het jeugdsentiment (haha, ik ouwe zak ik), denk ik.
From Here To Eternity blijft kippenvel.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do jun 14, 2007 3:21 pm

Mijn allereerste kennismaking met Maiden was al toen ik in groep 3 op de basisschool zat. Alleen was het niet de muziek maar droeg mijn juffrouw toen regelmatig shirts van Iron Maiden. Wat ik toen te gek vond, want ik vond die shirts schitterend. Mijn muzikale kennismaking met Maiden was zes jaar geleden toen ik best of the beast in de platenkast van mijn pa zag staan. Het eerste nummer waar ik verslingerd aan raakte was Fear of the dark.

Enkele maanden later kocht ik mijn eerste plaat van Maiden en dat was Virtual IX. Dat deed ik op aanraden omdat er vlakbij een winkel was waar ze de limited edition nog hadden. Voor die plaat heb ik toen nog FL44,95,- neergelegd.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Plaats reactie